نظر منتشر شده
۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 82485
معكوس نمايي درگيري هاي خونين كشمير توسط بي بي سي
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۳


در پي اهانت به قرآن در آمريكا، عده زياذي از مردم كشمير تحت سلطه هند در روزهاي اخير تظاهرات ضدآمريكايي به راه انداختند كه اين تظاهرات با خشونت كم سابقه پليس هند به شكل خونيني سركوب شد.

به گزارش الف به نقل از منابع خبري مستقل، در ناآرامي هاي روزهاي گذشته، 17 نفر به ضرب گلوله پليس هند كشته و صدها نفر زخمي شده اند.

اكثريت ساكنان کشمیر تحت سلطه هند، مسلمان و دوستدار انقلاب اسلامي هستند اما به دليل حكومت نظامي و رفتار پليس بسيار خشن هند، از كمترين آزادي سياسي - اجتماعي محروم هستند.

نظاميان حاكم بر كشمير تحت سلطه هند مدعي هستند تظاهرات و ناآرامي روزهاي اخير در اين منطقه بر اثر تحريك شبكه پرس تی وی رخ داده است و به همين بهانه آنها دفتر اين شبكه خبري را در كشمير تعطيل كرده اند.

در جريان تظاهرات كشميري هاي تحت سلطه هند عليه قران سوزي در آمريكا، شبكه پرس تي وي به عنوان تنها شبكه خبري بين المللي، اين تظاهرات و گوشه هايي از سركوب خونين مردم كشمير توسط پليس بي رحم هند را پوشش خبري داده بود.

شبکه پرس تي‌وي محبوبيت زيادي در کشمير کسب کرده است به‌طوري‌که صدها هزار تن از ساکنان اين منطقه از طرفداران و تماشاگران اين شبکه هستند.

در اين ميان، شبكه هاي خبري غربي به ويژه بي بي سي و صداي آمريكا كه همواره اخبار سركوب مسلمانان هندي توسط پليس و ارتش هند را سانسور مي كنند، ضمن معكوس نمايي حوادث اين هفته در كشمير مدعي شدند درگيري اخير در كشمير به دليل حمله مسلمانان به يك پليس هندي آغاز شده است.

بی بی سی در تلاش است تا اثبات کند قتل 17 مسلمان کشمیری توسط سربازان سركوبگر هندی، ربطي به اعتراض مردم اين كشور به قرآن سوزي در آمريكا نداشته و شهدا و زخمي هاي اين حوادث، مقصر درگيري هاي اخير بوده اند.

قرار است روز پنجشنبه پس از نماز ظهر و عصر مراسم يابودي براي شهداي قيام اخير مسلمانان كشمير در مسجد امام جعفرصادق عليه السلام در ميدان فلسطين تهران برقرار شود.

 
 
observer32 observer32
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۸:۲۷:۳۶
چرا تعجب می کنید !
خوب این همان BBC است دیگر ! (356327)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۲۲:۳۴:۲۳
واقعا مظلومترین شیعیان جهان مسلمانان کشمیر هند هستند که جان ومال و ناموس انها در اختیار هندو های افراطی است و هیچ حامی در دنیا ندارند تو خدا حد اقل شما در سایتان از انها حمایت کنید آنها حق بزرگی در تاریخ ایران دارند و سعادت ملت ایران توسط فردی از تبار آنها بدست آمده (356357)
 
اکبر
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۱۵:۳۸:۲۹
اقای ناشناس هر مسلمانی که به دادش نرسند مظلوم هست اما توصیه می کنم یه سری به گوگل بزنید و عکسای مسلمانان آذربایجان در قره باغ را ببینید . در آنجا از مسجد و ستونهای آنها به جای طویله استفاده می کنند که دیدنشان مو بر بدن راست می کند!
امیدواریم همه مسلمانان روزی به جرم مسلمانی خود در مسلخ نروند (356454)
 
محمد صادق باطنی
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۰۰:۲۰:۲۷
من فقط منتظر سبزهایی هستم که بعد از خوندن این مطلب بخوان حرف بی ربطی به جمهوری اسلامی بزنند.
شایسته سبزها همان پلیس هند است و بی بی سی. (356371)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۰۶:۱۹:۲۶
چراكسي ازمسئولين به دولت هنداعتراض رسمي نميكند#مگركشمير مسلمان نيست#مگرهندآنجارابه زور نگرفته است (356386)
 
حسین قنبری طامه
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۰۷:۳۶:۴۲
با سلام بر شما که این مطلب را در سایت الف نوشته اید.لطفا در باره شیعیان کشمیر مطلب بنویسید (356387)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۰۸:۰۹:۰۰
17 نفر در يك روز ! اگر اين اتفاق در ايران افتاده بود اين شبكه ها در مورد ايران چه مي گفتند؟ (356390)
 
shahin
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۰۹:۱۶:۰۵
تعدادي از علما و عارفان ايراني دركشمير مدفون هستند.آيا ميدانيد سرزمين كشمير توسط چهار كشور تقسيم و اشغال شده است كه دو تا از آن كشورها مسلمان و دوتاي ديگر كافر وبت پرست هستند (هند و پاكستان و چين وافغانستان ) (356396)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۶-۲۵ ۱۱:۰۴:۳۹
شهدای کشمیر شهدای دفاع ازقرآن هستنند خداوندانهاراباشهدای صدراسلام مشهورکند

ودرپیروزی آنهارایاری نماید (356406)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۶ ۰۶:۵۲:۴۳
من از دولت محترم می خواهم برای تقویت مسلمانان جهان و خصوصا شیعیان مظلوم باید کشور را به علم روز مجهز کنیم الان ایران به اندازه کافی برای رشته های برق و الکترونیک سرمایه گداری نکرده چرا هیچ دانشگاهی حتی نمی تواند موتور پمپ با تکنولوژی 12 سال جلو تر اروپا تعمیر نماید یا بسازد چرا برای یک کارت ساده یک توربین ژنراتور ایران باید وابسته کشور های باشد که تا 20 سال جلو تر از جهان سوم هم پایین تر بودند دوست عزیز .من عرض کردم وضع شیعیان کشمیر قابل مقایسه با آنچه شما بیان داشته اید نیست من فکر نکنم مسلمانی به مظلومیت شیعیان کشمیر در جهان وجود داشته باشد و هم نظر شما را راجع به کمک مسلمانان دیگر می پذیرم (356538)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۶ ۰۶:۵۸:۲۹
آز دولت محترم تقاضا دارم اگر شده با دیپلماسی بیشتر مانع ظلم و تعدی هندو های افراطی علیه شیعیان کشمیر شوند آنها نه طرفدار اسراییل هستند و نه از آمریکا منتظر کمک هستند نه هیپ کشور مسلمان دیگری خواهان کمک به آنهاست (356539)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۶ ۰۷:۰۰:۵۳
از شما خواهش می کنم جلوی نسل کشی مسلمانان و شیعیان کشمیر را بگیرید (356540)
 
سعید م
۱۳۸۹-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۷:۰۹
من فقط یک تعجب از صدا سیما ملی دارم
پرس تیوی همیشه کشمیری را خوب پوشش می دهد ولی رسانه های داخلی اصلا و ابدا

چرا؟
قصدی است؟

در ضمن دوستان الفی، من دقت کردم 20 کامنت اخیر بنده مورد تایید شما نبوده است. آیا ما مضرریم خودمان خبر نداریم؟ شرافت رسانه ای را به سلیقه زدگی نیالایید خدای ناکرده (356574)
 
hamid eh
۱۳۸۹-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۶:۱۸
چه انتظارایی دارید، خوب BBC دیگه. (356848)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.