نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 90121
آیت الله لاریجانی در مواجهه با 3 جبهه منحرف
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۱
بخش تحلیلی الف



طی چند روز گذشته رئیس عدلیه از جهات مختلف و توسط جریانات غیرهمسو مورد انتقاد و تعرض سیاسی واقع شد. اینکه دستگاه قضائی به اندازه خود دارای اشکالات ساختی و مدیریتی است، هم طبیعی است و هم نیاز به پی گیری و مطالبه مداوم دارد.



اما هجمه ناجوانمردانه به قاضی القضات را باید ریشه یابی کرد و میزان اعتدال و انصاف هرکدام را با توجه به عقبه های های جریانی و سیاسی خودشان دید و محک زد.



گونه و تبارشناسی تعرض به دستگاه قضائی طی چند هفته و حتی چند ماه گذشته در 3 جبهه قابل تقسیم بندی است که البته هر 3جبهه نیز با توجه به عملکرد و مواضع رئیس عدلیه شکل گرفته است.



جبهه اول متعلق به جریان فتنه است.جریان فتنه طی چند ماه گذشته بیشترین حملات را به دستگاه قضائی داشته است.عصبانیت فتنه از آیت الله، به اندازه کافی روشن است.موضع آقای رئیس گویا وصریح و شفاف و بی هرگونه لعاب های سیاسی و رنگ مصلحتی بوده است.جز این هم انتظاری نبوده و نیست.طبیعی است که جریان فتنه و بازیگران و بازی خوردگان آن با هر طعنه "قاضی لاریجانی"، لرزه بر اندامشان و به لکنت زبان بیافتند. هر چند مطالبات اجتماعی نیز در این رابطه هنوز وجود دارد و تا محاکمه واقعی فتنه دروغ و تقلب و ریا راه زیادی باقی است.



 فتنه گران علیه دستگاه قضائی به هر وسیله و بهانه ای تعرض کردند و در این راه از همه ابزارهای جریان ضدانقلاب و منافق و آمریکائی نیز بهره بردند که البته عجیب نبود؛ از اربابان خود پول گرفتند و یا مسخ شدند که دهان به لاطائیلات باز کنند.



اما دسته دومی هم از رسانه های اصولگرا و جوانان متدین هستند که بالاتر از قانون و انصاف و عدالت به دستگاه قضائی فشار می آورند و انتظار دارند آقای قاضی فراتر از وظایف خود تصمیم بگیرد و یا همه اصلاح طلبان اعم از میانه رو و خاموش و غیرفتنه گر را به جرم خواص بی بصیرت بودن کنار دیوار قرار دهد که البته این از شمشیر و ترازوی عدالت بدور است.



 جبهه دومی که آیت الله لاریجانی در مقابل خود ایجاد کرده است، جریان منحرف اعتقادی و مالی اطراف رئیس جمهور است.رئیس دستگاه قضا طی چند ماه گذشته به کرات متعرض این جریان "متهم به فساد مالی" و "محرز در انحراف اعتقادی" شده است.چه آنکه چند روز پیش از گروه انحرافی خبر داد که با هر تحرک قضائی پا به صحنه می گذارند و سروصدا می کنند.انگشت اشاره آیت الله را همه دیدند و مرجع آنرا درچپ و راست رئیس جمهور پیدا کردند.وی چند ماه پیش نیز دربرابر بدعت مکتب ایرانی و شبه شاهنشاهی، موضع گیری تندی کرد و طبیعی بود که جریان مساله دار مسلط بر دولت را علیه خود برآشوبد.



از سوئی مبارزه با فساد دانه درشت ها و پی گیری قاطع پرونده بیمه ایران و نهایتا احضار دست راست رئیس جمهور به دادگاه، حاکی از این بود که در اجرای قانون نیز قرار بر مماشات نیست.



این راه البته بی هزینه هم نیست. عده ای ذی نفع سرو صدا می کنند.عده ای شیفته وامصیبتا سر می دهند.هم مسلکان بسیج می شوند و هم پیمانان به تقلا می افتند.اما عدلیه نشان داد که در حال احیا است.



هفته گذشته که با نامه ای هتاکانه برخورد شد، برخی نویسنده انرا عمار خواندند و گفتند نکند روزی رهبر مان بگوید "أین عمار؟" و ما جواب دهیم عمارمان در اوین است و عده ای هم برای نویسنده متهم، جشن نویسندگی گرفتند و از رئیس دولت برایش یادگاری بردند.روز گذشته نیز دستگاه قضائی را متهم به کارهای خلاق قانون کردند و گفتند که چرا فقط از فساد در دولت می گویند و باقی قضایا.



و اما جبهه سومی که "لاریجانی بزرگ" در مقابل خود ایجاد کرده، مبارزه با بدحجابی و اوباش اجتماعی و متعرضان به حقوق مردم است.چند روز پیش رئیس دستگاه قضائی با قاطعیت اعلام کرد که با اراذل و اوباش برخورد می شود و استفاده کنندگان از سلاح سرد را محارب نامید که تقاص کارشان تنها اعدام است.چند ماه پیش نیز علیه وضعیت نابسامان حجاب در کشور انتقاد کرد و به مسئولین امر در این رابطه تذکر داد.موضوعی که ماهها است مردم متدین و رسانه ها نسبت به کم کاری مسئولین در این رابطه انتقاد می کنند.



جبهه مفسدین اجتماعی پس از قاطعیت رئیس عدلیه ایجاد شد. ضرب شست قاضی القضات می تواند پس از سالها آرامش و امنیت حداکثری را در جامعه فراهم سازد.در این بین نیز مخالفت هائی با اسم و رسم های مختلف ایجاد شد که البته این طائفه به دلیل  رنگ و لعاب سیاسی نداشتن، بزودی رسوا می شوند.



گونه شناسی جبهه 3 گانه به این دلیل بود که همه مخالفان دستگاه قضائی را یک کاسه ندانیم و حساب هرکدام را جدا کنیم.بی شک این تعرضات زمانی کم می شود که دستگاه قضائی عقب نشینی کند.در غیر اینصورت مقاومت در برابر قانون تنها یک پیام دارد و آن اینکه فرشته عدالت با چشمان بسته و پای لنگان و غلاف بی شمشمیر نیست.

 
 
مرتضی حسینی
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۰۹:۱۶:۱۸
انصاف هم همین است.اگر جائی حمایت لازم است باید حمایت شود.انصافا رئیس قوه قضائیه نیاز به حمایت دارد.این که واقعا عده ای در دولت از وی نارحت شدند دلیل بر حقانیت راه وی است.این راه باید ادامه یابد.دست چپ و راست رئیس جمهور به دلیل بیمار بودن باید قطع شود و این جز با شمشیر آیت الله لاریجانی ممکن نیست.از نویسنده تشکر می کنم. (381406)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۲۳:۵۲:۱۲
الحمدالله لاریجانی بزرگ! هیچ مشکلی هم ندارد و تقصیر از بقیه است (382129)
 
مسعود عبادی
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۰۹:۳۳:۴۲
همه مخالفان را بیان کردید پس کجاست یاری کننده ای که او را یاری کند (381412)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۰۹:۴۰:۵۲
انصاف داشته باشید جبهه اول اصلا وجود خارجی ندارد.
جبهه دوم اصلا جبهه نیست چون قدرتی درمقابل رئس قوه قضا ندارند،در مورد جبهه سوم هم در مقابل تمام روئسای قبلی هم بوده.من با این مقاله سفارشی بحثی ندارم،ولی مراقب عمارها باشید یکی یکی توسط شیادها و دزدها و رهزنهای بیت المال به دادگاه کشیده میشوند و توبیخ شده ودست و بالشان بسته میشود. (381416)
 
کیارش
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۰۹:۴۲:۵۶
سلام

جناب آقای لاریجانی !

بدترین کار در دستگاه قضا اعلام اتهام علیه برخی مسئولین و متخلفین دانه درشت ، و سپس لفت دادن و به اصطلاح طول دادن احضار آن ها و یا رسیدگی به جرمشان است .
اگر این طول دادن بر اساس مصلحت است ، پس از همان اول هیچ چیز را اعلام نکنید و در مردم ، انتظار ایجاد نکنید ؛ زیرا طول انتظار مردم ، کم کم خود دستگاه قضا را متهم به عدم قدرت و یا اهمال و سستی و یا خدای ناکرده یک کاسه شدن تعقیب کنندگان قضایی با متهمان می کند .
ضمن این که طولانی شدن زمان انتساب اتهام تا احضار متهمین ، آن ها را جری نموده و به عکس العمل های رسانه ای و سیاسی بر علیه قوه ی قضائیه وادار میکند و این اصلا برای اقتدار دستگاه قضایی خوب نیست .

2-
جسارتا باید به عرض برسانم که در میان مسئولان دستگاه قضایی ، آیت الله شاهرودی کمترین حاشیه ها را داشتند ؛ علتش هم این بود که خودشان وارد هر مباحثه ای با رقیبان در قوای دیگر نمی شدند و کار را به سخنگوی دستگاه می سپردند . من هم می خواهم خواهش کنم کار دفاع از دستگاه قضایی را به آقای اژه ای بسپارید و خودتان کمتر وارد این گونه مباحثات رسانه ای شوید .

3-
جناب آقای لاریجانی
برخی جبهه ها بر علیه دستگاه قضایی ، ماهیت مردمی دارد و نه سیاسی .
قبول کنید که در دستگاه شما ممکن است در مواردی تخلف و فساد باشد و داد مردم بیحود نیست .
مثلا اخلاق قضایی در برخی سازمان های قضایی و دادسراها از جانب برخی قضات رعایت نمی شود . و کسی هم جرئت نمیکند به قاضی مربوطه اعتراض کند و یا تذکر دهد زیرا بلافاصله با تهدید به بازداشت مواجه می شود .
پیشنهادی دارم جناب آقای لاریجانی

شما هم مانند شهرداری ها و بانک ها که با نصب دوربین در تمام مراکز خود در کشور ، کارکنان و مراکز خود را تحت نظر مدام دارند ، در تمام دستگاه های تحت امر خود و اتاق قضات دوربین های نظارتی آنلاین نصب کنید . این مسئله نه تنها استقلال قضات را نقض نمیکند بلکه به آن ها می فهماند که از جانب مسئول ارشد خود تحت نظر هستند و بنابراین در کار و برخورد خود دقت بیشتری مبذول خواهند کرد .
بقیه بماند برای بعد .
موفق باشید جناب آقای لاریجانی (381417)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۱۰-۰۴ ۰۵:۳۲:۵۸
قوه قضائیه فقط زورش به بدبخت بیچاره ها می رسد و بیشتر باعث نا امیدی مردم و خانواده شهدا و ملت ایران و شما هم در الف لطفا خودتان ا خسته نکنید حتما در صداقت اینها هم ایرادی دارد که بلاگ آن بنده خدا قطه ۲۶ را هم بسته اند (382462)
 
احسان
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۰۹:۵۱:۵۰
پس «آقا زاده» ها چي ؟ (381424)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۵:۳۵:۲۰
فعلا نوبت خود آقایانه. بعدا به حساب آقازاده هاشونم میرسن (381608)
 
علی
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۰:۱۰:۲۶
بسمه تعالی
تحلیل خوبی بود. اما باید اضافه شود که جبهه دوم وسوم در واقع یک گروه (یا جبهه)هستنند.اینها پشت پرده بازی خود را دارند هر چند تا حالا با نام اصول گرائی و حمایت از رهبری بازی می کردند. اما می خواهند رهبری راتضعیف کنند. این استراتژی آنها است که تلاش کنند که مخالفان خود را تبدیل به مخالفان رهبری کنند. به این وسیله دو طرف را که شامل مخافان خودشان و نیز رهبری است را تضعیف کرده اند. خوشبختانه رهبری هوشیار است اما برخی دوستان ساده از این موضوع بی خبرند و آنرا درک نمی کنند.
برای این استراتژی یک از تاکتیکهای انتخاب شده این گروه فشار به قوه قضاییه است تا همه رقبای دولت را تحت عنوان فنته گر گوشه دیوار بگذارند. به این وسیله :
اولا درگیری آنها ( مخالفان یا رقبای دولت) با دولت، تبدیل به درگیری آنها با قوه قضائیه و رهبری خواهد شد.
ثانیا: به این وسیله اینها سوئ استفاده های مالی خود وسایر بی کفایتی های خود را سرپوش گذاشته و به اصطلاح فرا فکنی می کنند.
اینها تحت عنوان ملی گرائی جدید ( مکتب ایرانی) و غیرو تلاش می کنند محبوبیتی ایجاد نمایند و آرائی را برای آینده دست و پا کنند. در حالی که به نظر نمی آید حتی این عملشان هم از اعتقاد باشد. بلکه صرفا برای کسب آرائ است. چنانکه در گذشته نیز با توهین به بعضی شخصیتهای نظام در صدد کسب آرائ شدند.
لذا در چنین شرایطی هوشیاری برای آنکه با ساز گروه دوم که در پشت صحنه آنها گروه اول است نرقصیم از ضروریات است.
قوه قضائیه همانگونه که ریاست محترم آن اقدام می کنند باید به هیچ وجه تسلیم این فشارها و جو سازی ها نشود. و اگر تنها و تنها خلاف قانونی صورت گرفته در همان چهار چوب و با همان اندازه رسیدگی نماید. او نمی تواند و نباید خود، رهبری، نظام و کشور را فدای حمایت از قوه مجریه که به هر روی یکی از قوای کشور و (البته مهم ) که به روی رای آورده نماید. ممکن است بار دیگر دیگران منجمله مخالفان این گروه رای آورند. چنانچه در گذشته نیز چنین بوده است. حساب دولت از نظام و رهبری جدا است. هر چند که دولت نیاز به حمایت ( والبته نیاز به انتقاد و نظارت) نیز دارد. (381437)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۰:۱۰:۴۴
شجاعت علاوه بر آنکه برای هر صاحب مرامی زیبنده و برازنده است ,لازمه و مصدر رای سالم وعادلانه نیز هست .
محدوده محقر عمر انسان تنها با زینت جوانمردی و آزادگی میتواند توام با لذت واقعی و همراه با سربلندی و افتخار انسانیت باشد و تدین نیز بدون جوانمردی و آزادگی بیش از یک توهم پوچ نمیتواند باشد.
با اینکه ذهنیت غالب بر کشور در حال حاضر به این شعارها چندان خوشبینی ندارد اما ما هم آرزومندیم که عدالت بتواند صدای نحیف خود را در میانه فریادهای اغیار به گوش ملت برساند.
همانگونه که عدالت زیبا و آرمان فطری انسانهاست ,ظلم نیز هر کجا و توسط هر کس در هر کسوتی که اعمال و پشتیبانی شود سد عن سبیل الله و مانع تعالی انسانهااست,در این میان ظلم مضاعف و انحراف بزرگ {قرین به شرک جلی} ظلم و انحراف در لباس و با پوشش دین وحقیقت است که به فرموده امام علی(ع) چشم فتنه نیز همین است. (381438)
 
خبرنگار اقتصادي
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۰:۲۹:۵۴
خدا را شكر كه آقاي توكلي و دار و دسته اش هيچ تخلفي ندارند و در هيچ كدام از اين جبهه ها قرار ندارند، اصلا شما ها معصوم آفريده شده ايد و هيچ غلطي نكرده ايد
درود بر شما كه از هم اكنون در بهشتيد
درود بر شما انسان هاي پاك
هر چه گناه است، منتقدان و مخالفان شما مي كنند
و هر چه خوبي و پاكي است در شما جاري است (381449)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۳:۰۷
بسیار تحلیل جامع و مانع و مختصر و مفیدی بود. احسنتم. (381455)
 
ميرزاي كوچك
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۵:۴۵
خطرناكترين جريان ، جریان منحرف اعتقادی و مالی است. به اين دليل كه تمام قدرت اجرايي مملكت را دارا هستند و راحت قانون را دور مي زنند ، هر چه مي خواهند مي گويند ، مجلس را در راس نمي دانند و هيچ نظارتي بر اعمال و رفتارشان وجود ندارد. (381410)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۲۱:۴۱:۲۰
برقراری عدالت حق مردم ایران است . و ایجاد نا امنی در هر جامعه ای سرکوب می شود مانند فرانسه و انگلیس و کانادا و....افرادی که مردم را تشویق به خشونت می کنند تروریست و خرابکار هستند و باید دور از جامعه و در حبس باشند . انقلاب کردن یا هما ن شورش کردن دیدید که توسط خود غربی ها سرکوب می شود. آزاد گذاشتن موسوی ها خطر ناک است مثل رجوی خائن . چند سال احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسیده چه ایرادی دارد مگر با او همکاری شود ؟ هشت سال در سکوت ودر حکومت خاتمی مملکت را غارت کردند دوبی یادتان رفت ؟ قرار داد های ننگین نفتی یادتان رفت ؟ از حربه آزادی بیان سو استفاده نکنید. قدرت اقتصادی ایران در دست مافیای است که در سر تا سر ایران حساب بانکی دارند. قوه قضائیه منتظر چیست ؟
اگر دلسوز مردم هستند در کار سازندگی شرکت کنند. (382088)
 
امیری
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۱:۰۳:۳۲
اقا ترا خدا لاریجانی را حمایت کنید خطرناکترین انها افرادی هستند که در ظاهر مذهبی هستند اما فرصت طلب اند و دست اندازی به بیتالمال دارند . درود بر مردان تا خدا که اعمالشان در جهت رضای پرورد گارشان است. درود بر رییس قوه قضاییه. (381468)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۱:۳۴:۰۶
به سه گروه فوق اضافه کنید طرفدران قوانین فساد آور که می خواهند با حفظ این قوانین امید وار به باز گشت سبزها باشند ونیز امید وار به اینکه روزی خود در جریانی شبیه به جریان سوم بسازنند
کار لاریجانی بزرگ دشوار است اما رهبری هم مردان بزرگ را برای چنین کاری انتخا ب کرده است . (381486)
 
شهرام
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۱:۴۰:۳۳
آقای آیت الله آملی لاریجانی عزیز
مردم به شما کاملا اعتماد دارند با قدرت مفسدین را بدون در نظر گرفتن جایگاهشان به پای میز محاکمه بکشانید از هر گروه و دسته ایی که می خواهند باشند. احکام اسلامی باید با جدیت تمام اجرا بشوند.
واقعا این حرفهای شما در مورد مفسدین اقتصادی.فتنه گران و اوباشها مرا بسیار امیدوار کرده است.

شاد و پیروز باشید در پناه حق (381491)
 
احسان
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۱۱:۲۱:۲۱
حرف های ایشان امیدوارکننده هست اما عمل ایشان هرگز.
خوب است به مجازاتهایی که برای چند مجرم اقتصادی چند صد میلیاردی صادرشده است توجه کنید.( به طور مثال : 11 ماه حبس تعزیری !!!!!! بازگرداندن اموال . 4 سال انفصال از خدمات دولتی) . به نظر من این همه قاطعیت با دزدی که فقط چند صد میلیارد پول ناقابل مستضعفین (که به گفته امام صاحبان انقلاب هستند ) را دزدیده است بی انصافی است.
حال نظر شما درباره حرفهای امیدوارکننده قاضی القضات چیست؟؟ (381913)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۱:۴۷:۱۲
رسوائی جبهه اول که برای خود فتنه گران هم امروز مشخص شده.
در مورد جبهه دوم کار خیلی سخت تر از جبهه اول و سوم است. چون این جبهه قدرت را در دست دارند و بی شک ریسمانهای محکمی برای چنگ زدن در اطراف خود پیدا می کنند. از یکسو با دستاویز قرار دادن برخی سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام رحمه الله و متاسفانه مصادره به مطلوب کردن آن به نفع خود که نمونه بارز آن در برنامه اخیر 90 شاهد بودیم. و از سوی دیگر آشفته سازی فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و به تعبیر بهتر استفاده از شرایط ایجاد شده ناشی از طرح هدفمندی یارانه ها و امکان بوجود آمدن برخی اعتراضات در کشور، و البته حربه همیشگی تحریم کشور سعی در مظلوم نمائی کرده و این باعث می شود که هر گونه اقدام علیه جبهه دوم مثل همیشه با کارشکنی هایی همراه باشد.
سخن این دسته اینست:
حالا ما که داریم این همه فشار فتنه گران داخلی و خارجی رو تحمل می کنیم شما هم مقداری هوای ما رو داشته باشید و اگه امکان داره حقیقت رو فعلا به مردم نگید. (381498)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۳:۲۹:۵۰
بسمه تعالي
فعلا - 1/9/89- نسبت به قوه قضاييه سكوت حكيمانه لازم است چرا كه گذشت زمان اسرار نهفته اي ر براي ملت آشكار خواهد كرد و گرد و غبارها فرو خواهد نشست آنوقت در مورد نوع برخورد قوه قضاييه با سران فتنه وعجوزه هاي وطن فروش مانند شيرين عبادي و نيروهاي ولايتي مانند روزنامه كيهان و آقاي قدياني و غيره با شفافيت قضاوت خواهيم نمود، فعلا صبر لازم است صبر، صبر، صبر. (381546)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۳:۳۵:۳۷
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام
به سايتهاي اصولگرا توصيه ميشود وقتي اقدام به انتقاد نسبت به خودي ها مي كنند (چه به حق چه به ناحق) فراموش نكنند كه چه بسيار نظراتي كه در حمايت از آن انتقاد از طرف كساني كه نمي خواهند سر بر تن انقلاب و ارزشها باشد صورت مي گيرد تا به اختلافات دامن زده شود فاعتبروا يا اولي الابصار نگذاريد امر مشبته شود (381548)
 
خط انقلاب
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۳:۳۷:۳۶
در مورد جریان منحرف جوانان اصول گرا که گفتید:
آن ها فراتر از قانون نمی خواهند اجرا شدن آن را می خواهند. آقای آملی لاریجانی نیز خود اشاره نمودند که سران فتنه مجرمند و بنا بر دلایلی فعلا محاکمه نمی شوند و اصولا هر مجرمی باید محاکمه و مجازات شود . این فرا قانونی نیست. ضمنا کسی بی بصیرت ها را محکوم به اعدام نکرده است بلکه ما می گوییم کسانی که پشت پرده بودند و همه هم آن ها را می شناسند نیز مجرمند و ما برای سکوت کسی را مجرم نمی دانیم. هر چند من خودم اعتقاد دارم آیت الله لاریجانی سرباز رهبر بوده و او اهل اغماض و عافیت طلبی نیست. اما شما نیز حق ندارید این جریان هایی را که گفتید هم تراز جلوه بدهید. (381551)
 
سید مهدی هاشمی
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۴:۰۲:۰۴
این مرد خدا خیلی اقا است با شجاعت به پیش پروا مکن بشتاب ای مرد خدا فته گران و ضد انقلاب عد دی نیستند خدا پشت پناهت (381571)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۱۰-۰۴ ۰۴:۴۵:۵۳
چون در حکومت های گذشته قانون به درستی اجرا نشده مصلحتی بوده سفارشی بوده و مردم هم فهمیدن چگونه قانون را دور بزنند باید صفت و سخت بود برای نشستن در پارک و تفریح کردن هم در کانادا قانون دارند حتی غذا دادن پرندگان ماهی گرفتن و عکاسی و اگر در ادارات دولتی داد بزنی فورا پلیس و زندان و درد سر ارباب رجوع حق ندارد برود پشت میز کارمند چرا این قوانین و قانون گذاری ها را جدی نمی گیرید ؟ (382460)
 
قانون گرا
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۵:۳۶:۵۵
خيلي از مسائلي كه از طرف احمدي نژاد در مناظره هاي انتخابات مطرح شد به عملكرد قوه قضائيه بر مي گرددبنابراين چنانچه موارد ادعائي خلاف بود چرا قوه قضائيه برخورد نكرد وچنانچه راست بود چرا رسيدگي نكرده بود .براستي اگر خلاف بود وقوه قضائيه برخورد كرده بود امروز با اين مشكلات مواجه نبود (381611)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۴ ۱۰:۰۸:۴۱
آقاي قانون گرا حرف خوبي زده اي اما ازعمل خبري نيست (382527)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۶:۴۷:۰۹
بخشی از متن فوق که اصلا وجود خارجی ندارد:
جبهه اول متعلق به جریان فتنه است.جریان فتنه طی چند ماه گذشته بیشترین حملات را به دستگاه قضائی داشته است. (381661)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۹:۲۲:۰۶
موسوی و کروبی یک تشکیلات اپوزیسیون داخل ایران راه انداخته اند و همچنان آزادانه در مسیرهای سابق فعالیت سیاسی میکنند و با اظهارنظرهای خود تنش ایجاد میکنند. درصورتی که یک شهروند عادی در ایران از چنین امتیازی برخوردار نیست. (381725)
 
قاسم بهنام رودسری
۱۳۸۹-۱۰-۰۱ ۱۹:۵۲:۴۲
جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از قضات که سهواگ ویا عمدا\" انشاء رای میکنند میبایست ماده محکمی نسبت به آرائ من غیر حق قطعی در راستای تنبیه قضات متخلف در نظر گرفته شود (381732)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۹-۱۰-۰۲ ۰۱:۰۶:۲۹
هر فردی را که دارای ثروت باد آوارده شده را احضار کنند و کتاب یاران انقلاب را بنویسید از ۳۰ سال قبل شغل و میان درآمد و مدرک تحصیلی .....افراد بی لیاقت باید با افراد درست کار عوض شوند (381817)
 
جهانبخش - کرمانشاه
۱۳۸۹-۱۰-۰۳ ۰۰:۲۶:۳۷
باسلام
ازیکی ازقضات خوشنام کرمانشاهی که مدت 37 سال سابقه قضاوت دارد پرسیدند رمز موفقیت شما دراجرای عدالت واحقاق حق چه بود وچرا دراین مدت حتی برای یک بار هم پرونده ای علیه شمادردادسرای انتظامی قضات تشکیل نشد و حقوق مظلومین زیادی احیا شد چه بود ه ؟
گفت به دو چیزمعتقد بوده وهستم
1- خدا 2- قانون
اگرهم کسی توصیه می کرد یک گوشم در دیگری دروازه بود
بلوجود کهولت سن وبیماری هنوز ازراهنمایی وارشاد قانونی افراد بدون اینکه حق المشاوره دریافت کند دریغ ندارد
برایش ازخداوند متعال سلامتی وسعادت آروز دارم افتخار هم میکنم حدودسه سال منشی اوبودم (382147)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.