توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 83166
هشدار وزیر اطلاعات نسبت به شکل‌گیری صهیونیست شیعی
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۲۵
وزیر اطلاعات نسبت به شکل‌گیری جامعه صهیونیستی شیعی و جذب اقشار مختلف توسط گروههای انحرافی هشدار داد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مبانی معرفتی جریان تبشیری برخاسته از تفکر صهیونیستی استکباری است و آنها درصدد ایجاد و ساماندهی جوامع شیعی مسیحی هستند.

وی ادامه داد: ‌همانطور که درآمریکا مجموعه صهیونیستی مسیحی شکل گرفت امروزصهیونیست شیعی نیز درحال شکل ‌گیری است و سرمایه گذاری‌های کلانی در این زمینه انجام شده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرقه بهائیت از لاک 30 ساله بیرون آمده و در فکر یارگیری و جذب اقشار مختلف مردم و حتی روحانیت هستند، اظهار داشت: انجمن حجتیه با پولهای مشکوک و حتی وجوه امام زمان(عج) و پولهای مردمی چاقوی دشمنان علیه شیعه را تیز می‌کند.

مصلحی تاکید کرد: در گذشته وقتی صحبت از فرقه‌ای می شد مجموعه ای از افراد منحط و محدود به ذهن می‌رسید که دارای انحرافات اخلاقی هستند اما امروز فرقه‌های انحرافی با پشتوانه مالی کلان خطر بزرگی برای تفکر شیعی هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: جریان تبشیری با کلیسای خانگی سالانه هزاران نفر را به دین مسیحیت می‌برد و صدها نفر را غسل تعمید می‌دهد.


وزیر اطلاعات دربخش دیگری ازسخنان خود به مهمترین عرصه‌های سرمایه گذاری دشمن برای ازبین بردن اسلام وجمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین حوزه‌های سرمایه گذاری دشمن درعرصه دین و فرهنگ است و در این زمینه سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند.

مصلحی ادامه داد: جایگزین کردن اندیشه‌ها و تفکرات و گفتمان‌های وارداتی به جای اندیشه ناب مبتنی بر باورهای دینی، تغییر در گروه‌های مرجع معرفتی فکری و جایگزین کردن مرجع جدید و یا جریاناتی که آنها را هدایت می‌کنند، جریان سازی فکری و فرهنگی با رویکردهای متفاوت و معرفی آنها به عنوان جریانات پیشرو در مبانی معرفتی و تسهیل بر فرآیند جهانی سازی با هدف تغییر در سبک زندگی از جمله فعالیت‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه تغییر در شناخت و معرفت و نگاه به خویشتن و تغییر در معنای غیریت و کم رنگ کردن تمایزات هویتی، فکری و اعتقادی یکی دیگر از فعالیت‌های دشمنان است اظهار داشت:‌ در حوادث پس از انتخابات سال گذشته دشمنان تلاش کردند تا قبح ارتباط با بیگانه و جاسوسی از بین برود .

وی تاکید کرد: تحت پوشش و حمایت قرار دادن انواع شخصیت‌ها و افراد مغایر اندیشه‌های اسلامی و طرح آنها به عنوان شخصیت‌های برجسته و راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی از دیگر فعالیتهای آنهاست و آنها بر این باورند که با تغییر در رسانه مردم می‌توانند ارزش‌ها و اعتقادات و اصول معیارهای اخلاقی آنها را دچار چگونگی کنند و به سوی مبانی غربی سوق دهند.

مصلحی خاطرنشان کرد: بعضی ها فکر ‌می‌کند شبکه شیعی راه انداخته‌اند اما ا ین حرکت با واسطه حرکت صهیونیسم شیعی را دنبال می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: بسیاری از نشریاتی که از سوی مجموعه‌های ارزشی ما منتشر می‌شود رگه‌های از دیدگاه فمینیستی در آنها پیداست و از روشهای فمینیستی برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند.

وی ترویج علم سکولار در عرصه علمی و دانشگاهی و حذف الگوهای خداباورانه را از دیگر فعالیت‌های دشمنان در این زمینه برشمرد و افزود: امروز بسیاری از نخبگان حوزوی ما مورد هجوم سرویس‌های سیا قرار گرفته‌اند و این سرویس‌ها برای بسیاری از موسسات و نخبگان حوزوی ما تله گذاشته‌اند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: تله‌های سرویس‌های سیا از نوع علمی است و آنها با مباحث علمی به میدان می‌آیند و به محض اینکه نخبگان ما از کشور خارج می‌شوند از طریق فضای مجازی به سراغ آنها می‌روند و می‌گویند که می‌خواهیم برای شیعه و اسلام کار کنیم و لی اهداف ضددینی خود را دنبال می‌کنند.

lمصلحی با بیان اینکه درحوزه دینی تهاجمات گسترده‌ای آغاز شده واین حوزه در صدر اهداف و برنامه‌های دشمنان قرار دارند، اظهار داشت: ‌دین و باورهای دینی مهمترین نقطه اتکاء جامعه اسلامی ما است و به همین دلیل بیشترین برنامه ریزی دشمنان به کانون برمی‌گردد.

وی تلاش برای ارایه تصویری مهم وحداقلی و فردگرایانه تلاشی برای ارایه تصویر غیرعلمی و غیرسیاسی و اعتقادی از دین، جایگزین کردن اندیشه‌های مهم به جای دین، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌های ضد دینی و تقدس ‌زد ایی از رزش‌های دینی با طرح جوک و داستانهای کوتاه و غیره، ایجاد نگاه بدبینانه نسبت به مبانی دینی و ترویج و توسعه آموزش گرایش به وهابیت در بین جوانان را از جمله تهاجمات دشمنان در حوزه دین برشمرد و گفت: ‌تلاش هدفمند برای تغییر جمعیت کشور با استفاده از انواع استراتژی در چشم انداز 30 الی 50 ساله، ترویج تفکرات باستانی و زرتشتی گری به جای اسلام به عنوان ادیان الهی و بزرگ‌نمایی از چهره‌هایی که تفکرات التقاتی از دین را ترویج می‌کنند از دیگر تهاجمات دشمنان در این حوزه است.


وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات و دلایل و شواهد شکل‌گیری این حوادث اشاره کرد و گفت: فتنه سال 88 فتنه‌ای بود که همه مجموعه‌های لائیک 100 درصد تا معتقد به دین در این مجموعه برای مقابله با انقلاب اسلامی دور هم جمع شده بودند و افرادی که به هیچ وجه پایبندی به دین ندارند از جمله مارکسیست‌ها، ضددین‌ها، بهائیت، انجمن حجتیه و ... نیز در بین آنها حضور داشتند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث دردآور این است که با کمال تاسف هنوز با وجود روشنگری‌هایی که صورت گرفت و هدایت‌های مقام معظم رهبری عده‌ای از خواب خرگوشی بیدار نشدند و بصیرت لازم را دریافت نکردند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کار اطلاعاتی نمی‌توانیم اسنادی ارائه دهیم اما زمانی برسد که این کار را انجام دهیم و چگونه پشت فتنه ارتباطاتی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌ گویند این حوادث دعواهای انتخاباتی بوده که تمام شد ، اظهار داشت: این مسائل دعوای انتخاباتی نبوده است بلکه فتنه بود و امروز تاکتیک فتنه تغییر کرده است.

مصلحی خاطرنشان کرد: سران فتنه سرمایه گذاری سنگینی می‌ کنند تا با تغییر روش به نظام برگردند و در جمع‌های روحانیون و ایثارگران شرکت می‌کنند که ما می‌دانیم اعتقادات آنها در چیست.

وی ادامه داد:‌ بسیاری از آنها کسانی نیستند که قدرت چنین حرکتی را داشته باشند بلکه توسط جریانات بیرونی مدیریت شدند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با مسائل مهمی مواجه هستیم، تصریح کرد: دشمن ما را به مشکلات مشغول می‌کند تا از مسائل باز بمانیم و حوزه باید در جهت بررسی و رفع چالش‌های مباحث دینی فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی به پیشرفت و تکامل دسترسی می‌کنیم که از پرداختن به مسائل بیرون بیاییم و درصدد پاسخگویی عالمانه به آنها باشیم.

مصلحی با بیان اینکه جامعه بالغ درصدر مسئله یابی و حل مسئله و جامعه عقب مانده به دنبال مشکل‌یابی و حل آنهاست خاطر نشان کرد: جامعه و انسان فاقد مسئله جامعه غیرعملی، مرده و نزدیک به سقوط و جامعه مسئله محور جامعه‌ای پویاست و در مسیر تکامل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشوری به نام آمریکا برای مهمترین و راهبردی‌ترین تا جزئی ترین امور امروز و فردای خود مسئله تعریف کرده است. آمریکا برای مقابله با اسلام نیز مسئله تعریف کرده و به دنبال حل آن است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: آمریکا آسیب‌ها و منافع ملی را جدی تلقی می‌کند وهیچ مسئله‌ای برای این کشور کوچک شمرده نمی‌شود

وی با بیان این نکته که بزرگترین تهدید و آسیب‌های حوزه علمیه تبدیل شدن مسئله‌های حوزه برای حوزه است نه برای مسایل جامعه تصریح کرد: ادامه این روند می‌تواند با بحران عمیقی مواجه شود

وی گفت:‌ مقام معظم رهبری تحول حوزه را به عنوان مسئله مطرح کرده‌ اند و با حرکتی که امام خمینی(ره) به وجود آوردند دیدگان اندیشمندان و جامعه بشری را به حوزه جذب کردند. اما حوزه برای حل مسایل اعتقادی، فرهنگی، نظام شهروندی، جریانات تبشیری، کلیساهای خانگی و ده‌ها مسئله دیگر چه راهبردهایی دارد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.