نظر منتشر شده
۱۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 82222
هشدار صريح توکلی به احمدی نژاد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۵
احمد توکلی در نامه ای به رییس جمهور برخی موارد را تذکر داد.



به گزارش الف، متن نامه به شرح زیر است:



برادر ارجمند جناب آقاي دكتر احمدي نژاد



رئيس جمهورمحترم

سلام عليكم عيد فطر مبارك باد



شما به لطف خداوند توفيقات خوبي از جمله در تقويت سرمايه اجتماعي بين توده‌هاي مردم داشته‌ايد. اين توفيق مرهون كار شبانه روزي شما در كشاندن اعتبارات دولتي تا اقصي نقاط كشور و نيز اكرام و توجه به مستضعفان است. گرچه قصدم از نوشتن اين نامه ارزيابي جامع دولت نيست، ولي فكر كردم نامه را با ذكر خيري از شما شروع كنم تا موضوع اصلي آن شما را نرنجاند. شايد بهترين عيدي براي جنابعالي تقديم همين نامه باشد.



متاسفانه به رغم تذكرات مكرر خير خواهان، جنابعالي به قانون شكني و تجري نسبت به قانون ادامه مي‌دهيد. حتي وقتي رهبري معظم انقلاب نيز به صحنه مي‌آيند ، به تصحيح مسير قيام نمي‌كنيد. به سه مصداق اخير در اين زمينه مي‌پردازم. پيش‌تر مصاديق متعددي را در نهان و آشكارا عرض كرده‌ام.



1- كاهش ساعت كار در ماه رمضان، تخلفي است كه سابقه آن به سال 1386 برمي گردد. به ياد داريد كه رئيس مجلس وقت كتباً و رسماً براساس اصل 138 قانون اساسي مصوبه دولت را لغو كرد و آن را براي اصلاح به دولت باز گرداند، ولي عملاً فرصت اصلاح باقي نماند و در سال‌هاي بعد باز هم اين تخلف تكرار شده است. نيك مي دانيد كه ماده واحده مصوب 23/4/1359 شوراي انقلاب اسلامي ساعات كار كارگران و كارمندان را مساوي و 44 ساعت در هفته تعيين مي كند. وقتي شما ساعت كار ماه رمضان را براي كارمندان در ماه رمضان به 25 ساعت كاهش مي دهيد نه تنها قانون مذكور را نقض كرده‌ايد، بلكه ظلم به كارگران روا داشته‌ايد. ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري نيز ساعت كار كارمندان را 44 ساعت در هفته تعيين مي كند و تنها اجازه تنظيم آن را با «رعايت سقف» مزبور به دولت مي دهد. تمام اين نكات طي نامه روساي وقت مجالس هفتم و هشتم، براساس اصل 138 قانون اساسي به شما منعكس شده است. جنابعالي طبق ذيل اين اصل ملزم به «تجديد نظر» در مصوبه دولت بوده ايد، ولي به تخلف ادامه داديد.



دليل مضحكي كه امسال معاون اول شما ذكر كرد، جبران با «دور كاري» در خانه بود! نمي‌دانم كارمندان بانك‌ها، پزشكان، پرستاران، بازرسان كار و بهداشت، ماموران نيروي انتظامي و صدها شاغل ديگر چگونه «دور كاري» مي‌كنند.



پاسخ اين قانون شكني را چه مي‌دهيد؟ آثارش در توليد ملي و اشتغال را مي‌توانيد جبران كنيد؟



2- تعطيلي روز شنبه 1389.6.2 را با چه مجوزي اعلام فرموديد؟ قانون تعيين تعطيلات رسمي كشور مصوب 1358.10.2 شوراي انقلاب و اصلاحيه 1378.5.25 مجلس شوراي اسلامي به روشني نشان مي‌دهد كه حق تعطيل كردن به عهده قوه مقننه است. تنها استثناء، در ماده 7 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا مصوب 1374.2.3 است كه به دولت اختيار مي دهد در مواقع خطر جدي، محدوديت‌هاي موقت زماني و مكاني اعمال نمايد. وقتي شما بدون اعتنا به قوانين مذكور ادارات و بانكها را تعطيل مي‌كنيد و نسبت به تعطيلي واحدهاي توليدي و صنفي سكوت مي‌كنيد، قانون شوراي انقلاب را كه تعطيلات را براي كارگر و كارمند يكسان اعلام كرده، نه تنها از حيث كاهش ساعت كار كارمندان، بلكه از حيث ايجاد تبعيض بين كارگر و كارمند نيز نقض كرده‌ايد. اثر منفي اين كارها بر توليد ملي بر اهل فن پوشيده نيست. هزاران ميليارد ريال كاهش توليد ناخالص داخلي و آثار تبعي آن بر رفاه عمومي را چگونه پاسخ مي‌دهيد؟ اساساً چرا دولت شما مايل است كه همواره بر موج اميال اجتماعي سوار شود؟ اين نكته كه مجلس بعد از چندين جلسه بيهوده، سرانجام موضوع تعطيلي اضافي براي عيد فطر را از دستور خارج مي‌كند و دولت بلافاصله به طور غير قانوني تعطيلي اعلام مي‌نمايد، چه پيامي به جامعه مي‌دهد؟ تضعيف و استهزاي قوه مقننه با سوگندي كه شما براي پاسداري از قانون اساسي خورده‌ايد (اصل 121)، سازگار است؟ با خط امام رحمه‌ا... عليه كه مدعي آن هستيد چطور؟ امام نفرمودند «مجلس در راس امور است»؟



3- تعيين نماينده ويژه براي مناطق جغرافيايي مختلف از جهت نقض قانون، ارزش‌هاي انقلابي، عقلي و ديني، امر ويژه‌اي است. جنابعالي در اين كار به اصل 127 استناد كرده‌ايد. اصل مزبور مقرر مي‌دارد: «رئيس جمهور مي‌تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت، با تصويب هيات وزيران نماينده ويژه با اختيارات مشخص تعيين نمايد...».



وقتي شما آقاي مشايي و آقاي بقايي را با اختيارات وسيع، در موارد بي حد و حصر، بدون وجود هيچ ضرورتي و با تصميم فردي و بدون حتي اطلاع هيات وزيران، نماينده ويژه در امور خاورميانه و آسيا معرفي مي‌كنيد هر چهار شرط مذكور در قانون اساسي را نقض كرده‌ايد. به عبارت زير از متن حكم آقاي مشايي كه مشابه آن در حكم ديگري هم آمده است توجه بفرماييد: «اتخاذ تدابير هدفمند و هوشمندانه به منظور تعميق روابط و گسترش همكاري‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي با كشورهاي منطقه... همه دستگاه‌ها و نهادهاي مربوط موظف خواهند بود در فرايند طراحي و اجراي سياست‌هاي راهبردي درخصوص منطقه خاورميانه در هماهنگي كامل با جنابعالي اقدام نمايند».



آيا به اين ترتيب، جايي براي وزارت خارجه، شوراي امنيت ملي و دبيرخانه آن و وزارت اطلاعات باقي گذاشته‌ايد؟



كدام عقل سليم با نگاه سيستمي و تقسيم كار معقول سازماني اين گونه مداخلات را حتي از سوي افراد كاملاً با صلاحيت قابل دفاع مي‌داند؟ چه رسد به افرادي بدون صلاحيت لازم كه مخاطب اين احكام بوده‌اند. خوب است سوابق علمي و تجربي آقاي مشايي و آقاي بقايي را به آگاهي ملت شريف ايران برسانيد تا معلوم شود مامور سابق وزارت اطلاعات و رئيس دفتر فعلي رئيس جمهور كه حدود ده شغل ديگر را هم برعهده گرفته، يا مامور سابق وزارت اطلاعات و معاون گردشگري فعلي چه صلاحيتي دارند كه همه نهادهاي ذيربط فرهنگي، اقتصادي سياسي و امنيتي بايد در خدمت آنان قرار گيرند؟



ويژگي اين قانون شكني نسبت به موارد پيشين، در دو چيز است:



1- نهي صريح رهبر معظم انقلاب، پس از صدور احكام مزبور، از موازي كاري در سياست خارجي و اعتماد به وزيران و تاكيد بر مسئوليت وزارت خارجه در همه مسائلي كه به نوعي به سياست خارجي و روابط با ديگر كشورها مربوط مي‌شود ويژگي اول است. تمامي اهل سياست اين موضعگيري رهبري را عطف به اين انتصابات مي‌دانند. ولي جنابعالي اصلاً به روي خودتان نياورديد. شما انسان با هوشي هستيد، مي‌توان پذيرفت كه متوجه نشده‌ايد مخاطب اين نهي آشكار هستيد؟



2- ويژگي دوم موضعگيري اعتراضي و بي‌سابقه وزير محترم امور خارجه، جناب آقاي متكي نسبت به اين مداخلات نادرست است. وضع به كجا رسيده كه وزير نجيبي كه صدها مورد مداخلات قبلي را ناديده گرفته بود، لب به اعتراض گشوده است!



برادر عزيز آقاي دكتر احمدي نژاد! حجيت صدارت جنابعالي به تبعيت از امر و نهي ولي‌فقيه و رعايت كامل قانون، متكي است. از اين رفتارها بپرهيزيد. احتياط مجلس در برخورد با قانون‌شكني‌هاي خود را كه بيشتر به دليل ملاحظات سياسي خارجي و داخلي است، هميشگي نپنداريد. بالاخره، صبر هم اندازه‌اي دارد.



با احترام



احمد توكلي

نماينده مجلس شوراي اسلامي
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۶:۰۵
انتقادها كاملاً وارداست و البتع اين شيوه عملكرد آقاي احمدي نژاد از زمان شهرداري تهران است . (354927)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۷:۰۲
تخریبگران مصالح کشور و تشنگان قدرت
سال گذشته کاری کردند تا
دولت به هر مسیری که بخواهد برود
قدرت منتقدان را شدیدا تضعیف کرند
دولتی ها منتقد منصف را به القاب تخریب گر و ...
متهم میکنند
به نظر بنده بزرگترین آسیب جریانات موهوم سبز
فراهم ساختن این خودسری های دولت است
هم سران این فرقه و بدنه مردمی خود را مسوول بدانند (355223)
 
arash tir tajy
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۰۸:۲۸
اقای اذری قانون شکنی دولت چه ربطی به جنبش سبز داشت
اگه سبزها فتنه گرند به جرمشان باید رسیدگی شود و مجازات شوند ولی نه اینکه مجازات تخلفات دیگران هم باید این گروه پس بدهند (355394)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۳۲:۱۳
وقتی تمام ارکان کشور درگیر جریان سبز وتبعات آن شد دولت فضای آزاد برای برخی کج روی ها یافت آیا این رفتار دولت در دولت نهم هم با این مقدار خودسری بود؟
وقتی جریان سبز بی هیچ واهمه تمامی مصالح ملی را زیر پا خرد میکرد درکی نداشت تا ببیند
فضای بی قانونی دیگران را محیا میکند
مقصران کارهای دولت اول خود دولت دوم تخریبگران مصالح ملی هستند (355676)
 
یار هاشمی
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۴:۰۷
من با نظر اقای تخریب گر تا حدی موافقم
من به مهندس موسوی هم نامه نوشتم و گفتم من نمیخواهم منافق خوانده شوم.من شما و امام و انقلاب را دوست دارم مهندس.اماضد انقلاب هایی که به خیابان امدند در کنار انقلابیون و طرفداران واقعی میرحسین شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر میدادند.من خوشحال میشوم شما به اصولگرایان پاسخ مخالف چند صد تایی میدهید اما بگذارید بگویم که شوهر عمه ام در خیابان میامد و وقتی به خانه ما امد گفت موسوی کیه؟انقلاب چیه؟نظام جمهوری اسلامی چیه؟من گریه ام گرفت و گفتم ای وااای؟حال میفهمم چرا ما منافق خوانده میشویم (356190)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۱:۰۶:۴۴
جناب آقا مهدی
درست بودن یک دیدگاه چیزی است و موثر بودن آن چیز یگری.
تازه ببینید که گفتم. تا همین آینده نه چندان دور، آقای متکی (دقت کنید) به خاطر انتقاد از یار نزدیک مشایی یعنی بقایی از وزارت معاف خواهد شد. خواهید و خواهیم دید. (355085)
 
احسان راد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۳:۴۴:۳۱
جناب رحمانی
خود غلط است آن چه پنداشتی !
تاثیر ؟

اتفاقا صمیمانه به توکلی توصیه می کنم که صبرش را کنار بگذارد تا ببینیم چه کاری از او بر می آید . (355440)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۳:۳۴:۵۶
حقیقت اینست که به ایشان ثابت شده است که هیچ حیاب و کتابی وجود ندارد و بازخواستی ، به هر دليل در کار نیست! (355434)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۷:۱۵
ممنون از اقای توکلی
فکر کنم ما دچار یه پارادوکس هستیم از یه طرف به نظرمون میاد باید از خیلی کارهای دولت انتقاد کرد و از یه طرف دیگر هم می خواهیم در پازل بازی فتنه گران که تنها هدفشون متوقف کردن دولت و کشور بازی نکنیم .

فکر کنم این مورد یه تناقض خیلی سخت و پیچیده است و امیدوارم روزی حل بشه .

واقعیتش اینه که امثال موسوی و کروبی و اون جنبش کذاییشون نیود خیلی بهتر و زودتر هم میشد از دولت انتقاد کرد و جلوی خیلی از رویه های غلط فعلی رو گرفت . (354928)
 
عمار
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۵:۵۰
اينها همه درست . آيا مصوبه مجلس در خصوص پرداخت دوميليارد دلار به مترو كه به علت مغايرت با قانون اساسي توسط شوراي نگهبان به مجلس عودت شد ومجلس آن را به تصويب مجمع تشخيص مصلحت رساند كار قانوني است؟ (354941)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۷:۱۴
وقتی به تصويب مجمع رسيده باشد (از هر راهی) قانونی است. اگر مشکلی در اجرا می بينند، بايد از طريق ارائه راه حل به مجلس، دنبال رفع آن باشند، نه اينکه جلوی همه مردم بگويند من اين را قانون نمی دانم. (355166)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۱:۳۹
شما باید در خصوص شبهه تون نظر امام ( ره) را در مورد ولایت مطلقه فقیه مطالعه کنید یه نمونه اش اینه :
\"حكومت كه شعبه اي از ولايت مطلقه رسول الله است يكي از احكام اوليه اسلام و مقدم بر تمام احكام فرعيه حتي نماز و روزه و حج است\"

بیان لفظ مطلق در اینجا نه به معنای حکومت مطلق است که دگر اندیشان مطرح می کنند بلکه به معنای حق داشتن حکومت اسلامی در قانون گذاری در شرع مقدس بنا به مصالح وشرایط کشور البته تا زمانی مشخص است

بسیار دیده شده که یک مجتهد در شورای نگهبان بنا به وظیفه اش به یک طرح رای منفی میدهد اما در مجمع تشخیص بنا به مصلحت نظام وکشور رای مثبت می دهد . (355234)
 
ابن سينا
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۸:۲۹:۵۸
بله جناب عمار
قانوني است. طي روالي كه ذكر كرديد، قانوني است. (355256)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۰:۳۰:۲۶
بله آقا عمار.کاملا قانونی بوده است و از این موارد که به خاطر اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان یک مصوبه ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده کاملا قانونی است و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در قانون اساسی کاملا مشخص شده و یکی از موارد دخالت مجمع رفع همین اختلافات است. ضمنا از این موارد در طول سالهای پس از انقلاب فراوان داشته ایم. چرا آن موقع ها کسی نمی گفت مصوبات مجمع تشخیص مصلحت غیرقانونی است؟! (355602)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۰۸:۱۴
اقای احمدی نژاد رای مردم مومن زمانی اعتبار دارد که شما در اطاعت امر ولی فقیه باشید تمام اعتبار شما در نزد مردم مسلمان حمایت رهبر معظم از دولت شماست و لطفا دچار اشتباه نشوید (354954)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۶:۰۹
جناب اقای توکلی
من در انتخابات به اقای احمدی نژاد رای ندادم و بسیاری از سیاست های اقتصادی و اجتماعی ایشان را برای گشور مصیبت بار میدانم ولی سوز درون قلب شما را خوب می فهمم واقعا چه شده است که ما دچار چنین سیاستمداران بی منطقی شده ایم . چرا غیر از شما و احیانا چند نمایندذه دیگر صدایی از کسی در نمی اید روزمرگی و باری به هر جهت بودن ویژگی اصلی نظام ما شده است .ابا به غیر از هشدارهای گاه و بیگاه چند نماینده سیستم های نظارتی دیگری برای بهبود این وضعیت وجود ندارد والله ما همه در قبال انقلاب . مردم . اسلام عزیز و نسل های آینده مسئولیم . (354968)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۰:۳۴:۲۴
یک سیستم موفق باید همواره یک نظام ارزیابی درونی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتواند به رفع مشکل اقدام کند.
سیستم ناموفق یا ناسازگار زمانی است که نظارت درونی بر امور کاری سیستم وجود نداشته باشد و پس از مدتی آنقدر مشکلات بزرگ شوند و بر روی هم انباشته گردند تا زمانی که سیستم از درون از هم مضمحل شود.
نظام نظارتی درون حکومت کشور ما به نظر من ضعیف هستند و بیشتر تحت تاثیر مقاصد سیاسی هستند تا انجام عدالت و رفع تبعیض ها و تخلفات. (355603)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۲:۳۹:۲۵
نظر من به نظر آقای رییس جمهور نزدیکتر است. (355831)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۵:۴۹
اقای دکتر توکلی این حرکت راه خیر وانچه مردم از یک نماینده متدبر و متدین انتظار دارند حرکتهای اصولی صحیح به یقین برای اینده ایران اباد نتیجه خوش خواهد داشت ./ موید باشید
در ذیل اضافه کنم که من از طرفداران سفت و سخت احمدی نژاد هستم اما این طرفداری بخاطر حرکات سازنده ایشان برای ایران است و چشم خود را بر اشتباهات ایشان که مقداری از ان در بالا ذکر شد نمیتوانم ببندم (354973)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۳:۰۶
آقای توکلی بی توجهی مجلس محترم و نمایندگان به مطالبات مردمی را دولت جبران می کند راستی چرا و به کدام مجوزی مجلس تاکنون نسبت به ساعات کاری و کاهش آن در ماه مبارک رمضان بی توجه بوده است؟؟ مگر در سالیان گذشته و در دولتهای قبلی در ماه رمضان ساعات کاری را دولتها کاهش نمی دادند؟؟ گرچه آن سالها ماه مبارک رمضان در تابستان نبود؟؟ آقای توکلی به راستی روزه در کارآئی افراد و تحمل تشنگی و گرسنگی در بهره وری افراد هیچ تاثیری ندارد؟؟ آیا می توانید این قضیه را کتمان کنید که بالاخره ماه مبارک رمضان با ماه های دیگر سال چه از نظر نیاز بدن به استراحت و چه از نظر نیاز افراد به معنویت متفاوت است؟ نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل روزه داری چه کمکی برای مردم کرده است؟؟ فرق نظام جمهوری اسلامی ایران با یک نظام غیردینی در ارتباط با تسهیل دینداری چیست؟؟ دائم نگویید که کاهش ساعات کار در ماه رمضان موجب اتلاف اقتصادی می شود و همه چیز از منظر اقتصاد آن هم براساس تئوری های مادی محاسبه نکنید، به راستی اگر روزی اقتصاددانان جهان گفتند که عمل به تکالیف دینی مانع افزایش بهره وری اقتصادی می شود باید دین را تعطیل کرد؟؟ جای اسن سئوال در ذهن مردم بود که نظامی با اسم جمهوری اسلامی چرا همه عبادات دینی را می خواهد منوط به بهره وری اقتصادی کند؟؟ آیا در نزد شما اقتصاد اصل است یا مردم و دین؟؟؟
2- در خصوص موازی کاری در سیاست خارجی ، مگر شما مفسر سخنان مقام معظم رهبری هستید؟؟ کدام گرینه نشان می دهد که رهبری می خواسته رئیس جمهور را از دخالت در امر سیاست خارجی نهی کند و آن را بر دوش وزارت خارجه بگذارد؟؟ موازی کاری سیاست خارجی به نهی ریاست جمهوری نیست زیرا اصولا هم حضرت مقام معظم رهبری منظور شان این نبوده و هم شما می دانید که اصولا وزارت خارجه مجری سیاست خارجی است و یکی از منابع سیاست گذاری در سیاست خارجی رایست جمهوریست و اصولا وزارت خارجه مجری سیاست خارجی دولت است که ریاست آن نیز با شخص ریاست جمهور است حالا چگونه می توان این انگاره را مسلم دانست که ریاست جمهور حق دخالت در وزارت خارجه را ندارد آن هم به بهانه واهی موازی کاری؟؟ اگر این گونه باشد خوب اصولا وزراء در مقابل ردئیس جمهور نباید پاسخ گو باشند و رئیس جمهور نباید نقشی در انتخاب و عزل آنها داشته باشد. شما به عنوان نماینده مجلس ممکن است بگویید مصلحت است که وزیر خارجه آقای متکی باشد اما اینکه رئیس جمهور حق نداشته باشد که از وزارت خارجه به دلیل عدم توفیق در اجرای سیاست خارجی دولت نارضی باشد و یا مناسبات جدید را برای پیگیری مظالبات دولت در زمینه سیاسات خارجی ابداع نمایید هیچ گاه مورد نهی مقام عظم رهبری نبوده است.
3- اگر فرض شما در خصوص ملاحظات رهبری معظم را درست بدانیم و به این ترتیب بخواهیم ارزیابی کنیم کار رئیس جمهور را آن گاه شما در خصوص مواضع معظم له در خصوص نهی مجلس از دخالت در اجراییات که مصداق اتم آن تعیین ساعات کاری بود که منشاء آن از ناحیه شما بود چه می گویید؟ مواضع معظم له در خصوص حملات مستمری که از سوی شما برعلیه دولت نهم در سال پایانی آن می شد و تعبیر ایشان \" بی بندوباری رسانه ای\" و \"ظلم\" را شما چگونه پاسخ می دهید؟؟؟ در همین دولت دهم ایشان بلااستثناء بارها بر ضرورت حمایت از دولت به عنوان عنصر در میدان تاکید کرده اند و حتی مجلس را از تصویب قوانینی که قابلیت اجرایی ندارند نهی کرده اند، خوب به نظر شما آیا این نهی بلامصداق بوده است؟؟ یعنی ایشان مجلس را از کاری که اصلا نکرده است و نمی کند، نهی کرده اند؟؟ یا اینکه مواردی بوده است که مجلس قوانینی را تصویب کرده که قابلیت اجرا ندارند و همی قوانین مستمسک اتهام به دولت شده اند؟؟ آیا از نظر شما تعیین یک کارگروه از سوی مقام معظم رهبری در خصوص داوری در مورد اختلاف دولت و مجلس خود نشان از خلاء قانونی در مناسبات دو قوه ندارد؟؟آیا این روش معظم له نشان از این ندارد که منطق دولت چندان هم بی پایه نیست؟؟ ایا شما به عنوان مدعی ولایت پذیری نباید به جای رمی اتهام استبداد رای و قانون گریزی به دولت منتظر نظر کارگروه منصوب مقام معظم رهبری باشید و استدلالهای خود را به آن کارگروه منعکس کنید نه اینکه با فشار رسانه ای بخواهید این مفهوم را در اذهان ساری و جاری سازید که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دولت یک عنصر همیشه خطاکار است و مجلس یک عنصر صالح؟؟راستی در نظام جمهوری اسلامی رئیس قوه مجریه توسط چه کسانی انتخاب می گردد؟؟ چرا منتخب مردم را به قانون گریزی متهم می کنید؟؟
4- تهدید دولت به اتمام صبر در راستای کدام یک از اوامر رهبری معظم است؟؟ راستی اگر دولت خطری برای نظام باشد وظیفه رفع خطرات و اعلام خطر برعهده کیست؟؟ خوب است برای خودتان نیز روزشمار ولایت پذیری بگذارید، که چقدر در خصوص تصریحات مقام معظم رهبری برای حمایت از دولت آقای احمدی نژاد التزام عملی نشان داده اید؟؟ راستی توفیقات سیاست خارجی دولت نهم و دهم منبعث از وزارت خارجه به عنوان مجری بوده است یا ناشی از سیاست گذاری درست رئیس دولت؟؟ البته شما بایستی بدانید که وزیرخارجه و وزارت خارجه در همه نظام های سیاسی مجریست نه سیاست گذار و این رئیس دولت است که سیاست گذاری می کند و وزارت خارجه مجریست. حالا جالب است که شماها مجری را در مقابل سیاست گذاری که درست سیاست گذاری کرده است قرار می دهید و می خواهید سیاست گذار را عزل و مجری را اصل قرار دهید (354988)
 
خلیل
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۵:۰۳
ظاهرا نویسنده این نظر هم از افرادی هستند که هر کاری آقای رییس جمهور انجام دهد به هر قیمتی توجیه می کنند. (355184)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۳۳:۱۳
جناب نویسنده نظر بدون تعصب بفرمایند:
1- اگر فرضا دولت های گذشته بی قانونی کردند، مجوز بی قانونی برای این دولت خواهد شد؟
2- در همان زمان که آقای بقایی گاف دیپلماتیک داد، مقام معظم رهبری بر تمرکز کار دیپلماتیک در وزارت خارجه گله فرمودند. شما بفرمایید که معنی این گله ایشان چیست؟ کدام موازی کاری دیگری جز همین ماندگان ویژه سراغ دارید که مد نظر رهبری باشد؟
3- چرا سوء استفاده دولت از سخنان رهبری مبنی بر دعوت را مجاز می دانید و به همین دلیل می خواهید همه بی قانونی های دولت را توجیه کنید. حمایت از کارهای نیک دولت بسیار خوب است اما حمایت به هر قیمت و از اقدام حتی زشت دولت، جز نشانه تصب کور و حتی مخالفت با رهبری و نادیده گرفتن صلاح مملکت نیست. گناه این حمایت های بی دلیلو این توجیه های خنده دار بر گردن کیست؟
آیا شما هم مثل من نشنیده اید که همین روزها آقای متکی از وزارت خارجه معاف خواهند شد؟ آیا آن را جز به انتقاد از بقایی ربط می دهید؟ حتما خواهسد گفت از 6 سال پیش انتصاب ایشان غلط بوده و در فکر عوض کردن وی بوده اند و حالا فرصت گیر آمده و فرد مناسب پیدا شده است. درست می گویم؟
مهم نیست امثال شما تا کی و تا کجا اعمل دولت را توجیه کنند. (). (355403)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۱:۲۷:۵۳
این دوستانی که مخالف این نظر بوده اند لطف کنند پاسخهای مستدلشان را بنویسند تا استفاده کنیم (355621)
 
قاسم
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۳:۳۹
قانون شكني از طرف هر كس كه باشد مذموم است چه رسد به خواص جامعه كه براي عموم الگو مي باشند احترام به قانون وظيفه ديني اخلاقي و ملي است (354989)
 
سراج
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۰:۴۸
با سلام
متن اصل 127 قانون اساسی و متن حکم آقای مشایی را جهت استحضار درج می کنم. قضاوت با خوانندگان محترم

****
اصل ۱۲۷
رییس جمهور می‌تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت با تصویب هیأت وزیران نماینده، یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین نماید. در این موارد تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.

***
قسمتی ازمتن حکم به نقل از فارس نیوز:

\" اتخاذ تدابير هدفمند و هوشمندانه به منظور تعميق روابط و گسترش همكاري‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي با كشورهاي منطقه و ايجاد يا تقويت تشكل‌هاي منطقه‌اي، سلطه‌گران را در نابودي استعدادها و چپاول ثروت‌هاي مادي و معنوي خاورميانه ناكام خواهد كرد. ...بديهي است همه دستگاه‌ها و نهادهاي مربوطه موظف خواهند بود در فرآيند طراحي و اجراي سياست‌هاي راهبردي در خصوص منطقه خاورميانه در هماهنگي كامل با جنابعالي اقدام كنند. \"
اگر این رویه ای که در پیش گرفته شده موازی کاری محسوب نمیشود. لطفا مصادیق موازی کاری در حوزه ای مهم آن هم سیاست خارجی را جناب احمدی نژاد مشخص نمایند. اظهار نظر مشعشع جناب بقایی نیز جای خود دارد. (355001)
 
ایرادهای بنی اسرائیلی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۲۳:۴۰
آقای توکلی مدتی زیادی است که یعنی از وقتی نماینده مجلس شدید دیگر از شما در مورد مافیا و رییس شریف آن مطلبی نمی شنویم و فقط دنبال ایرادهای بنی اسرائیلی از آقای احمدی نژاد عزیز هستید.نکند شعارهای گذشته شما فقط برای رسیدن به قدرت بود و مثل اوباما دنبال فریب مردم بودید؟؟بهتره دنبال شه دزدها باشید و به جای سرویس دهی به مافیا به فکر خدمت واقعی باشید.
همه می دانند که بسیاری از معضلات اصلا در حیطه اختیار دولت نیست.چه شده که شما فقط دولت را می بینید.آنهم مثلا اینکه چند روز را غیر قانونی تعطیل کرده است.
در ضمن یک موی آقای مشایی به هزاران تن مثل شما می ارزد. (355026)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۹:۳۴
دوست عزيز، همان هشتاد ميليون تومانی که بی حساب و کتاب به خانم هديه تهرانی بخشيده شد، برای رد شايستگی آقای مشايی کافی است. (355170)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۳۳:۳۶
عالی بود. این انتقادات نتیجه استقلال و آزادگی است. (355037)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۳۵:۴۳
احمدی نژاد به پشتوانه رای بالای مردمی اش هر کاری که تشخیص دهد انجام می دهد و شما نیز با یک به دو کردنهای تان در مجلس و استخاره برای تصمیمگیری به هیچ عنوان نمی توانید جلوی اقدامات او را بگیرید پس بیخود خودتان را آزار ندهید. (355039)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۰:۴۶
درست است، اما حداقل می توان فرياد زد. وضع فعلی از زمان وضع شهيد مدرس که بدتر نيست. بالاخره گوش شنوايی برای حرفهای نمايندگان شجاع پيدا می شود. (355172)
 
ابوالفضل
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۰:۲۲:۳۴
بنی صدر هم مثل شما فکر می کرد و نزدیک به 10 میلیون رای داشت. اما نتیجه ی مخالفت وی با نظر امام را دیدیم. (355328)
 
احمد ق .
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۱:۱۳
ضمن تشکر و سپاس از نگارنده نامه وزین و سراسر استدلال آقای دکتر توکلی ، همه دلسوزان نظام و انقلاب که اغلب رئیس جمهور را به خاطر مواضع انقلابی و ارزشمندانه و سعی و تلاش بسیار در اعتلای نام ایران تصدیق می نمایند ، گاهاً از رفتارهای اینچنین آقای دکتر احمدی نژاد شکه شده و این رفتارها موجب رنجش خاطر رهبری و پیروان ولایت می گردند . جمع اضداد در کنار رئیس جمهور بیداد میکند .
آقای رئیس جمهور ما شما را در صورتیکه چون شهید رجایی متیع و ملتزم به فرمان رهبری و در مسیر کامل و دقیق ارزشهای انقلاب باشید تصدیق می کنیم وگرنه لحظه ای در انجام تکالیف شرعی و انقلابی مان در صورت اشارتی از رهبری دریغ نداریم . حال در مقابل هرکه می خواهد باشد .... (355048)
 
مقداد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۴:۵۵
سلام
واقعیت اینه که من سر انتخابات کلی با خودم کلنجار رفتم که به آقای احمدی نژاد رای ندم ولی در انتها رای دادم . البته موضوع پشیمان شدن و این حرفها نیست ولی اون زمان فکر نمی کردم یک نفر به صرف این همه رای اینقدر عوض بشه . شاید این مطلب رو منتشر نکنید ولی می نوسم :
اینقدری که آقای احمدی نژاد بعد از انتخابات عوض شد افرادی که ما به اصطلاح سران فتنه می نامیم عوض نشدن .

برای من که واقعا تعحب آور است . (355051)
 
سخنی با آقای دکتر توکلی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۹:۴۸
جناب آقای دکتر توکلی ,لطفا به جند سوال و توصیه ذیل عنایت فرمایید:
الف-چند سوال:
1-آیا شما شک دارید که این قبیل کارها (که در مورد آن ها تذکر داده اید)آگاهانه و همراه با اهداف خاص است؟
2-آیا شما شک دارید که آقای رییس جمهور نمی تواند بدون اتکا به یک پشتوانه بسیار محکم ,چنین آشکارا مجلس و حتی وزرا را به تمسخر بگیرد؟
3-آیا شما گمان می کنید که آقای احمدی نژاد شما را به عنوان یک انسان منصف و حتی در حد یک مطلع اقتصادی قبول دارد؟
ّب-چند توصیه:
1-هرجه را می خواهید به آقای احمدی نژاد بگویید, از طریق نامه مستدل به استحضار رهبر محترم برسانید.
2-برای غیبت های ایشان در مجمع تشخیص در مجلس تصمیم گیری کنید.
3-به نماینده های مجلس بگویید که بیش از این خفت و خواری را تحمل نکنند . (355053)
 
دانش
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۵:۵۴
کاملً عالی است (355240)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۷:۱۲
عزیز جان شما خیلی در توهم به سر می برید در این کشور ذییس جمهور مثلا مسول قیه است . چطور مجلس می تواند سه ماه یک هفته تعطیلات می رود ولی دولت حق هیچ کاری ندارد. شماها تا کم می آورید و نمی توانید دولت را با هچی گری وادار به عقب نشینی کنید مطرح می کنید که رهبری پشت دولت است و از رهبری مایع می گذارید . لطفا کمی منصف باشد . اگر این کار مشکل دارد مجلس راه کار قانونی دارد . البته آقای توکلی تمام مجلس نیست و نظر او نظر تمام مجلس نیست.
درباره غیبت آقای احمدی نژاد در مجمع نیز باید بگویم چطور آقای هاشمی تفریح در سواحل شمال را به حضور در مراسم تنفیذ ترجیح می دهد ولی امثال آقای توکلی سکوت می کنند . ضمناد نظرات دولت توسط وزرا و نمایندگان دولت در مجمع مطرح می شود . (355979)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۱۰:۳۱
با سلام و تبریک عید سعید فطر
جناب آقای دکتر توکلی عزیز
از قدیم و ندیم گفتن اگه در خانه کس است یک حرف بس است !
آقای رئیس جمهور اگه می خواست به حرفها گوش کند به حرف مقام معظم رهبری جامه عمل می پوشاند نه اینکه به قول شما از زنگی ایشون است که حرف رو به خودش نگرفته !
مقام معظم رهبری می فرمایند از آقای مشایی در پست معاون اولی استفاده نکن که به صلاحت نیست اما از ایشون در چندین پست استفاده می کنه !
آیا این دهن کجی به امت ولایی و حزب اللهی نیست ؟
تا کجا باید صبر و به نوعی استقامت نمود
واقعاً شما بزرگوران به عنوان نمایندگان مردم شریف ایران در قبال اینگونه مسائل باید جوابگو باشید که چرا در مقابل این همه دهن کجی به قوای مقننه و قضائیه اقدام نمی کنید .
من از نامه وزین شما بسیار خوشحال هستم اما حیف که این نامه هم مانند تذکرات دیگر هیچ ترتیب اثری از طرف رئیس جمهور داده نمی شود . (355070)
 
ک م
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۱۴:۵۸
با سلام کلیت نامه آقای توکلی حقیقتا قابل دفاع است بخصوص بند سوم آن . البته همانطور که خودشان هم گفته اند فقط هم مختص به این موارد نیست موارد متعدد دیگری هست مثل قانون حجاب و عفاف و قانون بودجه مترو .در همین دومورد مشکلات را ببینید وضعیت حمل ونقل عمومی و آلودگی هوا و ترافیک سنگین بخصوص از اول مهر به بعد آیا اگر مترو یک توسعه جهشی پیدا میکرد باز هم وضع چنین بود یا در قضیه حجاب وضع ما الان از مرز افتضاح و ابتذال هم گذشته حالا بعضی و از جمله آقای رئیس جمهور بخواهند قضیه را کوچک جلوه دهند یا اصلا صورت مساله را پاک کنند مشکلی حل نمی شود معضلاتی است که مردم با تمام وجود حس میکنند یک چیز خیالی نیست که باخیالات بتوان آنها را پاک کرد و مورد آخر هم که بحث امور خارجه و موازی کاری و عدم تبعیت از رهبری . آیا معنای ولائی بودن آقایان این است یا آن حرفها و ادعاها فقط برای مقطع خاصی بود . در هر حال به توجه آقایان وبویژه آقای رئیس جمهور به تذکراتی از این دست ظاهرا نمی توان چندان امیدی داشت مجلس شورای اسلامی باید به وظایف قانونی خود عمل کند و ملاحظات را در حد ضرورت در نظر بگیرد وضع الان کشور از وضع زمان جنگ که بدتر نیست تا کوچکترین کاری از طرف مجلس بخواهد انجام شود فوری بگوئیم باید ملاحظه کرد و الا از لحاظ خارجی چنین و چنان . در زمان جنگ هم مجالس وقت اینجور نبود که مطلق در برابر دولت وقت سکوت کنند که مبادا باعث سوئ استفاده دشمنان شود بالاخره نظارت و قانون گرائی و برخورد با تخلفات در محدوده قانون البته با رعایت اعتدال و پرهیز از سیاسی کاری جزء ضروریات کار مجلس است و تعطیل نا پذیر والا ممکن است تا زمانی که جمهوری اسلامی به اصول خود پایبند است مشکلات خارجی و دشمنیها ادامه داشته باشد پس باید همه اقدامات تعطیل شود و هر کارناصحیحی هر یک از دستگاهها یا مسئولین انجام دادند کسی دم هم بر نیاورد که مبادا دشمن سوئ استفاده کند بلکه باید با تدبیر قضیه را مدیریت کرد والا کار به جائی میرسد که میشود: آب از جوی رفته را به جوی نمی توان باز گرداند. (355074)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۰:۰۳
تعطیلی بدون برنامه و اعلام قبلی روز شنبه واقعا کسل کننده و بیجا بود.
واقعا معلوم نبود چه هدفی را دنبال می کرد! (355079)
 
یک کلام ختم کلام
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۳:۳۱
بهتر نبود قبل از انتشار در وب در خفا این نامه داده میشد ؟ (355081)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۱:۵۱
اون وقت تاثیری هم داشت؟ (355217)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۲:۱۴
معني اين جمله \"احتياط مجلس در برخورد با قانون‌شكني‌هاي خود را كه بيشتر به دليل ملاحظات سياسي خارجي و داخلي است، هميشگي نپنداريد.\" را چند سال ديگر بايد بفهميم و تا آن زمان چقدر خسارت به منابع فيزيكي و رواني جامعه وارد شده است. مجلس در مقابل آن بايد پاسخگو باشد. (355086)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۶:۰۴
وظیفه نماینده توضیح خواستن عملکرد دولت دولت است و از آقای توکلی بخاطر دفاع از قوانین تشکر میکنیم (355089)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۵:۱۱
وفيقات خوبي از جمله در تقويت سرمايه اجتماعي بين توده‌هاي مردم داشته‌ايد. اين توفيق مرهون كار شبانه روزي شما در كشاندن اعتبارات دولتي تا اقصي نقاط كشور و نيز اكرام و توجه به مستضعفان است.........

تعارف سیاسی می فرمایید! (355098)
 
ج-م
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۴:۵۴:۱۲
کجايند عقلاي دولت اول احمدي نژاد عزيز ،دکترالهام و دکتر داودي. دو سه نفر نفوذي فعلي (م و ر و..)در صدد بد نام کردن اصول گرايان انند و متاسفانه شيطان راه نفوذ خود را از طريق آنان يافته است. (355084)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۵:۴۵
البته به آقاي احمدي نژاد انتقادات زيادي وارد است. ولي مجلس در صورتي مي تواند به ايشان اعتراض كند يا اخطار دهد كه خودش راه و بيراه تعصيل نباشد. آقايان به مدت سه هفته تعطيلند!! چرا!!؟؟
اين در حاليست كه تازه از تعطيلات برگشته اند. اساسا مگر مجلس تعطيل بردار است؟! آقايان پس از بازگشت بايد به وضعيت بي قانون و خارج از اصول خودشان رسيدگي كنند تا بتوانند به ديگري ايراد بگيرند . به قول معروف اول يه سوزن به خوشان بزنند و بعد يه جوالدوز به ديگري. (355116)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۶:۰۸
آدم هایی که توی مجلس هستند برای شهرهای دیگری هستند و نمایندگان آن شهرها. باید بروند و به مشکلات حوزه های انتخابی خود رسیدگی کنند. ایرادتان بنی اسرائیلی است. (355125)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۱:۴۴
با سلام

جناب آقای توکلی حرف دل ما را زدی دورود خدا برشما چون بر آن سوکندی که خورده اید پایبد هستید. امیدوارم خدا پشت و پناهد باشد. (355119)
 
alitimas
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۷:۱۲
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب آقای توکلی
تردیدی نیست که آقای توکلی با سوابق طولانی خدمتی در وزارت و مجلس حق داشته و دارند که گاه از سر دلسوزی تذکراتی بدهند و البته هم در حیطه وظایف فعلی نمایندگی ایشان نیز می باشد . شاید به جرئت بتوان گفت کسی که بیش از همه تذکرات قانونی داشته است آقای دکتر توکلی بوده اند . اما به عنوان یک شهروند دوست دارم تذکرات نمایندگان محترم از نوعی باشد که به دل من شهروند بنشیند . باورکنید وقتی من شهروند میبینم که به رئیس جمهور منتخب من از چپ و راست گیرمیدین و اجازه هرگونه تحرکی را از وی می خواهید بستانید حداقل این طور احساس می کنم که به من و انتخاب من توهین میشود . آقایان ، غیر از این است که این رئیس جمهور چهار سال رئیس جمهور بود و همین تذکرات و انتقادها و حتی قانون شکنی ها که می فرمائید بود ولی همگان شاهد بودند که همین رئیس جمهور 24 میلیون رای از مردم گرفت و دوباره انتخاب شد .
شاید لازم باشد برادران عزیز مجلس نشین کمی پا را به درون جامعه بگذارند و اندکی از خواست و ذائقه مردم خود آگاه شوند و ببینند نظر جامعه چیست .
آقای دکتر توکلی توجه بفرمایند در خصوص اعتراض خود به تعطیلی روز شنبه و خداوکیلی انصاف بدهند که آیا بهتر نبود نمایندگان محترم تعطیلات را جابجا می کردند و آن طرح سه روز تعطیلی به اجرا گذاشته میشد . چه فرقی می کرد دو روز تعطیلی را حذف می کردند و دو روز به تعطیلات عید فطر اضافه میشد . در سرجمع تعطیلات هیچ تاثیری نداشت . و البته من شهروند چنین احساس کردم که برخورد مجلس یک برخورد سیاسی است . خوب ممکن است کسی بگوید تو بیخود احساس سیاسی بودن میکنی و من هم بگویم بنده رای خود را به آقایان نماینده پس گرفتم و از این پس آنها حق ندارند برای من تصمیم بگیرند .
موضوع دوم که برادر عزیزمان آقای توکلی بسیار هم بر آن تاکید می کنند توضیح و تفسیر بیانات مقام معظم رهبری است و حاشا که این رویه بسیار خطرناکی است . به نظرم بیانات معظم له برای افرادی عادی همچون من شهروند است که مستقیما\" آن را بفهمم و به زبان فارسی هم هست . اینکه بخواهیم تعبیر و تفسیر بکنیم یک وقت خدای نکرده به رهبری صدمه می زنیم همچون آن بنده خدائی که گفته بود \" نظر رهبری به ناطق است و خاتمی برنده شد \"

در هر حال آقای توکلی درست است امام فرمودند مجلس در راس امور است اما کدام مجلس را فرمودند . شما که بحمدالله تمام مجالس گذشته تا حال در نظام اسلامی را دیده اید و خودتان هم خوب می دانید که منحنی ورود به مجلس به سود سرمایه داری در حال صعود است و انقلاب هم به فرموده امام مال پابرهنه هاست و حالا چه نسبتی میان پابرهنه ها و سرمایه داری پیدا می کنید .
عیب بزرگ مجلس ما فاصله ای است که بین اکثریت مجلس و اکثریت ملت وجود دارد و دلیل روشن و آشکار آن موضع نمایندگان در سه انتخابات ریاست جمهوری به نفع کاندیداتوری کسانی بود که رای دومی شدند و به همین دلیل اکنون دولت در راس امور است . (355127)
 
بهروز
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۲:۴۸
نهايتا\" تكليف را مقام معظم رهبري مشخص ميكنند .
لكن به نظر ميرسد با توجه به وضعيت بغرنج سياسي منطقه و تحريم هاي اعمال شده ، هر گونه حركتي كه موجب تضعيف اقتدار داخلي و تضعيف مواضع ما در خارج باشد .
مانعي در جهت اعمال قانون گرايي و ديگر خواسته هاي به حق ميگردد .
يه عبارت ديگر مسئولين تصميم گيرنده \" هاچ مز \" شده اند . و ديگران هم متاسفانه خر خودشان را ميرانند . (355136)
 
رضا حسین خداداد
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۵:۱۲
حول وحوش یک سال پیش در مورد بازگشت اقایان میر حسین و کروبی بنده بی سواد دیپلمه در این سایت نظر دادم که این دو نفر دیگر به دامن ولایت و ملت بر نمی گردند و متاسفانه با کلی رای منفی روبرو شدم. والان هم اینرا می گویم که جناب اقای توکلی اگر تا پایان دوره ریاست جمهوری دهم نیز صبر کنید اقای احمدی نژاد هرگز از این مسیر خود خواهی و خود بینی بر نخواهند گشت؟پس ایا بهتر نیست دست از نصیحت و نامه نگاری به دولت مردانی که صدای هیچ مخالفی را نمی شنوند بردارید وبه جای ان از مسیر قانونی و قدرت مند قوه مقننه در مقابل این همه قانون گریزی بایستید؟ایا وقت ان نرسیده؟ (355139)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۶:۰۲
بیشتر مردم این حرفا رو به حساب نمی آرن ،این کارا بی فایدس. (355140)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۲:۵۴
جناب آقای توکلی بنده یک روزنامه نگار کوچک و گمنامی هستم ولی این مطلب را در زندگی حرفه ای خود به درستی یاد گرفته ام که تعارف و ملاحظه کاری در برابر خطا خطرات آن به مراتب بیشتر از ارتکاب خطا است زیرا فردی که راه را به خطا رفته آن هم در سطح مدیریت کلان بی شک اعتقادی به خطا بودن رفتار خود ندارد در ثانی خود مجلس نیز با ملاحظه کاری که فرمودید، در برابر کار نظارتی خود اهمال کرده است در حالی که اجرای قانون تعارف بردار نیست و آقا و نوکر ،وزیر و کیل نمی شناسد مگر قانون فقط برای پابرهنگان است. تا دیر نشده باید بدور از حب و بغض و قدرت نمایی به نص صریح قانون عمل شود. (355147)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۳:۴۰
اقای توکلی شما فکر نمی کنید این حرکات واعمال ریشه روانی داشته باشد چون حتی به سخنان پنداموز رهبر عزیزمان هم ترتیب اثر نمیدهند .مایه تاسف است (355149)
 
aghakhani
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۵:۴۲
کو گوش شنوا
وقتی با نامه کتبی رهبری برای عذل آقایان با بی تفاوتی رفتار میشود توقع هست با انتقاد های دوستان چه رفتاری شود
تمام این مسائل آب در هاون کوبیدن است (355163)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۰:۴۰:۵۷
بودجه مترو چی شد؟ سهمیه های بنزین به زودی کمتر یا قطع می شود اما مترو هنوز با کندی پیش می رود!
مگر دولت نمی خواهد هدفمندی یارانه ها را اجرا کند خوب حتی اگر اجرا هم نکند توسعه مترو به نفع دولت و مردم خواهد بود. (355605)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۳:۳۳
به نظرم لازم است آقاي توكلي نيز گاهي به اقصي نقاط كشور سر بزنند. احتمالا تورم، نرخ بيكاري، ميزان رشد اقتصادي و ... سالهاي اخير در اقصي نقاط كشور تاثير مثبت گذاشته است چراكه احتمالا تورم اينبار برعكس از جيب اغنيا داخل جيب فقرا ريخته است! (355182)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۴:۳۹
تعطيلي (گفت و شنود)

گفت: مجلس با پيشنهاد دولت براي افزايش يك روز به تعطيلي عيد فطر مخالفت كرد.
گفتم: خب! نمايندگان مردم هستند و احساس كردند كه همان يك روز تعطيلي كافي است!
گفت: پس چرا خودشان بلافاصله دو هفته مجلس را تعطيل كردند؟
گفتم: خب! نمايندگان يك ماه تعطيلات تابستاني دارند كه نصفش باقي مانده بود.
گفت: مگر نمايندگان مجلس مثل بقيه مردم از تعطيلات رسمي استفاده نمي كنند كه يك ماه تعطيلات اضافي هم براي خودشان در نظر گرفته اند؟!
گفتم: البته كه از همه تعطيلات رسمي هم استفاده مي كنند.
گفت: پس چي شده كه يك روز تعطيلي عيد فطر را براي مردم نمي پسندند ولي يك ماه تعطيلي اضافه بر تعطيلات رسمي را حق خودشان مي دانند؟! نمايندگان مردم كه بايد كارشان بيشتر از بقيه باشد، تازه امسال سال كار مضاعف و همت مضاعف هم هست.
گفتم: چه عرض كنم؟! از شخصي پرسيدند چرا شب ها اينقدر زود مي خوابي؟ گفت؛ آخه ديدم من كه نمي تونم صبح ها زود بيدار شم، گفتم لااقل شب ها زود بخوابم!
به نقل از کیهان (355187)
 
هادي
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۷:۴۰
با عرض تبريك عيد سعيد فطر با2روز تاخير...
مدتي بود نظر دادن تو سايت الف رو براي خودم ممنوع كردم تا كمتر از ناراحتي اعصاب رنج ببرم.
براي من رسانه يا سايتي مثل الف با سايتي مثل رجا نيوز تفاوتي ندارند فقط چيزي كه من و خيلي ها رو آزار ميده انعكاس اخبار دروغ، تكيه بر شايعات و تعصب بيجا بوده و هست.
آقاي توكلي اسراف حرامه، اسراف كار شيطانه، وقتي كه شما براي عيب جويي از آقاي احمدي نژاد و ديگران تلف ميكنيد چقدر صرف برنامه ريزي براي اعتلاي دين و فرهنگ و اقتصاد اين مملكت ميشه؟
آيا وظيفه شما نمايندگان مجلس جز محاسبه و برنامه ريزي و كمك به حل مشكلات مردم هست؟
چقدر به مشكلات مردم حوزه انتخابيه خودتون واقف هستيد؟چقدر براي حل اونها تلاش كرديد؟چقدر گلوي مبارك رو براي نطق در مجلس به پيشنهاد براي حل مشكلات اعتقادي و فرهنگي و اقتصادي مردم بكار گرفتيد؟با توجه به وقتي كه براي عيب جويي از هر گوشه و كنار تلف ميكنيد چقدر تلاش براي رفع مشكلات انجام ميدهيد؟
مگر به شما حقوق مي دهند تا فقط به كار رئيس جمهور ايراد بگيريد و آنهم ايكاش دلايلتان كامل و مستدل باشد كه يقينا درآنصورت موجب شفاف سازي ميشد!
كجا بوديد زماني كه حرف مجلس به پشيزي پيش دولتهاي قبلي ارزش نداشت، من ميدانم و خيلي ها مي دانند اين حرفها انتقاد نيست بلكه حمله است، چرا درب سايتتان به روي هر منافق و معاندي باز است تا هر مطلبي و به هر شكلي سر از آن در بياورد؟
شما چگونه خودتان را اصولگرا ميدانيد كه جز بازي با كلمات رهبر عزيز و معظم كاري نميكنيد؟
يعني در اين مملكت هيچ بي قانوني بزرگتر از اين مطالب عنوان شده در اين نامه و ديگر نامه ها وجود ندارد؟تازه همينكه شما به اين نتيجه رسيديد كه جايي بي قانوني هست هم محل اشكال است زيرا فهم شما از قانون در سطح خودتان است آنهم اگر احساس كنيد انتقادتان سازنده خواهد بود آيا اين راه درست است؟
بالفرض كه تذكري به رئيس جمهور داشته باشيد آيا اين تشويش اذهان عمومي نيست كه دلايل توجيه نشده تان بلافاصله يا حتي قبل از ارسال نامه در سايت قرار بگيرد؟
مردم چه زماني بايد از شر اين كينه توزي ها و توهين ها و دروغ ها راحت بشوند؟
نميگويم خدايي نكرده شما دروغ ميگوييد اما اين را ميدانم دروغ زياد مي شنويد اين را بدانيد شرح حال برخي از افرادي كه در اطراف شما هستند و برخي شديدا در اين سايت فعاليت دارند در فيس بوك و امثال آن قابل رهگيري هست.
با اين كارها نميتوان اعتماد مردم را جلب كرد حواستان باشد دشمنان داخلي و خارجي ايران اسلامي خون خوارتر از اين هستند كه به من و شما رحم كنند و خير خواه باشند...
خداوند عزت اسلام و مسلمين را روز به روز بيشتر از گذشته بيافزايد...آمين يا رب العالمين
و من الله التوفيق

از مسئولين سايت تقاضا دارم بدون سانسور و حذف تاييد بفرمايند.. (355190)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۳:۴۸:۳۸
سلام دوست عزيز،
اين سايت حداقل اين حسن را دارد که با خواندن نظرات ساير افراد، کمی از اين فشار روانی که به دليل تکروی های مسئولين بر روی ما وارد شده کم شود و بدانيم که در اين ميدان تنها نيستيم. (355443)
 
امير
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۴۵:۱۸
واقعا حضور افرادي مثل جناب آقاي دكتر توكلي در مجلس بسيار موثر مي باشد براي ايشان آرزوي توفيق داريم (355196)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۶:۵۵:۲۸
جناب اقای توکلی،
بجز پاراگراف اول که باعث بیماری اقتصادی هلندی شد با بقیه مطالب موافقم. (355199)
 
میثم
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۱:۰۴
اقای توکلی
بنده به خیلی از کارهای احمدی نژاد اعتراض دارم وبعضی از حرفهای انان را انحراف از دین می دانم. اما باید بین تخلفات مطرح شده وتهدید به سلب صلاحیت باید تناسب وجود داشته باشد. که این امر در این سه نمونه مورد اشاره مفقوده است. وخصوصا با توجه به کارهای خوب وبزرگ ومهمی که انجام دادند. لذا حتی اگر بپزیریم که در این موارد تخلف وجود دارد، قصه به این اندازه نیست که ایشان تهدید به سلب صلاحیت شود.
واین امر کشف از عصبانیت مفرط وخروج از اعتدال می کند. والا اگر میزان اینقدر دقیق باشد شما وهمچنین مجلس هم در کارنامتان نقض های زیادی از قانون دارید که موجب ازبین رفتن حجیت صدارت شما می شود.
لذا بهتر است شما هم به توصیه های رهبری عمل کنید که تا حالا ندیده ایم (355215)
 
پاسدار سبز
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۷:۳۲:۰۴
\"\" اندکی صبر سحر نزدیک است ..... \"\" (355218)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۸:۲۲:۴۴
در مورد تبعیض ناشی از تعطیلات بین کارمندان وکارگران پاسخی داده نشد.
حق الناس با توجیهات سیاسی توجیه نمی شود (355250)
 
سلیمانی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۹:۱۹:۵۶
من با اطلاع از همه ی قانون شکنی ها و با آگاهی کامل از رفتارهای غیر معقول آقای احمدی نژاد به او رای دادم. چاره دیگری هم داشتم؟؟؟؟
اگر بازهم به 22 خرداد بازگردم همین رای را می دهم و البته با اطمینان بیشتر
ای کاش وضعیت طوری بود که همه نماینده ها می توانستند انتقادهایشان را به دولت به راحتی بیان کنند و حتی اگر شده احمدی نژاد را مورد سوال قرار دهند و حتی کفایت سیاسیش را به رای بگذارند ولی حیف با فضای غیر معقولی که موسوی و حامیان جو گیرش به وجود آورده اند من هم جای نماینده های مجلس بودم ترجیح می دادم در این فضای فتنه تا جایی که می شود تحمل کنم. (355282)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۳:۵۰:۰۰
باز هم درود به شرفت که به حق اعتراف می کنی (355445)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۹:۴۳:۴۰
برادرگرامي آقاي دكتر توكلي باسلام . واقعا جاي تاسف داردكه رياست محترم جمهوري اصولگراي ما قانون گريز و همه چيز را راي خود بداند و مجلس كه درتمام اعصار از وجهه خاص قانوني برخوردار بوده اين چنين برآشفته شود كه رياستش سكته قلبي كند.! همه را ميشود توجيه كرد ولي سخنان و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را نميشود ناديده گرفت و توجيه كرد و به فرمايش خود ايشان حرفهاي رهبري صريح و روشن است چرا كسي كه دم از ولايت ميزد اين چنين به بي راهه ميرور ؟
قبل از پشيمان شدن بايد رياست محترم جمهوركه با اين همه تلاش مضاعف كار ميكند كاري كند كه به گفته آقاي عباس هودياني پشيمان آخري سودي ندارد.محسن اسماعيلي (355303)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۱:۵۰:۳۸
دوست عزیز می شود بگویید در کجای سیره مقام معظم رهبری تهدید ریاست جمهور وجود دارد؟؟ کجا و کی حضرت ایشان دولت را به قانون شکنی و استبداد توصیف کرده اند؟؟ راستی مگر غیر از این است که حضرت ایشان برای بررسی اختلاف میان دولت و مجلس در برخی موارد کارگروه تشکیل داده اند؟؟ اگر این قدر شفاف مشخص بود که دولت اشتباه می کند که آقای توکلی می گوید پس می شود دلیل تشکیل این کارگروه چیست؟؟ راستی اگر نظر دولت در خصوص اینکه برخی قوانین قابلیت اجرا ندارند ، بهانه و غیرمنطقی است ، می شود بگویید چرا مقام معظم رهبری از آن انذار داده اند؟؟ چگونه است که سخن مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از موازی کاری نشان از وجود این موازی کاری دارد اما هشدار ایان در خصوص پرهیز از تصویب قوانینی که اجرایی نیست بلامصداق است؟؟ چگونه است که حضرت ایشان خواستار نظارت بر نمایندگان شدند مگر غیر از این است که نمایندگان نشان داده اند که برخی موارد منافع باندی خویش را بر منافع ملی ارجح می دانند مصداق بارز آن موضوع وقف دانشگاه آزاد بوده است. می شود باز هم گفت که بی بندوباری مورد نهی مقام معظم رهبری در خصوص اظهار نظر در مورد دولت مصداقش چه بوده و کدام گروه بودند؟؟ آیا آنان پایبندی خویش را به نظرات معظم له نشان دادند؟؟ در همین مورد اخیر در دیدار رهبری معظم با هیئت دولت مگر غیر از این است که تعاریف معظم له از دولت هم چشم نواز بود چرا فقط تنبه ایشان در خصوص پرهیز از موازی کاری دستاویز تهدید رئیس جمهور شده است؟؟؟ (355634)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۰۸:۱۵:۰۳
دلیل سکته قلبی رئیس مجلس رو تو تعطیلی چند ماهه مجمع تتشخیص جستجو کنید!!! (355886)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۱۹:۵۲:۵۱
هروقت سران فتنه محاکمه و به اشد مجازات محکوم شدند آنوقت میتوان تصور کرد که مجلس محترم هم عدم کفایت سیاسی آقای احمدی نژاد را یک بررسی ای بکند چرا که میزان حال فعلی افراد است و ظاهر قضیه اینست که گره زدن همه چیز توسط آقای احمدی نژاد به فردی مثل مشاعی مصداق بارز عدم کفایت سیاسی آقای احمدی نژاد است.
خلاصه کلام تا وقتی اجرای قانون در مملکت با ملاحظات بی مورد مسکوت میماند این قصه ها تمام شدنی نیست.... (355309)
 
احمد لطفی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۰:۱۳:۴۳
خوب است خود شما می فرمایید به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است...
خودتان جواب خودتان را داده اید.
ر ک : قانون اساسی (355322)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۱:۰۰:۱۷
حضرت امام خطاب به بنی صدر

فرمودند:\"توغلط میکنی که قانون را

قبول نداری قانون تو را قبول ندارد\"اگر

صداو سیما ما واقعا به معنی تمام

کلمه ملی باشد و جناحی عمل

نکند و یک ذره آزادگی را چاشنی

کارش کند باید برنامه شاخص را

یک بار دیگر پخش کند. این

نمی شود که قانون فقط برای

همسایه خوب باشه اگر خوبه برای

همه خوبه (355348)
 
محمد حسن
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۱:۱۲:۵۰
ممنونم از درج این مطلب.
مقایسه رفتاری که مخالفان با استاد شجریان داشتند و این ماجرا که برای استاد افتخاری رخ داده واقعا نشان دهنده ی خیلی مسائله:
کسانی که به فضای باز سیاسی و اظهار نظر آزاد معتقدند یا حد اقل اینگونه وانمود میکنند و بلند گو بدستان ((زنده باد مخالف من)) با یک اظهار نظر مخالف چگونه برخورد می کنند در حالی که در طرف دیگر کسانی که به دادن این دست شعار ها مشهور نیستند در فضایی صمیمی و دوستانه و بسیار منطقی تر موئدبانه رفتار غیر قابل توجیه استاد شجریان را نقد کرده و از این کار او تبری می جویند و در پاسخ هم که با کمال تاسف استاد آنطور ... بگذریم.
استدلال های عزیزان را که در توجیه رفتار نامناسب با استاد و حتی ععل رفتن وی از ایران ذکر شده هم انصافا مرا به یاد سلسله دلایل تقلب در انتخابات انداخت !
به نظر بنده البته بهتره در هر زمینه ای صاحب نظر و متخصص اظهار نظر کنه حالا غیر متخصص هرکی که میخواد باشه باشه ، چه علی کریمی و محمد رضا شجریان و چه حمید سوریان و علیرضا افتخاری. افراد حق ندارند به واسطه ی محبوبیت خودشان در مسایلی این چنینی وارد شوند . این شامل رئیس جمهور محبوبم احمدی نژاد و دیگران هم میشه. بالآخره اینم یکی از اشکالات دموکراسی وارداتی و جامعه ی مدنیه دیگه!
ولی خدا وکیلی چرا استاد رفته فرانسه! (355359)
 
شهر اشوب
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۳۶:۴۹
.
.
. مثل اینکه اینگونه نامه نگاری الان مد شده است.
.
.
نمیدانستم دکتر احمدی نژاد مرتبه اش از نماینده مجلس هم کم تر است!!!!!!............ایشان ریس جمهور است دومین مقام بلند پایه بعد از رهبری!!!!!!!!!!!................. برای بار هزارمیان بار
.
.
.
نمی شود نماینده ای بعلت داشتن یک سایت .اعتراض خود را بدین گونه ارایه دهد مجلس شورای اسلامی ساز و کار اعتراض نمایندگان ملت را تعیین کرده است. .........دکتر توکلی عزیز بنظزم باید از اینگونه اقدامات خود داری نماید.برای سوال از ریس جمهور الحمد الله قانون وچود دارد. !!! ....ایا مشکل از جمع کردن امضا است!!!...چون اینطور که دکتر توکلی میگویند خیلی از نمایندگان با ایشان موافق هستند و طبعا نباید مشکلی در این زمینه باشد!!!!!.... یا اینکه دغدغه شخصی ایشان است. ..
.
.
.
درهر صورت اعتراض حق نمایندگان مجلس است و اینکه دکتر توکلی به این موضوع اعتراض دارد قابل احترام است و شایسته تقدیر.......... پیشنها د میکنم د رانتخابات ریاست جمهوری در پیش رو حتما شرکت کنند .چون با رای های بدست اورده انشاالله بر طبق معیارهای خود عمل خواهد کرد ....امین!
.
.
.
.
.
این اختیارات برای ریاست جمهوری از حق ان است .و نمی شود شان ریاست جمهوری را تا به این حد پایین اورد که دستورات مجلس را تنها اچرا کند !!!!.....و باید برای هر کاری به مچلس رچوع کند.... (355410)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۰:۱۳:۰۰
سلام،1- رییس جمهور بالاترین \"مقام اجرایی\" کشور است.اجرای قوانینی که مجلس تصویب میکنه،نه هرچی که خودش خواست./\"مجلس در راس امور است\"حضرت امام/2-صحبت رهبری بر همه اینها اولویت دارد اما متاسفانه آقای احمدی نژادحتی به این هم توجه نمیکند،نمونه اش انتخاب آقای مشایی بعد از نامه رهبری،یا موازی کاری، یا استفاده نکردن از برخی افراد در برخی وزارتها و ... (355922)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۴۷:۳۵
من کارمند دولتم.رئیس بزرگ هم نیستم اما مسئولیت یک بخش رو بر عهده دارم. این کم کردن ساعتهای کار برای بخشهای مدیریتی و برنامه ریزی عملا اجرا نمیشه چون تا دیروقت کار میکنیم و البته خداوکیلی با انگیزه چون یه دولت مرد بالای سرمونه. در این 13 سال سابقه خدمتم همیشه ماره مبارک رو یک ساعت دیر و یک ساعت زود تموم می کردیم.
آقای توکلی باید بدونی که در ادارت سرجمع دو ساعت از وقت مفید بابت صبحونه و چاشت و ناهار و چای و ... (بسته به اینکه چقد شکمو باشی) میگذره و چای زیاد خوردن هم بعلت عوارض جانبی یه خورده دیگه وقت آدمو میگیره! ولی تو ماه مبارک این اوقات صرفه جویی میشه. به هر حال از نظر اقتصادی خیلی هم تفاوتی نمیکنه. آها! ضمنا جلسه قرآن و این چیزا هم که قبلا تو ساعات اداری داشتیم حالا نداریم.(بفرما. بدهکارتون هم کردم!)
برادر من به هر حال احمدی نژاده دیگه. درسته یه کم حال همه مونو میگیره ولی عوضش حال اونائی رو هم که باید اساسی میگیره و اینقدرا هم نباید عصبانی شد.
ضمنا برای اینکه حرف مجلس رو بخونه یکم کم تعطیل کنین و به دانشگاه آزاد هم رای ندین (البته انصافا شما را دوست و قبول دارم و بلانسبت شما). مشائی و رحیمی هم که میان مجلس دورشونو نگیرین.
آقای توکلی، برادر عزیز و پاکدست و صحیح العمل و شجاع (شجاعی واسه اینکه از فتنه گرها نترسیدی) میدونم که به نامت اثری نمیداد ولی واسش خصوصی فرستادی؟
سایت محترم الف، سعی کردم مودبانه و مزاح آلود باشد. لطفا منتشر بفرمائید. (355411)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۵۴:۴۳
جناب آقای توکلی بهتر است اینگونه انتقادات تند را در جلسات مشترکی که بین دولت و مجلس برگزار میشود مطرح فرموده و یکطرفه به قاضی نروید و جواب ابهامات خود را از طریق صواب آن استنباط فرمائید.مطمئنا اینگونه نامه ها که رعایت حرمت ریاست محترم جمهور نیز در آن به چشم نمیخورد جز دادن بهانه به مخالفان و معاندان نظام هیچگونه تاثیر مثبتی نداشته و شاید اثر عکس نیز داشته باشد.تا به حال آقای دکتر احمدی نژاد از شخص جنابعالی که دارای ایرادات فراوانی در عملکرد خود میباشید اینگونه انتقاداتی در قالب نامه های سرگشاده ننموده اند که جنابعالی سر هر مسئله ای که به زعم خود آنرا قانون شکنی مینامید به سرعت نامه ای حق به جانب در سایت خود منتشر مینمائید.جنابعالی بهتر است عوض پژوهش در نقاط ضعف دولت کمی هم خدمات دولتهای نهم و دهم به مردم شریف ایران را بزرگنمایی نموده و به گوش همه برسانید تا مردم شریف از اینگونه تحولات در تمامی عرصه ها که منشا اکثر آنها همین شخص آقای دکتر احمدی نژاد بوده است آگاه شوند. (355417)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۳:۵۴:۵۵
سلام جناب اقای توکلی
شما نماینده شجاعی هستید که واقعیتها را مطرح میکنید اما ایا وقت ان نرسیده تا قبل از اینکه استبداد و خودرائی دوباره حاکم شود قاطعانه بحث کفایت سیاسی را دنبال فرمائید صبر ملت هم سر امده از اینهمه بی کفایتی و شتابزدگی و فقر و تورم و بیکاری و فحشا و.. که دل هر مومنی را میلرزاند ایا در مکتب تشیع هیچ مصلحتی بالاتر از حقیقت نیست ایا کسی که در برنامه زنده تلویزیونی علنا میگوید قانون مصوب مجلس و تائید شده شورای نگهبان را قبول ندارد به انحا مختلف بیانات رهبر معظم انقلاب را دور میزند رشد اقتصادی کشور را به صفر میرساند پروژه های نیمه تمام را افتتاح میکند دچار توهم مزمن توطئه شده و دچار کیش شخصیت شده تا انجا که میگوید دنیا بسرعت بسوی احمدی نژادی شدن پیش میرود مصوبات استانی نمایشی انجام میدهد و...و.. ایا باید بخاطر مصلحت و سو استفاده احتمالی رقیب سکوت کرد یادتان باشد تاریخ سالهای بعد قضاوت خواهد کرد که چه کسانی راه استبداد را با سکوت هموار کردند شما نمایندگان ملت هستید یکبار برای همیشه تکلیف قانون گریزی دولت را مشخص کنید اگر قصد خدمت به ملت را دارید و اگر نیت و توجه اتان فقط و فقط رضایت حضرت حق است همچنان و با صدای زسا فریاد بزنید تا قانون محور همه کارها باشد و اگر فایده ای نداشت اخرین برگ دست مجلس را رو کنید تا شادی و نشاط به جامعه باز گردد بنده خود جز اصولگراها می باشم اما از برخی رفتار این دولت شرمگینم فکر اساسی بکنید (355448)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۰:۰۹:۳۴
من نمی دانم چرا در این مملکت کسی اقای رئیس جمهور را درک نمی کند ایشان اراده نموده اند که یک تنه این کشور را از ورطه جهل و فساد و تباهی و ...نجات بدهند - ایشان نه احتیاجی به هئیت دولت دارد و نه احتیاجی به وزیران نالایق و برای اثبات این مطلب در یک دولت 9 نفر از انها را که خودش اورده بیرون کرد -
ایشان احتیاجی به قوانین من درآوردی شما مجلسیان هم ندارد - فکر می کنید با تصویب قانون های الکی می توانید جلوی خدمات ایشان را بگیرید- این همه قانون ها را اجرا نمی کنه برای همینه دیگه

شما مجلسی ها هم حالا اگر خیلی خودتان را صادق می دانید حداقل اگر کمکش نمکنید سنگی جلوی پایش نباشید - مجلس وظیفه دارد قانون تصویب کند نه اینکه جلوی رئیس جمهور بایستد مجلس دندش نرم باید قانونی تصویب کند که ایشان از عهده اش براید وگرنه شما که مجلسی نیستید - اگر مجلس راس همه امور است منظور انجایی است که امور از دست ایشان خارج شده باشد . الحمد الله با توانایی که ایشان دارند همه امور در کف با کفایت ایشان است و فعلا با شما کاری ندارد.

ایشان 24 میلیون رای اورده اما نه مال تهرونی های بالای شهری تیتیش مامانی بلکه از اون روستایی افتاب خورده که تو عمرش خواب دیدن رئیس یه بخش که چه عرض کنم خواب کدخدا را هم ارزو می کرد حالا رئیس جمهور بغلش می کنه ، رسیده به اینجا که می بینی - (خدا وکیلی اینجاش طنز نبود) پس حق بده بیشتر فکر اون ها باشه و روز شب نشناسه تا بتونه یه کوچه باغی را تو روستایی اسفالت کنه و یه مدرسه نیم بنده برای کپر نیشینهای افتاب زده راه بندازه - تا ان اقای بخش دار و دهدار جلوی هم ولایتی های خود پز بدهد : «دیدی کاری کردم که بجای من رئیس جمهور امد کوچه هایمان را اسفالت کرد» . و یا اینکه دهها طرح را چند بار در روستاها افتتاح کنه تا روستایی بهانه ایی برای اوردن مجدد رئیس جمهور به روستای خود داشته باشند .
پس از این رئیس جمهور انتظار نداشته باش بیاد برای دلخوشی من و تو شهر نشین ماده و قانون سرهم کنه تا کاری را انجام بده . دل او برا همون روستایی ها می تپه و حاضره برا اونا از هرچه مثل من وتو است بگذره - نوش جون همون روستای ها که همه عمر ما مدیون تلاش اونهاست ولی حیف که عده ایی از صداقتشون سو استفاده کردند! البته دور از جان بعضی ها

اون نمایندگان ترسویی که بخاطر ملاحظات داخلی و خارجی (بخوانیدمصلحت ) نان به نرخ روز می خورند هم باید جور ایشان را بکشند تا مبادا ایشان سکندری بخورد و خدای ناکرده دنیا مارا تمسخر نکند که چطور شده اینها به جون هم افتاده اند بعدش به ریش ما بخندند
اصلا وزیر خارجه می خواهیم برای چه؟ مگر اون کشورهایی که وزیر خارجه ندارند کارشون رو زمین مانده - تازه شاید اقای رئیس جمهور می خواد وزیر خارجه تربیت کند که بجای یکی چند تا داشته باشیم چرا جلوی کارش را می خواهیم بگیریم - این مملکت نیاز به چندین وزیر خارجه داره تا بتوانند اینهمه مشکل خارجی را که برایمان تو این چند سال اخیر اجانب از خدا بی خبر درست کرده اند حل کنند - بنده خدا اقای متکی یه تنه نمی تونه ، چرا بخیل هستید-

تعطیلی هم حقه ملته - وقتی همه تعطیلند چرا مملکت تعطیل نباشه - مجلس که یکماه مفتی تعطیل میکنه - دولت همه یک روز تعطیل کرده
تازه رشد اقتصادی ما هم توروزای تعطیل بیشتره چون مردم تو خونه هاشون هستند و بیشتر غذا می خورند در نتیجه تولید غذا بیشتر می شه - مثلا تولید بنزین در تعطیلات بیشتر میشه تا مردم بیشتر مسافرت بروند- تولید برق بیشتر میشه تا مردم بیشتر از وسایل برقی در تعطیلات استفاده کنند - تازه تولید نسل هم در تعصیلات افزایش پیدا می کنه تا خانواده ها بر درامدشان افزوده شود - خدا وکیلی کی از یک میلیون مفتکی که به حساب بچه نیامده اش می ریزند ناراحت می شه خب این یعنی رشد اقتصادی = همه اینها از بابت روزهای تعطیلی میسر است.
تازه کارگران و بخش خصوصی هم می تونند تعطیل کنند کی جلوی انان را گرفته . دولت که اهل زور اجبار نیست که بیاید بخش خصوصی را هم تعطیل کنه خودش اول تعطیل می کنه تا اونها هم یاد بگیرند چطور تعطیل بشوند حالا یاد نگرفتند تقصیر دولته ؟

از اقای توکلی هم می خواهم که به جای نامه نوشتن به اقای رئیس جمهور با این اوصاف برود و برای حل انچه فکر می کنه مشکله دعا کنه - بله دعا کنه - باور کنید دعا کردن خیلی از مشکلات را رفع می کنه مگر ندید چاه نفت اتیش گرفته در مهران ما که هیچکس قادر نبود ان را مهار کند با دعا خاموش شد - شاید با دعا هم این آتیش اختلاف شما اقایان هم خاموش شود. (355458)
 
ناشناس آشنا
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۱:۲۴:۰۵
جناب آقای توکلی – باسلام ، اگرچه کمی برای پریدن پیر شده اید و کمی نیزدیر شده است و فرصت های زیادی را از دست داده اید ! ولی همانطوریکه در سال گذشته نیز حضورا\" به شما عرض کردم ، شما بالاترین نمره ای که با این سیاست \" یکی به میخ و یکی به نعل \" میتوانید کسب کنید نمره 75/19 از 20 است ! ولی باید در نظر داشته باشید که شرط قبولی دراین آزمون (عاقبت به خیری) ، فقط و فقط کسب نمره 20 است نه کمتر ! ( درست مانند ورزش پرش ارتفاع که شرط عبور از مانع ، مثلا\"دقیقا\"6 متر است . لذا پرش کوتاه و ضعیف یک متری ، تفاوتی با پرش 5 متر و 99 سانتیمتری ندارد ونتیجه هر دو آنها ، باخت است ) -- اگرچه وضعیت شما ، بسیار بهتر ازخیلی از آقایان و حتی معلمین به اصطلاح ، اخلاق است !!!! زیرا بنده بخاطر ماجرای خود ( که همگی از آن باخبرند ) و حتی به لطف الهی توانستم 3 بار حکم قضایی تخلف و دزدی آشکار و محکومیت طرفین دعوای خود را که شامل آقایان .... بوده است را بدست آورم ، بخوبی نسبت به آقایان جناح های مختلف شناخت جامعی حاصل نموده ام و به بخوبی می دانم که اوضاع و احوال چکونه است. (355492)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۱:۳۷:۳۳
مطلب درست است.
ولی سوال من این است که چرا آقای توکلی به قانون شکنی گسترده در شهرداری تهران اعتراض نمی کند. الان آقای قالیباف تراکم فروشی رو به شدت در شهر تهران پیگیری می کنه و در شمال شهر دوباره برج سازها جون گرفتن. پروژه های بسیاری هم بدون توجیه فنی فقط برای پرکردن جیب پیمانکاران عزیز انجام می شود. و قص علی هذا.
اگر آقای توکلی خیلی عدالت خواه است باید نامه بعدی این باشد:
هشدار صریح توکلی به قالیباف (355495)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۷:۴۵:۱۵
آقاي توكلي اينه راهم فهميده ايدكه:
آل سعود چه می كند...!
دربعضی رسانه هاآمده:همسر و دختر ارشد آقای رفسنجانی برای دیدارباملك عبدالله با اسکورت مسئولان عربستان، از هتل محل اقامتشان، همراهی شده اند
شاه عربستان با احترام و تکریم با ایشان برخورد کرده واز اینکه بدون‌خبر به دولت عربستان، به حج عمره آمده‌اند، ابراز تعجب می‌کند.!!
... تا پایان سفر، این همراهی و احترام قابل توجه،ادامه داشته.
آل ابوسفیان چه كرده...!
پذیرایی وتكریم آنان اززینب دخترعلی واسیران راهم ،كه همه شنیده اید.!!...
دنبال هزارنكته باریكترازمونگردید،كه ماباچراغ گشتیم ونیافتیم...!
گفتم: همزاد،ول كن،سیاست پدرومادرندارد،گفت مال یتیم خوردن ندارد....!
العاقل بالاشاره....
...
گفت::شنیدی كه شكایت مهدی رفسنجانی ازرسانه ها شتاب بیشتری گرفته .
گفتم: خب كه چی؟
گفت:شنیدی، فائزه رفسنجانی هم گفته اگردختربابام نبودم،الان زندان بودم.
گفتم :خب كه چی؟
گفت :اینوشنیدی كه میگن وقتی سنگ رومی بندد و...
گفتم :خب كه چی؟
گفت :خب دوزاریت كجه دیگه...
گفتم:بیكاری آ.
گفت:نه بی عارم،عارمو توكشومیزبابام جا گذاشتم.!
http://salam66.mihanblog.com/
اي كاش يه زره هم درموردثروت وقدرت اين آقازاده ها حرفي مي زديدآقاي نماينده! (355536)
 
rasa
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۰۰:۴۷
ای کاش آقای توکلی این بی قانونی هاراهم اضافه می کرد
1افزایش5/5درصدی خقوق کارمندان بر خلاف قانون بود
2قانون ندانستن قانون که خلاف قانون بود!!
3وعده 70000تومانی یارانه در سقرهای تبلیغاتی استانی قبل از تصویب در مجلس که خلاف قانون بود و... (355552)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۲۰:۵۶
جناب آقاي توكلي

من از طرفداران آقاي احمدي نژاد بودم ولي از فرداي روز راي گيري با واكنش و رفتار و ادبيات ايشان پشيمان شدم .
ولي بنظر من وظيفه نمايندگي و قسمي كه شما خورده ايد فقط با انتشار يك يا چند نامه تمام نميشه . ما كه اين پايين پايين ها هستيم خيلي چيزها رو لمس ميكنيم نمايندگان مجلس اين موارد رو نمي بينند يا نميخوان ببينند . با اين تفاسير با لج و لجبازي نميشه مملكترو اداره كرد و مجلس نبايد از شان قانوني خودش كوتاه بيايد. (355556)
 
تافردا
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۲۵:۱۷
بسمه تعالي
ازاين كه هرازگاهي سوسويي ازمجلس مي آيدبايدقدردان بودچون اگراين چندنفرامثال آقايان توكلي،مطهري،نادران و...درمجلس نبودند،بودونبوداين مجلس چندان توفيري نمي كرداين درصورتي است كه امام فرمودند:مجلس دررأس اموراست. شايذازخودبپرسيدچرا؟
1-درسال 1386دولت اقدام به كاهش ساعات كارادارات مي كندمجلس كتباًاين اقدام ومصوبه ي دولت راغيرقانوني اعلام مي كنددولت بدون توجه به اعتراض مجلس سال هاي بعدنيزاين اقدام غيرقانوني راادامه مي دهدامامجلس...
2-وقتي فريادمجلس به جايي نمي رسدمجلس به انفعال مي افتدوكليات طرح يك فوريتي كاهش ساعات كاردرماه مبارك رمضان را درصحن مجلس تصويب مي كند.
3- مجلس طرح افزايش تعطيلي عيدفطررابه دليل ضيق وقت وارسال به شوراي نگهبان براي تصويب وابلاغ واعمال آن ازدستوركارخارج مي كندامادولت بلافاصله درهمان روز،روزشنبه بعدازعيدراتعطيل اعلام مي كند.
4- مجلس قانون خدمات كشوري رادرمهرماه سال 1386به دولت ابلاغ مي كندامادولت اين قانون راتازمان انتخابات اجرانمي كند.
5- مجلس طرح برداشت 2 ميليارددلارازحساب صندوق ارزي براي كمك به مترودرسطح كشورراابلاغ مي كندامادولت آن رااجرانمي كند.
و...
اين درصورتي است كه هركدام ازاين مواردبه مجلس اين امكان راداده است كه رئيس جمهوررابه مجلس فراخوانده وموردسئوال قراردهدودرصورت ادامه ي اين رفتارطرح عدم كفايت سياسي رئيس جمهورردردستوركارخودقراردهد. (355558)
 
lمیر اقبالی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۴۷:۲۵
سلام ، در رابطه با مطالبی نوشته شده است باید به دو دسته تقسیم گردد بخشی از مطالب درست است که این موضوع بیشتری ظاهری است همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص موازی کاری فرمودند مطلب درستی است ولی این زمانی قابل انجام است که مدیران وزارت خارجه توانمندی لازم را داشته باشند ولی متاسفانه آقای متکی در طی این پنج سال با خویش و قوم بازی این وزارت خانه را به وزارت فامیلی تبدیل کرده است. ادارت سیاسی وزارت خارجه تعطیل شده اند و مخالف بیانات مقام معظم رهبری عمل شده است . آیا نباید این مدیر کم توانا را جایگزینی قرار داد. ما در شرایط فعلی نیازمند دیپلماسی قوی هستم که طی این پنج سال جایگاه وزارت خارجه به لحاظ انتصاب مدیران بی تخصص و کم تخصص تنزل کرده است. بخش دیگر اشکالات درست است که رئیس جمهور محترم باید در جهت بهبود روند اقدام نماید. حمایت آقای رئیس جمهور از مشاعی قابل فهم نیست . آقای توکلی شما بعنوان نماینده مردم تهران مسئولیت سنگینی در برابر ملت سربلند ایران اسلامی دارید در رابطه با تخلف آشکار آقای متکی مطالبی خدمتتان ارسال شد ولی حمایت شما هم از ایشان قابل فهم نیست. (355567)
 
ج
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۰:۰۶:۰۷
وقتی تقوای الهی جای خود را به حزب بازی دهد همین میشود که می بینید همه این حرفها وحدیثها در نظر نگرفتن خدا و نیز اعتقاد سست دراین که هر کاری میکنیم بایستی روزی دربرابر خدا جواب دهیم است یادمان نمی رود زمانی طرح تثبیت قیمتها توسط همین اقای توکلی وباهنر و هم حزبیهای ایشان داده شد وهمان موقع دکتر ارمان واقتصاددانهای دیگر گفتن این کار سم مهلک در اقتصاد است واکنون هم این زمانه دکتراحمدی نزاد طوری رفتار میکنند که گویی هر کاری میکنند عیناسلام است درصورتی که نه تنها قانون را بلکه اعتقادات وسنن بزرگان را هم کنار میزنند چرا بایستی رییس جممهور از منسب خود سواستفاده کند حضرت علی از کورسوی شممعی برای استفاده حل مشکل شخصی اجتناب کرد ولی دکتر درزمان انتخابات از توزیع سود سهام عدالت جهت رای مردم تاتوزیع ÷ول بین مردم ودانشجویان و طرحهای استانی که بایستی درقالب طرحهای تصویبی وغیروبودسود جست شعار ونوکر مردم بودن همه شعار است فقط همین را می گویم خدارا ما درهمه امور در نظر بگیریم ودقیقا تابعه مطلق ولی فقیه زمان باشیم (355577)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۱:۰۶:۳۷
وقتی نامه دکتر توکلی رو از سایت تابناک خوندم به عنوان یک فارغ التحصیل اقتصاد دانشگاه تهران لذت بردم، از اینکه دکتر توکلی درد دل جامعه و قشر تحصیلکرده رو بدون ترس و با شجاعت می گن واقعا لذت می برم... ای کاش اساتید دانشکده های اقتصاد سایر دانشگاه ها (مخصوصل دانشگاه تهران که کلی ادعا هم دارند!!!!!) شجاعت بیان حقایق رو از دکتر توکلی یاد می گرفتن... احسنت به شما... در ضمن. سیستم مشارکت در بحثتون فوق العادست. (355075)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۶-۲۱ ۲۲:۵۵:۵۸
وقتی می بینیم نظریات یک حامی دولت حتی برای بار بیستم با کلماتی نیشدار و با کنایه و حتی نسبت بد .... زیر یک خبر یا متنی منتشر می شود ...به خودت امیدوار می شوی و برای اطمینان پاسخترا بارها خودت سانسور می کنی که حتی یک کنایه در ان نباشد و امیدوارانه منتظر می مانی که الف ان را درج نماید ولی این فقط یک انتظار است و الف به روال و سلیقه خود که بر خلاف هشدارهایش در مورد نوشتن است ...عمل می نماید .
الف این است .با اعصابت چنان بازی می کند که همان سایت های قبلی را ترجیح بدهی . (355418)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۰۳:۳۱
آقا تا میر حسین و کروبی محاکمه و مجازات نشوند هر کسی به خود اجازه می ده بی قانونی کنه یک بام و دو هوا نمی شه (355637)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۰۶:۳۲
الان دولت دارد از بودجه فرهنگی برای ترویج فرهنگ جاهلی ایران باستان استفاده می کند در حالی که در روستای ما سه سال هزینه ساخت مسجد را کسی نمی تواند تامین کند دولت هم می گوید ما بودجه ای برای ساخت مسجد نداریم (355639)
 
uu
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۱۳:۳۱
عزيز برادر آقاي دكتر نوكلي
قبول بفرماييد تا مجلس اين مجلس است و نمايندگاه هم اكثرا منفعل و بي تفاوت و تماشاگر تيغ شما و معدودي نماينده ي چون شما نخواهد بريد و اين بنده ي خدا هم همچنان خواهد تازاند .
نمايندگاني كه با افتخار خود را وكيل الدوله مي خوانند در مقابل بدتر از اين ها هم جيك نخواهند زد .
مبي بينيد و مي بينيم .
در واقع انفعال مجلس است كه اين آقا را جسور كرده و كوچكترين اعتراضي را هم در سايت هاي وابسته و بخصوص روزنامه ... با مشت آهنين پاسخ مي دهد . (355595)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۲۷:۱۵
خدا جای حق نشسته اقای توکلی مسئولان بایستی در درگاه حق تعالی بایستی جوابگو باشند بهتر است کمی هم اخروی بیاندیشیم (355644)
 
محمد مهدی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۵۹:۵۶
آقلی توکلی عزیز فانون شکنی چیزی نیست که یک شبه و بی مقدمه انجام شود لازمه آن داشتن روحیه قانون شکنی وجود زمینه اجتماعی ندیدن خدا و زیر پا گذاشتن انسانیت است نامه شما نشان میدهد که دردتان آمده ولی مدتهاست که مردم زیادی از قانون شکنی درد میکشند و جنابعالی و تمامی دولتمردان و سیاسیون در جناههای چپ و راست قانون شکنی های ریز و درشت را میبینند و دم بر نمی آورند نتیجه آن هم همین است بالاخره نوبت به شما و دیگران که ساکت بودند یا هستند هم رسید یا میرسد حق الناس حق الناس است مگر پیامبرعزیز (ص) نمیگوید الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم قانون را زیر پا بگذارید زیر پایتان میگذارند منتهی به نوبت (355659)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۴۴:۲۵
با سلام :
مشکل از انجا پدیدامد که جناح اصولگرا برای عدم سو استفاده رقیب دیرین(اصلاح طلبان)از خیلی وقت پیش چشمانش را بر بسیاری از کجرویها وتک تازیها که در سایه قهرمان پروریهای کاذب رسانه به اصطلاح ملی شاخ وبال داده میشد بست واشتباه را دید وخواست که نبیند.
ارسال نامه های بی پاسخ به سران جهان،بدرقه ملوانان انگلیسی با کت وشلوار وپسته ایرانی که بالاخره معلوم نشد متجاوز بودند یا نه،قضیه معروف هاله نور،درخواست باز گشایی سفارت وبرقراری رابطه با مصر وپاسخ سرد مسئولان مصری،درخواست چندین باره مذاکره یا مناظره با روسای جمهور آمریکا،قانونی ندانستن مصوباتی که روند قانونی را طی کرده اندو...بسیار ازاین گونه موارد که اهل فن بهتر می دانند می توانست عقلای جناح راست را به تفکر بیشتری وادارد که آیا این رفتارهادرست است یا نه اما جوسنگین رسانه ای و عقب نشینی های غیر منطقی کار را به جایی رسانده که اصلاح این موارد بعید به نظر میرسد.
احتمالا با این موضع گیریها عجیب نیست اگر دراینده ای نزدیک و در این فضای سیاسی واقعا اخلاقی احمد توکلی به عنوان مزدور بیگانه، خائن ،منافق و...معرفی شود. (355679)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۵۷:۳۶
وقتی به اعتقادات مان و کتاب آسمانی مان اهانت می کنند زنده ماندنمان چه ارزشی دارد . مگر ما همان ایرانی نیستیم در مقابل دشمنان صف اتحاد مان را مستحکم و همچون بنیان المرصوص در راه وطن مان و دین و قر آنمان هزاران شهید تقدیم نموده و به جهانیان ثابت کردیم ملت ایران ذلت پذیر نیست و نخواهد بود. حال چه شده می نویسم اندکی صبر سحر نزذیک است . مردان خدا باید بپا خیزند و از قرآن شان دفاع کنند. مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است . (355688)
 
كارمند ساده
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۰۷:۵۰
آقاي توكلي

اگر تو هم كارمند ساده بودي و از اين يك روز تعطيلي براي رفتن به زيارتي يا سرزدن به والديني استفاده مي كردي قطعا خيلي خوشحال مي شدي و حتما دعا به جان دكتر احمدي نژاد مي نمودي ! (355690)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۰۱:۲۳
جناب دكتر توكلي
شما به عنوان نماينده مردم اجازه چشم پوشي و مماشات را نداريد زيرا شروع هر
ديكتاتوري و خودسري از قانونگريز اغاز ميشود به تاريخ نگاه كنيد موارد زيادي وجود دارد (355712)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۲۶:۳۴
جناب دكتر توكلي
شما به عنوان نماينده مردم اجازه چشم پوشي و مماشات را نداريد زيرا شروع هر
ديكتاتوري و خودسري از قانونگريز اغاز ميشود به تاريخ نگاه كنيد موارد زيادي وجود دارد (355720)
 
هادي حيدري
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۲۸:۵۵
اين آقايان كه بلدند روي مخالف چندين بار كليك كنند به ما هم ياد بدند تا تعدادمون زياد بشه:-)
شما هيچ حرف درستي به جز لجبازي خودتون نداريد.
بجاي تغيير آي پي و كليك روي مخالف منطقتونو براي مخالفت رو كنيد.
شمايي كه ادعاي حمايت از حق رو داريد و هميشه در حال تهمت زدن به اين و آن هستيد بدونيد موقع جواب دادن هم خواهد رسيد.
انشاءالله خداوند به متقين عزت عطا بفرمايد و نصيب منافقين ذلت بفرمايد....

و من الله التوفيق (355721)
 
حامد رهبري
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۶:۵۹
اين كار در جهت همت مضاعف و كار مضاعف صورت گرفته! آيا دليل ديگري هم داشته است؟ (355732)
 
عدالت خواه
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۶:۱۱:۵۵
نماینده محترم اقای توکلی

1.شما و امثال شما مدت مدیدی است که بر طبل مخالفت با دولت بهر دلیل وارد و غیر واردی میکوبید،براستی دلیلی اصلی این کار شما عدالت خواهی و عدالت طلبیست؟

2.شما و نمایندگان همفکر شما(اقایان مطهری و ...) نظر خود را در مورد تصویب وقف غیر قانونی دانشگاه ازاد بیان کنید،تا خوانندگان شما با روی دیگر شما هم اشنا شوند،در مرام عدالت خواهی و قانون گرایی شما هرکس که با شما باشد مورد حمایت و هرکس بر ضد شما عمل کند فاسد و قانون گریز است؟

3.شما که صدای قانون گرایی و عدالت خواهیتان گوش فلک را کر کرده چرا در مورد پرونده های روی میز مانده مفاسد اقتصادی و انواع و اقسام مشکلات قوه قضاییه موضع گیری نمیکنید؟

4.چرا در مورد تعطیلی 1 تا 2 روزه عید فطر خود را به اب و اتش میزنید در حالیکه برای خود تعطیلات 2 هفته ای در نظر میگیرد؟ تا بحال پای صحبت کارمند و کارگری نشسته اید؟

5.از کی تا بحال شما مفسر سخنان رهبر فرزانه انقلاب شده اید؟ خدایی نکرده مگر حضرت اقا خود نمی توانند نکات را در جلسات خصوصی با ریس جمهورشان در میان بگذارند؟ چگونه به خود اجازه تفسیر سخنان رهبری را میدهید؟

6.در فتنته سال گذشته موضع شما و نمایندگان همفکرتان در مورد فتنه گران چه بود و برای به نتبجه رسیدن مجازات فتنه گران در مجلس چه کردید؟ ایا به قوه قضاییه نامه نوشنید؟ هر روز به هر بهانه ای اعمال فشار کردید؟؟

7.در مورد موضوع اقای رحیمی شما و چند نماینده دیگر چگونه بخود جرات دادید که از ایشان که متهم هستند بقول شما نه مجرم نام ببرید؟

8.در مورد اقای مشایی رهبری مخالف انتصاب ایشان در پست معاون اولی بودند و ذکر کردند که افراد لایق تری برای این پست وجود دارد! شما چگونه برداشت کردید که رهبری مخالف اقای مشایی هستند طبق کدام صحبت اقا؟

9. با چه خفتی لایحه مورد علاقه دوست محترمتان اقای مطهری را با شوق و ذوق فراوان و بسرعت در مجلس تصویب کردید تا ایشان بی بهره نمانند؟


اقای توکلی سخن زیاد است،اما پاسخ همین ها را بگویید باقی مطالب پیش کش...

یا علی (355738)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۸:۱۸:۴۶
دوست گرامی!

اگرچه به بعضی از رفتارهای اقایان انتقاد دارم اما بر این عقیده ام که تمامی مخالفت هایی که از جانب اصولگرایان می شود از سر دلسوزی است نه از روی بغض. شما اگر می توانید یک مورد از مخالفت ها را بیاورید که به قول شما وارد نیست.

2- بخوانید تا موضعشان را ببینید:
http://alef.ir/1388/content/view/76009
http://alef.ir/1388/content/view/76770
http://alef.ir/1388/content/view/75968

3-دراین که رویکرد این دولت عدالخواهانه است شکی نیست.
http://alef.ir/content/view/16946
اما درباره مفاسد اقتصادی واقعیتش اینه که کمی تعجب کردم! ایا شما واقعا رویکرد کسانی مثل توکلی و نادران و سایت الف را در خلاف جهت عدالتخواهی می بینید؟
آیا پیگیری پرونده های مرحوم کردان، محمدرضا رحیمی؛ چیزی جز عدالخواهی است؟

چه طور میتوان دکتر احمدی ناد را پرچم دار مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست اما در کنار ایشان چهره های مسئله دار اقتصادی را مشاهد کرد؟
http://alef.ir/1388/content/view/67678/
http://alef.ir/1388/content/view/69646
http://alef.ir/1388/content/view/81412
http://alef.ir/1388/content/view/44928/
و این هم رحیمی:
http://alef.ir/1388/content/view/67721/ (355783)
 
عدالت خواه
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۱:۴۰:۳۷
دوست گرامی!

1.میتوانید مصادیقی غیر از عزیزانی که در دولت هستند و یا بودند را نام ببرید که این اقایان به انها پرداخته باشند را نام ببرید؟
اقای توکلی و دوستانشان مفاشد اقتصادی را مربوط به اطرافیان دولت و صرفا وسیله ای جهت زیر فشار قرار دادن دولت میدانند!

2.اظهار نظر و نام بردن از کسی که متهم است و مجرم شناخته نشده است خود جرم است،بنظر شما این قانون گریزی نیست؟

3.کاش از موضع گیری های ایشان و دوستانشان در مورد فتنه سال پیش هم کمی مینوشتید تا افکار عمومی روشن تر شود!


در اخر برداشت شخصی بنده در مورد اقای توکلی و دوستانشان این است که این گروه می خواهند بهر وسیله ای و با هر بهانه ای در مسیر دولت سنگ اندازی کنند! هدف چیست الله و اعلم... (355815)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۱:۳۱:۰۱
با سلام .

علي‌الظاهر نظر ما به مذاق توكلي هم خوش نيومد و حذفش كردند .
ولي شروع نظر مثلاً \"عدالت خواه\" دلمو درد آورد .
مشتي كجا با اين عجله ؟ پياده شو با هم بريم .
آقا من خودم رأي دادم به همين بابا . حالا هم پشيمونم . بگو برم خفت كيو بگيرم ؟‌
آقا ما فكر كرديم جاي پاش از جاي پاي آقامون و مولامون يه ذره اينور اونورتر نميشه ، حالا شده ، تو بگو برم خفت كيو بگيرم ؟
پارسال تو آشوبها پوست از كلمون كنده شد ، نه واسه احمدي‌نژادا !!!! واسه دين و مملكت و آقامون ، حالا ميبينم اين آقا اون حمايتارو به خودش گرفته و چهار نعل داره ميتازه .
مشتي يه يگا به دور و برت بنداز ، بعد تركتازي كن .
هر كي گفت بالا چشم احمدي‌نژاد ابروست ، يعني چنين و چنانه ؟
بهت بگم كه شايد سنت اجازه نده ، قضيه داره ميشه قصه بني‌صدر تو نميري . ميترسم بدجوري گندش در بياد .
البته عجله نكن ، زمان خودش همه چي رو ثابت مبكنه !!!

والعاقبه اللمتقين (355812)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۷:۵۲:۵۳
آقای توکلی که رئیس‌جمهور منتخب ملت را به قانون شکنی و تجری در این زمینه متهم می‌کند چرا در مورد تعطیلات غیرموجه مجلس سخنی در دفاع یا اعتراض نمی‌گوید؟ روز چهارشنبه طرح تعطیلی سه روزه عید فطر در دستور کار قرار نگرفت اما نمایندگان مجلس برای دو هفته به تعطیلات رفتند؛ حدود یک ماه پیش نیز مجلس تازه از تعطیلات سه هفته‌ای تابستانی بازگشت. منشأ قانونی این تعطیلات چیست؟ ! اگر این تعطیلات قانون است، چگونه نمایندگان پارلمان می‌توانند شش هفته تعطیلات داشته باشند و کارمندان نمی‌توانند بر اساس صریح قانون اساسی و اختیارات دولت، از فرصت ماه رمضان استفاده معنوی کنند؟ ریشه این تبعیض کجاست؟.....لطفا آقاي توكلي بي غرضانه به اين سوال پاسخ دهند! (355736)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۸:۰۵:۱۱
جناب اقا مهدی سلام!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کدام برای یک شهر و حوزه انتخابی خاص هستند و طبیعتا همگی ساکن تهران که محل اصلی مجلس است ؛‌ نیستند!

وظیفه نمایندگان علاوه بر قانون گذاری ، رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابی شان است که در خلال این تعطیلات که مصوب است انجام می گردد. دوست گرامی! لطفا برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی دولت محترم، ایراد بنی اسرائیلی نگیرید.

با تشکر
مسئول بخش تعاملی الف (355778)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۰:۴۴:۲۸
با سلام


احتمالا وظیفه آقای دکتر توکلی هم ، دخالت در هر موضوع بی ربطی به ایشان ، مانند موضوع آزادی زن آمریکایی و ... است

آقای بخش تعاملی و ... حرفهای شما هر روز خنده دار تر می شود ، ضمن اینکه جای نوشتن این انتقادات بسیار قوی!! و عالمانه اینجا نیست

رویه سایت شما با عرض معذرت هر روز بیشتر به سمت هوچی گری های دیکتاتور مابانه و روشهای مطبوعات زرد پیش می رود

چطور آن زمان که آقای مطهری شان و حرمت نمایندگی را از بین برد و در صحن علنی مجلس روبروی چشم ناظران به دیگر نمایندگان و همچنین رئیس جمهور علنا فحش داد ، اصلا آنرا ندید ، دریغ از یک خبر کوچک

آنچنان در مورد آقای مشایی می تازید که گویا شما حاکم شرع هستید و حکم فساد فی الارض ایشان را داده اید ، انصافا صحبتهای ایشان در مورد پیامبران بد بود ، ولی اگر واقعا اهل انصاف هستید متن کامل صحبتهای ایشان در مورد موضوع مکتب ایرانی را منتشر کنید ، و البته نمی کنید چون دیگر جایی برای این غوغاسالاری ها نمی ماند

متاسفم که جز دروغ و تلاش برای قدرت چیزی در پی این صورتهای بظاهر مومن نیست (355808)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۰۹:۵۸:۰۹
خود شما هم باور می کنید که نمایندگان برای سر زدن به حوزه های نمایندگیشان تعطیل می کنند؟؟ مگر نه این است که برای سرزدن به حوزه های نمایندگی نیز به آنان وقت داده می شود؟؟این تعطیلات تعطیلات بود نه سر زدن به حوزه نمایندگی؟؟ در ضمن مردم هم نیاز دارند که به اقوام خود سر بزنند (355919)
 
yavar
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۸:۱۷:۲۱
آقای توکلی قدری حرمت بزرگان وخادمان بااخلاص درراس آنان دکتراحمدی نزاد را نگه دارند. (355784)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۹:۳۴:۰۳
دوستان عزیز!
رییس فعلی دولت فرد قاطعی است و برنامه های خوبی را اجرا می کند. من به عنوان یک فرد گرچه قبلا با کارهای وی موافق نبودم، ولی حالا از او رضایت دارم. قانون ازدواج موقت که وقت زیادی از مجلس را گرفت، قانون مفیدی است و سبب نشاط جامعه شده است. الان ازدواج موقت به راحتی آگهی می شود و سبب اشتغال نیز شده است. تعطیلی هم خوب است تا کمی در کنار زوجه موقت بسر ببریم و با هم آرامش یابیم. تمامی این موارد سبب عشق و آرامش در جامعه است. کمی مهربان باشید و اینقدر گیر ندهید! (355796)
 
صابر
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۱۹:۴۷:۳۵
اقای توکلی فعلا که مقام معظم رهبری اعتراضی در مورد تعطیلات نداشته پس بهتره جوسازی نکنی مگر اینکه مشکل شخصی با دکتر داشته باشی؟ (355799)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۲:۳۵:۴۶
دوست عزيز، از کجا مطمئنيد که رهبری با تعطيلی ها موافقند؟ در ضمن، مگر ايشان بايد برای هر موضوعی يک بيانيه بدهند که شما متوجه شويد نظر ايشان چيست؟ يعنی با رجوع به عقل خودتان متوجه نمی شويد که تعطيلات برای پيشرفت هر کشوری يک مانع بزرگ است؟! (355829)
 
عبدالرحمان خوشابی
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۳:۱۲:۳۷
خدا را باید شکرگذار بود که رئیس جمهوری داریم که نمیتوان انگ رشوه خوری وباند بازی مافیایی رو به ایشان زد ونمیتوان اورا ترسو ویا رئیس جمهور ورئیس مافیا همزمان نامید ومشکل ایشان فقط ناهماهنگی با جناب توکلی ومطهری است وبس ونه پسرش فراری است ونه سردسته مافیاست ونه صدها مشکل دیگر البته جالب اینه که هنوز آقای مطهری وتوکلی هیچکدام نگفته اند که احمدی نژاد کت چه رنگی بپوشه که بانظر این دو نفر هماهنگ بشه آقایان مطهری وتوکلی رک بگوییم فکر نکنید حالا که اصلاح طلب ها وسبزها منفور گشته اند میدان خالیست که شما با گرفتن ایراد های اینچنینی بتوانید وجهه ای کسب کنیدودر انتخابات بعدی مطرح شوید زیرا شما در حد ریاست جمهوری مردم آگاه ایران نیستید وهمچنین جدیدا به نظر میرسد که جهت گیری های شما با کارگزاران وسبز ها هماهنگی بیشتری دارد تا اصولگرایان البته سبزها هم در این شرایط داد وهوار راه نینداخته اند که تحریمها کارساز بوده وآنان راوادار نمایند کهبر تحریمها پافشاری کنندوالبته نوع تحریمها نیز بسیار مشکوک بنظر میرسد وبیشتر شبیه مسئله قطع گاز ترکمنستان است واین تحریمها نمایانگر اینست که افرادی از داخل دارند نوع تحریمها را مشخص مینمایند که صد البته مشخص شد که این تحریمهای پیشنهادی به غرب نیز توان ایجادمشکل ندارد وهمچنان که الف نوشت المانها وقیحانه تحریمها را اجرا نمیکنندوبسیار جالب است اگر انسان نفهمد که دستی فراتر ازخواست بشری از این مملکت حمایت میکند وما مردم ایران با اینکه دوست دار همیشگی شما بوده ایم اما اگر امنیت مملکت ومصالح ایران واسلام درکار باشد این ملت بزرگتر ازشما راکنار گذاشته چه برسد به نمایندگان مجلس یا حتی شخص رئیس جمهور.پس در این برهه زمانی که سبزها سعی دارندحرفهایشان را از دهان کسان دیگری بزنند شما مبادا سخنگوی آنان باشید حال هرجور میخواهید برداشت فرمایید اما من دوستانه این مطلب را اظهار نمودم وخداگواه است که قصدی جز اعلام نظرم به شما ندارم حال شما که فردی سیاستمدار وکارکشته هستید خود تصمیم بگیرید (355841)
 
وهاب قلیچ
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۳:۳۸:۵۶
اعتراض دکتر توکلی منطقی بود. با تمام احترامی که برای رییس جمهور قایل هستم.امید به اصلاح روش دارم. (355844)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۶-۲۲ ۲۳:۵۲:۳۹
گفتم: بازم اقای توکلی به رئیس جمهور نامه نوشته

گفت : مگه از نامه های قبلی چه خیری دیده که باز هم نامه نوشته

گفتم: احه اگه این نامه ها برای اقای توکلی اب نداشته باشه برای رئیس جمهور نان که داره

گفت : چرا حرف الکی میزنی؟

گفتم : نخیر خیلی هم جدی می گویم

گفت : اخه منظورت چیه ؟ نان چیه؟آب چیه ؟

گفتم ببین اگه اقای توکلی با این نامه نتواند کاری بکند اقای رئیس جمهور با ان خیلی کارها می کنه؟

گفت : واقعا باورم شده پرت و پلا می گی روشن تر بگو ببینم چی می گی

گفتم : بابا قضیه خیلی ساده است از امروز به بعد رئیس جمهور فهمیده همه این کارهایش به مذاق بعضی ها که او را قبول ندارند خوش نیامده بنابراین ازاین نوع کارها بیشتر می کنه ، به همین سادگی

گفت : تو دیگه کی هستی !

گفتم : به یارو گفتند چرا اینقدر بد خط می نویسی که کسی نتواند ان را بخواند گفت : اخه اگر خوب بنویسم همه می فهمند چیزی بلد نیستم (355846)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۰۵:۴۵:۳۳
از نظر اقتصادی هم به علت بی توجهی به بخش خصوصی زیانهای زیادی به کشور وارد شده که فقط دولت بعدی می تواند ابعاد این خسارت را احصائ نماید نمونه مو تور پمپ آب درون چاهی با تکنولوژی 2001 اروپا الان که اخر سال 2010 است هیچ شرکت ایرانی قادر به ساخت یا حتی تعمیر ان نیست واقعا آدم احساس خطر می کند (355876)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۳:۲۴
احتمالا بعضی از افراد دلشون برای تعلیق دو ساله فعلیت های هسته ای تنگ شده یا برای نوکری و حرف شنوی واسه این اروپایی ها مخصوصا انگلیس .شماها هر چی هم بگین اقای احمدی نژاد 17میلیون دور اول وبه خطر اون فعالیت هایی که انجام داد 24 میلیون دور دوم رای اورد مردم ایران میدونن که به کی رای دادن از همون ابتدا به اقای احمدی نژاد توهین میکردند ولی ایشون مقاومت کردن.مطمن باشید الان بیشتر از 24 میلیون نفر از ایشون حمایت میکنن. (355981)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۰:۲۰
به نام او
آقا دلمون واسه دو سال تعليق تنگ نشده . اتفاقاً از نقاط قوت اين دولت همينه . ولي هر كثافتكاري كه تو كابينه ايشون شد رو بايد لاپوشوني كنيم ؟
آقا ناشناس ، احمدي‌نژاد كه هيچ ، اگر همين حاج حبيب آقا (خواننده لس‌انجلسي) هم ميومد تو تلويزيون و ميگفت بچه هاشمي و ناطق از كجا آوردند باور كن بيشتر از احمدي رأي مياورد . پس الكي خبط موضوع نكنين .
و اما بعد .....
هر اتفاق خوبي كه در اين دولت افتاده و خواهد افتاد اگر در راستاي اعتلاي ايران اسلامي ، نظام مقدس جمهوري اسلامي ، تقويت اصل الهي ولايت مطلقه فقيه باشه ، هر چند اندك ميمون و عزيزه ولي اگر غير از اين باشه چه حاجت به احمدي و مشايي و بقايي و رحيمي و مرحوم كاردان و ... ، يه OK به اوباما جون ميديم ، باور كن همه هيكلمونو طلا ميگيرن .
فقط كافيه يه روز ، فقط يه روز اسرائيل و آمريكا رو انگولك نكنيم . بعدش ديگه اين حضرات رو ميخوايم واسه چي ؟ قاب طلا بگيريم ؟

دوستان طرفدار احمدي ، من هنوزم كم و بيش طرفدار ايشونم به اين اميد كه به راه بياد و بفهمه كه سر سلسله مشروعيت و وجاهت قانونيش از كجاست .
وگرنه بني صدر بدبخت هيچي كه نبود از سلاله پيامبر كه بود . احمدي اونم نيست .
بدبخت بيچاره بني صدر هم هواي رأيهاي ريخته شده به صندوق ورش داشت كه ييهو گندش دراومد .
اميدوارم گند احمدي در نياد .
والعاقبه اللمتقين (356063)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۵:۰۶:۲۶
اقای بنده خدا واقعا متاسفم برات که احمدی نژادو با بنی صدر مقایسه میکنی اگه فکر میکنی احمدی نژاد به خاطر اون مناظره رای اورد سخت در اشتباهی کسایی به احمدی نژاد رای دادن که بعد ریسج جمهور شدن این اقا معنی واقعی خدمتو عدالتو فهمیدن نمیگم عدالت کامل اجرا میشه ولی مردم واقع بین مامیدونن به کی رای دادن.خواهشا کمی برای مردم کشورت شعور قایل شو ما توی دوره اصلاحات از بنی صدر بدترشو داشتیم بنده خدا. (356281)
 
علی تهوری
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۴:۰۲
آقای توکلی سلام چرا اینقدر با این مرد خدا مخالفت می کنی من بارها پیام گذاشتم ولی نمایش نمی دهید می دونم کجات می سوزه اینقدر بنویس تا .... پاره بشه (355987)
 
اکبر
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۳:۵۹
آقای توکلی که به انتقادات منطقی و حقیقت گویی معروفند نمی دانم چرا به خاطر نرنجاندن موضوع اصلی آقای رئیس جمهور را(از کشاندن اعتبارات دولتی تا اقصی نقتط کشور و نیز اکرام مستضعفان)را مورد توجه قرار داده است.در صورتی که اگر اعتبارات به اقصی نقاط کشور اسلامی و ایجاد کارخانجات و صرف تولید یا کمک به صنعتگران کشور می شد مردم رشد اقتصادی را لمس می کردند و مطبوعات خبر از تعطیلی و کم کاری(ظرفیت) کارگاه ها و کارخانجات نمی دادند.آیا این مطلب به اشتباه وا داشتن دولت نیست؟چرا جناب توکلی توجه به وضع چای-برنج-نیشکرکاران نمی کند که سالیان سال است در مشکلاتشان غوطه ورند.آیا بهتر نبود قسمتی از اعتبارات به نامبردگان تخصیص داده میشد تا باعث راحتی و خوشحالی آن ها میشد.ابتکار سفر استانی آقای احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری بدون در نظر گرفتن هزینه ابتکار جالبی است ولی مردم کلنگ زدن ها را مشاهده و بیلان نتیجه ی کلیه اقدامات معلوم نیست.همچنین است نتایج شکایات انجام شده در سفرهای استانی.در مورد عدم اجرای قانون توسط ریاست محترم جمهوری معلوم و مشخص است ایشان با انتخاب به پست حساس ریاست جمهوری اسلامی ایران دارای اتکاء به نفس بالایی شده است.و هر کاری را مصلحت بداند انجام می دهد.این مجلس است که بدون توجه به مسائل حیاتی قانون گریزی یکپارچه اقدام نمی کند.و اگر باز هم ملاحظاتی باشد عدم توجه به قانون توسط آقای احمدی نژاد ادامه خواهد یافت. (356061)
 
ادیب
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۷:۴۹:۱۴
اقای علی تهوری چرااینقدر بی ادب هستی اگر طاقت حرف حساب نداری چرا ناسزا می گویی - اگر همه مردان خدا طرفدارانش همچو شماها باشند وای بر ان خدایی که اینها قبول دارند - البته این ادبیات شما هم کمتر از ان اقایی که گفت ممه را للو برد یا اب بریزند امجایی ... نیست و بیشتر از این از ان اقا و طرفدارانش که حرف حساب را با ناسزا پاسخ می دهند توقعی نیست (356066)
 
امیر اعلم
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۹:۱۳
آقای توکلی عزیز اگر هنگام تبلیغات قبل از انتخابات مجلس کسی از شما میپرسید(آیا حق مردم را با مصالح نظام معامله میکنید؟) چه پاسخی میدادید؟آیا هم اکنون به وظیفه ای که متعهد به انجام آن شده اید عمل میکنید؟ (356070)
 
آرش كمانگير
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۸:۳۳:۳۷
آقاي الف
سلام؛ شما به عنوان يك نماينده فهيم و اقتصاد دان، توضيح دهيد كه آيا كارگر روزمزد بهتر كار مي‌كند يا كنترات؟
قدمت لغت كنترات حداقل از زماني كه من يادم مياد يعني 25 سال شايدم بيشتره! ميدونيد يعني چي؟
يعني براي يك مقدار كار معين دستمزد معيني به كارگر پرداخت مي شود. در اين صورت بسته به نياز كارفرما، اگر لازم باشد كار بيشتري در زمان كمتري انجام شود، مقدور بوده و هم كارفرما منتفع شده و هم كارگر در قبال كار بيشتر دستمزد بيشتري دريافت مي كند.
از شما بعيده كه اينطور يك بعدي به كاهش ساعت كار اعتراض مي‌كنيد. درحالي كه عادي ترين آدمها كه نماينده نيستند و علم اقتصاد هم ندارند، مثل كشاورزان شريف، وقتي كارگر مي‌گيرند از اين روش استفاده ميكنند. براي بهره وري بالاتر خودشون، براي همت بيشتر و كار مضاعف كارگر!
از شما بعيد بود. من سياسي نيستم. حالا اگه بهتون بر نمي‌خوره نظر من رو منتشر كنيد. (356077)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۹:۴۰
جا داشت در سالی که به عنوان سال همت مضاعف کار مضاعف نامیده شده، رئیس جمهور و هیئت دولت سنجیده تر و به موازات امت متحده و مطابق نظر رهبری عمل می کردند: (ما فرض می کنیم که ایشون قصد و غرض نداشتند) (کپی پیست از چند منبع، با تغییر و تخلص) :-)
(1) در مورد تعطیلی شنبه:
حالا که امسال عید فطر افتادجمعه، شنبه رو تعطیل می‌کنن. خوب شد اسم امسال کار مضاعف است، وگرنه معلوم نبود دولت محترم چند روز تعطیل می کردند!
(2) در مورد بقیه تعطیلی ها:
برای آزادی که از اول نماد نداشتیم، نماد استقلال‌مون بیست و نه اسفند بود که حذف شد، نماد جمهوری اسلامی هم دوازده فروردین بود که اون هم حذف شد. احسنت به این دولت انقلابی!
عجیب است که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به این نکته بدیهی توجه نکرده‌اند که حذف 12 فروردین که \"روز جمهوری اسلامی\" است، به معنای به فراموشی سپردن خاطره باشکوه کنار گذاشتن رژیم فاسد شاهنشاهی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی با آراء مردم ایران است و چنین اقدامی زمینه را برای فاصله گرفتن نسل‌های آینده از تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی فراهم می‌سازد.

منظور اینکه، دولت و مجلس در برخی مواقع همسوی هم در جهت تخریب ارزش ها پیش می روند. (356081)
 
حسام
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۶:۵۰
ایشان که خودشان با رای کمتر از دوازده درصد رای دهندگان حوزه انتخابیه اش وارد مجلس شده از چه جایگاهی این گونه با رئیس جمهور منتخب 24 میلیون صحبت می کند. بهتر است آقای توکلی جایگاه خودش را درک کند و بیش از این از موقعیتی که مجلس در اختیارش گذاشته برای منافع گروهی سوء استفاده نکند. ایشان خیال می کند که همه کاره مجلس است. (356174)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۰۰:۲۸:۰۹
حرفت حقه .
آقايي.
دليل مخالفت اين دسته از آقايون اينه كه خودشوناخيلي بالا فرض ميكنند اينا هم دسته كمي از اوناي كه خودشونا صاحب انقلاب ميدونند كم ندارند.
دنبال پست و مقام هم ميگشتند كه الحمداله نرسيد بهشون.
يا علي (357538)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.