نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 81890
ركورد ايران در مصرف لوازم آرايش
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۰
 
ایران: هفتم در جهان دوم در خاورمیانه!! (رکورد ایران در آرایش )
پیری آن نیست که بر چهره زند چین و چروک
هر جوانی که به دل عشق ندارد پیـــر است
در ابتدا قصد داشتم با کمک تصاویر مقایسه ای میان ایران و کشورهای غربی انجام دهم بدین گونه که وضعیت آرایش دختران در یکی از خیابانهای شهر تهران را با شهری در اروپا و امریکا مقایسه کنم تا تفاوت میزان مصرف مواد آرایشی را در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر مشاهده کنیم . اما پس از مشاهده آمار به نتایج جالبتری رسیدم که خلاصه آنرا به علاوه چند تصویر ارائه می کنم ...
ذکر این نکته الزامیست که با خواندن آثار و کتب و روزنامه های پیش از انقلاب به این نکته درست خواهیم یافت که در همان زمان نیز افزایش بی اندازه مصرف لوازم آرایشی آمار وحشتناکی را بوجود آورد که با به ثمر رسیدن انقلاب این افزایش کند شد و متاسفانه در یک دهه اخیر با شدت بسیار زیاد در حال افزایش است .
آمار ایران در جهان :طبق آمار ایران در مصرف لوازم آرایش در جهان در رتبه هفتم و در خاورمیانه در رتبه دوم است و این افتخار را نمی دانیم به پای چه کسانی بنویسم .موسسه تحقیقات بین الملل وابسته به مرکز صادرات کانادا در گزارش سال 2007 خود اندازه بازار لوازم آرایشی را در ایران، برابر 1/2 میلیارد دلار، مرکز تحقیقات بهارات که یک مرکز تحقیقات معتبر مستقر درلندن است، این اندازه را برابر با 2 میلیارد دلار، و مرکز تحقیقات بازارهای بین الملل وابسته به اتحادیه اروپا انداره این بازار را برابر 2/1 میلیارد دلار تخمین زده اند.
آرایش در غرب:در کشورهای اروپایی و امریکا بسیار کم پیش می آید دختران صورت خود را آرایش کنند حتی زنان هم فقط در مراسم و مهمانی ها آرایش می کنند ولی در ایران برعکس است و جوانان و خصوصا دختران جوان آرایش میکنند و آنهم نه فقط در مهمانی و مراسم و... بلکه برای ۵ دقیقه خارج شدن از خانه نیز باید با آرایش غلیظ خارج شوند و این جای تاسف دارد که از فرهنگ غرب نه خودش را بلکه بخش لمپنی و بخش هرزگی هالیوودی را بعنوان فرهنگ غربی قبول کرده ایم و با افتخار اجرا می کنیم !
جراحی پلاستیک : متاسفانه باید این را هم بگویم که جراحی زیبایی و درمان چاقی و لاغری و استفاده از انواع آمپولها برای برطرف شدن چین و چروک جزو این آمار بالا نیامده و گردش مالی آن نیز نیاز به یک بررسی جداگانه دارد و عوامل روانی آن نیز باید بررسی شود که در این مقاله کوتاه جایی برای آن نیست ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ایران در جراحی بینی در جهان در سالهای اخیر تونسته در رتبه اول هم قرار گیرد و البته آمار جراحی های ثبت نشده و غیر مجاز را نیز باید به آن افزود!
اجناس بی کیفیت : متاسفانه طبق آمار های غیر رسمی که در خبرگزاری ها آمده حدود ۸۰ درصد لوازم آرایشی موجود در بازار قاچاق هستند و بنابراین هیچ تضمینی برای سلامت افراد استفاده کننده وجود ندارد و طبق همین آمار حدود ۹۰ درصد اجناس بی کیفیت و تقلبی یا چینی هستند . که هر دو این عوامل می تواند هم به اقتصاد کشور و هم به سلامت افراد ضررهای جبران ناپذیری وارد کند .
بلوغ زودرس و قدکوتاهی :بلوغ زودرس و قدکوتاهی خصوصا در بین دختران طبق آمارهای غیر رسمی شایع است و برخلاف قد کوتاهی که با سیاستهای اعمالی در ده سال اخیر در مدارس نسبتا کاهش یافته . ولی بلوغ زودرس همچنان در حال افزایش است و محدود به دختران هم نمی شود و همین بلوغ زودرس نیز به خودی خود عامل قد کوتاهی در دختران می تواند باشد.


m.hoseinzade@gmail.com
 
جنیفر کوچولو
۱۳۸۹-۰۶-۲۰ ۰۱:۲۵:۵۹
نظری از یک استاد علوم تربیتی در رابطه بااین موضوع ما باید به طور کاملا جدی با برنامه های ماهواره ای و ضد اسلامی مبارزه های فر هنگی کنیم طبق اصل دوم الیناسون فرهنگی بابا جون این تخمکارو به سر و صورت خود نمالید (354578)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۲۶:۴۶
تا وقتي دختر و زن ايراني هدف درست تو زندگي نداشته باشه و تا وقتي ارزش خودشو ندونه (كه البته بيشتر به خاطر وضع قوانين و جامعه است ) زيبايي و ارزش خودش رو در چهره خواهد يافت. ماشالله الگوي فلط هم كه فت و فراوون دسترس هست (355559)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.