توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 86510
احمدی ‌نژاد : مخالف کنترل جمعیت هستیم
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۵
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همه هستی برای امام است خطاب به مدیران دولتی گفت: طوری کار کنید که امام ما را در موضع خود ابقا کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی به قزوین، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه دور سوم سفرهای استانی صبح امروز پنجشنبه در جلسه با مدیران استان قزوین که در محل فرهنگسرای شهید رجایی این استان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران آرزوی همه انبیاء و اولیا در طول تاریخ بوده است، همه زحمت کشیدند و مجاهدت کردند تا چنین شرایطی در دنیا اتفاق بیافتد که البته این شرایط خود مقدمه اتفاق بزرگتری است.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها هم آرزو داشتند که در فضای جمهوری اسلامی ایران تنفس کنند. در حال حاضر هم خیلی از صالحان عالم آرزو دارند که در این فضا تنفس کنند.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: در بهترین مقطع تاریخ که قرار است همه معادلات عالم به نفع آرمان‌های الهی عوض شود و همه مستکبران فرو بریزند تا حکومت الهی تشکیل شود و در مقطعی که ملت ایران ماموریت دارد که بهترین نقش را ایفا کند و در مقطعی که حکومت ایران موثرترین نقش بین‌المللی را در جهان ایفا می‌کند شما حضور دارید.

وی خطاب به مدیران استان قزوین تاکید کرد: نباید کارهای بزرگ ما را از کارهای کوچک مردم غافل کند ، البته کارهای بزرگ مهم است مانند صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود اما نباید ما را از کارهای تک تک مردم غافل نماید چرا که کارهای کوچک تک تک مردم به اندازه کارهای بزرگ ارزش دارد.

احمدی نژاد خطاب به مدیران استان گفت: وقتی مردم برای حل مشکل خود به شما مراجعه می‌کنند راه حلی که شما به آنها می‌دهید باید یک راه حل بهینه و مناسب باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم صرفه جویی در هزینه‌ها عنوان کرد: گرچه شما در خیلی از موارد و پروژه‌ها صرفه جویی کرده‌اید اما هنوز خیلی از هزینه‌ها وجود دارد که ما می توانیم در آن صرفه جویی کنیم. می‌توان در یک چادر نشست و کار اداری را انجام داد و لازم نیست به این میزان تجهیزات به ادارات بیاوریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما کشور فقیری نیست. ما کشور ثروتمندی داریم که باید از ثروت‌های آن خوب استفاده کنیم. البته از سوی دیگر هم باید هم در هزینه‌های جاری و هم در هزینه‌های عمرانی صرفه جویی کنیم چون با همین میزان بودجه عمرانی می‌توانی 5/1 برابر بیشتر کار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تهیه الگوی ایرانی- اسلامی برای ساختن کشور، گفت: برنامه ریزی ایرانی- اسلامی باید مبتنی بر دو عامل فرهنگ ایران زمین و توانمندی‌های ایران زمین باشد.

احمدی نژاد اضافه کرد: یعنی برنامه‌های ما باید متناسب با اعتقاداتمان باشد. همچنین این الگو باید مبتنی بر ظرفیت‌های بومی ما باشد. به عبارتی دیگر الگوی ایرانی- اسلامی اولاً مبتنی بر تحکیم گسترش ارزش‌های خودمان باشد و دوماً مبتنی بر استعدادهای ذاتی بومی کشور یعنی باید به توانمندی‌های خود متکی باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید ایران را با الگوی ایرانی- اسلامی بسازیم، گفت: نمی‌گویم که از توانمندی‌های دیگران استفاده نکنیم بلکه باید توانمندی‌های دیگران را بیاوریم و در قالب مدل خود از آن استفاده کنیم وگرنه آسیب خواهیم دید.

رئیس جمهور کشورمان تغییر ذائقه مردم را مصیبت‌بار عنوان کرد و گفت:‌ در فرهنگ ما همواره تعادل به میانه روی در مصرف وجود داشته است و خیلی جاها کم مصرف کردن مفید بوده و ارزش محسوب می‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کنترل جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: جمعیت ما کجا زیاد شده است که بعد دستور می‌دهیم که آن را کنترل کنند. غربی‌ها رشد جمعیت‌شان منفی شده است و از ترس اینکه جمعیت به آنجا سرریز شود دستور کنترل جمعیت را به ما می‌دهند.

احمدی نژاد اضافه کرد: این حرف‌ها مال ما نیست مال مادی ها است. روزی دست خدا است. این نیست که نسلی را بکشیم تا روزی‌مان بیشتر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما هیچگاه نمی‌خواهیم به یک کشور اروپایی تبدیل شویم، گفت: بنابراین نباید در آن ریلی که غربی‌ها برای ما تعیین کرده‌اند حرکت کنیم زیرا اگر آن ریل هم درست و صادقانه برای ما تعیین شده باشد تازه مثل خود آنها می‌شویم ، البته با 40 سال عقب ماندگی چون آنها در قطار جلویی حرکت می‌ کنند و ما به دنبال ما پس آنها همیشه از ما جلوتر خواهند بود.

رئیس جمهور در ادامه با اعلام اینکه استان قزوین باید برای همه کشور الگو باشد، گفت: گذشته این خطه سرشار از فرهنگ بوده است و همه ارتباطات مردمی از نوع ارتباطات فرهنگی بوده است آن هم از نوع اصیلش البته نمی‌گویم که به گذشته برگردیم بلکه باید آن خط گذشته را تا آینده امتداد دهیم چون کسی که گذشته خود را کنار می‌گذارد مثل درختی است که ریشه‌اش قطع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزش وجودی امام در جامعه اشاره کرد و افزود: همه دین و همه عالم خلاصه در یک کلمه است که آن کلمه هم امام است. همه هستی برای امام است که اصلاً کعبه بدون امام معنا ندارد. همه دور کعبه می‌چرخند و کعبه به دور امام. مسیر رسیدن به خدا امام است. امام هم راه است هم مقصد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما معتقدیم که انقلاب اسلامی یک گام در ادامه و امتداد گامهای انبیای الهی و مقدمه‌ای برای گامهای بعدی برای پیوستن بشریت به امام است، گفت: بوی عطر امام در عالم پیچیده است و جهان به سرعت وارد مرحله‌ای می‌شود که تنها راه خود را اتصال به امام بداند.

وی در پایان خطاب به مدیران استان قزوین گفت: بنابراین طوری کار کنید که هر وقت امام آمد ما را در موضع خود ابقا کند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.