نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 87556
همکاری آمریکا با آشوب طلبان انتخاباتی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۵۹
بخش خبری الف

 



بخشی از اسناد پایگاه ویکی لیکس منتشر شد.

به گزارش "الف"، این اسناد که شامل چندین میلیون پیام دیپلماتیک رد و بدل شده در شبکه موسوم به سیپرنت The Secret Internet Protocol Router Network - SIPRNet که شبکه ای موازی و مشابه الگوی اینترنت برای تبادلات نظامی دیپلماتیک است، به افشای پیام های ارسال شده توسط دیپلمات ها و مرتبطین دیپلماتیک ایالات متحده می پردازد.

صرف نظر از این که چگونه چنین اسنادی به دست ویکی لیکس رسیده است و اینکه آیا این اسناد افشاگری واقعی یا خودافشاگری برای جلب اعتماد برای استفاده های بعدی یا تزریق مطالب نادرست مورد نظر به افکار عمومی به همراه مطالب واقعی باشد، متن های این پیام ها حاوی اطلاعات بعضا تکان دهنده است و در برخی مواقع به مهره سوزی آشکار دوستان آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف پرداخته است.

این پیام ها دامنه زمانی سال های 1966 تا 2010 را پوشش می دهند و سال 2009، بیشترین حجم اسناد را به خود اختصاص داده است.

در مورد ایران، این متن ها شامل دو دوسته سند است.

دسته اول که اکثریت این اسناد را شامل می شود به فعالیت های کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و در مرکز آنها سعودی، علیه ایران و حتی در خواست مکرر برای بمباران ایران می پردازد.

در اسناد دیگری به این نکته اشاره شده که پادشاه عبدالله مکررا از آمریکا خواسته که ایران را بمباران هوایی کند.

در یکی از این اسناد، مقام سعودی  از قول عبدالله ایران را به مار تشبیه کرده و از آمریکا می خواهد که سر این مار (ایران) را ببرد.

در اسناد دیگری از درخواست های مشابه مقامات کشورهای دیگر عربی از امارات تا عمان برای حمله به ایران خبر داده شده است.

نکته جالب توجه دیگر در این اسناد، همکاری آشوبگران انتخاباتی با مراکز دیپلماتیک آمریکا و مشاوره برای فتنه چینی علیه کشورمان است. به عنوان مثال یکی از رابطان آمریکایی ها به سفارت این کشور در عشق آباد اطلاع می دهد که اعتراضات باید در قالب ناآرامی مدنی پیش برود. اگر هماهنگ عمل شود و "معترضان کشور را شات داون کنند" و سرکار نروند، باعث می شوند که حکومت دوباره فکر کند. گفتنی ست، نام رابط ها از این اسناد پاک شده است.

اسناد دیگری نیز از طرح هماهنگ سفرای اروپایی برای بایکوت مراسم تنفیذ احمدی نژاد خبر می دهد.

بخشی از این اسناد در مورد اسراییل است. به عنوان نمونه در یکی از این اسناد، دیپلمات آمریکایی، اظهارات نتانیاهو علیه برنامه هسته ایران را بی اساس و برای کاهش فشار از روی خود عنوان می کند.





اما دسته دوم که بخش محدودی از این اسناد را شامل می شود، علیه ایران است.

در یکی از این اسناد، دیپلمات های آمریکایی رییس جمهور کشورمان را با هیتلر مقایسه می کنند و نیات خود را آشکار می کنند. در سند دیگری به نقل از مقامات دوبی، به رییس جمهور ایران توهین شده و او را فردی نامتعادل و ... خوانده اند.

در یکی دیگر از این متن ها نیز فعالیت های هلال احمر ایران مشکوک و در جهت کمک و اسلحه رسانی به به حزب الله و ... اعلام شده است. ادعاهای همکاری ایران با کره شمالی در این اسناد نیز از قول دیپلمات های آمریکایی تکرار شده است.



این اسناد حاوی نکات تامل برانگیز دیگری نیز هست. به عنوان مثال، یکی از دیپلمات های آمریکایی پس از سقوط شاه، در پیامی به واشنگتن، از انقلاب به بروز روحیه خودخواهی ایرانیان تعبیر کرده و پیشنهاد می کند که در مذاکرات آتی با نظام جدید از این روحیه سوء استفاه شود.

در هر صورت هنگام مطالعه اخبار مربوط به این موضوع باید در نظر داشت که این اسناد تحت هر سناریویی ممکن است منتشر شده باشند:

1) انتشار اخبار واقعی و غیر واقعی برای تزریق راحت اخبار غیرواقعی، 2) مهره سوزان عناصر سوخته و یا 3) افشاگری واقعی

نکته دیگر اینکه تا لحظه تنظیم خبر، 23:00 یکشنبه، هیچکدام از 5 منبعی که اسناد در اختیار آنها قرار داده شده است، فایل خام را منتشر نکرده و صرفا به صورت گزینشی بخش بسیار کوچکی از آن را آنهم با حذف و ویرایش منتشر کرده اند.

در صورت انتشار فایل بدون ویرایش این اسناد و آشکار شدن احتمالی اسامی رابط ها، رسوایی مهره سوزان، ابعاد جدیدتری به خود خواهد گرفت. این موضوع از آنجا حایز اهمیت است که بیشتر فراوانی این اسناد نیز مربوط به سال گذشته است.



 

 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۳:۳۵:۲۹
نه آقا !
این هم دسیسه آمریکاست که می خواد اصلاح طلبان و سبزها رو خراب بکنه ...

حتی به این آدم دم مرگ ، محتضر الی الله ، ملک عبدالله رحم نکرده است !

ویکی لیکس !
پدر سوخته !
تو می خوای کفایت سبزهای همایونی رو زیر سوال ببری .... (373726)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۳:۴۷:۴۹
تلویزیون و اصولگرایان که می گن این وی کی لیکس ریگ تو کفششه !!!!!!!!!
اونجایی که یه خبری به درد تون بخوره ریگ تو کفشش نیست اما اونجایی که خبر از دخالت ایران توی عراق و افغانستان رو میده مشکل داره؟
آخه شما برید ابتدا اخلاق خبری رو یاد بگیرید بعد سایت بزنید.
آیا برای اشتباهات قبلی تون معذرت خواهی کردین آیا اصلاً اشتباهاتتون رو قبول دارین؟
مردمی که میان سایت شما رو می خونن بقیه سایت ها رو هم می خونن فکر نکننین می توننین دروغ به خورد مردم بدین.
از روزی بترسین که سبزها خسته بشن و کسانی دیگر بیان جای سبزها
اونها دیگه مثل سبزها نیستند که بلکه یه کمی تند ترند. از اون روز همه باید بترسیم (373727)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۹:۱۷
بابا این سایت الف فکر کرده خیلی زرنگ تشریف داره هر چی به نفعش باشه درج میکنه ! از یک مشت آدم پاچه خوار چه انتظاری داری برادر ؟ (373916)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۵:۴۶:۴۴
آقا مسعود آگاه کسی شک نداره ایران در عراق و افغانستان نفوذ داره نیازی نبود این همه آسمون ریسمون به هم ببافی تا صداقت ها رو زیر سوال ببری . از شما میپرسم آمریکایی که هزاران کیلومتر دورتر از عراق و افغانستان این کشور ها رو اشغال کرده این وسط چی میگه ؟ دخالت آمرکا تو اونجا خوبه ؟ میپسندی ؟ اصلا دوست داری به اشغالگرای آمرکایی کمک هم بکنیم ؟
این طبیعیه کشور های همجوار ما که اشتراکات دینی و فرهنگی هزاران ساله با ما دارند تحت نفوذ فرهنگی و سیاسی ما باشند .چرا مثل ایاد علاوی و دشمنان کشور که این نفوذ کشورت دیوونشون کرده صحبت میکنی ؟آیا علاقه داری کشورت مثل یک کشور خنثی این وسط بشینه و دم گوشش از سوی کشورهایی فرا منطقه در داخل خاک کشور های منطقه مدام بر ضدش دسیسه کنن ؟ یک کم فکر کن وضع خنثی بهتره یا نفوذ ایران در کشورهای دیگه ؟ اگر این حرقهای پوچ حاصل تفکر خودتون بود مساله ای نبود اما افسوس که شما تنها تکرار کننده حرف دشمنان کشور هستید دشمنانی که از سر ناچاری و استیصال زبانهایی را تسخیر کرده اند که در اختیار مغزشان نیست (373941)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۹:۱۸:۵۵
این که آشوب های تهران با غربی ها هماهنگ شده باشه ، به راحتی قابل پیش بینی بود.

مهم اسامی افراد بود که منتشر نکردند. (373788)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۴:۱۲
مگه سبزها از اين خراب تر هم ميشن ؟ (373859)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۰۸:۱۱:۵۶
احمدی نژاد:اسناد ویکی لیکس فاقد ارزش حقوقی است (374058)
 
بهناز
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۴۳:۰۷
به نظر من ما بايد تكليف خودمان را با اين قبيل افشاگري ها مشخص كنيم. نمي شود كه از يك طرف آن بخش هايي كه به نفع ماست به عنوان سند محكم ( نعوذ بالله در رديف محكمات دين ) بدانيم و آن بخش هايي كه مخالف ما نوشته را به عناويني مثل دروغ بافي ويكي ليكس و يا ادعاهاي مضحك ويكي ليكس و غيره برانيم.
لطفا\" نظر بنده را سانسور نفرماييد. (373924)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۰۸:۱۲:۲۳
احمدی نژاد:اسناد ویکی لیکس فاقد ارزش حقوقی است (374059)
 
محمد حسین شوکت فدایی
۱۳۸۹-۰۹-۰۷ ۲۳:۵۹:۵۷
باسمه تعالی

در مطالب عنوان شده فوق چیز جدیدی دیده نمی شود،مطالبی را که همه مردم فهیم ایران می دانند:

- فعالیت های دشمنان ایران از اعراب حاشیه خلیج فارس و در مرکز آنها سعودی؛
- همکاری آشوب طلبان انتخاباتی با مراکز دیپلماتیک آمریکا ؛
- بی اساس بودن اظهارات نتانیاهو علیه برنامه هسته ایران ؛
- طرح هماهنگ سفرای اروپایی برای بایکوت مراسم تنفیذ احمدی نژاد؛
- مقایسه رییس جمهور کشورمان با هیتلر توسط دیپلمات های آمریکایی ؛
- درخواست جاسوسی از سران سازمان ملل در مورد ایران ؛

واما سوء استفاده هایی که در همین مطالب مختصر وجود دارد:

- فعالیت های مشکوک هلال احمر ایران در جهت کمک و اسلحه رسانی به حزب الله

- ظاهرا مهره سوزی آشکار دوستان آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف .اماکدام مهره سوزی، وقتی نام رابط ها از این اسناد پاک می شود ، آیا جز ایجاد سوء ظن نتیجه ای در بر دارد؟

بنابراین با توجه به مهم ترین سئوال مطرح درخصوص چگونگی خروج ودرز این همه اسناد ، در ماهیت ونیات شوم نشر دهندگان این اطلاعات نه تنها جای شبهه باقی نمی ماند ، بلکه هم داستانی آشکار آنها با سیاست مداران نظام سلطه ودر راس آن امریکایی جهانخوار به وضوح دیده می شود. (373732)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۰:۰۷:۲۲
ای الف منافق
کفروا ببعضهم و امنوا ببعضهم؟
همین چند وقت پیش نبود که همین سایت از دخالت جمهوری اسلامی ایران در اغتشاشات و مشکلات عراق و افغانستان گفته بود
اونوقت دسیسه بود حالا یک دفعه شده وحی منزل خجالت بکش برادر جمع کن این نفاق و دو رویی رو
اگر ایمان ندارید لااقل آزاده باشید (373735)
 
بیژن حیدری
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۰:۱۶:۳۴
در مورد صحت اسناد سخت میشه قضاوت کرد ولی از آنجائیکه مقامات کاخ سفید بر آشفته شده اند و اخیرا در سفرهای دیپلماتیک قصد توجیه رفتار ویکی لیکس را نزد اغلب کشورها ، بخصوص کشورهای خاورمیانه را دارند ، پس نمیشه به این راحتی ها از کنار این اطلاعات گذشت.

در خصوص اطلاعات این شبکه از دخیل بستن برخی عناصر خودشیفته و از خود بیگانه در جریان فتنه سال گذشته به مقامات امریکائی ، من چشم بسته تمام اون اطلاعات رو قبول میکنم. میگید نه ؟ یه مدت کوتاهی صبر کنید همه چیز مشخص میشه.... (373730)
 
سیدرضا طباطبایی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۰:۱۶:۵۴
به دلایل زیر به هیچ عنوان نباید بازیچه آنان قرار گرفت و یا الف نباید به این پُررنگی به این موضوع می پرداخت:

1- الف فقط به برخی از موارد آن هم به صورت تک بعدی اشاره کرده است. موارد متناقض زیادی در آن وجود دارد.

2- بنگاه های تبلیغاتی صهیونیست، آمریکایی و اروپایی ، هیاهوی زیادی به راه انداخته اند.

3- نویسنده و مکان آن مشخص است، حتی با او مصاحبه هم کرده اند. آیا آمریکا که اعلام کرده که این افشاگری جان سربازانش را به خطر انداخته به این راحتی از این سایت با شناسنامه معلوم می گذرد و می گذارد هر کاری دلش خواست بکند؟ یعنی نمی تواند فیلتر، هک، دستگیر و از اینجور کارها بکند!

استعمارگران همواره با ایجاد تفرقه و آتش در میان ملتها به نیات شوم خود دست می یابند. بنابراین باید در این خصوص روشنگری گسترده ای صورت بگیرد. (373731)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۰:۱۷:۰۴
وقتی دشمن به دشمن رحم نمی کنه !! (373728)
 
سیدنوید
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۰:۱۷:۳۷
به نام خدا
هنوز هویت پایگاه ویکی لیکس مشخص نشده
به نظر من این یه بازی جدیده! باید مراقب بود و با احتیاط در رابطه با این اسناد سخن گفت
آمریکا حسابی رو مکالماتش دقت داره و بعیده که این اسنادش لو بره
پس بهتره سیاستمداران ما مراقب باشن (373736)
 
امیر همتا توسّلی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۱:۱۰:۰۵
این اطلاعات برای وطن دوستان ایرانی‌ و بسیاری از افراد فهمیده حکم تأئید اطلاعات را دارد و نه خبر غیر منتظره. کدام ایرانی‌ با شعور از دشمنی عربستان و امارات و دیگر شیخک‌ها نسبت به ایران و ایرانی‌ بی‌ خبر است؟ کدام وطن دوست حقیقی‌ از خیانت اصلاح طلبان به ایران و مردم خود بیخبرند؟

چه کسی‌ از دلدادگی سبزها به غرب و به خصوص آمریکا بی‌ خبر است؟

تمام این موارد قبلا با شواهد دیگر خود را بروز داده بودند، و حالا ارباب سبزها، بنده پروری‌ کردند و عصبانیت خودشون رو از بی‌ عرضگی آنها به شکلی‌ ظریفانه نشان میدهند.

البته از معرفی‌ آقای کروبی به عنوان یکی‌ از صد اندیشمند برتر دنیا توسط فارین پالیسی(لطفا نخندید)که دیروز اتفاق افتاد هم می‌شه به عنوان دلجوئی از شخص ایشان که بسیار برای چنج یا همون تغییر خودمون زحمت کشیده بود و هنوز اندک امیدی به او دارند ،برداشت کرد. احتملاً هفته دیگه ننه جون ایشان هم به عنوان با فراست ترین مادربزرگ دنیا تقدیر خواهد شد. (373743)
 
شريف
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۳:۲۲
ببخشيد امير جان اگر وقت كردي بقيه بخش هاي گزارش هاي ويكي ليكس رو هم بخون.
مي دونستي در مورد انتخابات چي نوشته؟؟
اگر قرار باشه حرف خارجي ها ملاك باشه
خيلي حرفهاي ديگه هم مي تونه مطرح بشه. قضيه رو گرفتي يا نه؟؟
سر بسته نوشتم كه الف سانسورش نكنه. (374190)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۱:۱۰:۱۱
CIA خیلی راحت می‌تونه لابه‌لای این اسناد، اسناد مورد علاقه‌ش رو بگنجونه!
هر وقت نام یک مأمور اطلاعاتی آمریکا یا انگلیس یا اسرائیل بدون سانسور در این اسناد آمد و لو رفت، آن وقت من باور می‌کنم. (373741)
 
سلام
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۱:۲۴:۳۴
هدف از انتشار اين اسناد ايجاد تقابل ميان ايران و كشورهاي مسلمان همسايه و نيز تقويت جريان افراطي در ايران است. (373748)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۱:۳۶:۰۵
البته کمی بعیده که آمریکا بخواد رابطشو با سعودی ها سر هیچ و پوچ دستی دستی خراب کنه و شرمندشون کنه. (373750)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۵:۲۳
فکر کنم شما از آنهایی بودی که وقتی اعراب به سر کردگی صدام به ایران حمله کردند می گفتید جنگ نکنید اینها هم مثل ما مسلمان هستند ؟ شایدم کمک های میلیاردی اعراب به صدام رو فراموش کردی؟ (373915)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۱:۲۴:۳۹
رابط دیگه چیه؟

سر کار نرفتن هم باید از امریکاییها یاد گرفت نکنه تحریم کارکنان زمان انقلاب هم از مشاورت امریکا یاد گرفتید (373745)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۲:۲۲:۰۵
نکته جالب درباره نحوه گزینش و انتشار این اسناد این است که روزنامه هایی مثل گاردین و اغلب رسانه های غربی تا جایی که می شود دنبال کرد بیشتر روی اسناد مرتبط با ایران تمرکز کرده اند. انگار ویکی لیک فقط اسناد مرتبط با ایران را منتشر کرده است. (373758)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۲:۲۲:۲۸
ویکی لیکس ساخته جورج سوروس یهودی صهیونیست است که با دولت آمریکا روابط نزدیک دارد. ابزاری در دست اشغالگران برای به بازی گرفتن افراد بیسواد و بی اطلاع که اطلاعاتی بمنظور همراه کردن این افراد با مقاصد پلید جنایتکاران گاه و بیگاه انتشار می دهد. آسانج عاملی خود فروخته بیش نیست. این مرد نوکر صفت از داستان ساختگی یازدهم سپتامبر مبنی بر اینکه 19 عرب با کاردهای جعبه باز کنی دو دولاری چندین هواپیما را ربودند و به ساختمانها زدند و ساختمانها را مانند تخریب کنترل شده به زیر کشیدند موافق است مانند نوام چامسکی مکار صهیونیست و هرکس غیر از این بگوید - بازهم مانند نوام چامسکی عامل دولت آمریکا و صهیونیسم - به توطئه سازی محکوم می شود. جالب است که چامسکی و یهودیان \"مترقی\" دیگر که همگی به صهیونیستهای مخفی معروفند حمایت میکنند.
گوردن داف می نویسد:

With Mossad running around Mosul, operating out of Erbil, supplying and advising the terrorist PKK, not a word is mentioned. Instead, poor Iranians are swimming the Euphrates with explosives strapped to their chests.



http://dissidentvoice.org/2010/10/ho-hum-more-wikileaks-%E2%80%9Cchickenfeed%E2%80%9D/ (373757)
 
kamal
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۳:۱۷:۲۱
اگر چه محتوای گزارشات موسوم به محرمانه به خارج می تواند درست باشد ولی زمان انتشار این گزارش و اینکه تقاضای عربستان از آمریکا برای حمله به ایران در صدر اخبار رسانه های آمریکایی قرار گرفته است را باید مشکوک دانست .بنا بر قوانین آمریکا انتشار اطلاعات سری که امنیت امریکا را به خطر می اندازد جرمی بسیار بزرگ است که برای متخلفین میتواند مجازات مرگ همراه داشته باشد و باور کردن این که این اخبار از سوی تنها گروهی ناراضی در وزارت امور خارجه امریکا منتشر شده کمی مشگل است .تشدید تنش ها در خاور میانه و در بد ترین حالت ایجاد یک جنگ بزرگ بین ایران و عربستان می تواند تا حدودی منافع آمریکا در منطقه را تامین کنند ، این جنگ ایران را ویران و به گشایش یک بازار بزرگ فروش اسلحه انجامیده و به اقتصاد بیمار آمریکا جان تازه ای خواهد بخشید ......آدم دانا از یک سوراخ مار دو بار گزیده نمیشود . (373761)
 
محمدحسین
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۳:۴۴:۵۰
ببینید در همین چند ساعت رسانه‌های غربی چه قشقرقی به پا کرده‌اند:
http://news.google.com/news/search?pz=1&cf=all&ned=us&hl=en&q=iran&cf=all&as_qdr=d&as_drrb=q

«صادرات موشک پیشرفته‌ی کره شمالی به ایران که برد آن به اروپای غربی و مسکو می‌رسد»
«عدم اعتماد متحدان منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه به ایران»
«اسناد منتشر شده تهدید هسته‌ای ایران را روشن می‌کنند»
«ویکی‌لیکس: کشورهای خاورمیانه خواستار حمله به ایران بودند»
«ویکی‌لیکس: هلال احمر برای ایران اسلحه قاچاق می‌کرد»
«اسناد سفارت آمریکا: ایران نقشه‌های رآکتور را از بازرسان هسته‌ای پنهان کرد»
«\'سران عرب خواستار حمله به ایران شدند\'»
«اسناد سفارت آمریکا: اسرائیل هشدار داد: ایران خواستار دستیابی به بمب (اتمی) است»
«چین تشویق به قطع ارسال قطعات موشک از کره‌ی شمالی به ایران شد»
«اسناد سفارت آمریکا: ایران تلاش می‌کند نتیجه‌ی انتخابات عراق را تغییر دهد»
«عصبانیت آمریکا از ارمنستان به خاطر ارسال اسلحه به ایران»
«ابوظبی خواستار انجام کاری برای جلوگیری از تحقق ایران هسته‌ای است»
«امارات از دخالت‌های ایران ناراحت است»
«اسناد سفارت آمریکا: فرار شگفت‌آور شهروند آمریکایی از ایران» - «سند سفارت فرار آمریکایی مسن را از ایران شرح می‌دهد»
«اسناد سفارت آمریکا: نخست‌وزیر قطر: ایرانی‌ها به ما دروغ می‌گویند»
«شاه بحرین می‌گوید برنامه‌ی هسته‌ای ایران باید متوقف شود»
«اسناد افشایی ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که آمریکا در حال تلاش برای برقراری نظم در روابط پر هرج و مرج جهان است»
و قس علی هذا.

و از همه جالب‌تر، تحلیل جروزالم پست روزنامه‌ی اسرائیلی:
«ویکی‌لیکس اسرائیل را تبرئه می‌کند، به آن آسیب نمی‌زند»
http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=197131 (373763)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۵:۳۶:۱۸
لطفا\" روی نقطه های گذاشته شده روی نقشه جهان کلیک کنید تا \"اسناد\" درز شده را ببینید.

نگاهی به \"اسناد\" مخابره شده به کشورهای متفاوت بخوبی روشن می سازد که عامل سوروس و ارتش آمریکا یعنی جولیان آسانچ این ها را برای مطرح کردن ایران و عاصی کردن جامعه جهانی که بگوید: \"بابا خفه شدیم یا بزنید یا ول کنید\" صورت گرفته است.
ایرانیان موظفند که این نوکرپست و بی مایه و عاملین اصلی یعنی صهیونیست ها و نوکران سیاه و سفید در فاحشه خانه های غرب که به کاخ سفید، کنگره ، سنا و دیگر مراکز قدرت مشهورند را در رسانه های جهانی بشدت افشا و نقاب از صورت کریه و جنایتکار آنان بردارند.
از \"اسناد\" درز شده بخوبی مشهود است که ممکن است چند نفر از خودفروشان خارج از کشور که نام \"اپوزیسیون\" بر صورت خائن خود حک کرده اند را بکشند و سپس آن را به دولت ایران نسبت دهند.

همانطوریکه می دانید قبلا\" کلفت صهیونیسم یعنی عبادی با گم شدن فردی بنام داریوش شکوف - یک فرد بی نام و نشان - در آلمان سعی کرد که گم شدن او را به دولت ایران بچسباند و با این کار $$$$ های بیشتری به حساب بانکی خود که با کمک دشمنان ایران فربه شده است بفرستد ولی با افشا کردن این لکاته صهیونیسم نقشه او بر آب ریخته شد و دست از پا درازتر به سوراخ خود پناهنده گشت. تا می توانید این اوباش ها افشا کنید.

به این سری از \"اسناد درز شده\" می توان اسناد \"ایران\" نام برد. شرمتان باد

http://www.guardian.co.uk/world/interactive/2010/nov/28/us-embassy-cables-wikileaks (373768)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۷:۱۱:۳۷
کاشکی از بلندشدن دلقک وارانه ی نمایندگان کشورهای غربی هنگام سخنرانی احمدی نژاد هم مطلبی منتشر می کرد جالب تر می شد. (373771)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۷:۲۳:۴۰
چمد وقت پيش هم كه ويكي ليكس اسنادي منتشر كرد ايران را به دست داشتن وقايع در عراق متهم كرده بود ، آيا آنها هم صحت دارد؟ (373775)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۷:۳۴:۲۷
عقل حکم می کند که:

باید همه اسناد توسط یک مرکز مهم کشوری مثل وزارت خارجه یا وزارت دفاع و یا یک از دانشگاههای کشور جمع اوری ونگهداری شود.
ممکن است این اطلاعات از اینترنت حذف شود. باید حتما این اسناد هم بصورت نوشتاری و هم الکترونیک در مرکزی جمع آوری شود.
نکته دوم آنکه در دعوا حلوا تقسیم نمی شود. اگر اسنادی بسود ما هست طبیعتا علیه ما هم هست نباید در این مورد تردید نمود. بنایراین هنر ما در این است که بتوانیم اولا همه اسناد را بررسی تحلیلی کنیم آن بخش که بسود ما است با هنر مندی از آن بهره برداری دکنیم و آن قسمت که علیه ما است برای آن پاسخ ماسب پیدا کنیم.
اینها نعمت های خداوندی است که تحت عنوان گردش اطلاعات آزاد در اختیار ما قرار گرفته است. نباید در مورد حفظ ونگهداریو بهرهبرداری دقیق آنها کوچکترین غفلتی شود که خدا مار نخواهد بخشید. این کار هم نیازمند هزینه است باید مرجعی هزینه این کار مهم را تقبل نماید. (373777)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۸:۱۲:۳۰
« اَلهمّ الشغَلِِ الظّالمینَ بالظّالمین» (373780)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۸:۱۴:۴۵
چطور ان قسمتهايي كه به ضرر ايران است همه را دروغ مي خوانيد اما بقيه مطالب ان را صحيح مي دانيد!! (373781)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۸:۲۲:۵۳
chera khod resanahaye irani be http://wikileaks.org/media/about.html nemiravand va akhbar ra download va nalayz nemikonnanad? chera baraye yek masaeleh jozee mesle ien be manabee khabary khareji vabasteh bashim (373784)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۹:۲۷:۴۴
خب پس چرا مرتب ایرانیان ابله به مکه سفر می کنند. چرا تبلیغ نمی کنید که مسلمانان ملکه رفتن را تحریم کنند.
وقتی همچنین دولت تروریستی که مرتب دستش بخون مردم شیعه آلوده است چرا کشورهای اسلامی مکه رفتن را - حداقل - تحریم نمی کنند. آیا می ترسید مردم از اسلام رویگران شوند؟

چرا ایرانیان پول خود در چنینه کشور بی آبرو، دزد ، نوکرصفت و دشمن مسلمانان خرچ می کنند.

رفتن به مکه باید مانند اسراییل ممنوع و هر کس غلط کرد و به آنجا رفت به حبس و جریمه محکوم گردد. جلوی اوباشانی مانند جاسوس سیا هم گرفته می شود. اغلب از طریق \"مکه رفتن\" به دست بوسی سفارت آمریکا و اسراییل می روند. (373751)
 
سعید_
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۰۹:۵۱:۵۸
اینکه پول خود را در عربستان خرج نکنیم درست است
ولی نمیتوانیم مکه و حج را فراموش کنیم و به آل سعود بسپاریم باید برویم و حضور خود را هم حفظ کنیم تا هم وحدت داشته باشیم و هم اینکه بگوییم دفاع از حج وظیفه همه مسلمانان است و ما هم سهیم هستیم
در سوریه هر پولی که به داخل ضریح قبور مبارک ریخته میشود برای غیر شیعه خرج میشود آیا باید آنها را هم فراموش کنیم و به سوریه نرویم یا باید دفاع کنیم و حضور داشته باشیم ولی با پول شیعه به آنها قدرت ندهیم که بر علیه شیعه کار کنند
این موضوع نیاز به تبلیغ و فرهنگ سازی دارد که ما متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل میکنیم (374323)
 
ویکی دان
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۰۹:۴۴:۱۷
پیشنهاد می کنم به دام ویکی لیکس بازی نیفتید! اگر شما به دلیل چهار تا سند مشکوک که به نفع خودتان است به آن مهر تایید بزنید، فردا که از توی این کوه سند، هزار تا سند بر علیه شما درآمد نمی توانید زیرش بزنید و تایید خود را پس بگیرید. حالا که از خوشی دارید سکته می‌کنید که یک سند بدون مهر و امضا از یک سایت بی اعتبار حرف‌های شما را تایید کرده و بالاخره به یک سند رسیدید که نشان داد از اول درست می‌گفته‌اید! یادتان باشد، دو روز دیگر همین اسناد هزاران مورد خلاف شما را نشان خواهد داد و آنوقت خوشی تو گلویتان می‌ماسد. (373792)
 
ژرف محور 1
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۰:۴۲:۰۶
يك نكته مهم اين است كه آقايان هميشه در مجالسي كه عربها تنها هستند شركت مي كنند و وقتي مي پرسيد مي گويند خودشان اسرار داشتند كه ما شركت كنيم در اينجا چند جمله از ملك عبدالله را كه به آقاي متكي گفته شده مي بينيم:
King Abdullah of Saudi Arabia urged Iran\'s foreign minister to \"spare us your evil\" in a meeting

ترجمه :ايشان در يك جلسه اي (سران عرب) به آقاي متكي مي گويند كه \"شرتان را از سرمان كم كنيد!\"
آيا اين است صحبت هاي دوستانه ؟آيا اين است نظرات منطقه اي مشترك؟ تاكي مي خواهيم جلوي اين عربها كه هيچ احترامي براي ما قايل نيستند سرمان را زير برف ببريم؟ (373815)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۰:۴۳:۴۳
اسناد بسیار چالب ودر عین حال جدی است:

یکی از اسناد بسیار جالبی در مجموعه اسناد اخیر منتشر شده است موضوع درخواست وزارت خارجه اسرائیل از سفارتخانه های این رژیم در ده کشور اروپایی است که با هزینه کردن و استخد ام افراد اکادمی، روزنامه نگار، دانشجو از میان جامعه یهودیان ومسیحیان مباردت به بهبود چهره اسرائیل نمایند.
در دستوالعمل نحوه بهبود چهره اسرائیل اشاره به نقض حقوق بشر در کشورهای عربی وایران مورد تاکید قرار گرفته است.
نگاه کنید موضوع سکینه آشتیبانی که با نادانی برخی از دست اندرکاران بصورت بوق تبلیغاتی قرار می گیرد.
حتی بعید نیست خود سکینه آشتیانی نز قربانی توطئه ای قرار گرفته است تا آز آن برای مطامع اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.
والا موضع کم در کشور ما اتفاق نمی افتد و هیچکدام نیز به چنین رای هایی که مورد وهن کشور ما است منتهی نشده است.
در واقع دشمن از سادگی و حماقت برخی از مسئولان ما حداکثر استفاده را برای بسیج افکار عمومی جهان علیه ما استفاده نموده است. (373816)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۰:۴۴:۰۵
الف ، حول و دستپاچه نشو .مواظب باشيد در شو تبليغاتي غربيها گم نشيد. (373817)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۰:۵۸:۵۰
باید توجه کرد که اگر این کار حساب شده و عمدی هم باشد باید بعضی از اسناد واقعی باشند و بعضی مهره های سوخته را از دور خارج کند
در هر حالتی درصدی از اسناد واقعی است ولی نباید اسناد واقعی را غیر واقعی و برعکس اسناد غیر واقعی را واقعی بگیریم

احتمال اینکه تمام این حرکت یک سناریو برای یک هدف بزرگتر باشد و برای آن در حال قربانی کردن قسمتی از اطلاعات باشند بسیار زیاد است
بعد از بحران مالی آمریکا و جهان معلوم شد بسیاری از شرکتهای بزرگ اروپایی توسط شرکتهای آمریکایی خریداری شده است و این شوک اقتصادی به سود شرکت های بزرگ آمریکایی تمام شده است (373822)
 
cia
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۱:۲۳:۲۳
100% اکثر اسناد ویکی لیکس هدفدار و با برنامه پخش شدند چرا؟چون
1_یعنی آمریکا نمیتونه صاحب سایت رو ترور یا برباید؟یا اصلا سایت رو هک کنه؟
2_این اطلاعاتی که میگن درز کرده قبلا هم خودمون میدونستیم اگر راست میگن(ویکی لیکس) اطلاعاتی که کسینمیدونه منتشر کنه مثلا اسم ماموران رابطها و ... و کلا اطلاعات کلیدی و کاربردیتر (373834)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۲:۱۱:۵۱
از سايت الف انتظار نميرفت كه اينگونه عجولانه به اين اطلاعات استناد كند چرا كه اولا اهداف منتشر كنندگان و صحت و سقم اسناد محل تشكيك جدي است و ثانيا\" مقدار زيادي از اين اسناد ظاهرا\" بر ضد منافع كشورمان است.
الف جان تحمل انتقاد داشته باش سانسور نكن! (373863)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۱:۵۷:۲۲
کاملا انتظار می رفت!اگه غیر از این عمل می کرد عجیب بود! (373999)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۳:۰۹
تو سندای ویکی لیکس اومده که بسیاری از بمبگذاری ها و ترورها در عراق توسط مقامات ایرانی انجام شده. چطور به این سندا استناد نمیکنید؟

در ضمن اگه رسانه های سبز میخواستن از سندای ویکی لیکس استفاده کنن، همین شما \"الفیها\" میگفتید سبزا به رسانه های استکباری استناد کردن

واقعا براتون متاسفم (373894)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۱:۲۴
پادشاه عبدالله مکررا از آمریکا خواسته که ایران را بمباران هوایی کند.!!

جالبه این تا دیروز عنوان مطلب بود بعد برش داشتید !

هر چیزی که به نفع باشد از این اطلاعات درج می کنید ؟

هر چه از این اعراب تویی سر شما بخورد بیشتر لذت می برید نه ؟ (373909)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۳:۰۵
آقایان الف هر چه به نفع شما باشه درسته هر چه نباشه دروغ نه ؟ (373912)
 
موسي
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۱:۰۲:۴۰
بنده فقط نقل قول رئيس جمهور را در مورد اين سايت قرار ميدهم:
http://alef.ir/1388/content/view/87666/ (373987)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۱:۰۷:۳۸
همه با هم ...
ندا
ندا
ندا
ندا
ندا
ندا
ندا
چرا کسی صداش در نمی آید... من نمی خواهم کشته شدن ندا را زیر سوال ببرم ولی ... ببینید کدام یک برای کشورمان سودمند بودند کدام یک برای آینده این مملکت تلاش می کردند ... چرا اینو پیراهن عثمان نمی کنید مگه این دو شهید برا مملکشون و خدمت به سربلندی کشورشون کشته نشدن ...بی غیرتا حتما باید شیمون پرز و کنگره آمریکا با بوق بی بی سی و صدای آمریکا مرثیه سرایی کنه تا صداتون دراید... (373988)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۱:۲۲:۴۴
اسناد ویکی لیکس یک مجکوعه است چرا اقایان نومن ببعض و نکفر ببعض میباشند یا همه درست یا همه غلط (373990)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۱۰:۰۴:۵۳
Jonathan Azaziah. می نویسد:


The target of Wikileaks’ second release was the Islamic Republic of Iran. The objective of this operation was to slander two of the very few entities on earth resisting Israel, Hezbollah and Iran; as well as cover up the Zionist fingerprints all over the mutilation of Iraq. The IAEA has already inadvertently foiled the Zionist plan to attack Iran based on the nuclear premise, confirming that the Iranian nuclear program is peaceful in nature and has nothing to do with weaponization (34). The Zionist hasbara experts needed to try something new; through Wikileaks, the accusations of the Zionist Bush administration against Iran have resurfaced under the guise of ‘whistle-blowing.’ What a sham.

لب کلام اینستکه ویکی لیکس بوسیله اسراییلی ها برای بازی دادن مردم بیسواد و جاهل بمنظور پروگاندا برای پیاده کردن
اهداف پلید صهیونیسم ساخته شده است.


http://empirestrikesblack.com/2010/11/wikileaks-is-not-what-it-seems/ (374082)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۰۱:۰۰:۲۹
بسمه تعالی
در قضاوتهاو عملکردهایمان طوری قضاوت و عمل کنیم که بدانیم روزی در برابرپیشگاه الهی پاسخگو خواهیم بود و نه رهبر و نه به قول بعضی ها سران فتنه به دادمان خواهند رسید. قرآن و نهج البلاغه بهترین راهنماهستند چه بسا پیامبر فرمودند تمسک به ایندو، راه صلاح را نشان خواهد داد و نیازی به راهنمائی های آمریکاییها نیست به امید ایرانی آباد و سرافراز (374290)
 
دکتر ف
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۲۰:۰۷:۰۲
اکثر این اسناد صحت دارند ولی در انتشار ان سه مطلب مهم مد نظرمیباشد:
الف-زمان انتشار هر مطلب بدقت انتخاب شده است،بطوریکه اکثر مطالب تاریخ مصرفش گذشته ویا قبلا بنوعی محرز شده و کارشناسان مربوطه به ان رسیده اند.
ب-همه اسناد موجود در مورد یک موضوع انتشار نیافته و بصورت کاملا گزینشی عمل میشود.
ج-بعضا سندسازی در موضاعات مهمتر انجام شده است.و با انتشار اسناد واقعی کم اهمیت،این اسناد حمایت میشود.
و گر نه جمع کردن ویکی لیکس از راههای مختلفی میسر است وبرای سرویسهای اطلاعاتی غرب یک دقیقه است.سناریوی دستگیری مدیر سایت ویکی لیکس هم در راستای جلب اعتماد بیشتر مخاطبین و جنجال سازی است. (374517)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.