توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 89813
تانک عجیب اروپایی بدون برجک+ عکس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۶
در دنیای تجهیزات نظامی، جنگ‌افزارهای عجیبی ساخته شده که یکی از آنها، تانک بدون برجک است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، تانکهای سری Strv 103 S به نوعی یکی از عجیب ترین تانکهای ساخته شده در کشورهای مختلف جهان تا به امروز هستند. این تانک برجک ندارد و توپ آن مستقیما به بدنه وصل شده است و ارتفاعی در حدود 2 متر را برای آن فراهم آورده است.
این تانک با وزن 39700 کیلوگرم از یک موتور رولزرویس مدل K60 به قدرت 490 اسب بخار نیرو می گیرد و دارای سرعتی در حدود 50 کیلومتر بر ساعت و بردی در حدود 390 کیلومتر است. این جنگ افزار دارای 3 نفر خدمه بوده و در سال 1966 وارد خدمت ارتش سوئد شده و در کل، 300 دستگاه از این تانک ساخته شده است.



 

تسلیحات این تانک شامل یک عدد توپ 105 میلی متری و دو تیربار 7.62 میلی متر و یک تیربار 12.7 میلی متر است. . این تانک قابلیت عبور از رودخانه ها با سرعت 6 کیلومتر بر ساعت را دارد. همچنین یکی دیگر از نکات عجیبی که در ساخت این تانک به کار رفته، قرار گرفتن موتور در بخش جلوی این تانک است که به منظور افزایش حفاظت از خدمه، این تدبیر به کار گرفته شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.