نظر منتشر شده
۷۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 87405
در حوزه بسیج 117 چه اتفاقی افتاد؟
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۹
وبلاگستان

 

الف- با جمعی از فعالان سایبری برنامه ثابت گذاشته بودیم که برویم خانه کسانی که به طور رسمی به خانواده‌هایشان گفته بودند فرزندتان شهید است؛ با آنها حرف بزنیم و حرفشان را بشنویم. در یکی از شب‌ها قرار گذاشتیم برویم منزل خانواده رامین رمضانی. می دانشتیم که خانواده‌اش تا حدودی سبز هستند. اما قرار بر شنیدن حرف‌هایشان شد.

 

پدر رامین می‌گفت: تیر با اسلحه‌های بسیج شلیک نشده است. کالیبر متفاوتی دارد. تیر به صورت مستقیم شلیک شده که اگر مربوط به درگیری های جلوی حوزه ۱۱۷ نینوا باشد، باید از بالا تیر وارد شود و از پائین تر خارج شود.

و البته پدر رامین تاکید می‌کرد که فرزندش برای دیدار یکی از اقوام به منطقه میدان آزادی رفته بود و می‌خواسته از مرخصی سربازی اش برای صله ارحام استفاده کند…

 

 
 

 
 
 

ب- فیلم‌های حمله به پایگاه بسیج خیلی متنوع است. تصاویر هم همین طور. درست درک نمی‌کردن چطور آن اتفاقات افتاده است. اما به لطف یکی از دوستان امروز رفته بودم آن حوزه بسیج را دیدم. البته ظاهر ساختمان عوض شده است. دیوارها بلند تر شده اند و خبری از آن در قدمی نبود. البته همان موقع هم معلوم بود که آن در در برابر هجوم روز ۲۵ خرداد چندان سالم نمی‌ماند. نمای ساختمان و حفاظ ها قوی تر شده اند و دوربین برای کنترل ترددها در حوالی بسیج تعبیه شده است. اما هنوز آثاری از درگیری ها در درون ساختمان وجود دارد.

 

ج- برخورد ها در مقابل حوزه بسیج چند بخش دارد. مرحله اول همان فیلم هایی است که تابلوی بسیج به آتش کشیده شده و همزمان با صدای شلیک افراد متواری می شوند. بعد فهمیدم که اینها همه گلوله مشقی بوده است و فرمانده اجازه استفاده از گلوله جنگی را نداده بود. از بیرون هم عده ای شایع می کنند که افراد کشته شده اند. اما این حیله زود لو می رود که بسیجی ها قصد شلیک ندارند. مهاجمان جری تر می شوند.

 

کوکتولمولوتوف ها به سمت بسیج پرتاب می شود. یه دشتگاه هایلوکس و یک خودرو تویوتا در حیاط آتش می گیرند. شیشه های طبقه دوم شکشته شده و آتش به درون ساختمان وارد می شود. بار صدای شلیک گلولهای مشقی برای ایجاد وحشت استفاده می شود.

 

فرمانده با بلندگوی دستی بر فراز ساختمان هشدار می دهد که این منطقه نظامی است و کسی حق ندارد به آن تعرض کند. و این گونه مهاجمین را به آرامش می خواند. ام در همین حال به سمت بلدگوی دستی ِ فرمانده تیراندازی می شود. سنگ هایی که در پشت بام به سمت بسیج پرتاب می شد را مدافعان پایگاه به سمت مهاجمان باز پرت می کنند. قصد درگیری وجود ندارد.

 

د- روبروی ساختمان بسیج یک مهد کودک است که مادر و دختری که در مهد کودکی کمی آن سوتر کار می کردند، از آن حوالی عبور می کردند مورد تعرض مهاجمان و اوباش سبز قرار می گیرند. آنها به سمت مهدکودک پناه می برند. اما اوباش با چاقو به آنها حمله می کنند. آن زن با دخترش به مهد پناهنده می شود. آنها به سوی مهد تیراندازی می کنند… مهدکودک هم از آتش کین آنها در امان نماند و در آتش سوخت… شهیدان سرور برومند ۵۸ ساله و فاطمه رجب پور ۳۸ سال…

 

هـ- نیروهای بسیجی دو دسته شده بودند. گروهی بر روی پشت بام بودند و گروهی در زیرزمین (محل نگهداری اسلحه) یکی از بسیجیان که پشت بام مستقر بوده تیر می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. او را دیروز دیدم. هنوز پایش لنگ می‌د. اما بقیه مقاومت می‌کنند. مهاجمان روی دیوار می‌آیند و نرده های روی دیوار را می‌کنند. جرثقیل یکی از خانه های نیمساز همسایه هم در آتش حقد و کینه اوباش می‌سوزد. جمعی از مهاجمین وارد حیاط می شوند و برخی سعی می کنند تا از طریق حفاظ پنجره‌ها خود را به پشت‌بام برسانند.

 

 
 
صدای تیراندازی از زیر زمین به گوش می‌رسد. مدافعان پایگاه به سقف زیرزمین بسیج شلیک می کنند. تا ایجاد رعب کنند. سقف زیر زمین هنوز سوراخ سوراخ است. اما تیرهای هوایی اثری ندارند.

 

گلوله‌ها جنگی می شود؛ دستور از طرف مافوق صادر می‌شود که هرطور شده از پایگاه حفاظت کنید، حتی اگر لازم است جان‎تان را از دست بدهید! باید از اسناد و اسلحه ها حفاظت کنید. البته دیگر همه اسناد و بایگانی بسیج در آتش سوخته بود. اما بسیجیان درون پایگاه به سمت افرادی که وارد حیاط شده‌اند تیراندازی می‌کنند.

 

و- هفت نفر کشته می شوند اما حوزه ۱۱۷ سقوط نمی‌کند. صحنه‌ی کربلا در حوزه بسیج نینوا تکرار می شود. اما این بار ۲۹ نفر حسین وار مقاومت کردند و بر منافقان پیروز شدند. فرمانده پایگاه در مصاحبه با جوان گفته بود: «در این مقاومت چند ساعته بچه‌های حوزه با سردادن شعار الله اکبر و خواندن زیارت عاشورا و دعای توسل دل‌گرم می‌شدند و از ادعیه نیرو می‌گرفتند. در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه مجددا تعدادی از ماموران یگان ویژه و بسیجیان به کمک ما آمدند و بالاخره ما توانستیم از این مهلکه نجات پیدا کنیم و به تدریج جمعیت پراکنده شد.»

 

 وبلاگ آذرباد

 

 

 
 
مهدی خ.م
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۳:۴۹:۲۳
به نام حق

آقا این حرفا چیه نوشتید ؟ خون اون 7 نفر ارتش سبز از خون تمام شهدای انقلاب ، جنگ و 15 بسیجی کشته شده در حوادث سال 88 رنگین تر ه .
من خودم خون یکی از اینها رو دیدم که خیلی قرمز بود ، اصلا به این راحتی ها پاک نمیشه که .
اون 2 تا خواهر هم که کشته شدن خب می خواستن نیان وسط معرکه ، مگه نمی دونستن راهپیمایی مسالمت آمیزه ؟

زنده باد مردان حق (373206)
 
حمید از تهران
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۳:۵۹:۰۲
در هر صورت فیلم هایی وجود دارد که عده ای با فراغ خاطر از بالای پشت بام ساختمان و شخصی نیز از پنجره بطور مستقیم به سمت مردم تیراندازی می کنند .اینکه اول تیراندازی شده و یا اینکه اول به ساختمان حمله و سپس تیراندازی صورت گرفته است نیاز به تحقیقات مستقل دارد و قضاوت یک طرفه دردی را درمان نخواهد کرد.بهتر است بررسی دقیق و منصفانه صورت گیرد و مقصران چه از نیروهای بسیجی و چه از گروه دیگر شناسایی و مجازات شوند. (373209)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۲:۴۹:۳۵
مقصر مشخص است وظیفه هر فرد نظامی در هر چای جهان دفاع از دارایی های نظامی است که به او سپرده اند حتی به قیمت کشتن کسی که قصد تسخیر آن دارایی را دارد ( تا این جا واضحه)
نکته دیگر هم اینکه : شما خودت فکر کن که اگر طبق اون فیلم ها رگبار گلوله جنگی به سوی جمعیت واقعیت داشته باشه . آیا کشته های اطراف پادگان تنها در حد انگشت شمار میشد (373412)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۷:۳۱:۴۴
بله و اين وظيفه مي تواند در هر ماجرايي گوشزد شود !و مي تواند هر تير اندازي را موجه كند . (373427)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۷:۱۵:۱۲
زمان جرج بوش پدر در لس انجلس نزدیک به 64 نفر بر اثر حمله به یک ایستگاه پلیس و دفاع پلیس کشته شدند هیچ کس هم دم بر نیاورد علتش اینه که می گویند اگر اسلحه ها به دست افراد غیر مسئول بیفته امکان دارد حوادث بدتری بیفتد

ضمنا اگه شما سربازی رفته باشید احتمالا باید یادتون باشه که می گفتند اسلحه ناموس سرباز هستش (373624)
 
خشن
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۷:۳۷:۵۳
ولي جاهايي مثل ميدان كاج هم هست كه لزومي به دست به اسلحه بردن وجود ندارد (373630)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۴:۲۸:۵۲
گريه ام گرفت از اين همه ظلم و اجحاف (373215)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۴:۳۱:۳۳
سرتاسر این نوشته از اغراق پر بود ....... (373217)
 
لاذن
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۴:۴۵:۱۸
خدا لعنت كند كسايي رو كه اين كارها را برنامه ريزي كردن و مردم رو به جون هم انداختند. (373220)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۵۳:۰۲
و همچنین متوهمین لجباز را! (373237)
 
زرتشت
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۴:۵۳:۳۵
اینها همه دروغ است خودتون هم میدونید ولی خجالت نمیکشید. سبزها فقط سكوت كردند اونهايي كه به پايگاه بسيج حمله كردند اجيرشده هاي آمريكا و اسرائيل بودند كه خودشونو توي سبزها جازدند. حالا نيروي انتظامي بي عرضه بود و نتوانست اجيرشده ها را از سبزهاي واقعي تشخيص بده ديگر تقصير سبزها نيست
لطفا آدرس غلط ندهيد (373201)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۰:۵۷
سبز یعنی خشونت

مانند همینکه روایت شد

نگران حذف اصلاح طلبان واقعی به دست سبزها باشید (373232)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۵۱:۳۹
سیزهای نادان با ایجاد زمینه مناسب برای آنان خواسته یا ناخواسته میدان را برای بازی کثیف این اجیر شده ها و خائنان باز و مهیا کردند! این کار سبز ها مانند کار دو راننده است که یکی از روی عمد پا را بر روی پدال گاز می گذارد و کسی را می کشد و دیگری بر اثر حادثه رانندگی. در هر دو مورد یک نتیجه مشترک است و آن مرگ فرد حادثه دیده است! مهم نتیجه ایست که به بار می آید! بی بصیرتی و توهم تنها عواملی است که هوادارن سبزها را در تشخیص راه از چاه گمراه کرد. (373235)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۵۱:۱۳
آقا يا خانم زرتشت بهتر نبود موسوي از مسير قانوني اعتراضش را پيگيري مي كرد حتي اگر شوراي نگهبان را عادل نمي دانست؟
آيا به ايشان گفته نشد كه از تجمعات شما افراد نفوذي و اوباش سوء استفاده مي كنند؟

آيا اين همه خسارت و فاجعه براي يك ادعاي اثبات نشده و توهم آميز لازم بود؟

آيا بهتر نبود كه موسوي بجاي دعوت به تظاهرات خياباني مداركش را به مراجع قانوني مي فرستاد؟

آخر اين چه ادعايي است كه مي فرماييد كه نيروز انتظامي مشكل خودش بود كه نتوانست اوباش را از سبزها تشخيص دهد؟ اين را شوخي نوشتيد يا واقعا چنين اعتقادي داريد؟! (373259)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۳:۰۹
مگر سبزی هم داشتیم که به حرکت رادیکالی و خشونت معتقد نباشد؟

http://zamana.persiangig.com/image/tasvir01/Ashoura.jpg

من که هر چه سبز دیدم وحشی بود (373564)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۰:۱۵:۵۱
مثل اینکه از این عکسه خوشتون آماده که گذاشتین تو سایت ! چون چوبش کلفته نه ؟؟؟؟؟؟؟ این نظر رو بزار بگو سبزها بچه های بی ادبی هستند ! مفت خور (373677)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۹:۴۳:۱۹
خوب بخاطر همین بهتون مجوز نمی دادند دیگه اینو همون موقع هم گفتند که امنیت رو نمی تونیم تامین کنیم ولی شما نمی فهمیدید هنوزم نمی خواهید بفهمید صد سال هم بگذره باز هم نمی فهمید (373297)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۸:۰۳
چرا خودتان را به کوچه علی چپ می زنید مگر همین آدم های سبز نبودند که با توجه به اعلام خطر مقامات امنیتی مبنی بر نفوذ منافقین و احتمال سوء استفاده از تجمعات غیر قانونی باز به خیابان آمده و از هیچ کاری مضایقه نکردند تازه اگر شما راست می 3گویید که سبز ها فقط سکوت کرده بودند چرا خود سبز ها مانع کار این از خدا بی خبران نشدند بلکه با آنان همکاری کردند (373507)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۰:۳۷
نیروی انتظامی بی عرضه نبود. قاطبه ای از سبزها وحشی بودند.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_1xu4sXZhtn6epIf-xYcsAeX70RvcFP45DeJgQHAIgc8kbriB
این هم حمله وحشیانه به یک مامور نیروی انتظامی (373563)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۶:۲۵:۳۶
آقای خامنه ای در همان روزها به آقایان گفتند این حرکتی که شما شروع کردید پایانش با شما نیست.
این پیش بینی درست و جمله ایی گویا است (373602)
 
تارا
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۴:۵۶:۳۸
سبزها آدماي جاهلي نيستن كه مردم رو بكشن اونا فقط بسيجي ها رو ميكشن كسايي رو مي كشن كه روزي جبهه رفتن و نگذاشتن صدام بياد به شهرها. (373194)
 
يك هموطن
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۲۶:۲۹
ان شا الله روزي همه مقصرين اين حوادث شوم در دادگاه عدل الهي حاضر باشند و پاسخگوي كارهايشان باشند هم احمدي نژاد كه پا رو دم سردار س... و فرزندانش گذاشت و هم موسوي كه در دفاع از سردار س... و فرزندانش اين آشوب را بپا كرد. (373233)
 
یوسف ا
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۹:۴۵:۵۲
یعنی تقصیر سردار س.. است؟!
سهم ایشان چقدر است؟ (373299)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۱:۰۱:۳۶
بابا منظورش از سردارس... سردار سازندگی بوده . کارت تلفن (2زاری سابق) شما چرا اینقدر کجه؟!! (373397)
 
یوسف ا
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۱:۱۸:۰۴
بله عزیز منظور ایشان را فهمیدم ولی منظور خودم را درست منتقل نکردم منظورم این بود که سردار س... و فرزندان هم سهم زیادی در این حوادث داشتند که باید پاسخگو باشند. (373402)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۵۲:۱۰
جدا افتخار شما سبزها اين است كه بسيجي ها و مدافعان خاك ايران را كشتيد؟

واقعا شرمتان باد كه روي مجاهدين خلق را سفيد كرديد. (373257)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۷:۱۰
الف جان چقدر شوتی تو :)))) یه بار دیگه کامنت این دوستتون رو بخون ببین چی گفته بعد واسه خودت به سبزها پرخاش کن! شما هنوز فرق کنایه با غیر کنایه رو نمی گیری بعد مسئول سانسور کامنتها شدی؟ :)) (373324)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۰:۱۸:۰۷
بابا این مفت خور های الفی اگه عقل داشتن که تو سایت الف کار نمی کردند ! (373678)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۰۰:۲۴
اي لعنت خدا بر مزدوران اجنبي
اي لعنت خدا بر مكر و حيله هاي استعمار پير
(373191)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۷:۱۶:۰۵
جالبه به این نظر تا حالا 25 رای منفی داده شده یعنی 25 تا مزدور اجنبی مطالب این سایت رو می خوانند؟ (373424)
 
م هادی
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۰:۵۴:۱۵
ببینم
کسانی که با این لعن ها مخالفند
می خوان به استعمار پیر و مزدوران اجنبی درود بفرستند ؟ (373701)
 
محمد بايندر
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۰۳:۴۴
اين حوادث درس عبرت تاريخ است.
من تا به چشمم خيانتها و پليدي م و س و ي و اون شيخ بيسواد را نديده بودم نمي توننستم بفهمم چطور عمر و ابوبكر نقشه قتل پيامبر را كشيده بودند و چطور دختر عزيزش را در كوچه بني هاشمن كتك زدند. ..
لعنت بر همه منافقان و مزدوران بيگانه (373208)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۲۳:۵۵
اين سيزهاي اموي واقعا روي بني اميه و عمر و ابوبكر را سفيد كردند (373227)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۲:۳۸:۴۵
لطف کنید به صحابه پیامبر توهین نکنید
فتوای آقای خامنه ای را نشنیده اید
؟ (373411)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۰۲:۴۳
من از برادران اهل سنت شماهستم به نظرم اختلافات سياسي نبايد دستاويزي براي اسائه ادب براي پيشوايان اهل سنت قرار گيرد.در كتب تاريخي نيامده ابوبكروعمرنقشه قتل پيامبر رو كشيده باشند.اين حرف نسنجيده اي بودكه شما زديدمن از سبزها خوشم نمياداما فكر نميكنم طرف مقابل سبزها با اين حرف شما موافق باشند.آقا فتوا دادند كه توهين به نمادهاي اهل سنت حرام است ما باهم برادريم .بد دفاع نكنيد.سبزها سوئ استفاده ميكنن. (373242)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۵:۴۱:۵۵
برادر گرامی شما همه کتب تاریخی اسلامی را خوانده اید؟ (373419)
 
دانشجوي بسيجي دانشگاه امام صادق ع
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۱:۱۶:۳۱
اگه يه دور فقط يه دور صحيح بخاري را بخواني مي فهمي که اين دو خليفه چه به روز اسلام آوردند؟توهمين کتاب آمده که عمر پيامبر گرامي اسلام کامل ترين الگوي عالم هستي اسوه ي حسنه ي الهي را موقع وفات هزيان گو خواند ومانع از مکتوب کردن وصيت ايشان شد. يادتان نرود تاريخ هميشه تکرار پذير است.پس مبدا از اهل کوفه باشيم علي تنها بماند. (373706)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۰۶:۳۷
به اميد روزي كه ديگر اين تجارب بسيار تلخ تكرار نگردد و جامعه ما اعم از دولت و مردم مثل ساير جوامع مترقي به درجه اي از درك سياسي و اجتماعي برسند كه امور و تعاملات دروني خود را از طريق احزاب، مطبوعات، سنديكاها، سازمانهاي مردم نهاد و ساير اجزا. جامعه مدني تنظيم كرده و با پرهيز از هرگونه خشونت، تفاوتها، اختلاف سليقه ها و حقوق يكديگر رابه عنوان اجزا. غير قابل انكار يك جامعه به رسميت بشناسند. (373224)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۲:۵۱:۲۰
متاسفانه سبزها و اصلاح طلبان بدعت بدی را پایه گذاری کردند. اگر در دوره های بعد انتخابات برنده شوند حتما باید انتظار اعتراض از طرف های خود را داشته باشند. بدون شک. (373522)
 
سید مهدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۰:۴۰
لطف کنید لینک فیلم ها رو هم بذارید تا جای شک و تردید باقی نمونه (373231)
 
تف بروت بياد
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۰۱:۴۴
اين عكسايي كه گذاشتين الكي هستن همه مي دونن سبزها به جايي حمله نكردن خودتون بودين كه خودتونو كشتين بيشرهاي قاتل... (373200)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۹:۲۴
همه آن در و گوهری که از دهانت بیرون ریخت بیشتر متوجه کسی است که مملکت را به آشوب کشید و نگذاشت طعم شیرین 40 میلیون رای در دهان مردم باشد. (373572)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۰:۲۱:۴۸
تف به روت بیاد الف خیلی رو داری ! یکسری اصولگرایی خالی بند هم استخدام کردن از طرف سبز ها کامنت میزارن !! :))) (373680)
 
تف به شرفتون
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۱۰:۵۱
چه كسي اين عكسها را گرفته؟ چرا عكس اون جانياني كه از بالاي پشت بام تير هوايي ميزدند را نمي گذاريد آدمكشهاي خبيث...
اميدوارم آمريكا حمله كنه خون همه تونو بريزه رواسفالت جلوي زن و بچه تون دست و پا بزنين كثافتاي...
دروغگو. عكساتونم مثل خودتون دروعه (373243)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۹:۰۰:۴۶
توجه داشته باشین به کامنت یه آدم بی غیرت و بی غیرت تر از اون آدم، افرادیند که موافق بودند! تف به صورت هر چی وطن فروش خائن (373284)
 
ابن سينا
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۹:۰۲:۳۳
با زدن تير هوايي \"جاني\" شدن؟ (373285)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۶:۵۰
و البته دفاع از کشورشان در برابر مزدوران (373555)
 
سیدنوید
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۹:۲۰
به نام خدا
این کیه که اسم خودش رو قاضی تاریخ گذاشته ؟
آخه آدم خر اگر آمریکا حمله کنه که اول تو و اون زن بچه و قومو خویشات میکشه تو اگه واقعا چهار کلاس سواد داشتی همچین حرف احمقانه ای رو نمی زدی
لطفا این جواب رو در سایت بذارید (373359)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۵:۴۴:۰۵
شما جنایتکارها به زودی در جهنم دست و پا خواهید زد. (373420)
 
امير
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۸:۳۳:۴۹
اميد وارم به امريكا هجرت كني و در همان جا با انها باشي (373436)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۷:۱۷
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGblZVB3D5vs7Whi1FEq1OikX_em6aUvEceXrHuifAh6axP-COKw
این اسلحه یک نفر از نزدیکان شیختون (373561)
 
ب
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۱۳:۱۷
كي بود؟ كي بود؟
من نبودم.
كي به انبار اسلحه حمله كرد؟ خود بسيجيا!
كي از اونجا دفاع كرد؟
خود بسيجيا.
اصلا چرا به انبار اسلحه حمله شد؟
اين سوالي است كه پاسخ اش گره حوادث پس از انتخابات را باز مي كند (373240)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۳۶:۵۸
ما هم که گوشمان دراز است
هر روز داریم حمقایی را می بینیم که به در و دیوار این مملکت بد و بیراه می گویند و ارزویش این است که در مملکت آشوب باشد.

انشالله ارزوهایشان را به گور می برند (373554)
 
محمد بیک
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۲۳:۳۰
در بدی کارهای سبزها و اینکه امنیت رو که این همه جامعه ما برای به دست اووردنش زحمت کشیده رو چندین روز مختل کردن حرفی نیست نتیجه اش هم همین شد که مردم طردشون کردند ولی این نوشته و امثال این نوشته باعث میشه اونها با نشون دادن این مطالب پر از اغراق مظلوم نمایی کنند لطفا کمی دقت کنید (373249)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۶:۳۰:۵۱
به نام خدا
سلام

آقا اوني كه به سمت پايگاه شليك مي‌كرد اسم نحسش ا-- ن---‌آ--- بود . محيديه شمالي . شمس‌آباد . بغل يه مسجدي به نام امام الهادي . هموني كه بچه بسيجياش تو اينترنت خيلي صدا كردن .

اين بابا با داداشش و يكي از همسايه‌هاشون به نام شفيع‌ز--- اونجا بودن .
ولي متأسفانه جنازه نحس اين - منحوس سبز لجني در كنار شهداي گرانمايه قرار گرفت چون باباش از مديران كل وزارت --- بود .
خوتواده شهدا هم خيلي رفتن و اومدن تا اونجايي كه گفتن جنازه شهداي ما از قطعات شهدا خارج كنيد كه بوي تعفن اين بابا اذيتشون نكنه . ولي نشد كه نشد .

ب-

البته الان فكر كنم اهل اون مسجد و بسجياش ديگه بتونن كلاهشون رو بالاتر بذارن . آخه شق‌القمر كردن نابسلامتي .

محلشون متعفن از گند يه شهيد سبز لجني شد .

والعاقبه اللمتقين (373251)
 
قادری ن
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۶:۲۵
من از این تعجب می کنم که چرا یکی از این سبزها نمی پرسد که از چرا مجاهدین خلق و بی بی سی و آمریکا و وهابی ها و صدای |آمریکا همه یکصدا از شما حمایت می کنند؟ (373307)
 
002
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۱:۳۰
راستی بعد از ماجرای سقیفه ابوسفیان صهیونیست از امام علی که اون هم حقشو خوردن دفاع کرد تو روایات تاریخی مستند اوده حتی یهودیها هم از حضرت دفاع کردن بد و خوب بالا و پایین و چپ و راست از حضرت دفاع کردن .آیاحضت علی با حمایت و دفاع اونا باطل میشه حقش؟البته حضرت و تبار پاکش همیشه دست رد به سینه خارجیها زدند (373355)
 
+
۱۳۸۹-۰۹-۲۰ ۲۲:۵۱:۴۴
نکته در همون \"البته حضرت و تبار پاکش همیشه دست رد به سینه خارجیها زدنده\"این کمترین کاری بود که از دست سران پیدا و پنهان فتنه برمیومد! (377808)
 
...
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۵:۵۰
حضرت علي مي فرمايند حق را با حق و باطل را با باطل بسنج نه با كساني كه از آن طرفداري مي كنند. (373793)
 
بازرگان
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۷:۰۱:۳۴
اگر آقايان مدعي تحمل و مدارا، از ديدن نتيجه انتخابات از خود تحمل و ظرفيت نشان مي دادند اين همه اتفاق تلخ روي نمي داد (373197)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۲:۳۲:۵۶
اگر آقايان مدعي تحمل و مدارا، از ديدن نتيجه انتخابات از خود تحمل و ظرفيت نشان مي دادند اين همه اتفاق تلخ روي نمي داد و اگر مثل انسان برخورد میکردند و کمی صبر میکردند و اجازه میدادند شعار های قشنگشان ( زنده باد مخالف من و غیره ) در یاد مردم بماند . امید زیادی بود که در انتخابات بعدی پیروز شوند . اما جر زنی کودکانه یا نقشه شوم رذیلانه خودشان باعث شد با خودکش سیاسی از صحنه سیاست ایران دفع شوند . و خدمتی بزرگ به کشور انجام دادند که موجب شد آفات سیاسی از عرصه سیاست ایران حذف شوند و روسیاهی ماند برای ذغال و آویزان شدن از این و آن برای باز گشت به دور باطل عوام فریبی برای آقایان عوام فریب (373410)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۷:۲۵:۳۵
اگر مثل انسان برخورد میکردند و کمی صبر میکردند و اجازه میدادند شعار های قشنگشان ( زنده باد مخالف من و غیره ) در یاد مردم بماند . امید زیادی بود که در انتخابات بعدی پیروز شوند
.....................................
اين همان داستاني است كه بايد اتفاق مي افتاد ...مردمي به پاي صندوق هاي راي رفتند ....و يكشبه توسط جاسوسان خارجي وادار به حمله به بسيج شدند ...انسانيت سبزها از بين رفت ......شعارهاي قشنگ از بين رفت ...... اميد بود سال ديگر در انتخابات سبزها پيروز شوند ...ولي ديگر نمي شود جريان قشنگ شد فتنه .... هرگز ديگر نمي شود !!!
حالا ببينيم الف بر شعارهاي قشنگ خود مي ماند و اين متن را منتشر مي كند ؟ (373425)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۶ ۱۷:۱۱:۳۴
آقای قاضی تاریخ
زیاد حرص نخور شیرت خشک میشه
ناراحت نباش حقیقت تلخه
مرگ بر سبز اموی (373265)
 
مهدی خ.م
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۰:۲۸:۱۱
به نام حق

حمله به پایگاه نظامی به هر بهانه ای ، توسط هر گروهی و با هر اسلحه ای حکم تیر دارد .
حالا طرف مستقیم شلیک کرده ، دو ضرب زده ، از پشت بوم زده . فرقی نمی کنه . حمله شده باید بزنه والسلام .
دوستان فریب این تیله بازی هارو نخورید .

زنده باد مردان حق (373390)
 
الف
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۷:۰۴:۴۸
نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی شوند. (373423)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۶:۳۸
آدم در این دنیا بعضی مواقع روی سرش اسفناج سبز میشه...؟؟؟؟؟ !!!!!...!!!! (373432)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۰۸:۱۳:۰۴
سلام بنده خدا
تو فرهنگ ما ایرانیان لا اقل حرمت مرده رو نگه میدارن (373433)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۱۹:۳۶:۴۷
من سوالی ندارم چون آنرا چاپ نخواهید کرد. همین را هم که چاپ می کنید دمتان گرم. بالاخره لیاقت ما همین مقدار است. البته چندی بعد این هم فیلتر خواهد شد. (373664)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۰:۰۴:۳۵
آقای م . خ پدر اصلاحات و اصلاح طلب ها می گفت باید از نظام کشته بگیریم . برای همین هم سعی می کردند مردم را بکشند ( خدا می داند ) یا از نظام کشته بگیرند .
هر چه بود گذشت ولی ننگ آن برای همیشه بر پیشانی آقای س . م . خ که موسوی را برای کاندیداتوری معرفی و از او حمایت کرد باقی ماند . (373672)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۱۳:۵۷:۲۹
صحبت هاي پدر اين شهيد با سايت كلمه در تناقض با صحبت هاي همين فرد با سايت الف است.
ديگر موارد مطرح شده در اين مطلب از قبيل شليك به بسيجيان و حمله اوباش سبز و دعوت به آرامش از سوي بسيج و... نيز صرفا ادعاهايي هستند بدون هيچ سند و مدركي و مخصوصا بعضي از آنها با فيلم هاي منتشرشده از روز حادثه تناقض دارند.
اينجانب سايت الف را به اطلاع رساني صحيح و صادقانه و عدم توهين به بخش هايي از ملت مي كنم. (374150)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۰۸:۵۰:۲۸
حمله به یک پایگاه نظامی محتاج طرح و برنامه است . این حمله را چه کسانی و در کجا برنامه ریزی کرده بودند . چرا تاکنون اطلاعی به این امت حزب الله داده نشده است . (374318)
 
یاران مهدی (عج)
۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۰۴:۱۱:۳۶
خدایا صاحب اصلی این مملکت را برسان.
رهبر عزیز ما چقدر باید چوب ندونم کاری های مردمشو بخوره آخه ما کی میخوایم بفهمیم که صلاح را باید یافت نه تافت.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما (2185366) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۱:۱۲:۴۱
لعنت بر فتنه گران لعنت به جنبش سبز مرگ بر مخالفان نظام درود بر بسیجیان شیردل زنده و پاینده باد نظام جمهوری اسلامی زنده باد امام خامنه ای کبیر (2708601) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.