توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 81173
نصب مجسمه «اميركبير» در پارك ملت
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۰
مديرعامل سازمان زيباسازي از نصب مجسمه «اميركبير» در بخش شمالي پارك ملت خبر داد و گفت: مجسمه فايبرگلاس مجسمه اصلي شش ماه تا يكسال بعد از نصب مجسمه اصلي جايگزين خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد شوشتري، با اعلام اين خبر كه مجسمه ارزشمند اميركبير به زودي در بخش شمالي پارك ملت نصب خواهد شد افزود: انجام اقدامات مربوط به تنظيف و قالب‌گيري همزمان اين مجسمه براي ساخت نمونه فايبرگلاس آن در حال انجام است.

وي افزود: مجسمه اصلي شش ماه تا يكسال در پارك ملت خواهد ماند و پس از آن نمونه فايبرگلاس با مجسمه اصلي جايگزين خواهد شد.

وي همچنين با اعلام اين خبر كه هشت مجسمه از 12 مجسمه ربوده شده تاكنون با كمك هنرمندان قبلي اين آثار تهيه و نصب شده است، افزود: چهار مجسمه باقي مانده نيز تا پايان شهريور نصب خواهند شد.

شوشتري اضافه كرد: دو مجسمه از چهار مجسمه باقي مانده هنرمند و يا قالب اصلي براي ساخت نمونه اوليه مجسمه را ندارند و به احتمال زياد اين مجسمه جايگزين ديگري خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، مجسمه امير‌كبير توسط ابوالفضل صديقي به ارتفاع 310 سانتي‌متر در كشور ايتاليا ساخته شده و حالا بعد از 32 سال وارد كشور شده است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.