نظر منتشر شده
۱۰۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 89582
متکی: برکناری به این شیوه غیراسلامی و توهین آمیز است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۳
متکی پس از یک هفته به برکناری غیراخلاقی خود واکنش نشان داد و سخنان رحیمی را تکذیب کرد.

 

به گزارش الف، منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه کشورمان اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر هماهنگی رئیس جمهور با وی برای برکناری و اطلاع وی از این موضوع قبل از سفر به سنگال را تکذیب کرد.

 

وی در گفتگو با مهر ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در مراسم تودیع وزیر امور خارجه مبنی بر آگاهی قبلی وی در تعیین سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعایت صداقت در گفتار به ویژه از سوی مسئولین تاکید کرد.

 

وی با اشاره به دیدار خود با احمدی نژاد در شب سفر به چند کشور و تبادل نظر با وی درباره موضوع این سفرها، اظهار داشت هرگز در جریان تعیین فردی به فاصله 24 ساعت بعد از عزیمت به ماموریت و مضحک تر از آن تعیین روز تودیع و معارفه قرار نگرفته است.

 

منوچهر متکی این نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز خواند.

 

گفته می شود هفته گذشته منوچهر متکی به شیوه ای کاملا بی سابقه و درحالی که از جانب رئیس جمهور به ماموریت رفته بود برکنار شد.
 
مرجان
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۳:۰۹
آقاي متكي،
بي حرمتي به شما ما را هم ناراحت كرد ولي شما در دل ما (يعني مردم ايران) عزيز هستي. (379553)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۹:۴۵:۱۲
آقای رییس جمهور ! شما که همیشه خود را نوکر مردم معرفی کرده اید مردم را لایق اطلاع رسانی نمیدانید ؟ چرا اعتبار وزیر امور خارجه کشور را در دنیا کاهش دادید ؟ دانستن حق مردم است (380022)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۷:۰۵
آقای متکی عزیز
این اقدام موهن با وزیرولایی و انقلابی چون شما قطعا مایه شرمساری عاملان آن و عزت بیشتر و توفیق بیشتر شما در ردای خدمت رسانی به میهن اسلامی مان خواهد شد
خسته نباشید (379556)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۹:۳۴:۳۷
آیا مجلس نباید معاون اول رئیس جمهوری را به خاطر این مطلب کذب و دروغ گفتن فرا بخواند یا توضیح بخواهد؟
آیا مجلس نباید رئیس جمهور را برای ادای توضیحات به مجلس فرا بخواند یا مانند گذشته رئیس جمهور خود را موظف به پاسخگویی به نمایندگان مردم نمی داند؟ (380010)
 
حیدر
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۱۲:۳۰
تصور موضوع چندان سخت نیست احتمالا چندین بار مستقیم وغیر مستقیم ویا با نوع برخورد (بارزترینش انتخاب نماینده برای برخی مناطق جغرافیایی ) به ایشان گفته شده کنار بروند تا اینکه نهایتا با این نوع برخورد خواسته اند درسی برای آقای متکی باشد و حامیانش. (379561)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۱:۴۴:۱۸
برادر جان قضاوت بر اساس شواهد است نه بر اساس احتمالات فکر کنم یا باید در دانشتان تجدید نظر بفرمایید یا ایمانتان!!!! (380078)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۵۷:۳۳
آیا این نوع برخورد بیشتر از آنکه درسی برای او باشد توهین به حیثیت ملت ایران و تحقیر کشورمان در انظار عمومی جهان نیست؟!!! متکی آنجا منوچهر متکی ( یک شخصیت حقیقی صرف ) نبود نماینده ملت ایران بود! (380291)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۲۳:۱۸
متكي جان
وقتي وزارت اين دولت رو قبول كردي بايد فكر اين روزهاش هم مي‌بودي!!!

برادر جان خود كرده را تدبير نيست! (379571)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۱:۰۶:۳۲
بله اختلاف انگیزی دشمنان سابق متکی به عنوان دایه مهربان تر از مادر شروع می شود! (380207)
 
موسوی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۲۷:۴۲
آقای متکی عزیز، ما هم مطمئن بودیم که ایشون غیر واقعی حرف زده اند وباور نکردیم. امیدواریم که شما هم ساکت ننشسته و به انتظار سکوت شما بخاطر بزرگواریتون که اونها روش حساب کرده اند، پاسخ منفی داده و واقعیات رو بیان کنید. کشور در ابهام فرو رفته وقتی بزرگواری مثل شما رو کنار میزارند تا بتونن همون نمایندگان ویژه رو احیائ کنند. شما وظیفه دارید که از خود وآبروی کشور در مقابل کسانی که با اینکار بشما وکشور لطمه زده اند ، بایستید و ما شما رو قبول داریم وبخاطر اینکار جدا\" ناراحت شدیم. (379575)
 
واسطه خیر
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۳۵:۳۱
بنده از طرف دولت از آقا متکی بابت زحماتشان قدر دانی نموده و از طرف آقای رحیمی بابت خلاف گوئیشان نیز عذرخواهی میکنم، روی هم را ماچ کرده بلند صلوات بفرستین. (379577)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۰۱:۲۱
با توجه به اظهارات آقای متکی، آقای رحیمی دروغ گفته و بر کسی که دروغ می گوید صلوات جایز نیست (380262)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۳۵:۵۱
همه بر درستی این بیان جناب متکی گواهی میدهند . اما چه نیکو است که زمانی نیز که لبه اهانتهای احمدی نژاد و دیگر دوستان متوجه منتقدان پاک دامن دولت است هم واکنش نشان دهیم و اعتراض کنیم .
اما نفس این بازی از آنجا مایه تاسف است که باز نشان شومی از دروغ گویی در سطح دولتی و رسمی است - چون بالاخره یا اصراررحیمی و یا انکار متکی یکی درست و دیگری دروغ است , آیا این دو میدانند که دروغ در شان جایگاههای آنان چقدر بر ملت ایران گران تمام میشود .
البته شخصا به صداقت متکی رای میدهم,
هر چند زمان مناسب برکناری او را همان روزی که سیاست ایران را بر مبنای نگاه به شرق اعلام نمود میدانستم. (379579)
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۳۷:۳۰
یکبار دیگر مسئله را مرور کنید.
متکی در سنگال است ، در زمان مذاکرات به رئیس جمهور سنگال می گویند متکی از وزارت خلع شده است .
اگر سنگال آقای متکی را بعنوان کسی که هیچ سمتی ندارد از کشور بیرون می کردند ، ایا حق داشتند؟
مذاکره با کسی که در دولت خود جایگاهی ندارد چه معنی می تواند بدهد؟
به گمانم این نوع برخورد به قول بزرگان نظام یکی از بدترین شکلهای رفتار سیاسی بود . اگر متکی در داخل کشور بود و یا یک وزیر دیگری که سیاسی نبود این حساسیت را بر نمی انگیخت اما یک مسوول عالی سیاسی که سیاست خارجی از کانال این وزارت خروجی پیدا می کند آنهم در یک کشور دیگر بی انصافانه ترین شکل برخورد با یک مسوول است. (379582)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۳:۴۲:۱۹
مذاکره ای در کار نبوده . بوده ؟ (380168)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۳۷:۴۳
باید در این شرایط که قانون هدفمندی یارانه ها در حال اجراست گذشته را فراموش کرد و همه با هم کمک کنند تا این قانون به نحو احسن اجرا شود. اما به نظر اگر رئیس جمهور دیشب به این مساله اشاره ای می کردند چنین اظهار نظری از آقای متکی مطرح نمی شد! (379583)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۶:۱۶
می دونید چرا با وجود اینکه بعد از وفات پیامبر، همه صحابه پیامبر به جانشینی حضرت علی (ع) و واقعه غدیر اعتراف داشتند، اما کس دیگری را به جانشینی انتخاب کردند؟ جدا از علاقه به قدرت، دلیلی را که برای این کارشان آوردند این بود که علی جوان است و مصلحت این است که فردی کهنه کار جانشین وی شود. یعنی با چاقوی مصلحت، حقیقت را قربانی کردند. آقای محترم، یه وقت هست که فلان آدم دروغ می گوید و عوام نمی فهمند که دروغ گفته و دروغش هم لو نمی رود. در مورد این دروغ ممکنه بشود واژه مصلحت را به کار برد. یه وقت هست که فلان آدم در مورد یه چیزی که همه واقعیتش رو می دونند دروغ می گه. دیگه اینجور دروغها رو نمی شه گفت مصلحتی است. شما در کجای این دروغ بافی ها مصلحت می بینید. چرا باید ساکت بود و به بهانه اجرای فلان قانون و بهمان کار انتقاد هم نکرد. اینها انتقاد دوستانه است. من نمی گویم، خیلی از علما هم در جای خود نصیحت کردند. امام جمعه تهران هم نصیحت کرد. آیت الله خزعلی هم نصیحت کرد. رهبری هم نصیحت کرد و گفت که به انتقاد دوستان توجه کنید. (380348)
 
مجتبی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۴۱:۱۴
وای فقط همینو کم داشتیم .
اگه آقای متکی راست میگه .... خب این چه کاری آقای احمدی نژاد ... آخه تو که 5 سال باش کنار اومده بودی 5 روز دیگه هم روش...
تا کی میخوای از این کارا بکنی نمیدونم ... (379586)
 
تت
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۵۲:۲۳
اين احمدي ن‍اد هم داره به خاطر مشايي شورش رو در مياره. (379597)
 
سیدرضا طباطبایی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۰۱:۰۲
صداقت آقای متکی و بازکردن دست دروغگویان آن هم در این سطح، خیلی مردانگی می خواهد که آقای متکی به خوبی از عهدۀ آن برآمدند. امیدوارم حق گویان همیشه پیروز باشند.

متکی خیلی مَردی. دوستت دارم. (379607)
 
قبادی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۱۵:۰۱
والله باید فکری به حال دروغ های این دولت کرد. یا متکی دروغ می گوید یا رحیمی. وای به روزی که گناه کبیره برایمان عادت و شنیدن آن راحت گردد. با یک گناه کبیره مقبولیت 40 روز عبادتتان را نابود می کنید. حال حی برای فرج اقا دعا کنید اقا اول زبانهای شما را اصلاح می کند بعد به عمور می رسد. (379617)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۲۶:۴۴
متکی یک دیپلمات کهنه کار است! و میداند که دروغ سمی مهلک است! آقای رحیمی هم که فارغ التحصیل اکسفورد هستند و اخلاق حرفه ای را در اکسفورد خوانده اند! پس دروغ نمیگویند! (379691)
 
علی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۴:۰۹
جناب آقای متکی
آقای احمدی نژاد با این اقدام می خواست به دنیا بفهماند که او قویترین آدم در ایران است. شما که دیپلمات هستید خدائی غیر از این است؟ (379629)
 
درسته
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۳۱:۱۵
به نظر من هم همین است. اختلافات شورای نگهبان . تقسیم قوا و ... کنار هم بگذارید. این روز ها یه بو هایی میاد. (379698)
 
mehdi
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۷:۵۵
فکر کنم همه از نوع برخورد با آقای متکی تعجب کردیم. ما که از پشت قضایا خبر نداریم ولی نوع عمل اصلا برازنده وزیر یک کشور نبود. (379632)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۳۳:۳۵
جناب آقای متکی تکذیب هم نمی کردید باز هم می دانستیم که آقای رحمیی دارد ... می گوید. (379639)
 
نادعلی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۴۰:۴۲
وقتی مقامات دروغ به اشکار می گویند از مردم عادی چه انتظاری است به نظر می رسد فرهنگ دروغ از بزرگان وارد جامعه می شود و انگاه در مباحث جامعه و پدران و مادران را مقصر این فرهنگ بد می دانند . و از مقامات نمی پرسند که چرا شما راست و شفاف نیستید. (379643)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۴۱:۰۰
خيلي دلم مي خواد بدونم اين وسط كي راست مي گه (379644)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۲۷:۴۶
شک نکن! دکتور رحیمی! (379692)
 
محسن - تهران
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۵۰:۵۵
رحیمی می گوید اطلاع داشته و متکی می گوید که اطلاع نداشته . واقعیت چیست ؟ (379596)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۰۵:۰۵
واقعیت \"دروغ\" بزرگیست که رحیمی از تلویزیون بیان داشته. (380265)
 
هرمز
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۱:۱۴:۴۸
بين ادم خواب وبيدارفرقي است اقاي رحيمي ادم اگرخواب باشديقيناازخواب بيدارخواهدشد امااگرخودش رابه خواب زده باشد هيچ ابزاري نميتواند بيدارش كند اقاي رحيمي ملت بيدارند (381007)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۵۱:۴۱
دروغ گويي جناب ر اثبات شده است. هنوز نقششان در مسئله مدرك مرحوم كردان و يا ماجراي مجلس و ... از ياد نرفته است. (379595)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۵۳:۰۹
حفظ حرمت و كرامت افراد در نحوه برخورد قبل هرچيز باعث سر فرازي خود عمل كننده به اين سفارش ميشود . (379659)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۰۲:۴۰
اگر اينطور باشد كه آقاي متكي ميگويد در اين وسط يك نفر دارد دروغ ميگويد! دروغ در اين سطح از مسئولين واقعا باعث تاسف است و بايد توجه داشت وقتي دروغي به اين بزرگي گفته شود فكر نميكنيد همه به صدق گفتار مسئولين ما در دنيا شك كنند؟ (379663)
 
cia
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۱:۰۸
جلوی دوربین و چشم این همه بیننده دروغی به این بزرگی میگین وای به حال بقیه
در ضمن اصلا نیازی به تکذیب کردن آقای متکی نبود وقتی طرف در حال ماموریت برکنار میشه قبلا باهاش صحبت کرده بودید؟خر خودتونید و هفت جد و آبادتون (379675)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۴:۲۶
به جز نحوه برکناری اگردرخصوص اطلاع دادن به آقای متکی دروغ گفته باشندبایدبه حال این کشورونظام اسلامی که مطرح ترین مسولان آن براحتی دروغ می گویندگریست. (379677)
 
منصف
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۵:۲۸
جناب متکی ، حتی اگر معاون اول رییس جمهور دروغ هم گفته باشد اما هدف ایشان خیر بوده است و در واقع دولت خواسته به نوعی حرمت شما را حفظ کند اما شما خودت نخواستی! واقعیت موضوع هم بر کسی پوشیده نیست. دولت نیاز داشت تا در این برهه موضع قاطع تری در مقابل اجانب داشته باشد بنابراین تغییرات ضروری بود. اما حتک حرمت ، اگر اونا رعایت نکردند شما خودت هم ویرانش کردی برادر (379678)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۶:۲۵
متاسفم مسئولین شدن دروغ گو مثل بنز (379679)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۸:۲۲
فکرش را بکنید: معاون اول رئیس جمهوری یک کشور اسلامی مثل آب خوردن دروغ می گوید آنهم در روز روشن و در رسانه ها شما را به خدا فکرش را بکنید.... دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
دروغ بدون خجالت و شرمساری . . . .
آقای ویراستار الف آیا این پیام را هم منتشر می کنید؟!!!!!!!! (379681)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۳۴:۲۵
چرا منتشر نکنه
آنچه مردم میدانند و عیان است چرا منتشر نشه ؟ لابد بخاطر مصلحت بعضی ها !
امان از مصلحت (379802)
 
متحير از اين همه دروغ
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۹:۰۲
اگر اشتباه نكنم حاكم يونان قديم از سقراط مي پرسد كه چه كنيم تا جامعه ما درست شود. مي گويد برويد و فقط راست بگوئيد خود به خود همه چيز درست مي شود.
حالا دليل مشكلات جامعه ما كاملا مشخص است.
قرآن هم مي گويد: يا ايها الذين آمنو قولو قولا سديدا.....
يعني راست بگوئيد. (379684)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۹:۰۶
خوبه خودتون هم گفتین خبر رو از مهر گرفتین؛ بعد اولش نوشتین «به گزارش الف»! منظورتون از گزارش چیه؟ اون خط آخر که: «گفته می شود هفته گذشته منوچهر متکی به شیوه ای کاملا بی سابقه و درحالی که از جانب رئیس جمهور به ماموریت رفته بود برکنار شد.»؟ طوری نوشتین «گفته می‌شود» که انگار اخبار پشت پرده رو مطرح کردین.

(ببخشید لحنم یه مقدار تمسخرآمیزه. قصدم استهزاء نیست ولی خیلی بد نوشتین خواستم یه کم دقت کنید.) (379685)
 
دوست
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۳۴:۱۵
آقاي رحيمي همان كسي است كه در جلوي چشم دوربينهاي تلويزيوني به همكاران خود مي گفت هنگاميكه از شما راجع به قيمت بنزين پرسيده شد و جواب را نمي دونستيد راجع به يك موضوع ديگري مثل پوشاك صحبت كنيد. (379702)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۳۴:۴۷
خاتمی با وزرایش از این بد‌تر رفتار می‌کرد سندش هم موجوده! (379703)
 
reza
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۴۲:۲۹
جالب اینجاست که اقای رحیمی گفته بود رییس جمهور قبلا مفصلا در این مورد با اقای متکی صحبت کرده بود اما نگفت ایا این مورد جز صحبت بود که در یک کشور خارجی عزلت میکنیم (379711)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۲:۵۹:۲۲
سیاست خارجی متکی ما را به این نتیجه رسانید که گامبیا شیعه را کافر می خواند ولی از ما 15 ملیون دلار وام می گیر د سنگال کلی پول می گیرد وبعدش هم اینگونه عمل می کند کاش به جای اینها منافع ملی خودمان را تعقیب می کردیم . (379725)
 
حجت
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۰۵:۴۵
چقدر زشت است که مسولین براحتی در مقابل خدا و مردم کلا م غیر واقع بر زبان جاری سازنند. دروغ بزرگترین آفت یک کشور هست.شایسته است بدون فوت زمان با فرد دروغ گو مطابق موازین اسلامی برخورد شود. (379727)
 
پور جمشید
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۱۰:۱۷
اقای متکی حالا باور داری خیلیها در دولت دروغ میگویند خودت هم گرفتارش شدی نه تنها بزرای شما حیثیت نماند بلکه دستگاه دیپلماسی کشور هم ابرویش رفت خدا بخیر بگذراند (379730)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۳۱:۲۶
آقای متکی وقتی در سازمان ملل با شور دست می زد باید فکر اینجاشو می کرد (379900)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۱۲:۵۶
مطابق قانون اساسی رئیس جمهوری حق دارد در تغییر وزرا اقدام نماید . حفظ کرامت و حرمت افراد مربوط به وزیر محترم و رئیس جمهور است .اگر قرار باشد با جابجائی و تغییر یک وزیر هرکه از دهانش بر میاد نثار رئیس دولت نمایند این نهایت بی انصافی است. و ضمنا احترام خاصی به دکتر متکی قائلم و قلبا دوستش دارم .خداوند ایشان را در هر کجا باشند موفق و سلامت نگه بدارند . (379733)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۴۴:۲۸
آیا انصافه که آبروی یه کشور در دنیا با این رفتار غیر اصولی و حساب نشده و بی ادبانه بره؟ خب درسته که تغییر وزیر حق ایشونه ولی اونم ترتیبات خاص خودشو داره حالا این اقا یا بلد نیست یا میخواد با این کارش یه چیزی رو ثابت کنه حالا چیرو شاید بعدا بفهمیم البته شاید. ولی من متاسفم در کشوری که داعیه اسلام و اخلاقیات در اون گوش فلک رو کر کرده ساده ترین و اولین اصل انسانیت یعنی دروغ بد است اینطوری اسیر دست سیاستمداران شده آنهم شخص اول و دوم و ... اجرایی کشور واقعا باعث تاسف است. (379845)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۰۹:۰۴
چقدر طرفداری کورکورانه ؟!
بین بشین و بتمرگ بفرماید بیرون و گمشو بیرون, .... خیلی فرق هست آقا (379858)
 
Magenta Borhani
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۲۶:۵۷
دکتر نبودند ایشون عزیزم (379897)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۸:۴۰
بالاخره دروغگو دشمن خداست یا نه اگر دشمن خداست چجوری در جمهوری اسلامی مسئولیت میگیره (379744)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۹:۰۰
من فکر میکنم که میتوان بیشتر به سخنان آقای متکی اعتماد کرد تا آقای رحیمی که تا چند وقت پیش از عنوان دکتری قلابی استفاده مینمود! راستی اخلاق اسلامی را در کجا میباید جستجو کنیم اگر نه در دولتی که بنام اسلام حکم میراند؟ (379746)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۴۳:۴۱
به امید روزی که از دست این رفتارها نجات ی ابیم وعده همه ما پای صندوقهای رای تادو سال دیگر وای که چه خون دلها باید در این دو سال بخوریم (379757)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۰۰:۴۷
بنازم دولت مهر پرور رو كه دست راستش رحيميه و دست چپش مشايي
انتظار داريد ازتوش چي بيرون بياد (380636)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۲:۲۳
این شتری است که در خانه همه وفاداران این دولت خوابیده و خواهد خوابید. فقط کافی است روابط قدرت در درون باند خودیها کمی تغییر کند. از هیچ تحقیر و بی احترامی برای بیرون راندن فرد از حلقه قدرت ابایی نیست.
آقای متکی که مدتهاست با احمدی نژاد کار کرده و با این روال آشناست چه حقی برای شکایت و گله مندی دارد. (379763)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۴:۱۹
اين آقاي رحيمي هموني نبود كه گفت يكي رو فرستاديم انگليس رفته دانشگاه آكسفورد و بهش گفتن مدرك كردان رو از روي سايتشون برداشتن و مدرك كردان هيچ اشكالي نداره؟
اگه با اون دروغگويي فاحش برخورد مي شد اينطور جرات مي كرد به اين روشني دروغ بگه؟ (379668)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۳۵:۰۵
این آقای رحیمی همونی نیست که تو مجلس به نمایند ها چک داده بود ؟؟؟؟ (379907)
 
ح --ب
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۶:۵۳
جناب ؟آقاي متكي با سلام
شما هم مثل ساير وزرا قبلي بوديد .بايد اين آمادگي را داشتيد آيا وزراي اقتصاد و اطلاعات و .... در دولت دهم چطور بركنار شدند اما اين بي احترامي به ملت ايرا ن است كه نمايندهاش در خارج از كشور بركنار كنند . (379769)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۰۲:۲۰
هيچي نگم بهتره (379773)
 
غلامحسين
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۱۲:۲۳
آقاي متكي همگان ميدانند كه با شما برخورد خوبي نشد وليكن شما با افتخار اين چند سال را خدمت كرديد خدا قوتتان دهد دست مريزاد. (379777)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۴:۳۲
دوستان عزیز
از برکناری بی دلیل یک وزیر ناراحت شوید اما از دورغ گویی یک مسئول رده اول مملکت بترسید.واقعا بترسید. (379789)
 
شاهد
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۷:۴۴
سلام

شهري كه شه و شحنه و شيخش همه مستند؟
شاهد شكند شيشه كه بيم عسسي نيست؟

اگر قرار باشد معاون اول رئيس جمهور كشوري به راحتي و در برابر دوربينهاي رسانه ملي! .....بگويد(البته مردم ايران رفتار ايشان را در قضاياي مدرك و راي اعتماد مرحوم كردان فراموش نميكنند) ، واي به حال معلمي كه مي خواهد به شاگردش ياد بدهد راستگو باشد.

يادي از شهيد بزرگوار آيت الله بهشتي كنيم . جايش خالي است كه ببيند تشنگي قدرت طلبان چه بر سر شيفتگان خدمت آورده است و چگونه قبح يك گناه كبيره (دروغگويي) در بالاترين سطوح مقامات عالي كشور امام زمان شكسته شده است.

از كابران محترمي كه هميشه انتقادها را به يكي از شرايط جاري و مهم روز ربط داده و از اين نمط پيشنهاد مسكوت ماندن و به فراموشي سپردن مسائل را مي دهند گله دارم. چرا تا يك نفر اعتراضي ميكند همه تريبونها فرياد سر مي دهند كه : واي اسلام در خطر است ، داد كه استكبار جهاني از تفرقه ما سوءاستفاده ميكند! ، فرياد كه الان وقت هدفمند كردن يارانه هاست و وقت اين حرفها نيست و .........
آيا نبايد فرياد برآورد كه گناه ،گناه است و نهي آن واجب؟ آيا نبايد به بدعت گذاري(اغماض از خطاي مسئولين)اعتراض كرد؟ كاربر محترمي فرموده كه آقاي خاتمي با وزرايش بدتر رفتار ميكرد. اول اينكه با اين ديدگاه بد بودن رفتار با جناب متكي را تاييد نموده اند. دوم : آيا بدتر بودن بد را توجيه ميكند؟
كمي منصف باشيم و مردم را اينقدر عوام و كم اطلاع فرض نكنيم . اين مردم همان مردمي هستند كه وقتي ميليوني به پاي صندوقهاي راي ميدهند و كاري را كه رزمايشهاي چند ميليون دلاري انجام نميدهند، ميكنند ، فهيمترين ، سياسي ترين و با شعورترينها ناميده مي شوند ولي پاي چراغ بعضي ها كه تاريك مي شود ، تبديل به عوام الناس ، فاقد درك سياسي از امور مهم ، و گاها با الفاضي ديگر مخاطب قرار مي گيرند!
بس كنيد كه صبر و نجابت ملت با شعور و فرزانه ايران اسلامي همچنان در راستاي منافع امت واحده اسلامي و اعتلاي نام بلند اين مرز و بوم با مسئولين كشور (كه خود را خادم ملت مينامند) همراه باشد.و خداي ناكرده نرويم به سمتي كه بيت بالا مصداق پيدا كند. (379794)
 
جهان
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۳۹:۳۵
زمانی که آقای رحیمی اعلام کردند که آقای متکی در جریان برکناری بوده همه بخوبی از چهره ونوع بیان آقای رحیمی تشخیص میدادند دروغ است به آقای رحیمی بگوئید درغ گناه کبیره است.واز مقامات دولتی جلوی تلویزیون ودر برابر این ملت فهیم خیلی زشت است.درود بر آقای متکی مرد صبور وبااخلاق. (379807)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۳:۵۸:۴۴
افزون بر دروغ، دزدی از بیت المال هم از گناهان کبیره است!!!! (380179)
 
حمیدرضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۰۸:۱۶
روش برکناری آقای متکی بسیار زشت و بد بود ولی ای کاش یک دهم این ایراداتی که به آقای احمدی نژاد گرفته میشه(چه به حق و چه ناحق) و مزورین و دورویانی که در کشور حضور دارند و خودشان را انقلابی جا زده اند در فتنه سال گذشته شرکت داشتند گرفته میشد اونوقت مملکت خیلی بهتر از این بود که الان هست (379824)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۴۲:۴۰
جناب متکی ضمن تبریک به خاطر فرصت خدمت گزاری که نسیب شما شد، درخواست می کنم اگر چیز دیگری هم برای گفتن دارید با شجاعت اعلام کنید. فکر نمی کنم دیگر مصلحت سنجی سودی داشته باشد! (379844)
 
سمیه محمودی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۰۲:۳۱
باسلام
این تصمیمات آقای احمدی نژاد همه از مشورت های جناب !!!!!مشائی است که اتاق فکر آقای رئیس جمهور است.
شاید هم آقای احمدی نژاد فکر کرده حضرت علی است!!!!!!!!!!!!! با این تفاوت که حضرت علی مچ مسئولانش را بر سر سفره مردم و حق الناس می گرفت و آقای رئیس جمهور بالاخره بابت ولائی تر بودن آقای متکی از خودش، تلافی درآورده است.آخر آقای متکی با مشورت رهبری انتخاب شده بود و گزارش امور را به ایشان تقدیم می کرد. (379854)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۰۶:۴۰
جناب متکی

به برکت این دولت 5سال ردای وزارت تنت بود آقای احمدی نژاد هم از تنها وزیری که در نامه ای جداگانه تشکر کرد تو بودی..
اینکه چه شده که چنین اتفاقی رخ داده می دونم که از قصد نبوده و شنیدم شما قرار بوده اون روز برگردی ولی یک روز سفرت رو به تاخیر انداختی یا دیرتر رسیدی تهران.و آقای رئیس جمهور هم دستور داده بودن عصر روزی که قرار بوده برگردی حکمشون منتشر بشه.. حداقل مردونگی از طرف شما این بود که بدون حاشیه بری کنار و این حرفها نظر من رو درباره جوانمردی شما خیلی عوض کرد..
ضمن اینکه منکر آثار زیانبار نحوه برکناری شما برای نظام و شما نیستم (379857)
 
اديبان
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۳۳:۵۱
قال معصوم (ع)حرمت مومن از حرمت كعبه بالاتر است (379868)
 
گل نرگس
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۲۴:۳۲
دوستان بالاخره اطاعت از دستور رئيس واجبه.اقاي متكي هم بادستور رئيس رئيس جمهور عوض شدند. الان فقط قند تو دل مشايي داره اب ميشه. (379894)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۴۴:۳۳
راستی از داستان مدرک تحصیلی جناب آقای دکتر ر چه خبر؟
به نظرم جناب متکی و سایر وزرا هم حقشان چنین برخوردی است. کار و زندگی آقای ر از جمله مدرک دکتری اش (دروغ بودن مدرک دکتری اش در یکی از جلسات همین دولت تایید شده ) بر دروغ استوار است. جناب متکی که انصافا انسانی شریف کاربلد و زحمتکش و ولائی هستند چرا تا الان پرده از دروغ های ایشان بر نداشتند؟ به نظرم ایشان تاوان سکوتهای قبلی شان را می دهند. (379796)
 
گل داودی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۳:۲۵
به نظر من در این میان اطرفیان رئیس جمهور محترم نیز مقصرند آنها نمی بایست زیر بار همچین حرکتی می رفتند مخصوصا برادر فرهیخته دکتر صالحی ایشان می بایست این نحو جابجایی را قبول نمی کردند بالاخره همه چیز که پست و مقام نیست این آمدن رفتنها برای همه اتفاق می افتد من که خیلی دلم برای آقای متکی و ایران سوخت (379922)
 
ایوب
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۳۹:۵۸
اتش وقتی برای خوردن چیزی پیدا نکند خودش را میخورد .
خدا به باقیمانده ها صبر لازم رابدهد چون برکناری آنها ممکن است ناگوارتر باشد. (379955)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۴۳:۰۶
جناب متكي اين موضوع را خوب بياد داشته باش كه اگر در اينده شما هم چنين قدرتي را پيدا كردي با ديگران رفتاري مشابه انجام ندهي (379958)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۵۸:۳۴
عزیزان لطفا به این مسئله بدیده سیاسی بنگرید چون اقای متکی وزیر امور ( خارجه ) بود میبایست در ( خارج ) برکنار میشد. (379973)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۰:۰۱:۲۵
آقای متکی چرا گله چرا بی وفائی و نا مهر بانی خود حضرتعالی مگر مطلع نبودید که رئیس جمهور از ابتدا تشکیل دولت نفر موده بودند من با هیچکدام از وزرا عقد اخوت نبسته ام هر جا مصلحت دیدم تعویض خواهم کرد .خدا رفتگانت بیامرزد شما بزرگوار خدمت بدون منت خود را انجام دادید دعای خیر ما پشت سر شماست انشاء الله دردوره یازدهم نامزدی ریاست جمهوریت را در سایت الف بخوانیم. (380028)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۳:۵۵:۲۱
بله مصلحت شخصی دیده اند! وگرنه چنین شکل برکناری کجایش به مصلحت نظام و اسلام بود!!!! بعد هم به دروغ می گویند ایشان در جریان بوده و برایشان جلسه تودیعی می گیرند که خود ایشان از آن خبر نداشته است.
توهین به دشمن هم جایز نیست! (380177)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۴:۲۵:۱۵
چه ربطی داره آقای محترم ؟
نمیشد برای مثال ۲ روز بعد از اومدنشون ازل میشدن؟

لطفا این لینک را ببیند:
http://www.tabnak.ir/fa/news/136965/%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AA%DA%A9%DB%8C

وسط جلسه مذاکره, طرف خارجی خبر ازل شما را بهتون بده چه حالی بهتون دست میده ؟
با ابروش بازی شده میخواهی تشکر هم کنه؟
واقعا که... (380238)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۱:۱۹:۰۸
انسان جایزالخطاست
اگر انسان یک بار خطا کرد باید به او تذکر داد
اگر چند بار شد باید او را مواخذه کرد.اگر مجلس شورای اسلامی از خطاهای اقای رییس جمهور به سادگی نمی گذشت الان شاهد این ابرو ریزی درسطح جهانی نبودیم.اقایان مجلس نشین ترا به خدا بیدار شوید این ابروی ایران است که دارد میرود نه متکی.از چه میترسید؟اقای توکلی اقای مطهری شما که طرفدار حق وعدالتید چرا اقای رییس جمهور را استیضاح نمی کنید؟به خدا شما مجلسیان مسولید وبس. هیچ کس توان نظارت و کنترل ایشان را جز شما ندارد.کسی هم جز شما مسول این رفتارها نیست.لطفا بیدار شوید.وقتی رییس یک دولت اینچنین وزیرش رابی اعتبار می کند.این بی اعتباری برای همه مسولان رقم می خورد.لطفا بغل دستیتون را هم از خواب بیدار کنید. (380068)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۳:۱۸
اگرامروز جلوی دروغ گویی مسولین گرفته نشود فرداشاهد فجایع انهاخواهیم بود (380096)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۷:۳۲
قال معصوم ع
حرمت مومن از حرمت خانه خدا بالاتر است
واقعا جای تاسف دارد ، حرمت و شرافت انسانی کجاست ؟! حرمت مسجد را متولی مسجد نگه می دارد، و به فر موده امام حسین ع اگر... ندارید لااقل آزاده باشید،

امان از مشایی .................
امان از ...
امان از ...
امان از ...
امان از ...
.
.
. (380098)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۲:۴۴:۵۷
نقل قول از رجا که درست تره.
ماجراي اطلاع قبلي متكي از بركناري خود و دليل عزل در مأموريت

يك منبع آگاه، جزئيات بيشتري از ماجراي اطلاع قبلي متكي در مورد بركناري‌اش و دليل عزل او در حين مأموريت و سفر به سنگال را اعلام كرد.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه طي روزهاي گذشته جوسازي زيادي عليه رئيس‌جمهور به‌دليل عزل متكي در حين مأموريت او در برخي رسانه‌ها شد و حتي وزير امور خارجه سابق، اظهارنظر معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر مطلع بودن از بركناري‌اش قبل از سفر به سنگال را تكذيب كرد، اخبار موثق حاكي است رئيس‌جمهور پيش از بركناري متكي، با وي اتمام حجت كرده بود.

يك منبع آگاه در اين زمينه گفت: در ديداري كه متكي چند روز قبل از بركناري با دكتر احمدي‌نژاد داشت، رئيس‌جمهور از اينكه سياست‌هاي دولت در دستگاه ديپلماسي كشور اعمال نمي‌شود و علي‌رغم تذكرها و پيگيري‌هاي متعدد اين رويه ادامه دارد، از وي خواسته بود كه براي حفظ شأنش استعفا دهد.

وي ادامه داد: متكي با اين درخواست موافقت نكرده و از رئيس‌جمهور خواسته بود كه در صورت اصرار بر اين نظر، رأساً او را بركنار كند.

اين منبع آگاه با يادآوري زمان انتشار حكم بركناري متكي و همزماني آن با سفر وزير امور خارجه سابق به سنگال افزود: اين ماجرا كه حاشيه‌هاي زيادي نيز در رسانه‌ها داشت و حتي امروز رئيس مجلس در اظهارنظري بر خلاف قانون اساسي كه بر استقلال قوا تأكيد دارد، به اين مسئله انتقاد كرد، از اين قرار بود كه آقاي متكي قرار بود پيام دعوت رئيس‌جمهور را براي سران تعدادي از كشورها به‌منظور شركت در همايش بين‌المللي مبارزه با تروريسم كه به ميزباني تهران برگزار خواهد شد، به اين كشورها ببرد كه دعوت از رئيس‌جمهور سنگال نيز در همين چارچوب بود اما وي در مورد زمان سفر خود به دفتر رئيس‌جمهور اطلاعي نداده بود، بنابراين، انتشار حكم عزل وي با پيش‌فرض حضور او در تهران بود.

وي توضيح داد: آقاي متكي در حالي روز يكشنبه 21 آذر به سنگال سفر كرد كه قرار بود در جريان سفر دوره‌اش به يونان و اندونزي كه از روز 16 آذر آغاز شد، به سنگال نيز برود اما عزيمت به مقصد سوم به تأخير افتاد و با توجه به اطلاع ندادن به رئيس‌جمهور در خصوص تعويق اين سفر و انجام آن، حكم بركناري وي همزمان با سفر منتشر شد. (380125)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۲:۴۶:۳۱
آقای متکی از معدود دولتمردان بود که از نظر حرفه ای در جهان دارای احترام بودند. (380129)
 
موجی از میلان
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۰:۵۰:۴۶
بنام خدا
قطعا این نوع برخورد باعث کاهش اعتماد به دستکاه دیپلماسی کشور میباشد وبه هیچوجه شایسته نیست. ولی ظاهرا این موضوع ریشه ای بس طولانی دارد و سراغ ندارم که آقای متکی لا اقل برای حفظ شخصیت خود جایی در خواست استعفا کرده باشد و بالعکس بنظر میرسد مدتها در این سمت با زور وسفارش و اصرار دیگران باقی مانده است.
در خصوص پیشبرد سیاستهای وزارت خارجه باید اذعان داشت که آقای متکی نسبتا موفق بوده است ولی در سازماندهی پرسنل این وزارتخانه و بخصوص در نمایندگیها اگر نمایندگی آن در شهر میلان مشتی از خروار باشد باید بگویم نه تنها ایشان مستحق چنین رفتاری هست بلکه معاون رویس جمهور وحتی خود رئیس جمهور هم سزاوار بد تر از این نیز میباشند.
دوست دارم بدانم جه معنی دارد درانتخاب کارمندان محلی این کنسولگری با مهره چینی هایی که در جند سال اخیر شد چرا حتی اشتباهی یک بچه مذهبی ولایتمدار هم انتخاب نشد وجرا باید اسکلت محلی آن که بسیار مهمتر از اسکلت کارمندان رسمی آن هستند با همه ی احترامی که برای آزادی آنان باید قائل شد هیچکدام اندکی هم گرایش و حساسیت مذهبی و انقلابی و ولایی ندارند؟
س.م.یزدی (380203)
 
شبنم کویری
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۱:۳۵:۲۳
ترور شخصیت یک جرم قضایی است و ترور حثیت کشور بنظر من خیانت به منافع ملی است.وقتی که در اکثر سیستم های سازمانی هرگندی و خرابکاری را لاپوشانی میکنند نباید دروغ آقای رحیمی و تائید ات جانبی برای ما شنوندگان سخت باشد.دشواری زمانی پیش می آید که شما حرف درستی را مطابق با عمل ملاحظه کنید.کلام آقای شاهددر سطور فوق متین و ارزنده بود.
از جناب آقای توکلی و همکارنش سئوال خواهد شد تا کی این مردم بسیر و آگاه باید گرفتار بی بصیرتی هایی باشند که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سیمای فخیمیه از نبود آن فریاد میزدند... (380212)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۱:۵۱:۳۷
ایا کسی هم از بالاها به نظرات نگاهی میکند ویا اینکه الکی فقط ......................... (380216)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۳:۳۴:۵۲
ما تشنگان خدمت هستیم نه قدرت. (380228)
 
شاهد
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۷:۵۷:۵۴
سلام
نظر خوانندگان محترم را به آمار موافق و مخالف كامنتهاي بالا معطوف ميدارم.
اين يك نوع نظر سنجي آماري است كه نشان از مخالفت اكثريت كاربران و خوانندگان با آقاي رحيمي دارد. آيا نظر افكار عمومي براي رئيس جمهور محترم محلي از اعراب دارد؟ لطفا به آقاي احمدي نژاد بگوييد در مورد يك مسئله خاص(اظهارات خلاف واقع معاون اول ايشان)، بيشتر كاربران اين سايت كه عوامل استكبار جهاني نيستند و همه ايراني مي باشند ، اينگونه فكر مي كنند. جا دارد رئيس جمهور محترم نيز به تاسي از كساني كه به ايشان راي داده اند، دروغگويي را(ولو از جانب معاون اول خودشان) محكوم و كمي از مولاي متقيان حضرت علي ابن ابيطالب (عليه سلام) ياد بگيرند كه حتي در مورد نزديكترين كسانش هم هيچ نوع اغماضي نداشتند. (380260)
 
محمد بن
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۲۴:۲۶
تورو خدا یکی ببینه این بنده خدا پول تو جیبش هست که برگرده تهرون؟
باز هم خدا رو شکر تو هواپیما بیکارش نکردند که حضورش تو هواپیمای دیپلماتیک غیر قانونی بشه و پرتش کنند پایین... (380270)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۴۵:۱۶
چند نکته بطور خلاصه:
1- برخورد بد مواجهه دولت با دوست و دشمن
2- عدم تحقق انتظارات احمدی نژآد توسط متکی یا وزارت امور خارجه
3- عدم هماهنگی متکی با احمدی نژاد بدلیل تفاوت ماهوی طرز تفکر این دو فرد می باشد.که این مسئله باعث بروز اختلافات چند ساله بین این دو فرد شده است. متکی نماینده طیفی از دیپلماتهای کشور است که روش بروکراتیک آنان با تفکرات بسیاری از حضرات حتی در دوره خاتمی با خود خاتمی هم زاویه داشته است. آیا تصور بر این است که با عوض کردن متکی و آمدن صالحی می توان به این مشکل فائق آمد. آیا انتظارات احمدی نژآد که همانا فعالیت جدی تر دستگاه دیپلماسی در نظام بین الملل است محقق خواهد شد.؟ در حقیقت تفکرات منتسب به متکی متعلق به دوره جنگ سرد است درصورتیکه انتظارات احمدی نژآد و خاتمی
(با دو برداشت متفاوت) مربوط به دوره بعد از جنگ سرد، جهانی شدن و قدرت نرم است.
4- آیا وزارت امور خارجه ابزار کافی برای تحقق انتظارات احمدی نژاد را دارد.
5- ای کاش یک عزم جدی با دلسوزی برای منافع ملی کشورمان پیدا شود تا در مورد این آسیب ها بررسی شود، تا دستگاه سیاست خارجی کشورمان با نشاط بیشتری فعالیت نماید، بالاخره سیاست خارجی که از آنفولانزای مرغی که مهمتر است. نیست؟ (380281)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۸:۵۸:۰۲
رفتار غیراسلامی بود (380292)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۰۹:۰۶:۴۹
چنگیز خان به خاطر اشتباه و دل سپردن شاه ایران به یک نفر به ایران لشکر کشید - روزی نشود آقای رئیس جمهور بخاطر مشایی ایران را بر باد بده (380301)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۱:۳۶:۳۰
اين حرف آقاي رحيمي غير عاقلانه و توهين به شعور شنوندگان و مردم است كه فردي به عنوان وزير امور خارجه بپذيرد و در جريان باشد كه در حين ماموريت خارج از كشور وي را عزل كنند و حتي تاريخ توديع خود را نيز بداند. (380404)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۲:۴۶:۰۳
امام راحل فرموده اند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا و اسرائیل این غده ی سر طانی بکشید .ماهم می گوئیم هرچه فر یاد دارید بر سر احمدی نژاد و دولت مظلومش و حامیان وفادارش بکشید چون دشمن جدی ودرجه یک آمریکا و اسرائیل در جهان بشمار میروند .تا دلتان سبک و خنک گردد .دولتی که امکانات اینتر نت پر سرعت را برای اقصی نقاط کشور فراهم ساخته تا هرچه از دلتنگ تان بر می آید نثار شان کنید با سعه ی صدر و سینه گشاد ه و فراخ تاب تحمل شنیدن نا سزا گوئی ها و نا مهر بانی های منتقدین خود را دارند.الله مع الصابرین. (380438)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۴:۰۸:۴۱
هر کس با امثال این اقا کار کنه حقش همینه زودتر باید استعفا میدادی تا الآن به این وضع کشیده نشی (380482)
 
جابر
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۰۴:۰۲
برادر متکی ناراحت نباش

بکشید ملت ما را ملت ما بیدارتر میشود (380933)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۲:۴۲:۲۶
آقای متکی این میز و مقام به هیچ کسی وفا نکرده است اقای متکی این اشکهای جاری در گونه ی برخی ها اشک تمساح است باور نکن چون 5 سال سکان سیاست خارجی یک کشور بزرگ را برعهده داشتی .این رفت و آمد ها در عرصه سیاست یک امر طبیعی است . قرار نیست بیش از این توقع و انتظارداشته باشی هر مسئولی بنوعی میرود و سر نوشت شمااینجوری در پیشانیت نوشته شده بود . (381055)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.