نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 87238
حمله غير اخلاقي به اطرافيان احمدي نژاد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۶
بخش تحلیلی الف

 



روز گذشته نامه سراسر اتهامي با عنوان "افشاگري سرگشاده" منتشر شد كه بدون بازتاب قابل توجه در رسانه هاي داخلي به سرعت به سوژه رسانه اي بنگاههاي تبليغاتي ضدانقلاب تبديل شد.

 

اين نامه سرگشاده مجموعه اي از اتهامات اثبات نشده است كه به شكل غيراخلاقي 2 يار نزديك به احمدي نژاد را مورد هدف قرار داده است.

 

نويسنده انگيزه خود را در ابتداي اين نامه خطاب به مشائي بدين نحو آورده است: ديروز كه دوست مشتركمان پيغام استهزاگونه حضرتعالي (مشائي) را برايم آورد كه فلاني (نويسنده نامه) برود زن چهارمش را بگيرد و چه دخالت به سياست ما... با قلمي كردن اين متن صداي خود را به آقاي احمدي نژاد مي رسانم.

 

نويسنده كه به گفته خود از اتهام به اصطلاح ناموسي رحيم مشائي عصباني شده است، در سراسر نامه تلاش مي كند اعضاي خانواده و همسر و مادر و خواهر محمد رضا رحيمي و رحيم مشائي و روابط خانوادگي و شخصي آنها را به اصطلاح افشا كند و در اين راه مجموعه اي انبوه از اتهامات اثبات نشده را علني مي سازد.

اما در اين خصوص ذكر چند نكته حائز اهميت است:

 

1-نويسنده اين نامه فردي است كه چند سال پيش كتاب جنجالي شنود اشباح را نوشت كه اگرچه اين كتاب در نقد اصلاح طلبان داخلي بود اما مورد انتقاد بسياري از دلسوزان نظام و شخصيت هاي سياسي  اصولگرا و متدين قرار گرفت.

 

نحوه استناد به برخي از اسناد در كتاب شنود اشباح چنان سطحي و غيرحقوقي بود كه حتي مخالفان و منتقدان جريان اصلاحات نيز آنرا برنتافتند. كتاب شنود اشباح كه به سرعت از بازار جمع آوري شد، اكثر فعالان سياسي  جريان اصلاحات را جاسوسان 30 ساله اي دانسته بود كه در دوران جنگ و دفاع مقدس از نهادهاي اطلاعاتي غربی پول گرفته بودند تا به اطراف امام نفوذ كنند.

 

اين كتاب كه بعدها مشخص شد توسط برخي جريانات خاص نيز مورد حمايت بوده است اگرچه به سرعت جمع آوري شد اما هيچگاه با نويسنده آن برخورد قضائي قابل توجهي صورت نگرفت و همين امر سوال برانگيز بود كه شائبه سناريو بودن انتشار اين كتاب توسط برخي قدرت داران صاحب نفوذ را قوت بخشيد.

 

بدون شك انتشار چنين نامه اي كه به نظر نمي رسد با اغراض فردي و انگيزه هاي شخصي تهيه شده، ناشي از عدم برخورد قانوني و به موقع با آن جريان سياسي در سالهاي گذشته است.

 

2-اگرچه برخي از اطرافيان رئيس جمهور داراي تخلفات محرز سياسي و اقتصادي هستند اما اين مدل انتقاد كه در آن سطح افشاگري به خصوصي ترين مسائل فردي كشيده مي شود نه تنها هيچ اثري نخواهد داشت بلكه باعث مظلوم نمائي و بي اثرسازي نقدهاي منطقي مي شود. ضمن اينكه براي انتقاد از اين افراد نيازي به بكارگيري روشهاي غيراخلاقي و غيرشرعي و خلاف قانون نيست و به اندازي كافي دليل و حجت روشن براي نقد عملكرد آنها وجود دارد.

 

3-انتشار اين سطح از اطلاعات فردي در قالب يك نامه سرگشاده و توسط كسي كه سابقه انتشار اين دست مطالب را دارد، كاملا سوال برانگيز است و در صورت صحت اين اطلاعات بايد نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي درباره درز و انتشار آن پاسخگو باشند.

 

4-عدم برخورد مناسب در اين موضوع باعث مي شود ادامه اين روند تحليل هاي غيراخلاقي كه ملغمه اي از اطلاعات درست و نادرست است دامن بسياري ديگر از مسئولين را بگيرد كه طبيعتا عواقب ناگوار آن به گردن كساني است كه در برخورد با اين موضوع اهمال مي ورزند.

 

5- برخي كارشناسان سياسي معتقدند كه اين دست افشاگري هاي غيراخلاقي مي تواند توسط كساني صورت گرفته باشد كه تلاش دارند براي  شخصيت هاي مورد اتهام در اين نامه  مظلوم نمائي كنند و به دليل اينكه اين روشها مسبوق به سابقه نيز بوده است به عنوان يك گزينه محتمل بايد روي ميز مقامات امنيتي نظام قرار گيرد.

 
 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۰:۲۰:۵۲
در خصوص بند یکم،\" ...اكثر فعالان سياسي جريان اصلاحات را جاسوسان 30 ساله اي دانسته بود ..\" و همچنین \"هيچگاه با نويسنده آن برخورد قضائي قابل توجهي صورت نگرفت\"، مشابهت بسیاری با گفتمان انتقادی مناظره های آقای احمدی نژاد دارد!!! (372757)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۴:۲۸:۲۷
با اینکه دل خوشی از مشائی و رحیمی ندارم ولی این اضهارات در این شرایط به نفع مهدی هاشمی تمام می شود (372808)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۵:۲۱
چه استدلال جالب، چون به نفع مهدی هاشمی تمام می شود اشتباه است؟ اگر ناصواب باشد باید با آن مخالفت کرد، نه چون به نفع یا ضرر کسی است (373081)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۱:۳۴
نیس که حالا کم جاسوس داشتند (372857)
 
احمد سازور
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۴:۲۷
حرف کالما درستی است.انتقاد الف بجا و به موقع بود.این کار توسط هر کسی باشد اشتباه است.چه احمدی نژاد و چه مخالفانش.این چه طرز انتقاد است که از خانواده طرف اینطور پرده دری کنند.پس اخلاق کجاست.ضمن اینکه من نویسنده آن نامه را می شناسم.در بافتن درست وغلط به هم یدطولائی دارد. (372952)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۱:۵۱:۲۶
احمدی‌نژاد در مناظره به ماجرای استات اویل اشاره کرد که شرکت نروژی رشوه دهنده به طرف ایرانی (که مهدی هاشمی ذکر شده) در خود نروژ محکوم شده است، اما در ایران مدت‌ها بر ماجرا سرپوش گذاشته شد. مدارک ارائه شده به دادسرا مفقود شد و بعد هم به خاطر گم شدن مدارک، پرونده مدتی مختومه شد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803200441
که البته دوباره به جریان افتاده است.
http://www.irdc.ir/fa/content/9383/default.aspx
برای مطالعه بیشتر به این مقاله الف رجوع کنید:
http://alef.ir/1388/content/view/45334/
به عنوان Case Study فساد در یک ژورنال علمی، ماجرای رشوه به مهدی هاشمی مطرح شده. حالا شما توجیه بفرمائید! (372953)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۶:۵۵
توجیه من برای شما رای دادگاه برای ایشون است که ایشون را برای فساد محاکمه نگردند و چون چیز دیگری گیر نیاوردند باری فرار از تمسخر یک حکم خنده دار صادر کردند که می تونین ببینینش!!
هم من و هم شما می دونیم که چه پشت پرده بوده و به همه درها کوبیدند تا ایشون را به عنوان اولین نفر از لیست جیبسمت راست کت اقای احمدی نژاد معرفی کنند اما نتیجه اش را هم می بینیم!!!!
حالا شما توجیه بیاور که ایشون مفسدند!!!
الف من فقط رای دادگاه را گفتم با توجه به متن اون لینک بالا که دوستمون گذاشتند!!
خسته شدیم بس که سانسور کردین!! (373077)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۱:۱۴:۴۳
دوست عزيز
در كشور هاي پيشرفته كه رسانه ها آزادند هر حزب و جناحي سوتي هاي جريان رقيب را بطور مستند لو ميدهد واين باعث پيشگيري از فساد ميشود ولي در كشور ما آقاي احمدي نژادكه با شعار مبارزه با فساد روي كار آمد عملا هر بار فقط گفت ليست مفسدان را در جيب دارم ولي هيچ وقت آن رابا اسناد ومدارك مستند در اختيار رسانه ها و قوه قظائيه قرار نداد در عوض از افراد ي در تيم خود استفاده نمود كه به گفته خود اصولگرايان داراي فساد مالي هستند.
لطفا نطر مرا درج كنيد (373164)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۵:۱۵
بابا بی خیال این مطالب سخیف بشید. چرا آخه هر خبری رو انعکاس میدید؟ به فکر اصلاح امور خودتون و مردم باشید. آخه از این سخن پراکنی چه سود؟ (372768)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۶:۲۵
به نام خدا؛
حالا که چهره برخی از اطرافيان آقای رئيس جمهور داره برای همه روشن می شه، اين حرفها رو مطرح می کنند تا روند منطقی رسيدگی به کارهای آنها (تحقيق و تفحص از شورای ايرانيان، رسيدگی به اتهام جعل عناوين علمی در دادگاه و...) را منحرف کنند. ممنون که تذکر دادين. من با وجودی که از اين افراد بدم مياد ولی با اين کار شديداً مخالفم و می گم نبايد اين مسائل باب بشه. حرمت شرعی هم که جای خودش. باز هم ممنون که تذکر دادين. (372769)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۰:۵۴
عدالت آقای احمدی نژاد عدالت واقعی و در جهت اسلام نیست. دلیل محکمی دارم... یک نمونه اش مرحوم کردان که آقای احمدی نژاد حتی پس از اثبات جعلی بودن مدرکش و تخلف آشکار ایشان از ایشان دفاع کردند!! (373014)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۱:۳۰:۱۰
شما نمی توانید هر روز اعتبار کسب کنید و ان را خرج کنید اعتبار را یک بار به دست می اورند و یک عمر خرج می کنند شما گفتید که :

-اگرچه برخي از اطرافيان رئيس جمهور داراي تخلفات محرز سياسي و اقتصادي هستند اما اين مدل انتقاد كه در آن سطح افشاگري به خصوصي ترين مسائل فردي كشيده مي شود نه تنها هيچ اثري نخواهد داشت بلكه باعث مظلوم نمائي و بي اثرسازي نقدهاي منطقي مي شود

می دانید چرا این طور است؟ چون مردم امیدی به برخورد قانونی ندارند چه طور برای مهدی هاشمی هر روز خط نشان می کشند اما از گفتن اسم اقایان هم هراس دارند؟ مدام می گویند ادم مهمی پشت این و آن پرونده است!! (372770)
 
كامران
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۰۷:۵۷:۵۷
يه روزگاري مهدي هاشمي هم مثل همين آقايان مصونيت داشت. پرونده استات اويل كه مال الان نيست. اين مهره ها بالاخره يه روزي مي سوزند.
كاش قوه قضاييه استقلال داشت. (372911)
 
محمدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۱:۴۷:۰۸
واقعا تحلیل درستی بود.الف نشان داد که عدالتخواه است.و سر وقتش به نقد مخالفان دولت هم می پردازد.من این نامه را خ.اندم سراسر توهین و افترا است.جای تاسف دارد که اطلاعات محرمانه افراد به این سادگی در رسانه ها منتشر می شود (372774)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۹:۱۶
یعنی اینها شد اطلاعات محرمانه یک نفر ولی اخبار هاشمی شد، اطلاعات عمومی؟ آیا شما اجازه دارید در مورد هاشمی و خانئاده او هر کذبی را در بوق کنید ولی سیاهه گندهای این بشر، اطلاعات محرمانه و شخصی او است؟ یکی از اینها معاون اول رئیس جمهور است، یکی دیگر هم مسوول دفتر او، شخصی نیستند. (373082)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۲:۰۲:۵۹
چرا اصل نامه را نمیگذارید تا مردم قضاوت کنند (372779)
 
محسن ریسیان
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۲۳:۱۹:۳۷
گذاشتن اصل نامه از دید قانونی یعنی نشر مطالب اثبات نشده که این مطلب هم می تونه باعث شکایت بشه
فکر کنم همه دیگه مطمئن هستن الف پشتش به هر جایی هم گرم باشه ، اما حاشیه ی امن نداره

متاسفانه بعضی دوستان سایت های رسمی مثل الف ، ایسنا ، ایلنا ، تابناک و... رو با وبلاگ اشتباه می گیرن
از سایت های رسمی میشه شکایت کرد اما وبلاگ اگه بی نام و نشون باشه ، شاکی دستش زیاد به جایی بند نیست (372884)
 
مهدی خ.م
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۲:۰۵:۰۵
به نام حق

الف ، اومدی ژست روشنفکری بگیری ف تهش بازم زدی به دوران جاهلیت !
جرم محرز ؟ منظورت چیه ؟ دادگاهی برگزار شد ؟ یا هر چی شما بگی یعنی محرز

زنده باد مردان حق (372782)
 
mhr
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۲:۵۰:۴۴
از سایت الف خواستارم توی انتخاب تحلیلگرهاتون تجدیدنظر کنین و بی خود و بی جهت پول بابت تحلیل های آبگوشتی ندین دیگه هرکی از خونش قهر کرده شده تحلیلگر
متشکرم (372791)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۰۰:۱۳
با سلام

متن آقای گلپور را من خوانده ام. همه متن حول چهار محور زیر است:
1- وضعیت و سوابق آقای مشایی
2- سوابق همسر آقای مشایی
3- وضعیت خانوادگی آقای رحیمی
4- نحوه رشد آقای رحیمی

همه این موارد هم جسته و گریخته قبلا منشتر شده بود و چیز جدیدی نیست و در بین خواص معروف است.
حالا کجای این مطلب برای شما عجیب بوده که این همه برافروخته اید خدا می داند.
به نظر شما مخالفت رهبر معظم انقلاب با انتصاب آقای مشایی و شوکه شدن اصولگرایان واقعی با انتصاب آقای رحیمی مبتنی با همین داده بوده و هست.
حالا کجای این گفته ها سری بوده و غیر اخلاقی جای سوال دارد. (372793)
 
mohsenr
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۰۴:۵۱
\"گرچه برخي از اطرافيان رئيس جمهور داراي تخلفات محرز سياسي و اقتصادي هستند\"
از نویسنده محترم و سایت الف میپرسم چه کسانی و در کدام دادگاه تخلف محرز دارند؟شما که دیگران را به بی اخلاقی متهم میکنید چرا؟
اطرافیان رییس جمهور بی عیب و معصوم نیستند اما چرا هنوز اتهامی در دادگاه ثابت نشده تهمت میزنید؟شاید اتهامی برای شما محرز شده که میتوانید مدارک خود را به دادگاه ذی صلاح ارایه داده و در مجلس هم در کمیسیون اصل90 پیگیری کنید.
سانسور کنی ناراحت نمیشم بلکه به میزان صداقت شما پی میبرم. (372795)
 
كامران
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۰۷:۵۵:۲۴
مدرك 1
مخالفت رهبري با معاون اولي اولي
مدرك 2
برگزاري دادگاه براي متهمان درجه دوم و سوم يك پرونده و محكوم شدن آنها و تاييد نهايي آن احكام و باقي ماندن پرونده متهم درجه 1 براي دادگاهي بعد از اين دوره رياست جمهوري يا دادگاهي كه مسير همه ما از آن مي گذرد. (372910)
 
طوفان
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۸:۳۷:۳۶
مخالفت رهبر با انتخاب مشایی را با مخالفت رهبر با مشایی اشتباه نگیرید رهبر فرمودند انتخاب مشایی به مصلحت دولت نیست (373104)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۰۶:۱۶
اگر دروغ گفته شده بیاییند خیلی واضح تک تک اتهامات را رد کنند و رو سیاه شود هر که در او غشی هست
اگر هم راست بوده باز توضیح دهند و خود را تبرئه کنند
مهم این است که مردم ما فهیم هستند اگر آنها هم صادق باشند جون اگر سکوت کنند فردا بدتر از این ها ممکن است رو شود و مردم خیال میکنند آقایان از هم پرونده دارند که برخی جاها کوتاه میآیند و یا رانت میدهند و مسئولین نظام اسلامی در فساد با هم جمع میشوند (372796)
 
هانی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۱۹:۵۸
این روش خود رییس جمهور است. مگر ایشان با حمله به هاشمی و ... آقای موسوی را تخریب نکرد؟ آن روز این کار غیراخلاقی نبود و الان غیراخلاقی شده؟ (372797)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۵:۲۵:۰۱
رفتارهای های این چنینی راه را بر اصلاح اصولی می بندد و باعث ایجاد حاشیه می شود (372815)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۵:۲۸:۳۴
این روش جوامع غربی است که برای تخریب و ترور شخصیتی افراد صاحب منصب یا چهره های اجتماعی مشهور مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه های آن بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا و برلوسکنی و سارکوزی در حال حاضر.
هیچ مسلمانی با استناد به آیه \" ولا تجسسو فی الامور المسلمین\" که اشاره به زندگی خصوصی افراد دارد به حوزه خصوصی دیگران وارد نمی شود. مسلما باید در مورد مسلمانی چنین افرادی که حریم خصوصی دیگران را ارج نمی نهند شک کرد. (372816)
 
Magenta Borhani
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۵:۵۴:۵۹
و اگر محرز است وای بر دولت و مجلس و قوه قضائیه که این افراد همچنان بر سر کارند (372821)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۲:۳۵
الف جان گفته‌اي:
... اگرچه برخي از اطرافيان رئيس جمهور داراي تخلفات محرز سياسي و اقتصادي هستند ...

اگر واقعا اين تخلفات اينقدر محرز است كه شما بدون ترس و واهمه به انها اشاره مي‌كنيد پس چرا به آنها رسيدگي نمي‌شود؟!!!

اميدوارم جناب لاريجاني پاسخ قانع‌كننده‌اي براي عدم رسيدگي به اين موضوعات را داشته باشند!

آيا تنها اگر خويشاوندان برخي‌ها تخلف كنند بايد در بوق و كرنا كرد؟!!!

البته منظورم پاسخگويي در آن جاي ديگر بود وگرنه اميدي به پاسخگويي .... (372829)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۴:۴۵
تخلفات مالی و اقتصادی اقای که روشن است. وضعیت اقای هم که نیازی به افشاگری بیشتر ندارد. پس کجا اینها در تلاش مطلوم نمایی هستند؟ (372803)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۰:۲۵:۱۷
خلفات مالی و اقتصادی اقای که روشن است. وضعیت اقای هم که نیازی به افشاگری بیشتر ندارد. پس کجا اینها در تلاش مطلوم نمایی هستند؟

همه چیز روشنه پس قوه قضائیه تعطیل بشه و بودجش صرف امور مهم کشور بشه. خوبه؟ (373149)
 
mhe
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۹:۰۷
سلام
مدتی است که باب این طور افشاگری ها باز شده. میشه به افشاگری پالیزدار و بعد به مناظره احمدی نژاد و الان هم این نامه اشاره کرد.
هر سه مطلبی که اشاره کردم و مطالب مشابه دارای یک رویه هستند.
اولا اینکه هر سه به اتهاماتی اشاره میکنند که اسنادی رو هم براشون ارائه میدند. همین نامه ای صحبت میکنیم در موردش، اسم تمام افرادی که در اتهام به اونها بر میگرده رو آورده و لذا میشه به راحتی تحقیق کرد و صحت سنجی انجام داد.
دوم اینکه هرسه این اتهامات رو قبل از اثبات اونها در دادگاه، به ملاء عام میکشونند و ذهن عموم رو با اونها درگیر میکنند.

راه حل مقابله به چنین مواردی، برگزاری دادگاه به طور علنی و بررسی دقیق این اتهامات هست. در اینگونه موارد یکی از طرفین قطعا مجرم هست پس گذشت کردن از این موارد قطعا بی عدالتی است.
دوم اینکه از اونجا که این اتهامات اذهان عمومی رو درگیر میکنه، دادگاه اونها باید به صورت علنی برگزار بشه تا مردم به چشم خودشون اجرای عدالت رو ببینند و دادگاه عادلانه با مجرم برخورد بکنه، حتی اگر مجرم اون طرفی از دعوا باشه که مسئولیتی داره.
در این صورت هست که اعتماد مردم به حاکمان در راستای ایجاد عدالت، اعتماد خواهند کرد و این اعتماد پشتوانه جمهوری اسلامی خواهد بود.
اما اگر حتی عدالت واقعا اجرا بشه، اما مردم اون رو حس نکنند، این اعتماد بر مرور و بر اثر این گونه افشاگریها از بین میره. (372843)
 
یه دوست
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۰۹:۵۵:۰۴
سلام دوستان من
همه کامنتهای شما را با دقت خواندم ولی الحق و الانصاف هیچکدامشان در خور نظر موافق و مخالف نبود غیر از کامنت این دوست خوبم(mhe)
که مسأله را بخوبی تحلیل کرده بود و بدون هیچ جانبداریی احساسش را بیان کرده ، امیدوارم که بعد از این همه کاربران عزیز اینگونه تحلیل کنند تا از حاشیه پردازی و مخالف و موافق دیگر اثری نباشد و همه با منطقی روشن به ساختن فردایی آباد قدم برداریم .
ممنونم (373138)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۰:۳۰
حملات غیر اخلاقی نشان از ضعف اخلاقی افراد را به معرض نمایش می گذارد ریشه ی بسیاری از زشتی ها و کج خلقی ها و ویرانگریها ی فردی و اجتماعی نشات گرفته از جهل و نادانی است شاعر شیرین سخن چه نیکو بیان داشته است. داروی تربیت از پیر طریقت بستان // کا دمی را بتر از علت نادانی نیست // (372854)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۰:۰۹
واقعا متاسفم برای برخی کاربران که می فر مایند چیزی جدی نیست بین خواص معروف بود گویا این حضرت آقا انتظار داشتند مجددا فحاشی ها غیر اخلاقی جدیدی توسط منتقیمین دولت انجام می گرفت . آنچه امروزه بی ارزشه آبروی خادمان ملت و حامیان دولت است . ایکاش دستگاه قضا با عوامل این رفتار غیر اخلاقی بشدت بر خورد می کردند . تا درس عبرتی برای سایر هتاکان می شد . (372865)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۲۲:۳۸:۰۶
جناب آقای علی پور
من نه ارتباطی با اصلاح طلبان دارم نه کارگزاران بلکه برخاسته از همین طیف اصولگرایی بوده و هستم. پس بی خود به خاطر سخن آینده من متهم به چیز دیگری نکنید.
اما شما که فحاشی های غیر اخلاقی را بر نمی تابید، به فکر آبروی دیگران هستید و به دستگاه قضا توصیه می کنید با این رفتارهای غیر اخلاقی برخورد کند، آیا در مورد هتاکی های غیر اخلاقی آقای احمدی نژاد و طرفداران ایشان و لجن مال کردن آقای هاشمی، ناطق نوری، توکلی، افروغ، خوش چهره، لاریجانی و ... نیز همین نسخه را می پیچید؟ آیا برای همه دردهای مشابه یک نسخه می پیچید یا شما نیز به راه یک بام و دو هوا می روید؟
چناب آقای علی پور رییس دولت بودن، اصولگرا بودن، مورد حمایت رهبری بودن و ... مجوز تهمت نمی شود و برعکس مسئولیت انسان را سنگین تر می کند.
سوال دیگر من این است که شما واقعا اعتقاد دارید که تخلفات و سوابق آقای رحیمی بدتر از مهدی هاشمی است؟ چرا افشاگری در مورد منسوبان به دولت را برنمی تابید اما کمی افشاگری در مورد نزدیگان رییس جمهور را با شعار اخلاق گرایی پاسخ می گویید؟
زمانی که خانم فاطمه رجبی از پایین تا بالای نظام را به لجن می کشید، اخلاق گرایی کجا بود؟
زمانی که روزنامه همت عکس بزرگوارانی چون آیت الله جوادی آملی را به عنوان یاران هاشمی مطرح کرد و لامحاله نتیجه گرفت که از همراهان فتنه سبز می باشند، چرا اخلاق گرا نشدید؟
جناب آقای علیپور فراموش نکنید که اخلاق و انصاف دو سر دارد و نمی توانید از ان فقط برای کوبیدن رقیب سود ببرید در حالی که خود متخلق نیستید. (372882)
 
ا
۱۳۸۹-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۲:۴۵
به نظر من مطرح کردن این مطالب در این زمان برای تحت الشعاع قرار دادن پرونده \"مهدی هاشمی\" است . ارتباط رضا گلپور را با مهدی هاشمی پیدا کنید (372891)
 
طوفان
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۸:۲۲:۳۹
من نامه های گلپور را خوانده ام
ایشان فقط به مهره های سوخته جریان سبز می تازد و یاران احمدی نژاد

تاختن به مهره های سوخته نوعی کسب وجهه است برای تاختن به دولت
همه ما سران و حامیان اصلی فتنه سبز را می شناسیم و میدانیم میرحسین آدمکی بیشتر نبود
حالا افرادی چون گلپور آمده اند صورت مسئله را پاک کنند (373100)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۰:۵۴
متاسفانه احمدی نژاد فرهنگ بسیار بدی رو در سیاست ایران جا انداخت الان همان فرهنگ به شما سرایت کرده همان طور که احمدی نژاد هرگز نتوانست اتهاماتی که به هاشمی زد را اثبات کند شما هم امروز می نویسید ((اگرچه برخي از اطرافيان رئيس جمهور داراي تخلفات محرز سياسي و اقتصادي هستند))
به حکم کدام دادگاه تخلفات محرز شده؟ (372894)
 
مردم نژاد
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۰:۰۲
اینها همه از بین رفتن و تضعیف ارزشهای انسانی در کشور است جامعه نیاز به خانه تکانی دارد .مگر در مناظره های تلویزیونی این عمل باب نشد و بعد در سطوح مختلف به ان دامن زدند (372935)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۰:۴۶
دیری نخواهید پائید حقایق بر همگان آشکار خواهد شد وچهره ی گریم شده ی تان درس عبرتی برای سایر همفکرانتان خواهد شد .و در قرآن کریم آمده و اذا قیل لهم لا تفسدو فی الارض قالو انما نحن مصلحون . وقتی به منافقان گفته می شود روی زمین فساد نکنید .می گویند ما برای اصلاح آمده ایم . (372944)
 
شهلا
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۸:۱۶
حمله غير اخلاقي به اطرافيان احمدي نژاد. شما باید تیترتان را عوض کنید تا با مطالبتان همخوانی داشته باشد.همراهی باحمله غير اخلاقي به اطرافيان احمدي نژادبا متن شما و...می آید.خدایا دلهای مریض را شفا بده.امیدوارم متن من سانسور نشود. (372950)
 
كافر تازه مسلمان شده
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۲:۰۹
واقعا\" به مسلماني شما بايد افتخار كرد عجب دين خوبي داريد در آن مي گويد تهمت نزنيد و دروغ نگوئيد اما شما مثل آب خوردن دروغ و تهمت مي زنيد تازه نمازتان را هم اول وقت مي خوانيد مرحبا. (372966)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۶:۴۵
اتهام ثابت نشده برای شماها نباید معنی داشته باشه. مگه اتهامات اثبات نشده احمدی نژاد در مناظره دلتان را به درد آورد که حالا نقش افراد منصف و بازی میکنید (372971)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۱:۲۶
برای هزارمین بارافسوس وصدافسوس که ایکاش نامه رهبری به احمدی نژاد درمورد معاون اولی مشایی علنی نمیشد.متاسفم!!!!!!!!!!! (372993)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۴:۱۴
احمدی نژاد هر فردی را انتخاب کند زیر آب طرف را این مافبای انگلیسی میزند (372996)
 
آیا فراموش کرده اید
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۰:۴۵
چه کسی حملات غیر احلاقی را مد کرد و جایزه اش را هم گرفت؟بگم؟بگم؟
نه نمی گم چون بی فایده است. (373040)
 
روح الله جاني
۱۳۸۹-۰۹-۰۴ ۲۳:۲۸:۱۸
يك نكته كه خيلي ها با آن اشاره كرده اند و من هم با آن موافقم اين است كه آقاي مشايي بايد براي مصلحت نظام هم كه شده از جريان اداره و تاثير گذاري بر مديران تزار اول حذف شود ولي نبايد به شيوه هاي مبتذل ژورناليستي متوسل شد. مثل كار كه رضا گلپور كرده است.البته در رزوگاري كه روزنامه نگار ها و خبر نگار هاي ما اكثرا «خبر بيار» هستند و كپي پيست سقف توانايي شان است،گلپور به واقع يك روزنامه نگار است اما مشخصا در اين نامه بي اخلاقي كرده است.
به هر حال از زاويه ديگري معتقدم طرج چنين مباحثي مي تواند جريان قانون گرايي كه مي خواهد با نقد منصفانه و اصولي زمينه حذف آقاي مشايي را فراهم كند،را به حاشيه رانده و باعث شود آين جريان با طيف گلپورها يكي تلقي شده و سپس با رفتار هاي تند طرفدران مشايي حذف شوند.
ديگر اينكه اصلا و اصولا حيات اين جناب ( مشايي) به همين حاشيه هاست و بس! او موج سواري مي كند و من نمي دانم شما ( كه الف باشيد) چطور به موج سواري شان كمك مي كنيد.من كار خبري را مي فهمم اما كاش رسانه هاي اصولگرا و دلسوز يك بار هم كه شده همه خبرهاي ايشان را تمام و كمال بايكوت كنيد.باور بفرماييد نتيجه اش بيشتر و بهتر خواهد بود. (373046)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۰۹:۱۷:۰۸
بعضی از مدیران از جمله فرماندار شهرستان ری در مورد مسائل منفی مشایی می گوید موضوع چیست؟ (373061)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۵:۵۹
چرا زمانی که بر علیه ا صلاح طلبان مطلب می نوشت هیچ کس اعتراض نکرد ! (373063)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۰:۴۵
با سلام بخدمت با سعادت رحمانی معزز اولا با رعا یت اخلاق ادب و نزاکت : به محضرتان عرض می نمایم ضمن احترام به اصولگرائی تان توجه شما بزرگوار را مجددا به کامنت گذاشته ات معطوف می نمایم .چطور یک اصول گرا به این بی احترامی و بی حرمتی به اطرافیان رئیس جمهوری که با 25 میلیون رای دهنده سکان اجرایی کشور را بر عهده گرفته اند تحمل نموده اید و فرموده اید 1- چیزی جدیدی نیست قبلا در بین خواص معرف بود 2- مضافا وقتی در چهار محور ازجمله وضعیت و سوابق مشایی و همسر محترمه اش و وضعیت خانوادگی آقای رحیمی و نحوه رشد معاون اول رئیس جمهوری محبوب ملت تعمدا از سوی افراد بی جنبه کم ظرفیت مورد حمله غیر اخلاقی می شوند .آیا ما حق نداریم از دستگاه قضاجهت رسیدگی جدی و بر خورد قانونی با متخلفین این حمله غیر اخلاقی را در خواست نماییم ؟ من عرض کرده ام واقعا متاسفم از برخی کاربران که فرموده اند چیز جدیدی نیست بین خواص معروف بود . این ادبیات نشانگر چیست ؟ لطفا می شود کمی واضح تر بیان فر مایید .تارفع ابهام گردد . (373071)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۳:۵۰:۵۰
پرده دری از مسائل خصوصی در تمام دنیا رواج دارد و مردم باید بدانند افراد مسئول مملکتیشان و حتی هنرپیشه ها فوتبالیستها یا به طور کل به قول فرنگی ها سلبریتی هایشان در زندگی شخصیشان چگونه اند. چون زندگی شخشی فرد نشانی از شخصیت آن فرد است. مگر نه اینکه کلینتون به خاطر رسوایی اخلاقی اش استیضاح شد و به محاق رفت؟ مگر نه اینکه نتیجه یکی از انتخابات امریکا در واپسین لحظات به خاطر رسوایی اخلاقی کاندیدا عوض شد؟ مگر نه اینکه سایت ها و روزنامه های اصولگرا همسر سارکوزی را فاحشه می خوانند؟ چرا ما باید حتی اسم سگ اوباما و همسر سارکوزی و دوست دختر پوتین را بدانیم اما ندانیم مسئولانمان در چه وضعی زندگی میکنند؟ آیا این مسئله باعث ایجاد شبهه نمی شود؟ اگر زندگی مسئولی عادی است مانند هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد ترسی از افشای درون زندگیشان ندارند و اگر نیست ما باید بدانیم. همین عدم شفافیت باعث ایجاد شایعات میشود. (373086)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۱۷:۰۸:۳۳
کافر تازه مسلمان شده حقیقت دارد کافر همه را به کیش خود پندارد .ضمنا به شماآدرس را اشتباهی داده اند برگرد برو دو دستی به چسبید به دینت ! از مسلمانی برایت شفائی نیست هنوز.نیامده فتوا ندهید ./. (373096)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۲۰:۰۸:۱۱
متاسفانه این گفتمان احمدی نژاد است. او همه مسئولین کشور را زیر سوال برد.
راستی از پالیزدار چه خبر؟ (373112)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۰:۲۹:۰۵
نظریه شایع پراکنی و اتهام زنی متعلق به معاویه و عمر و عاص و ابن زیاد بود
نظریه پاسخ گویی به مردم و شفاف سازی متعلق به امامان شیعه بود
منظورتون از گفتمان احمدی نژاد کدوم بود چون تمام کسانی که احمدی نژاد متهم کرد با مدارک ایشان جرمشان ثابت شد و بدون معطلی قوه قضائیه آنها را به زندان انداخت تا آب خنک بخورند و در یک مورد نیز که ایشان مدرک نداشت خود احمدی نژاد متهم شناخته شد و عذر خواهی رسمی کرد که اگر نمیکرد او هم به زندان میرفت
ما در ایران اسلام مصلحتی نداریم و قاطع به جرم مسئولین رسیدگی میشود
بیچاره مسئولین ما که در این دنیا اینقدر اذیت میشوند و در آن دنیا باید حساب پس بدهند279 (373465)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۳:۲۴
I support Ahamadi (373116)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۷:۲۴
در مورد مشایی صحبتی ندارم.ولی در مورد اتهامی که به رحیمی می زنید و آقای لاریجانی هم هنوز قطعی نشده آن را رسانه ای کردند می گویم این کار را نکنید که ان اربی الربا عرض المومن... (373119)
 
شهیدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۰۲:۴۷:۲۸
باز هم با علم به اینکه سانسور میکنید. مینویسم. و هدفم اینست که بخوانید و بسوزید.
شما الفی ها از این بد اخلاقی ناراحت شدید؟!! یا اینکه فرصتی یافتید تا این موضوع را دستمایه ی شایعه پراکنی هایتان کنید؟ اگر تهمت بد است، که بد است. شما چرا دایه ی دلسوز تر از مادر شدید؟ چرا با بزرگنمایی این مطالب نادرست، به آن دامن میزنید؟! بخدا شرم آور است. توبه کنید (373128)
 
عادل
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۰:۰۳:۱۰
الف ، مشایی پیوندتان مبارک...
با یکی شرط بسته بودم که بالاخره شما را هم می خرد...
اشکم دراومد .... خیلی عالی بودید...اجرتان با اسفندیار... (373141)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۱:۴۷:۳۷
بااینکه نویسنده محترم درتیترمقاله اش ازغیراخلاقی بودن این کارتلویحاانتقادکرده اماچندسطربعدیکی ازدلایل انتقادازچنین نامه ای را\"پیشگیری ازمظلوم نمایی \"رحیمی می داند......نتیجه ی اخلاقی: طرح وافشای مسائل خصوصی وناموسی یک مسلمان یایک شهرونداگرباعث مظلوم نمایی متهم نشوداشکال ندارد؟؟!!!! (373172)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۲:۳۴:۳۲
اگر واقعیت داشته باشد این پیوند ناگسستنی را تبریک می گویم . الف که حیاط خلوت قشر مدعی تقلب در انتخابات نیست . که ببرند و بدوزند . (373179)
 
محمد نگینی
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۳:۰۲:۲۴
به نظر من الف کار کاملا درستی کرد.برخی رفقای کامنت گذار مثل اینکه چیزی به نام اخلاق تا حالا نشنیدند.انتقاد از مشائی و رحیمی چه کار داره به مشائل خانوادگی افراد .این آقا از این مطلب عصبانی شده که چرا مشائی بهش گفته برود زن چهارمش را بگیرد.من نمی دانم که چرا اخلاق در این مملکت در حال از بین رفتن است.اگر اسم این پیوند است خوب است.الف با اخلاق پیوند خورده نه مشائی .من یقین دارم کسانی که از این قبیل افشاگری های زشت حمایت می کنند همانها هستند که در مناظره احمدی نژاد برایش سوت و کف می زدند.خدا را شکر که رسانه های اصولگرا همه عاقل هستند و همه با هم ضمن درج نکردن این نامه آنرا نقد هم کردند.این رشد است برای رسانه های ما (373185)
 
آیا سایت الف نمی داند
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۲۳:۵۸:۱۴
آیا سایت الف نمی داند که سران بد اخلاقی و بی تربیتی و بی فرهنگی و دروغگویی و عوام فریبی و ...چه کسانی هستند؟
ما که هیچ ,ولی برای مجلس آبرویی گذاشته اند یا شورا را به شوربا تبدیل کرده اند؟ (373366)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.