نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 79976
كسي كه بي‌شرمانه مكتب ايران را به‌جاي اسلام معرفي مي‌كند خودي نيست
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۵
بخش خبری الف

 

آيت‌الله مصباح يزدي تاكيد كرد: افرادي كه بي‌شرمانه مكتب ايران را به جاي مكتب اسلام معرفي مي‌كنند، خودي نبوده بلكه غير خودي‌اند؛ ما با كسي عقد اخوت نبسته‌ايم و از كسي حمايت مي‌كنيم كه حامي اسلام و تابع رهبري باشد.

 

به گزارش الف به نقل از رسا: آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، در جمع فرماندهان و مسئولان نيروي زميني، بنياد تعاون، قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء و هوا فضاي سپاه، خط امام را خط واقعي اسلام برشمرد و گفت: بايد نسبت به مباني نظام و اصول خط امام كه خط واقعي اسلام است شناخت داشته باشيم و مواظب باشيم كه خط ايشان كه همان روح اسلام است لطمه نخورد.

 

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به برخي اظهار نظرها افزود: كساني كه بي شرمانه مكتب ايران را به جاي مكتب اسلام معرفي مي كنند،خودي نبوده بلكه غير خودي اند و بايد حواسمان جمع باشد.

 

وي خاطرنشان كرد: شما كه ادعاي خط امام مي كنيد، امام راحل در كدام سخنراني خود از اسلام ده بارسخن نگفت و از ايران نام برد؛ ما كه پيرو او هستيم بايد همان روش را ادامه دهيم.

 

عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه آنچه به ما عزت بخشيده، اسلام است، تصريح كرد: ايران در زمان رژيم پهلوي هم بود، آنها طرفدار ناسيوناليسم و ملي گرايي مثبت بودند؛ حالا ما بايد همان شعارها را زنده كنيم؟ پس اسلام و انقلاب چه شد؟

 

رييس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني اظهارداشت: برخي ها مي گويند نسبت به احكام اسلام سست شويم اين‌ها كه مهم نيست! ؛سؤال اينست كه پس چه چيزي مهم است! ملت براي اين‌ها جان داده‌اند.

 

وي ادامه داد: بايد حواسمان جمع شود چرا كه انحراف از اينجا شروع مي شود، اصول فراموش نشود، اصول يعني تابع رهبر و ولايت فقيه و در اين اصول شرايط زمان و تصميمات سياسي نمي تواند تغيير ايجاد كند و تا ظهور امام زمان اين اصول خواهد بود.

 

*نسبت به اصول اسلام با كسي شوخي نداريم

 

آيت الله مصباح يزدي تأكيد كرد: مردم ما بر سر عقايد و اصول خود صدها هزار شهيد داده اند ما بر سر اين عقايد معامله نمي‌كنيم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: ما اسلام را مي خواهيم و هر كس اسلام را بخواهد خدمتگذار او هستيم و در اين مسير با كسي عقد اخوت نبستيم، هركس از اسلام كج برود، ردش مي‌كنيم.

 

آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيات قرآن و سرنوشت قوم بني اسرائيل و توصيه خداوند به پيامبر اسلام به استقامت و پايداري افزود: در طول تاريخ كم نبودند كساني كه دعوت انبيا را پذيرفته و حتي در راه خدا جهاد كرده، اما تا آخر نايستادند و در وسط راه ماندند و حتي به جبهه دشمن رفتند.

 

ايشان با بيان اينكه داستان هاي قرآن براي ما مسلمانان عبرت آموز است خاطرنشان كردند: در سر راه همه ما، امتحان هاي سختي وجود دارد، راه حق را بايد ادامه داد و استقامت داشت و به راه كج نرفت تا منحرف نشويم.

 

عضو خبرگان رهبري به نعمت انقلاب اسلامي اشاره كرد و بيان داشت: بيش از 30 سال است كه خدا نعمتي به ما داده كه در تاريخ نظير آن را جز در زمان وجود پيامبر سراغ نداريم.

 

وي با اشاره به وضعيت ملت ايران قبل از انقلاب با وضعيت قوم بني اسرائيل در زمان فرعون تصريح كرد: در همسايگي ما قيامي عليه استعمار آمريكا اتفاق افتاد كه شاه ايران از ارتش براي سركوبي آنان استفاده كرد و صد ها نفر را كشت، اما كسي از آن سوال نكرد و اين ذلتي بود كه ملت ايران داشتند.

 

* آمريكا امروز خواستار كمك از ايران است

 

آيت الله مصباح يزدي به عزت و عظمت ايران بعد از انقلاب اشاره كرد و يادآور شد: امروز آمريكا براي حل بسياري از مشكلات رسما از ايران كمك مي خواهد و از طرفي مي خواهد به ايران حمله كند و از سويي درخواست كمك براي نجات از باتلاق عراق و افغانستان را از ايران دارد.

 

وي ريشه انحرافات ايجاد شده در كشورها و ملت ها را كساني كه روزي پرچمدار آنها و يا مقامات عالي بودند دانستند و افزودند: فتنه جمل از امثال زبير كه پسر عمه حضرت علي بود اتفاق افتاد و اين به خاطر عدم استقامت در راه حق بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و اذعان داشت: بايد سالها بگذرد تا معلوم شود كه چه خطري براي اسلام و ايران بود و خداوند چگونه اين خطر را از سر اسلام و ملت ايران رفع كرد.

 

وي با بيان اينكه نبايد بگوييم فتنه تمام شده است اظهارداشتند: هنوز كساني در سايت هاي شان مي نويسند، كه حكومت امام ،حكومت ديكتاتوري بود و ما طرفدار پلوراليسم سياسي هستيم .

 

اين استاد حوزه علميه قم ادامه داد: صريحا مي گويند ما به جاي جمهوري اسلامي؛ جمهوري ايراني مي خواهيم.

 

آيت‌الله مصباح يزدي گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه ديگر و آزمايشي جديد در كلاس هاي بالاتر است ،نبايد خيال كنيم كسي كه چند روزي براي اسلام و كشور زحمت كشيد تضمين شده است، بايد تا آخر پشت سر رهبري باشيم تا منحرف نشويم.

 

*هدف مخالف نظام، مخالفت با ولي فقيه است

 

وي محور انقلاب اسلامي را ولايت فقيه دانست و افزود: همه دنيا حكومت ما را به عنوان ولايت فقيه مي‌شناسند و همه موفقيت‌ها به خاطر آن است، هركس با اين نظام مخالفت كند هدفش تضعيف ولايت فقيه است.

 

به گزارش حوزه نيوز، رييس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني با بيان اينكه يك بعد جريانات فتنه، نظري، فكري و عقيدتي است خاطرنشان كرد: ما اگر بخواهيم در مقابل فتنه‌هاي آينده آماده باشيم بايد افكار خود را قوي كنيم كه محور آن ولايت فقيه است.

 

آيت‌الله مصباح يزدي گفت: بايد مواظب باشيم كه نفوذ ها در نيروها اثر نكند تا زاويه اي در دورن نظام باز نشود.

 
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۴:۰۴
خدا حضرت آیت الله مصباح را حفظ کند که اینگونه با شهامت و شجاعت وبدون ملاحظه بیان می کنند . کاش برخی مسولان کشور ما چشم خود را باز کرده و دست از لجبازی با علمای اسلام بردارند. (344551)
 
يا علي
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۱:۱۳
با سلام خدمت همه اساتيد
با اين حساب آقاي مشائي از شيوخ عرب بي شرمتر هستند كه تا كنون صداي آقاي مصباح در خصوص آنها بلند نشده بود و اينگونه خطابه نرانده بودند
آقاي مصباح مكتب ايراني همان مكتب سيدالشهدا است همان مكتب امام الرضا (ع) است پس تبيلغ مكتب ايراني نه تنها بيشرمي نيست كه عين تشيع و عين آزادگي و انسانيت است در كجاي مكتب ما آمده است كه ميتوان انسانها را سر بريد ولي در مكتب اعراب خاطره شهادت سيدالشهدا را برتن دارند پس ما از اول آزاده بوديم و با در آميختن در فرهنگ اسلام توانستيم بهترين مكاتب را ايجاد كنيم مگر نه اينكه هنوز هم مدعيان مكتب اسلام انسانها رابدون گناه ميكشند پس مكتب ايراني عاليترين فرهنگ اسلامي است و تبيلغ آن بي شرمي نيست آنها كه هنوز مكتب ايراني را درك نكرده اند بايد توضيح دهند ما كه در مكتب ايراني جز اسلام و فرهنگ اسلامي و سيره نبوي و عقلانيت چيز ديگري نيافتيم (344679)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۰:۲۱
برادر گرامی از گفته خود بترس.

مگر منظور آقای مصباح تبلیغ از تبلیغ اسلام تبلیغ فکر شیوخ عرب بوده

نه برادر من خودتان نیز میدانید میدانید که منظور چیست؟
پس چرا خودتان را به پرتگاه میندازید .

اصلاح کن برادرم
اصلاح کن (345263)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۲۰:۴۶:۳۰
همه در پیشگاه الهی باید پاسخگوی اعمال و اعتقاداتشان باشند. حتی آقای مصباح (344771)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۰:۰۶:۳۳
بدون ملاحظه بیان کردن هنر نیست، که اگر هنر بود شخص محمود احمدی‌نژاد هنرمندترین شخص ایران می‌شد. (344796)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۱:۱۴:۵۵
مگر فقط عالم دینی در این کشور آقای مصباح است که به ایشان استناد می کنید؟ (344818)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۷:۵۸
ببینید چه افتضاحی شده که آیت الله مصباح هم صداش درآمده. ایشان تا به حال سابقه نداشته از کسی در دولت آقای احمدی نژاد انتقاد کند. (344559)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۲:۴۷
جناب مصباح مواظب باشید!
چرا که با این نوع گفتار، دارید به سمتی می روید که شما را هم جزو غیرخودی ها به حساب بیاورند! (344590)
 
moosavi
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۳:۰۳
البته مي دانيد كه آقاي مصباح از طرفداران پروپا قرص آقاي احمدي نژاد محسوب مي شوند. نكته جالب در اين ميان اين است كه حضرت آيت ا... چرا نمي خواهند قبول كنند تفكر مشايي و احمدي نژاد يكي است و همين است كه از زبان مشايي و در برخي موارد شخص رئيس جمهور شنيده مي شود.
حساب اين دو از هم جدا نيست. مراقب باشيد آقاي مصباح فردا روز شما را هم از قطار اصولگرايي پيدا نكنند. آنوقت پياده كجا مي توانيد برويد؟ (344695)
 
علی علیپور
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۵:۲۳
ان الحسین مصباح الهدی و سفینته النجاه . انقلاب ماتداوم راه شهدای کربلاست . مکتب ایران همان مکتب سرخ حسینی است اگر نبود مکتب امام حسین ع مکتب ایران باقی نمی ماند و اگر نبود روحانیت تشیع مکتب اصیل نهضت عاشورا 1400 سال در سر زمین ایران اسلامی باقی نمانده بود امام راحل چه زیبا فرموده اند که این خون اباعبدالله الحسین و یارانش بودند که اسلام را نگه داشته و یا این ماه صفر و محرم است نهضت عاشورا زنده نگه داشته است بنا بر این ملت ایران که ذره -ذره ی وجودشان عشق به ابا عبدالله ع است .نا خودگاه در ایام ماه محرم ازچشمان اشک جاری میگردد و نشان از مظلومیت امام حسین و یارانش را است . (344595)
 
تافردا
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۵:۲۰
بسمه تعالي
جناب آقاي مصباح تاريخ گواه مي دهدراهنما ي دين ومحورتعيين مسيردرست دين به استنادسنت وكتاب روحانيت بوده چه زماني كه ديكتاري وخفقان حاكم برجامعه بوده وچه زماني كه دين واسلام حاكم برمقدرات جامعه بوده است بعبارت ديگرروحانيت همانندخط كش بوده است كه علاوه برترسيم خط راست مسيردين، درصدانحرافات رااز مسيردين تعين كرده ومي كندوتلاش براي اصلاح مسيرهاي انحرافي داشته وداردحتي درانقلاب ودردوران دولت آقاي ميرحسين موسوي ،آيت ا...هاشمي رفسنجاني وحجت الاسلام والمسلمين خاتمي كه هرجاكاستي ياخدايي نكرده انحرافي بوده است ازطريق تذكرويادخالت مستقيم اين وظيفه رابنحومطلوب انجام داده است اماآياهمين روحانيت دردولت نهم ودهم اين چنين كرد؟اگرچنين است نمونه هايي ازآن رابراي تنويرافكارعمومي بيان فرماييدبراي مثال چندنمونه ازاين موضع گيري جناب عالي رادرزمينه هاي ديگردراين دولت بيان فرماييد. (344616)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۶:۲۰
خدا اینچنین عالمانی را برای ما حفظ کند . ایشان حقیقتاً مصباحی در تاریکی شب هستند .
ما تیزبینی رهبر معظم انقلاب را در دستورشان برای برکناری مشایی دیدیم . ایشان صراحتاً فرمودند که انتخاب مشایی موجب سرخوردگی طرفداران اآقای حمدی نژاد خواهد شد و همین هم شد . من عاجزانه از آقای احمدی نژاد می خواهم که بیش از این باعث سرخوردگی طرفدارانش نشود .
ما حامیان دولت همواره در کنار دولت بوده ایم چه در زمان جنگ های روانی علیه دولت و چه در زمان گران شدن مسکن و چه در ... اما ما به شرطی در این مسیر می مانیم و از آبروی خود مایه می گذاریم که دولت هم از مسیر اسلام و انقلاب خارج نشود . (344645)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۱:۱۸:۵۰
طرفداران دولت بفرمایند دولت نهم و دهم واقعا کدام کار مفید و سازنده را در کشور در هر حوزه ای انجام داده است؟ کدام اقدام و رفتار دولت در زمینه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و ... و خدمت به کشور و انقلاب و مردم بوده است؟! فقر.فساد مالی و اخلاقی.ارتشاء.افزایش بیکاری.تورم .تحریمهای پیاپی که کمر اقتصاد را می شکند و فشارش را مردم اقشار متوسط و ضعیف تحمل می کنند... اما بدانید نجابت و صبر مردم هم حدی دارد. (344820)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۷:۲۴:۱۷
عزیزم اون مصباح با این مصباح فرق دارد
لطفا خرافه گسترش ندهید
ولی واقعااین مشایی یه چیزیش میشه
خدا عالم است که منظورش از این حرفها چیست (344835)
 
آزادي بيان و عقيده
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۱۴:۲۴:۱۵
آقاي مشايي يك روشن فكره و تنها جرمش اينه كه رييس دفتر احمدي نژاده. اگه اين حرفا رو هر آدمي بزنه نبايد جبهه گرفت. مردم در بيان عقايد خودشون آزادن. حقيقت اينه: اگه ميتوني راه درستو نشون بدي بايد به همه نشون بدي. آقاي مصباح! مگه مشايي از مكتب شما نيست؟ چرا تربيتش نكردي؟ (344962)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۱۲:۴۴
اینها مغالطه است
جناب استاد مراقب باشید
اگر مکتب حقیقی اسلام مکتب ایران نیست
پس اینهمه خونریزی و دعوا برای چه بود
این عین حرف رسول خداست
کلی حدیث درباره جایگاه ایران در عصر رجعت اسلام داریم (344678)
 
من نمی خواهم ...
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۳:۴۲
من نمی خواهم از آقای مشایی دفاع کنم ولی به آقای مصباح بگویید که مشایی نخواسته و نگفته است که فرهنگ ایران را به جای فرهنگ اسلام معرفی کنیم.کسانی که ادعای مسلمانی دارند باید اول به حرف طرف گوش و سپس منصفانه و بدون تحریف انتقاد. می دانم که با توجه به خصوصیان طرفداران م...مجبور به حذف هستید ولی حتما به مسباح بگویید. (344696)
 
آزادپور
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۰:۲۳
ما که مطمئن هستیم آقای مصباح درست بحث آقای مشایی رو تجزیه و تحلیل و نهایتا\" درک نکرده اند که ظاهرا بخاطر عجله در مخالفت بوده. اصولا کارندارن ایشون چی میگه! همین که مشایی باشه که گفته، سیل مخالفتها و بی احترامیها سوی ایشان روانه میگردد. نمیدونیم واقعا بحث ایشون اینقدر سخته فهمش یا دوستان میخوان ایشون نباشه؟ رییس جمهور تنها کسیه که ایشون رو خوب درک کرده و میدونه که تئوریسین دینی قوی هستش آقای مشایی. ضمنا\" ما که خاک پای ولایت فقیه هستیم ولی آیا ایشون میگن که هرکسی حالا بهر دلیل مخالفت کند در این زمینه، حق حیات نداشته و حتی نباید در این کشور که وطن اوست زندگی کند؟ این چه منطقیست که آقای مصباح بیان فرموده اند؟ خود آقا فرمودن هرکی حکم حکومتی رو قبول کنه ولو هر گونه انتقادی هم داشته باشه، خودی بوده و بدون مشکل حتی بعنوان کارگزار حکومت میتونه کار کنه، اونوقت ایشون اینطور میتازند؟ مشایی دانشمند بزرگیست و فقط کافیست مجال دهیم تا اندیشه های ناب خود رو بیرون داده و دفاع نماید. تشکر (344700)
 
simab1348
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۶:۲۱:۳۶
متاسفانه رئیس جمهور مملکت هم به خودی ها نمی ماند.
شاید اگر حضرت امام بودند خیلی از کار های آقای احمدی نژاد را مثل کار های بنی صدر بر نمی تافتند.
او کشور را به نحو افسار گسیخته ای به سمت نا بسامانی میبرد.
که به تازگی ادبیات زیر سطح عامیانه ایشان هم به موضوعات قبلی اضافه شده است .کاش او هم مثل بنی صدر عزل میشد!
در قضیه مالیات ها هم که بنفع بازاری ها کنار آمد . در قضیه هسته ای هم که دارند کم کم عقب نشینی میکنند . بنظر من حکومت شیرین تر از آنست که مفت از دست برود. و اینها دارند ایران را پنهانی معامله میکنند. دیگر به هیچ یک از عناصر این مملکت اعتماد ندارم . ولی متاسفانه شخص بهتری هم پیدا نمی شود که از او تبعیت کنم .اینها که خوبان جامعه بودند فریفته قدرتند و برای رسیدن به آن هر کاری میکنند. وای بحال دیگران .... (344717)
 
هوالمطلوب
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۶:۳۳:۴۱
درود بر حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی که در آزاد اندیشی بی نظیرند. (344719)
 
پاسخ به هوالمطلوب
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۱۷:۰۳:۴۵
به جمله کسی که او را علامه می دانید توجه کنید.
آیا اگر همان حرف ها با شرم و حیا بیان می شد ,طرف خودی به حساب می آمد؟ (345669)
 
تيمور
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۷:۲۸:۴۵
سلام
جالب است ‘زماني برخي براي منكوب نمودن دولت منتخب مردم(دولت نهم ودهم)آقاي احمدي نژادرا بسته ورسته وشاگرد وگوش به فرمان آقاي مصباح مي دانستندواز اين طريق هم دولت را وهم آقاي مصباح را مي كوبيدند . اما الان آقاي مصباح وحتي ديگر علما نيز از برخي رفتارها واظهار نظرهاي درون دولت آقاي احمدي نژاد شديدا\" انتقاد و حتي تهديد به مقابله مي كنند.احسنت وآفرين به روحانيت هوشيار وبي غرض .
واقعا\" بايد هوشيار بود تا دشمنان ودوستان نادان روحانيت را از مردم جدا نكنند.
بايد مراقب بود تا دشمن ودوست نادان ‘ خواسته يا ناخواسته موجب دوري مردم از روحانيت نشود.
برخورد با آقاي مشايي وافرادي همچون وي در درجه اول به عهده ي آقاي احمدي نژاد است ولي ايشان بي خيال هستند وبه نظر مي رسد چون قانونا\" نمي توانند چهار سال ديگر رياست جمهورباشندلذا خود را به زحمت نمياندازند.لذا زحمت بزرگاني چون آقاي مصباح وديگر روحانيون وعلما را زياد مي كنند.
اين بود دولت مكتبي كه از آقاي احمدي نژاد انتظار داشتيم؟
اين حرف هاي آقاي مشايي وبعضي رفتارهاي ايشان واعضاء كابينه وحتي آقاي احمدي نژاد چه تفاوتي با ملي مذهبي ها دارد؟
خدا نكند به اين نتيجه برسيم كه باز شوراي محترم نگهبان نتوانست افراد صالحي به مردم معرفي كند.
از شوراي نگهبان نيز انتظار است كه در تعيين صلاحيت ومعرفي افراد صالح به مردم دقت بيشتري نمايد.
هرچه مي گذرد بيش از پيش به نظام اسلامي برآمده از ولايت مطلقه مطلقه مطلقه فقيه نيازمند مي شويم.
فكر مي كنم مجلس هم نبايدسياسي كاري و در كار دولت دخالت كند ولي مي تواندبا استعلام نظر رهبر معظم انقلاب ‘ عدم كفايت رئيس جمهور را به راي بگذارد.
اللهم عجل لوليك الفرج
والسلام (344733)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۶:۱۶
از نظر ایت ا... مصباح همه غیر خودی هستند به جز شاگردان ایشان!کسی این حرفها را جدی نمی گیرد.همه مردم ایران با هر گرایش فکری و عقیدتی خودی هستند.
ایشان هاشمی را هم غیر خودی و عامل اسرائیل می دانشتند!!
لطفا سانسور نکنید ما بهعنوان منتقد ایشان اجازه صحبت که داریم.توهین هم نکردیم فقط ابراز عقیده بود. (344735)
 
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۸:۳۱:۱۱
ای کاش بجای هیاهو و اینگونه واکنش های تند یک جواب منطقی به ایشان داده می شد . ظاهرا تنها نقد واقعی مربوط به زیبا کلام است. (344750)
 
Magenta
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۰:۴۵
هرگاه رجائي كشميري را و بني صدر رجوي را از خود راند اين يكي هم مي رود ، درد است عبرت نگرفتن از تاريخ (344753)
 
Magenta
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۱:۳۳
چرا تا قبل از اين اعتراض نكرده بوديد به اين آقا ، ايشان كه متهم به انصاب به شما و تشكيلاتتان هستند (344755)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۳:۴۹
البته سخنان ایه الله مصباح از روی دلسوزی بوده است ولی باید بیاد اورد ایران شیعه همچون جزیره ای در اقیانوسی از ملتها و دینهائی است که همواره به دید دوستانه ای به ما ننگریسته اند
و حتی بسیاری از انها(وهابیون و سنی های تندرو) شیعه ها را مسلمان نمیدانند اگر جمهوری اسلامی ایران چنان در برابر همه ابر قدرتها ی ریزو درشت ایستادگی کرده است برای چیست ؟ پاکستان هم خود را جمهوری اسلامی پاکستان مینامد اما\" انها کجا و ما کجا\", درست گفته اند که ملی گرایی محض ره به خطا میرود ولی اگاه بودن از کناره های خوب وپسندیده شخصیت و هویت فرهنگ خود که در نهاد هر کس و هر ملتی نهفته است و به ان افتخار کردن همچون خدا را شکر گذاردن است برای نعمتی که به ما ارزانی داشته است تا در این مرزو بوم زاده شده باشیم
حتی هر کسی حق دارد تا به تبار خانوادگی خود هم ببالد اگر ان بر طیق ارزشهای والای خدایی و انسانی باشد.
ایران را دوست داشتن هیچ تضاددی با اسلام شیعه ندارد ایران را ستودن را باید بخشی از شکر گذاری نعمتهای خدا دانست
هرچند معنویات و شخصیت هر کس از همه چیز مهم تر است  (344758)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۲۲:۱۰:۴۰
اگر منظور آقای مشایی این است خب خیلی ساده و مشخص می تواند بیان کند. مجبورش نکرده اند که بگوید مکتب ایرانی. بگوید مکتب تشیع. چه چیزی است که اصرار دارد طوری حرف بزند که لج همه در آید؟ (345076)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۴:۰۹
استاد و عالم گرامی این انحرافی که شما مدعی هستید به تازگی شروع شده بسیار پیشتر از این شروع شده است.
وقتی اقای مشایی ان دسته گل را در مورد اسرائیل به اب داد اگر انموقع تو دهنی محکمی از علما میخورد و نمیتوانست خود را پشت سر رییس جمهور پنهان کند امروز چنی جسارتی نمیکرد. که به اسم راه امام ارزشهای اسلامی را زیر سئوال ببرد.
اگر زمانی که رییس جمهور محترم امر به معروف و نهی از منکر را که از فروع دین است انچنان زیر سئوال نمیبرد و اگر همان موقع با این موضعگیری شذیذا برخورد می شد. امروز اقای مشایی به خود اجازه نمی داد که تبر به دست بگیرد و برای خوشایند جمعی از ایرانیان مقیم خارج که برایش کف و دست بزنند و سوت بلبلی بکشند تیشه به ریشه ارزشهای اسلام و انقلاب بزند و خون صدها هزار شهید و جانباز پایمال کند.
آیا باز هم دنبال این باید باشیم که فتنه را در جبهه اصلاح طلبان جستجو کنیم در حالیکه کاری که اصلاح طلبان در دوره خاتمی کردند امروز توسط ایشان در دولت نهم و دهم با همت و قدرت بیشتر در حال اجراست. در واقع این مجموعه در صددند با جابجا کردن صدر و ذیل جامعه، افراد نا اشنا با مبانی ارزشی اسلامی را سخنگو و تئوریسین اسلام معرفی می کنند و علمای دیر اشنا را یک به یک کنار میگذارند. (344762)
 
دارا
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۲۰:۰۴:۱۲
هر چی بیشتر انتقاد کنید ، مشایی بیشتر می ماند . (344766)
 
سرباز گمنام امام زمان عج
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۲۰:۰۹:۱۵
مكتب اسلام يك عنوان دارد و آن شيعه 12 امامي است
ايرانيان از دير باز مكتب ايرانيت را در خدمت مكتب انسان ساز اسلام شيعه قراردادند و اين دليلي شد براي هزاران اثر تاريخي و هنري مانند كاشيكاريهاي مساجد كه با هنر معماري ايران بود و يا فرشي كه با هنر فرشبافان ايراني براي نماز مساجد بافته ميشد .
آري مكتب ايراني هم هست و دليلي براي خود زني نميبينم .
سخنان آقاي حجت الاسلام مصباح يزدي از روي ناپختگي سياسي ايشان است . ايشان بهتر است به امور حوزه بپردازند .
خداوند نظر لطفي به ملت ايران كرده و مكتب ايرانيت را جهت زنده بودن شيعه در دل ملت ما جاي داده است .
سخنان آقاي مشايي سخناني درست و بجا بوده و نياز امروز جامعه ايران است .
جامعه اي كه نيازمند حوراك فكري است و اگر دير بجنبيم در گرداب بي بي سي و عرفانهاي نوظهور گرفتار ميايد .
مكتب ايرانيت چيزي جز مكتب انتظار نيست .
مكتب ايرانيت چيزي جديد نيست و از دوران مولوي و حافظ بوده است .
مكتب ايرانيت مكتب مردانگي و شهادت است .
مكتب ايرانيت هست پس بي دليل افراد نگاهبان يك سنگر را دچار مرزبنديهاي پوچ و ساخته فراماسونري نكنيم
نيك ميدانيم كه امروز فراماسونري چشم ديدن تمدن ايران را ندارد .
همان فراماسوني كه در همه جا از جمله لباس مقدس روحانيت رخنه كرده است . (344767)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۵-۱۹ ۲۲:۴۲:۰۰
اگر ایران و تفکر ایرانی واندیشه های ناب دانشمندان ایرانی نبود ، اعراب بادیه نشین الان بجای دین متعالی اسلام ، مشتی خرافات را برای آیندگانشان به یادگار می گذاشتند.پس اسلام بدون در نظر گرفتن نقش حیاتی ایران مفهومی ندارد (344790)
 
مطلبی یزدی
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۳:۰۶:۲۹
سلام:کاش دیگران نیز یاد میگرفتندتا بی چون وچرا ازیک شخص یا گروهی حمایت نکنندایشان روزی آقای احمدی نژاد را اصلح دانستند وحمایت کردند وامروزمواضع وافکار نزدیکترین شخص به او ورئیس دفتر ش رابی شرمانه خوانده واورا غیر خودی مینامد. همانگونه که امام برای حفظ نظام اسلامی از نزدیکترین نزدیکانش گذشت ،یقین دارم خیلی از کسانی که بی غرض ولی نا آگاهانه درمورد آیت الله مصباح فکر دیگری داشتندبعد از این موضع گیری معظم له، نظرشان عوض خواهد شدای کاش همه مسئولین، بخصوص روحانیون اینگونه موضعگیری داشتند.البته همه دلسوزان اسلام اینگونه هستندوبدون هیچ اغماضی از دین خدادفاع میکنندمثل آیت الله محمد یزدی وو...ولی موضع این استاد بزرگوار خیلی بجا بود.حفظه الله انشاءالله. (مطلبی یزدی) (344828)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۶:۳۷:۰۲
با این تعدد فرقه های اسلامی در دنیا اگر نام مکتب اسلام برده شود بیشتر دیگر کشورهاو گروههای اسلامی به ذهن متبادر می شود همچون طالبان و....اما اگر برای مکتب انقلابی اسلامی ایران نامگذاری دیگری داشته باشیم با نام بردن آن ذهن ها متوجه مکتب انقلابی اسلامی ما می شود.البته شاید آقای مشایی در این نامگذاری بد سلیقگی کردند (344832)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۸:۰۰:۳۸
انجا نشد اینجا مینویسم- حرف زدن تو ایران که مالیات نمیخواهد نظامی (فيروزآبادي در پايان سخنان خود گفت: من به عنوان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اين ها را حمله به اركان نظام مي دانم ) حرف سیاسی میزند کسی هم نیست بگویید شما خود علیه قانون اساسی و حرف امام ره عمل میکنید (344839)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۸:۰۳:۰۳
از آقای مصباح بعید بود .

من فکر می کنم حرف های مشایی آنقدرها جدی نیست .
نه اینکه چرت تویش زیاد نباشد اما اینهمه گیر اصولگرایان سنتی به مشایی دلیل دیگه ای دارد . آنها دارند سواستفاده می کنند به خاطر همین هم این هجمه ی وسیعشان بدیهیست . اما آقای مصباح ِ فیلسوف چرا ؟ (344840)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۸:۵۷:۰۵
با سلام.شما اشتباه میکنید.حرف مشایی درسته و حمایت ریاست محترم جمهور از آن شرعی است.اون الان رییس دولته و باید ازش حمایت بشه. (344855)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۹:۱۷:۱۹
ایت الله مصباح وایت الله کعبی ار حامیان سزسخت دولت نهم ودهم هستند مشائی را غیر خودی ومنحرف میدانند اقای رییس جمهور توحه نکند درسراشیبی سقوط توسط حامیان قرار میگیرد (344856)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۰۹:۱۷:۴۸
اخراج گسترده وپر تیراژ افراداز دایره ی خودیها هیچ دردی را درمان ننموده و نخواهد نمود زیرا روزی فرا خواهد رسید که خودیها تمام خواهند شد, ضمن آنکه مشایی و احمدی نژاد خوب میدانند که اکنون وزن اخراجی ها چه از نظر حضور افراد وزین و انقلابی و متدین وچه از نمظر نخبگان اجتماعی وعلمی بسیار سنگین تر است و شاید این را هم متوجه شده اند که افتخار در اخراجی بودن است فیلم اخراجی ها را بی خود که نساخته اند. پس این جماعت را به اخراج از دایره تهدید نکنید (344857)
 
ahmad
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۱۱:۳۹:۲۴
من با صحبت های مشایی موافقم کسانی که مخالفت می کنند تاریخ را بخوانند من نمی دانم چراتحجر اینقدر در ایران ریشه دوانده است. (344892)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۱۲:۵۵:۳۰
آقاي احمدي نژاد دولت را باشركت خصوصي اشتباه گرفتند وبه جاي تو دهني زدن به ياوه گويي هاي مشايي گاهي اوقات دفاع هم ميكنند .
آقاي دكتر دوستي و رفاقت و فاميلي را نمي توان با خوسته مردم و علما معامله كرد. (344924)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۵:۴۶:۵۴
مصباح خدا حفظت کند که جای خالی شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده ای (345137)
 
به جای این حرف ها
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۸:۰۹:۳۶
بفرمایید که آیا فردی می تواند هم رییس ستاد ارتش باشد و هم مدعی العموم. (345156)
 
یاشار
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۰:۰۱
خدا را شکر که هنوز بزرگان عزیز و قدرتمند ما در قید حیاتند وگر نه معلوم نبود چه بر سر بچه مسلمانها می آمد با این تفکرات ضد قرآنی خدایا خودت از بچه های حزب الله کمک کن . (345274)
 
اسلام
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۱:۲۲
اين بيت را از زبان اسلام بخوانيد:« هر كسي از ظن خود شد يار من از درون من نجست اسرار من» (345282)
 
اسلام
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۶:۴۰
همزمان با ظهور اسلام تعريف وتصوير عملي ان هم توسط پيامبر وهم بعدازايشان ائمه ي معصوم در قالب تفسير گفتار وكردار به همه ي جهانيان ارائه شده است.كه از ان به مكتب شيعه ياد مي شود. مكتبي كه اگر هر نژاد وقومي با ان اشنا شود وبه ان بپيوندد حقيقت اسلام رابرگزيده است كه در صورت عمل به ان راه سعادت را خواهد پيمود . ما ايرانيان به علت تمدني ديرين واشنايي با اديان الهي وحوادث ناشي از تاريخي طولاني با تجربيات مختلف سعادت فهم وامادگي پذيرش اين مكتب را داشتيم كه در هر مقطع صادقانه به ان عمل كرديم رو به پيشرفت وتكامل رفتيم وتوانستيم به عنوان يك نمونه ي پيرو دين خود را به جهانيان بشناسانيم وهر گاه در برابر ان ايستاديم به ذلت وخواري رسيديم و به همين دليل يعني تغيير پذيري در پيروي از دين در سير تاريخ مناسب نيست حقيقت اسلام را در مكتب ايران جستجو يا به اين نام به جهان معرفي كنيم بلكه بهتر است همان تعريف صحيح اسلام يعني مكتب شيعه كه پيروي از ان باعث سر بلندي وافتخار ماست به جهانيان معرفي شود (345317)
 
صبح صادق شهرم(ابراهیم مسافری)
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۹:۰۷
باهمه ارادتی که به حضرت مصباح دارم این جمله راکاملادرست ومنطقی می دانم مکتب ایرانی همان مکتب سیدالشهدااست بنابراین موافق این جمله هستم زیرااگربخواهیم شهدای هشت سال دفاع مقدس رارسدکنیم به خوبی درک خواهیم کردکه همه این عزیزان درمکتب ایرانی رشدو پرورش یافته بودندواسلام ازسوی مکتب ایرانی انشالله به دنیا معرفی خواهدشددرخاتمه توجه همگان را به سخنان رهبرانقلاب مبنی برفضای کنونی کشوربرآرامش سفارش می کنم یاعلی مدد (345378)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۰۳:۲۹:۱۳
من نميدونم آقاي احمدي نزاد تا كي ميخواد اين مشايي رو كه حتي آقا هم دل خوشي ازش نداره تحمل كنه!
اميدوارم استاد احمدي نزاد اين دسته از افراد كه به محبوبيت دولت خدشه وارد ميكنن رو حذف كنه (356139)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.