نظر منتشر شده
۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 88640
شبکه اِن.بی.سی: ایران تحریم ها را دور می‌زند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۴
بخش خبری الف

 شبکه اِن.بی.سی در گزارشی به بررسی تاثیر تحریم ها علیه ایران پرداخت و اعلام کرد: حضور آمریکایی ها در ایران ممکن است اتفاقی غیرعادی و نادر باشد اما به رغم تحریم های آمریکا علیه ایران، محصولات آمریکایی از طریق جزیره کوچکی به نام جزیره کیش راه خود را به ایران پیدا کرده است.

 

به گزارش الف ، شبکه اِن.بی.سی در این گزارش به بررسی فعالیتهای گسترده تجاری و واردات کالا به جزیره کیش پرداخت و از این جزیره در ایران به عنوان یک مسیر مهم واردات کالاهای خارجی به ایران یاد کرد.

 

" ریاض قهوه چی" یک کارشناس امور تجارت در گفتگو با این شبکه آمریکایی گفت: در حال حاضر اکثر کالاهایی که تحت تحریم علیه ایران صادراتش به این کشور ممنوع شده، به طور غیرمستقیم وارد جزیره کیش می شود و از این منطقه به سراسر ایران توزیع می شود.

 

شبکه اِن بی سی در ادامه گزارش خود در تشریح موقعیت جغرافیایی جزیره کیش عنوان کرد: در این جزیره حدود 20 هزار نفر به طور دائم ساکن هستند و حدود 15 درصد از صادرات ایران از این منطقه انجام می شود.

 

ان بی سی در ادامه اعتراف کرد: به  رغم اینکه ایران با تحریم های گسترده از سوی آمریکا و چند کشور اروپایی روبرو است، اکنون شاهد این هستیم که حتی کالاهای آمریکایی در جزیره کیش خرید و فروش می شوند.



 
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۱:۳۰:۳۳
این هم یکی دیگر از رفتارهای دوگانه آمریکا در قبال کشورهای مخالفش.
در فرصتهای مختلف و در اجلاس های گوناگون جهانی تا می توانند ایران و ایرانی را به عنوان کشوری که صلح جهانی را به خطر می اندازد معرفی می کنند و در رسانه های دروغگویشان ایران را حامی تروریست می خوانند و به کشورهای دیگر اجازه نمیدن با ایران مراودات تجاری داشته باشن. حالا خودشون می شن کاسه داغتر از آش.
باید این کالاها رو تحریم کرد تا آمریکا و آمریکاصفتها مقداری به هوش بیایند و ایران را بهتر بفهمند. (376681)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۲:۰۴:۵۳
منظور آمریکاییها چیه
مگر قرار نبود ایران را تحریم کنند و بازار صادرات اروپا به ایران را به صادرات آمریکا به ایران تبدیل کنند
قرار بود آمریکا جای اروپا را بگیرد که گرفته
باقی صادرات را هم طی قراردادهایی با دیگر کشورهای رقیبش قسمت کرده و جا پای اروپا را در ایران کم رنگ کرده است
از طرفی با تهدید ایران و پیشرفت ایران در حال بستن قرارداد تجهیز تسلیحات قدیمی اعراب است

مثل اینکه شبکه های آمریکایی که با بودجه و خط دهی اسرائیل کنترل می شوند با این موضوع مشکل دارند و یا توجیه نشده اند (376714)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۲:۰۵:۳۵
این آمریکاست که اروپا را دور زده و بازار ایران را از دست اروپا گرفته است (376718)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۲:۲۹:۳۱
خب پس باید گفت بد بخت ما با این دور زدن تحریممان. (376755)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۳:۰۴:۰۴
از اول هم مشخص بود كه تحريم ا هيچ كارايي ندارند و باعث خودكفا شدن ايران شده پس بگذاريد تا مي توانند تحريم كنند (376815)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۵:۳۷:۳۲
می شه بفرمایید در چه چیزی خودکفا شده ایم؟
و ضمنا این کالایی که خودکفا شده ایم کیفیت دارد یا نه؟! (376965)
 
بچه آبادانی
۱۳۸۹-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۷:۱۴
شما که میخواهید نق بزنید پس چکار به این چیزا دارید بروید دیش ماهواره اتان را تنظیم کنید .
اگر گاهی نگاهی به شبکه های تلویزیون ایران بیاندازید متوجه میشوید ...خوب ؟ (377553)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۵:۳۹:۰۵
بهتر است در سایتتان در مورد مواد مختلف برنامه مهم پنجم توسعه مطلبی بگذارید تا این برنامه مورد نقد قرار گیرد.. مقداری از فضای به شدت سیاست زده فاصله بگیرید.
امیدوارم برنامه پنجم به سرنوشت برنامه چهارم دچار نشود که 60 الی 70 درصدش اصلا اجرا نشد و مردم تاوانش را دادند. (376969)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۳:۳۹:۱۸
تحريم ها تاثير اندكي دارند اما بايد در مورد تحريم هاي جديد هشيار بود (376841)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۴:۰۶:۱۳
پس يعني تحريم ها تاثير مي زاره يا نه ما كه نفهميديم اين وسط آمريكا ضرر كرده يا ايران (376879)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۴:۱۳:۳۲
بس کنید تو را به خدا... آقای توکلی یک اقتصاد دان است اما سایتش پر شده از مطالب و مقالات جنجال برانگیز و خسته کننده و بدون منفعت سیاسی.
به خدا این مطالب جز انشقاق بیشتر بین مردم و ضربه خوردن بیشتر وحدت کلمه چیزی عاید مردم و مسوولان و کشور نمی کند..
مخالفان که از عقایدشان برنمی گردند شما هم ایضا..
پس بگذرید تا این گردو غبارهای زیان آفرین سیاسی فرو بنشیند... (376891)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۲۳:۴۱:۲۳
نخیر میبایست اتفاقات پارسال ریشه یابی بشه عوامل حوادث خنثی بشه تا این اتفاقات تلخ تکرار نشه. آقایان با بلوا سازی فکر میکردند دارن دنیا رو فتح میکنن ولی دیدن اوضاع اون طور که فکر میکردن نیست و الان به دنبال ماله کشی و آویزوون شدن از این و آن هستند تا عوام فریبی رو از سر بگیرن ولی کور خوندن . شما غصه نخور دندون پوسیده که درد میکنه رو باید از ریشه کند (377141)
 
پ
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۴:۳۲:۵۸
با نظر آقا مرتضی موافق می باشم . (376912)
 
م
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۰:۱۶
یکی از مواردی در صنایع اعلام می کنند تحریم وجود دارد واقعیت ندارد عملا بر سر نوع قراردادها اختلاف وجود دارد که سفارات داده شده به تاخیر می افتد.c&f-fob (376939)
 
سيد ميثم
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۵:۲۹:۵۷
سادگي خبرنگاران الف من را كشته. يك مقدار عاقل باشيد و فكر كنيد.
آنچيزي با در واقع آن كالاهاي آمريكايي كه از جزيره كيش وارد ايران مي شود تجهيزات پالايشگاهها و نيروگاهها و صنايع نيست. كالاهاي مصرفي است و بس.
جهت استحضار شما و خوانندگان الف در حال حاضر و بدنبال تحريم كشورهاي غربي و امريكا هزينه تمام شده ساخت كارخانجات و نيروگاهها و صنايع مرتبط با نفت حداقل 30% افزايش يافته است. (376955)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۰۱:۵۲:۳۳
خوب سبک سنگین کنید ما چی از دست دادیم چی به دست آوردیم . تحریم تا حدی اثر داشته ولی نه به شکل ملموس در زندگی مردم .این تحریم ها فقط برای اینکه مردم ایران رو ناراضی کنند صادر میشه فقط همین
(در حرکتی خنده دار آلودگی هوای تهران رو به بنزین اکتان پایین نسبت دادند تا حرص خودشون رو از خود کفایی بنزین نشون بدن و مردم رو ناراضی کنند و شیرینی این دستاورد رو کم کنند و این مزخرفاتو تو دهن یه عده بی عقل میگذارن تا مدام تکرارش بکنن غافل از اینکه عدد اکتان بنزین مثل سابقه و ایران تکنولوژی تولید سوخت با بالاترین عدد اکتان رو داره و یادشون رفته مشکل آلودگی هوای تهران دیرینست ).
مسولان همت کنند مشکلات عدیده اقتصادی رو حل کنن که تحریم و حصر اقتصادی خود به خود بی اثر میشه مردم خودشون تشخیص درست رو انجام میدن
( من یه گله بزرگ از دولت و رسانه ها دارم اون هم این که اثر تحریم ها رو به کل نفی میکنند و تو اخبار سراسری حرفای عجیب قریب و تحلیل های آبکی تحویل میدن . با مردم صادق باشید و از همدلی مردم کمک بگیرید مردم حاضرند در ازای تحمل سختی یک دستاورد با ارزش رو به دست بیارن با مردم از اون دستاوردها بگید و روشن کنید دستاوردها هزینه های معقولی داره . انرژی اتمی یه نماده ولی در اصل پافشاری بر حق خود و سر عقل آوردن کشور هایی که فکر میکنن صاحب و سرور دنیا هستن و نشون دادن این که ایرانی جماعت سر بر دار میده ولی تن به ذلت نمیده دستاورد اصلیه )

( این ماجرا را یک بار قبلا در الف نوشتم بار دیگه ذکر میکنم. جالبه . البته با واسطه از زبان یکی از اقوام میگم : یکی از پروژه های گازی ایران نیاز به تجهیزاتی پیچیده برای اندازی گیری فشار در مخازن داشت تنها دو شرکت در دنیا این تجهیزات را تولید میکند شرکتی آمریکایی و شرکتی از اروپا ، به گمان اینکه به دلیل مسائل سیاسی شرکت آمریکای با ما قرارداد نمی بندد مترصد تماس با شرکت اروپایی بودیم که به ناگاه تماسی از طرف یک شرکت از یکی از کشورهای پیشرفته شرق آسیا با ما گرفته شد مبنی بر اینکه آنها آماده اند این قطعات دویست میلیون دلاری را در اسرع وقت به ما تحویل دهند چرا که خود میدانستند ما تعداد زیادی از آن قطعه نیاز داریم وسود آوری بسیار بالایی برای آنان دارد . و ما متعجب شدیم از اینکه این کشور نیز این فنآوری را دارد .آنها در پاسخ گفتند نه ما این فنآوری را نداریم آمریکایی ها به ما پیشنهاد دادند برایشان این معامله را انجام دهیم و حاضر شدند قیمت خود را پایین بیاورند تا پورسانت ما بشود و ما قطعات را به قیمت دویست میلیون دلار به شما تحویل میدهیم . اما ما در نهایت از شرکت اروپایی خرید کردیم } (377172)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۰۷:۱۳:۴۰
200 میلیون دلار؟ اصلا خودت میفهمی چی میگی! (377192)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۱۲:۰۳:۴۳
بله دویست میلیون دلار ! به علت معذورات نمیتوانم مشخصات دقیق تجهیزات را بگویم تجهیزات عظیم و گران قیمتی است . پروژه های گازی ایران از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها و پر بازده ترین آنها در منطقه خاور میانه است که یکی از دلایل آن رقابت شدید ایران و قطر در برداشت از حوزه مشترک گازی است (377259)
 
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۰۸:۵۹:۵۶
هموطن عزيز آذربايجاني، متاسفانه بايد بگويم اقوام يا واسطه ايشان اشتباه به عرض رسانده اند شما كه از كامنت گذاران بسيار فعال الف هستيد لطف كنيد بيشتر تحقيق بفرماييد. حقيقتا\" فعالين خدوم صنايع نفت براي تامين تجهيزات بخصوص براي ساخت پالايشگاههاي جديد با مشكلات فراوان دست به گريبان هستند. اگرچه با صرف هزينه هاي بيشتر و زمان طولاني تر اين تجهيزات تامين ميشوند ولي به نظر ميرسد همين تحميل هزينه ها و طولاني كردن زمان اجراي پروزه ها نيز بخشي از سياستهاي غرب و دوستانشان در شرق آسيا باشد. (377205)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۱۲:۱۱:۰۶
بله به سختی کار تامین قطعات واقفم . به نظر من علت موضوع نیاز مبرم کشور شرق آسیایی به محصول تاسیسات فوق الذکر بوده .
در ضمن من بی اطلاع و بی سند حرفی نمیزنم (377260)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۵:۵۳:۵۲
آقای فرزین گفته است که باید یک حساب ویژه هدفمند کردن یارانه ها توسط سرپرستان خانوار ایجاد می شود..
خواستم بگویم این کار غیر کارشناسی است زیرا با این کار دهها میلیون سرپرست خانوار برای همین یک کار به ظاهر ساده باید به بانکها مراجعه کنند...
هزینه مصرف سوخت.. هدر دادن وقت و مشکلات مرخصی گرفتن و... فرم و کاغذ پر کردن در بانکها و... را در نظر بگیرید چه هزینه سرسام اوری می شود..! (376980)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۱۷ ۱۹:۲۲:۱۵
تلاش های ما هنرمندان و نویسندگان. شاعران و پژوهشگران .تحصیل کرده های مهاجر به غرب مخصوصا کانادای نژاد پرست همیشه با شکست همراه است. برای جامعه مسیحی سرمایه داری مدرن هنرمند و شاعر مهاجر ارزشی ندارند. رقاصی شاید ؟ اما مرگ هنرمندان و نویسندگان. شاعر و نقاش در غرب و در تنهائی ها بسیار غم انگیز است.
سازندگی داشته باشید تهدید نکنید مهربان باشید با دنیا دعوا نکنید تا آمریکا بهانه هائی برای محاصره و جنگ نداشته باشد از اول انقلاب تا کنون حکومت ایران خسمانه با دنیا حرف زده است ؟ (377085)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۱۸ ۱۳:۵۶:۰۳
ما می توانیم .بشرطی که باور داشته باشیم . تاکنون توانسته ایم تمام تحریمات دشمنان کیش و مات کنیم و بعد از این نیز با همدلی و تعامل و همبستگی ملی تحریم هارا سریع تر دور خواهیم زد چنانکه دشمن خود لب بر اعتراف گشوذه است . (377265)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.