نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 80598
ماندن سر زبان ها به هر وسیله
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۲
بخش خبری الف

 

عباس سليمي‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در نامه اي به رئيس جمهور به نقد رفتار مرتبط با رییس دفتر دولت پرداخته است.





به گزارش الف، متن کامل نامه مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران به اين شرح است:



جناب آقاي رئيس‌جمهور! دفاع سخاوتمندانه‌ جنابعالي از اظهارات اخير مسئول دفترتان مرا بر آن داشت تا نکاتي را خدمتتان معروض دارم، هرچند صادقانه بگويم که به نتيجه بخشي آن چندان اميدوار نيستم.

1- آيا سخنان مورد مناقشه اخير رئيس دفتر شما (که حالتي مستمر به خود گرفته) آن‌گونه که ادعا مي‌کنيد «نظريه»‌اي جديد و محصول ذهن ايشان است، يا بازتوليد ديدگاهها و نظراتي با قدمتي ديرينه؟ بدون ترديد اگر در گذشته و حال فرصت مي‌يافتيد تا مستقل از کانال رياست‌ دفترتان به حوزه موضوعات فکري و چالش‌هاي علوم انساني، نظري افکنيد، اظهارات ايشان را نظريه نمي‌پنداشتيد که زمان براي مبدع آن جهت ثبت در تاريخ تنگ باشد.

 

2- قطعاً صاحب‌نظران و دلسوزان، تفسير اظهارات رئيس‌ دفتر شما را علاوه بر ظاهر آن در عملکردهاي ايشان مي‌جويند. نگاهي به فعل و انفعالات در سازمان ميراث فرهنگي با محوريت باستان‌گرايي افراطي، کافي است تا دريابيم با اين سخنان به چه جهت‌گيري‌اي دامن زده مي‌شود. کما اينکه صاحب سخن نيز بر اين واقعيت اذعان دارد که: «برخلاف بعضي‌ها، حرف‌هاي بنده نه فقط تئوري‌پردازي نيست، بلکه بيان بسياري از رفتارهاي جاري است که بنده فقط در مقام تبيين يا تصحيح آنها سخن مي‌گويم» (اظهارات آقاي مشايي در جمع عده‌اي از دانشجويان، 20/5/89)

 

3- واکنش‌هاي به ثبت رسيده مؤيد آن است که اظهارات آقاي مشايي حتي نزديک‌ترين شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي به رئيس‌جمهور را نگران و مخالفان شاخص را مسرور ساخته است. آيا دولت براي پيشبرد برنامه‌هاي کلان و حياتي خود همچون «طرح هدفمند کردن يارانه‌ها» در حوزه درون مرزي و خنثي‌سازي طرح تحريم‌هاي گسترده آمريکا در حوزه بين‌الملل نياز به پشتيباني و همراهي جدي حاميان تعيين کننده خود ندارد؟ در کنار اين اظهارات بحث‌انگيز و منحرف کننده اذهان از مسائل اصلي به فرعي، چه کساني رئيس‌جمهور را قانع ساخته‌اند که شرايط به‌گونه رقم خورده که رئيس قوه مجريه براي پيشبرد امور خطير پيش‌رو از حمايت دلسوزان بي‌نياز است؟ اگر جز اين بود لحن جنابعالي در برتري دادن سخن رئيس دفترتان بر همه منتقدان نمي‌بايست بدين‌گونه باشد.

 

4- جناب آقاي رئيس‌جمهور! جنابعالي در دفاع مطلقتان از اظهارات آقاي مشايي مي‌گوييد: «ما بايد همه در راستاي انجام اين مسئو‌وليت‌ها و مأموريت‌ها تلاش و کمک کنيم تا فضاي لطيف آزادي‌انديشه که در ايران حاکم است، ادامه و تعميق پيدا کند. اگر کساني نقدي دارند و معتقدند که اين سخن اشتباه است از آقاي مشايي دعوت کنند با ايشان صحبت کنند، حتي مناظره کنند.» (در حاشيه جلسه هيئت دولت، چهارشنبه 20/5/89) در اين رابطه يادآوري چند نکته ضروري مي‌نمايد؛

 

اولاً آقاي مشايي استاد تغيير موضع و تکذيب افعال و گفتار خود است و در هر جلسه به فراخور مخاطب بياناتي ارائه مي‌کند که براي مطلعان از اين نوسانات توصيه شما چندان مفيد نيست.

ثانياً آيا شما اين ميزان آزادي را براي ديگر اعضاي هيئت دولت نيز قائليد؟ حتماً فراموش نکرده‌ايد که در روزهاي پاياني عمر دولت نهم بسياري از اعضاي ارزشمند و صديق کابينه خود را صرفاً در پي طرح انتقادي از اظهارات و عملکردهاي آقاي مشايي به صورتي غيرقابل باور (نمي‌گويم ناشايست) کنار گذاشتيد. انتظار نداريد که توجيهاتي همچون ضعف مديريت رانده شدگان پذيرفته شود؛ زيرا تعاريف صريح و مکرر شما از قابليت‌هاي آنان با فاصله کوتاهي از آن انتقاد و واکنش غلاظ و شدادتان، ثبت و درج است.

 

ثالثاً منطق حکم مي‌کند دولتي که درگير مسائل کلان و سرنوشت‌ساز، است هم خود از درگير شدن در مسائل غير ضروري و تفرقه‌انگيز اجتناب کند و هم زمينه همراهي طيف بيشتري از اقشار مردم را با برنامه‌هايش فراهم آورد. درک حساسيت شديد قاطبه طيف طرفدار دولت به ويژه فحول آن در مورد شخص آقاي مشايي (به لحاظ پيشينه) و اظهارات وي چندان دشوار نيست. حتي اگر اين حساسيت را ناروا بپنداريم مدبرانه نيست که لجاج‌گونه هر روز بيش از گذشته سرنوشت دولت را با سخنان دستکم نابجاي گوينده پيوند زنيم.

 

رابعاً در مورد مناظره با آقاي مشايي، گرچه با تبديل اظهارات مکرر غير سنجيده وي به مسئله اول کشور مخالفم، اما از آنجا که اين مسئول محترم دفتر جنابعالي به هر وسيله‌اي اصرار دارد سر زبان‌ها بماند، پيشنهاد مناظره با ايشان را در شبکه چهار سيما پذيرفتم، اما جهت اطلاع متأسفانه خلف وعده کردند و در آخرين دقايق تن به مناظره ندادند.

 

5- جناب آقاي احمدي‌نژاد! جنابعالي در دفاع مطلق از همه مواضع آقاي مشايي و تقويت اين پشتيباني مي‌گوييد ايشان حرف دولت را مي‌زند.

اولاً هيئت دولت مرکب است از شخصيت‌هاي اجرايي مختلف، لذا مطلبي موضع دولت محسوب مي‌شود که در دستور کار نشست‌هايش قرار گرفته و بعد از بحث موافقان و مخالفان حول آن به رأي گذاشته شده و آراي اکثريت را کسب کرده‌ باشد، در حالي‌که کارنامه مصوبات هيئت دولت مؤيد اين واقعيت است که هرگز مطالب طرح شده از سوي آقاي مشايي در دستور کارش قرار نگرفته است؛ لذا چگونه مي‌توان چنين ادعاي غريبي را مطرح ساخت؟

ثانياً منطقي نيست که رئيس‌جمهور ادعا کند «هرچه آقاي مشايي مي‌گويد موضع من است»؛ زيرا ديگر در اينجا بحث آقاي احمدي‌نژاد نيست. شايد در خارج از حوزه رياست‌جمهوري چنين تعارفاتي قابل فهم باشد، اما زماني که فردي با راي مردم بر مسند رياست‌جمهوري قرار گرفت هزينه کردن اين اعتبار براي اين و آن نبايد بر اساس سلايق شخصي صورت گيرد، به ويژه در حوزه‌هايي که رئيس‌جمهور در آن داراي تخصص نيست علي‌القاعده براي کاهش ميزان خطا و لغزش، به اجماع شوراي مشاوران – آن‌هم نه به صورت مطلق- اتکا مي‌کنند؛ لذا اگر آقاي رئيس‌جمهور به‌گونه‌اي مجاب شده است که آن‌چه آقاي مشايي در آينده نيز بر زبان خواهد راند حق مطلق است، هزينه کردن سخاوتمندانه جايگاه رياست‌جمهوري و هيئت دولت براي آن خالي از شائبه نخواهد بود. اثبات اين امر که سخنان آقاي مشايي تاکنون بيشتر واگويه مواضع گذشته جريانات پرمسئله بوده است چندان دشوار نيست؛ لذا اين ترديد شکل مي‌گيرد که حوزه انديشه بهانه و بستري شده است براي پيوندهاي غيراصولي با نگاهي به قدرت.

 

ثالثاً آقاي ثمره هاشمي - دستيار ارشد رئيس‌جمهور- هفته گذشته در يک برنامه تلويزيوني رسماً اعلام کرد که مطالب طرح شده از سوي آقاي مشايي موضع دولت نيست.

 

6- ايجاد تمايز بين مليت و اسلاميت در اين مرز و بوم سابقه‌اي ديرينه دارد. شخصيت‌هاي ولايي مانند شهيد مطهري همان‌گونه که به درستي در بحث شما به آن اشاره شده است کوشيده‌اند تا «کيد» بدخواهان وحدت صفوف ملت را در اين زمينه خنثي سازند، اما اکنون اين سؤال به جد مطرح است که کدام تغييرات موجب شده که تصور کنيد شخصيت‌هاي علمي و حوزو‌ي‌اي که تا ديروز افتخار پيروي از آنان را داشتيد، تفاوت بين متمايز کنندگان مليت از اسلاميت و پيوند زنندگان در اين عرصه را متوجه نمي‌شوند؟ هرچند اصرار برخي شخصيت‌ها را بر موضع‌گيري علني در قبال هر اظهار آقاي مشايي نيز درک نمي‌کنم؛ زيرا کساني را که مي‌خواهند حتي با نفي شدن در کانون توجه باشند به هدفشان نزديک مي‌کند.

 

7- مايلم در اين نوشتار از نظرات بدبينانه در مورد آقاي مشايي که قرائني نيز براي آن ارائه مي‌شود درگذرم و صرفاً توجه شما را به تبعات مخرب تبليغات زودهنگام پيرامون يازدهمين دوره رياست‌جمهوري معطوف دارم. آيا مي‌دانيد حتي اگر اين گمان در جامعه تقويت گردد که اظهارات شاذ و نادر آقاي مشايي، جلب توجه نيروهاي غيرهمگون با رويکرد انتخاباتي را در برنامه دارد، چه نگاهي به اقدامات دولت شما (که دولت‌هاي گذشته کمتر حاضر به ورود به آن بودند)، شکل خواهد گرفت؟ انگيزه خدمت‌گذاري زيرسؤال خواهد رفت و ضربه سنگيني به اصول‌گرايي وارد خواهد آمد.

 

8- جناب آقاي رئيس‌جمهور! تمام کساني که در گذشته تصور کردند تنها گزينه ملت‌ به شمار مي‌روند و مي‌توانند شرايطي را بر رأي‌دهندگان به خود تحميل کنند به خطا رفتند و به نتيجه‌اي معکوس دست يافتند. يک ملت فرهيخته حتي در سخت‌ترين شرايط قابليت‌هايش محدود به يک فرد نمي‌شود. با در نظر گرفتن اين واقعيت هر نوع دخالت قوه مجريه در طرح گزينه‌هايي براي آينده رياست‌جمهوري تعبير به تلاش براي استمرار قدرت خواهد شد. پديده‌اي که اين ملت فرهيخته نسبت به آن بسيار حساس است و در اين سه دهه ثابت کرده که هرگز به آن تن نخواهد داد. اعتماد مردم حتي به انسان‌هاي صالح قابل انتقال نيست، به ويژه اين‌که ملت از آن بوي استمرار قدرت را استشمام کند.

 

با تشکر

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران

عباس سليمي‌نمين

 
 
sedayemoshawer
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۱:۲۲:۵۸
عجب حكايتي شده ؛ نامه دادن و پاسخ نشنيدن و سلام گفتن و جواب باز نيامدن ؛ شايد اين همه به نوعي بزرگي به رخ كشيدن است كه نامه ها بي جواب مي ماند !
اي مخاطبان نامه ها ، آيا فكر نمي كنيد كه خرد و ادب و انسانيت و بپيام دين به شما اين است كه سلام بي پاسخ نگذاريد.
عجب راهي براي اثبات بزرگي خود در پيش گرفته ايد ! (347817)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۸:۴۳:۴۳
انتقاداتش به مشایی یک طرف، این انتقادش از امثال مطهری که با تندزبانی، راه هرگونه اصلاحی را بسته اند هم یک طرف :
\" هرچند اصرار برخي شخصيت‌ها را بر موضع‌گيري علني در قبال هر اظهار آقاي مشايي نيز درک نمي‌کنم؛ زيرا کساني را که مي‌خواهند حتي با نفي شدن در کانون توجه باشند به هدفشان نزديک مي‌کند.\" (347996)
 
vebnewesht
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۱:۲۶:۲۵
اینطور که مشخصه مشایی و جوانفکر و...امثالهم روحانیت و قانون و مراجع و حتی مردم را تا موقعی قبول دارن که از اونا جانبداری کنن
من موندم این آقایون در زمان انتخابات کجا بودند که فحشهاشو فقط نثار امثال علامه مصباح یزدی و شاگردانش،سید محمود نبویان،روانبخش،سید احمد خاتمی،علم الهدی،آیت الله کعبی ،دکتر کوچک زاده،روح الله حسینیان رسایی ،صفار هرندی،سلیمی نمین،دکتر زاکانی،حسین شریعتمداری و هزاران هزار اصولگرایی که خالصانه در راه خدا تلاش کردن تا یه دولت اصولگرا رای بیاره،شد اما امثال مشایی و جوانفکر الان بیاین و بگویند که اینایی که دارند اعتراض می کنند سیاسیون اند!؟؟؟
به نظر من با بحث دیشب مشخص شد که اینا 180 درجه با آقای احمدی نژاد فرق دارند،...
مناظره با اینا فایده نداره،باید تریبون به این تازه به دوران رسیده ها نداد،اون موقع دیگه وقته مرگشونه،به همین سادگی! (347819)
 
خلیل
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۹:۰۳
نویسنده عزیز! از کجا معلوم شد که این افراد 180 درجه با احمدی نژاد تفاوت دارند وقتی که احمدی نژاد تمام قد پشت مشایی ایستاده ولی صفار هرندی رو از دولتش خارج می کنه؟ (347952)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۹:۱۹:۴۸
فکر می کنید مصدق چه وقت از انگلیسها شکست خورد و مغلوب کودتا شد؟زمانی که عده ای عناصر خاص دور و برش را گرفتند و او را از روحانیت جدا کردند و همین باعث شد مردم از مصدق جدا شوند . امروز هم متاسفانه تاریخ در حال تکرار است . و می بینیم به خاطر یک عده خاص که دور آقای احمدی نژاد را گرفته اند روحانیت و مردم در حال فاصله گرفتن از ایشان هستند. (348010)
 
الهام سماواتی
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۰۳:۱۳:۱۸
مقایسه مصدق بزرگ و فردی مثل احمدی نژاد توهین به شخصیت بزرگی مثل آقای مصدق است. (348107)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۱۶:۳۰:۵۵
اتفاقا من این جمله را با اغماض بسیار گفتم . چرا که احمدی نژاد را بالاتر از این حرفها می دانم . دینداری و والایت مداری و خادم ملت بودن دکتر را با دنیا نمی توان عوض کرد . ولی امان از رفیق ناباب.
به هر حال مهمترین شباهتهای دکتر و مصدق آنست که هر دو تلاش کردند دو سرمایه بزرگ ملی را نجات دهند .هر دو مورد حمایت عامه مردم و روحانیت بودند. هر دو دشمنان بسیاری در سیاسیون و غربزده ها و شرق زده ها دارند. و هر دو با شجاعت تمام در مقابل ابرقدرتها ایستادند. (348233)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۱۸:۲۶:۳۷
مصدق جاودانه است .تاتاریخ هست ایکاش می شد آقای دکتر توکلی باتوجه به نفوذی که دارند ازآرشیو رادیو صدای رادیو درعصر 28 مرداد1332 را بگیرند به صورت فایل صوتی درسایت قراردهند .تا ببینیم چه کسانی علیه دکترمصدق توطئه کردند. (348253)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۸:۱۰
فرق مصدق بزرگ شما با آقای احمدی نژاد اینه که مصدق شما با کودتای شعبان بی مخ کله پا شد اما شعبان بی مخهای اصلاحات هیچ غلطی نتونستند بکنند. (348452)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۰۱:۵۵:۵۴
جمله ای که گفتی باید به این ها تریبون نداد خیلی دیکتاتور مابانه است. (348094)
 
moosavi
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۱:۵۱:۳۱
واقعا رسالت آقاي مشايي چيست؟ چرا اصرار در بيان اين ديدگاههاي التقاطي دارد؟ چرا در زمينه اي كه قطعا تخصص او نيست اين همه صحبت مي كند؟ چرا بجاي اظهار نظر در خصوص مسائل مرتبط كاري سعي در تبيين انديشه اي دارد كه مورد تائيد هيچ يك از علماء نيست ؟
يك سوال كلي تر چرا مسؤولان اجرايي كشور بجاي پرداختن شايد هدف تنها منحرف كردن اذهان مردم از واقعيتهاي جاري است .
فقر - گراني - بيكاري - نرخ پائين رشد اقتصادي و صنعتي - شعارهاي مبارزه با مفاسد و...
همه روي زمين مانده اند و دعوا سرلحاف ملاست. من و شما هم سر كاريم. (347842)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۲:۲۴:۳۰
بسمه تعالی
با سلام بکار بردن لفظ \"تنها گزینه ملت\" حتی تصورش هم در مورد اقای احمدی نژاد صدق نمی کند (347861)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۹:۲۱:۲۱
اگر شما خود را ملت می دانید بله ولی اگر ملت 24 میلیون نفری هستند که به اقای احمدی نژاد رای دادند و همانهایی هستند که در سفرهای استانی به استقبال ایشان می روند خوب قضیه فرق می کند. (348011)
 
آزادی
۱۳۸۹-۰۵-۲۹ ۱۲:۱۷:۵۷
از عشقشون نیست که به استقبال رییس جمهور می روند. هر کسی دیگری هم برود همین طور دنبال او می دوند چون از بیکاری که بهتر است! در ثانی بسیاری از این افراد برای مطرح کردن مشکلاتشان و دادن نامه دستی به رییس جمهور می روند چون شنیده اند که این طوری احتمال حل مشکلشان بیشتر است. پس به استقبال از احمدی نژاد ربط ندهید (348375)
 
ب
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۷:۴۲
ظاهرا آقای سلیمی هنوز باور ندارد که نظرات آقای مشائی نظرات خود رئیس جمهور محترم نیز می باشد. لذا تلاش دارد تا نقاط اشتباه و خطای آن را برای آقای رئیس جمهور شرح دهد. در حالیکه این مطالب اعتقاد شخص خود ایشان است و صادقانه نیز همین را گفته و از این مطالب دفاع کرده است.

اجمالا اگر زمان آقای خاتمی بود و عشری از این حرفها زده می شد ، امثال آقای سلیمی دادشان به آسمان می رفت که رفت.

نتیجه گیری اینکه به نظر من خود اقای سلیمی نیز سیاسی باز و سیاسی کار است و الا نوک حمله را به این \" ملیجک \" آقای رئیس جمهور نشانه نمی گرفت. آقایان فراموش کرده اند وصایای امام راحل را و رهنمودهای مقام معظم رهبری را و الا اینقدر سیاسی کاری نمی کردند. (347869)
 
سیا
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۷:۱۰
اگر حرفهای مشایی مورد تایید احمدی نژاد نیست تذکر پیشکش چرا از ایشون دفاع هم کردند باید مرزبندیها روشن بشه و این برعهده صدا و سیما و مجری توانمند هست (347913)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۸:۰۱
آقای مشایی وصله ناجوری در دولته که امیدوارم رییس جمهور محترم دست از تعصب برداره و عوضش کنه. (347870)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۸:۴۰
مطالب فوق عالمانه و قابل تحسین است .

آنچه من برداشت کردم بیان اینگونه مطالب آگاهانه ویا نا آگاهانه توسط فردی به نام مشائی و تآئید آن توسط رئیس جمهور
زمینه جمهوری ایرانی را در ایران فراهم خواهد کرداگر چه این امر هیچ زمانی اتفاق نخواهد افتادو عکس رسوائی دیگری مثل آنچه برای بنی صدر بوجود آورد (347881)
 
نادعلی
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۶:۲۵
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران باید وقایع را ثبت کند نه تفسیر و تعبیر و اعتراض . البته ایشان باید اعتراض ها را هم ثبت کند . شاید به خاطر ثبت اعتراض بنام خود است که اعتراض دارد و حتما میخواهد متن نامه خود را به عنوان وقایع تاریخی ایران ثبت کند . متاسفانه همه کس در همه کار دخالت می کنند اعتراض به موضوع مربوط به علما بوده که آنها اعتراض خود را انجام داده اند دخالت بیجا خود مشکل ساز و التهاب آور در جامعه خواهد بود . هدف دفاع از دولت و یا مشایی و امثالهم نیست . کشور نیاز به آرامش و آسایش و اقتصاد دارد . گوشت کیلوی 20هزار تومان را دریابید . دین و خدا همیشه در جایگاه خود استوار هستند و با گفته ها تغییر نمیکنند . چرا که با یک سخنرانی بخواهند هویت و ماهیت خود را از دست بدهند 1400سال پایدار و استوار نمی ماندند . به فکر عامه مردم باشید خواص از خودشان دفاع میکنند . در شرایط حاضر فقط و فقط انتقاد اقتصادی است که میشود به دولت داشت و باید این موضوع توجه همگان را به خود جلب نماید . (347893)
 
rezaei
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۵:۳۹:۴۵
جناب آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

احتراما اينجانب يكي از جانبازان و آزادگان دوران دفاع هستم كه با توجه به وضعيت جسمي نامناسبي كه دارم شايد چندصباحي بيشتر در اين عالم فاني نباشم ولي از روي وظيفه خواستم مطالبي را به عرض برسانم در نهمين دوره رياست جمهوري با اينكه مي دانستم جنابعالي نسبت به بقيه كانديداها تجربه كمتري داريد و در مسووليتهاي رده بالا نبوديد ولي به دليل اينكه حرف دل مردم را مي زديد و در صحبتهايتان بهبود وضعيت و رفع تبعيضها را مطرح مي كرديد و خود را تابع ولايت مي دانستيد به شما علاقه مند شدم ودر ستادتان فعاليت كردم ولي در دور دهم و بعد از حمايتهاي بي دليلتان از آقاي مشايي و امضا حكم سمت معاون اولي و سپس عدم توجه به موقع به دستور مقام معظم رهبري در خصوص بركناري وي و بعد نامه غير مودبانه جنابعالي به رهبري در خصوص استعفاي مشايي و سپس دفاعهاي غير معقولانه از مشايي در طول يكسال گذشته و عدم توجه به نصايح بزرگان و دلسوزان نظام واقعا از حمايتهاي خود دلسرد شدم و مانند بسياري از خانواده هاي شهدا و ايثارگران با چشمي اشك بار و دلي پرخون ازشما مي خواهيم حداقل به احترام خون شهدا دراين باره اقدام مقتضي انجام دهيد و كاري نكنيد كه خداي ناكرده همانهايي كه از شما حمايت كرده اند و در اين حمايت مشقتهاي زيادي كشيده اند بر عليه شما اقدامي انجام دهند .

والسلام علي من التبع الهدا

رضايي (347943)
 
سیامک
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۱۷:۳۷:۳۶
فکر میکنم رابطه مرید و مراد که قبلا آقای دکتر احمدی نژاد درباره خود و آقای مشائی به صورت تلویحی به آن پرداخته بود هنوز برای خیلی ها روشن نشده. البته بعید است که امثال آقای سلیمی نمین که موی را از ماست آیت الله هاشمی رفسنجانی می کشند این مورد را درک نکرده باشند.
به نظرم همه این تلاش ها برای ابن است که ثابت کنند حساب آقای دکتر احمدی نژاد از آقای مشائی جداست تا مبادا نوک تیز پیکان انتقادات مراجع و علما به سمت آقای دکتر احمدی نژاد هدایت شود.
جالبه که در این میان تنها کسی که تمایلی به جدا کردن حساب دولت با آقای مشائی و یا آقای رحیمی و یا آقای مرتضوی و یا آقای کلهر و یا ... ندارد، شخص آقای دکتر احمدی نژاد است.
والله مع الصابرین (347982)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۲۰:۱۴:۰۸
با سلام خدمت همه
آقای مشایی درسیرتحول ایران دوران سرافرازی وسربلندی ایران را به یادمان می آورند
مگرشما تأثیرات اخلاقی ورفتاری نیکان مارادرسازگارشدن با دین اسلام منکر می شویدایرانیان ظرفیت پذیرش اسلام رادرخود به دلیل یکتاپرستی داشته اند
بی جهت سوءاستفاده نفرماییدووااسلاماسرندهیدآقای مشایی حقایق راابرازکرده اندهرچندبرای برخی تلخ است
ماایرانیان مسیحی -زردتشتی-یهودی و.....غیره هم داریم که ایرانی بودن دلهایمان رابه هم نزدیک میکندمگردرنگ تحمیلی دفاع ازایران اولویت نداشت اعراب که خوداسلام راداشتنداسلام خاصی که درایران بودمارابه حفظ این مملکت راغب می نمود
آقای مشایی بنده به عنوان یک مدرس دانشگاه آماده جانفشانی برای شما هستم هرچندبه آقای احمدی نژادهم رأی نداده ام
ما اسلام رابا حذف ایرانی بودن خودمان واقعأ می خواهیم؟
این بزگوارمثل ما ضمن پذیرش اسلام ایرانی بودنمان رانیزمتذکرشده اند
مردم این دیارژنهای اجدادشان رادرخوددارند (348020)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۲۱:۲۸:۳۷
از مشایی خیلی بدم میامد خیلی ... اما بعد از این حمله همه جانبه به ناخوداگاه در قلبم جا گرفته و موفقیت ایشان را ارزو دارم (348039)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۷ ۲۲:۲۳:۲۱
ار مشایی خیلی بدم میامد اما از این جبهه منفی که به خاطر یک کلام از ایران در مقابل است دارم فکر میکنم باید ادم خوبی باشه (348045)
 
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۰۱:۱۸:۱۲
مسئله مشائی و ریس جمهور مثل هولوکاست شده بنابر این تحقیق ممنوع (348079)
 
میرزائی
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۰۸:۲۶:۱۵
در واقع حرف دل من حرف همان برادر جانبازی است که خطاب به رئیس جمهور محترم بیان نموده.
جناب آقای احمدی نژاد! نگذارید مردم دیندار و مسلمان ایران زمین به این نتیجه برسند که در تصمیم گیری خود برای انتخاب یک رئیس جمهور ارزشی مکتبی و ولایی اشتباه کرده اند. شما می دانید مردم مومن ایران فقط به خاطر این خصوصیات ارزشی بود که در دور نهم و با کمی تردید! در دور دهم به شما رای دادند. مگر نبود فردی مثل مشایی چقدر در دولت پرتلاش و خدمتگزار شما مشکل ایجاد می کند که انچنان قاطعانه از ایشان حمایت می کنید. بنده که یک شهروند و در متن مردم هستم می بینم که ایشان هیچ محبوبیت و مقبولیتی در بین قشر متدین جامعه ندارد و اگر باشد بسیار نادر و اندک است و بالعکس مقبولیت ایشان در بین بدخواهان نظام جمهوری اسلامی به نسبت بیشتر است. اگر ایشان نظرشان این است که مردم عمق حرف ایشان را درک نمی کنند پس بهتر است بیاناتشان را بگذارند برای روزی که مردم به این درک برسند!!!! کاش این حمایت و قاطعیت خود را در حمایت از ولی فقیه ( خصوصاً در هنگام عزل مشایی) بکار می بردید. هنوز برای جبران فرصت هست. بگذارید شجاعت، خلوص، تقوی و بسیاری از خصلت های نیک شما برای همیشه در ذهن ملت غیور و قدرشناس ایران بماند (348123)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۱۴:۱۹:۲۱
واقعا برای عاقبت و آخرت اکثر کسانی که مطالب خود را می نویسند و همچنین گردانندگان سایت الف بیمانکم.
شما بد به ورطه سقوط افتاده اید و تقوی را کنار گذاشته اید. با در دست داشتن ابزار رسانه و جلب نظر میان مردم به طرز بدی اذهان را منحرف کرده و ذهنیت سازی می کنید.با نوشتار خود که می تواند افضل من دماء الشهدا باشد دارید ذائقه مردم را تغییر می دهید و بدانید که اگر کسی را منحرف کردید و او با آن انحراف بمیرد شما هیچ گاه بخشیده نخواهید شد و شبهای قدر نیز به حالتان فایده نخواهد داشت.
منظور من مشایی نیست و راجع به او نظری ندارم ولی شما را از اهانت و تخریب رئیس جمهور بر حذر می کنم. عاقبت سوزی نکنید.
در آخر از آقای سلیمی باید بپرسد انصاف را چرا کنار گذاشتید کجا اکثر کابینه نهم به خاطر مشایی از کابینه جدا شدند؟ و موارد از این دست زیاد است. (348197)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۱۵:۱۳:۲۲
نظر حقیردرخصوص شخص اقای سلیمی نمین مدیردفترمطالعات وتدوین تاریخ ایران است،به عقیده من اثار زیانبار ناشی از داروگیر رسانه ای شدن وموضع گیری وبیانیه دادن علیه سخنان مشایی به مراتب بیشتر از اظهارات مشایی است.واگرخدایی نکرده هدف مشایی سست نمودن باورهای دینی باشد در این صورت ناخواسته اقای سلیمی نمین درراستای اهداف اقای مشایی یک سخنرانی کوچک درجمعی معدود را رسانه ای نموده وبه قول خودش مشایی رابه هرقیمتی سرزبان انداخته است.همان موردی که خود بر ان انگشت گذاشته است ،وانتقاد دوم بنده به اقای سلیمی نمین که وظیفه تدوین تاریخ انقلاب وجلوگیری ازدستبرد به ان را دارند این است که :شمامیدانید امام نعوذبالله دروغگو نبود ،امام تسخیرلانه جاسوسی را به انقلاب دوم تعبیروازدانشجویان تجلیل فرمودند، سی سال است هم شهیدان سفرکرده وهم ایثارگران وهم ملت ایران با اعتمادبه امام، دانشجویان پیروخط امام رافرزندان امام میدانند، حالا سرداری بنام مشفق که برابر وصیتنامه امام حق ورودبه مسایل سیاسی وقضایی ندارد ضمن اینکه کیفرخواست تنظیم میکند صراحتا حرکت تاریخی تسخیرلانه جاسوسی را طرح سازمان سیا وعاملان انرا مزدوران سازمان جاسوسی امریکامعرفی میکند،جسارت راتاجایی برده که گفته اند امام با ان مخالف بوده وبا تدبیرمدیریت یک طرح امریکایی رادردست میگیرند .جالب است همان امام بامسولیت ونمایندگی همان طراح در حیات خودشان موافق ومورد لطفش بودند.ایا این نسبت های ناروا به امام که خوددروصیت نامه اش به ان اشاره داشته اند ،برای واکنش شماکافی نبود نامه ای بدهید؟بنظربنده با این اختلاف اشکار درعمل شما نتیجه میگیریم شماومشایی ودولت یک ماموریت دارید:تخریب تاریخ انقلاب ! (348209)
 
سیدمهدی موسوی
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۱۷:۰۴:۰۲
آقای احمدی نژاد و و جناب مشائی هردو وجوه مختلف یک سکه اند
دوستان به اصطلاح اصول گرا کمی تامل فرمایند و با مرور گذشته این 2 بزرگوار ببینند که آقای احمدی نژاد بعد از سخنرانی جنجالی جناب مشائی چه حمایت تمام قدی از ایشان داشتند و پیش از آنهم چند وزیر واقعا\" کاری و خدوم و اصول گرای راستین مانند دکتر لنکرانی (وزیر بهداشت دولت نهم) و وزیر ارشاد را چگونه به مسلخ حمایت از مکتب ایرانی مشائی بردند و آنها را منکوب و اخراج کردند.
البته این خاصیت جناب احمدی نژاد است که از افراد و حامیان خود به مثابه دستمال یکبار مصرف استفاده کند و پس از رفع نیاز آنها را به زباله دان سیاست بیاندازد . (348239)
 
رضا حسن پور
۱۳۸۹-۰۵-۲۸ ۲۳:۲۵:۴۳
خدا رحم كنه!
فكر كنيد مشائي در انتخابات بعدي بياد و شوراي نگهبان اون رو تائيد نكنه بعد آقاي رئيس جمهور چيكار ميكنه؟

الف)به نظر شوراي نگهبان احترام ميذاره
ب)دولت انتخابات رو بر گزار نمي كند
ج)احمدي نژاد تمام قد پشت مشائي مي مونه واز اون حمايت مكينه.


به نظر من رفتاري هاي آقاي احمدي نژاد اثبات يك نوع حمايت رو در اين شرايط ميتونه به ذهن متبادر كنه.
البته موندن مشائي در سياست و معرفي شدنش به عنوان يك اصولگرا نشان از اينه كه ما اصولگرايان تصميم تشكيلاتي نمي گيريم ونيروهامون تشكيلاتي نيستند.يكدفعه بعضي ها ميام و بزرگ ميشن،مثل همين اقاي مشايي.

درد اصولگراها از مشايي نيست از تشكيلاتي نبودن ويا كارهاي كم تشكيلاتي هست كه چنين نيروهايي بينشون فكر مي كنند كه همه كاره اند و هر حرفي رو مي زنند. (348289)
 
سید
۱۳۸۹-۰۵-۲۹ ۱۲:۳۲:۴۷
ماندن سر زبان ها به هر وسیله
[جناب سلیمی اگه جمله فوق درست باشد پس شما هم که همیشه با دانشگاه ازاد مخالفت میکنید وحتی در این خصوص محکوم شدید نیز متوانید مصداق همین جمله باشید
منتظر جوابتان هستم! (348386)
 
آقا شاهین.
۱۳۸۹-۰۵-۲۹ ۱۷:۱۱:۲۱
به نظر شما امکان داردآقای مصباح یزدی کاری برخلاف مصلحت نظام انجام بدهند؟بدیهی است که خیر .زیرا هویت،ذات وموجودیت ایشان دگرو این نظام مقدس است.وامروز که به حول قوه الهی مصلحت نظام در گرو عمل به خواسته های دولت است ایشان نیز ناگزیر به قبول نقشی هرچند کوتاه در این سناریو می باشند .نقش ایشان و همچنین آقای مشایی انحراف ذهن احادجامعه از مساله اصلی کشور می باشد وبس. (348496)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.