نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 85058
صدا و سيما چگونه به جايگاه رهبري مي پردازد؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۰
بخش تحلیلی الف

 

در سالهاي گذشته صدا و سيما رويه اي را نسبت به رهبر انقلاب در پيش گرفته است كه بر اساس آن، با تمهيدات صوتي و تصويري به رهبر معظم انقلاب حالتي ملكوتي و ماورايي مي دهد و موضعي مداح درباره ايشان مي‌گيرد.

 

اين درحالي است كه رهبر عزيز انقلاب بارها و در مناسبت هاي مختلف ناراحتي و كدورت خود را از فرهنگ تملق و چاپلوسي به ويژه نسبت به خودشان اعلام كرده‌اند و از همه مردم به ويژه خواص خواسته اند با ايشان صريح و شفاف و بدون تملق سخن بگويند.

 

خوشبختانه در كشور ما افكارعمومي و قاطبه مردم از بصيرت ديني و شعور سياسي بسيار بالايي برخوردارند و هم از نظر عملكرد حكيمانه رهبر انقلاب و هم تعلقات معنوي به جايگاه روحانيت و ولايت فقيه، ارتباطي بسيار صميمي و عاطفي با رهبر معظم انقلاب دارند. ارتباطي كه مداحي هاي اغراق گونه صدا وسيما، آنرا تقويت نمي كند.

 

احتمالاً صدا و سيما با هدف ارتقاء موضع رهبري نظام چنين روشي درپيش گرفته است اما مسوولان رسانه ملي نبايد فراموش كنند كه بهترين دفاع از جايگاه رهبر معظم انقلاب؛ تبيين و پيگيري فرامين و مطالبات ايشان است. اگر صدا وسيما مي خواهد خدمتي به رهبري انقلاب كند، بهتر است مطالبات ايشان از مردم و دستگاه‌هاي حكومتي را پيگيري كند. مطالباتي كه برخي از آنها سالهاست بطور مطلوب پيشرفت نمي كنند و صدا وسيما در زمين ماندن يا پيشرفت كند آنها سهم دارد. مطالباتي نظير:

 

ارتقاي انضباط اجتماعي و فرهنگ كاري

 

نوسازي معنوي جامعه

 

مبارزه موثر و بي تبعيض با مفاسد اقتصادي و مفسدان بزرگ

 

خودباوري علمي و مرزشكني علم و فناوري

 

خوب است صدا وسيما به اين سوال پاسخ دهد كه مطالبات و فرامين رهبر انقلاب را چقدر پيگيري كرده است و به تكاليف خود  در فرهنگسازي براي عملياتي شدن اين فرامين اساسي و كليدي چقدر عمل كرده است و فعاليت هايش در اين زمينه چقدر اثر بخش بوده‌اند؟

 

توضيح بخش تحليلي الف:

به هيچ وجه راضي نيستيم حتي يك جمله از متن فوق در رسانه هاي فتنه گران منعكس شود. به كوري چشم بي بي سي و صداي آمريكا و اذنابشان، ما با رهبري انقلاب و نظام جمهوري اسلامي صميمي و راحت هستيم و براي بيان مشكلات و اصلاح نظام عزيزمان به كمك يا دلسوزي بيگانگان بدسابقه و سلطه گر هيچ نيازي نداريم و هرگز نمي خواهيم به ننگ حمايت يا همراهي ايشان آلوده شويم.
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۳:۰۵
ای اقا شما از صدا وسیما چه توقعاتی دارید وقتی اقایون جلوی چشم میلیونها بیننده داخلی وخارجی در یک برنامه زنده انهم برنامه ای کاملا تخصصی در حوزه مباحث اجتماعی،سیاسی واقتصادی(دیروز امروز فردا) از حاج صادق اهنگران و سعید حدادیان بعنوان کارشناس استفاده میکنند معلوم که سیاست های کلی صدا وسیما را هم افرادی از همین جنس تعیین می کنند (365875)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۰۹:۲۲
با سلام

متاسفانه روش تبلیغ صحیح و مثبت جهت رهبری
در بعضی از رسانه ها و مسولین جای خود را به چا کری و جان نثاری آن هم درالفاظ داده است متاسفانه چندی قبل هم در
روزنامه کیهان از قول یک محافظ مطالبی را به رهبری نسبت دادهاند که دفتر ایشان سریعا تکذیب کرده اند یک نمونه دیگر آن سفر ایشان به قم است که می تواند نتایج مثبتی برای کشور داشته باشد ولی بعضی آن را بنوعی مافوق طبیعی می کنند مطالب زیر بخشی از گزارش در رجا نیوز است


((ایشان همچنین در طول سالها و مخصوصا در جریان فتنه سال گذشته بارها به مسجد مقدس جمکران رفته و در برخی موارد توسط مردم نیز مشاهده شده اند.
حجت السلام والمسلمین کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری از قول سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نقل می کند: یک دفعه به همراه شورای حزب الله لبنان محضر مقام معظم رهبری بودیم. اوج سختی و تنگنایی ما بود و خیلی به حزب الله سخت می گذشت. کنفرانس شرم الشیخ هم صورت گرفته بود، همه توطئه ها شده بود که حزب الله را نابود کنند. موقعی که ما با رهبر معظم جهان اسلام دیدار داشتیم، ایشان به ما امید داد و فرمود :\"شما پیروز می شوید، این چیزها زیاد مهم نیست \" سپس اضافه کردند : \"من در اداره امور کشور بعضی وقتها حل مسائل برایم دشوار می شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی شود . به دوستان و اعوان و انصار می گویم که آماده شوید به جمکران برویم . راه قم را پیش می گیریم و راهی مسجد جمکران می شویم . بعد از راز و نیاز با آقا، من احساس می کنم همانجا دستی از غیب مرا راهنمایی می کند و من در آنجا به تصمیمی می رسم ومشکل بدین صورت حل می شود و همان تصمیم را عملی می کنم.\")) (365880)
 
محمد اسکندری
۱۳۸۹-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۶:۰۸
به نام خدا
آقای دکتر توکلی
باسلام

احتراماً بعد از بررسی گزینه های مختلف در قبال جوابها موافق و مخالف متوجه شده ام نمی توان به آنها اعتماد نمود واین سبب دور شدن از واقعیت نظرات موافق ومخالف افراد از هر جانب و طیف فکری خواهد شد،چرا که ازچند جهت غیر قابل اتکااست.
1- با روش سادهdisconnectوconnect وارتباط مجدد اینترنت به صورت مکررمی توان رای به گزینه موافق و مخالف داد.
2-خاموش و روشن کردن کامپیوترووارد شدن مجدد وهمچنین استفاده از چند کامپیوتر،نیزهمان نتیجه را خواهد داشت.
3- براساس روشهای فوق هرگاه یک فردی بارها از این روش استفاده نماید اگرنفردومی به یک گزینه رای دهد یک مرتبه رای فرد اول مورد نمایش داده می شود.مثلاً اگر من 10 بار به یک گزینه رای دهم بایک باررای شما،به صورت جهشی وبسته به تایید گزینه موافق و مخالف عدد نمایش داده می شود. این کار را شما می توانید آزمایش کنید تا به واقعیت امر پی ببرید.استفاده از دو کامپیوتر این حقیقت را بهتر نشان می دهد.
4-بنابراین با توجه به دلایل فوق ووجوداین ضعفها، لازم است شمایا به اصلاح روش مذکوردر سایتتان اقدام نمایید یا فقط به ارائه نظرات افراد درسایت بسنده کنید،تا مسایل خلاف واقع نمایش داده نشود.وهر مطلبی براساس قدرت منطق آن مورد بررسی قرار گیردونه بر اساس رای گزینه موافق و مخالف،که با توجه به دلایل مطرح شده غیر واقعی است.
5- تضاد رایها با هم،به طوری که بعضی اوقات دونظر یک مفهوم را می دهد ولی یکی از نظرها تعداد موافقین یا مخالفین با تفاوت بسیار نمایش داده شده است، بنابراین غیر قابل اعتماد است.
6-موارد دیگری نیز قابل ذکر است که این نوشته ازحوصله طرح آنها خارج است،بنابراین رعایت همان نکات مطرح شده وتوجه به رعایت آنها ، نشانه رعایت انصاف و توجه به انتقاد سازنده ومنطقی است. (366437)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۲۳:۳۰
متن بسیار متین و حاکی از واقعیت محض بود. بنا به گفته امیر المومنین باید بر دهان متملقین خاک پاشید.متاسفانه فرهنگ چاپلوسی بشدت در کشور باب شده است ومبارزه با این بلای بزرگ طبق تحلیل سایت وزین الف باید از بالا شروع شده و به مردم تسری یابد. (365864)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۲۹:۳۳
مگر رهبری از صدا و سیما نخواست که مناظرات جدی را ادامه بدهند تا این مسئله در سر انتخابات تازگی نداشته باشد؟
پس چه شد بعد از یکسال و نیم؟ (365868)
 
يه دانشگاهي
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۳:۰۹
اين جمله ايست كه رهبري در 6آبان پارسال در پاسخ به يك دانشجوي شجاع و معترض گفتند و بخوبي روحيه ايشان را نشان مي دهد:

«... اين را جوانها، اين جوانهاى عزيز ما، بدانند. خيال نكنيد من از شنيدن اينجور حرفها ناراحت ميشوم؛ نه، من از اينكه اين حرفها زده نشود، ناراحت ميشوم.

بنده توى جلساتِ دانشجوئى، دانشگاهى كه اينجا هستند، گاهى كه ببينم حالا بعضى‌ها روى ملاحظه، روى احترام، روى هرچه، بعضى از اين حرفها را كه خيال ميكنند من خوشم نمى‌آيد، نميزنند؛ از نگفتنش ناراحت ميشوم؛ از گفتنش مطلقاً ناراحت نميشوم. ..»

اين هم آدرسش: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8292

رهبري چنين روحيه اي دارد. آنوقت اين صداوسيماي ‌‍‌‍‌‌‍... چه تصويري از ايشان منتشر مي كند؟ واقعا بدترين جفا را به آقاي خامنه اي و ايده هاي بلندش را همين مديران كم خرد و بي عرضه و كم شعور صدا و سيما روا داشته اند. خداشاهد است خيلي از اصلاح طلبان به آقاي خامنه خيرخواه ترند تا اين صداوسيماي بي خرد (365883)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۱۱:۱۷:۳۷
وقتی در میارن که حدود 70 تا 80 درصد از مدیران و روسای صدا و سیما به موسوی رای دادند
این کارها چیزی عجیبی نیست (366158)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۳:۵۸
الف جان دمت گرم كه به اين موضوع بسيار مهم پرداختي و دست روي دل خون ما گذاشتي
چند وقت پيش به گمونم قبل ماه رمضون بود، شبها بعد از سريال فاصله ها يك تبليغي از سازمان ثبت احوال نشان مي داد كه فوق افتضاح بود.
نشان ميداد كه مديران ثبت احوال رفته اند پيش رهبري براي دادن شناسنامه ايشان. بعد يكي از آن مديران احمق دولا دولا شناسنامه رهبري را برد داد و همونطور دولا دولا آمد عقب.
بخدا با ديدن اين صحنه از شدت عصبانيت مي خواستم تلويزيونو خورد كنم. خدا لعنتشان كند اين مديران نالايق صداوسيما را كه شعور ندارند چه تصويري از رهبري پخش مي شود و چقدر با اين چاپلوسي هاي احمقانه شان به آقا ضربه ميزنند. ولي فقيه يك دوست مثل اينها داشته باشد دشمن نمي خواهد.

(365884)
 
مطلبي
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۸:۴۳
اگر دوتا ديگه خبرگزاري يا رسانه منطقي و شجاع و بي ملاحظه مثل الف داشتيم، وضعمان ايني نبود كه الان هست.
فقط خواستم بگم دستت درد نكنه الف (365891)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۷-۳۰ ۱۵:۳۸:۰۸
دوتا بیشتر بوده فیلتر شده. الف هم اگر یکم بیشتر بنویسد احتمالا مورد عنایت فیلترینگ قرار میگیرد. (366399)
 
ايمان
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۹:۲۹
نويسنده محترم
اين چه صحبتي است كه در پايان گزارشت مي نويسي در رسانه فتنه گران منعكس نشود و راضي نيستم . مگر شمادر درستي نظرت شك داري يا خداي نكرده از عواقب آن مي ترسي ! در هر صورت به عنوان يك طرفدار نظام كه الف را به شجاعت و حق گوئي قبول دارم اين رويه شما را تحسين مي كنم كه با شجاعت، تفاوت تملق و چابلوسي با احترام وارج نهادن به رهبري را بيان ميكنيد (365893)
 
ارسطو ادریس
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۳:۳۱:۱۷
احتمالا نویسنده به این سخن حضرت علی واقف بوده که
نباید از حرف حق اراده باطل شود

این حرف حقی است که اگر سبزها ان را بزنند بدتر آن را ضایع خواهند کرد (366065)
 
يك هموطن
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۳:۵۵:۰۹
اگر اين صداسيما كمي از ظرفيت رهبري را با پيگيري مطالبات ايشان نشان ميداد و واقعيت ايشان را معرفي مي كرد مانند جملاتي كه يك بيننده از سايت رهبري اين بالا نقل كرده، ريزش ها از انقلاب اينقدر زياد نبود و افراد كمتري در دوراهي فتنه حيران م دودل مي ماندند.
اميدوارم اين نوشته پرمغز و شما در ذهن منجمد و پوسيده مديران صداسيما اثر بگذارد
--- (365892)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۲:۲۰
صدا وسیما یی که 80 دصد به سبزها رای می دهند در استان ما - مازندران - مردی که در انتخابات کاندیدا شد واز مجمع ارا 1 درصد را اورد هر روز در صدا وسیما سخنرانی می کند تا شاید درصد ارایش بالا برود این چه رسانه ملی است .؟ (365901)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۴:۱۳
صدا وسیما باید درهایش را به روی افراد جدید هم باز کند تا نظرات درست بیاید تا کی طرفداران سوسیالیست در ان حکومت می کنند .سبزها بیش از بقیه در باصطلاح رسانه ملی نقش دارند . (365903)
 
امیررضا امین رعایا
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۴:۳۸:۱۸
این متن شما بسیار بجا و حساس بود ایکاش در این موارد بیشتر صحبت شود نه بخاطر تخریب صدا و سیما بلکه بخاطر ارشاد او این رفتار که رهبر مقتدر و استبداد ستیز ما را ماورائی نشان دهند نتیجه بشدت عکسی از خود نشان میدهد و ما بایستی به این موارد خیلی دقت کنیم سایت محترم الف این متن شما نشان از اگاهی شما و بیدار بودنتان است مثلا میدانید سخنان اخیر اقای مصباح چه آبی به اسیاب دشمن ریخت ای کاش همه بیدار باشیم (365916)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۱۱:۲۸:۵۳
رهبری صحبتهایی فرمودند که برای همه میتونه جالب باشه اما کمتر در تلویزیون دیدم
کی قراره از اینها استفاده شود نمی دانم
گله دارم از تمامی کسانی که رهنمود های آقا رو کزینشی بیان میکنند و همه چیز را نمی گویند (366163)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۱:۵۳
آقا جان هزار بار بنویس چشم عالم هم دربیاد وقتی که هیچ اثری ندارد چه فایده دارد ما عمل میخواهیم
در عمل کار براید... (365918)
 
phln
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۴:۵۵:۳۶
پوشش خبري و گزارش هاي تهيه شده در سفر اخير مقام رهبري واقعا بد و به دور از هر گونه تكنيك رسانه اي بود هر عقل سليمي مي فهمد كه چاپلوسي و غلو در هر شخصيتي در هر مقام و هر متبه اي نه تناه به ارج و قرب نمب افزايد كه گاه بر عكس عمل ميكند رهبري سيما و كلامشان خود بهترين معرف شخصيت دوست داشتني ايشان است ، اين همه غلو و مدح بي پايه و اساس و به قول شما الفي ها شخصيت ماورائي و مقدس به ايشان موجب دلزدگي خواهد شد بلاشك بد نيست اين مديران بي سليقه و شايد هم بد سليقه ي رسانه يملي از نظر جامعه شناسان و روان شناسان تراز اول كشورمان در تاثير اين همه مديحه گويي بر ذهن و روح مردم پرسش كنند ، ما (يعني همه كساني كه در عين دقت و نقد عاشقانه در خدمت آرمانهاي بلند انقلاب هستند) از اين همه مديحه گوئي دلزده و متاثر مي شويم واي به ديگران .... گاه با بدگماني اينگونه احساس منيگردد كه عده اي با اين گونه كليپ ها و گزارش گوئي ها قصد تخريب رهبري و چهره ايشان را دارند . (365922)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۱:۱۷
واقعا از معدود فرهنگهای کشورهای جهان سوم تملق رهبران آنها در تلویزیون دولتی است که این امر تا 2 سال پیش در تلویزیون ما وجود نداشت یا بسیار نادر بود اما متاسفانه صداوسیما با ساخت کلیپهای تصویری و استفاده از آهنگ به خیال خود بر محبوبیت رهبری می افزاید که به نظر من این تنها عقب گردی برای فرهنگ ماست و رهبری هم نیازی به این حرکات ندارند .. رهبری در قلوب مردم است چه با کلیپ چه بدون آن .. لطفا این حرکات را متوقف کنید .. این حرکات فقط ما رو به یاد کشورهای عقب مونده ای مثل عربستان و کشورهای عربی می اندازه که برای محبوبیت پادشاهانشون به چنین کارهایی احتیاج دارن (365925)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۴:۱۳
چه ربطی داشت؟!
اینکه مطالبات امام خامنه ای باید پیگیری شود صحیح ولی اون کلیپ ها و ... هم زیبا و بجا هستند و هیچ ربطی به تملق و ... ندارند.
امان از ... (365926)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۹:۱۲
مدت‌هاست که در الف به علت سیاست ِ سانسور نظرات مخالف که چندماهی است اجرا می‌شود، نظری نمی‌گذارم اما با دیدن این مقاله لازم دیدم که از بخش تحلیلی الف (شاید نام نویسنده به تنهایی برایش ایجاد مشکل می‌کرد) تشکر کنم که بعد از دیدن برنامه‌های عجیب ِ امروز ِ صدا و سیما واقعاً لازم بود. (365929)
 
سردبيري الف
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۳:۴۷
با سلام و تشكر،
سياست الف براي نشان دادن نظرات بينندگان، هماني است كه ذيل اين كادر نوشته شده است.

متاسفانه برخي بينندگان توقع دارند تهمت پراكني و ناسزاهايي كه به گفتن و تكرار آن عادت دارند را در الف منتشر كنيم. البته اين كار را نخواهيم كرد و با قاطعيت اجازه نخواهيم داد سايت الف با زشتگويي اين عده آلوده شود.

چه بهتر كه كساني كه در نظردادن فقط تهمت زدن و فحاشي بلد هستند، از دايره بينندگان الف خارج شوند تا محيط براي مناظره و مباحثه سازنده اهل نظر و انديشه، سالم باقي بماند (365939)
 
قلي
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۱۰:۲۱:۰۱
سردبيري عزيز
دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس شما را؟!!!

من خود بسيار از كامنت‌هاي توهين آميز را ديده‌ام كه به صرف اين كه خطاب به جناج خاصي بوده به راحتي درج كرده‌ايد(برخي اوقات واقعا متعجب شده‌ام از انتشار چنين نظراتي)!!!

همچنين بنده بارها و بارها كامنت‌هاي كاملاً مرتبط و بدون هيچ گونه تهمت و توهين داده‌ام كه ظاهرا چون با نظرات شما همخواني نداشته آنها را چاپ نكرده‌ايد.
تا جايي كه چندين بار مجبور شده‌ام نام خود را عوض كنم تا شايد منتشر كنيد. كه در ابتداي تغيير نام برخي‌ها را درج كرده‌ايد اما بعد از چند بار ديگر هيچ!!!

لطفا كمي انصاف داشته باشيد (366490)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۱۷:۳۰
متن بسیار خوبی بود
درد دل من هم بود
مشکل اینجاست که کارهای خطیر و بزرگ بعضا در اختیار آدم های کوچک و چاپلوس است که غیر از تملق های بی محتوا چیزی بلد نیستند. آن وقت به جای کارهای ریشه دار و اساسی کلیپ‌های آبکی می‌سازند. نمایش این کلیپ‌ها جزو مظلومیت‌های رهبری است.
دلم برای رهبرم می‌سوزد! (365935)
 
علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۱:۳۰
اگر می نوشتید \" موضعی مداح گونه\" یا \"مداحانه\" به نظر درست تر بود. (365938)
 
آسمون
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۶:۲۴
صدا و سیما تبدیل به شبکه ای خصوصی شده و بی کفایت شده . وقتی در اوج سریالهای فارسی وان میتوانست از امثال مدیری استفاده کند برای دور کردن مردم از این شبک موضوعاتی رو برنامه می کرد که کمترین مخاطب رو داشت این نشانی از شکاف شدید بین ملت و این دستگاه آقای ضرغامیست و بدست صورت باید منتظر فارسی وان های دیگر باشیم (365942)
 
احمد از خوی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۵:۳۶:۳۶
تحلیل بسیار عالمانه ودلسوزانه ای است . به اعتقاد اینجانب ضربه ای که دراین چند سال اخیر ازسوی صدا وسیما به انقلاب .نظام وارد شده به این زودی هاقابل جبران نخواهد شد. انقلاب ما برخلاف انقلاب های دیگر . برپایه اخلاق.وارزشهای والای اسلامی و معیارهای انسانی بوده وبه همین دلیل هم تا کنون توانسته در برابر طوفانهای سهمگین مقاومت کند.ولی صداوسیما با مدیریت وسیاستهای غلط وکودکانه واحساسی. وبا تولید برنامه ها وبا پخش برخی مباحث که دران .تزویرو ریا . تملق. چاپلوسی .تهمت .افتراء موج میزند حاصلی جز تنفر.و دلسردی به همه چیز.وهمه کس در بیننده وشنونده ندارد. در جامعه .اخلاق دریده شد .. وهمه بد اخلاقی ها. زشتی ها ترویج یافته واگر کسی وهر دلسوزی هم لب به انتقاد گشود . سریعا انگ. خائن.ضدولایت فقیه. ضدانقلاب.و.....برپیشانی بنده خدا چسبیدند وخفه اش کردند .؟؟خداوند عاقبت همه را ختم به خیر گرداند (365950)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۶:۰۶:۰۱
درود بر نويسنده فهيم و محترم اين مقاله... (365961)
 
رحماني
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۱۷:۲۷:۴۶
الف جان! علي رغم اينكه شما رو نسبت به ساير رسانه ها بيشتر قبول دارم. اما احساس ميكنم تو بيان اين مساله وقت ناشناسي كردين. و با اينكه مي دونستين اين قضيه يك موجي در رسانه هاي بيگانه ايجاد ميكنه اين رو رو سايت گذاشتين. حتي اكه حرفتون رو درست مي دونين حرف درست بايد در زمان درست زده بشه. ضمن اينكه عده زيادي هم مثل من براي رهبري حالتي ماورايي و ملكوتي قائليم. و البته اين به منزله معصوم دونستن ايشون نيست و تنها ايشون رو يك انسان عالم، شجاع، بريده از دنيا، مطيع امر مولا، پاك و منزه از هواي اين دنيا و دلبسته به عالم عقبي و ملهم از غيب ميدونيم كه نشونش نحوه مديريت فتنه سال گذشته و صحبت هاي ايشون هست. اما در عين حال متعرض شما نميشم كه چرا اين رو گفتين. واقعا اميدوارم نيتتون از اين كار خوب بوده باشه. و نه تحت الشعاع قرار دادن محبوبيت رهبري با نحوه استقبال از ايشون در قم. (365979)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۰:۰۳:۴۶
نتيجه انحصار جز اين نمي تواند باشد ‘ يا افراط است يا تفرط ‘ هروقت درهاي صدا و سيما بر روي ارا و نظرات مختلف باز شد انگاه مي توان انتظار داشت صدا و سيما به رسالت خويش عمل نمايد. (366015)
 
عزیز
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۰:۱۶:۲۳
دوستان عزیز، لازم است یک نکته را بگویم و آن این است که تمام مردم ایران فقط طبقه تحصیلکرده و یا اینترنت برو نیستند و برای بسیاری از مردم شریف ایران در روستا‌ها و جاهای دیگر چنین تبلیغاتی لازم است تا اگر خدای نه کرده ابهامی در مورد نقش رهبری معظم در جریان فتنه برایشان پیش آماده برطرف شود. دلا شدن برای حاکم طاغوت است که مذموم است نه ولی‌ فقیه که جانشین ائمه اطهار است. خیلی از بزرگان دینی و حوزه پای مقام معظم را بوسیدند و مطمئنا آن‌ها بیش از دیگران از دین میدانند. بنده می‌خواهم از عملکرد صدا و سیما دفاع کنم که در جریان فتنه اخیر یار رهبری و دولت خدمتگزار بودند و امیدوارم الف هم برای این که همه کامنت‌ها در یک جهت نباشد این کامنت را منتشر کند. (366017)
 
فرهاد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۰:۱۶:۵۴
چیزیکه رهبری از آن ضربه می خورد دوستیهایی از نوع > است اطرافیان او انجام می دهد. (366018)
 
یک دانشجو
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۰:۳۳:۳۲
جای بیانش اینجا نبود. نوشته ی تشنج زایی است. (366024)
 
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۱:۴۹:۱۸
نوشته بسیار منطقی و متینی است. اين رویه را ادامه دهید. قطعا تاثیر گذار است. (366044)
 
امیر علی
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۲:۱۹:۱۹
باید توجه داشت آنچه مولا علی را در تاریخ 1400ساله شیعه الگویی برای حق طلبان ساخت منش مردمی و بی تکلف ایشان بود نه چاپلوسی ها و تملق ها. آنچه می ماند خوبی هاست نه خوب گفتن های دیگران (366051)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۲:۳۶:۳۱
دوستان عزيز، اگر بنا به تحليلي بودن رسانه تان داريد، مي توانيد آن پاراگراف آخر را به نحو حرفه اي و محترمانه تري بنويسيد. به كوري چشم و غيره ادبيات نادرستي است كه متاسفانه در حال باب شدن هست. راضي نيستيم گفتن هم در شان يك رسانه تحليلي نيست. مثلا اگر بنويسيد رسانه هاي مخالف جمهوري اسلامي به هيچ عنوان حق استفاده ندارند قابل قبولتر است. (366054)
 
moderator 7
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۱۰:۱۸:۰۱
چشم فقنه گر را باید کور کرد
بخصوص فقنه گرانی که از حرف حق سواستفاده و آنرا لوث می کنند (366489)
 
mehdi
۱۳۸۹-۰۷-۲۸ ۲۳:۱۸:۲۷
با سلام
فراموش کردید از صندوق اخذ رای سیار که در صدا و سیما مستقر کردند چه آرایی به کاندیدهای انتخابات ریاست جمهور به تفکیک دادند.نزدیک 90درصد رای به میرحسین دادند.من به توهم توطئه دچار نیستم ولی بسیاری از برنامه های سیما دوستی خاله خرسه است.من به انقلاب در سیما معتقد هستم و باید یک انقلاب اتفاق بیافتد.مخصوصا در زمینه برنامه های سیاسی (366060)
 
امین
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۰۰:۴۳:۴۰
مگر نه اینکه ولی فقیه تمام اختیارات امام را در حوزه اجتماعی،سیاسی و...دارد؟ولی فقیه فقط معصوم نیست.ولی تمام اختیارات معصوم را دارد.باید برای رهبری اینطور خرج کرد ونه برای کس دیگر.البته با کوتاهی های صداوسیما،موافقم.بیانات رهبری را باید به جد پیگیری کند. (366092)
 
محمد نصرتی
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۰۱:۱۲:۰۷
با این مطلب موافقم

دست شما درد نکنه

مناسبت زدگی بیش از حد در کارهای فرهنگی مشکل اساسی مملکت ماست.

در این رابطه صدا و سیما پیشتاز است. ولایی عمل کردن به پخش کلیپ یا نسبت دادن القاب چاپلوسانه نیست.

باید صحبت های رهبری در رابطه با تولیدات رسانه ای با کیفیت مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال سریال های ماه رمضان امسال نمونه ای واضح از هدر دادن بودجه های فرهنگی مملکت بوده است.

اندک برنامه های خوب و موثر مثل دیروز امروز و فردا هم که این طور فیلتر می شود.

باور کنید اگر با همین روند پیش برویم روزی را شاهد خواهیم بود که صدا وسیما با تمام امکانات و بودجه های میلیاردی نتواند حریف یک کانال خصوصی و غیر فرهنگی شود. (366097)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۰۵:۵۵:۲۹
الف فتنه گر در رسانه عمومی شما جای این بحثها نیست اگر نیت خیر داری به مسئولین صدا و سیما منتقل کن نه اینکه ... (366107)
 
Magenta Borhani
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۰۶:۲۵:۰۷
اصولا به نظر من جرياني نفوذي براي ضد تبليغ عليه نظام در صداو سيما فعال است (366108)
 
سياست نامه
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۰۸:۱۰:۰۷
ديده مي شود بعضي اوقات در پخش اخبار مربوط به رهبري معظم انقلاب كج سليقگي هايي صورت مي گيرد از جمله اينكه اخبار ايشان به عنوان خبر دوم كار مي شود ، مثلا همين شب گذشته در خبر بيست وسي ابتدا خبر سوخت خودروها پخش شد و در ادامه خبر ديدار رهبري معظم با خانواده شهدا در قم ، شايد فكر مي كنند اين امر موجب جلوگيري از يكنواختي اخبار مي شود كه اگر اينگونه باشد سخت در اشتباهند ، دوستان بايد بدانند كه سخنان رهبري ، سخنراني معمولي يك عالم ديني نيست بلكه اوامر ولي امر است با مردمش وهر چه سريعتر بايد اين اوامر به مردم منتقل شود . (366121)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۷-۳۰ ۱۵:۴۸:۳۹
دوست عزیز اوامر ولی امر، شرعاً و قانوناً تنها حکم ِ حکومتی ایشان است همانطور که خودشان در پاسخ به سوالی مطرح کردند. (366402)
 
مهدی ربانی
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۳:۲۱
قبل از 25 سال پیش و در زمان ریاست جمهوری آقا، برای دریافت جایزه نقاشی خدمت ایشان رسیدم. با آنکه 12 ساله بودم خیلی تحویل گرفتند و خوش و بش فرمودند. همچنین در ایام دانشجویی سال 1372 توفیق شرکت در جلسات تفسیر آیه الله خامنه ای را داشتم. ایسان آنقدر متواضع و با شرح صدر بودند که اشکالات دانشجویان را نیز به تفسیر میشنیدند و پاسخ میدادند.
سیره عملی ایشان بهترین تبلیغ است که دشمنان را به انفعال و دروغ پراکنی وا داشته است! (366150)
 
زینب موسی
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۱۴:۵۹:۳۹
پوشش خبری مناسب از دیدار رهبری از قم بسیار ضروری است . هم برای ما که دلمان می خواست آنجا باشیم و نبودیم . هم برای کسانیکه از عشق مردم به رهبری غافلند .
اما متاسفانه به دلیل اینکه عوامل دست اندر کار ماجرا از نظر فکری غالبا یا از اصول انقلاب پرت هستند یا از تخصص رسانه ای در بعضی جاها زیاده روی می شود بعضی جاها هم کم کاری .
این مشکل بسیاری از رسانه های ماست.بیشتر آدم های متخصص رسانه ای ما با مفاهیم و اصول اسلامی پرورش نیافته اند و به کار رسانه صرفا به عنوان یک کار تبلیغاتی نگاه می کنند .
وقتی قرار باشد یک نفر تبلیغ چیزی را بکند که خودش به آن اعتقاد ندارد وضع همینی می شود که حالا شاهدش هستیم
این از کمکاری قشر معتقد ماست که این سنگر بزرگ را خالی گذاشته است
امروز ما به نیرو هایی نیاز داریم که هم معتقد باشند و هم تخصص رسانه ای داشته باشند و تا زمانی که این نیرو ها تربیت نشوند وضع تغییری نخواهد کرد ! (366219)
 
میم
۱۳۸۹-۰۷-۲۹ ۱۶:۴۳:۱۶
بگذارید رک بگویم. اگر قرار بود من رهبر را فقط و فقط از طریق صدا و سیما بشناسم مطمئنم که از او به شدت بدم می آمد. دلیل علاقه قلبی من به ایشان این است که اصلاً و ابداً تلوزیون ایران را نگاه نمی کنم. آدم ماورایی و اسلوموشن و دیزالو شده در تصاویر کهکشانها و گندمزارها و ... کلاً یک چیز مزخرف و حال بهم زنی است. من گمانم این است که سازندگان این برنامه ها و دارندگان این رویکرد در صدا و سیما با رهبر دشمنی دارند و ای بسا از روی برنامه خاصی این طور ایشان را تصویر می کنند. (366023)
 
محمد آریان
۱۳۸۹-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۰:۲۲
هیچی هم نمی شه بهشون گفت. به قول یه بنده خدایی: انتقاد را خیانت می دانند و منتقد را نامحرم. (366381)
 
نواب شکاری
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۰۰:۴۹:۴۰
کو گوش شنوا؟
امام علی چی گفته؟؟؟؟ گفته نکنه روزی شما با من مثل متکبرا و پادشاه ها باشید و تو حرف زدن با من به لکنت بیفتید؟
یعنی اینکه هیچ کس نباید از حرف زدن با مقام عظم رهبری به لکنت هم بیفته چه برسه به چاپلوسی
امام علی روزی که به انتخاب مردم تو مسجد مدینه خلیفه شد از مردم چی خواست ؟ چه حقی از خودش بر گردن مردم نهاد؟
یکی لطفن همینجا جواب بده
www.rasaa.com (366453)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۰۸:۴۱:۰۳
با سلام،
چند سال پیش در سفر استانی مقام معظم رهبری به اصفهان، در پارچه نوشته ای ایشان را به امیرالمومنین (علیه السلام) تمثیل نمودند. آقا خیلی رنجیده شدند و فرمودند ما کجا و امیر المومنین کجا؟!! این برخورد و سیره عملی خود ایشان است. در مبحث کرسی های آزاد اندیشی فرمودند باب انتقاد را باز بگذارید البته با لوازم و فرهنگ سازی. در رابطه با کشاورزی و کالاهای استراتژیک آرزوی ایشان خودکفایی و امنیت غذایی است. در مبحث اتکا به درآمدهای نفتی فرمودند به امید روزی که درب چاههای نفت را برای استخراج و مصرف روز مره ببندیم. امر به صرفه جویی ، وحدت، بصیرت و .... همه در کارگاه صدا و سیما تبدیل به شعار میشود و تقدیم مخاطب میگردد. شعار بدون عمل کابوس است! (366465)
 
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۰۹:۰۳:۵۶
يكي ديگر از جفاهاي صدا و سيما در مورد رهبري پخش اخبار مربوط به رهبري به صورت ناشيانه و بدون كارشناسي رسانه و مخاطب است. اينكه در اخبار، 20 دقيقه يا بعضا بيشتر را به خبر سخنان رهبري اختصاص دهيم، معنايش آن نخواهد شد كه مخاطب هم همه را گوش كند! اين باعث عصباني و جدا شدن مخاطباني مي شود كه مي خواهند در چند دقيقه اخبار را گوش كنند . مشكل اينجاست كه بعدا همين سخنان رهبري به طور كامل بخش مي شود. از اين نظر صدا و سيما خبر را با گزارش خبري قاطي مي كند. (366468)
 
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۱۰:۴۷:۴۰
شما چند هزار مخاطب دارید و صدا و سیما چند میلیون . تاثیر مخرب اقدامات صدا و سیما با این مقالات بر طرف نمی شود . (366494)
 
پسر
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۱۱:۵۷:۰۹
سلام
با کلیات مطلب موافقم اما نحوه پرداختن به موضوع نشان می ده نویسنده بچه حزب اللهی نیست
نیگا کن داداش هرچه از آقا بگن و حتی چاپلوسی هم کنن بازم کمه شما خواهشن دنبال به دست آوردن طیف خاکستری مایل به سیاه نباشید
اگه راست می گین یکم از پیگیری های مطالبات رهبری رو که تو سایت خودتون دنبال کردین اعلام کنید (366510)
 
م
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۱۳:۰۰:۵۰
به قول دکتر شریعتی خدایا به مذهبی های ما بیاموز که آدم از جنس خاک است (366532)
 
یک کارمند سابقه دار کمیته امداد
۱۳۸۹-۰۸-۰۱ ۲۳:۵۶:۲۴
مطلب بسیار خوب و دلنشین و در عین حال واقع بینانه ای را نوشته اید ضمن اینکه بیان خیلی خوبی داشتید من تشکر میکنم بعنوان یک مسلمان علاقمند به نظام اسلامی و امام خمینی و حضرت آیت اله خامنه ای باید عرض کنم تنگ نظری هائی که حول محور رهبری وجود دارد مانع از این می شود که بتوان به برخی موضوعات پرداخت بنده سالهاست در نهاد امداد امام کارمند رسمی هستم ولی نصف حقوقم را باید برای اجاره مسکن بپردازم و برای تأمین معیشتم بعد از 13 سال خدمت هنوز محتاج هستم ولی در عوض باند منسوب به آقای عسکر اولادی و اطرافیانش با تکیه بر ابزار قدرت وضعیت بهتری دارند قانون اساسی نحوه شکایت از طرز کار هر یک از دستگاههای نظام را به کمیسیون اصل 90 احاله داده است در صورتی که در هیچ کجا نمیتوانید شکایتی از طرز کار دستگاههای زیر نظر رهبری داشته باشید بله گفته می شود خبرگان ولی همه مان بهتر می دانیم خبرگان کارشان در این امور فقط شعاری و ظاهری است و متأسفانه در هیچ گوشه ای از این نظام نمی توانید نسبت به طرز عملکرد نهادهای زیر نظر رهبری انتقادی و یا شکایتی را مطرح کنید نمونه آن کمیته امداد و مجتمع اقتصادی آن است که یک بنگاه اقتصادی پولدار و پولساز است و گزارش مالی آن در هیچ کجا منعکس نمی شود ومتأسفانه در همین سازمان کارمندانش گرسنه اند و همچنین اضافه کنید سازمان آستان قدس رضوی را که همه این سازمانها یعنی کمیته امداد و مجتمع اقتصادی آن و آستان قدس از اول انقلاب در دست یکی دونفر و افراد هم فکرشان است واگر جائی نسبت به این چیز ها انتقادی شود جواز ضدولایت فقیه را صادر می کنند
بالاخره چه باید کرد و این مسائل را با توجه به بلوغ روزافزون نظام کی باید حل کرد دوستان چه پیشنهادی دارند.
متشکرم (366804)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۸-۰۲ ۰۱:۳۵:۲۴
خداراشکر که این کلیپها و...برخی مثل توکلی رامیسوزاند واوراوادارمیکند تاحرف دشمنان امام خامنه ای را با وقاحت وبی شرمی که برخواسته از سرمیز انهانشستن است یا...درسایتش مکتوب کند.مولا علی (ع) دست شخصی را قطع کردوان دست قطع شده چنان برای مولا شعر سرود که امثال توکلیهای ان زمان حرف امروزتوکلی رازدند.معاویه وعمروعاص ...نیز برای مولا علی اشعار بی نظیری گفتند حال خداراشکرکه علی مطهری...شعر نگفته اند والا توکلی به او چه میگفت الله اعلم.اقای توکلی به جای این بلند گوشدن برای غرب و...برو تو مجلس برای مردم به خاطرخداحرف بزن نه با دق وخشم برعلیه احمدی نژاد وامید اینکه خدا همه راهدایت کند (366838)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۰۸-۰۲ ۰۱:۵۳:۰۳
یک سری به سایت بی باک بزنید خوب جوابی به نفاق جدید شما داده است
http://www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=4684 (366842)
 
دانشجوی خط رهبری
۱۳۸۹-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۷:۰۵
با یاد و نام خدای متعال

اطیعوال.. واطیعوالرسول واولی الامر منکم


البته لازم است به عرض سردبیر محترم الف برسانم که به چالش کشیدن موضوع رهبری در صدا و سیما توسط سایت الف نیاز به هوشیاری بالا و دقت نظر بیشتری دارد.

در ارتباط با استقبال پرشور و میلیونی مردم ولایتمدار شهر قم لازم است به این نکته مهم اشاره کرد که آنچه همواره ضامن حفظ نظام و انقلاب اسلامیمان در برحه های حساس زمانه بوده است حضور مردم در صحنه ها و نمایش این حضور در سطح جهان بوده است.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی که یک مردم سالاری و دمکراسی مبتنی بر اعتقادات دینی حاکم است . و همانطور که در رفراندوم سال 58 بیش از 98 درصد مردم انقلابی به جمهوری اسلامی رای دادند.و و ولایت فقیه رادر قانون اساسی پذیرفتند و در صحنه های حساس دوران 30 ساله همواره پشتیبان ولایت فقیه بودند چه آن زمان که امام خمینی بودند و چه در این زمان که امام خامنه ای هستند و چه در سالیان اتی که هر رهبر دیگری هم بیاید و با رای مجلس خبرپگان رهبر شود . باز هم این ملت انقلابی و شهید پرور حامی ولایت خواهند بود تا ظهور منجی بشریت مهدی صاحب الزمان که در رکاب ایشان آماده رزم وجهاد با جهانخوران گردند.
واین است حب ولایت که در هر عصر وزمانی نیاز به یک رهبر فرزانه و فقیه جامع الشرایط است

آیا انعکاس حضور میلیونی و یکپارچه مردم ولایتمدار قم چیزی جز تاکید بر وفاداری مردم علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی و تحریمها بوده است؟

فرق است بین واژه تملق و چاپلوسی و عشق و عاشفی به امام و رهبر زمان خود.باشد که همگان به این بصیرت برسیم. (367185)
 
يك ايراني
۱۳۸۹-۰۸-۰۷ ۱۱:۳۶:۵۴
شما آنقدرها كه مي گويي مرد نيستي!
چون اولا بالاي اين متن اسمت نيست !
ظاهرا در الف يك مرد پيدا نمي شود جز بخش تحليلي الف كه ظاهرا خيلي مرد است !
هم مرد است و هم انقلابي و هم دلسوز ولايت !
مرد تر و ولايي تر و دلسوز تر از يك عنوان در مجموعه ي شما پيدا نمي شد كه اسمش را بالاي اين شاهكار بنويسد؟!
من چه دارم جز تأسف خوردن براي كساني كه معجزه در جلو چشمشان اتفاق مي افتد ولي سخن از غلو نكردن مي گويند؟!
چه دارم جز ابرااز انزجار از روشنفكر نماهاي ريش دار كه آمده اند تا تيشه به ريشه ي اسلام و انقلاب و و لايت بزنند!
برادر ريش دار! گريس موهات خشك نشود!
تلفيق جالبي است !
آنموقع كه مدعيان اصول گرايي سر در آخور برادر منافقمان كرده بودند و به جهت منافع و مطامع و لجاجت ها و كينه ورزي ها ،‌ با هزار توجيح المسائل با دشمنان دين هم ستاد ! شده بودند و كلمه! مي نوشتند ، اگر نبود همين قدرت ماورايي و روح خدايي و يد الهي كه بر بالاي دستان مسئولين بي كفايت و بعضا نامرد ! و خائن ! قرارداشت ، دلم مي خواهد تك مرد الف! بگويد با كدام حساب و كتاب غيرماورائي! و غيرغلو آميز! مي شد فتنه ي برخي نمك خوردگان! و نمكدان شكسته گان! را جمع كرد.
حق داريد !
چون هنوز هم هستند كساني كه وقتي مي بينند جوان ژيگول و بي ريش و جين پوش در برابر يك روح الهي زار زار گريه مي كند قادر به هزم آْن نيستند و لاجرم مي گويند دارد چاپلوسي ميكند!
چاپلوس آن كس است كه براي يك هدف دنيايي مثلا بالا بردن بازديد از سايتش ولو اينكه بازديد كنندگان حاميان فتنه گران باشند، حاضر است در جهت خوشايد آنان دست به دشنام گفتن به دوستان قديم خود بزند، اين هم يك جور چاپلوسي روشنفكرانه است!
مرحوش شريعتي وقتي مي ديد كه درباره ي برخي مردان خدا ، چه جملاتي وجود دارد ، دادش به هوا مي رفت كه آقا چرا مقدس مئابي مي كنيد و قداست درست مي كنيد ! ولي برويد بخوانيد حضرت آقا درباره ي استاد يهودي خود چه جملاتي دارد، اگر ندانيد طرف كيست، گمان مي كنيد احيانا دارد درباره امام زمان سخن مي گويد!!
مسئله ي اصلي شما ايمان شماست!
شما هنوز ايمان نداريد كه اين مملكت را دراد امام زمان اداره مي كند!
برويد آن را درست كنيد!
خودشكن آيينه شكستن خطاست! (367961)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.