نظر منتشر شده
۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 80123
فتنه جدید خزنده تر و خطرناک تر از فتنه اول
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۲۲
علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار جهان با اشاره به سخنان اخیر مشائی درباره مکتب ایران به پیشینه تاریخی این سخنان اشاره کرد و گفت: این حرفها جدید نیست. خاطره تاریخی مردم به یاد دارد که روزگاری مهدی بازرگان در اختلافات خود با حضرت امام، صراحتاً اعتراف کرد که مشکل من با امام این است که ما اسلام را برای ایران می خواهیم، اما امام برعکس ایران را برای اسلام می خواست.



وی ادامه داد: اتفاقاً این همان نکته ای است که نوری زاده فراری هم بر آن دست گذاشته و اشاره کرده است که صحبت های مشائی از جنس حرفهای شاپور بختیار و فروهر و حسن نزیه است.

نماینده مردم تهران در فراکسیون اصولگرایان تأکید کرد: اتفاقاً به گواه تاریخ مشخص شد که امام عزیزی که همه چیز را برای اسلام می خواست و اسلام را مایه حیات بشریت و آبادانی دنیا و آخرت مردم می دانست، بیش از همه و پیش از همه پایبند به ایران بود و ایثارگرانی که در تبعیت از ولی زمان خویش در وصایای خود جز به عظمت اسلام و تبعیت از آن، توجه نمی کردند، همه هستی خود را برای ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام در کف نهادند. اما آنانکه دم از ایران می زدند فراتر از همه خیانت هائی در پرونده خود ثبت کردند و لکه ننگی بر دامن خود دارند که سالیان سال مایه عبرت تاریخ خواهد بود و ای کاش امثال آقای مشائی که امروز پس از 30 سال همان حرفها را تکرار می کنند به آن سرنوشت توجه می کردند.



زاکانی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از اصولگرایان نسبت به این انحرافات هشدار داده بودند اظهار داشت: باید توجه کرد که انحرافات مشائی بیش از این موارد است و این حرفها و انحرافات گوشه ای از اعوجاجات فکری اوست که ریشه در قدرت طلبی و بهره گیری از الفاظ و ظرفیت های دینی برای استفاده ابزاری از آنها درحفظ قدرت سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه کسب قدرت و استمرار آن در خوشبینانه ترین حالت براین گفته ها متصور است اضافه کرد: ما در دوره گذشته مکرراً خدمت رئیس جمهور محترم حضور این عناصر را در اطراف وی گوشزد و بیان نمودیم که حضور این افراد در دولت به مصلحت کشور نیست.

عضو کمسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: حتی قبل از انتخابات اخیر نیز رسماً اعلام کردیم که ما وظیفه خودمان می دانیم که از کاندیداتوری احمدی نژاد حمایت کنیم اما تنها شرطمان دورکردن افرادی است که صبغه و سابقه نادرست و افکار انحرافی دارند و مصداق آنرا نیز مشائی بیان کردیم که متأسفانه بعد از انتخابات، مشائی و طیفی از افراد شبیه به او که سابقه ای در ایجاد مشکل برای کشور داشتند مورد توجه قرار گرفتند.



زاکانی با ذکر این نکته که مشائی فعلاً در قدرت است و نمایندگی یک جریان انحرافی را برعهده دارد تاکید کرد که وی به تنهائی محلی از اعراب نخواهد داشت.



زاکانی با بیان انتظارات خود و جامعه اصولگرایان و مردم متدین از رئیس جمهور ادامه داد: انتظار ما این است که رئیس جمهور این افرادی که یا در حوزه های فکری دارای انحرافات جدی عقیدتی هستند و یا در حوزه اقتصادی دارای اتهامات انکارنکردنی فساد مالی هستند را از کنار خود طرد کند.



وی ادامه داد: دولتی که وجهه همت خود را کار و تلاش قرار داده است بسیار زشت و ناپسند است که این گونه افراد در آن حضور داشته باشند و بدتر اینکه این افراد محور فعالیت ها و تصمیم گیری های دولت قرار گیرند.



نماینده اصولگرای مردم تهران با بیان اینکه فتنه جدید با سوء استفاده از نام اصولگرائی و تحت لوای ان شکل می گیرد اظهار داشت: برای ما خیلی سخت است که این قبیل رفتارها و سخنان با نام اصولگرائی و اسلام انجام شود.کسانی که به نام اصولگرائی دارای انحرافات جدی اعتقادی و فساد اقتصادی هستند و اتفاقاً در ارکان دولت نقش ویژه و ممتاز نیز ایفا می کنند و به واسطه نشر افکار و عملکرد آنها برخی انتصابات و اقدامات خلاف نیز اتفاق می افتد، خود را به نام اصولگرا و متدین و انقالابی بین مردم جازدند.



زاکانی اظهار نگرانی کرد: خطرناکتر اینکه این جریان به شدت در جهت توسعه فعالیت های خود به دنبال کسب اریکه اقتصاد کشور است و پول و امکانات را در جهت خرید افراد و تطمیع آنها مورد سوءاستفاده قرار می دهند.



وی ادامه داد: اخباری شنیده می شود که بسیار تکان دهنده و نگران کننده است و همگان باید نسبت به آنها حساس باشند.



زاکانی با بیان اینکه پیشنهاد ما درگذشته این بود که به دلیل بار سنگین خدمتی که بر دوش دولت است همگان باید کمک کنند و اجازه ندهند برخی انتقادات باعث سوء استفاده مغرضان شود تأکید کرد: اما از طرفی نخبگان و دلسوزان انقلاب نیز باید توجه کنند که در حاشیه خدمات این دولت فتنه جدیدی در حال شکل گیری است و باید درجهت شناخت ابعاد این فتنه همه تلاش کنند تا انشاء الله ریشه این فتنه در جهت مصونیت بخشی به گفتمان انقلاب و جریان ناب خدمت گذاری و کمک به دولت نیز خشکانده شود.



وی در مقایسه این فتنه با فتنه انتخابات گفت: در فتنه گذشته، جریانی که در ابتدا با نفاق وارد میدان شد نهایتاً آشکارا در برابر نظام قرار گرفت و نسبت به ارکان و ارزش های نظام موضع گیری صریح و واضح پیدا کرد اما فتنه جدید کاملا خزنده و به نام اصولگرائی در حال شکل گیری است که به مراتب خطر آن از فتنه قبلی بیشتر است.



دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بنده معتقدم که مهمترین دلیل بیان این سخنان بی پایه و غیر اسلامی از سوی آقای مشائی نیاز برای حضور در رسانه و ایجاد تنش در کشور است. این سخنان که پیشتر هم سابقه آن وجود داشته است کاملاً برنامه ریزی شده انجام می شود و با هدف حضور در رسانه ها و فعالیت های تبلغاتی صورت می گیرد.بیان این سخنان برای فعالیت های تبلغاتی و اثر گذاری بر افکار عمومی و سوء استفاده از آن در آینده ای نزدیک است.



زاکانی هشدار داد که این چراغ سبزی است که به دشمنان انقلاب و عناصر منحرف داده می شود تا برای چند روزی امکان بقا و استمرار قدرت بیشتر پیدا کنند که البته خدا نکند این باشد. گرچه از فحوای کلام و نوع عمل و از نحوه ارتباط و تعامل با افراد مشکوک بر می اید که این گمانه زنی کاملا درست و نزدیک به واقعیت است.



وی ادامه داد: لذا هم عناصر فکری و هم نخبگان سیاسی کشور باید دقت کنند که نسبت به این انحرافات شناخت داشته باشند و دربرابر آن اقدام عملی کنند که بالاترین اقدام عملی انسجام وحدت است چرا که این جریان به شدت به دنبال تفرقه و نقار بین ملت و بویژه جریان اصولگرائی است.



نماینده مردم تهران اضافه کرد: این افراد از این پس برای توسعه فعالیت های خود دست به هرکاری می زنند این جریان که هم مشکلات اعتقادی دارند و هم اسلام را نمی شناسند و هم در معرض اتهامات فساد مالی قرار دارند به دنبال گسترش نفوذ خود درقدرت هستند که لازم است در برابر آنها افشاگری و روشنگری و در نهایت اقدام عملی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: این افراد برخلاف شعارهائی که می دهند و از دولت های سابق انتقاد می کنند دارای ارتباط عمیق محفلی و سازمانی با برخی از عناصر محوری در دولتهای سابق هستند و با آنها ارتباط تنگاتنگ دارند و حتی نسبت به دولت های گذشته نیز میدان و بستر بیشتری به آنها داده اند.

















 
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۲۰:۳۳:۰۰
حق اعتراض بر سخنان مشايي براي مخالفين ايشان محفوظ است و اما فتنه ناميدن هر انديشه ناهماهنگ با انديشه خود خطري بسيار فراگير تر از آن سخناني كه به زعم شما نا خوشايند است دارد ؛ زيرا جامعه را در توهمي فرو ميبرد كه امنيت رواني شهروندان را مخدوش مي سازد.
پروژه فتنه و فتنه گر ساز آيا فكر نمي كند كه اگر با زدن انگ فتنه هر اندشه متفاوتي را خاموش كردن و مهر سكوت بر لبها زدن ؛ منجر به سلب آزادي و حركت جامعه به سمت تك صدايي و تماميت خواهي مي شود؟ (345058)
 
یاشار
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۰۹:۵۸:۰۲
مشکل اینجاست که در ادبیات حکومتی اندیشه مخالف به فتنه تعبیر می شود. در حالی که گرانی افسارگسیخته و بیکاری و صدها مشکل اقتصادی و اجتماعی دیگر فتنه واقعی هستند که هم دین و هم دنیای مردمان را به باد می دهند.
متاسفانه این طرز فکر غلط از آنجا بر می آید که حکومت کردن به هر قیمتی بر همه چیز ارجحیت دارد. (345518)
 
ZMZ
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۲۰:۵۴:۲۲
خوب بحمدالله همین الآن در بیست و سی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و قضیه رو تبیین کرد.

یک مطلب مهم هم یادآوری کرد: «حساسیتی روی مشایی هست که عادی نیست و غیر عادی است» (345063)
 
arash
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۴:۲۴
اقای زاکانی عزیز

در اینکه دولت فعلی ( بعضی از افراد) دارای مشکلات اساسی هستند با شما هم عقیده ام بعضی از انها دارای مشکلات و فساد مالی هستند بعضی از انها مشکلات فرهنگی و بعضی از انها با سو مدیزیت خود کشور را به لبه پرتگاه میبرند
رییس دولت نیز که به خاطر یکدندگی و لجبازی های کودکانه
وهمچنین استبداد رای به این بحرانها کمک میکند

با این حال خواهشمند است به چند سوال پاسخ دهید

1 مگر رحیم مشای چه گفته بود که این چنین همگی براشفته اید جز نام بردن از مکتب ایران اسلامی و یا اسلام ایرانی
به نظر میرسد هدف انتقاد از احمدی نزاد باشد تا اظهارات مشایی

2 حالا که احمدی نزاد نیز از موضع رحیم مشایی حمایت قاطع کرده ایا این انتقادات به ایشان هم وارد است؟

3 انقدر مسایل مهمتر برای انتقاد از دولت وجود دارد که اپیگیری این مسایل بی اهمیت جلوه میکند مسایلی مانند یارانه ها تحریم ها روابط بین املل هزینه های ملیاردی و.....
بهتر نیست دولت را به خاطر این موضوعات مورد انتقاد قرار دهید ؟

4 چرا هر کس که مثل شما نمی اندیشد را بلافاصله به فتنه گری متهم میکنید؟
فکر نمیکنید بار حقوقی این کلمات بسیار سنگین است ؟ (345078)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۰۰:۲۷:۲۳
کاش اصولگرایان که خود را اصولگرایان واقعی می نامند یک بار هم که شده از تورم و بیکاری گسترده و مشکلات فراوان اقتصادی و فرهنگی کشور در زمان دولت نهم و دهم ایراد می گرفتند.! (345452)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۵-۲۰ ۲۲:۵۴:۱۸
آقای زاکانی دیدید که آقای رئیس جمهور چطور نه تنها از حرف های آقای مشایی بلکه از خود ایشان دفاع کردند.شما فرمودید فتنه جدید در حال شکل گیری است؛آیا آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه قادر به تشخیص این مسئله نیست که اینگونه از ایشان دفاع می کنند؟باز هم امید دارید که آقای رئیس جمهور ایشان را از خودشان دور کنند؟ (345087)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۹:۳۲
یکی از بهترین تحلیل هایی که تا به حال درباره آقای مشایی خوانده ام همین تحلیل آقای زاکانی بوده است. حتماً این عزیزانی که دارای مسئولیتی هستند جنبه های بیشتری از انحرافات این فرد را می دانند ولی نمی توانند عمومی اعلام کنند. (345097)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۵:۴۲
در اینکه این حرکت ها و حرف های مشایی انحرافی است شکی نیست ولی به نظرم تشبیه آن با فتنه سال قبل که می خواست بنیان انقلاب را از جا برکند درست نباشد (345110)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۵:۳۱:۳۳
متاسفانه حرفهای مشایی در سایتهایی که به ایشان انتقاد میکنند کامل منتشر نمی شود و سر و ته خبر رو میزنند و یه جمله ی خاص رو علم میکنند بعد باعث میشن جوی تو افکار عمومی راه بیفته و بعد مشایی رو متهم میکنن که باعث تنش شدی و ...
غافلیم از اینکه خبر رسانی غلط و یا گاها مغرضانه ی ما ممکنه بیشتر از اصل سخنان تنش زا باشه و به موضع گیری ها دامن بزنه!
آقای مشایی شما هم کم آتو بدید لطفا
اگر نیت خیری هم دارید لطفا سعی کنید با ادبیاتی بگید که نشه ازش سوء برداشت کرد. (345133)
 
دویست
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۴:۵۱
یعنی آقای مصباح یزدی هم بدون این که اصل سخن را بداند نظر مخالف داده اند؟ (345207)
 
دویست
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۸:۲۳
آقای احمدی نژاد برداشت خاصی خود را از صحبتهای آقای مشایی را مطرح می کنند و سپس می گویند این نظر دولت است. حس می کنم صداقت و شفافیت لازم در صحبتهای ایشان وجود ندارد. (345209)
 
moosavi
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۲:۱۹
جناب آقاي يخي از آنجا كه شما طرفدار پروپاقرص جريان اصولگرايي و آقاي احمدي نژاد هستيد من يك سوال بپرسم لطفا جواب دهيد.
يعني آقاي احمد خاتمي و بسياري ديگر از روحانيون بلند پايه كه اتفاقا پست و مقامي در اين مملكت دارند تحت تاثير جو سازي تعدادي رسانه كه اتفاقا اكثرا اصولگرا هستند به غلط به آقاي مشايي دارند مي تازند ؟
شما داريد بسياري از اصولگرايان را به ساده لوحي متهم مي كنيد. آنوقت تكليف باقي صحبتها و تصميمات اين آقايان اصولگرا چيست؟ آنها هم از سر سادگي و... است ؟
چرا خودتان را گول مي زنيد ؟ (345166)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۷:۱۲
کامنت بالایی من در اعتراض به نحوه ی اطلاع رسانی در باره ی اخبار است.
چه تعداد از سایتهایی که درباره ی مشایی اخبار تنش زا پخش کردند متن کامل یا پاراگراف کامل را پخش کردند؟!
من موضعی له یا علیه مشایی نگرفتم و کاری هم به زرنگی و یا ساده لوحی اصولگرا ها ندارم چون اگر قیاس هم میکردم باز چند سروگردن از اصلاحطلبان بالاتر بودند.
من کل حرفم با حرفه ی اطلاع رسانی و شفاف سازیست. (345291)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۹:۴۸
آقای یخی در مورد نحوه اطلاع رسانی حتی در تلویزیون در مورد بعضی از افراد دیگر که از دایره اصولگرایی خارجند چه نظری دارید؟ (345535)
 
abbass
۱۳۸۹-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۷:۵۸
چرا اين اتفاق مدام براي مشايي مي‌افته؟! حرفتون واقع‌بينانه نيست به نظرم. (345985)
 
کمال مرندي
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۷:۲۷:۵۳
دوست عزيز آقاي زاکاني گفتن اين جمله که فتنه جديدي در حال شکل گيري است مي تواند اين فتنه را تسريع کند . خيلي وقتها وظيفه ما سکوت است و توجه به فتنه هاي بزرگتر . (345144)
 
انصاف داشته باشید
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۱:۳۲
انصاف داشته باشید.من هم از او خوشم نمی آید ولی این باعث نمی شود که حرفش را نشنیده, رد کنم .بعضی حرف های او درست است حتی اگر شما نپسندید. (345147)
 
حسام الدین
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۸:۳۸:۱۵
خیلی جالبه!
من نمیدونم چرا رئیس جمهور کسایی رو که به نوعی مشکل دارن دور خودش جمع میکنه!!!
یکی مشکل مالی، یکی علمی، یکی فکری و ...

جناب زاکانی مساله اصلی اینه که چرا رئیس جمهور این همه اصرار بر استفاده از چنین افرادی داره؟!!! (345164)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۰۰:۰۶
آقای رحیم مشایی یک فرد نیست بلکه ایشان سخنگوی جریان حاکم است وآقای احمدی نژاد ازایشان بطور جد دفاع کردند .وحق هم دارد ایشان معتقد هستند 25میلیون رای دارد رئیس جمهور می باشند باید زیرمجموعه اجرائی خودش راآنطورکه دلش می خواهد انتخاب کند.
چقدر خوب بود درایران هم ائتلاف پارلمانی هیئت دولت راتعیین می کرد وهیئت دولت ازطیفهای مختلفی تشکیل می شد.
سخنان آقار مشایی مثل چوب درلانه زنبور کردن است بااهداف خاصی مطرح می شود .ایجادموج برای موج سواران دراین میان ما یک لاقبایان له می شویم . (345167)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۰۸:۲۱
به نظرمی رسدحساسیت به سخنان مشایی ازآنجاناشی می شودکه پایگاه قدرت امثال آقای زاکانی راکه چندسالی است درمجلس خودراتثبیت شده می دانندمتزلزل کرده است.آقای زاکانی اگرواقعابرای اسلام احساس خطرمی کنند(نه برای جایگاه خودشان )به نشانه اعتراض به ایشان ازسمت خوداستعفادهندتاببینیم حرف وی چقدربرای قدرت خودشان وچقدرواقعابرای اسلام است. (345169)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۱:۴۰
انتقادات به سخنان مشای بیش از انکه به ماقال باشد به من قال است به خدا بامرور صحبت های ایشان میتوان منظور گوینده را فهمید به والله خوب نیست انسان در مقاله با دشمنش بی انصافی کند تا جه رسد به ایشان که دشمن نیست (345173)
 
سورنا
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۵۶:۵۱
لطفا بفرمایید دلیل منطقی و عقلی حمایت از دولتی که «افراد دارای عقاید انحرافی و فساد اقتصادی در ان حضور دارند و جایگاه ممتاز و ویژه ای م در تصمیم گیریها دارند »و رییس دولت هم صد درصد و قاطعانه از ایشان حمایت میکندچیست؟ (345178)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۵:۰۲
ایا شما فکر نمی کنید همه اینها بازی بیش نیست صرفا معرفی برای کروه خاصی در جامعه برای اینده رای جمع کردن؟؟؟؟؟ (345184)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۰:۳۶:۰۷
با سلام

گویا واقعا اخرت زمان رسیده است؛ چرا که خداوند به روش‌های بسیار عجیبی‌ بندگان خود را امتحان می‌‌کند تا خالص‌ترین آنها را برگزیند.

تا بحال به خاطر همت بلند و صبر و تحمل آقای احمدی نژاد در برابر مشکلات و پایداری در برابر دشمنان از ایشان حمایت می‌‌کردیم و اگر انتقادی بود آن را ملایم مطرح می‌‌کردیم. حال که برخی‌ فتنه‌ها از سر کشور رفع شده است، خوب است گرایش‌های افراد مختلف در درون دولت بیشتر بررسی شود. این افراد از فتنه گذشته بیشترین سود را بردند و خود را بر اکثر ادارات مسلط کردند. باید ابعاد و دامنه نفوذ آنها شناسایی شود تا بهتر بتوان با آن مقابله کرد. امیدوارم کارگزاران دیگری در جمهوری اسلامی شکل نگیرد. (345188)
 
alireza25us
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۳:۰۸
اگرچه از جریان مشایی و دوستان خوشم نمی آید اما من الباب مزاح مطلب زیر را می نویسم.
با توجه به صحبت های رایج در این مملکت به فرهنگستان زبان فارس پیشنهاد می گردد معنای کلمه زیر تغییر یابد :
فتنه : در عرف سیاسی به روش بیرون کردن حریف از گود گفته می شود . از روشهای موثر حذف رقیب . آقای زاکانی می گوید :
در فتنه گذشته، جریانی که در ابتدا با نفاق وارد میدان شد نهایتاً آشکارا در برابر نظام قرار گرفت و نسبت به ارکان و ارزش های نظام موضع گیری صریح و واضح پیدا کرد اما فتنه جدید کاملا خزنده و به نام اصولگرائی در حال شکل گیری است که به مراتب خطر آن از فتنه قبلی بیشتر است.
اتفاده در جمله :
رفتگر محله ما در حال برپا کردن فتنه است معنی : دیروز باهاش دعواکردم می خوام سر به تنش نباشد .
فتنه گر : مخلفی که نمیشود او را تحمل کرد و باید حذف شود . (345214)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۴:۲۰
به فتنه های تاریخ انقلاب اسلامی که نگاه میکنم نقش منافقین بسیار پررنگ است.گروهک فرقان(شاگردان مرد خاکستری)،مجاهدین خلق،باند مهدی هاشمی،حزب فولوکسی سازمان مجاهدین وحزب مشارکت.آقای مشایی هرچه هست منافق نیست چون نظرات خود را روشن بیان میکند و تکلیف همه با او روشن است.در ماجرای وقف دانشگاه آزاد بدقت تامل کنید و نقش نمایندگان مجلس و بخشی از قوه قضاییه را در آن ببینید تا منافقین جدید را که فتنه بعدی را راه انداخته اند بهتر بشناسید.البته دوستان نادان هم با ندانم کاری ممکن است به آن دامن بزنند اما طراحان اصلی فتنه ها را در مراکز تحقیقات استراتزیک جستجو کنید.(آقای حجاریان،دکتر تاجیک و بسیاری دیگر جزوه های براندازی را در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دولتهای گذشته تهیه کردند و با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد به مجمع تشخیص مصلحت اسباب کشی کردند)میدونم روی سایت نمیذارید فقط خواستم حرفم را زده باشم (345215)
 
اکبر
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۵:۰۹
جناب آقای زاکانی.تعارف را لطفا کنار بگذارید.رئیس جمهور صراحتا فرمودند حرف مشایی حرف ایشان و دولت است.حجت تمام است. (345216)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۹:۵۲
امروز آقاي رحيم مشايي يك فرد نيست يك شبكه است به وسعت تمام مشاورين به اصطلاح جواني كه منصوب وي هستند و در دستگاه هاي اجرايي نقش رصدخانه ايشان را بازي مي كنند امروز قدرت رحيم مشايي محدود به حوزه دفتر رياست جمهوري نيست بلكه پس از تسلط بلامنازع بر اين موضع سعي در آماج قراردادن بيت رهبري دارد و پس از انجام اقدامات ايضايي مختلف و تير هاي قلق امروز خود را قدرتمند براي هدايت آتش تا مقر ولايت مي داند و اولين عمليات مقدماتي را با آماج قرار دادن يكي از معتمدين رهبر آغاز نمود اين موضوع را با اين ادببات نظامي گري نوشتم تا مشخص شود كه مشاييون در افكار وسيع تري هستند و مي پندارند با تكيه بر توان قواي خارجي و فتح نقاط استراتژيك داخلي مي توان رضاخان ديگري خلق كرد و ناگهان چه زود دير مي شود و حسرت مي خوريم برآنچه كه از ذهنمان گذشت و آنرا يك محال مي دانستيم (345296)
 
بوشهري
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۴۹:۰۵
به نظر من ( همانطور كه از همان روزهاي اول هم متوجه شدم) اگه يه نفر با فكر آزاد يا آزادانديش تو دولت باشه همين مشاءيه اونهايي كه مخالف هستن به جاي فحش دادن جواب بدن (345305)
 
اسخ به بوشهری
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۲۲:۵۱:۴۹
اگر جواب داشتند که فحش نمی دادند.این ها همینطور هستند و هر وقت کم می آورند فحش می دهند و متهم می کنند .لا اقل فکر کنید که مفهوم آزادی بیان چیست.فقط شما حق دارید که هرچه دلتان می خواهد بگویید؟ (345429)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۶:۵۲
مگر شما طرفدار پرو پا قرص آقای احمدی نژاد نبودید؟ شما نمی دانستید که آقای مشایی دوست معنوی و سببی آقای احمدی نژاد هستند؟ اگر میدانستید چرا حمایت میکردیدو اگر نمیدانستیدچگونه سیاستمدار شده اید؟ (345308)
 
تم
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۱:۴۳
جناب آقای زاکانی مسئله سخنان آقای مشائی فتنه جدید نیست بلکه روی دیگر فتنه قدیم است که بعضی ها(مثل آقای مطهری) همان موقع آن را تشخیص دادند واعلام کردند اما امثال جناب عالی امروز متوجه آن شدید ومتأسفانه اسمش را فتنه جدید گذاشتید.امروز معلوم می شود که چه کسانی بصیرت بیشتری داشتند ودارای احلیل عمیق تر بودند. (345314)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۰۰:۳۰:۵۶
به نظرم آقای مشایی برای دوره ریاست جمهوری آینده نیاز به معرفی بیشتر خود و برجسته کردن خود دارد که با چند سخنرانی جنجالی به این هدف خود کاملا نایل شده است و در آینده نیز به این هدف نزدیکتر خواهد شد. (345456)
 
رهگذر
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۰۱:۵۹:۰۰
جناب زاكاني

وقتي شما تفكر همفكران اقاي مشايي را فتنه مي دانيد، و رئيس جمهور هم از آن دفاع مي كند. بنابر اين رئيس جمهور هم جزئي از همان فتنه اي است كه شما مي فرماييد.

پس اكنون درنگ نكن و وظيفه انقلابي شما استيضاح آن فتنه و حامي آن فتنه است.

جناب آقاي زاكاني: مزن نوظو رزه شوزو مازا هزه ميزين بيزيد؟ يه زه جوزور جه زنگ گه زه ززر گزي ريزي بيزيد؟ (345472)
 
شرکت در بحث
۱۳۸۹-۰۵-۲۲ ۱۰:۴۶:۲۴
ضمن تایید نظرات آقای زاکانی
اصولگرایان نیاز به خانه تکانی شدید و کاملی دارند .
اصولگرایان از زمان شهید رجایی در آرزوی کسب مقام ریاست جمهوری بودند لذا به هر وسیله ای متوسل شدند . کسی که با رقیب خود رفتارهای غیر اخلاقی و ناجوانمردانه داشته باشد روزی با خودی هم اینکار را خواهد کرد .
اکنون پیروزی طولانی مدت اصولگرایان بر اصلاح طلبان رقم خورده و دیگر نیازی به نگه داشتن این جریان نیست. ضمن اینکه در بین اصولگرایان افراد بسیار فهمیده و شایسته ای نیز وجود دارد .
اولین قدم حذف اطرافیان رئیس جمهور و تعدادی از وزیران است اگر مجلس قوی برخورد کند و رهبری هم گوشه چشمی نشان دهند این خدمت بزرگ به این ملت مظلوم و شریف براحتی ممکن خواهد شد . این از مزایای داشتن ولایت فقیه است .
لجبازی های رئیس جمهور بخاطر حمایت ها و خوش شانسی های گذشته است و براحتی از سرش می پرد .
مسئولین بخاطر داشته باشند که در پیشگاه خداوند نیز مسئول به انجام وظیفه ای که برآن واقف شده اند ، هستند . (345521)
 
مانی
۱۳۸۹-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۸:۰۱
در این زمانه غریب که همه چیز غاطی شده تکلیف ما چیست؟ ماآخر نفهمیدیم آقای احمدی نژاد و اطرافیانش اصول گرا هستند یا لیبرال؟ آیا این عزیزان تفکر و مشی انقلاب و اسلام را دارند یا تفکر اصلاح طلبی . یکی تکلیف این مردم را با این جریانات روش کنه. (345856)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۳ ۱۳:۰۶:۴۰
یعنی آقای مصباح یزدی هم بدون این که اصل سخن را بداند نظر مخالف داده اند؟ (345910)
 
دارا عرفانی
۱۳۸۹-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۶:۰۷
آقای زاکانی جزء معدود اصولگرایانی است که به موقع و به جا حرف خود را زده است. در انتخابات دهم ضمن اعلام حمایت از احمدی نژاد صراحتا گفت که مشکل اصلی با اطرافیان او نظیر مشایی و رحیمی است. از احمدی نژاد حمایت کرد چون مثل رهبری می دید که او به دنبال آرمانهای امام و انقلاب است. انتقادهای عملکردی را هم ابراز می کرد. مساله دکترای قلابی کردان و رحیمی را اعلام و پیگیری کرد. دانشگاه آزاد را تحقیق و تفخص نمود تا زمینه برخورد با جاسبی فراهم شود.
اکنون هم که خبر از خطر آینده می دهد، یه او اعتماد دارم.
زاکانی همچنان بسیجی مانده است
خدا حفظش کند (345984)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.