توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 87299
صفار: احتمال افول آمريكا به كشوری جهان سومي
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۳
محمدحسين صفار هرندي با اشاره به وضعيت بحراني آمريكا گفت: آمريكا در ابتداي راه بحران قرار دارد و نسل سومي‌ها و جوانترهاي ما افول قطعي امپراطوري آمريكا را خواهند ديد.

به گزارش فارس، محمدحسين صفار هرندي سه شنبه شب در هفتمين يادواره 40 تن از شهداي پايگاه مقاومت جان نثاران اسلام مسجد قائم بالا با بيان اينكه موج نفرت از آمريكا آنقدر بالا گرفته كه به درون آمريكا رسيده است، اظهار داشت: نشريه «اشپيگل» يك نشريه اروپايي صهونيستي است، در يكي از شماره‌هاي آن از وضعيت آدم‌هايي نوشت كه حتي با ماشين‌هاي گرانقيمت به مراكز خيريه مي‌روند تا غذا تهيه كنند، آمريكا همه هستي خود را از دست داده و در سراشيبي سقوط افتاده است.
وي تصريح كرد: وضعيت آمريكا بحراني است و حال يك عده آدم عقب افتاده سعي مي‌كنند عصا زير بغل اين مفلوك بگذارند، آمريكا تازه در ابتداي راه بحران قرار دارد و نسل سومي‌ها و جوانترهاي ما افول قطعي امپراطوري آمريكا را خواهند ديد و هيچ بعيد نيست اين كشور به يك كشور جهان سومي تبديل شود.
وي از هزينه 3 ميليارد دلاري آمريكا در عراق و افغانستان هم گفت كه نفرت مردم آمريكا را از سياست‌هاي دولتمردانش بالا برده است.
وي به گروه طالبان و القاعده اشاره و خاطرنشان كرد: اين گروه‌ها دست پرورده آمريكا بودند اما همين‌ها به اعتراف خود آمريكايي‌ها اكنون به عناصر ضد آمريكايي تبديل شده اند.

* راه 20 ساله تكنولوژي نوين را در چند سال طي كرديم
صفار هرندي در بخش ديگري از سخنان خود از تكنولوژي هسته‌اي ايران و تحريم‌هايي كه عليه ايران صورت گرفته است گفت و اينكه اين تحريم‌ها سبب شد تا ايران آنقدر پيش رود كه اهداف 20 ساله دستيابي به تكنولوژي‌هاي نوين را ظرف مدت بسيار كوتاهي طي كند.
وي با اشاره به توانمندي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران نيز اظهار داشت: روزگاري به آر پي جي هفت سلاح سنگين مي‌گفتيم اما اكنون تكنيك و تكنولوژي نظامي بسيار سطح بالايي در اختيار نيروي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
صفار هرندي روي كار آمدن دولتي كه انگيزه اصلي او احياي كلمه حق و برنامه‌هاي او هم قرآن مداري، مسجد محوري، حمايت از مستضعفين، حمايت از خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر و پيشرفت و تعالي كشور است را دليل مهمي براي سربلندي ايران اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: ظرف چند سال گذشته و از سال 86 تا كنون تعداد مقالات علمي فرزندان ايران از 3 هزار و500 مقاله به حدود 21 هزار مقاله علمي در مجامع جهاني رسيده است.

* شهدا شناسنامه آينده ما هستند
صفار هرندي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقداماتي كه قبل و بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري ايران اتفاق افتاده بود، گفت: خدا نيامرزد كساني را كه در برهه‌اي از زمان تلاش كردند تا اين ستاره‌ها (شهدا) را كم سو كنند، خدا لعنت كند كساني را كه در خيابان‌ها تصاوير شهدا را به آتش كشيدند و بر تصوير شهدا رنگ مي‌زدند و ابلهانه شعار مي‌دادند.
وي ادامه داد: اهانت به ساحت امام، شهدا، اهانت به بسيجي‌ها، تلاش براي ايجاد حاكميت دو گانه و اين پرسش كه چرا اختيارات ولي فقيه اينقدر زياد است و... تا رسيدن به اين مرحله كه تقلب در انتخابات شده؛ همه و همه نشان‌دهنده دور شدن از هويت بود.
صفار هرندي شهدا را شناسنامه ايام و تضمين كننده آينده مملكت ما توصيف كرد و گفت: اشتباه مي‌كنيم اگر فكر كنيم دليل ديگري غير از حفظ ياد و نام شهدا و ادامه دادن ارزش‌هاي شهدا و امام شهدا مي‌توانست مملكت ما را به اين اندازه از پيشرفت و تعالي برساند.
وي تصريح كرد: وقتي شهيد در غفلت و نسيان‌هاي ناشي از پرداختن به روزمر‌هگي‌ها گم مي‌شود و مورد اهانت قرار مي‌گيرد و حتي ماجرا تا آنجا پيش مي‌رود كه برخي‌ جسور شده و به سيدالشهدا هم اهانت كردند، اينها همان تهاجم فرهنگي است كه مقام معظم رهبري در سال‌هاي 69 و 70 درباره آن هشدار داده بود اما مسئول فرهنگي دولت وقت آن زمان اين پرسش را مطرح كرد كه تهاجم فرهنگي ديگر چيست، تعامل فرهنگي داريم و ما چيزي از تهاجم فرهنگي نمي‌فهميم.
صفار هرندي در قسمتي از سخنان خود شهيد هاشمي‌نژاد را كه از خطه مازندران و شهرستان بهشهر برخواسته بود را از كساني عنوان كرد كه امام با ايشان علقه و انس روحي داشتند و سخنراني‌ها و شور و حرارت و معرفت آن شهيد مثال زدني است.

* در كنار ريزش‌ها رويش‌ هم داشتيم
هرندي در پايان گفت: بعضي‌ها نشان دادند كه راه بازگشتي برايشان نيست ولي براي برخي‌ راه باز شد، متنبه شدند تا از دسترس شياطين خارجي دور شوند و به تعبير رهبري در كنار ريزش‌ها رويش هم داشتيم.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.