نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 84795
رشد صادرات
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۰


بخش خبری الف

 

صادرات غیرنفتی در شش ماهه اول سال 1389 نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 24 درصد و از نظر ارزش دلاری 23 درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش "الف"، اگر این افزایش به یورو محاسبه شود، رشد صادرات غیر نفتی 32.5 درصد خواهد بود. بخشی از این اختلاف به تغییر ارزش یورو و دلار به ریال است.

 

اگر صادرات محصولات پتروشیمی را که ارزش افزوده کمی دارد و صادرات میعانات گازی را نادیده بگیریم، سایر کالاهای غیر نفت و گاز رشد وزنی 42.3 درصد، رشد دلاری 28.1 درصد و رشد یورویی 18.6 درصد داشته است.

 
صادرات

 

 

 

در همین دوره، رشد واردات نسبت به دوره مشابه سال قل از نظر وزن 2.65 درصد، از نظر ارزش دلاری 24.3 درصد و از حیث ارزش یورویی 32.4 درصد رشد داشته است.

 

مقایسه ارقام صادرات غیرنفتی (شامل پتروشیمی و میعانات گازی) و واردات شش ماهه نشان می دهد که در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل، خالص صادرات از 12058 - میلیون دلار به وضع نامناسبتر 15121 - میلیون دلار تنزل یافته است.

 

مقایسه وزن صادرات غیرنفتی و واردات نشان می دهد که هر واحد صادراتی کشور نسبت به سال گذشته ارزان تر فروخته شده و هر واحد کالای وارداتی گران تر خریده شده است. ضمنا دولت در شش ماهه نخست سال 1389 مبلغ 2587 میلیون دلار بنزین و گازوئیل وارد کرده است.

 

 
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۵۳:۴۸
قیمت جهانی دلار افت کرد کالاها گران شد درنتیجه ارزش صادرات ما بالا رفت بخشی هم به صادرات انرزی توسط بخش خصوصی بر می گردد مثل سیمان که به مدد یارانه سوخت ارزان تر از جاهای دیگر تمتم می شود ما با ایجاد الودگی در کشورمان ان را صادر می کنیم وپول گاز به جای خزانه به حساب سهامدار کارخانه می رود (365104)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۱:۰۲:۱۹
الف مزدور!
به نهضت سبز بپیوند و این آمارها رو قایم کن یا لااقل برعکسش کن. (365108)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۳:۲۴:۲۰
حالا کجاشو دیدی به تحریمها اولش که اثر کنه (365153)
 
پویا
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۳:۴۲:۵۴
سلام

در گزارش بانک مرکزی (مندرج در سایت آن بانک)، میزان صادرات غیر نفتی برای سه‌ماهه‌ی اول سال 1388 مبلغ 4016 و برای سه‌ماهه‌ یدوم مبلغ 4962 ذکر شده است (صفحه‌ی 15 نماگرهای اقتصادی).

به این ترتیب رقم شش‌ماهه‌ یاول 1388 حدوود 8978 می‌شود و شما آن را حدود 11700 ذکر کرده‌اید.

منبع شما کدام گزارش است و دلیل اختلاف چیست.

با تشکر (365160)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۴:۵۸:۵۷
وضع اقتصاد ما که حسابی خراب است. خدا را شکر که گویا وضع بقیه کشور خوب است. چون نمودارها اینطور که گفتید همه چیز را خوب نشان میدهد. (365189)
 
قلي
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۵:۱۷:۲۸
الف جان
1- تراز بازرگاني بيانگر وضعيت مطلوب يا نامطلوب بازرگاني كشور است نه صادرات يا واردات به تنهايي. متاسفانه شما رقم واردات را ننوشته‌ايد. البته تا جايي كه بنده اطلاع دارم اين رقم در حدود 30 ميليارد دلار است. يعني در 6 ماهه نخست امسال در حدود 15 ميليارد دلار كسري تراز تجاري داشته‌ايم!
2- براي كشوري مثل ايران 15 ميليارد دلار صادرات واقعا تاسف برانگيز است!!! جايي كه صادرات ما از صادرات اسباب بازي برخي كشورهاي جنوب شرق آسيا كمتر است!

به اين مگين مديريت جهاني! (365193)
 
دوست مش قلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۱:۱۸:۴۰
دوست عزیز حرف شما درست که این وضعیت مطلوب نیست. اما کمی فکر به ما این نتیجه را می دهد که آن کشور هم این مراحل را طی کرده است نگاهی به آمار سال های قبل آن بیانداز و مطمئنم در آن کشور افرادی مانند شما ناامیدانه حرف نزده اند بلکه همه به آینده امیدوار بوده اند که امروز اینچنین شدند. در ثانی جمعیت آنان را هم در نظر بگیری حسابی آنان خجالت می کشند.
پس این قدر ناامید نباشید.
نشانه مدیریت هم همان رشد است.
پس کمک کنیم که این رشد ادامه یابد و بهتر شود.
به امید آن روز که ایرانی هر رشد مثبتی هم که می بیند نگوید منفی بود. (365367)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۵:۲۸:۰۲
اگر ميزان مواد پتروشيمي و وابسته به نفت را از كل صادرات غير نفتي كم كنيد چيز زيادي ته آن نميماند!صادرات غير نفتي وقتي ارزش دارد كه ربطي به نفت نداشته باشد نه اينكه فراورده ها و محصولات نفتي را هم جزء صادرات نفت بگذاريم. (365195)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۵:۴۸:۲۱
مسئولين حرفم با شماست

شما مي گوييد 2.65 درصد رشد من مي گويم 1000 درصد رشد

شما مي گوييد 12058 - میلیون دلار من مي گويم 100000000000 ميليون دلار


آقا براي مردم نان سر سفره مهم است كه وضع بدتر شده اين قدر با ارقام بازي نكنيد
نمودار ندهيد وعده ندهيد
ديگر بس است (365201)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۰:۵۳:۰۵
آیا فروش گاز جز صادارات غیر نفتی حساب شده است؟ (365260)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۳:۳۷:۱۴
میزان تولید گاز ال ان جی قطر از منبع مشترک چندین برابر ماست و در عوض کشور ما هم چندین برابر قطر است و این منابع مشترک غیر قابل بازیابی است
جالبتر اینکه قطر سرمایه گذاری برای افزایش تولید را در دستور کار دارد
منظورم اینه که خوابیم و هر روز و هر ساعت از منابع ما برداشت میشود (365402)
 
امید
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۱:۱۴:۴۰
وقتی عملکرد دولت اینقدر مثبته، پس بیخود سایت الف اینقدر از دولت انتقاد می کنه! (365263)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۲:۵۰
مدت مدیدی است که به آمارهای دولتی دیگر هیچ اعتمادی ندارم. زیرا با آمارهایی که مراکز و سازمانها و وزارتخانه های مختلف دولتی می دهند همه جا در حال پیشرفت و ترقی و گل و بلبل و گلستان شدن هستیم و به قول رئیس جمهور در قله ها هستیم ولی در متن جامعه مردم و واقعیات ملموس 180 درجه واقعیت تلخ دیگری را نشان می دهند. (365281)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.