نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 80809
مهدویت بی مرجعیت و ولایت لقلقه زبان است
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۷
بخش خبری الف

 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه كساني ‌دم از امام زمان(عج) مي‌زنند اما اين دم زدن تنها لقلقه زبان آنهاست، گفت: كسي كه دم از ايشان بزند اما فقاهت و مرجعيت ‌و رهبري ‌را قبول نكند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبري ندارد.

 

به گزارش "الف" از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به فرمايشات با ارزش و سازنده مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان نظام، به تفسير برخي از فرمايشات ايشان در باب ماه مبارك رمضان پرداخت.

 



وي در ادامه سخنانش نبود همدلي در ميان قشري از جامعه را هشدار داد و افزود: امروز نياز بشر به اين است كه يك خانواده شود. ما فرزندان رسول خدا(ص) و علي(ع) و از يك خانه و سفره و تربيت‌شده يك پدر هستيم و بايد كينه‌ها و حقد‌ها را از دل بيرون و الفت ايجاد كنيم.

 

امام جمعه موقت تهران ‌عصبانيت را كليد همه بدبختي‌ها دانست و از سياسيون خواست‌ خود را پايين بكشند و خود را بزرگ نبينند و عصبانيت خود را به جامعه تسري ندهند و سعادت جامعه را تباه نكنند.

 

صديقي ادامه داد: يكي از عذاب‌هايي كه خداوند بر يك جامعه نازل مي‌كند، اين است كه روح اتحاد را از آن جامعه مي‌گيرد و مردم ‌فرقه فرقه و گروه گروه مي‌شوند و در اين صورت جوانان و افكار ما را مي‌دزدند و ديوار مي‌كشند و فاصله‌ها ايجاد مي‌شود.

 

صديقي وحدت را جزو نعمت‌هاي بزرگ خداوند دانست و گفت كه اين وحدت فقط به دست خدا است.



وي با بيان اينكه كمك كنيم رميده‌ها را برگردانيم، تاكيد كرد: كساني كه فاصله گرفته‌اند را بياوريم و ببينيم مشكل و درد آنها چيست. آيا شده با ديدي كه پيغمبر به جامعه نگاه مي‌كرد، نگاه كنيم. ‌مادامي كه ‌خودمان را تحمل نكنيم، مسحيان و يهوديان‌ و دنيا ما را تحمل نمي‌كنند.

 

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر جذب حداكثري، خطاب به برخي سياسيون كه بي‌دليل خود را از مردم جدا كردند و از زير پرچم وحدت كه پرچم ولايت است، خارج شدند، گفت: شما ضرر كرديد. آمريكا براي شما بهتر از ولايت و جمهوري اسلامي نيست.آمريكا هم شما را تحمل نخواهد كرد. شما براي او مثل يك پل‌ و بيچاره‌اي در دست آنان هستيد. بياييد، هم ملت شما را قبول مي‌كند و هم سعه صدر رهبري و نظام به حدي است كه برادران ديروز مي‌توانند برگردند و دست برادري بدهند.

 

صديقي خاطرنشان كرد: بايد مطالعه و كار شود و كارگروهي تشكيل شود كه اين مشكلات را برطرف كند. چرا خودي را دشمن تلقي كنيم و ‌نتوانيم يك دشمن خودي را به يك دوست تبديل كنيم.

 

صديقي در بخش ديگري از سخنان خود به كساني ‌دم از امام زمان(عج) مي‌زنند اما اين دم زدن تنها لقلقه زبان آنهاست، اشاره و تصريح كرد: كسي كه دم از امام زمان(عج) بزند اما فقاهت و مرجعيت را قبول نكند و رهبري كه مرجع جهاني است و تعداد مقلدانش جزو رده‌هاي اول در دنيا است را قبول نكند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبري ندارد و او را نشناخته است و امام زماني كه او مي‌داند، غير از امام زماني است كه خدا براي بشر قرار داده است.

 

وي تقابل نظام جمهوري اسلامي با نظام استكباري را نه تاكتيكي ‌كه ماهوي دانست و يادآور شد: از روزي كه انقلاب اسلامي به رهبري يك ولي خدا و نائب امام زمان و مرجع تقليد موجوديت خود را اعلام كرد ‌و عدالت و ايمان به صحنه آمد، خدا جلوه كرد، اسارت‌ها از بين رفت و آزادي بشر مطرح شد، نظام استكباري در مقام نفي اين نظام به صحنه آمد‌ و اين نظام را بر نمي‌تابد، كما اينكه ما آنها را تحمل نمي‌كنيم.

 

امام جمعه موقت تهران رژيم صهيونيستي را يك هويتي جعلي و ساختگي توصيف كرد و اظهار داشت: تا زماني كه آمريكا مستكبر است، با ما تضاد ماهوي دارد و در عين اينكه تضاد ما يك تضاد ماهوي است، عقلانيت شجاعانه را همواره رعايت مي‌كنيم، چرا كه دين ما دين تعقل است و ما تربيت شدگان مكتب شجاعت هستيم.

 

صديقي با تاكيد بر اينكه مذاكره بايد در جاي خود باشد، تاكيد كرد: با كسي كه مي‌خواهد يك طرفه خود را‌ به ما تحميل كند، مذاكره نمي‌كنيم. طبق ‌فرمايش امام خميني رابطه‌ آمريكا با ما رابطه گرگ و ميش است. چرا با كسي كه مي‌خواهد ما را بخورد، رابطه برقرار كنيم.

 

وي اضافه كرد: هر زمان آنها از نردبان پوسيده استكبار پايين آمدند، مذاكره خواهيم كرد، اما الان با آمريكا مذاكره نمي‌كنيم.

 

امام جمعه موقت تهران در پايان با اشاره به سيل پاكستان، از همه سازمان‌هاي بين‌المللي، كشورهاي اسلامي، مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران و آحاد مردم خواست در حد امكان به داد سيل‌زدگان برسند.

 
 
vebnewesht
۱۳۸۹-۰۵-۳۰ ۱۱:۱۹:۵۰
يك عمر تو زخم هاي ما را بستي
هر روز كشيدي به سر ما دستي
شعبان كه به نيمه مي رسد آقا جان!
ما تازه به يادمان مي آيد هستي!
///////////////////////////
هم چاه سر راه تو بايد بكنيم
هم اينكه از انتظار تو دم بزنيم
اين نامه ي چندم است كه مي خواني
داريم ركورد كوفه را مي شكنيم
///////////////////////
هر چند كه خسته ايم از اين حال نيا!
شرمنده! اگر ندارد اشكال نيا!
ما خط تمام نامه هامان كوفي است
آقاي گلم زبان من لال نيا!
///////////////////////////////
هر چند كه بيمار تو هستيم همه
ديوانه ي ديدار تو هستيم همه
بين خودمان بماند آقا عمري است
انگار طلب كار تو هستيم همه
//////////////////////////
هر روز به ما اگر كه سر هم بزني
بر ريشه ي خواب ما تبر هم بزني
آقا تو كه خوب مي شناسي ما را
زنگ در خانه را اگر هم بزني...
////////////////////////////////
اين مرد كه در ره است بايد او را...
مي ترسم اگر سر زده آيد او را...
از هر كه سراغ او گرفتم ديدم
در شهر كسي نمي شناسد او را
اللهم عجل لولیک الفرج (348625)
 
امير
۱۳۸۹-۰۵-۳۰ ۱۴:۰۰:۴۶
خب اگه كسي اينهمه كه ادعا مي كند كه با امام زمان رابطه دارد و برايش سجاده پهن مي كند و كنار خودش بر سر سفره افطار برايش جا باز ميكند و يكي از صندلي هاي اطاق جلسه را به ايشان اختصاص مي دهد ديگه نيازي به مرجه و ولايت ندارد
اصلا خود ايشان يه پا مرجع است (348678)
 
hassan
۱۳۸۹-۰۵-۳۰ ۱۹:۳۴:۲۳
اينکه يه مرد پيدا شده مي خواد پته به اصطلاح روحانيون رو بريزه رو آب اينقدر تلخه؟ راستي بين خاتمي و منتظري چه فرقيه؟ (348786)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۹:۵۴
در جوامع روایی شیعه خوانده ایم که در آخر الزمان، مهدی موعود(عج) در وضعیتی ظهور می کند که جهان را ظلم و جور فراگرفته است و او آن را از عدل و انصاف، سرشار خواهد کرد.

بوده اند و هستند کسانی که به استناد چنین سخنی، تاسیس حکومت در عصر غیبت را نامشروع و حرام دانسته اند؛ چرا که تاسیس حکومت به انگیزه اقامه عدل را دست اندازی در کار معصومان(ع) قلمداد کرده اند.

آیا واقعاً منظور این گروه، آن است که چنان به گناه و فساد، مجال بروز بدهیم تا جامعه از زشتی لبریز شود و زمینه برای ظهور منجی عادل فراهم شود؟ بعید است آنان چنین صریح به «فساد فی الارض» رضایت داده باشند که در این صورت بطلان حرفشان نیازی به نوشتن و گفتن ندارد.

این گروه هر چقدر هم قشری باشند، این قدر می فهمند که چنان حرفی با وظیفه انسانی هر مسلمان، شرعاً و عقلاً مخالف است. آنها هم - با وجود ذهن بسته و منجمدی که در تفسیر برخی از اصول شریعت (آنجا که با عقل در می آمیزد) دارند - به این نکته باور دارند که انسانی که در انتظار ظهور مصلح به سر می برد، خود باید صالح باشد و گرنه نقض غرض می شود.

این طور به نظر می رسد که این تفسیر آنان در باب مهدویت، به نوع خاصی از تلقی آنان در باب امامت شیعی باز می گردد. آنان معتقدند امامان معصوم(ع) مفسران راستین وحی اند - که چنین هم هست - و پس از آنان هدایت امت اسلامی بر عهده فقیهان جامع الشرایطی است که با برخورداری از علم و عدالت، جا پای پیشوایان دین می گذارند. (348591)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۳:۴۴:۱۹
حدیث یا مقوله داریم که هر چیزی اولش عدل است آخرش عدل است و اگر اولش ظلم است آخرش ظلم است برای ظهور عدالت بعدالت نیاز داریم نه بظلم است متشکرم (348977)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۵۲:۱۷
بگزارید آنها خودشان رابه کوچه علی چپ بزنند! وقتی که دشمن فهمیده که مهدویت کجای اعتقادات ما قرار دارد و مرجعیت کجای دین است:

http://www.sedayeshia.com/showdata.aspx?dataid=5135 (348790)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۴:۲۷:۲۹
الحمدلله و المنه الان همه چيز لقلقه زبان است و شعار و ريا!
سؤال من اين است كه آيا يك خائن و جاسوس مي آيد از وضعيت كشور انتقاد كند؟!
آقاي توكلي پاسخ بدهند و خائنين را در جمع مدعيان ذوب در ولايت جستجو كنند.
امثال كشميري ها فراوانند. (348994)
 
آزادی
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۹:۳۶
برادر یا خواهر جان. دلیل مخالفت این عده که می گویید این نبوده است. بلکه حدیثی است که می گوید قبل از قیام قائم هر حکومتی تشکیل شود طاغوت است. آن ها بنابر همین حدیث با تشکیل هر حکومتی ولو به نام اسلام مخالفند (349009)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.