نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 89880
رحیمی به دادگاه فراخوانده می شود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۱
غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست خبري روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه يك نماينده مجلس در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادي از اشخاص بلندپايه دولتي نام برده است آيا در اين زمينه اقداماتي انجام شده است يا خير؟ گفت: در 9 ماه گذشته 187 پرونده اقتصادي رسيدگي شده كه منجر به صدور حكم قطعي شده و اين پرونده‌ها به حبس، رد مال و جزاي نقدي منجر شده‌اند.

 

به گزارش ايسنا، سخنگوي دستگاه قضايي افزود: قوه قضاييه در اين زمينه مصمم است گزارشاتي كه از مراجع ذي‌ربط ، ‌مردم و سازمان بازرسي كل كشور مي‌رسد بدون هيچ تبعيضي دنبال كند اما ما اين معذوريت را داريم كه نمي‌توانيم قبل از قطعي شدن حكم اسامي را اعلام كنيم.

 

اين خبرنگار مجددا پرسيد «منظور من شخص معاون اول بود رييس جمهور كه يك نماينده مجلس از وي نام برده است، همچنين سايتي كه اسامي مفسدان اقتصادي درآن منتشر مي‌شود (قسط) دو هفته‌اي است كه به روز نمي‌شود»، سخنگوي قوه قضاييه پاسخ داد: در مورد معاون اول اتهام متوجه ايشان است ولي اين اتهام بايد رسيدگي شود تا ببينيم منجر به محكوميت يا تبرئه ايشان مي‌شود.

 

وي افزود: در حال حاضر با توجه به اظهارات ساير متهمان، اتهام متوجه ايشان هست. ولي اينكه اين اتهام ثابت بشود يا نه بايد در جريان دفاعيات ايشان قرار بگيريم.

 

خبرنگاري پرسيد شاهد برخورد دوگانه از سوي دستگاه قضايي در مورد منتقدان اين قوه هستيم مثلا آقاي منتقدي انتقاداتي كرده‌ و واكنشي نشان داده نشد ولي هنگامي كه حسين قدياني انتقاد كرد با واكنش شديد دستگاه قضايي مواجه شد كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: برخورد دوگانه نسبت به كساني كه به قوه مجريه توهيني داشته باشد صورت نمي‌گيرد. خواهش مي‌كنم به احكامي كه در سال 88 و عمدتا در سال 89 صادر شده است مراجعه كنيد اين احكام عمدتا قطعي شده‌اند و بيانگر تعداد افرادي هستند كه به رييس‌جمهور توهين كرده‌اند و حكم آنها قطعي شده است.

 

وي ادامه داد: در برخي از اين موارد خود رياست جمهوري شكايتي نكرده و يا حتي گفته شاكي نيستم. اما مدعي‌العموم از اين جهت كه به رييس‌جمهور به عنوان رييس‌جمهور توهين شده وارد شده و كيفرخواست عليه اين افراد صادر كرده است.

 

وي ادامه داد: دادستاني در موارد كثيري كه نسبت به مقامات اجرايي و رياست جمهوري شكايات خصوصي مطرح نشده خود دستگاه قضايي وارد شده و پرونده مربوطه با صدور كيفرخواست به دادگاه رفته و جرم برخي از آنها اثبات شده و برخي نيز ممكن است در دفاعي كه كرده‌اند جرم آنها ثابت نشده باشد.

 

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه در مواردي كه خود قوه مجريه شكايت كرده است برخي پرونده‌ها منجر به محكوميت و برخي در حال رسيدگي است افزود: اينكه نسبت به اين موارد اقدام نشده صحيح نيست اما فردي كه نام برديد احضار شده اما در ايران نبوده است. ايشان هم بايد بيايد و از خود دفاع كند.

 

محسني اژه‌اي با خاطرنشان كردن اينكه دستگاه قضايي از انتقاد سازنده استقبال مي‌كند، گفت: اعتقاد داريم بدون انتقاد سازنده دستگاه قضايي نمي‌تواند در خيلي از كارهايش موفق باشد پس از ما از انتقاد سازنده استقبال مي‌كنيم.

 

وي ادامه داد: اما اگر چنانچه كسي بيايد و قوه قضاييه، قوه مجريه، قوه مقننه و يا هر نهادي از نظام را تخريب و تضعيف كند اين كار به نفع چه كسي است؟ اگر قوه قضاييه را تضعيف كرديم و آن را تحت فشار قرار داديم آيا قوه قضاييه مي‌تواند وظيفه خود را انجام دهد؟ اگر قوه قضاييه مستقل و قوي نباشد آيا مي‌تواند در موضوعات مختلف قوي عمل كند آيا مردم از اين قوه انتظار ندارند؟

 

سخنگوي قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه اگر قوه قضاييه بخواهد براساس وظيفه قانوني‌اش عمل كند بايد مقتدر، ‌مستقل، سريع‌العمل و قوي باشد، اظهار كرد: دستگاه قضايي ادعا ندارد هيچ عيب و نقصي در كارش نيست چنانچه فكر نمي‌كنم قوه مجريه نيز چنين ادعايي كند حتما دستگاه قضايي نيز از عيب و نقص مبرا نيست.

 

وي با اشاره به نامه حسين قدياني گفت: در اين نامه چند مساله مطرح شده است من نويسنده اين نامه را نمي‌شناختم اما در مورد ايشان موارد خوبي شنيده بودم كه ايشان حزب‌اللهي، دلسوز و اهل قلم است اما اگر يك آدم خوب، ‌حزب‌اللهي، بسيجي و يا يك فرد در يك نهاد كار خلافي كرد آيا نبايد تعقيب شود؟ اگر كسي سابقه خوبي داشته باشد ممكن است قانون گذار در مواردي تخفيف در نظر بگيرد ولي به اين معنا نيست كه اصلا اقدام نكنيم.

 

وي افزود: در اين نامه ليستي رديف شده است كه چرا قوه قضاييه اين افراد را اعدام نمي‌كند و از مضمون نامه چنين بر مي‌آيد كه اگر نكند خودمان اقدام مي‌كنيم همه ما بايد ملتزم به قانون باشيم و اين به نفع همه است.

 

محسني اژه‌اي با اشاره به اينكه در اين نامه عتاب و خطاب سنگيني نسبت به قوه قضاييه مطرح شده به طرح اين سوال پرداخت كه چه كسي از اين عبارت‌ها استفاده مي‌كند و افزود: آيا واقعا افرادي كه ايشان گفته فتنه‌گرند كه هستند و درست است و سران فتنه‌اي كه مطرح كرده است كه آن هم درست است و بارها از طرف قوه قضاييه مطرح شده كه بايد به جرم آنها رسيدگي شود ايشان مي‌گويد اگر قوه قضاييه اين موارد را انجام نداده مي‌خواهد با آنها همراهي كند آيا اين جفا نيست؟

 

اژه‌اي با اشاره به بخش ديگري از مضمون نامه حسين قدياني كه گفته است قانون اساسي من وصيت نامه پدرم است عنوان كرد: آيا اين حرف صحيح است ؟ اين بصيرت است؟ اين دلسوزي است؟ ايا اينكه تشويق كنيم افراد خلاف قانون دست به اقداماتي بزنند صحيح است؟

 

وي با بيان اينكه اين نامه يك انتقاد به يك فرد نيست افزود: اگر نسبت به فردي كه در مظان يك اتهام است چنين فضاسازي اي ايجاد كنيم قوه قضاييه نه نسبت به اين فرد و نه نسبت به افراد ديگر قدرت رسيدگي نخواهد داشت. قوه قضاييه از انتقاد استقبال مي‌كند بر اجراي قانون مصر است اما تفاوتي در مورد كسي كه در مظان اتهام است قائل نمي‌شود.

 

محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد اقدامات دستگاه قضايي در خصوص هدفمندي يارانه‌ها پرسيد، گفت: هدفمندكردن يارانه‌ها امر لازم و مهمي است كه نياز به همكاري همه و به طور خاص مردم عزيزمان دارد.

 

وي خاطرنشان كرد: مردم تا الان همكاري كرده‌اند اميدواريم با همكاري همه مسوولان،‌ نهادها، قوه قضاييه و قوه مجريه هيچ مشكلي پيش نيايد و اگر افراد سودجويي بخواهند سوءاستفاده كند تمهيداتي انديشيده شده و يقيقنا با افراد سودجو برخورد لازم صورت مي‌گيرد.



سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال ديگر همين خبرنگار كه در صورت امكان برخي از اين تمهيدات را بيان كنيد، گفت: دولت، وزارت بازرگاني و تعزيرات اقدامات خود را انجام داده‌اند دولت و قوه قضاييه جلسات مشترك و كميسيون مشترك تشكيل داده‌اند و هماهنگي لازم ميان دادسراها، فرمانداري‌ها و استانداري صورت گرفته كه اگر نياز باشد دستگاه قضايي وارد شود كاملا بين قوه مجريه و قوه قضاييه هماهنگي وجود دارد.

 

محسني اژه‌اي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد عده‌اي دانشجوي ايراني در لندن به افزايش شهريه اعتراض كرده‌اند و دولت انگلستان به وسيله پليس آنها را مجروح كرده آيا دولت ايران براي دفاع از حقوق اين دانشجويان به محاكم بين‌المللي شكايت مي‌كند يا خير؟ گفت: ما درامور داخلي ديگران دخالت نمي‌كنيم اما شما اين نكته را به حق گفتيد.

 

وي افزود: آيا اين كساني كه مدعي دفاع از حقوق بشر هستند و ديگران را تحت فشار سياسي قرار مي‌دهند و متهم به نقض حقوق بشر مي‌كنند چه دفاعي دارند؟ جمهوري اسلامي ايران اين سوال را دارد كه شما نهادهاي بين‌المللي و مدعي حقوق بشر چه واكنشي در خصوص اين مسائل داريد.

 

محسني اژه‌اي با اشاره به اقدامات ستاد حقوق بشر ايران دراين زمينه افزود: اين ستاد تاسف خود را در اين رابطه اعلام كرده و از سازمان‌هاي بين‌المللي خواسته نسبت به اين مساله واكنش نشان دهند.

 

خبرنگاري پرسيد قبل از بازي‌هاي گوانگجو كميته ملي المپيك اعلام كرده بود كساني كه در بانك حساب باز كنند و كارت هواداري تيم ملي را بگيرند به بازي‌هاي گوانگجو اعزام خواهند شد اما اين اتفاق نيفتد و شائبه ‌كلاهبرداري وجود دارد نظر دادستان كل دراين زمينه چيست؟ محسني اژه‌اي گفت:‌مطالبي كه در اين زمينه داريد ارائه دهيد تا بررسي كنند.

 

محسني اژه‌اي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي صحبت‌هاي اخير رييس قوه قضاييه مبني بر ردگيري يك جريان انحرافي و فاسق و اقدامات دستگاه قضايي در اين خصوص گفت: اكنون توضيح بيشتري در اين زمينه ندارم سرنخ‌هايي كه وجود دارد مطالبي گفته‌اند كه توسط مراجع ذي‌ربط با مفاسد مالي كه سازمان بازرسي كل كشور است و مسائل امنيتي كه سيستم اطلاعاتي و امنيتي است پيگيري مي‌شود هرجا مراجع خاص خود را دارد.

 

محسني اژه‌اي با پاسخ به اين سوال كه اخيرا پليس راهور اعلام كرده است كه كاميون‌هاي هوو با نام ديگري وارد مي‌شوند آيا به اين موضوع رسيدگي مي‌كنيد يا خير؟ گفت: اين موضوع تازه مطرح شده نمايندگان هم به اين مساله وارد شدند من هم اين موضوع را به معاون قبلي كه موضوع اصلي كاميون‌هاي هوو را پيگيري مي‌كرد ارجاع دادم اما فعلا نمي‌توان اظهارنظري در مورد اينكه اين كاميون‌ها استاندارد هستند يا خير داشته باشم.

 

خبرنگار ديگري پرسيد محاكمات علني دادگاه‌ها با گرفتن مجوز از روابط عمومي قوه قضاييه مي‌تواند در حضور خبرنگاران صورت گيرد اما با اين حال روابط عمومي به روزنامه ايران مجوز نمي‌دهد. محسني اژه‌اي پاسخ داد: اين طور نيست. دستورالعملي براي سازماندهي چگونگي تهيه فيلم و خبر براي مراكز استاني و واحد قضايي ابلاغ شده كه در مورد كسي تفاوت نمي‌كند.

 

خبرنگار ديگري سوال كرد دستگاه قضايي در سالهاي اخير در بحث مفاسد اقتصادي و اجتماعي ورود خوبي داشته است و به پرونده‌هايي كه براي افكار عمومي مهم است وارد شده اما چرا نسبت به پرونده‌هايي كه يك پاي آن دشمنان هستند ورود نمي‌كند مثلا ترور دو دانشمند هسته‌يي كه سايت بي‌بي‌سي سريعا از آن حمايت مي‌كند. آيا امكان ندارد كه تمامي فعاليت‌هايي كه در خصوص پيگيري اين ترور انجام مي‌شود يك كاسه شود؟ محسني اژه‌اي گفت: اين پيشنهاد ، پيشنهاد خوبي است كه مجموعه هماهنگي از وزارت خارجه و قوه قضاييه براي پيگيري مسائلي كه مربوط به دعاوي خارجي مي‌شود اقدام كنند اما بدانيد كه كانال رسمي اين قضايا وزارت امور خارجه است در حالي كه كار اين وزارتخانه نافع مسووليت ديگران نيست.

 

وي در ادامه به فعاليت‌هاي ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در اين رابطه اشاره كرد و گفت: حتي اين ستاد هم بايد از مرجع وزارت امور خارجه اقدام كند اما پيشنهادي كه مطرح شد پيشنهاد خوبي است.

 
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۶:۳۰:۵۴
کم کم داریم به آرمان شهدای انقلاب و دفاع مقدس که همان برپایی جمهوری اسلامی واقعی است نزدیک می شویم
(380579)
 
پسر خوب
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۶:۳۳:۵۱
خدایا شکرت یعنی واقعا قوه قضائیه داره درست میشه؟

انشالله اینجور خبرهای خوش ادامه داشته باشه:


http://alef.ir/1388/content/view/88710/
http://alef.ir/1388/content/view/88708/
http://alef.ir/1388/content/view/88687/
http://alef.ir/1388/content/view/88707/ (380587)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۶:۳۹:۱۱
به امید دستگیری تمام کسانی که حق ملت ایران را خوردند
از شهرام جزایری گرفته تا موسوی و کروبی
(380567)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۰۳:۵۳
شما اصولگرايان اول ياد بگيريد در پشت سر به كسي تهمت نزنيد
بعد مفسدان دستگاه اجرايي خودتان را جمع كنيد

آن وقت بياييد سراغ موسوي و كروبي (380639)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۸:۰۴:۳۴
قسمت اول پیامت را قبول دارم
ولی الف جان امیدوارم تا نتیجه نهایی پرونده این آقای رحیمی قضیه را دنبال کنی خیلی دروغ میگه دیدی سر قضیه متکی چه چیزای به هم بافت راستی الیاس محمودی همدستش پروندش به کجا کشید ؟ (380846)
 
مجتبی نوروزی
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۹:۱۵:۴۲
ایکاش دستگاه قضا حتی قبل از آقای لاریجانی نیز با این اقتدار رسیدگی به اتهامات مشابه رو در دستور کار قرار می داد تا اعتماد مردم رو پشتوانه خودش می کرد.پرونده تخلفات مالی میلیاردی مدیرنمایی از مدیران شرکت گاز و اعضای باندش در یکی از استان های شمالغرب کشور هنوزم زیر خرده پرونده های دیگر داره خاک میخوره! (380887)
 
مهسا
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۵۱:۰۶
خوبه كه شما آقاي معاون اول رئيس جمهور رو رها كردي و فعلا\" چسبيدي به اين دو نفر (380988)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۶:۴۰:۰۶
آیت الله آملی نشان داده در عمل به منویات مقام معظم رهبری بالخصوص فرمان تاریخی عدالتخواهی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ از گذشتگانش پیشروتراست

ممنون دستگاه قضا (380592)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۷:۰۶:۳۲
نه خیر خواب نمی بینی حقیقت و واقعیت است دستگاه قضا مصمم است عدالتخواهی را عملا اجرا کند.چپاولگران بیت المال مسلمین و اموال عمومی دانه درشت هنوز در حاشیه مانده اند ابتدا باید عدالت از خود دولت که منادی عدالت است شروع گردد بعد اگر فرصت شد نوبت به دانه درشتهای قانون گریز میرسد موج سواری دیگر معنا و مفهومی در برابر قانون ندارد . (380601)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۷:۱۳:۱۷
من امیدورام بقیه متهمین هم به دادگاه فراخوانده شوند. این طور نباشد که وقتی طرف توسط احمدی نژاد وارد دولت شد تازه پرونده اش رو شود.

مثلا مرحوم کردان سالیان سال در مجلس و صدا و سیما بود، اما وقتی وزیر احمدی نژادشد همه یادشان افتاد که ایشان که در دانشگاه رفسنجانی و جاسبی دانشجوی دکتری داشتند، مدرکشان جعلی است! (380606)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۷:۴۲:۲۶
رهبر حکیم انقلاب در دیدار دانشجویان با ایشان، درباره انتقادات یکی از دانشجویان از دست چپ و راست رئيس جمهور فرمودند:

«ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه مي شود، نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است.»

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9925

1) من نمی دونم چرا آن زمان «الف» این مسئله را تیتر یک نکرد

2) من نمی دونم چرا هر روز تیتر های اصلی «الف» حمله به چپ و راست رئیس جمهور (مشایئ و رحیمی) است؟ (380623)
 
تذکر
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۷:۵۷:۲۱
انقدر راحت در مورد ادما قضاوت نکنید !!! شاید همه این ها فقط یه اتهامه بی پایه واساس باشه!
یادمون باشه هیچ چیز مهم تر از آبروی مومن نیست (380634)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۱۱:۱۵
من هر چقدر متن بالا رو خوندم پیدا نکردم جایی که حرف تیتر اول رو زده باشه !
فقط گفته که اتهام متوجه ایشان هست
خسته نباشید اینو که خودمون می دونستیم که یکسری اتهام متوجه ایشان هست (380643)
 
رحيمي قروه اي
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۱۱:۵۷
سلام و دورود بر ياران رهبري در قوه قضاييه خدا كند شانتاژ گري و هياهوي كساني كه با شعار عدالت محوري عدالت رامضحكه خود قراردادند باعث خلل در اراده الهي تان نشودضمنا به مدرك تحصيلي اين اقا هم رسيدگي كنيد تا ما اخر بفهميم بالاخره دكتره ليسانسه يا ديپلم (380644)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۱۹:۲۷
خدا رفتگانت را بیامرزد به این ایده پردازی می گویند در جستجوی حقیقت .ممنون هموطن مردم حق دارند سخن حق بشنوند (380648)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۳۱:۰۷
من که فکر نمی کنم این سیستم قضایی اراده و استقلال و قدرت لازم را برای رسیدگی به اینچنین پرونده هایی را داشته باشد. (380651)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۳۵:۳۵
دستگاه قضا با این کار خود نشان خواهد داد که مستقل است و فراجناحی عمل میکند. (380652)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۱:۱۴:۵۰
حالا اگر - احیاناً - به این نتیجه رسید که رحیمی مجرم نیست یعنی قوه قضائیه مستقل نیست؟ یعنی فقط در صورتی مستقله که به نتیجه‌ی مورد نظر شما برسه؟ (380719)
 
طرفدار الف
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۸:۴۳:۳۲
میگم اگه حکم محکومیت صادر شد خب از حالا معلومه چی تو سایت الف می بینیم ولی اگر یک وقتی خدای نکرده زبونم لال حکم برائت صادر شد چه خاکی باید به سر گرفت؟؟؟ (380656)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۹:۰۸:۱۴
اگر ایشان تبرئه شدند، شما حکم دادگاه رو قبول میکنید؟ (380884)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۹:۱۴:۴۵
گروهی پول مردم را خوردند قبول باید مجازات بشوند اما قوانین ظالمانه ای که دردهای اقتصادی را برای مردم بسته است کی بازنگری می شود تا در کشور اهل بیت قوانین سوسیالیستی نباشد . (380664)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۹:۴۷:۴۴
هنوز که نشده هر وقت شد بحث کنید لطفا سکه را به هوا بیا اندازید هزار معلق می خورد (380680)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۹:۴۹:۲۸
این معاون اول آیا نمی خواهد بمانند دیگر مسئولین در دنیای متمدن جهت بازگذاشتن دست دادگاه برای بررسی ، از مقام خود استعفا دهد و یا حتما باید منتظر بماند تا بعد از صدور حکم احتمالی با خفت بر کنارش کنند.
چرا احمدی نژاد این را از مدیران تحت امرش نمی خواهد و فرهنگ سازی نمی کند..... (380681)
 
سيد ميثم موسوي
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۵۰:۰۰
طرف رفته كلي زحمت كشيده مدك دكطرا گرفته و كلي عرق ريخته و سخنراني كرده و باند و اينا تشكيل داده (البته به قصد خدمت) كه به اين مقام برسه. بعد حالا شما انتظار داري استعفا بده تا دستگاه قضا كارش آسون بشه در رسيدگي پرونده ايشون.
شما چقدر ساده ايد. (380986)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۰:۰۹:۱۰
ایکاش اقای احمدی نژاد از این طایفه فاصله میگرفت (380689)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۰:۲۴:۳۲
هنوز نوبت به سران فتنه نرسیده؟! (380695)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۰:۴۶:۵۲
خدایا!

نکنه دارم خواب می بینم

واقعا ما توی دولت هم دانه درشت متهم به فساد داریم؟ (380583)
 
چنگيز
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۱:۲۲:۳۴
حكم كه معلومه تبرئه ميشه مگه امكان داره معاون اول احمدي نژاد فساد مالي داشته باشه!!!
متاسفانه اگر سران دولت هم فساد داشته باشن به بهانه اينكه به صلاح نظام نيست پنهان ميمونه ولله كه همين پنهون موندنا به ضرره نظامه نه گفتنش واين شفاف سازيها باعث ميشه كه مردم اميدوارترونظام هم قويتر شود (380720)
 
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۷:۴۸
آیا واقعا چنین روزی میاد که در ایران یک مقام عالیرتبه مملکتی مثل یک فرد عادی، فارغ از حب و بغض های سیاسی پشت میز محاکمه قرار بگیرد و حساب پس بدهد؟ باور کردنش خیلی سخته! (380744)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۲۳:۱۶:۱۲
واقعا دوره زمانه حضرت امیرالمومنین خیلی دوران خوبی بود!
ایشان وقتی شنید یکی از کارگزارانش(عثمان بن حنیف) در یک مهمانی مجلل شرکت کرده او را توبیخ کرد و با نوشتن یک نامه تاریخی او را سرزنش کرد و به تعبیر امروزی ما آبرویش را برد و او را که گناهی نکرده بود و فقط در یک مراسم مجلل شرکت کرده بود رسوای عالم و آدم کرد!
ما قرآن و نهج البلاغه را تا جایی می پذیریم که به منافع خدمتگزاران عزیز نظام خدشه ای وارد نکند والا حالا اگر در قرآن هم آیه ای راجع به دزدها اومده ما می گوئیم اجرایش کنید اما مواظب باشید بزرگان و کسانی که اسمی در جامعه برای خود راست و ریست کرده اند تا حد امکان مصون بمانند. نظام ما نوپاست حالا ما گفتیم انقلاب اسلامی منادی حق و عدالت است اما اگر بخواهیم به معنی واقعی آنرا پیاده کنیم باید بعضی از مسئولین بلند پایه به مردم جواب بدند.
خوب این خطرناک است. فردا عده ای به نام دفاع از این اشخاص علم بلند می کنند و عده ای هم می گویند ما می خواهیم عدالت اجرا بشود. خوب اینجا چه اتفاقی می افتد؟!
خوب معل.م است هرج و مرج می شود. بنابراین بهترین راه در اینجا اینست که ما بیائیم و عدالت را در بعضی جاهها قربانی کنیم! چون بالاخره تجربه نشون داده پرچم عدالت رو همیشه میشه بلند کرد ولی خسارات ناشی از برخورد جدی با دانه درشتها را به این راحتی نمیشه جبران کرد!
بهتر اینه که تو جو خودش عدالت اجرا بشه مثلا خوب ما که عدالت رو دوست داریم! زمان انتخابات بهش نیاز داریم! بهتر نیست که اون زمان این علم رو بلند کنیم؟!   (380757)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۳:۴۲:۳۶
امیدوارم عدالت رعایت بشه و همه در برابر قانون برابر باشند . دستگاه قضا متشکریم (380825)
 
محمدحامد
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۸:۲۳:۰۹
در موردآقاي رحيمي و اظهارات آقاي زاکاني در باره آن ،آقاي احمدي نژاد هم در مصاحبه خبري در اين زمينه گفتند که خواستار پيگيري جدي هستند.به نظر من رسانه ها بايد روي اين موضوع زووم کنند تا لااقل يک پرونده به سرانجام برسد يا ومعاون اول يک دولت محکوم گردد و يا يک نماينده به خاطر تهمت پيگرد شود.در هر صورت ارکان نظام مستحکم مي گردد. (380852)
 
مصطفی بروجن
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۸:۳۰:۳۴
تو را بخدا اگه از مسئولی خلاف قانون انجام داده باشه بیشتر نسبت به مردم باید محکوم بشه و به اطلاع مردم برسد که مردم بدانند که قانون برای همه می باشد و دلگرم شوند (380856)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۸:۳۶:۱۷
چرا کسی مهدی هاشمی (ببخشید م.ه) را احظار نمیکند (380864)
 
جبار
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۸:۵۵:۱۲
اگر قوه قضاييه با اقتدار با همه ي چپاولگران در هر لباسي قاطعانه برخورد كند جمهوري اسلامي بيمه ميشود .
آقاي اژه اي ترحم بر پلنگ تيز دندان/ جفاكاري بود بر گوسفندان
اميدوارم روزي شاهد اجراي عدالت باشيم قبل از اينكه متهمين براي ادامه تحصيل به انگليس بروند! (380872)
 
امير
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۹:۰۱:۲۳
اينها همش سيا بازي است تا سر مردم گرم بشود و هر از چند گاهي فقط ژست مبارزه با دانه درشتها را ميگيرند گول نخوريد (380877)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۰۹:۲۹:۲۹
آیا دروغ گفتن اونهم مثل آب خوردن جرم نیست؟
کسی که راحت دروغ میگه هر کار دیگه ای هم ازش برمیاد.
جالب اینه که صداقت خیلی کمتر از اطاعت پذیری در انتخاب افراد نقش داره. (380900)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۱۴:۲۷
حتما شفاف به ابهامات که در جامعه وجود دارد پاسخ داد اقایان مدیران ارشد را به تقوی جلب می کنم.مردم ایران با هوش و شریف هستند.باید به انها احترام گذاشت. (380939)
 
امیری
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۵۰:۳۸
قوه قضاییه باید دنبال زنجیره فساد یصورت باند باشد شک نکنید در جنین پستی فساد بصورت باندی و هم پوشانی است.با تشکر از مردان بی ادعا در قوه قضاییه . (380987)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۰:۵۷:۱۵
بسم الله الرحمن الرحيم- ما از دستگاه قضا علي رغم ادعاهاي بلند پروازانه اي كه دارد، اما عملش با ادعاهايش فاصله زياد دارد، جدا گله داريم، چطور اين برخوردهاي دوگانه را مي توان پذيرفت كه مهدي هاشمي معلوم الحال، بدون هيچ توجيه و توضيحي، با تخلفات محرز، آزاد است و فقط ادعا مي شود كه با وي برخورد خواهد شد اما همين فرد بصورت فراري، از خارج كشور از نيروهاي وفادار و انقلابي به سادگي شكايت مي كند و قوه قضا اينبار نه در مقام ادعا بلكه در مقام عمل به همان سادگي، به شكايت وي رسيدگي مي كند و نيروهاي وفادار را به زحمت انداخته و براي محاكمه احضار مي كند!!! ____ متاسفانه همين برخورد دوگانه را در جريان شكايت شيرين عبادي وطن و دين فروش از مدير مسئول متعهد و انقلابي روزنامه كيهان هم شاهد بوديم و مسئول قوه قضا علي رغم تلاشي كه كردند نتوانستند دليلي براي اين دوگانگي جز وجود خلاء هاي قانوني بياورند (380993)
 
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۱:۲۸:۱۸
امیدوارم که عدالت برقرارشود (381013)
 
م-ن
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۲:۰۲:۵۹
تورابه خدا بياييد يكمي مثل حضرت علي (ع) باشيد وعدالت راازايشان پيروي كنيد،يانه از فرزندش حضرت امام خميني (ره)،حضرت امام زماني كه در نوفل لوشاتو بودند آن چراغي كه براي گرمايش از آن استفاده مكردند را خاموش منمودند ازايشان سئوال ميكنند براي چه چراغ گرمايشي خاموش كرديد ايشان مي فرمايند،دركشوراعتصاب است ومردم دسترسي عادي به نفت براي سيستم گرمايشي خود ندارند ولذا از اين جهت درناراحتي وگرفتاري هستندومن به اين طريق با آنها همدردي مينمايم .حال مسئولين چطور فكر ميكنند من نميدانم . (381035)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۳:۲۲:۵۰
با این هیاهو و غوغا سالاری طراحان و بر نامه ریزان با هوش قصد انحراف افکار عمومی به سمت و سوی رحیمی نشانه گرفته اند تا صیادان بی رحم دام شان را در حاشیه با خیال آسوده و فارغ از هیاهو بگسترانند و صیدشان به دام اندازند . (381070)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۲۰:۳۷:۳۲
عزیز برادر که شما هم فرافکنی می کنی!
باور بفرمائید هیچکس با رحیمی و مهدی هاشمی و مهدی کروبی و ...دشمنی شخصی نداره. شما رسانه و سایتهای دیگه رو نگاه کنید. یا حقایق رو منتشر نمی کنن یا بیخودی تخریب می کنند. مثل سایت م.ر.
الف اما اینطور نیست. رویکرد الف در شرایطی که غبار غفلت و تبلیغات دروغین حقیقت رو پوشونده درست تر به نظر میرسه.
شما اگه موضع این سایت رو پیگیری کنید می بینید که مواضع این سایت بیشتر متمایل به دولت است. (381284)
 
الف جان
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۴:۲۰:۰۱
الف جان ,شما به ماشینی می مانید که خوب استارت می زند ولی مسافر را در راه می گذارد.
لااقل همین یک مورد را تا آخر پیگیری کنید و از هیچکس(بدون استثنااز هیچ کس)جز خدا نترسید(حتی از دار و دسته ا...وم...وحش...) (381107)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۵:۴۶:۲۱
اولا هیچ وقت چاقو دسته خود را نبریده و نمی برد
2- دانه درشتر از معاون اول هم هست که در روز قیامت جلو انها گرفته می شود من کارگر باید از صبح تا شب بدوم اخر هم خجالت زن وبچه ام را باید ببینم من به عنوان شهروند ساده انها را حلال نمی کنم (381160)
 
از شهرستان تبریز
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۷:۰۹:۴۴
دوستان عزیز موارد مطرح شده در خصوص جناب رحیمی بسیار بالاست و اگر در دادگاه نیز محرز گردد شاید علنی اعلام ننمایند ولی ای کاش اگر تخلفی است عملا\" و علنی اعلام گردد تا افرادی که گاه گاه در فکر خیانت به بیت المال می باشند ریشه آنها کنده شود (381205)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۷:۲۴:۲۳
با توجه به وضعیت موجود در دولت که خودشان بوجود آورده اندبا در نظر گرفتن اوضاع مملکت برای رحیمی هیچ اقدامی انجام نخواهند داد. (381212)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۱۸:۱۴:۰۲
اين كه اصلا چيز عجيبي نيست مگه نديديد كه بر اساس گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس در مورد حوادث كهريزك چه بلايي سر قاضي م آوردند ؟!
راستي چه بلايي سرش آوردن ؟ فوقش همون كارو با معاون رئيس جمهور مي كنن (381229)
 
عباس
۱۳۸۹-۰۹-۳۰ ۲۱:۱۹:۱۷
الف عزیز
لطفا\" تا آخر پرونده را دنبال کن هرچند که نتیجه بررسی نمایشی از حالا معلومه
ولی اطلاع رسانی کن (381289)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۱۱:۵۹:۲۶
پدر جان، جریان آقای جهرمی مدیریت محترم بانک صادرات چی شد؟؟؟
ایشان قرار نیست پاسخگو باشند؟؟؟
قوه قضاییه در این مورد چه کار میکنه؟؟ (381930)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۱۷:۵۲:۳۰
آقای رحیمی وقتشه حقایق را بر ملت شریف ایران بیان فر مائید.سکوت در این شرایط حساس برایت جائز نیست . هرچند که بر خود اعتماد و اطمینان دارید که مسائل مطرح شده بر شما بزرگوار بر نمی چسبد اما بخاطر وفا داران دلسوز نظام همچون یک بسیجی دلاور در مقابل اتهامات منتسبه سکوت را بشکنید و راست حسینی واقعیت ها ابراز دارید. (382037)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.