نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 82172
گاف جدید یک سایت احمدی نژاد گرا
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۰
یک سایت احمدی نژادگرا که مدتی است در مقابل رفتارهای عجیب رییس جمهور و افراد جنجالی دولت سکوت کرده و یا پس از تاخیر مدت دار واکنش نشان می دهد، برای توجیه تاخیر دولت در عدم لغو دستور نمایندگان ویژه مدعی شد صدور احکام رییس جمهور برای نمایندگان ویژه که بدون تصویب هیات وزیران صورت پذیرفته، مطابق اصل 123 (127 صحیح است) قانون اساسی است! این در حالی است که قانون اساسی به صراحت بر تصویب هیات وزیران در این موضوع تاکید کرده است.
نویسنده ناشی حوزه سیاست خارجی سایت مذکور که به طور ضمنی خواستار تصویب هیات وزیران برای قانونی نشان دادن حکم رییس جمهور شده، برای توجیه خطای اصلی دولت در این ماجرا نیز مدعی شده که منظور رهبر انقلاب از موازی کاری در سیاست خارجی، نمایندگان ویژه دیپلماتیک نبوده است! این در حالیست که وزیر خارجه، به شدت در برابر این اقدامات و سخنان موهن رییس سازمان گردشگردی موضعگیری کرده و آن را مصداق بارز موازی کاری  و سرپیچی از فرمان رهبر انقلاب دانست.
از لحاظ حقوقی نیز، بنابر 127 قانون اساسي رييس‏ جمهور مي‏ تواند در موارد خاص‏، بر حسب‏ ضرورت‏ با تصويب‏ هيات‏ وزيران،‏ نماينده‏، يا نمايندگان‏ ويژه‏ با اختيارات‏ مشخص‏ تعيين‏ نمايد. در اين‏ موارد تصميمات‏ نماينده‏ يا نمايندگان‏ مذكور در حكم‏ تصميمات‏ رييس‏ جمهور و هيات‏ وزيران‏ خواهد بود.
سایت مذکور توضیح نداده که آیا "صدور و اعلام" احکام رییس جمهور معمولا بعد یا همزمان با مصوبه هیات وزیران صورت می گیرد یا هیات وزیران مجبور است پس از گذشت چند هفته برای قانونی نشان دادن حکم رییس جمهور مصوبه بگذراند.

گفتنی ست، بنابر گزارش مرکز پژوهش های مجلس  "نکته مهم در خصوص نحوه تعیین نمایندگان ویژه این است که به تصریح اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی چنین کاری می‌باید با تصویب هیئت وزیران صورت گیرد و هر چند در این خصوص قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است، لکن صراحت اصل یکصد و بیست و هفتم در تعیین نماینده ویژه با تصویب هیئت وزیران راه را بر شیوه‌های دیگر در تعیین نماینده ویژه می‌بندد. این مهم در یکی از نظرات تفسیری شورای نگهبان نیز تلویحاً مورد اشاره قرار گرفته است. مطابق نظر تفسیری شماره 6186/21/78 مورخ 20/11/1378 شورای نگهبان مصوبات هیئت وزیران در تعیین نماینده ویژه مانند سایر مصوبات هیئت وزیران مطابق اصل یکصد و بیست و هشتم قانون اساسی ضمن ابلاغ برای اجرا برای رئیس مجلس نیز ارسال می‌شود تا چنانچه مغایر قوانین مصوب مجلس باشد برای تجدیدنظر به هیئت وزیران بازگردانده شود. در این نظر تفسیری اشاره شده که تعیین نماینده ویژه نیز می‌باید به تصویب هیئت وزیران رسیده و مانند سایر مصوبات برای رئیس مجلس ارسال شود. هر چند تصریح اصل یکصدو بیست و هفتم قانون اساسی ما را از مراجعه به نظرات تفسیری شورا مستغنی می‌سازد. تاکنون نیز روال تعیین نمایندگان ویژه در دولت بدین صورت بوده و در تمامی موارد نمایندگان ویژه با تصویب هیئت وزیران انتخاب شده‌اند".

یادآوری می شود، سایت مذکور که وظیفه توجیه اشتباهات دولت به هر قیمت را بر عهده دارد، پیش از این نیز در اوج فسادستیزی عدالت خواهان در برابر فساد برخی مقامات، به صورت موزیانه جهت کاستن از موج انتقادات، آنان را به سیاسی کاری متهم کرده بود.
سایت اصولگرا نما در جریانات جعل مدارک مدیران دولتی نیز تا قبل از به نتیجه رسیدن موضوع و پیروزی عدالتخواهان، همین روند را در پیش گرفته بود.
 
 
ناديا
United States
۱۳۹۱-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۵:۰۳
سلام من یک دختر 18 ساله هستم که شدیدا تحت فشار بحران اقتصادی کشور قرار دارم و سرپرست ندارمو در یک نمایشگاه به سختی با حقوق و مزایای خیلی کم مشغول به کارم با دیدن اینکه خواهر برادر 14 و10 سالمو گشنه میبینم خیلی غمگین میشمو دلم میشکنه با وجود شرایط سخت خوانوادگیم تا سوم دبیرستان تجربی رو به سختی سیر کردم ولی بر خلاف میلم درسم رو ترک کردم و بازهم احساس شکست کردم شکست در ارزوی پزشکیم که از بچگی هر شب خوابشو میدیدم خرد شدم ولی بازهم صدام در نیومد وتو خودم شکستم تا مادر زحمت کشم صدای خرد شدنمو نبینه و غصه هاش بیشترنشه.ازتون خواهش میکنم این نامهی من و به اقای احمدی نژاد نشون بدین تا از حال یکی از دختران نوجوان کشورش اگاه بشه شاید بتونه دستامو بگیره ازتون خواهش میکنم الان که دارم تایپ میکنم اشکم در میاد نمیتونم این همه بدبختی و غم رو تو چهره ی برادرم که بزرگتره و میفهمه ببینم که بخاطر نداشتن پول و کرایه ماشین مجبوره هرروز صبح بدون کرایه و بدون دصبحانه مسافت زیادی رو طی کنه تا به مدرسه برسه خدایا مگه داداشم چند سالشه؟همش 14 سال مگه دل کوچیکش چقد میتونه این همه سختی ها رو تحمل کنه و تو مدرسه دست همکلاسی هاش پول و غذا ببینه و جز زل زدن به اونا و حسرت خوردن کار دیگه ای نتونه انجام بده؟؟؟؟؟اقای احمدی نژاد کشوری که شما سر پرستش باشین خوبه بعضی ها انقد زجر بکشن؟؟؟؟تورو به فاطمه زهرا کمکمون کنین بزارین یه عمر مدیونتون باشیم کاری کنین یه خوانواده با کار خیر شما لبخند دوباره رو لباشون بیاد.ممنون رهبر عزیزم.ازتون خواهش میکنم این نامه رو هر طوری هست دست اقای احمدی نژاد برسونین بخدا ثواب میکنین. (772655) (moderator18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.