توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 82193
بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از ایران
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۰

خبرگزاری غیرمتعهدها از صدور بیانیه حمایت سفیران جنبش عدم تعهد از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران خبر داد و نوشت: در این بیانیه صد کشور عضو جنبش حمایت خود را از برنامه هسته ای ایران اعلام کرده اند.
 










flowplayer("player", "http://www.mashreghnews.ir/scripts/flowplayer-3.1.5.swf");


به گزارش شبکه خبر، بیانیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تائید صلح آمیز بودن فعالیت ها و برنامه های هسته ای ایران دیروز صادر شد.
خبرگزاری غیرمتعهدها افزود: بیانیه حمایت اعضای جنبش عدم متعهدها از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هفته آینده در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط نماینده مصر به نمایندگی از بیش از صد عضو جنبش عدم متعهد تحویل خواهد شد.
علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران درآژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دو روز پیش از تصویب این بیانیه خبر داد و گفت: این موضوع نشان از حمایت قاطع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از برنامه هسته ای ایران دارد.
در حالی اعضای جنیش غیرمتعهدها بار دیگر بر حمایت قاطع خود از برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران تاکید می کنند که بر اساس جدیدترین گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که هفته پیش در میان اعضای شورای حکام توزیع شد، هیچ شواهدی از انحراف مواد هسته ای ایران به اهداف نظامی یافت نشده است.
علی اضغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس در این باره گفت: اگرچه گزارش آمانو با ورود به جزئیات فنی، مانند همیشه سبب سردرگمی خوانندگان غیرفنی می‌شود، ولی به صراحت نشان می ‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های علمی و تخصصی خود به ویژه غنی‌سازی، دستاوردهای چشمگیری داشته است و با بالاترین استانداردها این فعالیت‌ها ادامه دارد و در عین حال نیز همه فعالیت‌ها زیر نظر آژانس است.
چند روز پیش هم محمد البرادعی ، مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد : درباره موضوع هسته ای ایران بیش از اندازه اغراق و حتی در مواردی اغراض عمدی مشاهده می شود .
البرداعی در گفتگو با هفته نامه آلمانی اشپیگل افزود: هرچند ایران در مسیر تبدیل شدن به قدرتی هسته ای در جهان است با این حال من اعتقادی به این موضوع ندارم که ایرانی ها واقعا در حال تولید جنگ افزارهای اتمی هستند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.