نظر منتشر شده
۱۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 84519
نامه يك استاد دانشگاه به عليرضا افتخاري
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۸
يادداشت مهمان

 



از يك معلم كوچك دانشگاه به هنرمند گرامي جناب استاد علیرضا افتخاري



با اهدا سلام و آرزوي سلامتي براي جنابعالي و خانواده محترم؛

شب گذشته شنیدن صداي هق هق شما از تلويزيون بسيار متاثرم كرد.

 

متاسفانه امروز بخشي از جامعه مرفه شهري ايران دچار نوعي ويروس خطرناك و بديمن شده است كه توسط گروهي از شقي ترين اوباش فكري و اراذل سياسي توليد شده و عمل مي كند.



 

خلاصه و عصاره ايده اين گروه منحرف و خودخواه اين است كه هر كه با ما نيست، دشمن ماست و بايد فضا را طوري نشان دهيم كه كسي جرات نكند با ما مخالفت كند و بايد دوستي با دشمن ما را هم آنقدر پرهزينه كنيم كه هيچ كس جرات ابراز عقيده اش به نفع دشمن ما را پيدا نكند.

 

تصور مي كنم با رفتاري كه بعد از معانقه شما با آقاي احمدي نژاد در حق شما و خانواده تان روا شده، بخوبي درد دل حقير را درك مي كنيد.

 

اينها در جامعه ايران بخصوص جنوب تهران و شهرستانها هيچ ظهور و بروزي ندارند، در دانشگاه هم قطعا اندك هستند اما طوري رفتار مي كنند كه گويي اكثريت اند و از طرف همه حرف مي زنند. باور بفرماييد بنده به آقاي احمدي نژاد راي ندادم و از نتيجه انتخابات هم در روز 22 خرداد متعجب و به آن معترض بودم اما مانند ديگر اعضاي جامعه دانشگاهي، فقط و فقط مسير قانون را براي اعتراض به نتيجه انتخابات درست مي دانستم.

 

هنرمند گرامي، باور بفرماييد اينهايي كه به شما توهين كرده اند و با بي پروايي به دختر عزيزتان بي ادبي كرده اند، معترض به نتيجه انتخابات نيستند. ايراني هر چقدر هم به چيزي معترض باشد، ادب و وقار شرقي اش را فراموش نمي كند. ايراني هر چقدر هم كه از چيزي دلخور باشد، احترام موي سفيد و حرمت ناموس سرش مي شود. روسري كشيدن از سر دختر مردم كار ايراني نيست. آتش زدن بانك و اتوبوس و مغازه هاي مردم كار ايراني نيست. اينها همه دسيسه شيطاني بيگانگاني است كه از اتحاد و قدرت گرفتن ايران و ايراني هراس دارند.

 

اينجانب سال گذشته باها در كلاسهاي درسم خواستم با اينها بحث و گفتگو كنم تا شايد سوء تفاهم آنها برطرف شود و بتوانيم مانند دو ايراني متمدن و مسلمان با هم حرف بزنيم. بسيار از اوقات موفق شده ام و با جمعي صميمي از شاگردانم به همنظري رسيده ايم و از مباحثه اي جدي و سازنده درباره مسايل روز كشورمان لذت برده ايم. اما گاهي هم تلاشهايم شكست خورده است چرا كه آن اقليت پرمدعاي خودخواه، نه ادب مياحثه دارند و نه اصول استدال را مي شناسند. تنها چيزي كه بلدند و الحق خوب هم يادگرفته اند، توهين و شانتاژ است. وقتي در پاسخ به ساده ترين سوالات در باره عملكرد رهبرانشان در ماجراهاي پس از 22خرداد سوال مي كنيم، شانتاژ مي كنند و اگر با استدلال، جلوي شانتاژشان را مي گيريم، توهين مي كنند. بارها به آنها گفته ام كه رعايت موي سفيد اين معلم كوچكتان را بكنيد اما حاشا و كلا... گويي از فرهنگ غربي فقط فردگرايي و خود خواهي اش را ياد گرفته اند. 



خدا را شكر كه اين قوم لجباز كه روي خوارج را هم سياه كرده اند، در انتخابات سال گذشته به قدرت نرسيدند وگرنه معلوم نبود چه بر سر ايران و ايراني مي آوردند.

 

اين را به عنوان يك معلم كوچك دانشگاه به شما هنرمند گرامي عرض مي كنم كه صداي هق هق شما، بغض تركيده ي عده زيادي از هموطنان ماست كه از سال گذشته تاكنون گرفتار ظلم اين منحرفين بيگانه پرست هستند اما به شما عرض مي كنم دل قوي داريد كه ايران اسلامي قوي تر و پر بنيه تر از آن است كه اين جيره خواران بي بي سي و صداي آمريكا بتوانند به آن صدمه اي جدي بزنند.

 

تاريخ ما نشان داده كه ايادي بيگانه هميشه در اين كشور رسوا و طرد شده اند. اين را به عنوان يك معلم كوچك تاريخ به شما نويد مي دهم كه اين تفاله هاي فرهنگ غربي ماند كف روي آب رفتني هستند. اين را تاريخ ايران به وضوح هرچه تمام تر به ما يادآوري مي كند.

 

اجازه مي خواهم نامم محفوظ بماند



ارادتمند



تهران 20مهرماه 1389

 

 
 
حمید قربانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۱۸:۵۸:۰۳
اتفاقا آنها ایرانی هستند
اتفاقا همه اینها ایرانی بودند
اتفاقا ادعای فرهیختگی شان گوش عالم را کر کرده است
اتفاقا همه شان مدعی دفاع از آزادی اتندیشه هستند
اما هامنطور که میر حسینموسوی دروغ می گفت
و ادعا می کرد که با دروغ مبارزه می کند
و در عین حال به جای پذیرش مردانه شکست ، ناجوانمردانه دروغ تقلب را گفت
و قانون شکنانه به جای مراجعه به قانون ، به اردوکشی خیابانی روی آورد
و هوادارانش آن همه جنالیت کردند
وهمه هم ایرانی بودند
اینها همه شان همین طور هستند
آزادی یعنی شما آزاد هستید مانند آنها بیندیشید
در غیر این صورت نابودت می کنند
در همین رابطه مطلب جالب را در وبلاگ دفاع از انتخابات مظلوم 1388 دیدم که لینک آن را قرار دهید جالب است


برخوردهاي فاشيستي طرفداران آزادي با هنرمندان (عليرضا افتخاري)

http://entekhabmardom.blogfa.com/post-1887.aspx




واكنش محمد رضا شجريان در برابر دروغ بزرگ خس و خاشاك


http://entekhabmardom.blogfa.com/post-31.aspx (363835)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۲۹:۳۸
درره منزل ليلي كه خطرهاست درآن
شرط اول قدم آنست كه مجنون باشي (363896)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۴۳:۰۸
با سلام

بنظر من توهین، افترا و بی ادبی در هیچ شرایطی پسندیده نیست
توهین کندگان را می توان به دو دسته تقسیم کرد
1- افراطیون به اصطلاح سبز که بیفکرند
2- برخی سیاست بازان مخالف پیشرفت و اتحاد ملت، کسانی که دنباله رو شعار (تفرقه بینداز و حکومت کن) هستند

بیایید اتحادمان را حفظ کنیم و در دام این توطئه ها قرار نگیریم
انشاءالله (364123)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۲۶:۲۱
هیچکس به خانواده ادم کم جنبه ای مثل شجریان توهین نکرد اما اگر کسی از دولت حمایت کند باید از حمله این مغولهای وحشی بترسد این چه دولت دیکتاتوری است که سبزها ادعا میکنند !!! (364170)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۷:۴۳:۳۶
سلام
نمی دونم چرا اکثر نظراتتون منفیشون خیلی بیشتره، نکنه نظرات با اعمال سلیقه خاص تایید می شن؟ (364636)
 
Hamshahri
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۱۹:۰۰:۲۱
Dear Mr. Eftekhari
Salaam
It is really hard to be human while he mankind just looks like human
. As a Muslim we are all alone if we intend to sustain our dignity and responsibility
The current events to you is the heavy cost you must bear for being a real humble Muslem and a true human
Here in the world we are all alone and this is the cyclologically changes which are more dangereous that the envirement
We less care about the morality that anything
We care about financial disaters and ignore the real threat which is the lonelyness
This phenomena will be bound to the next generation if morality gets forgotten
Please do not grim and have patience and stay singing for those who love the sound of liberty
Stay calm and smile and sing songs for the people who need your voice
Start singing the LONELINESS voice of 21st century
Sincerely yours
M.H.Irani (363837)
 
یار الف
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۱۹:۲۹:۰۰
خواهشمندم بخوانید
خواهشمندم بخوانید
خواهشمندم بخوانید
همچین چیزی هم نیست.اقای استاد کوچک،یک سئوال
یعنی در یک دانشگاه بزرگ از دختری میپرسند اسم شما چیست؟سپس او را چون فامیلی اش افتخاری است میزنند؟
من مطمئنم دختر اقای افتخاری باعث تحریک جمعیت شده است.
اقای افتخاری:با تمام احترامی که برایتان قائلم اما میخواهم نقل قولی کنم
ایت الله مرعشی را که میشناسید؟
به ایشان گفتند چه شد به اینجا رسیدی گفت یک شب موقع سحر میخواستم پدرم را بیدار کنم.با خود گفتم اگر صدایش کنم با ترس از خواب بیدار میشود سپس خم شدم و پایش را بوسیدم و او بیدار شد و برایم دعا کرد و من به اینجا رسیدم.او در مقابل پدرش خم شد ولی شما در مقابل یک رئیس جمهور.خم شدن در مقابل کدام نز خدا و مردم اهمیت بیشتری دارد؟
(الف عزیز خواهشمندم نظرم را در کنار همه نظرات قرار بده)خواهش میکنم،خواهش (363840)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۵۸:۱۷
این چه استدلالی است؟ پس شما هم با هر کسی که روبوسی کرده‌اید در برابرش خم شده‌اید؟ پس منظورتان چاپلوسی بوده؟

بس کنید این نیت‌خوانی‌های مسخره و غیراخلاقی را. (363902)
 
moderator 7
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۱۶:۰۱
اكثر سبزها آدمهاي معقولي هستند و در قلبشان مي دانند موسوي چه دروغي گفته اما چون از اين دستگاه هاي حمومتي ظلم و بي مهري ديده اند، سبز بودن را مفري براي بيان مطالبات و شكايتهايشان ديده اند. (364014)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۲۱:۴۵
دوست من دیگه کثافت کاری این افراد رو توجیه نکن. هرغلطی که جنبش سبز میکنه رو براش دلیل می تراشید. (363981)
 
سيد حسين
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۵:۵۵
برادر جان حرفت كاملا درسته ولي سعي كن مثل سبزك ها وقيح ننويسي و صحبت نكني، هرچند صبر هم حدي داره... (364101)
 
ریحانه
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۲:۳۶:۵۲
دوست عزیز این مطلب آقای مرعشی ربطی به موضوع ندارد مگر احترام به رئیس جمهور نقض احترام به پدر است که شما این مثال را میزنید؟
در ضمی دختر آقای افتخاری استاد دانشگاه هستند شما مطلب را اشتباه متوجه شده اید. (364037)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۲:۲۴
با سلام

اولا بحث خم شدن ، تا شدن و ... نیست . صرفا یک ابراز احترام به رئیس جمهور است .

رئیس جمهور یعنی نماینده جمهوری ، این موضوع خیلی واضحی است وقتی کسی به رئیس جمهور احترام می گذارد یعنی دارد به ملت ایران احترام می گذارد .

البته موضوع جالب اینجاست که این کسانی که سال گذشته گریه دموکراسی خواهیشان گوش فلک را کر کرده بود این موضوع ساده را نمی دانند و از درک آن ناتوانند و پر واضح است که با وجود زشت های انسانی و چهره های به ظاهر مسلمان تنها چیزی که می توان به آنها اتلاق کرده معنی واضح دروغ است. اینها مصداق بارز دروغ هستند

نکته دیگر آن است که شخص آقای احمدی نژاد هم انسان بسیار محترمی و قابل احترامی است ، و به خاطر تشکر از ایشان در مورد همین زحماتی که در همین پنج سال گذشته کشیده اند ، بسیار شایسته احترام هستند

و این رفتار ها و بی ادبی ها و ... همه ترجمه جمله ادب مرد به ز دولت اوست ، است و الا کدام مسلمان و کدام انسانی حاضر می شود به فرد شریفی مثل آقای افتخاری یا خانواده محترمشان توهین کند . آیا کسی از مردم شریف ایران با وجود اینکه آقای شجریان به ایشان توهین نمود حاضر شد یک همچنین کاری با ایشان و خانواده ایشان انجام دهد ...

... عبره لاولی الباب (364051)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۷:۴۱
شما از كجا مطمئن هستيد كه دختر افتخاري تحريكشان كرده ؟
حاشا به اين دليل و منطق

در ضمن به فرض تحريك كرده شماي متمدن اگر با تحريك يك نفر بي تمدن مي شوي معني اش اين است كه از اول هم فقط قيافه تمدن به خود گرفته اي (364052)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۰:۱۲
دوست عزیز شما چطور از راه دور تونستی ببینی که مقصر رو تشخیص دادی؟نکنه فالگیری ،رمالی چیزی هستی؟پارسال هم همینجوری برنده شدن تو انتخابات رو پیش بینی کردید که آخرش آبروی هر چی ایرانی رو بردید؟ (364061)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۴:۳۳:۵۹
استاد افتخاری است بقال سر کوچه که نیست کسی او و خانواده اش را نشناسد
آن هم در محیطی مثل دانشگاه که همه همدیگر را میشناسند ضمنا ایشان استاد آن دانشگاه هستند
شما میگویید دختر ایشان باعث تحریک جمعیت شده ؟ بعضی ها چه استدلال هایی دارند !
مشتی انسان نما وحشی بازی در آورده اند شما این اعمال قبیح را به فردی که مظلوم واقع شده نسبت میدهید ؟
جل الخالق! (364071)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۰۶:۲۶
یا الف من خم میشوم و پای انکس که به ایران خدمت صادقانه میکند را میبوسم و به ان بوسه افتخار میکنم و انتظار خیر از جانب خداوند عادل بخاطر ان بوسه و تواضع در دنیا و اخرت و روز لقا دارم (364163)
 
amir
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۳۳:۴۷
به نظر شما رای دادن و یا طرفدار آقای احمدی نژاد بودن جرم است؟

شاید ایشان چیز هایی بدانند که شما نمی دانید یا شما چیز هایی بدانید که ایشان ندانند. سعی در توجیه و سفسطه نکنید. دختر آقای افتخاری روسری از سر کسی نکشید. اگر بخواهیم مثل شما فکر کنیم باید به دزد حق بدهیم چون مادرش وی را درست تربیت نکرد و خیلی مسایل دیگر. مسلما برای هر جرمی دلیل و توجیهی پیدا می شود. (364173)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۰:۵۵
خوبی شما ؟! این که گفتی چه ربطی داشت؟ (365272)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۱۹:۴۸:۱۰
هر کسی یه ایده بده که چطوری میشه از استاد افتخاری دلجویی کرد؟
باید به استاد ثابت بشه اگه یه عده حرمت وی را نگه نمیدارند تعدادشون در برابر دوستداران وی ذره ای بیش نیست.
اگه ما هم سکوت کنیم فرق چندانی با توهین کننده ها نمیکنیم. (363845)
 
محمد جواد حبیبی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۳۵:۵۳
دوست عزیز مراقب باشید که نفرت از عده ای موجب دوستی بیجا به عده ی دیگری نشود. آقای افتخاری اگر بهشون بی دلیل توهین شده باید این توهین تقبیح بشه اما اگه صرفا به علت آن معانقه و همیطنور دشمنی سبزها با او، وی را بیشتر از شایستگیش بالایش ببریم و استوره سازی غیر واقعی کنیم ممکن است تجربه های تلخ چنین کارهایی برایمان تکرار شود.
ان شاءالله که از روی عشق و احترام به ملت ایران نماینده ی منتخبشان را در آغوش کشیدند اما فراموش نکنید که اگر اینطور نباشد فردا ممکن است شخص دیگری را در آغوش او ببینید که خوشایندتان نباشد. (363992)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۰:۰۲:۱۱
توهین و اهانت به هنرمندان گرامی کشور با هر رای و نظری که باشند محکوم است . از محمد رضا شجریان گرفته تا علی رضا افتخاری . (363848)
 
سيد حسين
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۹:۱۷
اين دو اسم با هم جمع نميشوند پسر جان
علي ع هم فرمودند از بدي روزگار نام من و معاويه كنار هم آمد....(البته در مثل مناقشه نيست)
شجريان خائني بيش نيست (364103)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۰۴:۵۲:۱۳
نه شجریان خائن است ونه افتخاری ملائکه .
هر هنر مندی با هر رای و نظری که تحت ضوابط و مقررات کشو ر فعالیت می کند محترم است .
دوستان جوان هم خودشان انشا ء بنویسند نه از روی روزنامه . (364220)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۴:۲۰:۰۶
هنر به خودي خود مقدس است ونبايد با سياست آغشته شود . هنر براي مردم است نه براي سياستمداران. مگر نشنيده ايد كه سياست پدر مادر ندارد. هنرمندي كه هنر واقعي ندارد دست به دامان سياستمداران ميشود تا براي خود از اين نمد كلاهي بدوزد. (364375)
 
Reza
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۰:۱۲:۴۰
هوار هوار فايده نداره !!!آقای افتخاری يك عذر خواهی كند فكر ميكنم كافی باشد ..البته اگه اجازه داشت؟؟ (363850)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۷:۵۵:۳۵
با سلام خدمت آقا رضا و ديگر دوستان
چرا آقاي افتخاري بايد عذرخواهي كند؟ چون به رئيس جمهور قانوني كشورش اضهار ارادت كرده است. چون دچار توهم نشده است؟
از كي تا حالا بايد بخاطر اظهار نظر و بيان عقيده عذرخواهي كند؟ (363921)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۹:۰۶:۲۰
ببخشید عذرخواهی برای رعایت ادب یعنی اگر کسی به شما احترام گذاشت شما با بی احترامی جواب انرا میدهید اگر حتی دشمن شما به رسم ادب جلوی شما بلند شد شما به او بی اعتنای میکنید اگر این طور باشد که بایسیتی کلی برای شما متاسف بود (363939)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۴۰:۰۱
هیچوقت وهرگز استاد نباید ولازم نیست از خوارج عذر خواهی بکند (363998)
 
علي
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۵۸:۳۶
آقاي رضا!
يعني واقعا اخلاق و جوانمردي و انصاف اينقدر در بين ما ايرانيها رنگ باخته كه كسي كه جزو هنرمندان طراز اول اين مملكته بايد بياد براي اينكه به كسي ظاهري يا باطني ( نيت همه را خدا مي داند و بس) اظهار احترام كرده عذر خواهي كند؟ ميشه بپرسم از كي بايد عذر خواهي كند؟ از شما؟؟ از مير حسين؟ از بي بي سي؟ از صداي امريكا؟ از خانم كلينتون؟از نتانياهو؟ از مريم رجوي؟ ازگوگوش؟
(ببخشيد اگر از اين دست انسانهاي شريف و نجيب باز هم روي زمين پيدا مي شود و من ذكرشان نكردم!)
اگر كسي رئيس جمهور منتخب يك ملت را در آغوش بگيرد ( چه ظاهر سازي باشد يا واقعي) بايد از امثال شما عذرخواهي كند؟
ميشه خواهش كنم يه كم تلاش كنيد و همت به خرج بديد و اگر شده تمام قوايتان را متمركز كنيدو ده ثانيه به چيزي كه گفته ايد فكر كنيد؟ (مي دونم خيلي براتون سخته ولي خواهش مي كنم!)
فكر نمي كنيد آنها كه مفهوم عفاف و ناموس برايشان نا آشناست و با دختر مردم بخاطر كاري كه پدرش كرده اينگونه برخورد مي كنند بايد از (شيطان حتي) عذرخواهي كنند؟
گمان نمي كنيدآنها كه اينقدر ظرفيت نداشتند تا يك شكست انتخاباتي را تحمل كنند و در اعتراض به شورايي ( كه تا وقتي صلاحيت نيم بندشان را تاييد كرد خوب بود و ناگهان غير عادل و جنايتكار شد) كشور را ماهها به آشوب و جنجال كشيدند وهزينه هاي زياد به اين ملت مظلوم تحميل كردند بايد از كلمه انسان عذرخواهي كنند؟
كوتاه مي كنم:
در خانه اگر كس است يك حرف بس است (364027)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۴:۳۴
عذرخواهی بابت چه؟ روشن تر بگویید
من از این سخن در حیرتم به فردی اهانت شده آن وقت شما میگویید آن فرد باید عذر خواهی کند؟
عجیب تر آنکه به این کامنت گنگ رای مثبت هم داده میشود
عجب رفتار روشنفکرانه ای به تفسیر شما روشنفکری همانا توهین به دیگران یا تشویق توهین کنندگان است . من تازه متوجه شدم روشنفکری مد نظر شما چیست . وا اسفا ! (364108)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۰۸:۳۳
رضا المانی عذر خواهی از کی از مزدوران خارجی و بی فرهنگان داخلی هیهات که ما فرزندان حسین ع هستیم (364165)
 
گم نام سرباز
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۰۳:۳۷:۰۳
از شما مزدوران عجنبی معذرت خواهی کند؟؟ این نظرت خیلی بالاترینی بود!هاهاها


شما بیا به خاطر وطن فروشی معذرت خواهی کن.تازه اون موقع باید در دادگاه صالحه محاکمه بشی (364574)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۰:۵۲:۵۱
Bi gheraty mardom iran dar barabar-e chand shaban bi mokh lajani ta key? man khood shade ien goroh-e feshar keh mesl-e virous bi akhlaghi ro be digran ham enteghal midahand bodam (363855)
 
محمد کریمی
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۱:۲۹:۳۷
اینان را به خدا واگذار می کنیم.
سر کله زدن با این قماش رو تجربه کرده ام ..

وقتی به جرم داشتن ریش مورد انواع توهین و تهمت استهزا واقع شدم ...

وقتی به جرم حمایت از رهبرم به جای خطاب با نامم به اسم مزدور ، قاتل و آدمکش خطاب میشده ام ...

وقتی به من حمله ور شده و با اسپری و قلم های سبز رنگ مورد آزارم قرار میدادند ...

خطاب به استاد افتخاری که همشهری عزیزم نیز هست عرض می کنم که صبور باشید ، این مشکلات فقط برای شما پیش نیامده است ، بلکه بسیاری از کسانی که به نوعی پایبندی خود را به انقلاب و کشورشان ابراز داشته اند اینگونه مورد هجمه واقع شده اند ...

به قول نگارنده این مطلب این قماش کف روی آب هستند ... بالاخره زمستان خواهد رفت و رو سیاهی به ذغال خواهد ماند ...

صبور باشید که ان الله مع الصابرین ...

و کلام آخرم با قماش تند رو ... :

ز بهر بر و بوم و فرزند خویش
زن و کودک و خُرد و پیوند خویش
همه سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن بـه که ایران به دشمن دهیم
نمانیم کین بوم ویران کنند
همی غارت از شهر ایران کنند
نخوانند بر ما کسی آفرین
چو ویران بود بوم ایران زمین
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود

که چه زیبا فردوسی وصف حال این افراد را نموده است :

درختی که تلخ است وی را سرشت
گرش برنشانی به باغ بهشت
ور از جوی خلدش به هنگام آب
به بیخ، انگبین ریزی و شهد ناب
سرانجام گوهر به ‌کار آورد
همان میوهٔ تلخ بار آورد

آنقدر کینه و نفرت و نفاق به گوشت و پوست و استخوان برخی رسوخ کرده که هر آنچه تلاش شود امیدی به هدایتشان نیست .. (363869)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۰۹:۳۵
هنرمند آیینه تجلی داشته های فرهنگی هر جامعه ای است منتقل کننده داشته های فرهنگی از گذشته به آینده است ویترین یک جامعه است
خاصه آن هنر موسیقی باستانی و ریشه دار از اصلی ترین مهدهای موسیقی جهان ، ایران باشد
به کلام عامیانه در این آشفته بازار موسیقی استاد وطن دوست و نه سر در آخور بیگانه این عرصه را باید روی تخم چشم ها گذاشت
نه آنکه ....
البته هیچ انسان با عقلی این جسارت را نمیکند
یا از این جسارت خوشحال نمیشود شما هم در این مقاله یکطرفه رفتید
اما ای کسانی که به نام حمایت از شما این جسارت ها صورت میگرد شما در این قضایا تقصیری ندارید اما مسولیت تبری از این جریانات بر دوش شماست
ای مدعیان آزادی بیان ، انسانم آرزوست ، ادب مرد به ز دولت اوست و زنده باد مخالف من موضعتان را نشان دهید
ما منتظریم (363873)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۲۲:۰۲
این مزدوران غرب زده باقی مانده قوم مغولان وحشی هستند که مانند دیوانه ها خود را به درو دیوار میکوبند.

الحمدالله که مشت اهنین حزب الله درسی فراموش نشدنی به اینها داد (363876)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۵:۳۴
کاش اینرا به گوش موسوی و همسرش که فرهنگ هرج و مرج را در کشور رواج داده اند میرساندی (363893)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۲۹:۰۳
توهین وبی احترامی از سوی هرکسی باشد عمل ناپسندی است. باید همه ان را سر زنش کنند . روزگاری ادب ومعرفت. ملت ایران وبخصوص بزرگان ان زبان زد دوست ودشمن بود . ولی چه شد این همه سقوط کردیم؟؟ جناب اقای نگارنده محترم هیچ می دانید دیگر توصیه وموعظه من .تو . یا گریه این وان دیگر اثر وفایده ای ندارد!! وقتی توهین وهتاکی.فحاشی افتراء .اتهام وتهمت. در جامعه رواج پیدا کرده ودر مطبوعات. وجراید .نوشتاری. ودیداری. وشنیداری در این دو سال گذشته به اوج خود رسیده ودر ان به صغیر وکبیر .وبه زن ومرد. رحم نمی کنند . متاسفانه بیشتر اوقات هم مورد تشویق قرار می گیرند وبه این وسیله تخم وکینه میان ملت ایران کاشته ومی کارند و اب به اسیاب دشمنان پلید وخبیث انقلاب. ونظام اسلامی وملت ایران میریزند. دست پرورده چه کسانی هستند؟ نگارنده محترم. اب از سرچشمه الوده است. از قدیم گفتند به محبوبم توهین نکن تا به محبوبت توهین نکنم.. با عر ض پوزش از خوانندگان فهیم .الف. در مثل منا قشه ای نیست. (363877)
 
امیر همتا توسّلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۵۷:۳۱
این استاد عزیز حرف دل‌ خیلی‌ها را زدند. خدا شاهد است که اینجا در انگلیس هم که با مدعیان آزادی بیان و شعور برتر وارد بحث میشوید، تماماً هیاهو و توهین جواب می‌گیرید. سند و مدرک هم که خدا برکت بدهد، فقط شایعه و خزعبلات دولتمردان غربی را برای شما بلغور میکنند. کسانی‌ که بعد از ۲۰-۳۰ سال زندگی در انگلیس هنوز نمیتوانند دو جمله انگلیسی بدون غلط حرف بزنند، چنان از روشن فکری دم میزنند که بیا و ببین. مخالفان آنها هم که همه بدون استثنا همه مزدور رژیم( که اصلا نمیدانند رژیم یعنی‌ چی‌ و فکر میکنند یک نوع توهین است) و یا امل هستند. حرف هم وطن خودشان را دروغ و گفتهٔ یک خبر نگار بی‌ نام و نشان غربی که تا حالا پا در ایران نگذاشته برایشان سند قطعی است. انسان از اینهمه بی‌ تعصبی به کشور و هموطن و شیفتگی‌ به هر چه بیگانه میگوید و می‌خواهد دچار افسردگی میشود. اینها جوری حرف میزنند که انگار آقای احمدی نژاد و یا هر دولتمرد دیگر ایرانی‌ همه صبح بیدار میشوند و می‌گویند، خوب حالا بریم چند نفرو بکشیم و شکنجه کنیم تا کمی‌ لذت ببریم. مثل اینکه آنها ایرانی‌ نیستند و از جنگ و دعوا لذت میبرند. ایرانی‌ اصیل هم که خوب واضح است، فقط سبزها ایرانی‌ هستند. زود هم برایت شعر میخوانند: چون ایران نباشد تن من مباد....... البته به شرطی که مجبور نباشند کمی‌ از اینهمه ادعا را در عمل نشان دهند، آن وقت میخوانند: چون ایران نباشد، لندن که هست. شکر خدا فقط در اینترنت و فضای مجازی اکثریت هستند، وگرنه همه مخالفانشون رو میگذاشتن بیخ دیوار و... (363884)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۳۴:۰۰
دوست من اینها نشون میده که این دولت علیرغم مشکلاتی که دارد، به درستی نان بیت المال را از دهانشان گرفته که اینچنین بی تابی می کنند. خوب از دست دادن ویلاهای دامنه های البرز که مفت به دست آورده بودند سخت است. احمدی نژاد فرهنگی در کشور ایجاد کرده که دیگر رئیس جمهوری نتواند حکمرانی کند و در صدا و سیما تسبیح بچرخاند. باید برای مردم کار کند. حالا دیگر اکثر مردم شهرهای ایران دیده اند که رئیس جمهور هم می تواند و باید به شهرهایشان بیاید و مشکلاتشان را حل کند.

نکته جالبی گفتید. باید گفت مردم جهان دودسته شده اند:
1- طرفداران گفته های احمدی نژاد
2- مخالفان او (363990)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۳:۱۶:۴۳
زیبا گفتی استاد امامعلوم است شما هم از این قوم یعجوج و معجوج ترسیده ای وگرنه نام شریف خود را میگفتی
خطاب به انها که عمق بی فرهنگی خود را با کلمات و اعمال ضد اخلاقی به نمایش گذاشتند بدانید که ما همه افتخاری هستیم و افتخار میکنیم که افتخاری هستیم اگر شما به بی اصلی رسیده اید ما همان ایرانی غیور هستیم اگر خشم خود را فرو میدهیم برای ایران عزیز است و گرنه تنها چیزی که در شما بیشمار است گناهان خطاها و خیانتهای شماست و شاید دوستان ضد ایرانی اجنبی شما وگرنه در میان حق طلبان هیچ یاری ندارید (363887)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۳:۱۷:۱۴
استاد عزیز و بزرگ دانشگاه، سلام.

در قسمتی از یادداشت خود آورده اید: «با جمعي صميمي از شاگردانم به همنظري رسيده ايم».
سؤال من این است که مهم برایتان همنظری است؟ آیا این مسأله نوعی خودخواهی نیست؟ من هم مخالف بی احترامی و بی ادبی هستم ولی تک نظری را نیز قبول ندارم. اگر قرار بود همه یک جور فکر کنند، چرا به مشورت کردن این همه توصیه شده است؟

موفق و پیروز باشید. (363888)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۱:۰۲:۰۵
خب حالا اشکالی دارد بعد از بحث و مشورت به هم‌نظری برسند؟ (363904)
 
محمد شمس
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۳:۲۷:۳۳
سلام
آقاي افتخاري زمانه ما طوري شده كه نگه داشتن دين و طرفداري از حق مثله نگه داشتن آتش در كفه دسته
خدا به شما صبر دهد (363889)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۰ ۲۳:۳۸:۰۵
بنده نه از افتخاری خوشم میومد و نه زیاد از آهنگاش و نه....

اما از وقتی که این بی ادبی ها و بی احترامی ها در حق ایشونو دیدم واقعا ناراحت شدم

از اینکه انسانی فقط بخاطر ادای احترام به رییس جمهور کشور اینگونه مورد هجوم قرار بگیر متاثر شدم (363890)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۰۶:۴۷:۰۹
بنده هم خیلی از صدای افتخاری خوشم می آمد ولی بعد از آن چاپلوسی ها و حرف های زننده از ایشون بدم آمد (364225)
 
ب
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۲:۲۹
با تشکر از این متن متین
واقعا حق کفتید چون حساب معترضین واقعی به نتیجه انتخابات با حساب افراد آشوبگر و الواتی که اتوبوسها را آتش می زدند و به ناموس مردم بی احترامی می کنند جداست (363862)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۴:۳۲
من دیشب وقتی بغض و گریه افتخاری رو از تی وی شنیدم جدا حس بدی پیدا کرده ام.
جدا چه چیزی درما ÷یدا شده که اینطور از همدیگر متنفر شده ایم تا حدی که به یک هنرمند ملی اینطور توهین می شود که طرف اینطور بغضش بترکد؟ (363858)
 
محسن د
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۷:۲۶
درود بر استاد افتخاری ... درود بر شجریان
درود بر همه هنرمندان وطن
ننگ بر سران فتنه از چپ و راست که تو این یکسال گذشته فقط تخم نفرین و نفاق و نفرت در میان ما پاشیدند (363849)
 
سيد حسين
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۰:۵۹
شجريان كه دائما پلاس در كنسرتهاي رنگارنگ و همدم خانمهاي فشن خوش اندام است را چه به معنويت و اين دروغ هاي سبزك ها!
اين منافقين ملعون اگه يك روز بتونند شارون رو هم مقدس ميكنند كما اينكه الان شيرينك عبادي كه احتمالا از عباد مخلص خدا!! نيز است از اين خانم هرزه (همسر ساركوزي) به خاطر افشاگري كيهان ذليلانه عذرخواهي كرده است.
ساخت مسجد ضرار سابقه ايست كه براي نماز پيشينيان اين قوم در قرآن ذكر گرديده، اينهم براي روزه‌يشان ما كه بخيل نيستيم!!! (364105)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۷:۳۲:۳۶
سلام
همه باید به هنرمندان احترام بذارند ما خودمون حرمت نگه نداشتیم وقتی فقط یک صدا در جامعه شنیده میشود واگر کسی مخالف حرف زد زود میگوییم این ضد انقلاب است از دشمن دستور میگیرد نه اینجوری نیست باید همه صداها شنیده شود چرا اصلاح طلبان سایتشون فیلتر میشه مگر اونا ایرانی نیستند بابا به گفته خودتون 13 میلیون رای دارندبذارید همه حرفا زده بشه
بخدا همه مشکلات حل میشه (363918)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۸:۱۰:۱۷
خوش بودگرمحک تجربه آیدبه میان تاسیه روی شودهرکه دراوغش باشد کجایندمدعیان :ادب مردبه زدولت اوست. و:ایران برای همه ایرانیان ؟؟؟؟!!!!!!! (363923)
 
گمنام
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۸:۳۰:۳۹
با سلام
همانطور كه ميدانيد احمدي نژاد نماينده مردم نيست و جايگاهي بين مردم ندارد.آقايان براي جلوگيري از فشار مردم براي او لباس رياست دوختندواو مهرهاي بيش نيست دوره بعد مهره ديگري جايش مي گزارند افتخاري با اين كار جايي در بين مردم ندارد. (363925)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۸:۴۶:۲۲
در راه خدا باید صبر کرد آقای افتخاری این را بدانید که حتما خدا شما را مثل انبیا دوست دارد که این فتنه یا آزمایش را بر شما مقدر کرده است امیدوارم ثابت قدم بمانید (363930)
 
علی سراج
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۸:۴۶:۴۲
من هم با این استاد محترم هم‌نظرم. البته منظورشان این بود که روی خوارج را سفید کرده‌اند، نه سیاه (!!) خدا به مخالفان ما آزادگی بدهد، اگر دین ندارند (363931)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۸:۵۵:۲۴
تخم نفاق كاشتند كه متحد نشويم (363935)
 
حق جو
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۹:۳۰:۵۶
کتابهای فرهاد جعفری رو پاره بکنیم !!!کاست افتخاری رو بشکونیم!!!سطلها ی آشغال بسوزونیم !!! با 25 میلیون آدمی که رای دادند چکار می کنید !!! لابد سرشون زیر آب می کنید (363948)
 
مقداد
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۹:۳۷:۳۹
من مدتهاست از ایران دورم و بعد از اینکه اومدم اینجا به این نتیجه رسیدم ما ایرانی ها یه خصوصیت داریم و اون اینکه :
همه چیز رو به ایران و اسلام ربط می دیدم . آخه چرا اون فلان سیاستمدار همه چیز رو به اسلام و اون یکی همه چیز رو به ایران ، نفر بعدی همه چیز رو به ایران و اسلام و اینها ربط می دن .
اینجا جای مسائلی مثل تربیت خانوادگی ، اجتماعی و بینش صحیح و وظیفه شناسی و ارزشها کجاست .
اون مدیر خدمتگزار هست همه میگن بخاطر اینه که بچه مسلمانه . اون یکی با کلاسه همه می گن بابا خیلی ایرانیه ، اون یکی بد عمل می کنه می گن غیر ایرانیه .
بابا اینجا صد برابر به ملت خودشون خدمت می کنن یکیشون ادعای اسلام و ملیت و اینها نداره . مگه الزاما ملیت ادب میاره ؟ وظیفه شناسی میاره ؟ (363950)
 
حق جو
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۱:۰۹
ببخشید شما کجای خارج بودید حمل به شوخی نشه چقدر جای خوبی بودید (364056)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۰۹:۵۰:۵۳
راستش منم از اون نوع ابراز ادب و كرنش كردن استاد افتخاري تعجب كردم و نيز خيلي بدم اومدم.
ولي بي احترامي و بي ادبي در حق هيچ كس درست نيست .
اگه قرار باشه من از چيزي بدم بياد برم به طرفم بي احترامي كنم كار هايي بكنم كه كسي را ناراحت كند كه ديگه سنگ رو سنگ بند نمي شه .

اميدوارم روزي رو ببينم كه كسي بخاطر عقايدش دچار مشكل نشه . (363963)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۰۶:۰۵
اتفاقا اینها ایرانی هستند که صدا وسیما سالهاست به مردم نمی گوید انها در 24 سال حاکمیتشان چه بر سر مردم اوردند با اقتصاد دولتی کپپونیشان چند خانواده پاستورات ساختند چگونه حاضر شدند جوانان ایرانی در پی تجاوز صدام به کویت برای دفاع از صدام بفرستند - محتشمی پور - چگونه حریم مجلی را شکستند ومهندس کاشانی را زندانی کردند ودر اصفهان فریاد زدند حاکم -موسوس - را خدا تعیین کرده است - اظهارات خاتمی - ویادر خواست بازداشت نماینده کردند 0-خاتمی وزیر ارشاد ومسیول رئابط عمومی جنگ - ویا دو ملیارد دلار خسارت به امریکا در قرداد الجزایر دادند -بهزاد نبوی - مانع راز اضویت ایران در سازمان تجارت جهانی شدند تا منافع تجارت انحصاریشان حفظ شود در زمان تبدیل گات به wto که هر کشوری می توانست فرم را پر کند اما ایران نکرد وبعد همه چیز را به گ
ردن امریکا انداختند ولی صدا وسیما هر گز اینها را نمی گوید تا مبا دا به تریج قبای اقایان بر بخورد پس اینها ایرانی هستند نه 24 ملیون نفر (363969)
 
سهيل
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۱۰:۳۶
پيروان فتنه سبز مانند سران فتنه از دروغگوترين بي منطق ترين و متكبرترين افراد جامعه هستند آنها هيچ آزادي و انسانيتي را قبول ندارند مگر براي فقط خودشان مثل اربابشان آمريكا. (363974)
 
سارا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۱۸:۴۳
من از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم.واقعا برای ان جامعه دانشگاهس متاسفم که با این عملشونق قشر دانشجو رو زیر سوال بردند (363979)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۲۸:۲۵
من هم وقتی این توهین رابه استاد افتخاری ودخترشان رااز زبان ایشان شنیدم خیلی ناراحت شدم با خودم گفتم اگر همین کار را این طرفی ها با استادشجریان می کردند آیا قابل قبول بودوقتی این موضوع را بایکی از طرفداران ایشان در میان گذاشتم گفت که استاد افتخاری مطرب است! این هم توجیه ناشایست برای یک کارغیر اخلاقی .
وقتی یک شخص به جای حق محور می شود طرفدارانشان مجبورند که به هر قیمت عمل ناشایستشان را توجیه کنند در صورتی که اگر معیار حق باشد وافراد را با آن بسنجند دیگر تعصب جایی ندارد . (363985)
 
محمد شیرخانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۳۶:۰۰
درود به استاد افتخاری عزیز به عنوان یک ایرانی مانند دیگران تشکر میکنم آقای افتخاری سپاسگزارم هم هنر شما را دوست دارم هم منش فکریتان را به ایرانی بودن شما میبالم نمونه ما کسی مانند شماست و نمونه سبز جهنمی آنها دوست دار voa و bbc (363993)
 
ايمان
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۰:۳۸:۰۱
من وقتي اين وضعيت را ديدم از همه اعتقاداتم گذشتم ... من در برابر اين همه جنايت در حق بشريت و در مورد آقاي افتخاري نمي دونم چي بگم ..آه، من هم يكي از مردم اين كشور هستم كه مثل اكثريت مردم جور ديگر فكر مي كردم ..ولي حالا كه فهميدم حق با اقاي افتخاري و حاميان وي هست ...مي خوام خودكشي كنم ..مي خوام خودم را دار بزنم ...شما كه اينقدر بر حق هستين چرا زودتر و بيشتر خودتون را به ما معرفي نكردين ..فرداي قيامت من جلوي همه شما را مي گيرم (363994)
 
پیمانه`
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۱۷:۱۱
من سبز بودم ولی به تدریج پشیمان شدم چون خودم هم فهمیدم که موسوی لعنت الله علیه دروغی گفت که همه ما را به جان هم انداخت

الحمد لله که این موجود لجوج عنود به جایی نرسید
ان شا الله در جهنم با رجوی و صدام و خوارج نهروان مشهور باشد
نفرین همه ما پشت سرش و آن همسر هیزم کشش است (363844)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۷:۵۷
سلام جناب پیمانه
بیخود نمایش سبز بودن اجرا نکن که مثل فیلم های احمدی نژاد و دار و دسته اش تکراری شده.شما هم از جنس همان ها هستی.دیگر این ترفندها جوابگو نیست.لطفا به فکر ترفند دیگری باشید.
با احترام. (364053)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۲۹:۱۲
میدونیم ایرانی پاسخ دندان شکن برای سبز بودن گناهان کبیره و وطن فروشی ات باید بیشمار شود تا جز ئ سبزها حساب شوی وقت میگفتید ما بیشماریم منظور این بود گناهان ما بی غیرتی ما و کم فکر و خیانتهای ما بیشمار است (364171)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۲:۰۱:۳۵
اخ از جواب مزدور امریکایی دندانم شکست


منم سبزبودم.دیگه نیستم/لعنت به سبز اموی (364316)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۳:۳۶
منظورتون از فیلم همون خانم بازیگر بود که موسوی جونتون با پول هایی که معلوم نیس از کجا اومده استخدام کرد تا جلوش آه وناله کنه واز اوضاع شکایت یا همون 72 نفری که فقط وفقط سی تا شون از قبر پاشدن (364484)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۲۰:۴۰
هر حرکت توهین آمیز از طرف هر شخص و هر جناحی محکوم است.
ما نیز اگر چنین حرکتی انجام شده است محکوم می کنیم.
متاسفانه صدا و سیما و دیگران به دنبال سوء استفاده از حرکات بعضی تندروان در جهت اثبات حقانیت خویش هستند. اما زهی خیال باطل.
اکثریت مطلق مردم ایران از هرگونه بی احترامی و تندروی و افراط گرایی بیزارند و در عین حال دنبال حقوق از دست رفته خویش نیز می باشند. (364018)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۳۰:۱۰
زنده باد مخالف من چی شد !!!!! (364019)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۵۱:۱۸
همه هنرمندان باید گرامی داشته شوند از افتخاری گرفته تا شجریان ... (364025)
 
سيد حسين
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۷:۵۶
خاك بر سر هر چي وطن فروشه
ميخواد هنرمند باشه يا سبز باشه يا فتنه گر (364109)
 
سارا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۱:۵۵:۳۲
آقای افتخاری عزیز ، همه ما شرمنده ایم در برابر این جسارت به شما ، ولی مطمئن باشید اجرتان محفوظ و محبوبیتتان روز افزون است . از قدیم گفته اند با یه مشت خاک دریا گل نمی شه . دوستتان داریم . (364026)
 
ایرانی اصیل
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۲:۰۸:۳۶
انهایی که اینگونه برخورد می کنند و سال گذشته نیز این چنین کردند نوادگان کسانی هستند که قهوه تلخ به مردم می خوراندندو امیر کبیر را کشتند چشم مردم کرمان را از حدقه در اوردند و انگونه یکپارچگی کشور ایران را با قطعنامه های ننگین به باد دادندو اکنون هم در ادارات مشاهده می شوند -اموزش و پرورش ما مقصر است که تاریخ را به خوبی در کتابهای درسی جهت عبرت و نفرت از بدیهای گذشته به دلایل قومی مذهبی بیخود )مطالب را نمی گنجاند در زمان همین ها یعنی شاه سلطان حسین ترک بود که کشور به دست افغان های هم تبارشان افتاد و..... اما مسولین مقصرند تاریخ را که خیلی عبرت اموز است به درستی به فرزندان این اب و خاک منتقل نمی کنند شما ببینید همین سریال قهوه تلخ را تلویزیون اصلاگ پخش نکرد در حالی که خود گویای بسیاری از حقیقت هاست ---ایران و ایرانی به داشتن اقایان افتخاری و امثالهم افتخار می کند (364028)
 
Reza Eftekhar
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۴:۱۱
Baa Salaam
An excellent piece particularly where it is stated that “these people have no presence in south Tehran or cities outside Tehran” – this is a very true statement and the crux of the matter. Best proof for this is that all demonstrations, burning banks and buses last yeas happened in central and north Tehran. Yes, , these Fetneh-Garaan did not dare to go to Khazaneh, Shahr-Ray, Khany Abad, Varameen, Bazaar, - why? Because these areas had given their sons as martyrs to fight Sadaam and save Iran and, hence, if Feteneh-Garaan had gone here people would have torn them all apart. This is the sad story, that those the middle class and upper class in North Tehran (Murafa-Heen) who have never given anything for Iran now have become “Zabaan Deraaz”, “Pur-Roo” and “talab-Kaar”!! Last year I asked one Australian friend “if after election in Australia several thousand young men start fires in down town Sydney, set banks and buses on fire and attack a police station using guns what you think police would do? His reply was that police would have shot them “on sight”.
What happened to Mr. Eftekhary daughter is another proof that the Fetneh-Garaan are uncivilized, hoodlums, and certainly have no Muslim up-bringing. No Muslim would touch or violet a female because this would be against our cultural values. So what happened to Mr. Eftekhary daughter must have been committed by hoodlums (typical of Fetneh-Garaan). (364039)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۵:۱۰
این نوع برخورد از سوی عده ای ابله بی خرد برای انسان بزرگواری چون علیرضا افتخاری مایه ی عزت و سربلندی است (364042)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۳:۲۳:۲۲
اقای افتخاری
از توهين ها نهراس
نترس
تنها نيستی
خدا هست
ما هم هستيم (364046)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۶:۵۷
کسانی که احترام یه هنرمند به مخالفشون رو نمی تونند تحمل کنند چطور دم از دموکراسی و آزاداندیشی می زنند؟

به امید آنکه در کشور دروغ نباشد. (از بیانات موسوی) (364069)
 
الما
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۰:۴۸
استاد عزیز به زودی متوجه خواهید شد که هیاهوی عده ای وطن فروش مانند کف روی آّب زلالیست که برای مدتی کوتاه خودنمایی میکند.شما نماینده شعاری بودید که منافقان مثل همیشه فقط شعارش دادند و در عمل به لجن کشیدند هر چه ادب و شرف است.آغوش ملت پناهگاه همیشگی شماست.
بیش از پیش دوستتان داریم. (364076)
 
علیرضا پ
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۳:۱۴
من نه سبزم نه سرخ نه آبی و نه ....
عجب حکایت غریبی است ابن فرهنگ ایرانی !!!
در عجبم همه خود را محق می دانند و کسی کمی هم فکر نمی کند که شاید کمی و فقط کمی خطا کرده باشد .
خدایا ما را به راه راست هدایت فرما
الهی آمین (364078)
 
كريم
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۰:۵۱
تا ديروز كه افتخاري آواز هاي دلكش را با همان سبك و سياق مي خواند استاد افتخاري نبود حتي اصول گرايان با اكراه نام او را مي بردند ولي حالا كه دست در گردن احمدي نژاد انداخت استادي فرهيخته شد. ما به اين رفتار هاي چند گانه شما عادت داريم مثلا اگر بخواهيد گروهي را بكوبيد خانمهاي بد حجاب آن گروه را نشان مي دهيد ولي اگر همان بد حجابها از شما طرفداري كنند مورد عطوفت شما واقع مي شوند و دليلي بر مردمي بودن شما هستند. (364080)
 
پاشا
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۵:۱۱:۳۴
مو کشیدن دختر مردم کار بسیار زشتی است
ولی اگه موضوع اصلی، کاری است که آقای افتخاری کرد، باید بگویم که هر که خربزه می خوره باید پای لرز آن هم بنشیند
آقای افتخاری، اگر از اوضاع حاضر راضی نیست، بهتر بود از اول خود رو وارد بازی سیاست نمی کرد.
که مطمئن هستم اگر میدانست هیچ وقت نمیکرد. بهتر است آقای افتخاری اطلاعات بیشتری از اوضاع فرهنگی و سیاسی کشورش داشته باشد (364084)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۲۰:۳۱
پاشا یعنی همه بشوند یا وطن فروش یا خیار مثل تو تا اسیب نبینند مثل اینکه فراموش کردی ایران ملک غیوران و مملکت شهید پرور است الان هم برای جلوگیری از گسترش فتنه مردم ساکتند و گرنه مثل زمان بازگشت موسی و مقابله با گاو سامری خفه کردن فتنه اگر لازم بشود دیگه ایرانی بودن مطرح نخواهد بود سبز علوی مقابل قلدرهای فتنه سبز انچنان خواهند ایستاد که در برابر شاه سفاک و صدام جلاد ایستادند (364168)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۲:۳۸:۵۱
شما در دفاع از افرادي كه مظلوم هستند و مورد بي ادبي قرار گرفته اند چنان بي ادبي كرده ايد كه همانند آن توهين كنندگان شده ايد. لازم هم نيست كه از طرف شهيدان حرف بزنيد. همان طور كه راي دادن به احمدي نژاد جرم نيست، مدعي تقلب شدن هم جرم نيست. همين آقاي احمدي نژاد قبلا انتخابات مجلس ششم را تقلبي اعلام كرده بود كه در نشريه موتلفه اسلامي تيتر اول بود. انصاف داشته باشيد. وقتي كه راه اظهار نظر را براي مخالفان مي بنديد، راه خشونت را براي آنان باز ميكنيد، خواهي نخواهي (364340)
 
محمد حسین زاده
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۵:۴۰:۲۱
حكايت راي دهندگان مخالف و موافق :

هوار هوار فايده نداره !!!آقای افتخاری يك عذر خواهی كند فكر ميكنم كافی باشد ..البته اگه اجازه داشت ؟؟
111 موافق
53 مخالف

آقاي افتخاري بايد از هتاكان اجازه بگيرد بعد عذر خواهي هم بكند تا شايد كسي به او توهين نكند ...
بعد بيش از دو سوم نظر دهندگان موافق اين عملند !!
عجيب نيست؟!

مانند چندي پيش كه سخن از تماشاگر نما ميزدند و اكنون كه همه تماشاگران فحش ناموسي مي دهند ديگر عبارت تماشاگر نما كنار رفته ...
اكثرهم ... (364091)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۵:۴۲:۴۷
لنگ کفش زدن سر کروبی کاری بسیار زیبا بود حتما؟؟! ووووو (364092)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۰:۲۳:۲۹
کاش تبر به سرش میزدند و ازش عکس میگرفتند تا من عکسش را در اتاقم بچسبانم و هر وقت اینقدر از حرکات زشت و بی شرمانه وحشی های فتنه عصبانی میشدم با نگاه به این عکس کمی ارام بگیرم (364169)
 
سقراط
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۶:۳۹:۳۶
آقاي افتخاري بايد تشريف مي بردند كلانتري و طبق قانون از حمله كننده شكايت ميكردند و فرد خاطي راباستناد قانون دستگير ، محاكمه و متنبه مي كردند از كجا معلوم اين كار مربوط به مخالفين باشد شايد كار موافقين است و خواستند مخالفين را بدنام كنند اصلا شايد يك برخورد شخصي بوده و كار رقيبان و دشمنان شخصي و خانوادگي ايشان باشد شايد كار همكلاسي هاي ايشان بوده و شيطنت كردند و دهها شايد و اما و اگر ديگر. بجاي اين همه ابراز احساسات و تنفر و كينه منطقي رفتار كنيد و شكايت كنيد تا همه مردم نتيجه آن را ببينند و از سبز و غير سبز به واقعيت موضوع پي ببرند (364122)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۱۸:۰۱:۳۹
آقای افتخاری هرکسی که در راه دانش از خانه خود بدر آید در راه خدا گام بر می دارد . بر خورد گنندگان نا شایست بادختر تان دلمان را رنجیده خاطر کرده اند. (364141)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۱:۴۳:۴۱
ننگ بر موسوی خائن که باعث و بانی همه ی این کارها خود ملعونشه
خدا لعنتش کنه ان شاءالله
الف!من عصبانی ام!منتشر کن! (364185)
 
میلاد
۱۳۸۹-۰۷-۲۱ ۲۱:۵۹:۱۷
تو توهمی عزیز، توهم
مگه طرفدارای موسوی نبودن چادر از سر زنان کشیدند مگه همینا نبودن یک بسیجی رو عریان کردند اون هم جلوی دخترایی که کنار خودشون ایستاده بودن و اتفاقا اوناهم جنبش ماسونی سبز بودن چرا اتفاقا ایرانی یک قابلیت بزرگ داره که اگه خوب باشه تو عالم بهترینه و اگه بد باشه تو عالم بدترین اگه این اتفاق برای شجریان افتاده بود یک هفته عزای عمومی از سوی bbc و voa اعلام شده بود (364189)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۰۰:۱۵:۰۶
افراط و تفریط همیشه خرابی به بار خواهد آورد. خوش بینی یا بدبینی بیش از اندازه، تعصب داشتن نصبت به نظر و یا گروهی، تنفر داشتن از شخص یا گروهی و از این قبیل احساسات تند که مانع تفکر میشوند همیشه مضر هستند. اما متاسفانه در بسیاری از موارد جامعه ما با این مشکلات دست به گریبان است و ناراحت کننده تر اینکه این مسائل تنها در سطح مردم نیست بلکه افراد مسئول و رده بالا چه در دولت و مجلس و چه در احزاب دچار چنین لغزشهایی هستند.

امیدوارم روزی برسد که همه در آرامش و امنیت و بدون ترس نظرات خود را بگویند و باز هم با هم دوست بمانند. (364204)
 
شنم
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۰۰:۵۳:۴۷
متاسف باید بود به هر توهین کردنی و هر خواری و ذلیلی.
استادان گوشه نشین و شب زنده دارند نه مطرب ومقلد دلکش خواننده و.....
و ذلیل دنیا و شهرت. (364208)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۱:۵۹:۰۴
بابا این سبزها برن با استاد ساسی مانکن هم دم بشوند!!! (364312)
 
پاشا
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۰۷:۰۸:۵۱
مو کشیدن دختر مردم کار بسیار زشتی است
ولی اگه موضوع اصلی، کاری است که آقای افتخاری کرد، باید بگویم که هر که خربزه می خوره باید پای لرز آن هم بنشیند. - (364085)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۹:۴۷
چرا اقای افتخاری عذر خواهی کند آقای خاتمی باید عذر خواهی کند که در عصر ایشان کار به جایی رسید که کویت که عراق دوساعته اشغالش کرد نیروهای هواییش را اماده باش داد وبعد هم اقای خاتمی از میدان نفتی ارش گذشت (364251)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۰:۲۳:۵۹
هر چه قدر هم در باره افتخاری هیاهو کنید هرگز شان و مرتبه وی در جایگاه یک هنرمند اصیل قرار نخواهد گرفت . افتخاری صدای خوبی دارد ولی ایشان خواننده متبحری نیستند به همین دلیل نیر بیشتر به ترانه خوانی و یا بازخوانی ترانه های قدیمی روی آوردند .در حال حاضر سوای شجریان که جایگاه وی در آواز خوانی ورای همه خوانندگان گذشته و حال ایران است هنرمندان بسیار دیگری در این عرصه هستند که از نظر سواد موسیقایی و تبحر در آواز خوانی مرتبه ای بسیار بالاتر از افتخاری دارند . اساتیدی همچون شهرام ناظری ، تعریف ، قربانی و ...... فراموش نکنیم که آقای افتخاری در نهایت فقط تقلید کننده ایرج هستند . البته مشخص است که به دلیل عدم مقبولیت شما در جامعه هنری از اینکه بلاخره یک نفر گوشه چشمی نشان داده ذوق زده شده اید وگرنه نیازی نیست که اینهمه در باره موضوعی که اصلا مورد توجه جامعه نیست قلم فرسایی کنید . در ضمن قراردادن عنوان استاد دانشگاه برای هیچکس شان منزلت نمی آورد بلکه نشان از اوج کم ظرفیتی اشخاصی می دهد که به صرف کسب یک عنوان تزئینی یک عمر شخصیت بی مقدار خود را پشت این عناوین پنهان می کنند و تصور می نمایند احتمالا نخبه ! تشریف دارند .خلاصه اگر هنرمندتان افتخاری و استادتان این جناب است فکری به حال خودتان نمائید . (364258)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۶:۰۲:۰۵
از با یزید بسطامی نقل شده که گفته اند اگر مقبول بود به رد خلق مردود نگردد واگر مردود بود به قبول خلق مقبول نگردد حال شما هر چه می خواهید بگویید نه اقای شجریان با حرف شما مقبول میشوند نه استاد افتخاری مردود درود بر استاد افتخاری یگانه استاد اواز ایران اسلامی البته من بر خلاف شما هیچ وقت به اقای شجریان توهین نمی کنم (364890)
 
عبدالله ایرانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۰:۴۶:۴۰
باور بفرماييد بنده به آقاي احمدي نژاد راي ندادم و از نتيجه انتخابات هم در روز 22 خرداد متعجب و به آن معترض بودم اما مانند ديگر اعضاي جامعه دانشگاهي، فقط و فقط مسير قانون را براي اعتراض به نتيجه انتخابات درست مي دانستم.............من یکی به نوبه ی خود حرف شما را باور کردم ای استاد بی نام!!!!! (364273)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۴:۱۳:۵۱
الف جان چاپلوسی بسه شما که با دکتر دشمن هستید (364374)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۳:۴۲
ali bahs rajeb-e doktor nist rajeb-e bi-sefatieh ien farzandan-e nakhalaf-e iraneh keh beonvaneh goroh-e feshar-e sabz az hics bisharmy eba nadarand (364485)
 
فرزند شهید
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۷:۴۰:۰۱
سلام بنده با پیمانه کاملا موافقم منم سبز بودم و از عاشورا به بعد خدا نظر لطف کرد و من غافل رو به راه راست هدایت کرد.دوستای سابق سبز کلی برام مشکل درست کردن .الان هم فقط از خدا میخوام با رای دادنم به این اقای متوهم دروغگو شریک جنایت هاش به این مملکت و خون شهدا نباشم.الهی امین.... یا علی (364417)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۲ ۱۹:۳۳:۰۴
chera bazy nemifahmand inja defaee az ahmadinejad va eftekhary matrah nist mardom az zolmi keh be eftekhary shodeh asabany va motenafer hastand.chera barkhy ba gorohbandy mikhahand asl matlab ra pak konnand (364433)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۰۷:۳۵:۲۰
استاد دانشگاه نوشته است
\" اینان از فرهنگ غربی ، فرد گرایی و خودخواهی را یاد گرفته اند\"
من سالیان دراز است در غرب زندگی می کنم و البته سالیان خیلی بیشتری را در ایران به سر برده ام، اما هرگز به این نتیجه نرسیده ام که \"غربی\" فرد گرا و خود خواه است.
برعکس، ما باید زندگی اجتماعی را از غربی ها یاد بگیریم.
بارها شده اقوام و دوستانی که از ایران به ما سر زده اند از من تفاوت زندگی در غرب و ایران را پرسیده اند.
جواب من این بوده که در کل، زندگی در اروپا به خاطر نحوه زندگی اجتماعی بسیار آسان تر است. و تاکید کرده ام وظیفه شناسی اروپاییان ( در همه موارد) به خاطر این است که یاد گرفته اند در یک جمع و اجتماع چگونه مسیولیتی را که به عهده دارند ، جدی بگیرند و از ساعت کارشان ندزدند.
ما ایرانیها اگر کسب و کار از خودمان باشد، کاری و ساعی و کوشا هستیم(از بدقولی های مکرر صنفی با مشتریان می گذریم)، اما وقتی برای کسی دیگر (یا سازمانی،شرکتی، اداره ای...) کار می کنیم ، سعی داریم - اکثریت قریب به اتفاق-
از زمان کار خود بدزدیم. نیاز به مثال نیست .
یکی از آشنایان ایرانی من در اینجا همیشه در این موارد می گوید مورچه و زنبور عسل و موریانه (یاد موریس مترلینگ بخیر) در زندگی اجتماعی بهتر از ما ایرانیها عمل می کنند.
لطفا جیغ و دادتان هوا نرود. در مثل مناقشه نیست. (364577)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۰:۵۷
از سایت الف به خاطر انجام این نظر خواهی ها تشکر میکنم مقایسه آرای موافق و مخالف به خوبی نوع تفکر مردم بخصوص قشر تحصیل کرده را نشان می دهد (364606)
 
منتظر
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۰۹:۴۴:۳۴
یعنی ما واقعا تو ایران فقط 100تا تحصیل کرده داریم؟ (364724)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۱:۵۸:۴۴
متاسفانه قسمت نظر خواهی سایت الف گرفتار بمب نظر خواهی شده و گروهی متحد و مزد بگیر در حال به هم ریختن تراز آرا می باشند
با نگاه به نظرات مخالف در اکثر خبرها متوجه منظور من میشوید بعضی از این مخالفتها منطقی نیست (364765)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۷:۰۵
استاد هنر ایران اسلامی جناب آقای افتخاری این همه کامنت های ارسالی از طرف کار بران سایت الف مبین تواضع و فروتنی و تقوی و ایمان و خضوع و محبوبیت شما بزرگوار در برابر دولت و ملت قدردان و قدر شناس ایران اسلامی است .و سعدی علیه الرحمه چه زیبا در توصیف تواضع سروده است // یکی قطره باران ز ابری چکید //خجل شد چو پهنای در یا بدید// که جائی که دریاست من چیستم // گر او هست حقا که من نیستم // چو خود را به چشم حقارت بدید // صدف در کنارش چو جان پرورید // سپهرش بجائی رسانید کار // که شد نامور لو لو شاهوار // بلندی از آن یافت کو پست شد // در نیستی کوفت تا هست شد. فلذا در مورد تواضع امام علی ع نیز در آخرین لحظات زندگی به فرزند دلبندش فرمود : علیک با لتواضع فانه من اعظم العباد : بر تو باد تواضع کردن چه تواضع از بزرگترین عبادتها است .امید و آرزویمان از خداوند رب العالمین این است که شما را از متواضعین بحق آستان مقدس کبر یائی اش منظور و محسوب فر ماید. عزت و احترامتان زیاد ./. (364609)
 
پرویز
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۴:۰۹
پیشنهاد میکنم یک کمپین برای ابراز همدردی و حمایت از استاد افتخاری و دختر ایشان راه اندازی شود (364619)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۸:۰۹:۱۶
عجب نامردهایین. درسته که امروز اکثریت مردم از مشکلات متعدد اجتماعی اقتصادی سیاسی فرهنگی ناراضی هستند اما خدا نکنه این ها دوباره برگردند. تازه اکثر مشکلات امروز ما هم ریشه اش در آن دوران همین ها به وجود آمده. به ویژه آن آقای خندان که مثل فتحعلی شاه فقط زن و خوردن و خوابیدن و بخشیدن کشور و منابعش به اروپا با قراردادهای بایبک را می شناخت. (364638)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۷-۲۳ ۱۸:۱۲:۱۳
به نظر من این یک عکس العمل غریزی و حیوانی بود در مقابل یک انسانی که آزادانه سلیقه ی خودش رو به نمایش درآورد و نکته ی بسیار بسیار جالب اینجاست که این عکس العمل بچه گانه از سوی کسانی دیده می شه که به خیال خودشون پرچم دار آزادی هستند نه دوستان اینها مخالفان درجه یک آزادی هستند (364639)
 
Ye nafare negaran
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۰۰:۴۴:۴۷
If the Green people call this wanting democracy then I guess nobody will dare to have democracy. You green people, please think about what you say and do. You are acting as hooligans and it doesn\'t seem that you have thought thoroughly about the consequences of your actions. If we all should be afraid of showing and saying what we think then we should start up a civil war in our country. Tyrany is bad - even also when you are practicing it. Civilised people do what is the best interest of all people in order to gain the best for one\'s self. Let\'s have civilised and logical discussions. Let\'s have differnt views but let\'s not be each others enemies. Let\'\'s not work in the interest of Iran\'s enemies. And let\'s not forget West\'s ideology \"Divide and rule\" which has worked so many times both in our own country as well as in other countries.

Please also remember that the West is investing tremendous amounts of money on producing propoganda about Iran in order to destroy Iranian morale and unity. Let\'s not fall in to their trap. Let\'s have good and constructive discussions without smearing campaigns.

Br,
A worried Iranian from abroad (364682)
 
دلسوز تنها
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۰۱:۱۶:۵۴
استاد افتخاری انسان جایز الخطاست . ما همه که معصوم نیستیم . بهر حال شما دچار اشتباه بزرگی شدید که دل ملت را بدرد اوردید . وکسی انتظار چنین کاری از شما نداشت . ولی چون زود متوجه شدید و در تلوزیون حاضر شدید و گفتید که فقط بخاطر رسم ادب چنین کردید . بنده مطمئنم ملت بزرگ ایران شما را دوباره با اغوشی باز میپذیرند . واما در رابطه با دختر خانمتان نیز باید تحقیق شود تا معلوم گردد این گروه از ارازل کدام قسمت بودند و رسیدگی شود . (364686)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۱:۵۲:۱۵
خواننده سنتی که اشعار بزرگان این مرز و بوم را می خوانند نسبت به خوانندگان دیگر دارای اعتبار بیشتری هستند و جزئی از زندگی و فرهنگ ما میشوند
وقتی صدای لرزان استاد را شنیدم که به خاطر عقایدش گرفتار مشکلاتی شده و حتی به فرزندانش بی احترامی میشود از اینکه این اتفاق در این مملکت با وجود این مردم هنر دوست و مذهبی میافتد شرمنده شدم
واقعا قصه خوردم که این ظلم به ناحق است
چرا مسئولین دل این هنرمند را به دست نمی آورند (364762)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۲:۳۹:۲۸
توهین در هر شکل و لباسی محکوم است. لیکن همه آنرا حق مسلم خود میدانند. وهمه آن را توجیه می کنند. در ضمن ما هنرمندان را بخاطرهنرشان می ستاییم نه بخاطر شخصیتشان. ما هنوز هم برای هنر شجریان ارزش قائلیم اما این به آن معنی نیست که شخصیت وی را 100% پذیرفته ایم. (364787)
 
اي دريغا اي دريغا اي دريغ
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۲:۴۴:۳۷
خوب همه به جان هم افتاده اند و دو دسته گي به چشم مي خورد. كساني كه مي خواستند اين وضع را به وجود آورند نشسته اند و دارند لذت مي برند. من فكر مي كنم مردم با درايت بايد از اين برهه زماني عبور كنند نا اينكه با اين برنامه ها به جان هم بيفتند و به هم توهين كنند. فرقي نمي كنه ما هر روز يك خوراك خبري داريم يكي به جرم حمايت از اون طرفي ها طرد مي شه و يكي به جرم حمايت از اين طرفي ها. لطفا بيشتر به فكر ايران باشيد. (364794)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۹:۳۲
جواب وحشیگران در مقابل افتخاری فقط باتوم وزندان کةریزکة (365871)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.