نظر منتشر شده
۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 82841
مجلس برای جلوگیری از دیکتاتوری در راس امور است
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۵
   رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر مبنی بر آنکه مجلس دیگر در راس امور نیست و همچنین اظهارات درباره مکتب ایرانی تاکید کرد: امروز در کشور حرف هایی زده می شود که حرفهای اصلی مردم نیست مشخص نیست چرا ذهن ها را به سمت دیگری می برند.



به گزارش "الف" از خبرگزاری مجلس و مهر، علی لاریجانی روز یکشنبه در مسجد جامع اصفهان، اظهار داشت: طرح مردم سالاری دینی توسط حضرت امام خمینی (ره) به این واسطه بود که امام دیکتاتوری قاجار و پهلوی و ظلم هایی که بر مردم رفته بود را درک کرده بودند.



وی به طرح برخی مسائل از سوی کسانی که معتقدند که مجلس در راس امور نیست، اشاره کرد و گفت: برخی در روزهای اخیر با اظهاراتشان عنوان کردند، مجلس در راس امور نیست و این مربوط به زمانی است که ریاست جمهوری شرایط امروز را نداشته و بر پایه نظام پارلمانی بوده است؛ در حالی که این حرف درست نیست. اگر نظامی پارلمانی باشد رئیس جمهور باید توسط پارلمان انتخاب شود در حالی که در کشور ما قوه مقننه و قوه مجریه دو قوه مجزا هستند.

وی یادآور شد: هنگامی که امام خمینی فرمودند قوه مقننه در راس امور کشور است، یعنی اینکه قوه مقننه دارای قدرت مهمی است و مردم نمایندگانی را معرفی می کنند تا مبادا دولت به حقوق مردم تعدی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ قوه مقننه ریل گذار قوه مجریه است یعنی قوه مجریه در داخل آن ریل حرکت می کند.

وی تاکید کرد: گاه تصور می شود، اگر قوانینی در مجلس تصویب شود دست و پای دولت بسته می شود؛ در حالی که نمایندگان به دنبال پرش قوه مجریه و برداشتن موانع هستند.



لاریجانی یادآور شد: همیشه قید گذاشتن به معنی نقض نیست، گاه قیدها انسان را به سمت کمال می برد.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما هنگامی که در راس قوا مقام معظم رهبری قرار دارد قوا باید برادری پیشه کنند، افزود: اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند قوا باید راه برادری پیشه نماید.
طرح مکتب ایرانی جنبه رسانه ای دارد


امروز در کشور حرف هایی زده می شود که حرف های اصلی مردم نیست چرا ذهن را به سمت دیگر می بریم و روزها وقت مردم و رسانه ها برای مکتب ایرانی گرفته می شود؟!



لاریجانی خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اگر قصدتان ترویج تفکر ناسیونالیسم است اولا این حرفها به شما نمی آید چرا این حرفها را می زنید اگر مفهوم تفکر اسلامی ایران است همان بهتر است گفته شود مکتب اسلامی یعنی مکتب شیعی و تفکری که امام (ره) آن را مبنا قرار داد.



وی تاکید کرد: دوران مسئله ناسیونالیسم گذشته است و برای این زمان نیست. طرح این مسئله چه نقطه قوتی برای ماست اگر امروز ایران در منطقه نفوذ دارد به واسطه اسلام است. اگر در رژیم گذشته یک عده ای حرف ها را می زدند برای مقاصد دیگری بود. بیان حرف های متشابه با آن زمان برای چیست؟



رئیس مجلس همچنین برجسته کردن شخصیت کوروش را اشتباه خواند و گفت: من با برخی تلاشهایی که پادشاهان ایرانی انجام داده اند و بیان تلاشهای آنها مخالف نیستم اما چرا برای برجستگی آنها تلاش می شود؟



نماینده قم در خانه ملت افزود: من مخالف این هستم که درباره برخی شخصیت های تاریخی گذشته منفی صحبت کنیم. کوروش و شاه عباس همه شخصیت هایی هستند که در زمانه خود اقداماتی انجام دادند. نه باید خیلی منفی صحبت کرد نه آن را برجسته کرد. مقصودشان از این برجستگی چیست؟



وی ادامه داد: ما که در مکتب خود حضرت رسول اکرم (ص) را داریم. امام علی (ع) را داریم که اینان حکومت کردند. ما چرا اینها را بیان نمی کنیم؟ چطور یک مرتبه از کوروش صحبت می کنیم. من نمی گویم منفی صحبت کنید می گویم چرا این را برجسته می کنید؟



لاریجانی گفت: اگر مقصود ترویج تفکر ناسیونالیسم است که متعلق به این زمان نیست چه بهره ای از آن می برید؟ اگر نگاه ما به شرایط بین الملل دقیق باشد این حرف را نمی زنیم امروز تامل روی مردمسالاری دینی است؛ فکر ما را بارور می کند و ایران را توانمند می سازد نه این حرفها. اگر هم مقصود دیگری دارید مقصودتان را روشن بگویید.



رئیس مجلس تصریح کرد: گفته می شود کتیبه کوروش مهمترین سند حقوق بشری است. بله در کتیبه کوروش نکات خوب وجود دارد اما نگاه کنید آن برای ما مهم تر است یا کلام امام علی(ع). امام علی (ع) در نامه به عامل خود در آذربایجان می گوید: "مبادا بپنداری که امتی که به تو سپرده شده است یک شکار است و آن را به چنگ آورده ای، اینطور نیست این امانتی است که بر گردن تو گذاشته شده است و ما فوق تو از تو رعایت و نگهداری حفظ حقوق مردم را می خواهد تو را نرسد که به استبداد در میان مردم رفتار کنی."



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: حضرت علی (ع) در این نامه می فرماید در قلب خود استشمام مهربانی و محبت لطف به مردم را آشنا کن. مبادا مانند یک درنده که دریدن و خوردن را فرصت می شمارد رفتار کنی که مردم تو یا مسلمانانند که برادر دینی تو هستند یا غیر مسلمانند که مانند تو انسان هستند.



لاریجانی تاکید کرد: این نظام حقوق بشر است.



رئیس قوه مقننه ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند بزرگترین حقوق متقابل حق حکومت بر مردم و حق مردم بر حکومت است. فریضه الهی است که بر همه حقوقی مقرر فرموده است. این حقوق مایه التزام روابط مردم و عزت این مردم قرار داده است. مردم هرگز روی شایستگی نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومت ها صالح نخواهند بود مگر بر توده مردم استوار باشند. هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند آن وقت است که حق در اجتماع محترم و حاکم خواهد شد. آن وقت است که ارکان دین برپا خواهد خواست و آنگاه است که نشانه ها بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد. آن وقت است که سنت ها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و دشمن از طمع به این اجتماع محکم استوار مایوس خواهد شد.



لاریجانی افزود: امام علی (ع) مجددا در جای دیگری می فرماید ای مردم حقی من بر شما دارم و حقی شما بر من دارید. اما حق شما بر من خیرخواهی درباره شماست و تنظیم فراوان نمودن بیت المال برای تامین معیشت سالم برای شما و تصدی بر تعلیم شما که از جهل نجات یابید و تادیب شما که علم شما را بسازد اما حق من بر شما وفا به بیعتی است که با من کردید و خیرخواهی در حضور و غیاب و پاسخ مثبت در آن هنگام که شما را بخوانم و اطاعت از من وقتی به شما دستوری بدهم.



وی تاکید کرد: اگر می خواهیم منشور حقوق بشر بنویسیم باید از کلام امام علی آن را بگیریم.



رئیس مجلس افزود: مرحوم علامه جعفری سالها پیش کتابی در خصوص حقوق بشر از نگاه امام علی (ع) نوشتند. اینها را باید مبنا قرار دهیم. درست است در سند کوروش نکاتی در این زمینه هست اما شما به یک دریای وسیع تر وصل هستید.



وی خطاب به مردم اصفهان گفت: شما که در اصفهان پایه گذار مکتب تشیع هستید دسترسی فراوان به منابع دارید و باید از آنها استفاده کرد. توجه داشته باشید که راه ما این است. اتفاقا امروز دنیای اسلام به این نیاز دارد.

رئیس قوه مقننه افزود: طرح این موضوعات در کشور، حرف های عجیبی است که بیشتر جنبه رسانه ای دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  اگر قصد ما تفكر ناسیونالیستی است كه این حرف‌ها به شما نمی‌آید و اگر قصدتان این تفكر نیست و مقصودتان مكتب اسلامی ایران است؛ خوب همان را بگویید كه به معنای تفكر شیعی است. روشن سخن بگویید چرا كه دوره‌ ناسیونالیسم تمام شده و این متعلق به اكنون نیست، این چه نقطه‌ قوتی برای ماست كه این حرف‌ها را می‌گویید؟ اگر ایران نفوذی دارد برای اسلام انقلابی و تفكر امام (ره) است و اگر در رژیم گذشته این حرف‌ها گفته می‌شد، برای مقاصد دیگری بود.



 
ولایت فقیه جایگاهی است برای صیانت از حقوق ملت


وی سپس به بحث ولایت فقیه در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه جایگاهی است که برای صیانت از حقوق ملت در نظر گرفته شده و عاملی است برای صیانت از ملت و حمایت از پابرهنگان.

لاریجانی درخصوص مولفه سوم یعنی حرکت و پیشرفت توام با عدالت در کشور، گفت: نکته ای که مقام معظم رهبری کراراً بر آن تاکید دارند بحث دهه پیشرفت و عدالت است. اگر کشوری خواهان پیشرفت و عدالت است باید از سند چشم انداز که مورد تایید مقام معظم رهبری است، حفاظت کند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه پیشرفت کشور مسئله اصلی امروز است، گفت: برای رسیدن به پیشرفت و عدالت مدیران باید فکری جز پیشرفت نداشته باشند و به سیاست بازی توجه نداشته باشند.
مسئله اصلی امروز کشور اشتغال است


رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مسئله اصلی کشور اشتغال است؛ اگر اشتغال بخواهد در کشور استقرار یابد باید شرایط تولید و سرمایه گذاری فراهم باشد؛ چرا در هر خانواده باید سه نفر بیکار باشد. ما باید پیشرفت و عدالت را همزمان در نظر داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به فشارهای بین المللی و تحریم های غرب علیه کشور، افزود: آنها در صدد سنگ اندازی در مسیر رشد و توسعه کشور هستند.

وی در ادامه به موضع گیری اوباما رئیس جمهور آمریکا پرداخت و افزود: اوباما در سخنانش مدام می گوید ما با ملت ایران مشکلی نداریم، اگر شما مشکلی ندارید پس چرا این کشور را تحریم  می کنید.



رئیس مجلس گفت: ما باید تحریم ها را به نقطه قوت تبدیل کنیم و راه آن این است که یک دل و یک صدا باشیم.


باید تحریم ها را به نقطه قوت تبدیل کنیم


وی در عین حال تصریح کرد: اگر خواهان پیشرفت کشور و خدمت هستیم، باید مسئله تحریم را به نقطه قوت تبدیل کنیم و از مسائل فرعی بپرهیزیم. مردم از ما تنها حفظ میراث شهدا، معیشت و مقابله با گرانی و ایجاد اشتغال می خواهد.

وی گفت: متواضعانه از مدیران کشور می خواهم به پند پیر انقلاب مقام معظم رهبری توجه کنند که فرمود «به مسائل اصلی بپردازید».

وی یادآور شد: اگر در برابر برخی مسائل سخنی نمی گوییم، تنها به این دلیل است که می دانیم اینها مسائل اصلی کشور نیستند؛ بنابراین از مسئولین و مدیران نظام می خواهم روی کارهای اصلی کشور تاکید کنند که راه نجات کشور است.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر گرامی داشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز لشگریان اصفهان صف شکنی بود. باید یاد و خاطره شهیدان برای تمام ملت ایران به ویژه اصفهان و شهدای گرانقدر آنها شهید کاظمی قدردانی کرد، هرکدام از اینها گوهران تابناکی بودند برای درخشندگی.



 





 
 
میرزای کوچک
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۰۹:۴۴:۰۷
قبلا هم گقتیم این دولت هر کاری بخواهد انجام می دهد اما مجلس کار واقعی خود را انجام نداده و نمی دهد.یک نکته مهم دیگر اینکه یاد اسیر سرفراز ایرانی افتادم در زمان جنگ هنگامیکه خبرنگار زن خارجی بدون حجاب آمد برای مصاحبه ؛ این عزیز از انجام مصاحبه خودداری کرد تا زمانیکه این خانم با حجاب آمدند.اما دیشب رییس جمهور را دیدم که خیلی راحت با زنی بی حجاب مصاحبه می کنند. (357604)
 
ارسطو ادریس
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۲:۳۰
به نظر بنده در حال حاضر نه مجلس در راس امور است نه دولت

فعلا مجع تشخیص مصلحت نظام در راس امور است
چون هم قانون تصویب می کند هم اختلاف مجلس و شورای نگهبان را مثلا حل می کند
و هم بنا بر مصلحت جلوی برخی از کارهای قوه قضائیه را می گیرد (357864)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۴:۲۹:۲۱
دوست عزیز یه نگاه کوچکی به قانون اساسی کشور بیاندازی بد نیست! (357961)
 
brt
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۱:۳۰:۲۰
به نظر بنده نیز فعلاٌ مجلس در راس امور نیست،
اگر این حرف را سید محمد خاتمی زده بود و مجلس در دست اصولگرایان بود، تا حالا سه بار این سید را استیضاح کرده بودند.مجلس اگر راست می گوید یک سئوال خشک و خالی از آقای احمدی نژاد بکند.
قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین (357898)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۸:۳۱
به نظر من در میان سیاستمدار های فعلی ایران از لحاظ سلامت روح و روان اقای لاریجانی از همه بالاترو سالمتره

وقتی که مشکلات امروز جامعه و حوادث سال گذشته رو مرور کنیم می بیینم متاسفانه اکثر مدیران فعلی و قبلی ما از این لحاظ واقعا دچار مشکلند و این جای تاسفه

در این شرایط بودن افرادی مثل اقای لاریجانی امید بخشه

در ضمن متاسفم که سال 84 بخاطر تبلیغات 8 ساله روزنامه های اصلاح طلب ضد ایشون بهشون رای ندادم

کاش همه ما ما یاد می گرفتیم در میان کاندیداها به کسی که از لحظ روحی سالتره رای بدیم (357634)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۴:۳۶:۲۵
تعجب می کنم از انتشار نظر فوق در سایت الف!
عرصه ی سیاست هممانطور که از نامش پیداست جایی برای سیاستمدار و سیاست های جداگانه است! وقتی یک نفر سیاست یک فرد را به عنوان سلامت روح و روان معرفی میکند و به این ترتیب خیلی از سیاسیون را بیمار مورد خطاب قرار میدهد چگونه این نظر می تواند عاری از اهانت باشد و منشر شود. حائز اهمیت می باشد که منظور من متوجه جان کلام این دوست ناشناس می باشد نه مخالفت با شخص لاریجانی (357962)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۰:۴۹:۲۳
اگر مردید وقتی ایشان در ایران هست این حرفها را بزنید تا احمدی نژاد جوابتان را بدهد هنوز مصوبه موسسات آموزش عالی و مترو از یاد مردم نرفته است. (357639)
 
mohammad
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۵:۵۹
من فکر میکنم حق با ریاست محترم مجلس است . (357649)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۱:۲۴:۵۶
بله مسئله اصلی گرانی و اشتغال است ! ولی اینها همش حرف است متاسفانه عملی دیده نمیشود ! (357652)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۰:۲۹
از شخصیت فرزانه ای چون لاریجانی جز این انتظار نبود که بالاخره ایشان پیش قدم شود وبگوید مکتب شیعی ولی انتظار داریم حالا که دولت علاقه ای به ورود ندارد لااقل مجلس وارد شود وبا همه امکانات در تبین مکتب شیعه وسیره عملی حضرت در حوزه اقتا همین تفکرات بصاد وفرهنگ وسیاست با نیاز های امروزی برنامه ادره کشور بر مبنای تفکر علوی را بریزد چنانچه در عصر عباس صفوی ایران با همین تفکرات ایران به قدرت جهانی تبدیل شده بود ورفاه نسبی برای مردم فراهم کرده بود که حتی ویل دورانت هم در کتابش برتری اسایش ایران ان عصر را نسبت به اروپا می نویسد (357676)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۲:۲۶:۰۵
از به موضع انداختن قوا ي سه گانه نظام در برابر هم چه نفعي حاصل مي شود آقاي احمدي نزاد چه چيزي را مي خواهند اثبات كنند اين آب نهايتا به آسياب چه كسي ريخته مي شود (357688)
 
سرخوش
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۱:۳۵
اگر مجلس دلسوزانه ومنطقی وبه دور از حب وبغض های سیاسی درگذشته جلوی انحراف را میگرفت وضع اینگونه نمی شد.واگر حالا محکم جلوی این تفکرات گرفته نشه دیگه جمع کردن اوضاع خیلی سخت خواهد شد .چراکه این موضوع به دولتهای بعد هم سرایت خواهد کرد.وچیزی که مسلمه این تفکر نتیجه اش تک صدایی ودیکتاتوریه.مبارزه با این تفکر وآدمهایی که مروج این تفکر هستند هم بسیار پرهزینه است چرا که اینها خودشون رو به مقدسات وصله کردند و ضدیت باهاشون هم طبیعتا ضدیت با ارزشها قلمداد میشه. درود بر مردانی که درراه آرمانهای ملت ورضایت خداوند مقابل این زریاده خواهی ها می ایستند (357701)
 
سلام
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۲:۲۹
محضر مبارک حضرت آیت الله الامام خامنه ای مقام معظم رهبری
سلام علیکم.
بنده از جمله کسانی هستم که به جناب احمدی نژآد رای داده ام و با تمام توانم در مقابل شبهه افکنی ها و اقداماتی که جبهه فتنه ایجاد کرده مقابله کرده ام و زمانی فراتر از این وقتی ارکان نظام را مورد حمله قرار داده اند با تمام توان سعی در پاسخ به همه شبهات ایجاد شده کرده ام. اما در حال یک سوال ذهنم را سخت به خود مشغول داشته است. به یاد دارم که در خطبه معروف بعد از انتخابات 88 جناحی را که افکار امام را در موزه ها می خواستند به شدت مورد شماتت قرار دادید که به حق هم بود. اما حال رئیس جمهور مکتبی و انقلابی هم ظاهرا همین عقیده را دارد. حال چه کنیم . تا به حال به خاطر انقلاب و ارزش هایش ساکت ماندیم و دم بر نیاوردیم . از مشایی و رحیمی با همه کارها و حرف هایشان هم گذشتیم اما به خدا تحمل به زیر سوال بردن امام را نداریم. باور بفرمایید سخت است شما را به خدا راهنمایی بفرمایید . از الف هم می خوام که اگر صلاح دانستند که این مطلب را نگذارند در بخش نظردهی، نگذارند . اما اگر شد یک طوری به حضرت آقا برسانند . یا اگر شد خودتان یه پاسخی، تحلیلی چیزی بگذارید تا دلمان آرام شود یا شاید ریس جمهور توضیحاتی داده اند یا دارند و خواهند گفت . نمی دانم؟؟؟؟؟ (357730)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۶:۲۶
آقاي لاريجاني، چرا منشور كورش بزرگ را كوچك جلوه مي دهيد؟ چه نتيجه اي مي خواهيد بگيريد؟ پس ذهنتان چيست. دانستيم كه ناسيوناليست نيستيد بسيار خوب ولي چرا سر ستيز با مليت داريد؟ به سخنان شما انتقادات بسياري وارد است ولي نوشتن آن موجب درج نشدن نظر من در سايت مي شود.
كورش بزرگ هنگامي 2500 سال پيش منشور خود را تدوين نموده است. حضرت علي (ع) حدود 1400 سال پيش يعني پس از 1100 سال پيشرفت فكر بشر. شما بايد اگر دشمنتان هم حرف نيكويي زد او را بستاييد نه اينكه هر كه از دايره اسلام بيرون است هر چه گفت او را سبك بشماريد. تازه كورش پيش از اسلام بوده و خدا شناس و يكتا پرست باز شما از دريچه ذهن خود او را به خاطر اينكه مسلمان نبوده و پيرو مكتب شيعه نبوده به هيچ مي گيريد و مي گوييد كه نكات خوبي در منشور او هست؟! همين . يا مي گوييد نمي گويم منفي بگوييد نه بفرماييد بگوييد همه گذشته را به لجن بكشند. (357751)
 
پوراميني
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۱۳:۲۹:۵۰
آقاي لاريجاني در سخنراني اصفهان يك تنه به قاضي رفتند وهرچه دلشان خواسته گفته اند اينگونه بهم پرخاشگري كردن درست نيست . احمدي نژاد نظر داده شما هم بدون عصبانيت پاسخ دهيد نه جودرست كنيد قطعا شما يكي ار كانديداهاي آينده رياست جمهوري هستيد با اين روش ظاهرا زود شروع كرده ايد؟
البته شما ماههاست كه با سفرهاي استاني !! خود تبليغات را شروع كرده ايد.
در مورد جايگاه ريس جمهور در قانون اساسي شخص ريس جمهور هم رييس جمهور است هم رييس دولت وهم مقام بعد از مقام رهبري وحافظ قانون اساسي لذا اينگونه يك رييس مجلس با يك رييس جمهور برخورد كردن خود يك بزرگ بيني است. (358097)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۴:۴۶:۱۹
آقای لاریجانی مجلسی مثل مجلس ششم در راس امور است؟؟ مجلسی که چنین نامه هایی را می نویسید و تشویق به نوشیدن جام زهر می کند ، مجلسی که تحصن می کند، مجلسی که در آن نظام به دورغگویی در جهان متهم می شود، مانع دیکتاتوریست؟؟ تعریف شما از دیکتاتور چیست؟؟ مشروعیت قوا در نظام جمهوری اسلامی از چه نهادی منشاء می گیرد؟؟ آن نهاد کدام است؟؟ آیا آن نهاد است که مانع دیکتاتوریست یا مجلس؟؟ در قانون اساسی استقلال قوا و همطرازی آن دیده و تعریف شده است (از منظر حقوقی) یا فرادستی یک قوه و فرودستی دیگر قوا؟؟ اگر سخنان احمدی نژآد در خصوص تعبر فرمایش حضرت امام (ره) اشتباه بوده است نکاتی که شما در سخنان خویش بیان کرده اید اشتباه اندر اشتباه است؟؟ نه از منظر حقوقی و نه از منظر شرعی ، حجیت مجلس برای نفی دیکتاتوری نیست؟؟ مجلس قوای قانونگذاری کشور است نه مانع و رادع دیکتاتوری و نهاد برتر در جمهوری اسلامی >>> بهتر است بدانید در همه جهان و در ایران از نظر عملی قوای مجریه مواضع کشوری را تبین و تدوین می کند و همه آن را به عنوان الگوی کشور می شناسند نه مجلس را حتی اگر قائل باشید که مجلس قوه فرادست است این قول شماست همان گونه که قولاحمدی نژاد تعبیر اوست و حجیتی نه برای قانون و نه برای مردم نیست که اقوال شمایان را حجت سیاسی بیانگارند (357768)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۶-۳۱ ۰۸:۵۱:۲۷
دلم می خواست احمدی نژاد رییس مجلس بود بعد درباره دولت و مجلس و... چی می گفت؟ (358334)
 
سهیل
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۴:۵۲:۱۷
تفسیر به رای بزرگان آفتی است که صدها سال گریبانگیر خواص بوده و هر کدام به اقتضای زمان و مکان تفسیرهای گوناگونی از سخنان بزرگان دین و سیاست کرده اند .
سخن و مصداق من به شخص یا گروه خاصی برنمی گردد چرا که ما از راست و چپ به این موارد برخورده ایم .
اگر بخواهیم سخنان امام راحل (ره) را با زمان و مکان مشخصی ارتباط بدهیم باید این حق را به دیگران نیز قائل شویم که تفسیر خود را داشته باشند و در این میان آنچه مظلوم خواهد بود اندیشه امام و راه امام هست .
برخی سخنان امام آنچنان روشن و گویا هستند که نیاز به هیچ تفسیر نداشته باشد. این گونه تفاسیر راه را بر مغرضانی خواهد گشود که دست به سطح بالاتر برده و سخنان اولیای دین را نیز تفسیر به رای کنند و مواردی که به مذاقشان نسازد آنرا به چهارمیخ زمان بکشند . (357775)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۷:۴۶
اين صحبت آقاي لاريجاني كه مسئله اصلي كشور اشتغال است نشان ميدهد ايشان ارتباط خود را با مردم وجامعه قطع نكرده و واقعا مسئله و مشكل مهم كشور را تشخيص مي دهند ولي دولت با پيش نويس برنامه پنجم كه سن بازنشستگي را از 50سال به 55سال افزايش مي دهد و هر گونه اشتغال جايگزين را طي 5سال آينده محال مي كند نشان داد كه كارشناسان ارشدش اصلا توجه وشناختي ازمشكل جوانان واشتغال ندارند . (357821)
 
مشکین نقاب
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۸:۱۱:۲۲
دوستان سلام
با یه سوال شروع میکنم:
آیا علی (ع) دیکتاتور بود؟ چون اینطور که بعضی از دوستان میفرمایند هر کی که مشورت نکنه دیکتاتور محسوب میشه.

قسمتی از خطبه 205 نهج البلاغه:
در این امر نیازى به رأى شما و رأى دیگران نداشتم (چون حکم خدا و رسول الله صراحت داشت) و مسئله اى پیش نیامده که آن را ندانم تا با شما و برادران مسلمانم به مشورت بنشینم به یقین اگر چنین چیزى پیش مى آمد (یا بیاید) از مشورت با شما و دیگران روى گردان نبودم (و نخواهم بود).

دوستان چرا به این نکته توجه نمیکنید که ممکنه عده ای از کسایی که قدرت الان توی دستشون نیست و یا از منافعی که قبلا داشتن دور افتادن این رو القاء میکنن که دیکتاتوری رخ داده.
البته نباید منکر این بود که دولت احمدی نژاد خطاهایی داره ولی باید پشت پرده رو هم دید.
متن کامل فارسه خطبه 205 نهج البلاغه پایین اومده.

شما (طلحه و زبیر) براى امور ناچیزى خشم گرفتید; ولى وظایف مهمّى را که داشتید به تأخیر انداختید. به من بگویید: چه حقّى داشته اید که شما را از آن باز داشته ام یا کدام سهم متعلق به شما بوده که آن را متصرّف شده ام یا کدام شکایت و حقّى را یکى از مسلمانان پیش من آورده و من نسبت به آن ضعف نشان داده یا از حکم آن بى خبر بوده و یا راه حلّ آن را به خطا پیموده ام. به خدا سوگند! من به خلافت (ظاهرى) رغبتى نداشتم و نسبت به زمامدارى شما علاقه اى نشان ندادم. این شما بودید که مرا به آن دعوت کردید و به اصرار مرا به آن واداشتید و آنگاه که حکومت به من رسید به کتاب خدا و دستوراتى که براى ما قرار داده و فرمان به اجراى آن صادر کرده، نظر افکندم و از آن پیروى نمودم و نیز به سنّت و روش پیغمبر(صلى الله علیه وآله) توجّه نموده و به آن اقتدا کردم (به یقین) در این امر (عمل به کتاب و سنّت) نیازى به رأى شما و رأى دیگران نداشتم (چون حکم خدا و رسول الله صراحت داشت) و مسئله اى پیش نیامده که آن را ندانم تا با شما و برادران مسلمانم به مشورت بنشینم به یقین اگر چنین چیزى پیش مى آمد (یا بیاید) از مشورت با شما و دیگران روى گردان نبودم (و نخواهم بود). (357860)
 
علی
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۱۹:۰۱:۱۴
انگلیس این شیطان پیر به همراه صهیونیسمها مدتی است با طراحی ویژه خود در جهت افزایش تفکر ناسیونالیستی در داخل کشور اسلامی مان هستند و با عنایت به تفکر مشایی سیاست های خودر ا بهتر و سریعتر در کشور ما اجرا میکنند . صحبت های مشایی را اگر از اول در نظر بگیریم یعنی از زمانی که بحث سپری شدن اسلام گرایی و بعد مکتب ایرانی و بعد تلاش برای آوردن خشت نوشته کورش متوجه می شویم که این حرکات یک حرکت از پیش تعیین شده و در راستای رواج ناسیونالیستی می باشد زیرا در کتب دوره پهلوی تاریخ نویس های یهودی نقش اساسی رادر برجسته نمودن کورش داشته اند. زیرا یهود یها از کورش هم طرفداری میکنند و هم تشکر زیرا کورش در جریان فتح بابل خدماتی را برای یهودی ها داشته است و در آزادی آنان از اسارت و در به دری نقش اساسی داشته است. دوره کورشپرستی سپری شده و ما باید باتمام قوا توانایی مکتب اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنیم کورش اگر خوبی داشته بدی هایی هم داشته است که برجسته نمودن او در حال حاضر تضعیف مکتب اسلامیمان مباشد وبه درد امروز ما نمی خوردمتاسفانه بعد سی سال که از انقلاب گذشته با طرح مسئله کورش توسط برخی ها به یادحرف شاه پهلوی می افتیم که می گفت ای کورش راحت بخواب که ما بیداریم وما هم میگوییم ای احمدی نژاد خیالت راحت که ما از کورش پرستی بیزاریم (357870)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۶:۵۳
دولت دهم یکی دولتهای مردم سالاری دینی بوده و با اعتماد و اطمینان اکثریت قریب به اتفاق ملت بزرگ ایران سر کار آمده دیکتا توری از شان این دولت بعید است هرگز توهم به ذهنتان متبادر نشود . چرا که پاکی و صداقت و اخلاص و ولایی بودن از چشمان پاک و تیز بین رئیس جمهوری عزیز مشاهده میگردد. (357885)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۳:۰۹
مقایسه ایی که آقای لاریجانی به منظور کوچک جلوه دادن یکی از عادلانه ترین حکومتها کردند درخور و مناسب نیست. حکومت کوروش مایه افتخار ایرانیان است و این منافاتی با مسلمانیمان ندارد. به یاد داشته باشیم که در زمان کوروش پیامبر اکرم (ص) به رسالت نرسیده بودند که انتظار داشته باشیم که این پادشاه مسلمان باشد. پاکی حکومت پاکان در هر زمانی قابل تقدیر است. ضمن اینکه بنا به تفسیر المیزان این احتمال هست که این عادل مرد از پیامبران الهی باشد. (357891)
 
مجید مطوری
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۱:۳۴:۵۰
با سلام به گردانندگان الف!
امروز که به صفحه اصلی سایت الف نگاه میکردم نود درصد اخبار مربوط به مواضع غلط دولت بود!و تماما متمرکز به حواشی کارهای دولت !آیا مجلس ،قوه قضاییه ودولت هیچ کار مهمی ندارند که منتقدین دولت به آن بپردازند!فکر نمیکنید که چاه فتنه رو ول کردید و به چاله احمدی نژاد خودتان را مشغول کرده اید! (357899)
 
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۱:۲۶
عالی بود آقای لاریجانی احسنت بر شما (357909)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۹:۲۴
در ایران به دلیل وجود منابع نفت وگاز همه با اصول شیعی که تقسیم مساوی بیت المال را دارد فرار می کنند وبرای فرار یک روز سوسیالیسم ،اقتصاد اسلامی وامروز هم مکتب ایرانی راه فرار می شود (357918)
 
م.ا
۱۳۸۹-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۲:۳۳
چرا مجلسي بايد در رأس امور باشد؟ مجلسي كه نمايندگان آن به جاي عمقي نگري در قوانين و لوايح همواره به روش جو سازي رأي جمع مي كنند.يا مجلسي كه در جامعه نيازمند به كار امروز ما دو هفته به خود تعطيلي مي دهد ؟ يا مجلسي كه نمايندگان آن اكثراً غايب تشريف دارند (الته مطمئناً در حال سركشي به وضع مردمند.)اگر اينطوري است ، منم بايد در رأس امور باشم،شما و هر كه دلش خواست.
وقتي قوانين بر اساس اصول عقل و آتيه نگري تصويب نشوند ، دست و پا گير خواهند شد و خدمت گذاري كه مي بيند اين قوانينِ غير اصولي مانع خدمت گذاري است آن ها را ناديده مي گيرد و ديكتاتور مي شود .اگر اون ديكتاتور ناميده شد نتيجه عمل مجلس است . قوانين فازي ، منعطف و معقول و توأم با آينده نگري تصويب كنيد تا هيچ انسان مؤمن ، خدوم و خدمت گذاري را ديكتاتور نكنيد! (357922)
 
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۲:۰۱:۰۱
فیلم ورود ریس جمهور به نیویورک را از پرس تی وی دیدم . از تعداد بسیار زیاد همراهان او شوکه شدم . این بود شعار مبارزه با اصراف ؟ (357952)
 
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۴:۴۷:۱۲
نمی فهمم چرا؟ آخر چرا از نام ایران و ذکر عظمتش ایرانی باید اینهمه برآشفته شود، اگر ایرانی هستید؟ آخر ایران ما بود قبل از آنکه هر دینی بیاید. شما نمی توانید افتخارات نسل امروز ایران را به جای نیاکانشان متوجه علی و محمد بکنید. آنها حتا اگر مسلمان باشند به افتخار ملی نیاز دارند مثل هر جوان دیگری، مثل هر بشری. مگر نمی بینند که کشورشان چه دعواهایی با کشورهای مسلمان بر سر آب و خاک خود دارد؟ چرا برای خود دشمن تراشی و فضا را نارام می کنید آقای لاریجانی؟ هویت ملی نیاز انسان است چرا درک نمی کنید؟ (357964)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۱۹:۳۶:۵۲
دوست من کجای کاری. الان جوانان ایرانی آرزوی رفتن به دوبی و گردش در سواحل جمیرا را دارند .دوبی که همین 50 سال پیش برهوتی بیش نبود! (358225)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۷:۰۰
درحدیث آمده است که هنگامی که غضب بر انسان چیره میشود عقل وخرد از او رخت بر می بندد که این موضوع امروز به ویژه
از فتنه تاکنون در به اصطلاح نخبگان سیاسی به وفور هنگام تصیفه حسابهای سیاسی دیده میشود اینجاست که فرمودند مردم بهتر از نخبگان می فهمند و بصیرت دارند همین چند روز پیش بود پیر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید فرمودند سران قوا نباید اختلافاتشانرا میان مردم بکشند و وحدت را حفظ کنید ولی دریغ از یک جو بصیزت (357982)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۹:۵۳
گرانی وترافیک و بی تو جهی مسئولان و کم کاری و بی نظمی ها و شهر به هم ریخته تهران ریختن زباله ها و صدمه زدن به طبیعت و ...... (357989)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۶-۳۱ ۱۰:۵۴:۴۷
به نظر من حرفهاي اقاي احمدي ن‍ژاد صحيح است. نماينده هاي مجلس كه كه اين همه به دولت وبه شخص آتقاي احمدي نژاد مي تنازند تاب نقد از مجلس را ندارند چه برسد به شخص خودشان. نمايندگاني كه خود را كفيل ملت مي دانند نه نماينده . (358362)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.