نظر منتشر شده
۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 84735
گرانی فراگیر در بازار، سکوت و بی تفاوتی دولت
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۱
در حالی که قانون هدفمند کردن یارانه ها هنوز اجرا نشده، برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی از ضعف نظارتی دولت سواستفاده کرده و قیمت محصولات خود را به بهانه هدفمندشدن یارانه ها از 5تا20 درصد افزایش داده اند

به گزارش الف، افزایش اخیر قیمت ها که از دو هفته اخیر شروع شده هم بازار کالاهای وارداتی را در بر میگیرد و هم بازار کالاهایی را که هیچ ربطی به نرخ ارز ندارند.

یک واردکننده عمده لوازم جانبی یارانه درباره افزایش قیمت محصولاتش به خبرنگار الف گفت: وقتی جو تورم انتظاری در جامعه بالا باشد، قیمتها بالا می رود. ما وقتی ملاحظه کردیم بعضی وارد کننده ها قیمت جنسهایشان را بالا برده اند، ما هم تصمیم گرفتیم و فعلا 10 درصد به قیمت همه محصولاتمان اضافه کنیم.



مشاهدات خبرنگار الف نشان میدهد موج مصنوعی گرانی که با سکوت و بی تفاوتی دولت همراه شده، در بازار مصالح ساختمانی، رایانه، پارچه کاملا محسوس است ولی خوشبختانه به بازار مواد غذایی سرایت نکرده.

طی 10 روز گذشته شرکتهای ایران رادیاتور، شیرآلات، وارد کنندگان لپ تاپ های توشیبا، سونی، دل و نیز وارد کنندگان لوازم رایانه حدود 10 درصد به قیمت همه محصولات خود اضافه کرده اند.
 
cia
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۷:۲۸
\"یک واردکننده عمده لوازم جانبی یارانه درباره افزایش قیمت محصولاتش به خبرنگار الف گفت: \"
رایانه نه یارانه درستش کنید (364811)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۶:۳۷
هر چه زمان جلوتر میرود برخی تجار گردن کلفت تر و زبان نفهم تر و بی رحم تر میشوند بسیاری از تجار و وارد کنندگان و اراثه دهندگان خدمات هیچ رحم و مروتی ندارند مترصد یه اتفاق هستند تا نرخ های خود را به شکلی کذایی بالا ببرند
خیلی ها از حالا دندان تیز کرده اند تا قانون هدف مندی یارانه ها اجرایی شود آن زمان هم با سو استفاده از جو روانی تولید شده دندان تیز خود را در گوشت تن مردم بیچاره فرو برند از سویی دیگر عده ای معلوم الحال قصد سواستفاده از بار روانی جامعه بعد از اجرایی شدن این قانون را دارند تا همانند زمان سهمیه بندی بنزین که چندین پمپ بنزین را به آتش کشیدند این بار نیز زهر خود را بریزند یکی از مهمترین عللی که کشور ما تا کنون ضربه دیده همین رفتار ها و نیز پخش شایعات است
و اما بدترین بخش این درام این است که مسولین نظارتی در خواب ناز تشریف دارند (364902)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۷:۵۶
برادر افزايش قيمت بواسطه گران شدن واردات صورت گرفته حال به هر علت نه انتظار و تورم انتظاري (364812)
 
cia
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۹:۲۴
یعنی چی به بازار مواد غذایی سرایت نکرده؟ روغن و تخم مرغ جز مواد غذایی نیستند؟ (364813)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۳:۱۹:۵۲
یک طلافروشی در طول سال میلیونها تومان درآمد کسب می کند و در سال تنها مبلغ ناچیزی به عنوان مالیات می پردازد که آن هم با شکایت و شورای حل اختلاف احتمال زیاد باز هم کاهش داده می شود اما قشر کارمند همواره باید مالیاتش قبل از واریز حقوق ثابت به حسابش پرداخت شود!! (364983)
 
قلي
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۳:۳۸:۱۴
الف جان
باز هم شروع به شايعه پراكني كردي؟!!

مگر دولت عزيز اعلام نكرد كه نرخ تورم 8 درصد است؟!!!

مستنداتت كو برادر؟!!! (364825)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۳:۱۴:۱۹
عزیزان الف من شما رو دوست دارم این اطلاعات اشتباه رو چه کسی به شما داده ؟ تورم 8% مدارکشم موجود (364979)
 
مرد غارنشین
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۱۷:۵۳
شما اگر این را به طنز و کنایه نوشته ای که هیچ ولی اگر جدی نوشته ای لطفا یک سر برای خرید از خانه خود خارج شوید متوجه عمق فاجعه می شوید .
هنوز برف نیامده است که سر ها را به زیر برف برده اید (365067)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۳:۴۳:۲۷
مگه قراره دولت هم نظارت كنه؟
خدا به داد مردم برسه
فعلا سازش زده مي شه بعدا صداش در مياد (364829)
 
مجتبي
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۴:۵۳:۳۶
برنج هندي را بنده ماه پيش كيلوئي 1600 تومان تهيه كردم و ديروز 2100 تومان خريدم( بازار مولوي) روغن خوراكي هم كه تقريبا دو برابر قيمت شده است بنظر تغييرات در بازار مواد غذائي بيشترمحسوس بوده است (364855)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۷:۲۴
برادر عزیز برنج هندی نخورید سر طان زا است . اگر شده نان بخورید ولی برنج هندی نخورید

آقای الف لطفا سانسور نکن (365251)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۳:۲۷:۵۰
کی می گه دولت توجهی نداره؟ دولت همین کالایهای وارداتی مثل برنج هندی را گران می کند تا ما نخریم و سلامت بمانیم!! (365399)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۵:۴۹:۵۵
به عرض مسوولين محترم و سايت الف ميرسانم كه بسياري از توليد كنندگان داخلي و وارد كنندگان از فروردين ماه امسال و به محض زمزمه هاي هدفمندي رايانه ها حتي در 3 نوبت اقدام به گران كردن اجناس و كالاهاي خود نمودند مثلا در نوبت اول 15 درصد و در نوبت دوم 20 درصد.
هيچكس هم كاري به كارشان ندارد.
ولي مردم بر خلاف دولت محترم با جان و دل و با تمام وجود گراني را حس ميكنند . (364885)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۵:۵۴:۵۵
دربازارتبریز کلیه اجناس ازهفته گذشته تابه امروز قیمت اجناس حداقل 20درصد افزایش داشته ببخشید به قیمت واقعی رسیده خدابه خیرکند هفته های آینده را

لپه 1700 به 2000
عدس 1500 2000

انگور 750 به 1300

برنج هرکیلو 3000 الی 5000ریال افزایش قیمت
قند 1000تومان به 1500تومان

گوشت گوسفندی که پارسال 100000 بود امسال 20000تومان .......... (364886)
 
دلسوز
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۵:۵۶:۰۳
تازه اول گراني ها است در كشوري كه هييچگونه نظارتي نيست و دولت هم فقط به مانورهاي تبليغاتي مشغول است بهتر از اين نيست. مردم آنقدر مشكلات در زندگي روزمره خود دارند كه نمي توانند حتي اعتراض كنند. خيلي از مردم حتي در امرار معاش خود نيز با مشكل مواجه اند شما چه انتظاري داريد. (364887)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۶:۱۶:۲۹
متاسفانه بايد اسم کار دولت را بی هدف مند کردن یارانه ها گذاشت . (364894)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۶:۴۲:۴۱
وقتی ارزش پول کشور سقوط نموده است گرانی محصولات خارجی اولین محصول آن است .
در داخل نیز آزاد سازی قیمتها همین اثر را دارد , دولت نمیتواند به نخستین نتیجه کار خود اعتراض کند! (364906)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۹:۲۰
به طور حتم با اجرای هدفمند کردن یارانه ها تورم افزایش خواهد یافت و افزایش قیمتها هم نشانگر آن است .به گفته رئيس كل بانك مركزي گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها 10 درصد به واسطه پرداخت يارانه نقدي، 15 درصد به دليل عرضه، 15 درصد به دليل تقاضا و در كل 40 درصد تورم ايجاد خواهد شد. اثر این گرانی فقط کمر قشر ضعیف و متوسط جامعه را خم خواهد کرد. (364915)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۳:۰۸
من نمی دانم چگونه این مسیر در اینده منجر به شکو فایی اقتصاد می گردد ؟در حالی که اغلب مردم در حال ریاضت کشیدن اقتصادی هستند....دیگر چه سختی بیشتری قابل تصور است ؟و سرانجام کدام طرح اقتصادی که در بخش تولید است ....تقویت می گردد ؟تا نتایج این ریاضت کشیدن ظاهر شود .
بهتر نبود ابتدا طرحی جامع برای خارج شدن از این وضع اقتصادی تهیه می گشت و سپس با نمایان شدن اثار پیشرفت به تدریج اقدام به حذف یارانه ها می کردند ؟
تصور کنید خانواده ای که در ماه مبلغی را نقدا می گیرد ولی در مقابل اماج قیمتهای افسار گسیخته کالاها و خدمات خصوصی و دولتی می گردند .از هم اکنون ببینید اثار گرانی را . (364939)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۰:۲۸:۳۲
اتفاقا شرکتهای دولتی و وابسته به دو لت جزو اولین پیشگامان گرانی بوده اند - فیش های جدید برق و آب و تلفن را دیده اید؟ در فیش تلفن ما هفت ردیف مالیاتی و هزینه های عجیب و غریب مثل هزینه ارتباط هوشمند و بی سابقه منظور شده است درحالی که ما اصلا کامپیوتر نداریم-مبلغ پرداختی ما همیشه حدود ده تا پانزده هزارتومان بود اینبار 84000تومان آمده است در حالی که هیچ تفاوتی در مصرف نداشته ایم. (364951)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۰:۳۲:۱۸
الکی همش جو میدین ها ؟؟//؟/؟/

من خودم شنیدم که رئیس جمهور گفت بازار تحت کنترل ماست .!!!!

به احتمال زیاد دولت هم سکوت کرده که جو نده یاد بگیرین !!!!

اگه باز هم از این چیزا بنویسین میگم که از رسانه های خارجی مثل بی بی و وی وی دارین خط میگیرین . بلا به دور (364952)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۱:۳۴:۰۹
صدای شکستن استخوانهای قانون به اصطلاح هدف مند کردن یارانه از هم اکنون به گوش میرسد. اجرای این قانون از توان این دولت خارج است . (364963)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۳:۱۷:۲۶
متاسفانه اولین صدمه دیدگان لایحه هدفمند کردن یارانه ها .حقوق بگیران دولت و کارمندان و کارگران هستند که تقریبا حقوق ثابتی دارند و مالیاتشان را نیز قبل از اینکه فیش حقوقی به دستشان برسد از ایشان کسر می شود .
اما طبقه بازاریان و کسبه و مغازه داران مختلف از سوپری ها بگیر تا قصابی و طلافروشی و شیشه بری و مصالح فروشی ها و کابینت ساز و.... همه به هر نسبتی که قیمتها بالا رود می توانند حتی روزانه بر قیمتهایشان اضافه کنند و سودشان تقریبا همواره وجود دارد و هیچ ضرری نمی کنند....
بیچاره کارمند و کارگر جماعت که همیشه قربانی التهابات اقتصادی کشور هستند.
به نظر من دولت باید یارانه را از قشر بازاری و مغازه دارها و... بگیرد و به قشر کارمند و کارگر بدهد با یک سیستم دقیق. (364982)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۴ ۲۳:۵۲:۰۶
سال هاست که این گونه است کجای کاری آقا (364998)
 
farhad
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۱:۴۴:۴۰
قبل از هدفمند کردن یارانه ها بایستی بازار رقابت را در جامعه بوجود اورد به طوری که تجار مجبور شوند به دلیل رقابت اجناس خوب و ارزان به مردم ارائه دهند که بتوانند فروش داشته باشند بدیهی است وقتی در جامعه تنوع کالا وجود نداشته باشد وترس از اینده وجود داشته باشد بازار دلالی رونق پیدا می کند بیکاری زیاد می شود فقر به وجود می اید وهزاران اتفاق دیگر .... سپس شخص ثالثی را پیدا می کنیم می گوئیم مقصر انها هستند ............من ورود اقایون را به علم اقتصاد خوش امد می گم (365020)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۴:۲۷:۴۶
روزی خداوند به يکی از بندگانش می گويد يک ارزو کن ان را براورده کنم. او می گويد برای خودم هيچ ولی گاو همسايه را از بين ببر. اکنون حکايت ما هم همين شده . رئيس جمهور محترم تئوری شکست اقتصادي امريکا را ميدهد.ولی اقتصاد خودمان تورمی با رشد 1 درصد, بدون نظارت. لطفا در مجلس طرحی تصويب کنيد که دولت بجای تمرکز بر مسائل خارجی و طرح تئوريهای شکست نظام سرمايه داری و صهيونيسم , مدت 2 ماه بر مسائل داخلی متمرکز شودو هر طور شده ريشه تورم را برای هميشه خشک کند. (365027)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۶:۳۴:۵۸
جالب بلیط هواپیما 30% افزایش پیدا کرده وتازه میگن بعد از هدفمند سازی هم گران تر میشه
توی این دوره زمونه ای که هرکی بخواد انتقاد کنه ویا حتی پیشنهاد ی سازنده بده منافقه و درپی درست کردن فتنه جدید فقط باید سکوت کرد و با گرانی ها وسیاست های شتاب زده دولت ساخت (365032)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۷:۰۱:۳۵
علت اصلی این گرانی ها واینکه هر روز شاهد گرانی بیشتر و فشار بیشتر بر مردم هستیم عدم اطلاع رسانی درست وشفاف طرح هدفمند کردن یارانه ها برای مردم است شایدم دولت واقعا هیچ برنامه ای ندارد وچشم بسته می خواهد این طرح را اجرا کند که وا مصیبتا!!!!! (365035)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۷:۱۱:۲۰
كياني مدير كل هدفمندي يارانه هاي وزرات رفاه و تامين اجتماعي در سكوت خبري از سمت خود استعفا كرد
به گزارش افكار ، كياني كه از بانك مركزي براي اجراي هر چه بهتر مقدمات هدفمندي (ثبت شماره حساب سرپرست خانوارها) به وزرات رفاه مامور شده بود پس از 5 ماه فعاليت از سمت خود كناره گيري كرد.
بر اساس شنيده ها اختلاف نظر او با بهروز مرادي مدير عامل سازمان هدفمندي يارانه ها و معاون هدفمندي وزارت رفاه در اين استعفا بي تاثير نبوده است.
از زمان استعفاي كياني از اين سمت كه بيش از يك ماه مي گذرد تا كنون فرد جايگزين معرفي نشده است.
وزارت رفاه و تامين اجتماعي در شرايطي مامور اجراي هدفمندي يارانه ها (واريز يارانه نقدي به حساب مردم)است كه تاكنون حتي تكليف ساختمان و محل استقرار كاركنان آن نيز مشخص نشده است. (365036)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۷:۵۴:۴۴
درحال حاضرنه تولیدداخلی کم شده ونه واردات ونه جمعیت مصرف کننده بطورناگهانی افزایش داشته .بهتراست کارشناسان محترم اقتصادی دولت بویژه وزیرمحترم اقتصادکه رییس جمهورازایشان به عنوان نخبه دولت یادکردندموضوع رابررسی وبه اطلاع مردم برسانندتامردم هم به کمک دولت بیایندوجلوی سوئ استفاده بازاریانی که همیشه به سودهای کلان غیرشرعی عادت کرده اندگرفته شود. (365040)
 
اشتهاردی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۸:۲۲:۱۶
نمی توان با نظارت قیمتها را ثابت نگه داشت که اگر چنین امری ممکن بود حکومت کمنیستی شوروی سابق به آن حال و روز نمی افتاد. (تازه با در نظر گرفتن این موضوع که شدیدترین نظارتها با خشونت تمام در آنجا وجود داشت.)
این گرانی نتیجه سیاستهای اقتصادی است که در این چند سال دنبال کرده ایم؛ متاسفانه تحریمها هم باعث بدتر شدن اوضاع شده اند.
این شیوه آزادسازی قیمتها امری کاملا غلط است که در آینده ای بسیار نزدیک نتیجه این کار بر همگان روشن خواهد شد.
ما باید همان سیاست تدریجی آزاد سازی قیمتها رو دنبال می نمودیم. (365045)
 
تهران
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۸:۳۲:۳۴
رفتم براي بچه ام پمپرز بگيرم، گفتند چون دلار گرون شده پمپرز هم از 12 هزار تومان شده 13500.
حالا هم كه دلار برگشته به قيكت قبل. قيمت كالاها ثابت باقي مي مونه.
مي دونيد اين يه مورد كوچك آدم رو ياد چي مي اندازه؟
اقتصاد به عنوان يك سيستم اقتصادي پيچيده نياز مند اعمال بالاترين مديريتي است. اقتصاد ايران كه به شكلي دستوري در جريان است مسيري را طي مي كند كه ما را به ياد اين ره كه تو مي روي به ..... مي اندازد.
مسئولان بزرگوار! اقتصاد ايران را با نگاه سيستمي(نه اقدمات موردي و جزيره اي) دريابيد تا مشمول نفرين آيندگان نشويد.!!!!!! (365049)
 
اقبال
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۸:۴۵:۳۴
البته لازم است خدمت خبرنگار عزيز الف عرض كنم كه ايشان ظاهرا گراني برنج و روغن و قند وشكر را جزء گراني مواد غذايي به حساب نميآورند.
البته انتظاري هم جز اين نمي رود
تجربه هاي دولت در مهمترين مسائل اقتصادي طي ده سال اخير نشان از عدم موفقيت دولت است در بحث اشتغال كه مهمترين بحث دولت است چه در دولت گذشته و چه در دولت كنوني از پرداخت تسهيلات خوداشتغالي و كارفرمايي و اخيراً بنگاههاي كوچك زودبازده انحراف اينقدر زياد است كه به جرأت مي توان گفت اشتغالي صورت نگرفت. در بحث اجرايي شدن قانون اصل 44 هم وضعيت از اين اسفناكتر است. فقط 15 درصد از برنامه هاي دولت در واگذاري به بخش خصوصي محقق شده است كه اين 15 درصد خود در نوع خود بسيار خوشبينانه است چرا كه هنوز مديريتها دولتي است. آيا در اين وضعيت ميتوان به دولت اعتماد كرد. به نظرم خير.
تا اعتماد متقابل دولت و ملت نباشد قطعاً هدفمند سازي يارانه ها موفق نخواهد شد. اينجانب نه وابسته به رژيم صهيونيستي هستم و نه وابسته به استكبار جهاني. هيچ رابطه‌ي فكري هم با جنبش سبز ندارم و جزء بنياد فتنه اقتصادي هم نيستم. فقط خوانشي مجدد از تجربه‌هاي اقتصادي دولت در ساليان گذشته نشان خواهد داد كه اين برنامه دولت هم قطعاً موفق نخواهد شد كه در صورت عدم موفقيت لطمات و ضربات جبران ناپذيري به بدنه اقتصادي بيماري ايران خواهد زد. قانون هدفمند كردن يارانه‌ها پيش شرطهاي درد كه قبلاً بايد انجام شود. يكي از اين پيش شرطها قبل از اجراي قانون واقعي كردن نرخ ارز است كه هنوز انجام نشده و دولت سعي در كنترل بازار ارز دارد يعني تلاش متناقض دولت در جهت شكست قانون هدفمندي. دوم اينكه در ظاهر امر هدفمندي‌اي صورت نگرفته است چرا كه يارانه ها فقط تبديل به پرداخت نقدي مي‌شود. هدفمندي يعني حذف يارانه اقشار پر درآمد و دهك هاي بالاي جامعه و توزيع مجدد در ميان اقشار كم درآمد و دهك‌هاي پايين و متوسط جامعه. آيا دولت هيچ بحثي از اين مهم كرده است. به جرآت خير. هركس درخواست كرده و شماره حساب معرفي كرده يارانه دريافت خواهد كرد. حتي از جزء دهك دهم جامعه باشد. مسئول بنده كه حداقل درآمد ماهيانه‌اش در ماه بيش از سه ميليون تومان مي‌باشد به اندازه بنده يارانه دريافت مي‌كند كه حقوق ماهيانه‌ام كمتر از 450 هزار تومان است و من هم به اندازه مستخدم شركتمان كه درآمدي در حدود 300 هزار تومان دارد!!!؟؟؟
واي به حالمان اگر اين قانون شكست بخورد. (365051)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۰۸:۵۸
آنچه هر آدم عاقلی که فقط کمی سرش تو حساب باشه می داند آن است که هدفمند کردن یارانه ها لاجرم سبب افزایش قیمتها خواهد شد حال متاسفانه دولت با شعار اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و عدم اجرای آن تاکنون باعث گردیده است که تمام کسبه به تدریج و ظرف این یکسال به این بهانه قیمتها را افزایش دهند به قول معروف می گن مرگ یکبار شیون یکبار نمی دانم آیا دولت دستش با این کسبه بازار توی یک کاسه است که هیچ اقدامی برای اجرای قانون نمی کنه؟ ضمنا قابل توجه اینکه بدلیل کاهش ارزش دلار در دنیا قیمت بسیاری از محصولات نسبت به دلار افزایش یافته است در حالیکه قیمت دلار در کشور ما نه تنها کاهش نیافت بلکه در برهه ی افزایش شدید نیز داشت که این به معنای افزایش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی و تولیدی در کشور می باشد به این مسئله مالیات ارزش بر افزوده را نیز اضافه کنید که خودش 3 درصد تورم قطعی بر قیمتها داشته است. (365062)
 
عرفان
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۱۷:۳۲
هدفمندی یارانه ها آرزوی هر ایرانی عاقل است ولی بایستی با برنامه ریزی باشد که این جراحی بزرگ منجر به مرگ نشود. آزمون و خطا دراین مقوله خطرناک است . اول برنامه ریزی و بعد زمانبندی کارشناسی شده و آخر سر اجرا ( ریسک نباید کرد) ونظام و کشور را نباید درمقابل عمل انجام شده قرارداد. (365065)
 
عرفان
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۲۲:۱۹
اجرای هدفمندی یارانه ها آرزوی هر ایرانی عاقل است بشرط اینکه اول برنامه ریزی شود بعد اجرا . البته با کارشناسی واقعی نه کارشناسی کوچه بازاری ! نظر سنجی آماری واقعی هم کار ساز است. (365072)
 
مرد غارنشین
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۲۵:۵۹
این را مطمئن باشید که هنوز موج گرانی به طور کامل به مردم نرسیده فعلا گرانی ارز و کمبود آن و باز نکردن اعتبار جهت وارد کنندگان فشارش را دارد بر خود وارد کننده وارد میکند بعد از آن این موج به سمت فروشنده رو می آورد و بعد از آن به سمت مردم و مصرف کننده .
فعلا گران یا ارزان هرچه هست داریم از انبارها استفاده میکنیم ولی وای به حال آن روزی که انبارها هم خالی شوند .
برخی ها فکر میکنند و میگویند خوب وارد نمی کنیم و از تولیدات داخلی استفاده میکنیم ولی به این توجه نمی کنند که تولید کننده داخلی بسیاری از مواد اولیه را باید وارد کند و یا این تولید کنندگان از دستگاه های استفاده می کنند که نیاز به واردات قطعه دارد و البته بسیاری موارد دیگر .

دولت هم از خدایش است که گرانی قبل از اعلام اجرایی شدن یارانه ها بوجود بیاید چون اینگونه خیلی راحت از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکند و مثل الان که کم کم داره زمزمه یک اغتشاش اقتصادی و خرابکاری را در گوش مردم میخواند آنگاه که گوش ها آماده شده تمامی مسئولیت را باز مثل همیشه بر شانه دشمنان(!!!!) می اندازد.

فقط گرانی نیست بلکه خرابی بازار کسب و کار هم هست و بعد از آن اخراج و بیکار شدن بسیاری از کارمندان شرکت های خصوصی که در دوماه گذشته واقعا زیاد شده. (365074)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۰۹:۴۵:۱۴
حتما خبرنگار شما در عالم هپروت سير مي كند روغن نباتي از 7500 به 11هزار تومان و رب گوجه از 1100 به 1600 و گوشت قرمز هم كه قبلا به 20هزارتومان رسيدهاصلا مگر مي شود همه چيز گران شود مواد غذايي ثابت بماند البته باش تا صبح دولتت بدمد كين هنوز از نتايج سحر است. البته گراني واقعي انشاءا.. بعد از هدفمندي. (365078)
 
دنی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۰۶:۴۴
هر جنس دقیقا 20 درصد رفته روش
از برنج گرفته تا رب
علاوه بر اینها دارو هم گرون شده
مثلا فلان دارو 1400 بود شده 1700
یا فلان شربت 400 تومن شده 470 (365088)
 
دنی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۱۹:۳۶
راستی وقتی برنج خریدم
بهش گفتم گرون تر شده؟ گفت آره
گفت پول داری بیا بخر
چون تا 21-20 تومن هم میره (365090)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۲۱:۵۷
آقا ما مبدونيم همه چيز داره گرون ميشه ميخوايم 1کم مواد غذايي بخريم تابعد دچار مشکل تشيم (براي مصرف حداقل 1ماه دو نفر)اما الان هم پولشو نداريم پستنها کاري که ميتونيم بکنيم اينه که هر روز 1سيلي بيشتر به صورت خودمون بزنيم (365091)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۳۶:۱۲
در بازار منتطقه ما وقتی اساس هیچ فروشگاه بزرگی نیست واصناف به روش دکانداری قدیمی -سکویی که اجناس را عرضه می کردند -جنس را عرضه می کنند والبته وزارت بازرگانی ان را فروشگاه زنجیره ابی خرده فروشی می داند نتیجه جز این نیست در همه جای دنیا به ازای هر 200 نفر یک واحد صنفی است در ایران به ازای هر 30 نفر یعنی 1400000 نفر اضافه هستند که باید با گران فروشی ارتزاق کنند (365095)
 
iman
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۱:۱۷:۲۰
به خدا الان موقع اجرای این قانون هدفمند کردن نیست
بابا یک رفراندوم بگذارید معلوم میشود که مردم مخالف اجرای این قانون در شرایط بد اقتصادی کنونی ایران ودنیا هستند (365115)
 
تولید کننده
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۱:۳۵:۵۱
وقتی خط تولید پالایشگاه ها عوض وبه تولید بنزین اختصاص میابد ودولت شروع میکند به شعار خود کفائی دادن انطرف قضیه که مواد اولیه دیگر تولید نمیشودو باید به چه قیمت سرسام اوری از خارج تهیه کنیم انهم با پول نقد واگر بدهند . حال شما پیدا کن گران فروش را (365120)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۰:۴۷:۳۲
ما یه شرکت تولید پلاستیک داریم، تا ماه قبل قیمت مواد اولیه 1200 تومان بود، اما الان رسیده به 1500 تومان. (365358)
 
مهران
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۲:۱۲:۳۷
هر حرکت اقتصادی تبعاتی دارد و اقتصاد دانان وقتی حرکتی انجام نمیشود مقاله مینویسند که چرا ... و وقتی حرکت شروع میشود مقاله مینویسند که نکند ... و کلا اعتماد ندارند و وقتی اجرا میشود و تبعات میآید با مینویسند چرا ... و وقتی تبعات برطرف میشود بدون دیدن مسیر سخت به دنبال فتح آینده هستند و باز مقاله می نویسند و از طرحهای جدید و مقایسه ها و ایرادات صحبت میکنند
و متاسفانه در تمام این روند مردم را به این سو و آن سو میکشانند و مردم بی خبر از همه جا مدتی تحلیلگر می شوند مدتی جو زده و در کل نا امید و بی اعتماد و بدتر اینکه مسائل بی ربط را به هم ربط میدهند و موضوعات اقتصادی و سیاسی را به دین، رسم، فرهنگ، خشونت و هزاران مشکل اجتماعی و خانوادگی دیگر ربط میدهند
آیا یادمان رفته روی زمین مینشستیم، روی زمین میخوابیدیم، کوچه مان آسفالت نداشت، ماشین نداشتیم، کوچه مان تاریک بود، اب و برق مان قطع می شد، میوه در همه فصول نداشتیم، برنج و تخم مرغ و روغن کوپنی میگرفتیم، صف نفت و نان فراموش شده
زندگی سخت بود ولی محبت بود درستی بود صمیمیت بود و ... در مساجد دست در دست هم میگرفتیم و محل اجتماع ما بود وقت داشتیم و قانع بودیم
چرا منفی گرا شده ایم مسائل را به هم گره میزنیم و با کوچکترین تغییری شروع به زدن ریشه اعتماد عمومی میکنیم
دقت کرده اید مدتی است نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن عقب نشینی کرده ایم
قرار بود اسیر بگیریم نه اینکه اسیر شویم (365130)
 
مترو
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۳:۴۹:۴۷
من مسئول ماشین آلات یک شرکت عمرانی برای مترو هستم
طی 1 ماه گذشته تمام لوازم یدکی با ما تماس داشتند که قیمتها تا آخر ماه حدود30% افزایش میابد و خرید هاتون رو اگه میخاهید بکنید
تمام لوازم مصرفی کارگاه ما از 10 تا 50% افزایش قیمت دارند و همچنان در حال افزایش هستند
اما کو نظارت
کو دولت
کو تورم 1 رقمی اعلام شده
کووووووووووووووووووووووووووووو (365165)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۲:۳۸
دولتی پر مدعا در حرف و ضعیف و ناتوان در اجرا ! (365257)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۰۰:۵۸
نمی دانم وقتی صحبت از اقتصاد و گرانی میشود چرا دوستان سایت الف مانند آقا یخی و آقا روزبه غبیشان می زند ؟ (365271)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۲۱:۵۰
چرا خودمان را به کوچه علی چپ میزنیم خود دولت است که آرام آرام قیمتها را بالا میبرد.من دیگر از روی بچه ام که دو هفته یک مرتبه گوشت میخورد و دیگر از میوه و سایر اقلام خبری نیست شرمنده ام.به کجا پناه ببریم از شرمی که دارد تمام تار و پودم را میخورد.فقط گریه برایم مانده آن هم سر نماز که نبینند غرور شکسته مرد خانه یشان را (365276)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۵۱:۱۳
اضافه کنم اگر دولت بنا دارد حاملهای انرژی و همه اقلامی را که تصمیم دارد به قیمت جهانی یا نزدیک به ان ارایه دهد، باید دستمزدها را هم به تناسب حذف تدریجی یارانه ها به سطح جهانی برساند،نه اینکه دستمزدها را حتی با نرخ تورم هم هماهنگ نکند و افزایش های سالانه دستمزدهارا کمتر از تورم متوسط واقعی اجرا کند.در هر صورت با همین منوال هم دولت اگر میخواهد موفق شود لازم است زمان حذف یارانه ها را طولانی کند مثلا 7 سال یا بیشتر. (365288)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۰:۳۲:۵۳
بابام جان دلار که گرون شده مردم که به خاطر طرح هدفمند کردن یارانه ها در استرس هستند وضعیت کسب و کار که خرابه تحریم هم هستیم ال سی برای ایرانیان باز نمیکنند 3 درصد هم مالیات بر ارزش افزده داریم ارز هم نمیشه حواله کرد کارخانجات تولیدی هم در کما هستند هیچکس هم نمیدونه قرار چه اتفاقی بیفته .
خوب با این شرایط میخواهی ارزون بشه! نه عزیز جان همه چی گرون میشه تازه روزهای خوشمونه (365297)
 
حق گو
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۰:۴۴:۵۴
بابه تاخیر انداختن بیش از 20بارزمان شروع طرح هدفمندکردن یارانه ها معلوم است
که این طرح هنوز کامل نشده ودولت باچشم بسته می خواهد این طرح راپیاده کند (365299)
 
yas
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۸:۲۷:۱۹
یک قانون اقتصادی وجود داره توجه کنید:

تورم پولدارها را پولدارتر و فقیران را فقیرتر می کند

حالا ببینید بعد از تورم ناشی از اجرای طرح تو کدوم دسته قرار می گیرید (365330)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۱:۱۷:۰۱
شما پشتتان گرمه والا اگر يه سر بري بازار تورم وگرانفروشي را در همه چيز ميبيني از روغن وگوشت وغيره بگير تا كالاهاي صنعتي (365366)
 
کوروش
۱۳۸۹-۰۷-۲۷ ۰۷:۰۸:۵۹
درود
دولتی ها با سکوت اعتراض شون به گران فروشها اعلام میکنن چون دولتی ها معتقدند که سکوت بلندترین فریادهاست ...!؟ (365531)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.