نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79562
نهضت ما "اسلامی" است قبل از آنکه ایرانی باشد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۱


صحیفه امام خمینی (ره)

 

امام خمینی رحمه الله علیه:برادران شجاع من كه براى آزادى وطنهاى خود قيام كرده‏ايد، ملتهاى خود را هشدار دهيد و مغزها را از آثار تبليغات چند صد ساله و خود باختگى در مقابل غرب و مستكبرين شستشو دهيد؛ و به نهضت ما كه نهضت اسلامى و مستضعفين است بپيونديد؛ كه امروز اسلام عزيز در مقابل كفر، و منطق در برابر زور واقع شده است. نهضت ما اسلامى است قبل از آنكه ايرانى باشد؛ نهضت مستضعفين سراسر جهان است قبل از آنكه به منطقه‏اى خاص متعلق باشد.

صحيفه امام، ج‏11، ص: 111

 

امام خمینی:چند روز پيش از اين در يك نوشته‏اى ديدم كه مى‏گويد كه چرا از ملى مى‏ترسيد شماها؟ من به آن آقا مى‏گويم، شما چرا از اسلامى مى‏ترسيد؟! ...ما مى‏خواهيم ببينيم خواست اين 35 ميليون جمعيت چى است. ما ديديم كه خواست اين 35 ميليون جمعيت اين بود كه ما اسلام را مى‏خواهيم. در تمام صحبتها از اول تا آخر اين نبود كه ما ملى گرا هستيم. ملى گرايى برخلاف اسلام است. ... ملى گرايى برخلاف دستور خداست و برخلاف قرآن مجيد است.

صحيفه امام، ج‏12، ص: 335

 

امام خمینی: صدور آن وقتى است كه اسلام، حقايق اسلام، اخلاق اسلامى، اخلاق انسانى در اينجاها رشد پيدا بكند. و شما موظف به اين معنا هستيد، و بايد اين كار را انجام بدهيد كه هم در عمل و هم در نوشته‏هايى كه در آنجا منتشر مى‏كنيد، بايد بكنيد و مجله داشته باشيد و آن مجله يك مجله‏اى باشد كه هم در عكسهايى كه در آن هست، و هم در مسائلى كه در آنجا طرح مى‏شود همه‏اش موافق باشد با جمهورى اسلامى تا به واسطه تبليغات، اسلام نفوذ كند ...عمده مسئله اين است كه ما فهميده باشيم در قلبمان كه ما مى‏خواهيم جمهوريمان اسلامى باشد. بايد همان طورى كه با زبان مى‏گوييم، قلب ما معتقد شده باشد به اينكه ما مى‏خواهيم اسلام باشد. «ما مى‏خواهيم اسلام باشد» ديگر با تمام اعوجاجات بايد مبارزه بكند .... خداوند همه شما را- ان شاء اللَّه- حفظ كند و همه شما و ما را موفق كند به اينكه دنبال اين باشيم كه اسلام را در همه جا تقويت كنيم. و از مروّجين اسلام باشيم.

صحيفه امام، ج‏13، ص: 491

منبع: جهان

 



 
moosavi
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۱:۴۵:۳۱
آقاي مشايي در بالاترين سطح ممكن ( در ظاهر تحت عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور و در عمل به عنوان معاون رئيس جمهور) مشغول به كار است و با توجه به سخنراني هاي ايشان در اين چند سال ايشان با افكار التقاطي خود مشغول اشاعه افكار و عقايدي است كه مورد تائيد هيچكدام از روحانيون بلند مرتبه نبوده و نيست.
عجيب اما سكوت اكثريت جريان به اصطلاح اصولگرايي در قبال اين صحبتهاست.
من يك سوال مي پرسم اگر گوينده اين جملات فردي اصلاح طلب مي بود آيا آقايان همين برخورد را مي كردند و اين صحبتها را نشنيده مي گرفتند يا اينكه كفن پوشان محترم براي دفاع از ارزشهاي اسلامي فرد مورد نظر را مورد عنايت ويژه قرار داده و از هستي ساقط كرده بودند و توپخانه رسانه هاي اصولگرا فرد مورد نظر را به ارتداد متهم و دادگاههاي هميشه عادل حكم وي را نيز تاكنون به جرم الحاد و ارتداد و... امضا كرده بودند ؟
يكي به من بگويد در اين مملكت چه خبر است؟ (342541)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۳:۱۰:۰۹
نگران توپخانه ی اصولگرایان نباشید
فعلا توپخانه های شما همه رو دارن میکوبن.
هر کاری اصولگرایان بکنن شما باهاش مخالفین چون اصولا بجز سیاه نمیخوایید رنگهای دیگر رو ببینید.
یادتونه یه با احمدی نژاد قرار بود تو تلوزیون صحبت کنه ولی شب لغو شد ولی یکی از این روزنامه های شما(توپخانه هاتون) نقد صحبتهای دکتر رو تیتر زده بود؟ این یعنی چی؟ وقتی حرفی زده نشده چطور نقدش می کنن؟عجبا به خردتانء این نشون میده شما انتقاد نمی کنید بلکه با هر ابزاری و در هر فرصتی دارید سیاه نمایی می کنید؟
توپخانه ی شما چقدر امثال مهدی هاشمی رو کوبیده که بیاد بره به دادگاه؟ خوب اگه پاکه چرا نمیاد تا اثبات کنه؟
توپخانه ی شما چرا به تخلفات مدرک رهنورد نمی کوبه؟ ما که تا تونستیم از شما و خود انتقاد کردیم ولی شما چرا از خودتان انتقاد نمیکنید؟ هرچیز خوبی تو شما هست و هر چیز بدی در ما؟
توپخانه ی شما چرا مهاجرانی و گنجی و سروش رو نمی توپه؟
توپخانه ی شما چرا شیرین خانم رو نمی کوبه بگه تو که نمی تونی حقوق دونفر رو تو خونه ات رعایت کنی و حق شوهرت رو با لنگه کفش میدی چرا دور دونیا داری ول میگردی و از حقوق بهائیان و آوازه خوانها حمایت میکنی؟
توپخانه ی شما چرا به مهاجرانی نمی توپه که چرا 4سال تو کشور ریاکارانه کار کرد و افکار واقعیش رو بعد خروج از ایران بر زبان آورد؟
توپخانه ی شما چرا به سایتهای خبریتون نمی توپن که آخه چرا همه چیز رو سیاه نشون میدید؟
توپخانه ی شما چرا به شیخ نمیتوپه که آخه تو مگه سونوگرافی بلدی که داری ادعای تجاوز میکنی؟ خداییش من که باورم نمیشه کسی که قواعد زبان عربی رو بلد نباشه(در حالی که باید متخصص باشه) بتونه از راه دور حتی اجساد بقول خودش سوخته رو سونوگرافی کنه! آخه شیخ الخلیج الدول انصافت کجا رفته؟! مدرکت کو؟ ننه جونت متخصص تورمه!خودت مجتهد! مشغول سونوگرافی! پولت هم که شهرام داده!!
توپخانه ی شما چرا به سردسته ی فرقه ی سبز نمی توپه که قطعنامه ی چهارم رو به ملت تحمیل کرد.
توپخانه ی شما چرا به باندهای قدرت و ثروت نمی توپه؟تا حالا کدام فساد اقتصادی بزرگ رو اول شما برملا کردید؟
بازم بگم
بگم
آقا خلاصه بگم شما توپخانتون خاموشه
شما دنبال اصلاح نیستید دنبال قدرت هستید.
شما دست به هر کاری میزنید که بیاید رو کار (342579)
 
منتظر
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۳:۲۷:۵۸
به داماد لرستان میگن مدرک عروس آذربایجان بند پ توش زیاد اومده!
بجای جواب دادن و رفع ایراد قانونی غیرت نشون میده میگه عکس زن من عکس زن من!فرهیخته ترین فرهیخته ترین!!
بابا چرا فرهنگ طفره رفتن تو کشور ما اینقدر ریشه دونده؟
به شیخ مهدی میگن مدرکت برای تجاوز چیه میگه من نمی دونم دوستان گفتن! همین کارات باعث شد که از شهرام جزایری پول بگیری؟
اول ادعای تقلب میکنن یه هفته بعد به ستادهاشون نامه میدن که مدارک تقلب رو بفرستین!
بقول یخی:
عجبا به خردتان
عجبا (342589)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۳:۵۶
چقدر زشت بود برای رای جمع کردن عکس زن طرف رو را نشان دادن و تهدید بگم بگم ؟
چقدر زشت بود برای رای جمع کردن جلوی 50 میلیون به دو نفر و خانوادشان تهمت دزدی زدن بدون آنکه اثبات شده باشد !
واقعا جای خجالت داره !
البته این آزادی ها را فقط بعضی ها دارند !

مطالب توهین آمیز رو درج کردید پس اینم مثل اونها درج کنید (343103)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۲:۴۹:۵۸
چقدر عامیانه حرف می زنید!
یک عکس سه در چهار را با این حمله تبلیغ دو نفره موسوی و رهنورد در انتخابات مقایسه می کنید؟
http://moosavi.barnegar.com/media/image/mousavi70.jpg

ما نگران آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم. آقای هاشمی برای ما محترم تر از شماست. شما یعنی کسانی که روزی ایشان را عالیجناب سرخ پوش می نامیدند،
آقای احمدی نژاد در بحث آقای هاشمی و تهمت ها هیچ مصداقی ارائه نکردند و گفتند بروید ببینید چه کرده اند. البته در دادگاه پرونده های جناب مهدی هاشمی درباره رشوه های پرونده نفتی باز و مکشوف است و اگر بخواهید از خواب غفلت بیدار شوید به راحتی می توانید!


قبلا هم گفته ام که من در انتخابات به احمدی نژاد رای ندادم اما وقتی این هجمه های الکی و بی اساس را می بینم باید پاسخگو باشم... (343285)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۱۳:۳۹:۵۷
زن مردم که صبح تا شب کنار شوهر جلوی صدها نفر روی سکو میرفت و دست تکون میداد!
زن مردم که تو بی بی سی اسم و رسمی به هم زده بود!
زن مردم که عکس ها و پوسترهاش رو تو خیابونها زده بودن!
حالا مگه چی شده یه عکس 3*4 ناقابل رو از فاصله ی 5 متری نشون دادن؟ تازه موسوی جاروجنجال را نمینداخت اصلا معلوم هم نبود! (343830)
 
بهزاد
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۴:۴۸:۱۶
با سلام خدمت خواهر عزیز - سرکار خانم منتظر
من اول جملات آقای یخی را خواندم و تعجب کردم که چرا اینقدر از تحلیل سخنان آقای مهندس مشایی و همچنین کامنت اول طفره رفته است. بعد به سخن شما رسیدم که ظاهراً در پاسخ به کامنت آقای یخی بود نه در تأیید آن به ویژه این جمله تان : \"بابا چرا فرهنگ طفره رفتن تو کشور ما اینقدر ریشه دوانده؟ \" که علی القاعده می توانست پاسخ خوبی به طفره رفتن آقای یخی باشد که به مقتضای \"حب الشیء یعمی و یصم\" نه تنها چشم خود را بر روی اشتباهات \"دوست مردم اسرائیل\" بسته است بلکه از کسی که معتقد است \"دوره اسلامگرایی سرآمده است\" دفاع هم می کند.
ولی با کمال تعجب دیدم در پایان نوشته اید: \"بقول یخی : عجبا به خردتان\" لطفاً کمی بیشتر توضیح دهید. (343354)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۱:۰۸
می‌بینم که جدیداً هر دسته گلی به آب میدید، سریع شروع می کنید به حمله کردن به اصلاح طلب ها؟
نه یخی جان به قول سید محمود، اون ممه رو لولو برد یه چیز دیگه هم گفت شما یخی جان نمی‌دونی که آب رو باید بریزی اونجا که می‌سوزه؟ عزیزم شما به مشایی برسید چه کار با اصلاح‌طلبان به قول خودتان مرده دارید؟

الف منتشر کن، نمی خوای بگی که نقل قول از رئیس جمهور بر اربی تلقی میشه؟ (342686)
 
بد یا فاجعه!
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۰۰:۵۵:۳۲
ببینید اصلاح طلبان چه بوده اند که مذهبی ها مجبور شده اند احمدی نژاد و مشایی را تحمل کنند. شما هرچه قدر به مشایی و احمدی ایرادات عقیدتی بگیرید بازهم نمی توانید انکار کنید که اکثریت قشر مذهبی احمدی نژاد را برگزیده اند. و این بیشتر آشکار می کند که اتاق فکر اصلاح طلبان چقدر از نظر قشر مذهبی منحرف است و در تضاد با دین حرکت می کند. من به احمدی نژاد رای دادم تا بدتر از او رای نیاورد. اگر هزار بارهم به 22 خرداد 88 باز گردم بازهم به او رای میدهم. (342813)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۳:۰۸:۴۰
آقای یخی عزیز تو تمام مطالبت به مهدی هاشمی گیر میدی که چرا نمیاد دادگاه اینم جوابشه که خود ایشون چندبار گفته ایشون هم از چند نفر منجمله شخص رییس جمهور محترم شکایت کرذه که به هیچکدوم اعتنایی نشده و حضور خودش در دادگاه رو منوط کرده به تشکیل دادگاههایی که اون هم شاکی پرونده است واقعا باید بهش حق داد شما بودی با این وضعیت میومدی؟ (343301)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۹:۵۸:۴۱
با تشکر از نکت سنجی دوست عزیز
به نظر بنده وضع دولتهای اخیر بعد از انقلاب از این هم وحشتناکتر شده است
به یاد بیاورید اکه از دولت دوم اصلاحات به بعد موجی از ملی گرایی (در واقع قومی گرایی مورد تایید رژیم شانهشاهی به نام ملی گرایی همه ایرانیان) مورد تاکید قرار گرفت و متاسفانه در اید دولت اصولگرا هم مورد تایید بیشتر قرار گرفته است

رفتار برخی از آقایان نه ملی گرایی ایرانی که علنا قومی گرایی است که حتی به وحدت ملی ایران هم صدمه می زند. آن سالامگرایی که ملت برایش اقدام می کردند کجا حمایت از یک قشر باستان پرست کجا!
و همه سکوت می کنیم، چون موافق باورهایی است که برایمان از قبل از سالام ایران ساخته اند!
انگار به من مسلمان بگویند که پدرت از قهرمانان بزرگ جهان در اسلام ستیزی است! آیا من باید به این امر افتخار کنم که دشمنانم پدرم را بزرگ می انگارند؟ دشمن دشمن است ولی انگار تعاریف او از گذشته ای موهوم به مذاق برخی خوش می آید
و این است که از ایرانیت خویش هم عدول می کنیم.
خلاصخ مطلب
اسلامیتی هست
ایرانیتی
و قوم فارسی
و دیگرانی که به رسمیت شناخته نخواهد شد. و ما الان در مرحله سوم هستیم با ظاهری از اسلام و از حرفهای امام انقلاب به دور. (343225)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۱:۴۷:۴۸
ملت ايران هم ايران و هم اسلام را مي خواهد و در زمان جنگ با تقديم جوانان خود از ميهم دفاع كرد و حكومت بايد جمهوري اسلامي ايران باشد (342542)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۲:۵۰:۲۲
حق با شماست
من نمی دانم چرا عده ای سعی دارن ایرانیت و اسلامیت ما رو مقابل هم قرار بدن؟!
مگه ایرانی بودن با اسلامی بودن منافاتی داره؟
چرا عده ای ملیت رو تا اونجا بالا میبرن که حتی منکر خدا میشن و در مقابل عده ای آنچنان متعصب از اسلام دفاع میکنن که آدم احساس میکنه دفاع از ملیت ایرانی باعث کفر است؟!
آقا ما ایرانی مسلمان هستیم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد (342573)
 
علی علیپور
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۴۵:۱۱
یخی جان در نظر داشته باش که اسلام دینی جهانی است.و آن جامعه ای در اسلام اصالت دارد که مبتنی بر عقیده باشد نه مرزهای قراردادی.جامعه ای که باید متعصبانه از آن دفاع کرد امت است که فراتر از ملیت است.از طرفی با اشاعه ناسیونالیسم افراطی در امت اسلامی جدایی و تفرقه انداختند که دیدیم.از طرفی دفاع از وطن یا موطن(محل زندگی(home)واجب است ولی اولویت با امت اسلامی است.پس ما یک مسلمان ایرانی هستیم نه یک ایرانی مسلمان (343118)
 
Saeed
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۰:۰۱:۰۱
ایران= قوم فارس؟ نه این ایرانیت هم نیست و برای وحدت ملی خطرناک است (343228)
 
صالح
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۲:۰۴:۳۰
تمام تلاش کشورهای غربی این است که اسلام نابود شود در هر جا و هرمکانی.غربی ها مشکلی با خود مردم ندارند.آنها مشکل با اسلام دارند.حال اگر خودمان اسلام را پس بزنیم که غربی ها خیلی خوشحال می شوند. (342551)
 
برهمت
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۳:۲۱:۱۱
شمارا به خدا یک نفر بیاید راجع به نظر امام صحبت کند و نظر بدهد که فصل الخطاب نظام است چرا بی مورد با هم بحث وجدل می کنیم (342584)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۴:۴۵:۴۸
بايد مواظب بود.برخى مى ايند از ملى گرايى حرف مى زنند تا اسلام را فراموش كنيم و بعضى افراطى ها اسلم گرايى را با عرب گرايى يكسان مى دانند.از يك طرف بسيارى از سياست هاى دولت مردمدارنما نه اسلام گرايى بلكه عرب گرايى است(مثل تعدد زوجات يا توليد مثل زياد)زيرا كه برخى از معصومين فقط يك همسر داشتند برخى ديگر 2يا3فرزند بيشتر نداشتند.بايد حساب عرب گرايى را از اسلام گرايى جداكرد.زيرا بسيارى از عرف هاى اعراب در گذشته و حتى امروز بر خلاف اسلام است.
بياييد اول اسلام را تبليغ كنيم و ايين هاى ملى را كه با اسلام منافات ندارند را به جهانيان بشناسيم مانند نوروز كه نه تنها مغاير با اسلام نيست بلكه همسو بااسلام نيز هست. (342625)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۴:۱۹
اقاى يخى و خانوم منتظر!
امروز به اين نتيجه رسيده ام كه بسيارى از حاميان احمدى نژاد به جاى تحليل هاى منطقى شروع به مدح احمدى نژاد و تمسخر مخالفين وى مى كنند.
فقط كافيست مقالات اين عزيزان را در مطالب فوق ببينيد.يك سرى به سايت هاى حامى احمدى نژاد بزنيدمنظور مرا مى فهميد.
اقاى يخى و خانوم منتظر!
مقاله مر بوطه در مورد يكى از صحبت هاى امام راحل در مورداسلامى بودن نهضت بود بود ولى نظرات شما هيچ ارتباطى با مقاله نداشت و در مورد مدرك داماد لرستان و عروس اذربايجان بود!
اقاى يخى و خانوم منتظر!
خودتان يك نگاهى به مقالات خود بيندازيد.ايا مطالب فوق تمسخر نيست؟ايا تمسخر گناه كبيره نيست؟اگر شما خود را مومن و مسلمان مى دانيد پس چرا تمسخر انسان ها را جايز مى شمريد!

الف عزيز شما كه مطالب اين ها را منتشر كردى از شما مى خواهم كه كامنت مر نيز منتشر بفرماييد.با تشكر. (342688)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۲۰:۵۷:۰۸
عزیزم مثل اینکه متوجه نشدی!
من جواب کامنت رو دادم و قصدی برای لظهار نظر در مورد مقاله نداشتم!
منتظر هم که به من جواب داده (342762)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۲۲:۰۹:۴۵
من میگم اینجا رو در بست بدین به این یخی و منتظر جلسه پرسش و پاسخ بزارند الفم هی درج کنه اسمشم بزارید سایت آزاد و عادل الف بخوانید وبلاگ شخصی یخی ! (342786)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۲:۰۶:۰۱
آره. کاملا موافقم. تقریبا از هر دو، سه تا کامنت یکیش مال جناب \"یخی\" هست. جالبه که اکثر کامنت هاش هم کلی رای منفی میگیره و این نشون می ده که چقدر کاربران از نظرات ایشون استقبال می کنند ولی با این حال نمی دونم چرا الف این قدر علاقه به تحلیل های ایشون داره! (342892)
 
آزاد اندیش
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۲:۵۷
دوست عزیز شما چرا تنگ نظری میکنید
چرا به یخی گیر دادید؟
یه بار برید سایتهای دیگه مثل تابناک و فارس و رجا و غیره نظر بزارید میبینید که امکان نداره چاپ بشه حالا سایت الف داره با کمال صبر تمامی نظرات رو چاپ میکنه پس چرا دارید مانع تراشی میکنید؟
چرا سعی نمیکنید جواب یخی رو بدید و بجای جواب دادن طفره میرید؟
الف همه ی نظرات رو چاپ میکنه و اصلا کاری به تعدادش نداره!
میبینی که تو هم دونظر دادی هر دو رو چاپ کرده
یه سر به لینک زیر بزن اتفاقا اصلا یخی نظر نداده شاید هم داده چاپ نشده ولی ببین محمد رضا روزبه و برهمت و عدالتخواه چند نظر چاپ کردند!
http://alef.ir/1388/content/view/79482/
چرا الکی جو درست میکنید؟!
چرا الف رو تحریک میکنید نظرات کسی رو نزاره و یا محدود کنه!؟
اینه تحمل مخالفی که میگفتید؟
اتفاقا من نظرات یخی رو معمولا میخونم و برام جالبه که امثال شما معمولا بجای جواب دادن سعی میکنید به الف حمله کنید که چرا چاپ میکنی؟
الف جان خواهش میکنم تنگ نظری نکن چون بیشتر خوانندگان شما نظرات مردم رو هم میخونن چه موافق و چه مخالف و براشون جذابیت داره مخصوصا نظرات جنجالی امثال یخی که خیلی رک همه چیز رو میگه.
لطفا نظرات موافق و مخالف رو بزار و به تعداد کاری نداشته باش چون اینجوری جلوی علاقه مندان رو میگیری و تازه گاها توی کامنتها هم شاهد مناظرات داغ و بی پرده ای هستیم.
لطفا به حرف این انحصارطلبها گوش نکنید
ممنون از مسئولان الف (342974)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۲:۴۹:۳۰
دوست عزیز من به شخصه بارها پاسخ جناب یخی را بدون هیچ توهینی دادم اما الف منتشر نکرده پس به من حق بدهید از انتشار مکرر نظرات ایشان در حالی که امکان پاسخ هم فراهم نیست دلخور باشم. (343286)
 
Moderator4
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۳:۰۷:۵۹
کاربر گرامی ؛

تاکنون از آی پی شما هیچ نظری ثبت نشده است و این کامنت اولین نظر شما در سیستم الف بود. برای پی گیری بهتر نظرات منتشر نشده خود می توانید به عنوان کاربر در الف ثبت نام کنید. در آن صورت می توانیم به همه اعتراضات شما در مورد عدم انتشار مطالبتان رسیدگی کنیم.

با تشکر
بخش نظرات الف (343299)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۹:۴۸:۰۷
بخش خبری الف جان مگر همه مردم اینترنت پر سرعت اونم با آی پی استاتیک دارند ؟ (343484)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۱۳:۳۴:۴۶
چگونه متوجه شدید که از یک آی پی هیچ نظری داده نشده؟ تنها راه آن داشتن یک پایگاه داده از نظرات و آی پی مرتبط با آنهاست. آیا اینکه آی پی نظرات ذخیره می‌شوند را به کاربران قبل از دادن نظر اطلاع می‌دهید؟ (343825)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۲:۱۰:۰۹
البته جناب \"حاجی آقا\" رو هم فراموش نکنید که وظیفه دارند که هر چیزی که نوشته می شه بنویسند که تو کانادا خیلی اوضاع بدتره! حالا نمی دونند که ما هم دوست و فامیل تو کانادا داریم و می تونیم در مورد صحت ادعاهاشون تحقیق کنیم. مثلا این که چند وقت پیش گفته بودند هزینه اینترنت در کانادا ماهی 100 دلار هست.

الف شده سایت شخصی یخی و حاجی آقا! لطفا به نظرات بقیه هم احترام بگذارید شاید حرف های بدرد بخور داشته باشند. ادامه این رویه باعث کم شدن مخاطبانتان خواهد شد. (342893)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۵:۰۴:۲۸
اولا باید عرض کنم دانشجوی عدالت طلب یادت رفت.
درثانی الف نظرات من رو هم بعضا چاپ نمیکنه مخصوصا زمان وقف دانشگاه آزاد که دیگه کاملا زده بودم به سیم آخر و الف هم خوب تا نمیکرد.
شما بجای تشکر از الف که نظرات رو با سعه ی صدر بیشتری چاپ میکنه دارید بهش میگید که سهمیه بندی کنه و محدودیت قائل بشه؟!
یه آقایی به اسم سیاوش هست که همیشه بر علیه من کامنت میزاره ولی یه مدتی نیستش پس فکر نکنید همیشه نظرات ما چاپ میشه مال امثال شما نه.
مثلا همین متن رو بخون ببین چند تا کامنت بر علیه یخی چاپ کردید.
شما دارید بصورت ناشناس کامنت میگزارید برای همین معلوم نیست چند کامنتت چاپ میشه ولی اگه یه یوزر تو الف باز میکردی اونوقت کنتورت میتونست بشماره که الف سایت شخصی کی شده.
از سایت الف هم تقاضا میکنم که همین سیاست آزاد منشانه ی خودش رو ادامه بده و فریب جوسازی این افراد تنگ نظر رو که تحمل دوتا کامنت رو ندارن نخوره.
این جور آدمها یه دور برید تو سایتهایی مثل تابناک و ... کامنت بزارید تا معنی سانسور رو بفهمید.
بجای استدلال آوردن و پاسخ دادن به مسائل مطرح شدهء مثل سردسته ی فتنه ی سبز دارن طفره میرن و میگن چرا یخی زیاد کامنت میزاره!!! (342927)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۵:۰۳
و البته این یکی از مزایای کاربر الف شدن است.

دوست عزیز ساکن در کشور چک!

شما اگر عضو باشید و کامنت بدهید بعد از چندی کامنتهاتون زودتر منتشر میشه و حتی مثل من کامنتهاتون رو می تونید ببینید و دیگه نیاز به تایید توسط مدیران سایت هم نیست! (343095)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۵:۳۰
نظرات تو رو زیاد جواب دادیم ولی همش سانسور شد ! بعدم نظرات تو یا اون حاجی آقا ارزش جواب دادن داره به نظرت ؟؟؟ (343096)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۴:۲۳:۲۹
جناب يخى!
اولا از كجا مى دانى كه moosavi اصلاح طلب است كه اين طور پاسخش را مى دهى.دوما اگر ايشان اصلاح طلب هم باشند از كجا مى دانيد كه با همه كارهاى اقايان اصلاح طلب موافق باشد.سوما اگر مى خواستيد فقط پاسخ ايشان را بدهيد كه اين همه مطلب لازم نبود كه به عقيده بنده كاملا تمسخر اميز و تحقير اميزانه بود.چهارما خانوم منتظر هم كامنت گذاشته بودند كه من بيشتر از دست ايشان ناراحت بودم و عدم پاسخ گويى شما در برابر نظر ايشان در كامنت هاى بعدى به معناى همسويى و موافق بودن با نظرات ايشان است.
جناب يخى!
به نظر شما مطلب خانوم توهين اميز نبود.در مطلب خودتان تمسخر ديگران وجود نداشت.لطفا هر چه سريعتر به اين دو سوال من پاسخ شفاف بدهيد. (342911)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۵:۰۶
بعد این کامنت شما من چندین بار دیگر نظر خانم منتظر رو خوندم!
واقعا جایی از اون رو توهین آمیز ندیدمء اگر جمله ای از ایشان را که فکر میکنید توهین آمیز بود نقل کنید.
مطلب خودم هم تمسخر آمیز نبود بلکه طعنه آمیزبود.
من کلمات رو با تمسخر کنار هم نچیدم بلکه با عصبانیت کنار هم چیدم.
سعی کردم محترمانه باحاشون حرف نزنم چون احترام رو باید بدست آورد نه اینکه انتظاراحترام داشت:
چطور میتونم احترام افرادی رو که احترام کشورم رو نگر نداشتن و با کارهاشون رای 40 میلیونی این کشور رو از سرمایه به هزینه تبدیل کردن!
چطور احترام افرادی رو نگر دارم که احترام خون مردمم رو نگر نداشتن و خودشون نشستن کنارو بیانیه دادن و ملت رو به جون هم انداختن.
چطور احترام کسی رو نگر دارم که از روی حرف دوستان داره سونوگرافی میکنه و هزینه ی هنگفتی بر کشورم تحمیل کرد.
چطور احترام کسانی رو نگر دارم که ساز رقصیدن دشمنانم رو می نوازند.
کورید و نمی بینید چه دندان طمعی برای آمریکا و اسرائیل تیز کردید؟
آیا اینها فکر نمی کنند که چرا اسرائیل و آمریکا اینقدر به هیجان آمده اند؟
یک لحظه فکر نمی کنند که چه چیزی در اعمال و خواسته های ما بود که باعث خوشحالی رژیمی شده که ذاتا خواهان نابودی ماست؟
عجبا به خردشان
عجبا (342926)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۴:۴۶:۲۷
جناب يخى!
خودتان اعتراف كردهايد كه كامنت خودتون حاوى بى احترامى و عصبانيت بود.يك نگاهى به كامنت هاى بعد از مطلب خودتان بيندازيد.واقعا اگر محترمانه تر مطلب مى نوشتيد اين پاسخ ها را دريافت مى كرديد؟اگر عصبانيت خودتان را كنترل مى كرديد و به عده اى اين طور بى احترامى نمى كرديد مسلما با بى احترامى بقيه نسبت به شما مواجه نمى شديد.
بزرگى مى گويد كه با مردم زيبا سخن بگو ييد تا سخن زيبا بشنويد.
يعنى بقيه متوجه توهين شما به بقيه بشوند ولى خودتان نه! (343353)
 
ofoogh9
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۱۸:۴۶:۴۵
آقای ضرغامی وظیفه دارد راجع به بدعتی که این آقا در صدا و سیمای ایشان بنا گذاشتند برنامه شاخص جدیدی بسازند.
جهت اطلاع بعضی خوانندگان عزیز که همیشه با نوشته هاشون جانب یک فرد و یک طیف را می گیرن و حتی با جناحی توصیف کردن نقد افاضات!!آقای مشایی راسیاه نمایی میدونن عرض می کنم که مولا علی (ع) فرموده است:
«کثرة الوفاق نفاق و کثرة الخلاف شقاق .»
فراوان موافقت کردن نفاق است و بسیار مخالفت کردن دشمنى است (342712)
 
علی علیپور
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۲۰:۰۴:۰۵
هر گز این شعار آذری زبان را که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که ورد زبان مردم غیور و سلحشور آدز بایجانی هادر بحبوحه ی مبارزات مردمی بود : این بود که : بو جوانلار هامسی اوز دینین سر بازیدی - قرانین جانبازیدی// قویماریق یاتسین بو نهضت - نهضت اسلامیدی // منظور از این ابیات : نهضت مااز ابتدا با اشعار اسلامی شروع گردیده و تا کید امام رحمته علیه با آن سعه صدر و در یا دل بودنش و بر خورداری از اعصاب سالم و قوی و پشت سر گذاشتن مشکلات و قدرت مقابله با مصا ئب سر انجام رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را با اتحاد و ایمان بخدای ملت ایران سر نگون و جمهوری اسلامی را جایگزین این رژیم منفور نمودند. حال از زبان برخی ها حرفهایی شنیده می شود واقعا خود جای کنکاش است. وقتی پروردگار بی همتا به حضرت موسی ع ماموریت می دهد که برو فرعون - این قلدر را آدم کن . کاری کن که دست از طغیانگری بر دارد .خدا دوست دارد که کسی مثل فر عون هم آدم و به اصطلاح یکتا پرست شود .حضرت موسی ع از خداوند نخواست که لشکر مجهز و امکانات به او بدهد تا نزد فر عون برود بلکه گفت : قال رب اشرح لی صدری / خدایا وسیله ی معلمی را به من بسپار و مرا مسلط بر اعصاب و در یا دل کن - تا با مشکلات مبارزه کنم و بتوانم مانند در یا همه چیز را در خود هضم کنم .پس از آن قرآن می فر ماید - اگر شرح صدر پیدا شود - بدنبال آن نعمتهای بسیاری پیدا می شود / ویسرلی امری / حضرت موسی ع می گوید : خداوندا ! به من شرح صدر عنایت کن تا کارم آسان گردد و احلل عقده من لسانی / تا قادر باشم مقابل دشمن حرف بزنم // برای اینکه افرادی که تسلط بر اعصاب ندارند هنگام صحبت کردن در مقابل دیگران دچار لکنت زبان می شوند و توانایی بکار گیری لغات مناسب را ندارند و در ادامه آیه ی شریفه می فر ماید که اگر کسی شرح صدر داشت و دریا دل و مسلط بر اعصاب بود به خوبی می تواند حرف بزند / یفقهو قولی / می فر ماید // خدایا به من شرح صدر عنایت کن تا ما فی الضمیرم را به دیگران بفهمانم .بنابراین نهضت ما اسلامی ناب محمدی ص است نه نضهت ایرانی !اابراز عقاید از نعمات نظام اسلامی است :باید قدرش را بدانیم و شاکرش باشیم : لا اکراه فی الدین قد تبین رشد و من الغی . (342736)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۲۱:۳۲:۰۵
اسلامی که در فقر و بیکاری باشد اسلام ایران زمین نیست
اسلامی که در آن دروغ باشد اسلام ایران زمین نیست
اسلامی که در پارتی بازی باشد اسلام ایران زمین نیست
اسلامی که در آقازاده باشد اسلام ایران زمین نیست
اسلامی که قاتلین مجازات نمی شوند اسلام ایران زمین نیست
و..........

اسلام ایران زمین اسلام راستی و درستی عدالت واقعی است نه شعاری
قرآن سر نیزه دیگر چاره کار نیست ! (342774)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۰:۳۰
3 چراغ روشن برای شما بابت این نکته سنجی تان!

ما خودمان باید بخواهیم وگرنه هیچ وقت با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود. 30 سال که هیچ 300 سال هم بگذرد همین آش و همین کاسه است و همین کمبودها ...

با سیر در تاریخ انبیا می توانیم به راحتی ببینیم بعضی از انبیا همچون حضرت نوح (ع) هم وقتی مردم اش نخواستند هیچ کاری نتوانست بکند. ما وقتی خودمان غرق در فساد و بدی باشیم نباید انتظار داشته باشیم اسلام ما را نجات بدهد! (343101)
 
naimi
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۲۲:۳۹:۰۸
مرد حسابی این چه جوابی که شما دادی خوب مگه غیر از اینه واقعا هیچ فکر کردی اگر یکی قدرت از این اقایان که خلاف نظر امام حرکت میکنن نگیره چه شرنوشتی در انتظار این مملکته؟ (342791)
 
یاور
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۷:۰۴
بسنده کردن به سیاست مطرود سازی و بهره گرفتن از تهدید و دشمنی در منازعه های گفتمانی با منطق هژمونی بیگانه است. هژمونی قدرت را بر اندیشه استوار می کند و اقناع و رضایت را بجای زور می نشاند. حذف رقیب در نهایت توان تئوریک گفتمان مسلط را تضعیف خواهد کرد. به همین دلیل در این میدان به راهی جز برابر نهادن اندیشه با اندیشه نمی توان اندیشید.جامعه مدرن، متکثر، پیچیده و متنوع است و سامان دهی کامل و نهایی آن ممکن نمی نماید و به نظر می رسد در جامعه ایرانی اگر تکثر و پیچیدگی بیش از جامعه های دیگر نباشد کمتر نیست. ایران همواره سرزمینی متعلق به قوم ها، ملیت ها و نژادهای مختلف با زبانها، فرهنگ ها و خرده گفتمانهای متنوع بوده است در دوران معاصر این پیچیدگی ها و تنوع بیش از پیش گسترش یافته و کار سامان دهی جامعه را با مشکل بیشتری روبه رو کرده است به همین دلیل گفتمانهای معاصر همگی در سامان دهی این جامعه ناکام مانده اند. چنین جامعه ای نیازمند باز اندیشی های پی در پی تئوریک و آفرینش نظریه ها و بروز خلاقیت های است که تنها در شرایط نبود خصومت و سرکوب امکان پذیرند. گفتمانهای حاکم نیز برای حفظ هژمونی خود نیازمند باز اندیشی ها، بازسازی ها و تحول تئوریک و سامان دهی مداوم تقاضاهای اجتماعی اند. به همین دلیل، گفتمانهای متقلب که توان باز اندیشی ندارند و تحول را تاب نمی آورند. خیلی زود به موزه تاریخ سپرده می شود.
پیدایش پی در پی جنبش های سیاسی و اجتماعی در ایران قرن بیستم نشان از تعارض درونی و تکثر گسترده جامعه ایرانی دارد. چنین جامعه ای همواره پیدایش و منازعه های جدید را به خود خواهد دید. بنابراین تصور تحقق یک مدینه آرمانی هماهنگ و بدون منازعه در ایران بسیار ساده اندیشانه است. گفتمانهای ایرانی، که بیشتر به دنبال تاسیس مدینه ای آرمانی و بر کنار از منازعه های گفتمانی بوده اند با تکیه بر طرد و سرکوب، تکثر و پیچیدگی جامعه را پنهان داشته اند. و با فروکاستن رقابت و غیریت به دشمن، منازعه های گفتمانی را با به حاشیه رانی کامل رقیبان و گرفتن فرصت رقابت از آنان فیصله داده اند. پیامد چنین سیاستی رادیکال شدن مخالفان و مطرودان، و افزایش تنش ها و خشونت ها و نیز از بین رفتن زمینه های نظریه پردازی و منازعه های تئوریک در جامعه ایرانی است که بن مایه های نظری گفتمانهای ایرانی را به شدت تضعیف نموده و آنان را، به دلیل ناسازواری های درونی و ناپختگی ها، در سامان دهی جامعه ناتوان ساخته است. در واقع توسل به طرد، تضعیف بنیانهای تئوریک گفتمان حاکم را در پی خواهد داشت و آن را در برابر بحرانها و بی قراری ها ناتوان خواهد ساخت. همچنین، تکیه بر طرد و نفی به اندیشه ها و نظریه ها مجال بروز نداده و بدین ترتیب راه را بر رشد و تکامل جامعه ایرانی می بندد و آن را در برابر بحرانها ناکام و سردرگم خواهد کرد.همانطور که در متن پژوهش اشاره شد. گفتکان پهلویسم با تکیه بر طرد و سرکوب، مخالفان را به رادیکالیسم و خشونت سوق داد و راه را بر بازسازی تئوریک خود بست؛ در نتیجه از شناخت بحرانها و بی قراری های جامعه ایرانی ناتوان ماند، در سامان دهی جامعه ایرانی و هویت بخشی به نیروهای اجتماعی با ناکامی روبه رو شد. و سرانجام در سیلی بنیان کن گرفتار آمد که بیش از هر چیز خود در پیدایش آن نقش داشت. ماهیت سلطانیستی رژیم شاه اجازه رقابت و پذیرش تکثر سیاسی را نمی داد. حذف رقیبان و اتکا بر نظامیان و درآمدهای نفتی و آمریکا تنها راههای حفظ بقای رژیم شاه بود. در وضعیت بعد از انقلاب اسلامی نیز، گفتمان مذهبی حاکم برای بقا همان گونه که در ابتدای پیدایش نظام جدید با تکیه بر اجماع و هژمونی فراگیر توانست. قدرت سیاسی را بدست آورد. باید بجای تکیه بر طرد، دشمن های درونی و بیرونی را کاهش داده و بجای بستن فضای منازعه های گفتمانی با تکیه بر علوم اجتماعی به بازسازی های پیاپی تئوریک بیندیشد. بستن فضای منازعه های گفتمانی در ایران ثمره شرایط تاریخی و تحت تاثیر شرایط جنگی و ترورها و خشونت مخالفان صورت گرفت. به نظر می رسد در صورتی که منازعه های گفتمانی در ایران به همان شکل ادامه می یافت امکان فروپاشی جامعه و از دست رفتن تمامیت ارضی کشور وجود داشت. بنابراین در آن زمان قربانی کردن آزادی برای رسیدن به نظم و امنیت و اقتدار موجه به نظر می رسید؛ ولی در شرایط عادی گسترش فضای منازعه، البته به شکلی مسالمت آمیز و با تکیه بر اصل بنیادین مدارا و گفت و گو، می تواند در جهت تقویت نظم و اقتدار قرار گرفته، بنیانهای نظری گفتمانها را تقویت کند و آنان را در جهت شناخت بی قراری ها و بحرانهای جامعه معاصر یاری نماید. (342864)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۱:۴۲:۱۷
یاور عزیز خلاصه مبحث مطول و بعضا تکراری شما این است که برای تولید تفکرپویاونظریه پردازی فضای باز سیاسی لازم است.
1-لطف کرده تعدادی از محصولات وطنی در زمینه نظریه پردازی حاصله از دوران تساحل و تسامح رامعرفی کنید به شرطی که مونتاژ نباشد
2-آیا در مباحث بنیانی فکری (نه عملیات سیاسی)در سطح نظریه پردازی محدودیتی وجود دارد؟

3-لطف کرده واژه های دشمن-رقیب-مخالف-منتقد راباز معنی کنیدتابیشتر منظورتان درکمان شود (343137)
 
شهاب
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۱:۰۰:۳۱
متاسفانه هم در دولت کنونی و هم در دولت گذشته این تفکر ریشه دوانده ، از دولت گذشته ما انتظار نداشتیم که مثلا مهاجرانی خلاف این سخن را بگوید ،ولی از ریاست سازمان میراث فرهنگی قبلی و کنونی چرا!! (342878)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۱:۵۷:۱۸
ما جوانان این مملکت هم اسلام را برای ایران می خواهیم.اگر نه می رفتیم عربستان مکه زندگی می کردیم.مگر غیر از این است که شیعه را به عنوان سدی در برابر سنت استفاده کردیم.ما کاری به نهضت ازادی و ... نداریم.اول ایرانی هستیم بعد مسلمان.هر جای دنیا هم برویم تو پاسپورت ما اول نام کشور را می نویسند نه دین را. (342890)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۱:۵۹:۱۴
ظاهرا دوستان ضد انقلاب از سایت الف بیشتر دیدن میکنن! چون هر نظر مثبتی که درباره ولایت فقیه و رهبر و احمدی نژاد باشه تعداد مخالفانش بیشتره!!؟ البته برای دیده شدن چاره ای هم ندارن جز اینکه به سایتهای متعهد و انقلابی مراجعه کنن! (342891)
 
salam
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۴:۱۳
بنده نیز مثل همه ی دوستان این اظهارات سخیف را محکوم می کنم ، اما خواهشم از دوستان این است که به دو نکته زیر خوب دقت کنند :
1 ) مشایی حقیقتا کاره ایی نیست ، درست است که سردفتر رییس جمهور است ولی ما در دولت و نظاممان افراد سرشناس و معتبر داریم که مشایی در مقابل آنها هیچ است. مگر حرف هایی مشایی روی کسی تاثیر دارد؟؟ مگر کسی از مشایی حساب می برد ؟؟بذارین هر چی دلش میخواد حرف ..... بزنه .
2 ) ای کاش سایت الف این مطلب را موقعی که ( استقلال آزادی جمهوری ایرانی ) گفتند می نوشت .
3) حقیقتا عده ای مشایی را پیراهن عثمان کرده اند و همه جوره ازش استفاده میکنن . (342956)
 
منتظر
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۲:۲۳
کدوم جمله ی من توهین آمیز بود؟ (342960)
 
حق
۱۳۸۹-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۲:۴۳
من نمي دونم اين اقاي يخي چه طور مي تونه برا تمام مطالب الف كامنت بزاره اونم اول همه ودر صدر كامنت ها راستش فقط يه ادم صد در صد بي كار يا كسي كه بابت همين كامنت گذاري هابهش حقوق ميدن مي تونه اينقدر در اين زمينه فعال باشه!!!!اگه به علت بي كاري باشه اميدوارم هرچه زودتر كاري براش جور بشه اما اگه بابت كامنتها حقوق مي گيره پس بي خود نيست كه اينقدر طرفدار دولته!!(راستي همه اول جونن بعد پير ميشن اما يخي جان در مورد شما برعكسه!) (342965)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۶:۰۹
خدا بگم مشایی رو چیکار کنه. هرچی احمدی نژاد میبافه، اون پنبه میکنه. البته از چیزی که از احمدی نژاد سراغ دارم مشخصه که منافع مشایی خیلی بیشتر از مضراتشه وگرنه احمدی نژاد اونو نگه نمیداشت. بقول ما مشایی یکمی !

من مطمئنم اگه مشایی نبود چیز دیگه ای واسه ایراد گرفتن از احمدی نژاد پیدا میکردین. مثلا قدش یا کتش یا چه میدونم چیزای دیگه..... .

مشکل احمدی نژاد اینه که با بدکسایی درافتاده. کسایی که نزدیک 16 سال فقط مملکت رو چاپیدن الان باید خیلی پر زور شده باشن. (343011)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۴:۴۱:۳۲
ایران قبل از اسلام و قبل از همه ادیان بوده و خواهد بود. گرچه نامش لرزه بر اندام عرب زدگان بیاندازد. (343155)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۰۹:۰۶:۱۰
منظور امام خمینی (ره) از اسلام ، اسلامی است که می خواهد در ایران پیاده شود و نه هیچ اسلام دیگری. (343194)
 
sina
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۲:۱۲:۵۷
درود بر ايرانی شيعه، درود بر ايرانی سنّی، درود بر ايرانی کليمی، درود بر ايرانی مسيحی، درود بر ايرانی زرتشتی، درود بر ايرانی آشوری.... درود بر ايران و ايرانی (343141)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۵-۱۶ ۱۷:۱۶:۵۰
در پاسخ تعدادي از كامنتها بايد بگم اول اينكه هميشه رهبران مغز متفكر يك جريانند و خودشان قرار نيست به ميدان بيايند همهانگونه كه در انقلاب اسلامي امام با بيانيه هاي متفكرانه وبه موقع مردم را در صحنه نگه ميداشت.دوم اينكه هر كس خودش را در جريان اكثريت ميداند خصوصا دوستان اصولگرا كه مطمئنا اشتباه ميكنند.اما در مورد اين بحث بيهوده فقط بايد همه ما اين اصل را فراموش نكنيم \"چو ايران نباشد تن من مباد\" و شايد اگر امام هم امروز زنده بود وعلائق و حساسيتهاي مردم ايران را ميدانست براي جلوگيري از تقابل اسلام و ايران همين سخنان را بر زبان مي آورد (343424)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.