نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79856
مسیرما قانون است؛ بساط توهین جمع شود
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۰۴
بخش خبری الف

 

آیت الله آملی لاریجانی در انتقاد به برخی گفته ها و موضع گیریهای اخیر رئیس جمهور در خصوص عملکرد زیرمجموعه های دستگاه قضایی گفت: توقع ‌ما از رئیس جمهور این است که ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جا افتاده و البته صحیح و منصفانه باشد.

 

به گزارش "الف" از خبرگزاری ها متن سخنان ریاست قوه قضاییه به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحيم، الحمدلله رب‌ العالمين

 

قبل از ورود به مباحث دستور جلسه مطلبي را بايد عنوان کنم و آن اينکه ديروز در روز خبرنگار مطالبي غيرمنصفانه راجع به قوه قضاييه مطرح شده و متاسفانه شخص رئيس جمهور هم در اين مطالب غيرمنصفانه شرکت کرده‌اند، در آن جلسه مطرح شده است که قوه قضاييه مساله آزادي خبرنگاران را تحت تاثير قرار داده و گاهي خبرنگاران براي پاسخگويي به مطالبي که درج و نقل مي‌کنند محکوم يا روزها و ماه‌ها در راهروهاي دادگاه ها کشانده مي‌شوند. البته از خبرنگاري که مطالب خلاف واقع مي‌گويد شايد چندان انتظاري نباشد تا از شخص رئيس جمهور. البته لحن خبرنگار و پاسخ رئيس جمهور نشان مي‌دهد که مساله از پيش طراحي شده است و ناشي از تحريک محرکان و تشويق مشوشان.

 

آنچه در اين مساله مهم است نحوه گفتار و نسبتهايي است که شخص رئيس جمهور به قوه‌قضاييه داده‌اند، ايشان مدعي مي‌شوند که قوه قضاييه مي‌گردد تا خبرنگاري که به نقد دستگاهي يا مسئولي پرداخته را يک جوري محکوم کند بعد به فردي اشاره‌ مي‌کند که هيئت منصفه گفته‌اند او جرمي مرتکب نشده ولي قاضي او را محکوم کرده‌است بعد هم اشاره و اشکالي به دادستان که مدعي العموم است و در مواردي که به شخص رئيس جمهور توهين شود بايد بدون شکايت به مسئله رسيدگي کند و ما تاکنون نديده‌ايم که دادستان وارد شود نيازي هم البته نداريم ما خادم مردم هستيم.

 

ايشان اضافه مي‌کند در مواردي هم که حتي اسمي از کسي برده نشده است قاضي مي‌گويد اين مطلب به فلان شخص مي‌خورد، در حالي که وقتي مطلبي نوشته مي‌شود و نقد مي‌شود اگر به کسي هم خورد، خورد. بايد بخورد تا دردش بيايد. اينها تقريباً مطالب روز گذشته ايشان است. اولاً توقع‌ما از رئيس جمهور اين است که ادبياتش متين و فاخر و با تعابير جا افتاده و البته صحيح و منصفانه باشد. من از باب يک شهروند عادي اين مملکت چنين توقع حقي را از ايشان دارم. اين چه ادبياتي است که مثلاً خورد که خورد بگذار بخورد تا دردش بيايد.

 

در جلسه رسمي آن هم رئيس جمهور اين کشور چنين سخناني قابل توجيه نيست و دوستانه عرض مي‌کنم صحيح نيست اما مطلب اصلي چيز ديگري است و آن اينکه اين نسبت‌ها به قوه قضاييه خلاف است اينکه گفته شود مي‌گردند تا کسي را محکوم کنند نسبت کاملاً خلافي است. البته قوه قضاييه برخلاف ميل خيلي‌ها کار مي‌کند و قوه قضاييه شخص بنده نيست. بسياري اوقات برخلاف ميل من هم رأي مي‌دهند. چرا که قاضي مستقل است و رأيي که انشاء مي کند در اختيار خودش است والبته مسئول رأيي است که صادر مي‌کند. و نبايد متوقع باشيم که قضات باب ميل ما رأي بدهند. اين چه توقع نادرستي است که رأي حسب ميل ما باشد و گرنه متهم شوند به اينکه قوه قضاييه مي‌گردد تا کسي را محکوم کند. اين که گفته‌اند شخصي در نوشته‌اش با اينکه اسم از کسي نبرده‌ است اما باز هم محکوم شده‌، ناشي از عدم درک صحيح مفاد قانون و کيفيت صدور رأي است. در ماده 698 قانون مجازات اسلامي تصريح شده است که:

 

هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله نامه يا شکواييه يا مراسلات يا عرايض يا گزارش يا توزيع هرگونه اوراق چاپي يا خطي با امضا يا بدون امضا اکاذيبي را اظهار نمايد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت رأساً يا به عنوان نقل قول به شخصي حقيقي يا حقوقي يا مقامات رسمي تصريحاً يا تلويحاً نسبت دهد اعم از اينکه از طريق مزبور به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به غير وارد شود يا نه علاوه بر اعاده حيثيت در صورت امکان، بايد به حبس از دو ماه تا دو سال و يا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود.

 

اين قانون تصريح مي‌کند که يا به صورت صريح يا تلويحاً ، ظاهراً معناي تلويح را نمي‌دانند . تلويح يعني اسم نبرند اما طوري بگويند که به کسي تطبيق شود نص قانون اين است « يا تلويحاً ». بنابراين براي وقوع جرم و اثبات مجازات لازم نيست اسم بياورند. قاضي بر اساس همين قوانين حکم مي ‌کند. البته ممکن است قاضي هم اشتباهي بکند .بحث بر سر روش‌هاست . اين درست نيست که در يک جلسه رسمي بدون بررسي رأي و ادله آن و بررسي قانون قضات را محکوم کنيم . انتظار از مقامات رسمي کشور اين نيست اين را هم اضافه کنم که واضح است که نقد بابش با توهين و نشر اکاذيب جداست. آنچه قابل قبول است اين است که در کشور بايد باب نقد باز باشد. قضات ما نيز در مجموع تحمل‌شان در اين امور کم نيست.

 

گاهي حکمي داده‌اند که کاملاً مستند است اما مورد انتقادات شديد واقع شده‌اند، ولي تحمل کرده‌اند. بحث اصلي اين است که آيا بگذاريم هر کسي هرجور خواست حرف بزند. پس قوانين را براي چه کسي نوشته‌اند. قوانين را نوشته‌اند که مردم رعايت کنند. بنا نشود هرکسي به هرکسي توهين کند و هر تهمتي بزند. آيا اين نحوه آزادي مطلوب است که برخي خبرنگاران براي اينکه روزنامه‌ها جلب توجه و نظر مردم را بکنند هر چه خواستند بنويسند؟ فراموش نکنيم که همين مطبوعات در تاريخ صدساله اخير بارها ابزار دست برخي شده‌اند تا نگذارند رجال سياسي وظايف خود را پيش ببرند. با همين مطبوعات به نحوي جلوي آزادي را گرفتند که هر کسي خواست سخن حقي هم بگويد در مقابلش ايستادند. مرحوم مدرس را همين طور کوبيدند. کساني که چکمه پوشيدند و مجلس را به توپ بستند با مقدمات اين کار را کردند و حالا مي‌بينيم که به رئيس مجلس توهين مي کنند و کار به جايي رسيده‌است که مي‌گويند مجلس را به توپ مي‌بنديم. همه ما صد در صد وظيفه داريم مسير قانون را طي ‌کنيم. اين بساط بايد جمع شود که افرادي لاابالي باشند و هرچه خواستند بگويند. در اين مسائل اگر قوه قضاييه وارد نشود مسئول است. اين چه کاري است که عده‌اي را تشويق مي‌کنيد که اين مسير غيرقانوني را بروند و اسمش را نيز نقد مي‌گذاريد. يعني قاضي ما فرق بين نقد و توهين را نمي‌فهمد؟ فرق بين نقد و اشاعه کذب را نمي‌فهمد؟! بعد اعلام مي‌کنند هيئت منصفه گفته‌اند جرم نيست ولي قاضي گفته جرم است.

 

اولاً يک قاضي نبوده بلکه در دادگاه کيفري استان 3 تا قاضي است و بالاتفاق جرم تشخيص داده اند و آن هم قضاتي که علي الاصول اهل دقت هستند.

 

ثانياً اين مسئله چند سال پيش در شوراي نگهبان مطرح بود، آنجا در قانون نوشته بودند که هيئت منصفه اگر رأي به مجرميت شخصي داد قاضي مي تواند تبرئه کند ولي اگر رأي به تبرئه داد قاضي ديگر نمي‌تواند جرم تلقي کند، اين قانون، ظاهراً در مجلس ششم به تصويب رسيده بود. ما در شوراي نگهبان به آن ايراد شرعي گرفتيم، ايراد هم همين بود که الان مي‌گويم که قاضي در حکمش مستقل است، قاضي تابع هيئت منصفه نيست بنابراين اطلاق الزام قاضي به اينکه نمي‌تواند در صورت مذکور حکم به مجرميت کند، خلاف شرع است. شما نمي‌توانيد الزام کنيد که هرچه هيئت منصفه بگويد، قاضي بايد تبعيت کند.

 

و اما اين سخن رئيس جمهور که گفته است دادستان در موارد توهين به رئيس جمهور ورود نکرده و متاسفانه اين حرف را چند بار تکرار کرده‌اند مسئله خلاف واقعي است. من قبلاً به خودشان هم تذکر داده‌ام.

 

دادستان اعلام کرده که ايشان در چند مورد اقدام کرده است چهار مورد خود دادستان از باب مدعي‌العموم و شانزده مورد هم حسب شکايت رئيس جمهور وارد عمل شده‌اند. حالا اينکه شکايت ها به محکوميت بيانجامد يا نه ربطي به دادستان ندارد . پس اين چه سخن خلاف واقعي است که مي‌گوييد. توقع از نهادهاي رسمي اين است که منصفانه و مستند سخن بگويند.

 

در نهايت مجدداً تکرار مي‌کنم همگان بدانند مسير ما، مسير قانون است. بساط توهين بايد جمع شود، اين مسئله که توهين با نقد فرق مي‌کند را نه تنها همه قضات و مسئولان بلکه عموم مردم هم مي‌دانند و مي‌دانند که آيا در حرف زدن و سخن گفتن يا نوشتن شما نشر اکاذيب مي‌کنيد يا نقد مي‌کنيد.

 
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۰۶:۱۴
آقای رییس جمهور عزیز! عدالت خواهی شما را هم دیدیم. استاندارد دو گانه شما را هم دیدیم. تا دیروز که همین دولت شما ده ها روزنامه تعطیل می کرد و خبرنگاران مخالف شما را می گرفتند همه چی درست بود اما یک روزنامه نگار خبرگزاری دولت را که گرفتند آسمان تپید. البته که نباید نقد جرم باشد اما استاندارد شما هم باید یگانه باشد. ما می فهمیم. (344007)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۶:۴۴
روزنامه ها را دولت تعطیل نمی کرد، هیئت منصفه مطبوعات تعطیل می کرد که فقط یک نماینده از دولت در آن حضور دارد. بنابریان تعطیلی روزنامه پای دولت نیست. به جز اینکه ادعا کنید، زمان خاتمی هم، دولت او روزنامه ها را تعطیل می کرد.
این روزنامه ها تا زمانی که علیه دولت نوشتند، کسی به کارشان نداشت، اما وقتی به امام و نظام توهین کردند باهاشون برخورد شد.
قوه قضاییه باید امثال شماها که تهمت دروغ به دولت می بندید، برخورد کند که متاسفانه در برابر دروغگویی شماها ساکت است. (344024)
 
بی خلاف
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۰۹:۴۶
آقای قاضی القضات اين چه سخن خلاف واقعي است که مي‌گوييد. همانطور که ادعان فرموده اید این سخن خلاف واقع گفتن رییس جمهور محترم با تذکر شما مرتفع نشده است آیا نباید از شما انتظار داشت که اگر این رفتار از افراد عادی سر میزد چه عقوبتی داشت و از رییس جمهور یک کشور نزدیک به بیش از 70 میلیونی چه عقوبتی دارد؟ چگونه این عدالت را در جمهوری اسلامی برقرار می فرمایید؟ (344012)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۸:۰۰
شما مثل اینکه سخنرانی را نخوانده اید! این خلاف واقع درباره یک پرونده است که اختلاف نظر دارند و لاریجانی هم تعبیر مناسبی به کار نبرده. شما الکی آش را شور نکن. (344025)
 
mohabbei
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۰:۰۰
آقای لاریجانی باید حرف های نه چندان فاخر رییس جمهور را در چند روز گذشته نقل می کرد و انتقاد می کرد نه حرف هایی که به خودش و دستگاهش مربوط می شود من فکر می کنم که رییس جمهور که قاضی مرتضوی را به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا انتخاب کرده است و از او هم کاملا حمایت می کند دیگر باب حمایت از خبرنگار و غیره چندان برای او باز نیست . ضمنا آقایی که با نام یخی نظر می دهد ما را نسبت به شغل خود بسیار مشکوک کرده است. والله اعلم (344006)
 
آزاد اندیش
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۳:۲۸:۰۱
آقا تو این کشور تا دیروز همه همدیگر رو متهم میکرند و به هم سوزن و جوالدوز میزند صدای قوه ی قضائیه در نمیومد حالا چی شده یه نک سوزنی به قوه ی قضائیه خورده صداشون در اومده که به ما تهمت نزنید!!!
*طلبه ی سیرجانی آواره شده
*دانشجوی شاهرودی پرونده اش رو دارن لفت میدن کسی چیزی نمیگه
*زمین خواری غوغا میکنه و چندین قاضی کشته شده
*مهدی هاشمی داره به ریش ملت میخنده
*رحیمی حتی یه بار هم به دادگاه احضار نشده که توضیح بده پرونده ی خیابان فاطمی چیه!
*از اول انقلاب همه داریم میگیم آقازادها آقازادها آقازدها...
*بدهکاران بانکی راست راست میگردن
حالا هیچ کدوم از موارد بالا داد رئیس قوه ی قضائیه رو در نیاورد که سر یه انتقاد و یا لحن صحبت داره به رئیس جمهور اعتراض میکنه؟
آقای لاریجانی تا دیر نشده فکری به حال اعتماد از دست رفته ی مردم به قوه ی مربوطه یتان کنید.
هرچه بگندد نمکش میزنند- وای به روزی که بگندد نمک (344084)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۰:۲۰
آقای لاریجانی این چه وضع صحبت کردن است؟
منتقدان مجلس چکمه پوش هستند؟
شما از انتقاد رئیس جمهور عصبانی شده اید و تحمل نقد ندارید، چرا به ایشان تهمت می زنید؟
کجای این عبارات رئیس جمهور از نظر ادب مشکل دارد
"فردي در مقاله خود بدون نام بردن از کسي مطلبي را درباره يک شيوه نادرست نوشته است اما مي‌گويند چون به فلان آقا خورده است بايد پيگيري شود. بالاخره مقاله مي‌نويسند که به فلان آقا بر بخورد، دردش بيايد و خود را اصلاح کند.
شما جمله را تقطیع و تحریف می کنید و به ادبیات دیگران حمله می کنید؟؟
عجب صداقتی!
همینکه شما به جای فتنه گران با طلبه سیرجانی برخورد می کنید، در عملکردتتان را نشان می دهد (344013)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۱:۲۵
با سلام و احترام
لازم می دانم چند نکته را ارائه نمایم:
1- این که قوه قضاییه و مقننه در برابر بی قانونی های دولت موضع گیری کرده اندبسیار خوب و به جا اما بسیار دیر و با تاخیر صورت گرفته به طوری که بسیاری از این تخلفات نهادینه شده است.
2- اگر در برابر بی قانونی قرار است موضع گیری صورت گیرد، چرا در برابر این همه نقض قانون در گذشته سکوت شد و حالا که دولت به قوه قضائیه انتقاد می کند، یادمان آمده است که دولت باید طبق قانون عمل کند؟
3- تکلیف بی قانونی ها در حوزه انحلال برخی نهادها، ادغام برخی نهادهای مستقل و قانونی در نهاد ریاست جمهوری، ایجاد روندهای غیر قانونی مثل برداشت خلاف قانون از پول نفت، کمک بدون اطلاع مجلس، طرح آتیه نه مصوبه دارد و نه ردیف بودجه، ... در برابر قوانین و ده ها نمونه دیگر چه می شود؟
4- اگر ادبیات ریس جمهور غیر فاخر است، جملات بسیار بدتر از این ها که رییس قوه قضا مطرح کردند، توسط رییس جمهور بیان شده است. چرا نسبت به آنها واکنش نشان داده نمی شود؟
5- چرا قوه قضاییه در برابر افراد مشکوک و مسئله دار در اطراف رییس جمهور کوتاه آمد است؟ آیا خود قوه قضاییه در این مورد قانونی عمل کرده است؟
6- آیا حرف های رییس جمهور در مناظرات انتخاباتی واقعا صحت داشت؟ اگر صحت داشت چرا قوه قضاییه برخورد نکرد و اگر دروغ بود چرا برخورد نشد؟ (344015)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۱۱:۵۰
می خواهید چون مشایی، حرف باب میل شما نمی زند، دارش بزنند؟ آن وقت قوه قضاییه به وظیفه اش عمل کرده است؟
مواردی که شما به بی قانونی متهم کردید، دروغ هستند، کجای ادغام سازمان ها غیرقانونی است؟
برخلاف ادعای شما طرح آیته محل بودجه دارد، جوابی را که به اقای توکلی دادند مطالعه کنید.
اگر قرار است قوه قضاییه با دروغ و قانون شکنی مقابله کند، باید با امثال شماها که این همه تهمت دروغ می زنید برخورد کند.
آقایان قضات، تا کی باید این دولت، این همه دروغ و تهمت را به اسم قانون گرایی تحمل کند؟ (344028)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۲:۲۸
من تصور میکنم (به اشتباه)که آقای لاریجانی در ایران زندگی نمی کنند. به ایشان تبریک میگویم که بعد از حدود 5 سال تازه متوجه شده اند ادبیات آقای احمدی نژاد این چنین است.بنابراین بعید میدانم آقای لاریجانی موضوع ... و مدرک قلابی معاون اول ایشان وموضوعاتی از این قبیل را شنیده باشند.من امروز تازه متوجه شده ام که عدم برخورد با اینگونه موارد ناشی ازبی اطلاعی از آنهاست و فکر دیگری نمیکنم!!!. (344009)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۴۹:۰۹
والله من نمی دونم چرا اینطوری با رئیس جمهوری که به طور قطع در ایده بیشتر تشنه اش خواهیم بود رفتار می کنند. ایشون رای 25 میلیون نفر را دارند افای لاریجانی شما چی؟ به خودتون اجازه ندید اینطوری با رئیس جمهور تاریخی صحبت کنید. شما دو برادر باید دقت کنید قبیله ای عمل نکنید یعنی چی؟! (344020)
 
hosineamir
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۲:۵۳:۱۱
ما در کشورمان 3 قوه داریم و این 3 رئیس قوه ها آیا همدیگر را نمی بینند که این گونه همدیگر را در ملاء عام و در سخنرانی هایشان خراب می کنند. سران محترم 3 قوا این میز و قدرت روزی دیگر نیست و فقط شما می مانید و قبر تاریک و کفن و ملایکه ای که هیچ چیز به غیر از عمل قبول نمی کنند. فردای قیامت هیچ کس نمی تواند به فریادتان برسد. پس همین امروز دست از این اقدامات بردارید و علی وار در خدمت مردم باشید نه اینکه امروز بخاطر برادرت سخن بگویی و پس فردا بخاطر دوستت و بعد از آن بخاطر فامیلت. خدایی هست و قیامتی و وای بر کسی که مسئولیتی دارد و مسئولیتش را به نحو احسن انجام ندهد.
البته بنده منظورم سران سه قوه است دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم ، دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس و آیت الله لاریجانی رئیس محترم قوه قضائیه. به کنایه نمی گویم صاف و صادق می گویم اگر هم محکومم بفرمایید تا خودم را به هر یگانی که می خواهید معرفی کنم. (344021)
 
محمد رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۳:۳۶
بشارت! بشارت! آقای رئیس قوه قضاییه می خواهد جلوی توهین و لا ابالی حرف زدن را بگیرد! چه خبری خوش تر از این؟؟؟!!!
ما وقتی باور خواهیم کرد که اول به توهین هایی که برادر زن برادرایشان (که میشود همان علی آقای مطهری بزرگ زاده برادر همسر علی آقای اخوی) در نامه نگاریش به مردم نماز گزار 14 خرداد کرد و آنها را سپاه عمر سعد نامید رسیدگی کند.
فحاشی هایی که به همکارانش در کمیسیون فرهنگی و صحن مجلس کرد را می گذریم چون آن فحش ها را به قول خودش در حالت عادی نداده و به آدمهای مهمی هم نزده ولی بیانیه را که در حالت عادی نوشته و خطابش به مردم و رهبری بر می گردد.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
رسیدگی به توهین هایی که آقای هاشمی صریحا و \"تلویحا\" (خوشبختانه آقای رئیس دستگاه قضا معنی \"تلویحا\" را خوب می دانند)در نامه سرگشاده شان برای رهبری به رئیس جمهور قانونی کشور کردند را هم از ایشان انتظار نداریم.(یادآوری نوازش های ابالانه!! رئیس مجمع رئیس جمهور را ! خالی از لطف نمی دانم: منافق، گروهکهای ضد انقلاب، لجن پراکنی باند پالیزدار، مفقود الاثر شدن یک میلیارد دلار منظور همان بالاکشیدن است تلویحا ! دولت بنی صدر و . . .) چون به قول اخویشان در مجلس ایشان بنای پرداختن به دعواهای خرد را ندارند و توهین به رئیس جمهوری که ادبیات فاخر(مثل علی آقا) بلد نیست اصلا مهم نیست و دعوای خرد محسوب می شود. علی ایحال خوشحالیم از اینکه ریاست دستگاه قضا به مسئله توهین و لا ابالیگری در حرف زدن حساس شدند. مثل اینکه سوزن به نمیدانم کی خورده بعد از جوالدوزهایی که به دیگران خورد اثر کرده.
راستش مایلم همینجا یک توصیه جدی هم به رئیس جمهور بنمایم
برادر شما که بلد نیستی دیپلماتیک فحش بدهی چرا حرف می زنی که معلوم شود ادبیات فاخر بلد نیستی؟
اللهم وفقنا و وفقهم لما تحب و ترضی (344022)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۴:۰۶
آقای یخی حق باشماست آقای لاریجانی یک شیرپاک خورده ای رابه تعاونی مسکن فرهنگیان شهرقدس (قلعه حسن خان )بفرستد تاببیند که کارمندان اداره ... واداره .... 20سال است که چه بلائی سرمردم(اعضاءتعاونی) آورده اند.به هرجا شکایت کردیم ازقانون خبری نبود . (344023)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۲:۰۳:۲۸
همكار عزيز توي اين مملكت همه چيز خوب است و فقط مشكل از احمدي نژاد است تا قبل از اين هم همه چيز خوب بود و مشكلي نداشتيم تورم هم با اين بنده خدا توليد شد در زمان خاتمي و رفسنجاني كه ما نمي دانستيم تورم چيست . (344204)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۰۹:۱۱
جناب آقای لاریجانی

با عرض سلام

1-آزادی رسانه ها در نقد مسئولین هر چند با توهین با شد منفعت بسیار زیادی برای نظام دارد اگر چند مسئول خاطی فدای آبروی نظام شونند بهتراست نظام فدای این افراد شود

2-امر به معروف ونهی منکر ازمسئولین واجب است اگر مسئولی دزدی می کند وخبر نگاری دزدی اورا 5فاش کند این نهی ازمنکر نقد است یا توهین مسلما ازنظر شما توهین است

3-مهمترین وسیله نظارتی مردم بر دولت رسانه ها می باشد آزادی رسانه آنقدر برای حفظ نظام ارزشمند است که توهین به چند مسئول در آن گم است پس نباید خروش آب زلال یک رودخانه را به خاطر ورود یک فا ضلا ب متوقف کرد آزادی به مثابه همامن خروش آب زلال رودخانه است

5-اگر با ابزار توهین جلوی آزادی رسانه را بگیریم پس نباید به شیوه دیکتاری مانند شاه ایراد گرفت پیامبر اسلام در برخورد با توهین وخاک ریزی مرد یهودی چه کرد؟آیا مانند شما شمشیر انتقام را ازنیام کشید خیر به عیادتش رفت وبا مهر ورزی اورا مسلمان کرد وروش احمدی نژاد همان روش رسول الله است. (344026)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۱۵:۲۹
آقای لاریجانی عزیز:
5 سال است که آقای احمدی نژاد انواع تخلف ها را که تاکنون سابقه نداشته دولتی مرتکب شود انجام می دهند و شما و دوستانتان نه تنها خرده نگرفتید که بر منتقدین بی رحمانه تاختید. چه شده که امروز به یاد آوردید که قاضی القضاتید؟؟؟ جز این است که امروز بی ملاحظه گی کلامی رییس جمهور شما را در معرض اتهام قرار داده؟؟ اگر احمدی نژاد بابت روز خبرنگار آن سخنان را نمی گفت هنوز هم از بابت سخنان نسنجیده ایشان و عدم رعایت ادب از سوی ایشان و به زبان آوردن کلماتی که ما حتی در جمع خانوادگی از گفتنشان شرم داریم ایشان را بازخواست می کردید؟؟؟ اطمینان دارم که چنین نیست
الف، باور کن هیچ جمله بی ادبانه و یا خلاف واقعی ننوشتم پس مدیونی اگر سانسور کنی (344029)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۲۶:۱۰
1- جالب اینجاست که علیرغم صدها توهینی که در مطبوعات به رییس جمهور شد و اسنادش نیز منتشر شد مدعی العموم از 4 مورد شکایت کرده اند که آنها نیز ممکن است به محکویت نینجامیده باشد مرحبا به این همت و پاسداشت قانون .
2- اگر قاضی مستقل است و به نظر هیئت منصفه کاری ندارد پس هیئت نصفه چه نقشی در جریان دادرسی دارد . اگر قبولش ندارید چرا جمعش نمی کنید . وقتی هیئت منصفه نظر به بیگناه بودن و تیرئه دارند قاضی حکم به گناهکار بودن می کند . پس نظر هیئت منصفه چه جایگاهی دارد؟
3- یک نفر که می خواهد به زبان مردم با مردم صحبت کند مشکل می گیرند که باید ادبیاتش فاخر باشد . اگر منظور از ادبیات فاخر سخنرانی های پرطمطراق و فلسفی است که از پای یک ساعتش هم آدم عادی دو کلمه حرف حساب نمی فهد قربان همان رییس جمهور خودمان با ادبیات غیرفاخرش.
4- در مورد اینکه می گردند تا یکی را محکوم کنند هم نمونه واضحش همین طلبه سیرجانی است که به زمین خواران شهرش اعتراض کرد و خودش زندانی شد و اخر با حکم رهبری از زندان نجات یافت . (344031)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۵-۱۷ ۲۳:۴۹:۵۶
چطوریه که رئیس قوه‌ی قضاییه تحمل شنیدن یه نقد معمولی از طرف رئیس جمهور رو نداره؟
مگه دروغ گفته رئیس جمهور؟ کجای حرفش بی‌ادبیه؟
چرا هنوز موسوی و کروبی دارن ول می‌گردن و با کمال وقاحت نامه میدن به قوه‌ی قضاییه و طلبکار هم هستند اما تا یه خبرنگار یه نقد می‌نویسه، فورا احضار میشه؟ اینهمه این دو تا به رئیس جمهور توهین کردند، واسه کدوم توهینشون قوه‌ی قضاییه احضارشون کرده؟
چطوریه که مهدی هاشمی داره راست راست می‌گرده و هیشکی نمی‌تونه بگه بالای چشمش ابروست اما آقای هاشمی به محض شکایت از کسی سریعا به شکایتش رسیدگی میشه؟
چطوریه که دختر آقای هاشمی هر چی دلش خواست گفت اما قوه‌ی قضاییه چشماشو بسته؟
چطوریه که مثلا مدیر مسئول روزنامه‌ی کیهان با شکایت فتنه‌گرای داخل و خارج از کشور راه به راه میره دادگاه اما هنوز به شکایت ۱۰۰ نماینده‌ی مجلس از موسوی رسیدگی نشده؟
چطوریه که فلان نماینده‌ی مجلس فحاشی می‌کنه و درسته که ازش شکایتی نشده اما رئیس قوه‌ی قضاییه صداش در نمی‌یاد که آقا چرا بی‌ادبی کردی؟ اصلا هم آدم یاد خویشاوندی و چیزای دیگه نمی‌افته
ٰچرا نمی‌ذارین مردم حرفشونو بزنن؟
من نوعی که روزنامه ندارم یا خبرنگار نیستم که حرفامو بنویسم خب چرا نمی‌ذارین حداقل حرف دل ما رو دیگران بنویسن؟
رئیس جهور حق گفته
راست گفته که باید بذارین نقد و انتقاد صورت بگیره
ما هم دردمون می‌گیره که جایی زندگی می‌کنیم که رئيس قوه‌ی قضاییه‌ش تحمل شنیدن یه جمله‌ی معمولی رو نداره
معلومه که باید نقد و انتقاد باعث بشه فلان مسئول دردش بگیره و خودشو اصلاح کنه
باید چه جوری گفته می‌شد که شما ناراحت نمی‌شدید؟
شما هم باید اونقدر ظرفیت داشته باشید که یه نقد معمولی از طرف رئیس جمهور شما رو اذیت نکنه و دردتون نیاد
من جای نوه‌ی شما هستم آقای لاریجانی
و دلم می‌خواد در کشوری که توش به دنیا اومدم و بهش افتخار می‌کنم اجازه‌ی حرف زدن داشته باشم
شاید یه روزی خبرنگار بشم و مطمئن باشید که اگه این اتفاق بیفته اولین نقدم رو به قوه‌ی قضاییه می‌نویسم
برادر من بخاطر یه تصادف اتومبیل که طرف مقابلش هم مقصر بوده و اون آقا بیمه هم نداشته، ۲ ساله که داره میره دادگاه تا بتونه خسارت ۲ میلیونیشو بگیره اما تا الآن کلی خرج کرده و هنوز که هنوزه آدم حسابش نمی‌کنن و دیگه خسته شده از این رفت و آمدها
من خنده‌ام گرفت از زور ناراحتی وقتی حرفای شما رو توی گفتگوی زنده‌ی تلویزیونی‌تون شنیدم. چطوری از زیر مجموعه‌تون تمجدید کردید در حالیکه بین مردم نیستید تا ببینید که چطوری توی دادگاه‌ها سرگردون هستند و کسی نیست که به دادشون برسه
کجای دنیا وقتی متهم به حکم اعتراض می‌کنه، به شاکی میگن که برو پول بریز به حساب برای تجدید نظر؟
اما در مورد تصادف برادر من اینطوری بود
اینا یعنی توهین به مردم
اون حرفی که رئیس جمهور زد توهین نبود
توهین و بی‌ادبی یعنی سر کار گذاشتن مردم در راهروهای دادگاه‌ها (344035)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۰:۰۲:۳۶
این دوست ما که همیشه اولین کامنت را می گذارد ...در مورد ادبیات ریس جمهور دیدگاهی دارند که برای ما روشن سازند ؟

ریس جمهور مدتی است که بر ادبیات ویژه خود اصرار بیشتری دارد .امروز هم در جمع روحانیون فرمایش کردند که اگر به حرمت جلسه و حضور اقایان نبود به انها (دولتهای غربی ) چیزی می گفتند که ......!!......
من و همکارانم که در محل کار تلویزیون نگاه می کردیم ...واقع تعجب کردیم .
ایا این ادبیات در جامعه رسمیت پیدا نمی کند ؟ایا به بهانه مردمی بودن می توان جملاتی را که مورد پسند نمی باشد ..... بر زبان اورد ؟
به هر حال پیش بینی نوا وری در همه زمینه ها از منجمله تغییر ادبیات رسمی دولتمردان قابل پیش بینی است .
قباهت این جملات به تدریج از میان می رود .و دوستان حامی ایشان چاره ای ندارند که در این مورد جام زهر بنوشند . (344037)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۳:۰۱:۰۳
دوست عزیز ادبیات رییس جمهور چند ویژگی دارد:
ساده می گویند
حاشیه پردازی نمی کنند و مستقیم به اصل مطلب می پردازند.
رک و صریح می گویند و تعارف ندارند
از ادبیات عامه استفاده می کنند و به زبان مردم با مردم سخن می گویند.
به نظر شما اینها کجایشان اشکال دارد و کدامیک در دین ما نهی شده است؟
خوب وقتی ایشان یک حرفی می زنند که به یک عده برمی خورد اولین واکنش طبیعی آنست که به ادبیات آقای رییس جمهور گیر بدهند تا توپ را در زمین حریف انداخته و از پاسخ گویی خلاص شوند.
ضمنا شما ادبیات رییس جمهور را در مجامع دانشگاهی ، مجامع بین المللی ، گفتگو با خبرنگاران خارجی ، سفرهای استانی ، گفتگو در صدا و سیما ، کنفرانس های خبری و .. مشاهده کنید در هر موقعیتی ایشان فراخور همان موقعیت و با توجه به مخاطب صحبت می کنند و طوری صحبت می کنند که بیشترین بازخورد و توجه را داشته باشد.
شما ببینید ادبیات سران استکبار مانند آمریکا و انگلیس و اسرائیل نسبت به دولت و ملت ایران چگونه است ؟ در پاسخ به انها رییس جمهور چگونه صحبت کند که عزتمندانه باشد ؟ مثل برخی وقتی آنها ما را تهدید می کنند عقب نشینی کنیم و از گفتگو و گل وبلبل صحبت کنیم یا جوابشان را مثل خودشان و با ادبیات خودشان بدهیم ؟
شما ببینید ادبیات مخالفان دولت از سبزها و منافقان گرفته تا برخی مسوولان نسبت به رییس جمهور کشور چیست چگونه با توهین و استهزا نسبت به ایشان سخن می گویند در پاسخ به اینها باید چگونه سخن گفت ؟
در پاسخ به کسانی که با رانت و مافیا بازی میلیاردها ثروت جوانان این کشور را در سیطره قرار داده و به هیچ قانونی پایبند نیستند چگونه باید سخن گفت؟ (344231)
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۰:۱۰:۳۲
رييس قوه قضاييه اگر دغدغه انجام وظيفه دارند ؛ جا دارد كه به اتهاماتي كه احمدي نژاد به رقباي ديروز و پريروز خود زد و در سفر اخير همدان خود آن را به روز نمود و اتهام دبير شوراي نگهبان به سران به اصطلاح فتنه كه با واسطه گري عربستان از آمريكا پول گرفته اند و اتهام رسايي به خاتمي كه ايشان فقط يك ميليارد گرفته اند رسيدگي نمايد ؛ \" تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.\"
همه دگر انديشان بد و كافر ! دستگاه قضاء خوبي كند و عدالت محوري خود را به نمايش بگذارد تا مايه اميد نا اميدان شود. (344040)
 
وارسته
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۰:۱۰:۳۷
هرچه زمان پيش مي رود، ايمانم به هوشمندي آقاي هاشمي رفسنجاني بيشتر مي شود. تمام پيش بيني هايش تحقق مي يابد. (344041)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۷:۳۰:۵۸
کدام پیش بینی هاشمی؟ همان که مهدی خیالش راحت باشد را می گویید دیگه؟
البته نباید از نقش قوه قضاییه در تحقق این پیش بینی چشم پوشی کرد!
من هم اگر لابی هاشمی را داشتم، پیش بینی می کردم! (344099)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۲:۴۷:۱۸
هوشمندی اکبر هاشمی یا مهدی هاشمی ؟ کدامیک ؟ (344229)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۳:۰۴:۱۴
در هوشمندی آقای هاشمی شکی نیست انشاءالله که این هوش ودرایت در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری صرف می شود. (344234)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۰:۵۴:۲۱
با سلام به خوانندگان
ا- خواهش مي كنم ادبيات رايج كشور را در نوشته ها يتان به كار نبريد. اتهام بي منطق و كنايه و نسبت ناسزا به نفع هيچ كس نيست.
2- رئيس قوة قضائيه مسئول پاسخ دادن به همة ايرادات نيست ولي طبيعي است از خودش دفاع كند. اگر كسي شكايتي دارد علي القاعده خودش يا مدعي العموم شكايت مي كند و قاضي رسيدگي مي كند. اگر رئيس قضا قبل از يك بررسي سخنراني مي كرد مثلاً يك شركت بيمه را محكوم مي كرد يا پس از بررسي راي قاضي را صد در صد صحيح اعلام مي كرد چه جاي اميدواري براي مردم از قضا باقي مي ماند.
3- قوة قضائيه در باور عمومي مردم كشورهاي غربي چه از نظر ساختار سازماني و چه از نظر شخصيت هاي آن از شائبة خطا تا حد امكان به دور نگه داشته شده تا يك \"بايد\" فرهنگي و اجتماعي نسبت به سلامت آن شكل بگيرد. تقويت اين باور به جاي آسيب زدن به آن مي تواند كمك كننده باشد.
4- مسائل بر زمين مانده و شكايات فراواني وجود دارد كه حل آنها ابتدا به اقتدار اجتماعي قوة قضائيه نياز دارد. اگر چنانكه وقتي يك رأي صادر شد توسط رئيس جمهور مورد مناقشه قرار گيرد و آراي ديگري هم به همين ترتيب توسط سازمان ها و افراد مختلف تهديد شوند و مردم اين رفتار آنان را به شدت تقبيح نكنند يعني يك امنيت اجتماعي براي قاضي تامين نشود چه گناهي متوجه رئيس قضا است.
البته ممكن است مسائلي هم به دليل رعايت مصالح بالاتري فقط با دستور رهبري رسيدگي آن متوقف شود. اين امري قانوني و منطقي است و ورود هر كس به اين مساله خلاف قانون و شرع است.
5- بسياري از وقايع پس از انتخابات مي توانست با ورود قوة قضائيه حتي به سبك كشورهاي غربي و بدون نياز به ورود رهبري رفع و رجوع شود ولي چقدر زمينة اين كار وجود داشت و چه آسيب هايي به خاطر پشتيبان نداشتن اين قوه ديديم؟!
بنابراين تقاضا دارم از مواضع رئيس محترم قوة قضائيه به عنوان سخناني دقيق و شرط لازم براي برقراري عدالت حمايت كنيم و اين را آغازي براي اصلاحي عميق در باور عمومي و حتي خود قضات بگردانيم. (344053)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۰:۵۸:۱۵
وی البته بدون بیان منطق این اقدام خود، منتقدانش را با ادبیاتی مخصوص به خود با عباراتی مانند \"غوغاسالاری\"، \"دریدگی\"، \"؛یرعاقلانه\"، \"ذوب در یک قوه\"، متهم کرد و گفت: اگر کسی در رسانه‌ها نسبت به جایگاه مجلس با دریدگی صحبت کند به معنای منطقی بودن سخن وی نیست،
آیا به نظر حضرت ایت اله جملات فوق نیز می تواند دارای ادبیات متین وفاخر بود
واگر نبود چرا ان موقع شاهد چنین موضع گیری ازسوی ایشان نسبت به گوینده جملات بالا نبودیم؟ (344056)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۲:۰۶:۳۲
این حرف ایشون خیلی جالب : با همين مطبوعات به نحوي جلوي آزادي را گرفتند که هر کسي خواست سخن حقي هم بگويد در مقابلش ايستادند

پس مطبوعات آزاد جلوی آزدای را می گیرند ! (344072)
 
يخي بي يخي
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۷:۱۶:۲۱
برادر يخي اينكه قوه قضاييه مشكل دارد كسي منكر نيست اينكه امور اداري كشور با كاستي روبرو است كسي منكر نيست و اينكه هر سه قوا نقاط ضعفي دارند كسي منكر نيست و در هر حال در كنار اين ضعفها نقاط قوت فراواني هم ملاحظه مي شود و با نقد سازنده بايد شاهد اصلاح امور شد و بايد اجازه نقد را به جامعه داد و هر نقدي را بايد گوش داد يا اين نقد بواقع است بايد استفاده كرد و يا اين نقد درست نيست و بايد دليل درست نبودن را به نقاد ارائه كرد تا از اين اشتباه خارج شود بالاخره بايد پذيرفت كه بدليل عدم ارائه درست مطلب موجب ايجاد ابهام و نقد شده است همانطور كه مي بيني در هر دو حال نقد براي توسعه كشور بسيار ضروري است اما نهادينه سازي قانون گريزي و قانون شكني و عدم ابلاغ و اجراي قانون آنهم توسط كسي كه قسم به اجراي قانون خورده است و فرهنگ كردن آن جاي بسشيار قابل تامل است و از آن بدتر سكوت و نظاره مراكز و نهادهاي نظارتي است تا روزي كه درد همه درآيد تا دير نشده است بايد اقدام عاجل كرد ما به امام زمان و خدا معتقديم ولي قرار نيست امور را وا بدهيم تا آقا ظهور كنند (344095)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۷:۵۶:۴۸
پرونده بیمه خیابان فاطمی و دانه درشت فساد اقتصادی چه شد؟! (344105)
 
خودم خودمانی
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۱۰:۳۷
عرض سلام وخسته نباشید دارم خدمت آقی لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه
بزرگوار احترام روحانیت معزز همیشه بر همه کس واجب بوده نطق وکلام شما در مورد رئیس جمهور کاملا به جا بود اما در همه موارد که قوه قضاییه قانون را رعایت نکرده که شما این قدر حق به جانب صحبت می کنید مگر همه قانون شکنی های افراد وابسته به گروهها یا اشخاص فراموش شده یا قانون در مورد آنها حرفی برای گفتن ندارد ؟ مگر قانون برای آقا زاده ها باید نادیده گرفته شود ؟مگر حوادث کوی دانشگاه باید باز ماس مای شود ؟ مگر تخلافات زیر پا گزاشتن قانون نیست ؟مگر اجتماعات غیر قانونی افراد بدون مجوز در جلوی مجلس بر علیه مصوبه مجلس در ماه گذشته در قانون جای داشت مگر وزارت کشور قانون را جوری دیگری می فهمد ......
مگر رضای خدا جزئی از قانون شما نیست
تا در قانون (344046)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۱۳:۲۳
سلام
برای بدست آوردن دلیل برای سوالاتی که از آقای لاریجانی در بالا پرسیده شد باید فایل صوتی سردار مشفق را گوش کنید تا به جوابتان برسید.و از جمله شما آقای یخی که .... (344049)
 
ابوذر1389
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۱۷:۰۷
حرف هاي فاخر ريس مجلس برادر محترم ايشان به دانشجويان متحصن را فراموش نمي كنيم.
بعضي ها به خاطر انتقاد از قاضي القضات به زندان افتاده و...
ولي سران فتنه ، آقا زاده لندن نشيين و...براي خودشان مي چرخند .
پياده روي طلبه سيرجاني به قصد اعتراض به زمين خواري سيرجان تشويش اذهان عمومي است اما بدو بدوي دانه درشت ها و آقازاده ها نه.
پيشنهاد من شهروند به عموم شهروندان زياد دنبال حرف فاخر نباشيد كه يك عمل فاخر به خروارها حرف فاخر مي ارزد. (344106)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۱۸:۲۲
عزیزان ناراحت نباشید، این حرفها، فرافکنی ها کوچکترین کارها و شیو ههای جنگ تبلیغاتی آقای رئیس جمهور هست. بنده قبلاً از هوادان وی بودم اما الان نسبت به وی بی تفاوت محضم. می دانید چرا؟
1.آقای احمدی نژاد شعار مسکن برای همه را داده و طرح مسکن مهر را ابلاغ نمودند. اما بدون ریشه و اصل و برنامه مدون. حالا هم شرکت تعاونی ما(اداره دولتی) مبلغ نه ملیاردتومان پول ما (کارکنان) را اختلاس اما نه استاندار رسیدگی کرده نه وزارت اطلاعات، نه ... و اصولاً هر گزارشی اولیه به مختومه شدن می انجامد.قوه قضائیه هم که دو سال است پرونده مطروحه را باز گذاشته. می دانید چرا؟ نفوذ بعضی از مدیران استانی دولت خدمتگزار در دادگستری استان و داشتن سر و سر با تبانی کننده گان.
2. دروغ ها و به اصطلاح چاخان های آقای رئیس جمهور. تا روزی که نامبرده به انتخاب شما و من رئیس جمهور شده همراه رئیس دفترش و معاون اسبقش فقط می گویند لیست مفسدین را اعلام می کنیم، لیست افراد سنگ انداز را انتخاب می کنیم. تورم را تک رقمی کردیم، هدفمند کردن یارانه ها را اجرا می کنیم و ...جناب آقای احمدی نژاد ، آیا شما مردم را نفهم حساب می کنید؟ ما که روزانه خرید می کنیم می فهمیم تورم چقدر سیر صعودی دارد. دلیل حرف شما اینست که از بیت المال خورده و حتی فرصت یا شهامت خرید یک کیلو گوشت را شخص خودتان ندارید. شما را قسم می دهم به مرگ تنها کسی که دوستش دارید و حاضرید آبرویتان فدای وی شود آقای مشایی دست از سر مردم بردار. بگذار مردم تا تمام شدن دوره ات راحت و بدور از نیرنگ و دروغ سر کنند. فقط دلم به رهبر معظم انقلاب می سوزد که شاید از دست امثال من و شما گرد غم بر رخش می نشیند. وای بر ما. این را هم بدانید دادگاه خداوند عادل و رحمان جواب هر ستمی را خواهد داد و قیامت وعده گاه من و شما و مردم و شما خواهد بود. (344107)
 
یوسف
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۲۶:۱۲
مثلا تو این مدت با ادبیات متین چه گلی به سر مردم زده شد مگه 8 سال مملکت دست کسانی نبود که ادعای متانت! و وقار! داشتند ولی بیشتر دزدی و مزدور و... در دوران این باوقار! و متین ها! اتفاق افتاد الان هم هرچی آتیشه از همین با وقارها! و متین‌هاست! (344109)
 
تافردا
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۸:۴۷:۱۸
بسمه تعالي
ازموضع گيري صريح،قاطع وبموقع رياست محترم قوه ي قضائيه تشكرمي كنم.اگرهرازگاهي نسبت به ادبيات گفتاري ايشان ازبدو شروع به كاردولت نهم خصوصاًمناظره هاي انتخاباتي ورودمقامات ارشدنظام بلاخص روحانيت معززراداشتيم اين گونه سخن گفتن باب نمي شدكه به بعضي ازجلسات نقددررسانه هاي رسمي نيزبرسد. (344114)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۹:۰۲:۰۴
اول اینکه به نظر بنده هم به عنوان یک ایرانی ادبیات رئیس جمهور مناسب است و ایرادی ندارد ایشان که قاضی القضات نیست که مجبور باشد اونطوری که مد نظر شما است صحبت کند. بلکه نماینده 70 میلیون ایرانی است و برای ایشان حرف میزند . نه برای یک عده قاضی و آدم های فرهیخته........!. دوم اینکه دعواهایتان را همانطور که در گزارش تصویری 20:30 گفته شد در جلسات مشترکتان حل بفرمایید (344120)
 
سید زضا مصطفوی
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۹:۱۶:۴۴
من بعنوان یک شهروند خیلی خوشحالم که بالاخره کسی پیدا شد جلوی ایگونه ادبیات را از زبان رئیس جمهور که باید مهد ادبیات شیرین فارسی باشد را انتقاد کند ما مدت شش سال است دچار ادبیات من در اوردی و یا در سطح بسیار زشتی قرار گرفتیم .من سیاسی نیستم ولی دلم میسوزد برای ادبیات حافظ سعدی و فردوسی که انها با ان شیرینی و حلاوت میگویند ولی بعضی ها.... (344122)
 
ج.ا
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۰۹:۵۱:۴۰
إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا( النساءآیه : 58 )
خدا به شما فرمان می دهد که امانتها را به صاحبانشان باز گردانيد و، چون در ميان مردم به داوری نشينيد به عدل داوری کنيد خدا شما را چه نيکوپند می دهد هر آينه او شنوا و بيناست.

جناب آقاي لاريجاني اميدوارم قواي محترم سه گانه با حذف اين كدورتهاو با تعامل ، يكدلي و بااستفاده از فرامين و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در رسيدگي به مشكلات و گرفتاريهاي مردم عريز ايران تلاش بيشتري داشته و ازآن رويگردان نباشند.


بنده از اهالي غيرتمند آذربايجان هستم و گله اي از دستگاه محترم قوه قضائيه كه سكان ان اخيراً بدست حضرتعالي سپرده شده است دارم، متاسفانه پرونده مرحوم پدرم ( به شماره 3702 /84 مورخه 1/8/84) با وجود روشن شدن حقايق و عليرغم مستندات و ادله كافي و تاييد بازپرسي محترم حوزه نظارت و پيگيري در رسيدگي به شكايات مرمي قوه قضائيه و رئيس شعبه 21 دادگاه عمومي تبريز مبني بر مخدوش بودن آراي دادگاه بدوي ، تجديد نظر،و ديوان عالي كشور در آن حوزه نظارت مختومه اعلام گرديد و پدر پيري كه 55 سال در مغازه اي كه درآن زحمت كشيده بود وتنها منبع درآمد يك خانواده هشت نفري بود باوجودداشتن سرقفلي بزور تصاحب كرديد، متأسفانه مراجعات مكرراز فرسنگها راه و دربدري اين پيرمرد بيچاره درآرزوي رسيدن حق به حقدارو راي عادلانه اين پناهگاه تظلم خواهي نتيجه اي در بر نداشت و آخرش نيز دق كرد و به رحمت خدا رفت آيا با صدور اين قبيل آرا مخدوش، قوه قضائيه ميتواند قلبهاي مردم را به خود جذب وعقده هارااز دل بيرون ببرد ، بنظر بنده براي حل اين سوال بايد به دل مردم رجوع كرد.رجاء واثق دارد كه انشالله دراين رهگذر و احقاق حق در پيشگاه خداوند سربلند باشيد والسلام

استدعا دارم جهت دلگرمي بنده آنرا حذف نكنيد (344141)
 
alitimas
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۰:۲۴:۳۲
رئیس دستگاه قضا گفت :
در ماده 698 قانون مجازات اسلامي تصريح شده است که:
هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله نامه يا شکواييه يا مراسلات يا عرايض يا گزارش يا توزيع هرگونه اوراق چاپي يا خطي با امضا يا بدون امضا اکاذيبي را اظهار نمايد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت رأساً يا به عنوان نقل قول به شخصي حقيقي يا حقوقي يا مقامات رسمي تصريحاً يا تلويحاً نسبت دهد اعم از اينکه از طريق مزبور به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به غير وارد شود يا نه علاوه بر اعاده حيثيت در صورت امکان، بايد به حبس از دو ماه تا دو سال و يا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود.

اما رئیس دستگاه قضا نگفت :
جرائم مشمول ماده 698 لزوما\" نیازمند شاکی خصوصی است و لذا جا دارد از مدعی العموم سوال شود چرا ماده 727 قانون مجازات اسلامی را نادیده گرفته است و بر خلاف قانون یک شهروند جمهوری اسلامی، تحت تعقیب قرار گرفته است .
ماده 727 - جرائم مندرج در مواد 558 ، 559 ، 560 ، 561 ، 562 ، 563 ، 564 ، 565 ، 566 قسمت اخير ماده 596 ، 608 ، 622 ، 632 ، 633 ، 642 ، 648 ، 668 ، 669 ، 676 ، 677 ، 679 ، 682 ، 684 ، 685 ، 690 ، 692 ، 694 ، 697 ، 698 ، 699 و700 جز با شكايت شاكي خصوصي تعقيب نميشود و در صورتي كه شاكي خصوصي گذشت نمايد دادگاه مي تواند در مجازات مرتكب تخفيف دهد و يا بر رعايت موازين شرعي از تقعيب مجرم صرفنظر نمايد .

رئیس دستگاه قضا گفت :
قاضي تابع هيئت منصفه نيست بنابراين اطلاق الزام قاضي به اينکه نمي‌تواند در صورت مذکور حکم به مجرميت کند، خلاف شرع است. شما نمي‌توانيد الزام کنيد که هرچه هيئت منصفه بگويد، قاضي بايد تبعيت کند.

رئیس دستگاه قضا نگفت :
وی هیچ توضیحی در خصوص نقش هیئت منصفه در محاکم مطبوعاتی نداد و از فلسفه حضور آن هیئت سخنی به میان نیاورد و در باره تاثیر مثبت و منفی حضور جمعی به نام هیئت منصفه که نمایندگان اقشار مختلف مردم هستند توضیحی داده نشد .

رئیس دستگاه قضا گفت :
البته لحن خبرنگار و پاسخ رئيس جمهور نشان مي‌دهد که مساله از پيش طراحي شده است و ناشي از تحريک محرکان و تشويق مشوشان.

رئیس دستگاه قضا نگفت :
اگر رئیس جمهور و خبرنگار مربوطه وی را به تشویش اذهان عمومی متهم کنند او چگونه ثابت خواهد کرد که مسئله سوال و جواب بین آن دو نفر از پیش طراحی شده است . (344154)
 
علی رضا سهرابی - اهواز
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۳:۱۶:۲۱
سلام،
3 روز پیش با خانم خود در حال تماشا و شنیدن سخنان آقای احمدی نژاد از شبکه bbc بودم، تا بدین جا رسید که گفت،
می سوزه، آره؟ چرا آب رو جای دیگه ای می ریزید. بریزید همونجا که می سوزه. (منظور آمریکا و انگلیس و آلمان و ...)
دیدم خانمم باورش نشده، منم همینطور.
روش سخن و طرز بیان رییس جمور ایرانم که ثمره تمدن هفت هزار ساله است، مایه بهت من و همسرم می شود،
آیا خیری در این ادبیات است که ذهن من متوجه نمی شود؟
امید است ایران اسلامی و ایرانی بماند.
با دورود به موافق و منتقد نظم. (344239)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۵:۱۱:۵۶
ببخشید کجای این حرف زشت است معنای ظاهری آن هم اینست که اگر یک جای بدن سوخت آب را همانجا بریزید که سوخته نه جای دیگر . نه سوختگی اعضای بدن چیز زشتی است نه ریختن آب به روی عضوی که سوخته . سوختگی اعضای بدن هم برای آقایان اتفاق می افتد هم برای خانمها در بیمارستانها هم بخش سوختگی و سوانح داریم .در زبان فارسی هم ضرب المثال دماغ سوخته داریم که مصطلح هم می باشد.اگر برخی ذهنشان منحرف می شود و برداشت دیگری پیدا می کنند مشکل از آقای رییس جمهور نیست . (344296)
 
قاضی
۱۳۸۹-۰۵-۱۸ ۱۶:۲۷:۳۵
آقای رییس جمهور این همه اظهارات و کارهای عجیب و غریب داشته تازه رییس دستگاه قضا گیر داده به این اظهارت واز چه نقطه ای هم آغاز می کند . (344338)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۱۹:۲۲
باید انتقاد شود ازاین روش سخن گفتن ما مردم بدبخت تاوان جرا باید بدهیم فعلا انتقاد سازنده از ریس جمهور باید بشود سراق قوه قضا هم خواهیم رفت به امید وحدت دلسوزان چپ و راست (344468)
 
عماد
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۲۵:۱۵
آقای لاریجانی متوجه باشند رئیس جمهور این ادبیات را برای خوشایند ایشان بکار نمیبرد . عوام باید خوششان بیاید که میآید. تعداد رای خواص از عوام کمتر است و این نکته کلیدی دموکراسی است. (344469)
 
شرکت در بحث
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۰۷:۲۷:۱۲
1- اینکه رئیس جمهور ادبیات مناسبی بکار نمی برد را همه دنیا میدانند و قابل دفاع نیست و در این ادبیات هیچ نفعی برای مردم نهفته نیست .
2- اینکه آقای لاریجانی دیر به این موضوع اعتراض کرده اند هم ایرادی وارد نمی باشد . ایشان در گذشته قدری مدارا پیشه کرده اند که رفتاری شایسته است . (344497)
 
نادعلي مجد پناهي
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۰۸:۳۷:۳۹
به نام خدا
با سلام ما هرچه مي خواهيم چيزي بنويسيم كه به حساب دفاع از آقاي احمدي نژاد نگذارند نمي شود! بنده با همه ارادتي كه به مرحوم آيت اله ميرزا هاشم آملي(ره) دارم ومحبتي كه به شخص آقاي آقا صادق دارم ولي جدا از اين موضع ايشان عصباني و ناراحت هستم.
قوه قضاييه نماد اصلي عملكرد روحانيت و اجمالا حكومت ديني در كشور ااست و واقعا كيست كه منكر باشد اين دستگاه در رتبه اول ناراضي تراشي و ناكارآمدي قرار دارد؟ آقاي شاهرودي فرموده بود كه ويرانه اي را تحويل گرفته است. ما نمي دانيم كه آقاي يزدي چه تحويل گرفته بوده است. اما مسلما آقاي لاريجاني ويرانه بزرگتري را تحويل گرفته است و حالا معلوم نيست كه از چه چيز دفاع مي فرمايد و يا به چه چيز معترض است.
خبرنگاري را دراصل به جرم يك تعريض شگفت و به موقع به رياست محترم مجلس عليرغم نظر هيات منصفه محكوم به زندان كرده اند و معتقدند كه قاضي تازه در حكم خود استقلال راي داشته است. خدا وكيلي قاضي محترم و اخوان لاريجاني از پس اين گفته در پيشگاه حق بر مي آيند؟
بنگريد پيامد هاي اين حكم چيست. حاصل عدم امنيت براي نويسندگان و خبرنگاران خواهد بود و همين آزادي نيم بند(بخدا نيم بند) در مطبوعات هم از بين خواهد رفت. بلي امثال روساي از كار بركنار شده و غيره اي كه سر از مدير مسئولي نشريات در مي آورند در هرحال مصون خواهند بود ولي يك روزنامه نگار بدون داشتن تبار سياسي و آسمان جل (مانند همين جعفر آقاي بهداد كه به ضرب توجه آقاي هرندي رييس خبر گزاري شد ولي از زمره آسمان جل هاي اين كشور است) به اندك بهانه قرباني اين عبارات \"فاخر\" و خوش ظاهر آقايان لاريجاني خواهد شد. (344501)
 
خیلی ها می خواهند
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۸:۳۲:۰۷
خیلی ها می خواهند همین حرف ها را بزنند ولی تقیه می کنند.
برادر جان ,این حرف ها را به بزرگان بگویید ,نه به مردم . (344847)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.