توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 86135
سورنا در ردیف 5 ربات برتر دنیا قرار گرفت
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۶
دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن اعلام کرد: ربات انسان نمای سورنا که از آن به عنوان یک توسعه غافلگیر کننده نام برده شد، در ردیف 5 ربات صاحب نام دنیا قرار گرفت.

به گزارش مهر، حمید طاهباز توکلی با اعلام اینکه ربات ایرانی سورنا در ردیف 5 ربات برتر دنیا قرار گرفت، گفت: بزرگترین انجمن حرفه‌ای دنیا به نام IEEE با تحلیل رباتهای پیشرفته دنیا نام سورنا را در ردیف 5 ربات صاحب نام دنیا قرار داد.

دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن اظهار داشت: این انجمن طی گزارشی رباتهای  Asimo (ژاپن)، Reem-B (اسپانیا)، Justin (آلمان)، Charli (آمریکا) و Surena (ایران) را مورد تحلیل، بررسی و مقایسه قرار داده است.

وی اضافه کرد: انجمن IEEE از سورنا به عنوان یک توسعه غافلگیرکننده یاد کرده است. در گزارش این مرکز بین‌المللی آمده است بعد از انتشاراولین گزارشها، بعضی از اشخاص شک کردند که این روبات چیزی بیشتر از یک بدنه یا پوشش پلاستیکی شبیه Asimo  نیست، اما فیلم ویدئویی ثابت کرد که این ربات انسان‌ نما واقعا یک ربات انسان نما است که با سیستم کنترل بازخوردی می‌تواند مثل انسان راه برود، به آهستگی گام بردارد، خم شود، بر روی یک پا بایستد و حرکات منحصربه خودش را داشته باشد.

توکلی این موفقیت را حاصل تلاش نخبگان جوان ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: ستاد توسعه سورنا با هدف توسعه و پیشرفت توانمندیهای سورنا در سطح بین المللی با گروهی از نخبگان جوان کشور تشکیل شد و در مقایسه با سایر گروههای تحقیقی و پژوهشی دنیا طی مدت زمانی کوتاه توانست به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کند.

IEEE بزرگترین انجمن حرفه ای دنیا است که در زمینه فعالیتهای نوآورانه و تکنولوژیک با گرایش الکترونیک فعالیت می‌کند. این نهاد علمی در آمریکا مستقر است و دارای 400 هزار عضو در بیش از 160کشور و 90هزار دانشجو در 80 کشور جهان است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.