نظر منتشر شده
۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 89729
ردیابی و پیگیری فساد مالی و غیرمالی جریان انحرافی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۲
 آیت الله لاریجانی امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی در طول یک سال گذشته گفت: ارزیابی بنده این است که قوه قضاییه در طول یکسال گذشته تلاش‌های خیلی خوبی داشته و هم به لحاظ اصلاح برخی ساختارها، هم به لحاظ سیاست گذاریها و راهبردهای کلان، و هم به لحاظ عزم مدیران عالی دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و برخورد با مفاسد در مظاهر مختلفش بسیار مناسب و درخور تقدیر بوده است.

به گزارش الف از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی افزود: دستگاهی که در اقامه عدالت به او اتکا می‌شود اگر بتواند حتی قدمی برای اصلاح بردارد باید آن را به فال نیک گرفت و از عزم مدیران آن برای بهبود وضعیت تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی، بریدن دست کار چاق‌کن‌ها ، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را بسیار موثر دانست و گفت: البته ما تبلیغات چندانی نداریم و شاید این اقدامات بروز و ظهور چندانی نداشته اما این یک واقعیت است و آنهایی که دست‌اندرکار این جریانات هستند می دانند که چه تلاش هایی صورت گرفته است؛ فی المثل نیروی انتظامی خوب می داند که آیا زحماتی که در دوره‌های قبل می‌کشید بهتر اجابت شده یا در این دوره بهتر اجابت می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تقدیر از زحمات دادستانی کل کشور تاکید کرد: دادستان کل و دیوان عالی کشور با این مسائل قاطعانه برخورد کردند وحتی دیوان عالی که گاهی به بی‌عملی متهم می‌شود در تایید قصاص ها و اعدام ها بسیار خوب عمل کرده است. ما البته هیچ علاقه‌ای به اعدام و قصاص نداریم ولی اعدام و قصاص در جایی که ثابت شد باید اجرا بشود و اگر اولیای دم پافشاری دارند بر اجرای قصاص، وجهی برای تاخیرش نیست.

لاریجانی برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نیز موثر دانست و گفت: در قطع کردن ایادی دخالت کننده در دستگاه قضایی در این مدت کوتاه این دستگاه بسیار موفق بوده است و ما کسانی را ردیابی کردیم که کارشان فقط واسطه‌گری بوده و بحمدالله آرام آرام این افراد شناسایی و با آنها برخورد قاطع می شود و ما از تقلای عده‌ای برای رها ساختن همین واسطه‌ها می‌فهمیم که اینها چه مقدار در این دستگاه برای خودشان ریشه دوانیده بودند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسداقتصادی نیز قوه قضاییه کارنامه بسیار روشنی دارد و ما در همین مدت کوتاه با پرونده‌هایی برخورد کردیم که به برخی اهرم‌های فشار و قدرت رسیده بودند و تلاش بسیاری برای پوشاندن این قضایا کردند اما بحمدالله قوه قضاییه ایستادگی و برخورد قاطعی کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه جریانی انحرافی و ضد روحانیت در پی تضعیف قوه‌قضاییه است تاکید کرد: متاسفانه عجیب است که هر بار دستگاه قضایی اعلام می‌کند برخورد قاطعی با مفسدین خواهد داشت، جریانی علیه قوه قضاییه راه می‌اندازند و در چند نوبت مختلف این مسئله بروز کرده و من ردپای جریان انحرافی را در پس این حملات و هجمات علیه قوه قضاییه می‌بینم.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: به گمان بنده، حمایت‌ها ، تشویق‌ها و تقدیرهایی هم که می‌شود این معما را تا حد زیادی حل می‌کند. متاسفانه این جریان انحرافی که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نیز ضد روحانیت است و به شدت تبلیغ دوری از روحانیت را می‌کند، در پس این جریانات است و این چیزی نیست که از دیدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر می دانند که این جریان حتی نسبت به ولی فقیه زمان هم با زبانهای مختلف مطالبی را می‌گویند و به شدت قوم‌گرایی را ترویح می‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد به قومیت می برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی توانست بکند اینها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسدند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما ردپای فساد اینها را خیلی جاها دیده‌ایم و این عده گمان نکنند که همچون «کبک» سرشان را زیر برف می کنند و کسی آنان را نمی بیند. باید بدانند که افعالشان در منظر دیگران هست و اینطور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند خودشان پنهان می مانند.

آیت الله لاریجانی افزود: یکی از خصائص این جریان فاسد این است که هر وقت درکشور مسئله ای ولو کوچک پیش بیاید فوراً از آن موجی می‌سازند و بر آن موج سوار می شوند و متأسفانه خیال می کنند که خودشان پنهانند. آنها خیال می‌کنند که می توانند با این حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می ماند. چرا که هیچ گاه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت ، با مراجع و مخالفت با جریان حق هیچ وقت باقی نمی ماند و ما به این گروه فاسد اخطار می کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه های فساد مالی و غیرمالی اینها را ردیابی کرده‌ایم و دستگاههای نظارتی در حال پیگیری هستند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: ما متأسفیم که گاهی مسائل کوچکی در جایی از کشور رخ می دهد. گاهی از شور و نشاط یک جوان احساساتی استفاده می کنند، بر یک موجی سوار می‌شوند تا کل قوه قضاییه و روسای قوا را تخریب کنند و این واقعاً جای تاسف دارد که چرا اینها یک چنین مجالی باید پیدا کنند و از اعتماد برخی مسئولان سوء استفاده کنند.











 
 
سيد ميثم موسوي
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۳۶:۵۵
منظور رئيس دستگاه قضا از مفسدين و... نزديكان رئيس جمهور فعلي كه نيستند؟
چون يكي از نزديكان فعلي وي مروج تفكر اسلام ايراني و... بود و...
خوب رئيس محترم دستگاه قضا دستگيرش كنيد. لطفا. البته اگر مصلحت دست و پاي شما را نبسته. (379870)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۵:۱۹
مفسدین و منحرفین شامل ش ت و پول های معلوم الوضعیت مجلس هم می شود یا نزدیکان ایشان نسبت به قانون مساوی ترند؟

سایت الف که توهین به رئیس جمهور و نزدیکانش را درج می کند چرا انتقاد از شهرداری و مجلس را سانسور می کند؟ (380113)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۴۶:۱۶
انشاا... که در این مسیر بسیار خطرناک و پر بلا سر سالم به در ببرید، به امید آنکه رئس بعدی هم نگویید من ویرانه تحویل گرفتم ، خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به پرونده آقازاده هاست.رسیدگی به پرونده آقازاده ها باعث میشود حاشیه امنیت تمام دست اندازان به بیت المال از بین برود. (379874)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۹:۱۸
البته نه فقط یک آقازاده اون هم به دلایل سیاسی ! (379930)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۹:۱۸:۱۹
آقای احمدی نژاد که ادعای اسلام و دینداری و ساده زیستی و عدالتخواهی دارد چرا باید پسر خواهرش با دختر یک تاجر ترکیه ای ازدواج کند؟ چرا نباید با یک دختر فقیر اما مومن و ساده زیست و قانع ایرانی ازداج کند؟! (380000)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۹:۱۹:۵۱
دستگاه قضایی ما متاسفانه از استقلال قضایی بسیار دور است و آلوده عمیق سیاسی کاریها شده است..
دو جرم مشابه اتفاق می افتد اما اصلاح طلب به زندان می افتد و روزنامه اش توقیف می شود ولی اصولگرا نهایتا یک تذکر خشک و خالی می گیرد....!! (380003)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۶:۴۹:۰۰
باسلام
حاج آقا شما فرموديد موج سواري گروهي خاص؛اما آدرس دقيقتر نداديد و اين خود خوراكي است براي موج سواري صاحبان رسانه ها و مصونيت ها در جهت تخريب و تخطئه ديگران . (379876)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۱:۵۷
حضرت قاضی القضات بالاخره تکلیف پرونده بازرسی بیمه را معلوم کنید، همه چیز روشن میشود! (379921)
 
معلم بازنشسته قلعه حسن خانی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۴:۱۰
واقعا حضرت عباسی اگرکسی مدعی اجرای عدالت است یک شیرپاک خورده ای به تعاونی مسکن فرهنگیان درقلعه حسن خان (شهرقدس بفرست وحق وحقوق پایمال شد بیست ساله مارا به مابرگرداند .
آقای لاریجانی بسم الله اگرذره ای صداقت درگفته شما است ما سی سال است ازاین داستان ها زیادشنیده ایم (379924)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۳۵:۴۳
مردم ايران دست خادمين خود را به گرمي مي فشارند و رييس قوه قضاييه مطمئن باشند كه اقداماتش از ديد مردم پنهان نيست و چنانچه همت و اراده ايشان در مبارزه با فساد رسوخ و رسوب يافته در دستگاهها پايداري كند و به بار بنشيند ؛ مردم به وجودش افتخار خواهند كرد و روح پدر مرحومشان حضرت آيت الله العظمي حاج ميرزا هاشم آملي كه مرجع تقليدي نجيب و خوش نيت بود از ايشان راضي شده و مورد غفران ابدي الهي خواهد بود به پاس پرورش چنين فرزند دلير و بومندي
مبارزه كن و بدون درنگ در نامها و نشانها و جايگاهها و ريشه كن نما فساد ، فاسديني كه خود را به صد آب و رنگ بزك كرده اند و در پشت سپر اعتقادات پنهان شده اند و اگر نتوانستي ادامه دهي شجاعانه با مردم درد دل كن و عطا قاض القضاتي را به لقايش ببخش تا براي مردم هميشه جاودان بماني.
مبارزه شما مورد ستايش مردم صرفنظر از تكثر باور و دلبستگي جناحي ايشان است و مصمم باش كه لطف خداوند و دعاي خير ايرانيان بدرقه راهت خواهد بود. (379951)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۱۹:۲۴:۰۰
حاجی جون یادت نره که شما روی خون دکتر بهشتی که یک روزی همین مسند را داشت معامله مصلحت نظام نکنی که خون پاک اون بنده خدا گریبان خودت وخانوادت را میگیره من نمی دونم سرپوش گذاشتن روی دزدی یک عده چه مصلحتی برای نظام داره آیا جزء اختلاف طبقاتی و بی اعتمادی چیز دیگه ای هم عاید نظام میکنه؟خلاصه کنم حاجی پست پر مسئولیتی داری یا بگو یا علی وبرو جلو دست دزدان را از بیت المال قطع کن یا بزن کنار و دنیا واخرت خودت را خراب نکن (380007)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۸۹-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۸:۵۹
سخنان قاطع رییس دستگاه قضادر عین خبرساز بودنش بسیار عالی و حرف دل مردم است مخصوصا در برخورد با مفاسد اما یک نکته ای که همه را نگران می‌کند این‌که نکند فردا با جوسازی خبرگزاری های بیگانه مجددا احکام اسلام به نام حقوق بشر (حقوق بشری که هیچ کدام از آمریکا و انگلیس پایبند آن نیستند)تعطیل شود. هنوز سرنوشت سکینه آشتیانی روشن نشده... قطع ید در سرقت‌ها تقریبا تعطیل شده... رجم که تعطیل شد... (380099)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۹:۳۶
انشاء الله جزو گروه مفسدین اقتصادی که نیست. همانی که به چشمان مخاطبانش نگاه میکرد و میگفت با دکتر متکی در خصوص برکناریش صحبت شده بود! (379991)
 
جناب الف
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۴:۲۵:۱۳
جناب آقا یا خانم الف
برای دلخوشی مردم, لا اقل یک موضوع را تا آخر پیگیری کنید و جا نزنید.
آیا شما نحوه برکناری متکی را دست کم می گیرید.
بروید دنبالش و ببینید از ما بهتران چه نقطه ضعف هایی دارند که این ...تا این حد.....
گرفتید؟ (381112)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۹:۴۳:۲۱
کار بر شماره 380000مسعود خان اتابک لطفا پای تان را به اندازه گلیم ات دراز کنید و به حریم خصوصی یک مقام عالیرتبه ی کشور دخالت نکنید به شما چه مربوطه خواهر زاده ی رئیس جمهوری محترم بادختر یک تاجر ترکیه ای ازدواج کرده . حتی شخص رئیس جمهوری محترم هم حق دخالت در این ازدواج را از لحاظ قانونی ندارد . دو جوان با علاقمندی و عواطف و مهربانی به همدیگر تصمیم به ازدواج گرفته اند این موضوع بیش از 6 ماه قبل صورت گرفته .حا لا به چه دلیلی این مسئله خانوادگی را بوسط کشیده اید برایم جای ابهام و سئوال است سایت الف را گذاشته اند نقد کنی نه اینکه مسائل خانوادگی رئیس جمهور منتخب 25 میلیون رای دهنده را خدشه دار کنی ؟ حد اقل به حرمت ملت شریف ایران از اینگونه مسائل جدا بپر هیزید . گویا سایت الف برایت حیاط خلوت شده هرچه از دهان مبارکتان بر می آید نثار بزرگان مملکت کنید برایت متا سفم انسان عاقل اول فکر می کند بعد حرف می زند .و یا می نویسد. . (381270)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.