توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 86593
کشف لاشه پلنگ بالای دکل برق + عکس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۹
محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان تربت جام لاشه یک پلنگ بالغ را بالای دکل برق فشار قوی پیدا کردند.

به گزارش سبزپرس، محیط‌بانان که در ابتدا تصور می‌کردند که پلنگ به دلیل بالا رفتن از دکل برق دچار برق‌گرفتگی شده است، پس از بررسی دقیق صحنه متوجه شدند که پلنگ بر اثر اصابت گلوله کشته شده است.

این دکل برق در کیلومتر 60 جاده تربت جام به تایباد قرار دارد و طبق بررسی‌های محیط‌بانان احتمال آن وجود دارد که پلنگ به خاطر ترس و فرار از دست شکارچیان به بالای دکل برق پناه برده است.

ناصری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درباره این واقعه به خبرنگار ما گفت: طبق بررسی محیط‌بانان، در بدن این پلنگ آثار اصابت چهار گلوله به چشم می‌خورد که احتمالا پلنگ از ترش شکارچیان غیرمجاز و یا دامداران از دکل بالا رفته و همانجا کشته شده است.

او همچنین درباره مشخصات پلنگ کشته شده تصریح کرد: این لاشه که دو روز قبل پیدا شد، متعلق به پلنگ نر است و به نظر می‌رسد که هشت ساله باشد. ناصری از تحقیقات محیط‌بانان درباره عاملان شلیک به این پلنگ و جزئیات بیشتر واقعه خبر داد.

از ابتدای سال جاری تا کنون، دستکم 10 پلنگ در ایران بر اثر تصادف و یا شکار غیرمجاز از بین رفته‌اند و به نظر می‌رسد مهمترین تهدید برای جمعیت پلنگ در ایران، ضعف آگاهی جوامع محلی درباره پلنگ است.

 


 

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.