توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79199
فراخوان قرآن ‌سوزي در امريکا
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴
يک کليساي مروج اسلام‌ستيزي در امريکا از پيروان خود خواسته است که در نهمين سالگرد حملات يازده سپتامبر، قرآن مجيد را به آتش بکشند.

روزنامه امريکايي هافينگتون‌پست در مقاله جمعه (8 مرداد) خود خبر داد که کليسايي در ايالت فلوريدا موسوم به مرکز فراخوان جهاني کبوتر، 11 سپتامبر را به عنوان روز جهاني سوزاندن قرآن اعلام کرده و از طرفداران خود خواسته است در اين روز، کتاب آسماني مسلمانان را در مقابل انظار عمومي به آتش بکشند.

در فراخوان اين اقدام موهن و تحريک‌آميز، هدف اين‌گونه توصيف شده است : "آگاه‌سازي درباره خطر اسلام و اين ‌که قرآن کتابي است که مردم را به سوي جهنم هدايت مي‌کند. تنها مسيري که قرآن مردم را به سوي آن هدايت مي‌کند آتش ابدي است و ما مي‌خواهيم اين کتاب را در جايگاه آن يعني آتش قرار دهيم."

تري جونز کشيش و مسئول اين کليسا گفت: "هدف از اين اقدام و فعاليت‌هاي مشابه آن، اين است که به مسلمانان فرصت دهيم از دين خود برگردند."

جونز و کليساي وي سابقه طولاني در اسلام‌ستيزي دارند. جونز در سخنراني‌ها و کتاب خود، اسلام را ديني شيطاني خوانده و با سخناني تحريک‌آميز خواستار اقدام مسيحيان براي نابودي اسلام شده است.

وي که افکار سياسي افراطي دارد از سياست‌هاي افراط‎‎ گرايانه جمهوري‌خواهان و دولت امريکا در زمان رياست جمهوري جورج بوش، از جمله ‌لشکر‌کشي به کشورهاي اسلامي همانند عراق و افغانستان، حمايت جدي کرده و مروج جنگ‌هاي نوين صليبي است.

حمايت وي از مک‌کين نامزد جمهوري‌خواه انتخابات رياست جمهوري امريکا در سال 2009 ، نزديک بود به چالشي براي مک‌کين منتهي شود.

فراخوان اخير اين کليسا براي به آتش کشيدن قرآن، انعکاس گسترده‌اي در رسانه‌هاي امريکايي و خارج از اين کشور پيدا کرده و انتقادات زيادي را در پي داشته است.

سازمان‌ها و انجمن‌هاي مربوط به مسلمانان امريکا، اين تلاش تحريک‌آميز را به شدت محکوم کردند ولي تاکيد دارند که در برابر اين کليساي خشونت‌طلب، به واکنش مستقيم و خارج از مجراي قانون دست نخواهند زد.

به دنبال حملات مشکوک 11 سپتامبر 2001 در امريکا که به گروه القاعده نسبت داده مي‌شود، مسلمانان امريکا با فشارهاي شديد گروه‌هاي افراطي و محدوديت‌هاي امنيتي گوناگون مواجه شده‌اند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.