نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 84845
توليد كننده: مواد اوليه گران شده/ واردكننده: دلم خواست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۶
به دنبال افزايش قيمت فراگير بسياري از كالاها در روزهاي اخير، خبرنگار الف از تعدادي از توليد كنندگان و واردكنندگان كشور دلايل افزايش قيمت محصولاتشان را پرس و جو كرد.



به گزارش "الف"، اكثر واردكنندگان و نمايندگان برندهاي خارجي دليل روشني براي افزايش قيمت محصولات خود بيان نمي كردند و موجه ترين دليل اين تصميم خود را، پيروي از ساير واردكنندگان عنوان مي كردند.



برخي از توليدكنندگان داخلي نيز، با تاييد تصميم خود براي افزايش قيمت كالاها در روزهاي اخير، افزايش قيمت مواد اوليه را دليل اين تصميم خود عنوان مي كردند.

پاسخ برخي توليدكنندگان داخلي به سوال خبرنگاران الف درباره دلايل افزايش قيمت محصولاتشان در روزهاي اخير چنين است:



فرش کویر یزد: از برج اردیبهشت ماه سال جاری 5 درصد افزایش قیمت داشته ایم و امکان افزایش بعد از برداشت یارانه ها وجود دارد



فرش کاشان: به علت افزایش قیمت مواد اولیه از 1 آبان افزایش قیمت خواهیم داشت.(درصد مشخص نیست



هود مس: هنوز هیچ افزایش قیمتی نداشتیم و بعد از برداشت یارانه ها اصلا مشخص نیست که افزایش قیمت داشته باشیم یا نه



محصولات پارس: 7 درصد افزایش قیمت داشته ایم و بعد از برداشت یارانه ها هم افزایش قیمت خواهیم داشت



قفل رجبی: فعلا افزایش قیمت نداشته ایم اما قرار است همین روزها افزایش قیمت داشته باشیم



تهران کالا: همه دستگاهها 10 درصد افزایش قیمت داشته و بعد از برداشت یارانه ها هم احتمال افزایش قیمت وجود دارد



نیک کالا: تمام محصولات به غیر از محصولات فصلی از برج 4 تا حالا 30 درصد افزایش قیمت داشته و بعد از برداشت یارانه ها هم احتمال افزایش قیمت وجود دارد.



دوو: فعلا 10 درصد افزایش قیمت داریم.



لازم به يادآوريست نمايندگي هاي برندهاي تجاري و واردكنندگان كالاهاي خارجي اغلب از پاسخ به سوال خبرنگاران الف درباره دلايل افزايش قيمت محصولاتشان خودداري مي كردند و برخي هم با تمسخر دليل افزايش افزايش قيمت كالاهايشان را دلبخواهي بودن قيمتگذاري در ايران عنوان كردند.



با گذشت بيش از يك هفته از افزايش سراسري قيمت كالاها، هنوز دولت واكش خاصي به اين اقدام خودسرانه واردكنندگان و توليدكنندگان نشان نداده است.





 
 
عرفان
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۶:۵۹:۲۲
بعضی از تجار و کسبه وتولیدکننده (اقلیت سودجو ) به بهانه تکان قیمت دلار و تحریمها بصورت کاذب قیمتها را افزایش دادند که به علت عدم مدیریت خوب دولت ، همراه این افزایش قیمت ، جو التهاب نیز ایجاد کردند تا مردم را وادار به ذخیره سازی کنند و قافل از اینکه نه نقدینگی همچین کاری وجود دارد نه نیاز فوری در بازار مصرف در نتیجه افزایش قیمت بعد از رفع جو ایجاد شده باعث روکود بیشتر بازار خواهد شد. (365221)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۷:۲۲:۵۰
\"راه حل ان تنظیم بازار ارز است دولت باید ارز نفتی را به وارد کننده به شروط زیر واگذار کند
1. پرداخت گمرک
2. عرضه در شبکه توزیع کالا با در صد سود توافق شده
3. اصلاح نظام توزیع از طریق ایجاد فروشگاه های بزرگ (365223)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۷:۴۲:۳۸
از ماست که بر ماست! (365226)
 
کاوه
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۷:۴۹:۴۳
سالی که که نکوست از بهارش پیداست.هنوز هدفمند کردن یارانه ها اجرا نشده افزایش قیمت داریم وای به روزی که اجرا بشه.خدا به داد اکثریت مردم که به لحاظ اقتصادی ضربه پذیرند. (365228)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۸:۰۰:۱۶
بی قانون جانم پلیس و زندان و جریمه باید بالای سر ما ایرانیان باشد من پرسیدم در تهران چرا آقا کران می فروشی گفت دلم می خواهد.
تا کی بی قانونی و دادن آزادی های اشتباه به افرادی که لیاقت آن را ندارند.
خیابان ها کثیف بود و خط کشی نداشت و موتور سوار ها همه جا مزاحم مردم لا اقل از فرهنگ غرب خوب آن را کپی کنید نه زشتی آن را (365231)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۸:۵۲:۳۴
سلام
آقا خداوکیلی روز به روز داره جنس گرون میشه
به خدا خسته شدیم (365238)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۱۹:۵۳:۳۹
دولت که نتوان از کنترل قیمت ها است می خواهد طرح به این بزرگی را اجرا کند ؟ خدا به داد مردم برسه (365247)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۵ ۲۳:۴۹:۴۳
به نظر من اصلا ربطي به يارانه ها ندارد دليل اصلي ايجاد محدوديت در واردات است زيرا اكثر اجناس ما يا وارداتي است يا قسمت هاي واداتي دارد (365287)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۶:۲۵:۱۴
ولي متاسفانه دولت براي اين با افزايش گراني در بازار برخورد نمي كند كه در صورت انجام دادن كاري درباره آن اول از همه نشان خواهد داد كه افزايش افسارگسيخته قيمت قبل از هدفمندي را پذيرفته و با فرمايشاتشان مبني بر عدم گراني حتي در بعد از هدفمندي بسيار تفاوت دارد (365313)
 
بامداد
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۸:۰۰:۲۲
اززمان واگذاري بارسي خرده فروشي اصناف به شوراي اصناف كشوروانتقال نيروهاي بازرسي ازسازمان حمايت وسازمان هاي بازرگاني به مجامع امورصنفي عملافعاليتهاي نظارتي برخرده فروشي هاتعطيل شده استو.اين طرح وزارت بازرگاني كه الزابتدانيزبه دلايل متعددشكست آن معلوم بودمنتج به نتايج دلخواه مردم نشدوولي اين وزارتخانه درآستانه هدفمندكردن يارانه هاحاضزرنيست ازاين تصميم خودبرگردد.درضمن تاجايي كه بنده اطلاع دارم بازرسان مذكورالان كه 26مهرماه هست هنوزحقوق شهريورخودراازشوراي اصناف دريافت نكرده اندبااين حساب چه انتظاري مي توان ازآنهاداشت.لطفانماينده دلسوزمان آقاي توكلي فكري براي اين مساله بكنند (365321)
 
کارمند شرکتی
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۹:۱۸:۵۷
بنده به عنوان یک شهروند از مسوولین نظام خواهش می کنم که فکری به حال نظام اقتصادی کشور باشند و کمی بیشتر با سفره های مردم آشنا شوند. ببینند برای حفظ آبرو، مردم دارند با چه فلاکتی زندگی می کنند. لطفاً خبرنگار الف یه سری به بازار میوه بزند و منعکس کنید که پرتقال وارداتی را کیلویی 2700 تومان و موز کیلویی 1500 تومان و انار کیلویی 1700 تومان و ... بفروش می رسد. بنده که یک کارمند ساده، پایه حقوق وزارت کار که ماهیانه 300هزار تومان می باشد حقوق می گیرم. به نظر شما من چطور می توانم زندگی ام را اداره کنم؟ کجاست اون عدالت علی؟ کجاست اون سیره پیامبر که آقایون از آن دم می زنند؟ (365340)
 
كاوه محمدي
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۰۹:۲۲:۲۶
لطفا پس از حذف يارانه ها تعرفه خودرو را هم حذف كنيد تا حداقل مردم سوار ماشين درست و حسابي شوند و مجبور نباشند براي خريد خودرو خارجي دو برابر هزينه كنند و يابه اجبار خودرو داخلي بي كيفيت و آن هم با قيمت خيلي بالاتر از ارزش آن خريداري كنند. (365341)
 
آقاخانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۶ ۱۰:۰۳:۱۳
خدا قوت به بازرسین دولتی
این ها رو بزارن برای قسمت های رشد اقتصادی فکر کنم چند ماههه چند برابر کنن رشد رو

در این بازار بی صاحب هر کی هر قیمتی دوست داره میده و هیچ کس ازش نمیپرسه چرااااااااااااااااااااا
سوال اینه
تورم 1 رقمی شامل کدوم کالاها میشه که مردم لمس نمیکنن (365351)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.