نظر منتشر شده
۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 85904
ورود به دانشگاه های دولتی بدون آزمون با پول
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۶
 
لیبرالیسم در پوستین عدالت؛
ورود به دانشگاه های دولتی بدون آزمون با پول

 
مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه پنجم توسعه با پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه های دولتی بدون آزمون موافقت کرد.



به گزارش «الف»، بنابر بند ی ماده 24 و تبصره 1 ذیل آن، دانشگاه های دولتی مي‌توانند نسبت به تأسيس شعب در شهر محل استقرار خود يا ديگر شهرها و مناطق آزاد داخل كشور و نيز در خارج كشور به‌صورت خودگردان و با دريافت شهريه از داوطلبان اقدام كنند. پذيرش دانشجو در شعب دانشگاههاي مذكور در داخل كشور خارج از آزمون سراسري انجام خواهد شد.



نمایندگان مخالف از جمله نادران و توکلی با استدلالات زیر خواستار اصلاح آن شدند:



1- با عدالت ناسازگار است.

2- در نهایت به ضرر بخش خصوصی است و به دلیل اثر تزاحم خارجی - Crowding Out - باعث ضرر و زیان موسسات خصوصی در پذیرش دانشجو یا جذب اساتید خواهد شد. به عبارت دیگر، دولت در لیبرالیسمی که دنبال می کند نیز استراتژی منسجمی ندارد.

3- هم اکنون نیز پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه های سراسری به صورت نوبت دوم صورت می گیرد اما این پذیرش از طریق آزمون سراسری است و در صورت برداشتن آزمون، افراد نالایق از لحاظ علمی به صرف داشتن پول وارد دانشگاه های دولتی خواهند شد.



نماینده دولت در موافقت استدلال کرد که بر خلاف گفته منتقدان، اقشار کم درآمد و طبقه متوسط و پایین از دانشگاه های پولی استفاده می کنند و افراد کم درآمدی که در نقاط دور افتاده هستند و نمی توانند در کنکور سراسری قبول شوند خواهند توانست با پرداخت پول وارد این دانشگاه ها شوند!



اصرار دولت به پولی کردن دانشگاه های دولتی در حالی صورت می گیرد که در حال حاضر سیستم دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی و ... نیز در کشور وجود دارد و افرادی که از طریق آزمون سراسری نمی توانند وارد دانشگاه های دولتی شوند، با پرداخت شهریه می توانند از این سیستم گسترده استفاده کنند.



اتخاذ سیاست های لیبرالی گسترده در آموزش عالی و اصرار دولت در پولی یا خصوصی سازی آموزش در حالی است که دولت خود را مدعی عدالت گستری می داند و اتفاقا با همین استدلال قصد تغییر و تحولات دولتی در سیستم آموزش عالی آزاد داشت.



خصوصی سازی در سایر سطح آموزش و پرورش دولتی نیز دنبال می شود و واگذاری مدارس دولتی نیز در همین برنامه پیش بینی شده است.

برنامه پنجم توسعه به برنامه پنجم «عدالت و توسعه» معروف بود.

 
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۳:۲۵:۳۱
سلام
با توجه به پذیرش این موضوع توسط مجلس چرا فقط به دولت تاختید. خوب اگر بی عدالتی است مجلس هم به اندازه دولت و حتی بیش از آن در قانونی کردن این بی عدالتی سهیم است.
در این متن دو بار آورده اید \"اصرار دولت\" اما هیچ اشاره مشخصی که بار ارزشی داشته باشد نسبت به مجلس در این خبر مشاهده نمی شود. اگر دقت بفرمایید سطر اول هم به صورت کاملاً خبری تنظیم شده است و بیانگر هیچگونه انتقادی به مجلس نیست. پس بیایید در دفاع از عدالت کمی عادلانه رفتار کنیم (368712)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۳:۵۶:۴۲
به نام خدا
استدلال نماينده محترم دولت ناخود آگاه انسان را به ياد فرمايش تاريخي لويي شانزدهم مي اندازد آنگاه كه از بالكن قصر ورساي به جمعيت معترض و انقلابي مينگريست ، دليل حضور و اعتراضشان را پرسيد و آن گاه كه دانست غم نان دارند ، فرمود بيسكوييت بخورند . (368721)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۳:۳۳:۱۳
مجلس اصولگرا موافقت کرد تشکر خیلی ممنون خدا انشا الله شما با همفکرانتون محشور شوید راستی اصلی فرعی در قانون مترقی اساسی جمهوری در تضاد با این مصوبه نداره ایا شورای نگهبان نظری ندارد اقایان با بصیرت لطفا .. (368708)
 
مهری
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۳:۳۳:۳۲
... مجلسی که می تواند بنشیند و چنین نقیضی را به عنوان دلیل بشنود و فریاد نزند. (368707)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۳:۵۷:۴۸
alef.ir/1388/content/view/80414 (368825)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۰:۳۳:۴۱
یاد زمان معین افتادم (368898)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۲:۱۱:۰۰
از این نظر که اون موقع همونایی که سر و صدا می کردن الان این طرح رو تصویب کردن (369067)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۸-۱۳ ۰۲:۳۲:۵۲
این از مصوبه مذکور اون از قصایای یک شنبه سیاه مجلس (مربوط به دانشگاه آزاد)
چه مجلسی داریم ما ! (369104)
 
ل
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۳:۴۴:۲۴
دولت گفت مجلس هم قبول کرد. بسیار خوب. بشینید نگاه کنید ببینید چند سال دیگه کجا وایسادیم. خدایا خودت به فریاد برس گیر عحب. افتادیم (368719)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۴:۱۶:۰۹
زمانی که امام فرمودن مسئولین کاری نکند که به نفع مرفهین بی درد و بر ضد مستضعفین باشد حالا ما نیز با اتخاذ منطق سلطه گرایانه غربی نه تنها در راستا رفع این نوع تفکرات شوم گام بر نداشتیم بلکه برای بی درد کردن این مرفهین از هم سبقت می گیریم باشد... که سردمداران عدالت
...به سردمداران لیبرالیسم بدل شوند. (368726)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۴:۳۸:۳۸
بنده با استدلال نماینده دولت کاملاً موافق هستم، همانطور که هم اکنون فقیرترین خانوارها در عین تنگدستی و گرسنگی، با سه شیفت کار کردن پدر و کار مادر در خانه های مردم خرج تحصیل فرزندانشان را در انواع دانشگاه ها و موسسات فراهم می کنند، بدون شک با اجرای این طرح خانواده ها برای اخذ یک مدرک تحصیلی که در هیچ کجای دنیا اعتبار ندارد تن به خفت بیشتری خواهند داد اما در هر صورت شهریه را فراهم می کنند. کاش اول عدالت را تعریف و تفسیر کنیم و بعد به دنبال اجرای آن برویم! (368737)
 
یحیی شهسواری
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۴:۵۵:۲۶
انا لله و انا الیه راجعون
پذیرش دانشجوی بدون کنکور در دانشگاه سراسری همچون سمی مهلک است که به کالبد نیمه جان این دانشگاه ها تزریق می شود.مسلما بعد از اجزای این ایده کمتر کسی انگیزه درس خواندن را خواهد داشت و از این پس زجر درس خواندن هم فقط متعلق به طبقه محروم جامعه خواهد بود.من به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه دولتی این فاجعه دردناک رو به همه کسانی که با یک دنیا زجر و زحمت شرافتمندانه سد کنکور رو شکستند و وارد دانشگاه سراسری شدند تسلیت عرض می کنم.البته ای کاش یک نفر پیدا می شد که به ما بگوید افراد محروم در نقاط دور افتاده پولشان کجا بود که بخواهند خرج دانشگاه کنند؟!اینها اگر پولی داشتند در منطقه محروم نمی ماندند! (368740)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۵:۲۴:۱۸
فعلا که سیاست کلی این است


یعنی هرچه قدر توانسیتید و از هر کجا توانستید از ملت پول بگیرید بریزید تو جیب دولت

آخه دولت بیچاره نیاز داره بلاخره این گونی های پولی که به دوستانشان در کشورهای دیگر فرستاده می شود باید از جایی تامین شود (368744)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۵:۴۷:۰۸
قشر کم درآمدی که در نقاط دور افتاده هستند و نمی توانند در کنکور سراسری قبول شوند خواهند توانست با پرداخت پول وارد این دانشگاه ها شوند!!!!!!!!!!!!!!!
قابل توجه نمایندگان محترم که از نقاط دور افتاده خبر ندارند و برای دل خوشی دیگران و به نام مردم بیچاره تصمیم گیری میکنند...قشر کم درآمد اگر روزانه قبول نشوند پولی ندارند بابت شهریه دانشگاه بپردازند و اگر میبینید الان در مناطق دور افتاده اشخاص با هر نوع مدرکی میبینید بخاطر تلاش خودشان و قبولی در دانشگاههای دولتی بوده (368748)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۵:۵۶:۵۳
فرزندان نمایندگان محترم دولت و مجلس در کنکور قبول نشده بودند؟ (368750)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۱:۳۴:۵۹
نترس اونا همشون انگلیس و امریکا دارن درس!! می خونن (369062)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۶:۰۲:۰۶
با سلام
من فکر میکنم این همه خبر نیست چون این دلیل کاملا برعکس هدفی است که در این طرح تعقیب میشود.
در ضمن هنوز شورای نگهبان نظری نداده باید کمی صبر کرد. (368752)
 
ata
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۶:۰۴:۵۵
می شه بگین افراد کم درامد چگونه می توانند از این قانون جدید استفاده کنند خودتان می فرمائید کم درامد
متشکرم از این همه دلسوزی برای افراد کم درامد (368754)
 
من ایرانی هستم
۱۳۸۹-۰۸-۱۴ ۰۹:۴۷:۲۶
توجه توجه

عزیزان من این بحث رو بیخیال بشید. دولت مردان اول یه کاری برای اونهای که فارغ التحصیل شدند انجام بدن که سرکار گذاشتنشون (و بیکار هستند). اگر بجای اینکه چهار سال درس بخوانیم برای لیسانس یا فوق لیسانس تلاش کنیم و پولی هم بدیم برای خرج و مخارج دانشگاه، اول از همه پولی که می خواهیم برای خرج دانشگاه، بزاریم بانک و سودش ببریم. به نظر من کارگری کارخوبیه! دوم اینکه بریم کارگری کنیم به مدت اون چهار سال که قصد داریم درس بخونیم بهتره، بهتون تضمین می کنم که زندگی خوبی رو در پیش رو خواهید داشت هستند، کسانی هستند که درس خوندند و الان بیکار.
الان افغانی هست داخل ایران بهترین ماشین داره.چرا جوانان خودمون را در اولویت کارقرار ندهیم؟ چرا؟ (369270)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۶:۴۰:۳۹
خوب با این استدلال دولت دیگر چرا برای رفاه مرفهین دانشگاه دولتی داریم !همه دانشگاهها را خصوصی کنند بهتر است . (368760)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۶:۴۷:۰۶
مسئول آموزش :پسرجان تارشته داشتی ؟

دانشجوی فارغ التحصیل: یک کارشناسی ارشد دوتا کارشناسی یک دونه هم کاردانی

مسئول آموزش : ارشدت هشت ملیون لیسانست چهارونیم ملیون کاردانیت هم باتخفیف ده درصد بخاطر انتخاب سه رشته به عبارتی می شود یک ونیم ملیون بریزبه حساب دانشگاه بیامدرکت رابگیر.رشته های جدید هم اومده میتونی بیای ثبت نام کنی . (368762)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۷:۰۵:۲۸
به نام خدا
برادر گرامی جناب آقای دکتر توکلی

عدالت حکم می کند که زمینه تحصیل را برای همگان فراهم نمود
هنگامی که در جلوگیری از ورشکستی دانشگاهها تلاشی نمی کنید و اسا تید جهت امر تحقیقاتی خود مجبور می شوند پول حقوق خود را خرج نمایند آیا عدالت حکم می کند که این روند نامناسب ادامه یابد و نهایتا دانشگاهها ابتدا با کاهش ظرفیت حق تحصیل متقاضیان را بگیرند و سپس با تعطیلی در نتیجه ورشکستگی امکان ادامه تحصیل برای همه را متوقف نمایند. این چه تفکری است که دارید . برادر عزیزی که اینجانب به شما بدلیل مواضع حق طلبانه تان رای دادم.

ح. و
استاد دانشگاه (368764)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۹:۱۸:۱۴
آقای حسین و. که خودتان را استاد دانشگاه معرفی می کنید. ظاهرا شما تا به حال از کنار دانشگاه هم رد نشده اید که همچین ادعاهایی دارید. اساتید براساس فعالیتهای تحقیقاتیشان گرنتشان افزایش می یابد. اگر هم استادی برای انجام فعالیت تحقیقاتی مجبور به هزینه نمودن حقوقش است باید گفت که یا آن فعالیت تحقیقاتی مشکل دارد که درآمد زا نیست یا آن استاد که از فعالیت تحقیقاتیش نمی تواند مقاله و ... استخراج کند و به گونه ای گرنتش را افزایش دهد. تا الآن هم که من 10 سال است در دانشگاه حضور دارم. هر روز ظرفیت دانشگاهها نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است. در دانشکده ای که من حضور دارم. سال 81 فقط 8 دانشجوی ارشد جذب می شد و امروز 35 دانشجو. در دوره دکتری فقط 2 دانشجو جذب می شد و امروز 18 دانشجو. لطفا نام یک دانشگاه را بیاورید که ورشکسته شده باشد. شما مدعی هستید که با کاهش ظرفیت حق یک عده ای گرفته می شود. آیا با پولی شدن حق یک عده دیگر گرفته نمی شود؟ کدام دانشگاه دولتی را سراغ دارید که ظرفیت مازاد داشته باشد؟ آن چیزی که از آن با عنوان ظرفیت مازاد یاد می شود، فقط فشرده کردن دانشجو ها است که نتیجه آن کاهش کیفیت آموزش و تحقیقات است. بروید ببینید آیا اساتیدی که امروز به عنوان استاد راهنما انتخاب می شوند، فرصت راهنمایی را دارند؟ اصلا به عنوان راهنما چه کار می کنند جز دریافت حقوق سر ماهشان (البته تعداد کمی هم اساتید وظیفه شناس وجود دارند که نباید نادیده گرفت)؟ سال 80 یک استاد راهنما حداکثر 5 دانشجو داشت و امروز اساتیدی هستند که 15 دانشجو دارند. شما معنی این حرف را می فهمید؟ این تغییراتی که گفتم تماما در زمان این دولت گرفته شده است و این بلا را بر سر دانشگاه آورده است. اول دانشجو می گیرند بعد می گردند برای دانشجو پروژه جور کنند. در همه دنیا، صنعت نیازش را به دانشگاه می گوید و دانشگاه براساس نیاز صنعت وجامعه اقدام به جذب دانشجو می کند. اما اینجا چه؟ چنان در فکر و ذهن مردم جا افتاده که اگر به دانشگاه نروند گویا نادان باقی می مانند و از بشریت به دورند. تا جاییکه پدر افتخار می کند که فرزندش با داشتن سن 28 سال هنوز مجرد است و به دانشگاه می رود و پدر هم تا لنگ شب کار می کند تا پول تحصیلش را بدهد. اینها همه درد است. ولی با پولی شدن دانشگاهها نه تنها این دردها درمان نمی شود بلکه اختلافات طبقاتی بیشتر می شود. یه نگاه به مسئولین بیاندازید که چقدر شیفته دریافت مدرک دکتری هستند. چرا؟ ببینید این مسئولین قبل از مسئولیتشان چه مدرکی داشتند و بعد از مسئولیت چه مدرکی دارند. این یعنی چه؟ یعنی هرکس که زور داشته باشد، مدرک هم دارد، پس حقوق بیشتر و مزایا هم دارد. و قرار است که با این طرح بگوییم هر کس که پول دارد، مدرک هم دارد، پس قدرت هم دارد پس پول بازهم پول می آورد. (369031)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۲:۲۸:۲۸
\" هنگامی که در جلوگیری از ورشکستی دانشگاهها تلاشی نمی کنید و اسا تید جهت امر تحقیقاتی خود مجبور می شوند پول حقوق خود را خرج نمایند آیا عدالت حکم می کند که این روند نامناسب ادامه یابد و نهایتا دانشگاهها ابتدا با کاهش ظرفیت حق تحصیل متقاضیان را بگیرند\"
استاد محترم آیا برای حل یک مشکل باید مشکل دیگری دا در امر آموزش کشور ایجاد کرد.
خداوند همه ما را ارشاد کند (369072)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۷:۱۵:۴۸
اين هم معناي عدالت ديگه چي مي خواستيد (368766)
 
علی
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۷:۵۳:۲۱
به همین مدرک از دانشگاه دولتی تو این مملکت دلم خوش بود که اونم پولیش کردید .
آقایان خسته نباشد . دست شما درد نکنه . نماینده واقعی قشر مرفه دقیقا شما هستید .
سایت الف شما هم نوشته رو چاپ نکن ممکنه توش توهین باشه .ناراحت بشن . (368751)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۸:۰۸:۵۴
اگر این قانون به مرحله اجرا برسه از بی عرضگی مجلس نه اصرار دولت (368780)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۱۹:۴۲:۱۱
اینجا مشکل از دانشگاه هست یا تعریف شما از عدالت... آقایون مشکلی ندارند خیلی هم عادل و بافکر و اندیشه هستند (368795)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۰:۳۳:۴۹
دانشگاه های دولتی تنها جایی بود که «بابا پولدارها» نتوانسه بودند آن را فتح کنند. یعنی تنها جبهه ای بود که «مجبور» بودند با فرزندان قشر متوسط و ضعیف تمامی نقاط کشور به رقابت بپردازند. به وسیله این برنامه دولت محترم، «بابا پولدارها» این جبهه را نیز فتح نمودند. بهشان تبریک می گویم. راستی معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی هم دیگر رویشان نخواهد شد موضوع انشاء تکراری علم بهتر است یا ثروت را به بچه ها بدهند. چون «آخرین» بها نه شان نیز از بین رفت (368799)
 
پويا
۱۳۹۱-۰۲-۰۹ ۲۱:۱۴:۲۸
با سلام .اگر منظور شما دانشگاه هاي غير دولتي هست لازم هست به دليل قضاوت سطحي و بدون مطالعه شما ياداور شوم دانشگاه هاي غير دولتي به خصوص ازاد فقط وفقط با كنكور دانشچو مي پذيرد و براي ارشد هم با 2 شرط بعضي اوقات دانشجو مي پذيرد 1 بايد معدل بالاي 17 باشد 2 جزء 10 درصد ممتازين هم دوره خود باشد و اين شروط رو تواما بايد داشته باشد . فقط پارسال در يكي از واحدهاي دورافتاده تازه تاسيس شده اگهي داد يكي از رشته ها ان هم فقط فوق ديپلم مي توانن بدون كنكور بيايند كه ان هم احتمالا با شرط معدل است البته به دليل اين كه كسي براي فوق ديپلم به جاي دور و تازه كار نمي رود با سخت گيري كمتر در معدل . (759378) (moderator18)
 
بی طرف
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۱:۱۱:۵۷
«نماینده دولت در موافقت استدلال کرد که بر خلاف گفته منتقدان، اقشار کم درآمد و طبقه متوسط و پایین از دانشگاه های پولی استفاده می کنند و افراد کم درآمدی که در نقاط دور افتاده هستند و نمی توانند در کنکور سراسری قبول شوند خواهند توانست با پرداخت پول وارد این دانشگاه ها شوند!»

من نفهمیدم افرادکم درآمد نقاط دورافتاده چگونه پول دارند که با پرداخت آن ....
راستی اول مرغ به وجود آمد یا تخم مرغ یعنی کم درآمدها پول پرداخت می کنند یا هرکه پول پرداخت کند کم درآمد است؟ (368803)
 
fereydoon
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۱:۱۶:۴۸
فقط چند نکته به ذهن من رسید
هنوز طرز اجرای کار مشخص نشده ولی اینکه دانشگاههای دولتی و مجانی نباید بیش از حد گسترش داده شوند با عدالت منافات ندارد و با یک کار کارشناسی میتوان مشخص نمود چند درصد نیاز کشور باید توسط دانشگاه های مجانی تاءمین گردد
یقیناَ پذیرش و اولویت بندی دانشگاه هایا کلاسهای پولی بر اساس معدل و نمرات دیپلم خواهد بود نه بر اساس مزایده و هرکسی شهریه بیشتری پرداخت.
هم اکنون تعداد زیادی افراد با صرف هزینه های گزاف در دانشگاه های بی کیفیت خارج تحصیل میکنند چه بهتر که این سرمایه ها به داخل کشور سرازیر شود (368804)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۱:۲۴:۵۳
افراد محروم میتونن با پرداخت پول وارد دانشگاه بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (368805)
 
یحیی شهسواری
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۰:۳۵:۴۹
یحتمل موافقان این طرح مردم را ... فرض نموده اند! (368830)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۱:۵۰:۵۴
فكر كنم كه ميخواهند همه دانشگاههاي دولتي را منحل كنند و فقط يكي دوتا دانشگاه بگذارند كه انها هم مقداري كم دانشجو رايگان بگيرند و بقيه با پول در شعبه هاي ديگر ان دانشگاه تحصيل كنند (368808)
 
مهرزاد
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۰۵:۵۷
تصویب چنین طرحی پیامدهایی در پی خواهد داشت:


1)افراد پولدار با هزینه کردن مادی همان مدرکی را بدست می آورند که یک نفر با قابلیت های علمی زیاد بدست می آورد.

2)ضربه روحی شدید به کسانی که قدرت مالی کافی ندارند
3)ضربه روحی شدید به کسانی که مجوز ورود خود را به دانشگاه با علم و سعی و تلاش بدست آورده اند.
4)ظاهرا معنای عدالت اجتماعی عوض شده است
5)نمایندگان محترم مجلس در نظر داشته باشند که با شعار عدالت واصولگرایی به مجلس راه پیدا کرده اند
6)آیا تصویب چنین طرحی رنگ وبوی مادیات را هر چه بیشتر در جامعه افزایش نمی دهد؟
7)آقا توکلی تورو بخدا همت بیشتر مردم از شما خیلی بیشتر از دیگران انتظار دارند (368810)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۱۰:۲۵
هر کی پول داره حالشو میبره (368812)
 
ماکی تاکی واکی
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۱۲:۳۵
خدا را شکر بالاخره تمام معنی اصول‌گرایی ظاهر شد. اصول‌گرایی یعنی همین پیروی شما دوستان عزیز از اصول مرحوم ماکیاول، فقط آن بدبخت اسمش بد در رفته است.
این از دولتتان، آن هم از مجلستان! (368813)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۰:۲۴
سلام
با تشکر از این قانون.
جون خیلی پولدارها قبل از اینم با پول وارد می شدند پس چه بهتر که برای همه شه! (368819)
 
کویر
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۶:۲۷
نمی دونم چرا یاد شخصیت داروغه میفتم توی کارتون رابین هود ، با شنیدن این خبرها

اون صحنه ای که یه سکه کوبید ته کاسه گدایی یه گدا و همه سکه هاش رو ازش گرفت (368822)
 
نیما
۱۳۸۹-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۹:۴۶
به نظر من تصمیم فوق العاده خوبیه و من از تمام کسانی که رای دادن تا تصویب بشه تشکر میکنم (368823)
 
cia
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۸:۵۶:۲۹
به نظر من هم این مصوبه عالیه دست همه نمایندگان درد نکنه
از طرف یک مرفه بی درد (368875)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۲:۴۷:۳۰
سلام. همین الان هم که پولدار ها خیلی راحت و ارزانتر بچه هاشون رو میفرستند خارج. داخل باشند که بهتره. الان که دیگه کمبود استاد نداریم (368839)
 
مهری
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۴:۳۴:۱۱
معذرت می خواهم که نوشتن نظرم الفاظی بکار بردم که مجبور به حذفش شدید. معمولاً از این برخوردها نمی کنم ولی خیلی دلم گرفت و دلم سوخت. به هر حال من را ببخشید (368852)
 
اشکان
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۷:۲۸:۲۲
اول تشکر از آقای توکلی بابت مخالفت با این طرح ؛
دوم خدمت قشر مستضعف جامعه : این هم از دولت عدالت محورتون برید حالشو ببرید!
سوم خدمت خودمون : خوب شد مفهوم حق تحصیل رایگان برای همه مردم جامعه که در قانون اساسی آمده است رو هم فهمیدیم که البته موجب مزید امتنان خاطر بود چون همین چند ساله سایر حقوقمون از قبیل مسکن مناسب ، و نیز پول نفت سر سفره هامون و غیره رو هم فهمیده بودیم! (368856)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۸:۱۶:۵۴
معلوم نیست دوباره کدوم آقا زاده پشت کنکور مونده (368860)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۴:۲۴:۴۹
خدا کنه این آقا زاده بره سربازی آنوقت سربازی رو هم دوباره بفروشن (368960)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۴:۲۶:۰۵
اسلام پابرهنه ها کجا رفت (368961)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۸:۱۸:۵۵
مجلسي كه براي تصويب برنامه پنجم 30 بار از رسميت مي افتد بهتر از اين نمي تواند تصويب كند خدا به داد مردم برسه با اين مسوولين زحمت كش (368861)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۸:۵۹:۰۷
كاشك مجلس كارهاي را كه در اين زمان انجام ميدهد را يك بار از بالاي گود نظاره ميكرد كاشك به تاريخ مراجعه ميكردند كاشكي مجلسيان وكيل مردم بودند نه وكيل دولت اگر مشكلات امروز به درست و بر اساس اصول حل نشود فردا به معضلات عظيمي تبديل مي شود يادتات مي ايد اين دوستان انقلابي در باره پادشاهاني كه حق تحصيل اقشار ضعيف را ميگرفتند چه ميگفتيد ايا واقعآ افراد محروم از اين طريق وارد دانشگاه ميشوند؟ همه ما ميدانيم كه اينگونه نيست ايا مجلسيان ما به روز رستاخيز ايمان دارند؟ و طرحي را كه هر بچه اي ميداند بنفع ثروتمندان است در پوشش كمك به فقرا تصويب ميكنند
خدايا ما را و مسوالان ما را به راه راست هدايت فرما (368878)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۹:۱۳:۳۹
dar tamam-e keshvarha az hend ta Amrika daneshgah pooly ast va barkhi ba jib melat majani be kamalat va madarek bala nemiresand keh baad baray melat efadeh biayand. albateh hemayat dolat inja ham bayad az bakhash faghirtar jameh bashad (368883)
 
فرشيد
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۰۹:۴۴:۵۳
با تصويب اين لايحه ضرر و زياني كه مدرك بدستان بيسواد در آينده به كشور ميزنند چند برابر خواهد شد.اميدوارم يكي از اين مهندس و دكترهاي پولي خانه نمايندگان موافق را بسازند يا خانوادهشان را ويزيت كنند تا بفهمند آنها فقط تا نوك دماغشون را ميديدند. (368890)
 
fereydoon
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۰:۰۳:۲۲
مطابق قانون دولت موظف است تا 12سال تسهیلات لازم برای کلیه افراد کشور فراهم اورد واز بودحه کشور که متعلق بهمه است برای آموزش وپروزش خرج کند این کار باعث بالا کشیدن قشر مستضعف میگردد ولی بعد از ان دیگر یک فرد بالغ خودش باید با کار و کوشش اگر میخواهد دانشگاه برود خرجش را هم بدهد.دولت نمیتواند جلوی افراد متمول را بگیرد که حق نداری برای بچه ات تی تیش مامانی بخری چون مستضعف ناراحت میشود و همینطور برای دانشگاه. تازه در این کشور دانشگاههای مجانی هم وجود دارد و اقشار مستضعف اگر استعداد شگرفی دارند میتوانند در ان شرکت کنند و یک چیز جالبتر اینکه تعداد دانشجویانی که در رشته های پرطرفدار و مجانی تحصیل میکنند و ددی شان برایشان ماشین خریده بیش از دانشگاه ازادی ها است که پولی است (368893)
 
اکبر
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۰:۵۴:۴۱
متاسفانه علیرغم شعارهای مردم پسند و عدالت گرایانه در عمل و در بسیاری موارد مانند همین مسئله و یا خصوصی سازهای صوری و یا هدفمندسازی یارانه ها دست لیبرالیسم و کاپیتالیسم را از پشت می بندیم (368906)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۱۴:۵۶
با سلام :
هردم از این باغ بری می رسد!
واقعا وقتی به این فکر می کنم که برای ورود به دانشگاه دولتی ودوره روزانه آنهم در اوج سالهای رقابت(سال 80)چقدر زحمت کشیدم و امروز برخی ها با پول زحمت می خرند نمیدانم از خودم بدم بیاید یادست اندر کاران وتصمیم گیران؟
آقایان مسئول اگر مایلند دانشگاه ها را به بنگاه های اقتصادی صرف تبدیل کنند بفرمایند اما لطفا بااستدلال های عجیب و غریب روح روان ما را به مسخره وبازی نگیرند .
واقعا قانون اساسی ما چه می گوید وآقایان چه تصمیماتی می گیرند (368914)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۲:۳۸
فکر کنم با اجرای این طرح تفکیک دانشجویان عالم و پول‌دار به طور کامل اجرا می‌شود! هم اکنون تعدادی از دانشجویان نخبه به دانشگاه‌های معتبر خارجی می‌رفتند و تعدادی از دانشجویان پول‌دار به دانشگاه‌های نه چندان معتبر خارجی با تصویب این طرح آن دسته از دانشجویان پول‌دار به دانشگاه‌هایی نظیر تهران و شریف و پلی تکنیک می‌روند و دانشجویان نخبه‌ای که تحمل حضور در کنار این مایه‌دارهای تهی از علم، را ندارند تماماً به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

این طرح در آینده به شدت کشور را با کمبود نیروی متخصص مواجه خواهد کرد. (368915)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۷:۱۱
هم اکنون دو دسته دانشجو از کشور به بهانه ی تحصیل خارج می‌شوند .
1 - دانشجویانی که بر مبنای هوش و دانش بالای خود از دانشگاه های معتبر بورسیه می گیرند.

2- دانشجویانی که در کنکور داخلی قبول نشده اند و با هزینه های زیاد در دانشگاه های پولی خارج از کشور پذیرش می گیرند.

اجرای این طرح جمعیت دسته ی اول را افزایش و جمعیت دسته ی دوم را در کوتاه مدت کاهش می دهد .
یعنی به دست آوردن پول در ازای از دست دادن نیروی نخبه.

به نظر من ضرر این طرح برای کشور به مراتب از سودش بیشتر است. (368916)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۷:۲۸
متاسفم که در این کشور زندگی می کنم !! امیدوارم در سایت بیاید
برای خدا سر خود را از برف بیرون بیاورید به دنیا نگاه کنید به فرض من پول ندارم دلیل نمی شود که با عقده های درونم بگویم چون من نمی توانم به دانشگاه پولی بروم پس کسی دیگر هم نرود

در تمام دنیا افراد به هر دانشگاهی که می خواهند می روند اقایان مخالف به این سوالات پاسخ دهید

1- ایا با این طرح ظرفیت دانشگاه با کنکور کم می شود که اینگونه غوغا به پا کردید ؟
2- یاد آن پیر فرزانه اما بیفتید که اگر او نبود ملیونها دانش اموخته انشگاه ازاد یا بدون سواد علمی بودند و یا هزینه در دانشگاه های خارج کرده بودند او بود که با دم مسیحایی این تابو را برداشتند
3
3- کدام بهتر است دانشجویان ایرانی به علت قبول نشدن در کنکور سالیانه ملیونها دلار در خارج از کشور صرف کنند ؟ والله تمام اینها سرمایه دار نیستند که باشند (ایا در مرام امام علی سرمایه داری گناه است مگر نبو امام معصوم که طعنه می زدند نابخردان که لباس فاخر پوشیده است او به مضمون فرمود این برای شماست و در زیر لباس خشن داشت؟ ) پول صرف شده به کنار اخلاق غرب فرهنگ مذهب جوانان ما که به خارج می روند چه می شود؟
4- بله دولت وظیفه دارد به قشر مستضعف به من کارمند کمک کند ولی چه ربطی دارد پس ماشین وارد نشود چون من نمی توانم بخرم !!!! همه پیکان سوار شوند چون من ندارم

5-نویسنده مقاله از روی خرد بنویسید نوشته اید در صورتی که کنکور نباشد افراد نالایق وارد دانشگاه می شوند !!! به فرض وارد شدند مگر با پول نمره می دهند؟ یا ایرانیان دانشجو خارج از کشور با پول نمره می گیرند

6- بگذارید مملکت پیشرفت کند ارز کشور و پول کشور در داخل خرج شود فرهنگ چوانان ایرانی بماند و اسلامی
7- تصویب این قانون از مظاهر اصولگرایی بود (368917)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۷:۴۰
امروز از ناراحتی فقط گریه نکردم.
یادم نمیره ماههایی رو که برای ورود به کارشناسی وکارشناسی ارشد و دکتری با تلاش و استرس فراوان درس خوندم ودلم خوش بود که بعد از اینکه دکتری رو بگیرم برگردم توکشورم و جبران این سالها رو بکنم اآن برنمگردم که هیچ از امروز شروع میکنم زبان سوئدی رو یاد گرفتن. (368918)
 
عليرضا
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۵۲:۵۰
البته اين كار فوايدي نيز دارد و اگر به آمار ايرانيهايي كه روز به روز بيشتر به كشورهايي چون مالزي و .. كه سيستم
اموزشي قوي تري نيز نسبت به ايران ندارند خوب نظر كنيم مي بينيم بد نيست كه چنين امكاني در كشور فراهم شود تا افرادي كه بنا به محدوديت هاي كه دارند با رزومه هاي كاري خوب توان ادامه تحصيل را ندارند بتوانند به تحصيل مشعول شوند. و سرازير به كشورهايي مثل مالزي نشوند. (368923)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۱:۵۷:۲۵
سلام،
من دانشجوی دانشگاه تهران هستم که از طریق کنکور سراسری جذب این دانشگاه شدم. در طی 9 سالی که از دوره کارشناسی تا دکتری در این دانشگاه بودم بخوبی با بسیاری از مسائل از نزدیک روبرو شدم. چند سال قبل دانشگاههای سراسری اقدام به جذب دانشجویانی تحت عنوان «دوره مشترک یا 2+2» کردند. این دانشجویان حدود 60 میلیون باید هزینه می کردند و 2 سال در دانشگاه تهران (و شریف و چند دانشگاه دیگر) تحصیل می کردند و قرار بود که بعد از گذراندن دروس مورد نظر، 2 سال به یکی از دانشگاه های خارجی بروند و مدرک کارشناسی بگیرند. اما واقعیت امر اینطور نبود. این دانشجویان عمدتا از بین قشر مرفه بودند. اکثر آنها حتی بعد از 4 سال نتوانستند واحدهای تعیین شده را بگذرانند و همان واحدهایی را هم که گذراندند با ارفاغ اساتید توانستند به پایان برسانند. قرار بود که کلاسهای آنها با زبان انگلیسی برگزار شود اما بعد از چند جلسه، اساتید دیدند که این دانشجوها توانایی فهم درس به زبان انگلیسی را ندارند چه برسد به اینکه بروند و چند سال در یک دانشگاه خارجی تحصیل کنند و بنابراین دروس به زبان فارسی ارائه شد. اما بشنوید از بار فرهنگی ای که این افراد بر دانشگاه و بسیاری از دانشجویان نخبه تحمیل کردند. من به شخصه یکی از این دانشجویان را می شناسم که به دلیل تفاوت فرهنگی و رفاهی ای که با سایرین دارد، با وجود سکونت والدینش در تهران دارای خانه مجردی است. خانه این فرد تبدیل به مکانی برای گرفتن پارتی های شبانه و مجالس میگساری شده بود و چند نفر از دانشجویان نخبه نیز به دلیل ارتباط با این فرد، پایشان به پارتی های شبانه باز شد. به قول معروف «یه بز گر یه گله رو گر می کنه» خلاصه اینکه معنای این ضرب المثل را بخوبی در این مورد می توان مشاهده نمود.
متاسفانه امروز مسئولین به جای اینکه به فکر تربیت دانشجو برای رفع نیاز صنعت باشند، به فکر کسب درآمد در دانشگاه هستند و به دانشگاه فقط به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه می کنند. در حالیکه دانشگاه اگر براساس نیازهای صنعت اقدام به جذب دانشجو کند، هم می تواند یک بنگاه اقتصادی باشد و هم می تواند به تربیت دانشجو بپردازد. برای رفع نیازها هم باید از نیروهای برگزیده استفاده کرد نه از نیروهای پولدار. (368926)
 
مجید
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۳:۲۹:۳۱
اگرظرفیت دانشگاه هاافزایش یابدو ازاین ظرفیت برای پذیرش بدون کنکوردانشجواستفاده شودخوب است،چون بسیاری ازهمین افرادبرایتحصیل به خارج ازکشورمی روند. (368948)
 
بی طرف
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۸:۴۳:۲۶
البته آنهایی که به خارج تشریف می برند از قشر کم درآمد نقاط دورافتاده نیستند (369017)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۹:۲۰:۵۳
کدام ظرفیت. آنچه به عنوان افزایش ظرفیت می گویند در واقع بدین معنی است:
«اندازه ظرف ثابت مانده و فقط مظروف افزایش پیدا کرده». این یعنی افزایش ظرفیت دانشگاه. تا دیروز کلاسها 20 نفره بود و امروز 40 نفره. این یعنی افزایش ظرفیت؟ (369033)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۴:۲۲:۴۲
علم بهتر است یا ثروت (368958)
 
با حال
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۸:۴۲:۱۰
آقایون من پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول دارم میخوام حاشو ببرم؟چشم بی پولها هم .. (369016)
 
پریسا
۱۳۹۱-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۶:۳۵
سلام/به نظر من خیلی هم خوبه/اخه چرا باید بیخودی اینهمه کتاب خوند قبول شد/اگه اون امتحان ورودی هم بردارن که عالی میشه/من که ازشون تشکر میکنم/از شما هم خواهش میکنم اگه دوباره فراخوان کردن به من ایمیل کنید/مرسی. (763093) (moderator22)
 
بی طرف
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۱۸:۴۵:۰۵
منتظر باشید تا چندی دیگر قانونی تصویب کنند که در همه دانشگاه ها کسی که پول بیشتری بدهد نمره بالاتری می گیرد . (369018)
 
شمبوس
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۰:۲۸:۵۲
بهتره مجلس ودولت فکری به حال این همه فارغ التحصیل بیکار بکنه (369045)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۳ ۱۴:۰۶:۴۹
این پولدارها این دنیا وان دنیا را باهم دارند دراین دنیا باپول دانشگاه می روند زندگی عالی بیدرد و چپ وراست مکه می روند هی گناهانشان بخشیده می شود ودر ان دنیا به بهشت میروند پس ثروت خیلی خیلی بهتر از علم است (369177)
 
دلدرد
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۱:۲۲:۰۰
وقتی که مجلس بودجه های مناسب جهت حفظ رایگان بودن آموزش در نظر نمی گیرد بطور خودکار به این وادی سرازیر می شود.بنده فرزندم را اواخر شهریور هر جا خواستم در مدرسه دولتی ثبت نام کنم اعلام کردند مدرسه پر است.دو راه باقی ماند یا در مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کنم یا یک سال خانه نشین شود.خلاصه با قرض و قوله و با منت کشی در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کردم.مجلس در مورد این کوتاهی و عدم ایجاد فضای لازم جهت آموزشرایگان باید جوابگویی وجدانهای بیدار باشد.مجلس کوتاهی کرده است بودجه پیش بینی نکرده است. در مورد عدم توسعه فضای آموزش پیگیر نیست .نمی شود با شعار آموزش را رایگان کرد.چرا بعد از 20 سال از پایان جنگ هنوز باید با چشم یک کشور جنگ زده باید آموزش را اداره کرد.به راستی فضا آموزش دولتی بعد از انقلاب چند در صد تئسعه یافته است و مربوط به کدام سالها ست؟فضای دانشگاهی دولتی چطور؟ چرا بعضی از فضای آموزش دولتی یک شبه به انتفاعی تبدیل شده است؟ (369057)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۲ ۲۳:۴۷:۰۹
ياد دوران اشرافيگري هاشمي به خير كه مدارس پولي راه اندازي شد. (369083)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۸-۱۳ ۰۱:۱۷:۵۴
از مصادیق نظام حکومتی مبتنی بر سود اقتصادی همین می شود ، که رئیس جوهور محترم هم تمام دنیا را به خاطر داشتن چنین نظامی محاکمه کرد. سرمایه داری ! (369096)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۸-۱۳ ۰۱:۲۴:۴۱
ما تو کشور این همه دانشگاه داریم ! بازم کمه؟
یک سری دولتی ها رو دیگه خرابشون نکنید- بگذارید به درسی که خواندیم افتخار کنیم !
دانشگاه های دولتی خوب باید از دولت فاند کلان بگیرند که بتونن خودشون رو به علم اختصاص بدن و نه به اقتصاد -
الان به عنوان مثال داشنگاه صنعتی شریف با این اسم بزرگ ، امکانات آزمایشگاهی بسیار ناچیزی دارد که اصلا با صحت سواد و انتظار دانشجو هماهنگ نیست و گاها همین مسئله دانشجو را ترقیب به کوچ از دیار می کند . (369098)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۲:۵۶
این لابد در جهت عدالت محوری است؟ (369318)
 
۱۳۸۹-۰۸-۱۴ ۱۹:۰۳:۱۱
تصویب چنین قانون نسنجیده ای تبعات بسیاری بهمراه خواهد داشت . تا امروز هم خانوادهای مرفه که علاقمند به داشتن فرزندان تحصیل کرده بودند ، با ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی عالی و صرف پول فراوان قبولی فرزندانشان را در رشته های عالی دانشگاهی تضمین میکردند ،از این پس دیگه چرا این مرفهین پولشان را خرج مدارس کنند ،صبر میکنند تا وقت دانشگاه برسد . خدا به داد ما افراد طبقه متوسط یا پایینتر برسددیگه زحمات شبانه روزی هم برای ما صندلی دانشگاه نخواهد شد.ای کاش چنین قانونی را برای دانشجویان خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور تصویب میکردند. (369322)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۸-۱۴ ۱۹:۳۴:۰۵
من یک دانشجوی دانشگاه تهران هستم
سوال من از نمایندگان مجلس این هست که اگر واقعا دانشگاهای ما دچار کمبود بودجه هستند چرا حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهای دولتی 20 درصد افزایش پیدا کرده است؟؟؟؟ (369326)
 
نرگس
۱۳۸۹-۰۸-۱۶ ۱۵:۳۴:۳۰
من فقط میگم شما خودتونو جای کسی بذارید که باباش پول نداشته بفرستتش کلاس کنکور و مدرسه آنچنانی انوقت بنده خدا با کلی جون کندن و شب بیداری با کلی بدبختی جزوه پیدا کردن یه دانشگاه دولتی قبول شده بعد میره میبینه یکی که تنها هنرش این بوده که سفارش بده تا هرچی که میخواد واسش آماده بشه فقط به صر ف پولدار بودن بابای محترم کنارش نشسته چه احساسی بهش دست میده بیچاره؟آیا این باعث افزایش فاصله طبقاتی در یک جامعه اسلامی نمیشود؟
این دیگه چه مدل عدالته (369762)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۱:۳۹
چرا مردم فکر می کنند کسی که پول داره آدم بدیه و نباید این چنین افرادی از چنین مزایایی بهره مند شند .این مردم پردرآمد هستند که جامعه رو می گردونند .اتفاقا بنده کاملا موافق این تصمیم هوشمندانه مجلس هستم .کسی که از نظر معیشتی دارای وضعیت خوبی هست به دلیل هوش بالای خدادادی هست که از اون استفاده کردند.یه عمر این همه آدم مفت و مجانی از دانشگاه ها استفاده کردند حالا اشکال کار کجاست کسانی که وضع مالی خوبی دارند از این امکانات بهره مند شند؟در ضمن این پول راه دوری نمیره این پول برای گسترش وبالا بردن امکانات دانشگاه به کار میره که یه عده مفتکی به دانشگاه بیان به جای ساعاتی که برای کنکور وقت بزارند وقتشون رو برای به چرخش درآوردن مملکت می کنند . دمه مجلس گرم (497671)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۲:۴۸
یک جواب هم به اون دسته از کسانی که میگن کار نیست باید عرض کنم که نبود کار فقط برای آدمهایی هست که توقع دارند بعد از فارق التحصیلی بلافاصله باید پشت میز بنشینند .البته اون دسته از آدمها که میگن کار نیست اصلا کار بلد نیستند کسی که کار بلد باشه همه جا جاشه وجای پیشرفت داره متاسفانه اکثر ایرانیها روحیه کارآفرینیشون صفر هست وبار و دشواریهاش به دوش دولت می افته . یک داستان کوتاه واقعی هم براتون عرض کنم .بنده ودوستانم یک شرکت ساختمانی تاسیس کردیم جهت استخدام آگهی دادیم از بین 55 نفری که مراجعه کردند یک نفر نقشه کش خوب پیدا شد .کار زیاده آدم تن پرور هم زیاده.مشکل از خود این دسته آدمهاست .اون وقت انتظار دارند مجانی هم به دانشگاه برند.دمه مجلس گرم (497680)
 
پریسا
۱۳۹۱-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۸:۵۶
یادتون نره/به من خبر بدید دوباره خواستن بدون آزمون بگیرن/من ایندفعه ایران نبودم خبر دار نشدم (763097) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.