نظر منتشر شده
۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 87599
آمریکا به عوامل خود در ایران اعتماد ندارد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۹


 



ایالات متحده به عوامل خود در ایران اعتماد ندارد.

 

به گزارش "الف"، اسناد مشکوک جدید منتشر شده توسط پایگاه ویکی لیکس نشان می دهد که آمریکا به عوامل خود در داخل ایران نیز اعتماد ندارد.

 

بنابر این گزارش، در پیامی که کنسولگری آمریکا در استانبول حدود 15 ماه پیش به واشنگتن مخابره کرده است، فردی که به گفته این کنسولگری، یکی از تجار دوست [...] است با مراجعه به این کنسولگری ادعاهایی را مطرح می کند.

 

وی برای خوش آمد کنسولگری ادعاهایی را مطرح می کند که در ارزیابی کنسولگری، شایعاتی سابقه دار و دور از واقعیت عنوان می شود.

 

این تاجر، ادعاهای مضحک چند سال پیش مایکل لدین مبنی بر ابتلای رهبر انقلاب به سرطان خونی را تکرار می کند و همانند وی به نقل از برخی افراد عنوان می کند که عنقریب رهبر ایران در اثر بیماری سرطان خون درخواهد گذشت! و به همین دلیل هم هست که معترضان رده بالا فعالیتی نمی کنند و "کار را به طبیعت سپرده اند"!

 

این در حالی است که از زمان انتشار شایعات لدین، چندین سال! و از زمان  ارسال پیام کنسولگری به واشنگتن بیش از 15 ماه! گذشته است و رهبر انقلاب هر روز با نشاط بیشتر سکان رهبری انقلاب اسلامی را در دست دارند.

 

این تاجر همچنین ادعا می کند که کارگران در اعتراض به نتایج انتخابات در حال "اعتصاب عمومی غیرقابل مشاهده" (!) هستند.

 

وی در تشریح این اعتصابات انتخاباتی غیرقابل مشاهده می گوید که "صدها هزار" نفر در همه بخش های خصوصی و دولتی در اعتصاب هستند و اگرچه به سر کار خود بعد از اعلام نتایج برگشته اند اما کار نمی کنند!

 

این تاجر عامل آمریکا، همچنین به نقل از یکی از نامزدهای وزارت دولتی که قرار بود موسوی تشکیل دهد، مطرح می کند که در انتخابات اول موسوی و بعد کروبی بوده است!

 

کنسولگری آمریکا ادعاهای وی را بسیار دورتر از واقعیت ارزیابی کرده و این ادعاها را به انگیزه های تجاری وی، خاصه با توجه به تاکید او مبنی بر گسترش ارتباط با شرکت های خارجی، مرتبط می کند و به صورت ضمنی وی را فردی می داند که دنبال کار و کاسبی خودش است.

 

گفتنیست، ادعاهای ویکی لیکس در مورد افشاگری بودن انتشار این اسناد یا احتمال درز عمدی اطلاعات توسط دولت آمریکا به منظور تزریق اطلاعات نادرست در قالب افشاگری محل تردید است و در هنگام مطالعه این اسناد باید به این مساله دقت کرد.



خبرنگار: علیرضا ابراهیمی



 
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۱:۴۶:۰۷
اگر جای تردید است تو چرا انتشار میدی؟ (373847)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۲:۰۷:۰۴
آزادی بیان عمو اگر انتشار ندهند ما نق میزنید اگر انتشار بدهند باز نق می زنید ؟ زیر سایه درخت نشسته و از زمین و زمان ایراد می گیرید ؟ (374002)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۲:۲۲:۰۰
الف جان

اگر به قول خودتان اين اسناد \"مشكوك\" است، پس چرا آنها را نقل مي‌كنيد؟!!!

اگر هم راست است، همه آن راست است يا تنها بخشي از آن؟!!!

بالاخره تكليف ما را روشن كنيد!
كدام بخش را باور كنيم و كدام بخش را باور نكنيم؟! (373869)
 
مرادی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۸:۵۵
چرا به اصل قضیه یعنی اوج آزادی بیان در امریکا اشاره نمیکنید؟ همه میدونن که ویکی لیکس این اسناد رو از طریق افسران اطلاعاتی ناراضی امریکایی بدست اورده وتردیدی نیست در اونها ولی شما نگاه کنین که دولت امریکا نتوانسته ونمیخواهد غیر قانونی جلوی انتشارشان رو بگیره! ماجرای تاسف وزیر امریکایی جالبه که میگه: متاسفیم که قانونی که با توسل به اون جلوی کارنشر اسناد رو بگیریم در کشور وجود نداره ونمیخواهیم غیر قانونی کار کنیم و افکار عمومی حقشان دانستن است. فوق العاده است، شما که چاپ نمیکنین ولی بخونین خودتون وتحقیق کنین لطفا\" ممنون (373895)
 
Jahan
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۲:۵۰:۴۴
آقای اوج آزادی! بنظر میرسه شما تا بحال آمریکا نبودید و یا به مسائل سیاسی آمریکا وقف نیستید. (374010)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۳:۴۳:۴۸
آقا می شه شما بیخیال آمریکا بشین؟ (373900)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۰۹:۵۹:۰۵
منظورتون اینه که بی خیال شیطان بزرگ بشیم
ما هم همین رو میگیم میشه شیطان بزرگ بی خیال ما بشه ولی نمیشه
ما کاریش نداریم اون پای همه رو گاز میگیره و قلدری میکنه و میخواد با علم و اقتصاد و سلاح و فتنه همه رو تو چنگال خودش داشته باشه
ما فقط بله قربان گو نیستیم و اگر نه با اونهایی که اربابی اون رو پذیرفتن زیاد بد نیست و فقط گاهی بهشون زور میگه و ازشون سوء استفاده میکنه و افکار سنتی مردمشون رو سکولار میکنه
ولی ما ارباب نمبخوایم چون هنوز یک جمله را در تاریخ می شنویم
هیهات من الذله (374326)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۳:۴۴:۰۹
صفحه اولتون بیشتر از اینکه خبر از ایران باشه، خبر از آمریکاس (373901)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۴:۳۸:۰۳
الف جان فکر کردی ما انگلیسی بلد نیستیم؟ چرا هر جا شو که دوست دارین چاپ کردین!
در این اسناد از ترور نوری زاده هم صحبت شده چرا اونو ننوشتی؟ (373921)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۱۰:۰۳:۳۵
\"الف جان فکر کردی ما انگلیسی بلد نیستیم؟ \"
اتفاقا شما خوب هم انگلیسی بلدی
کی گفته این اسناد درسته و مرجع هست که پیاده نظام دشمن شروع کرده به تحلیل موضوعات و متهم کردن و ایجاد تفرقه
تفرقه بیانداز و حکومت کن صفت انگلیسی هست
ایجاد شبهه و تفرقه در سرزمینهای اسلامی و رخنه در اتحاد اونها چه نوع سیاستیه ؟ (374329)
 
حمید رضا طراوت
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۱۵:۳۹:۰۳
تو اسناد ویکلیکس یک اسم پاک شده که یک سری اطلاعات از ایران به موساد میداده و آنها هم به سیا و شرح حال آن طوری که نشان میده این یارو آدم نیست چون تو 2 صفحه بعدش درست چند دقیقه بعد اعلام کرده در حال گزارش از جنوب لبنان است.
با توجه به تعداد حروف پاک شده یک کلمه 3 یا 4 حرفی که ما چنین اسمی فقط برای علی و رضا داریم Ali و Reza حالا جالب بگم یکجا اول اسم پاک نشده حرف E یکجا دیگه هم از یک نفر کمک خواسته شده که آخر اسم 5 حرفی آن پاک نشده …ry اینها دو کلمه انگلیسی هستند که احتمال 95 درصد باید Elf , Fairy و یک جا دیگه هم به صراحت از Exorcism نام برده شده حالا نمیدونم آیا این کلمات معانی دیگه میده یا نه به هر حال این نشون میده این موجود از طرف ایران دستگیر شده و موساد متوصل به Exorcism شده است.حالا به این توجه کنید2 ماه پیش یک نفر از وزارت اطلاعات تو دانشگاه اصفهان برای اساتید بسیجی (مقابله با جنگ نرم)سخنرانی می کرد از روشهای جدید جاسوسی یک اشاره تلویحی هم به جاسوسی از طریق جن کرد ولی همه خندیدند.
آدرس سایت هم http://cryptome.org/0154/eo-iran_1738.pdf ولی صبح امروز پاک شده شما ببینید پیدا میکنید. (373939)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۱:۵۹:۴۲
اینجا که منطقه ممنوعه است .نظری نمی شه داد طبیعتا.
سوسک می شیم اگه نظر بدیم. (374001)
 
امیر همتا توسّلی
۱۳۸۹-۰۹-۰۸ ۲۲:۵۳:۴۵
خوشم میاد که وطن فروشان سبز به جزّ جزّ افتادن و سعی‌ می‌کنن با ادعای ترور یک آدم مخبّط مثل نوری‌زاده، گند خودشون رو بپوشونن. حقشونه، از اینهمه خیانت به ایران باید هم به جزّ جزّ بیفتین. (374013)
 
زیبا
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۰۰:۴۸:۳۲
آقای احمدی نژاد که می گوید تمام داستان ویکی لیکس توطئه برای به هم زدن رابطه ما و برادران عرب است! (374026)
 
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۰۹:۴۹:۵۲
Wikileaks, founded by Julian Assange, fits this description perfectly, right down to the letter.

Seemingly overnight, it has become one of the biggest ‘whistle-blowing’ agencies in modern history. In reality though, it is one of the biggest disinformation projects in modern history, and it may be the most dangerous because it is masquerading as an organization of truth. The information released by Wikileaks isn’t new; it isn’t groundbreaking; it doesn’t hurt the US as much as people think, it’s fractional really; and it is overloaded with as much as propaganda as the day-to-day Zionist media is. This propaganda is benefitting someone. And that someone is the illegal usurping entity of Israel. Even the Israeli government itself thinks so (

http://empirestrikesblack.com/2010/11/wikileaks-is-not-what-it-seems/ (374076)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۱۰ ۱۷:۳۹:۵۵
رئیس جمهور انگشت به نقطه ای گذاشته که آمریکا و صهیو نیست ها قصد دارند ضر باتشان از آنجا به ایران وارد کنند ولی کور خواند توطئه شان توسط رئیس جمهور لو رفته و عربهاهم آنقدر کودن نیستند در طول 8 سال جنگ تحمیلی اقتدار ایران را محک زده اند . (374481)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.