توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 85064
بازتاب جهانی دیدار رهبری از قم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۷
در حالی رسانه های مکتوب جهان امروز در اخباری متعدد به انعکاس استقبال عظیم مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته اند که شبکه های ماهواره ای غربی و جهان عرب ترجیح داده اند در انفعالی آشکار چشم خود را بر این جنبش پرشور مردمی در حمایت از آرمانهای انقلاب ببندند.

 مرور اخبار نوشتاری، دیداری و شنیداری 24 ساعت گذشته در رسانه های جهان نشان می دهد که این رسانه ها در اقدامی تاکتیکی ترجیح داده اند از طرح استقبال عظیم مردم قم از رهبر انقلاب در رسانه های دیداری خودداری کنند، اما بازتاب های این سفر تا حدی گسترده بوده است که رسانه های نوشتاری نتوانسته اند در مطالب خود از عظمت آن بکاهند.

بر این اساس و شاید بر خلاف سیاست های خبری این رسانه ها، مشاهده می شود که آنان البته با جهت گیری های خاص خود به پوشش گوشه هایی از این واقعه تاریخی پرداخته اند.

نیویورک تایمز بخش مربوط به وحدت را در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار داده و می نویسد: آیت الله خامنه ای در دیدار با علما خواستار وظیفه شناسی، وفاداری و ثابت قدمی جامعه شد.

کریستین ساینس مانیتور نیز به اظهارات مقام معظم رهبری درباره دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام پرداخت و آنرا مورد توجه قرار داد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در مطلبی به همین موضوع اشاره می کند و می نویسد: رهبر ایران در نظر دارد به شکافهای موجود میان روحانیت پایان دهد.

این روزنامه در تحلیلی درباره این موضوع حرکت مقام معظم رهبری در قم برای خاتمه دادن به غائله بوجود آمده پس از انتخابات مرتبط می کند. به نوشته این روزنامه ایشان در سفر 10 روزه در تلاش خواهد بود که به عنوان یک محور اتحاد نقش ایفا کند.

البته رسانه های عربی همچون العربیه و الجزیره نیز در همسویی با شبکه های غربی و در صدر آنها بی بی سی  منفعلانه عمل کرده طی بخشهای مختلف خبری امروز خود اشاره ای به موج عظیم استقبال مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامی نکردند.

این در حالی است که روزنامه های وزین جهان عرب هر کدام در بخش های متعددی به گوشه هایی از این استقبال گسترده مردمی اشاره کردند.

روزنامه الحیات چاپ لندن این بخش از رهنمودهای رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داده است که ایشان روز گذشته در جمع مردم قم بر تقویت قوای نظام ایران پس از حوادث انتخابات اشاره کردند.

در این مطلب خبرنگار الحیات با اشاره به اینکه این نخستین دیدار رهبر معظم انقلاب از قم در 10 سال گذشته است، از حضور گسترده مراجع دینی، علما و شخصیت های حوزه علمیه قم در استقبال از ایشان خبر داد.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نیز به این بخش از سخنان آیت الله خامنه ای در قم اشاره داشته که بر لزوم حمایت از عملکرد دولت و نزدیکی بیشتر میان قوای سه گانه در راستای تقویت کشور تاکید نمودند.

در ادامه این مطلب به این مطلب اشاره شده است که سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع گسترده مردم قم بارها با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" حاضران همراه شد.

السفیر و الاخبار از روزنامه های مطرح لبنان نیز به انعکاس دیدار رهبر انقلاب از شهر مقدس قم پرداخته اند. روزنامه السفیر به این بخش از رهنمودهای رهبری اشاره کرده است که ایشان لزوم حمایت از دولت را یادآور شدند وتاکید کردند: دنیا باید بداند که انقلاب ایران، انقلابی دینی بود.

روزنامه الاخبار این بخش از رهنمودهای رهبری را مورد توجه قرار داده است که تحریم های غرب در جدا کردن مردم از نظام ایران شکست خورده است.

روزنامه الرای کویت با اشاره به حضور صدها هزار نفر از مردم قم از ساعات آغازین صبح دیروز برای استقبال از رهبر معظم انقلاب، این بخش از رهنمودهای رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داده که حوادث پس از انتخابات، ملت ایران را در برابر میکروبهای سیاسی و اجتماعی واکسینه کرد. 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.