توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 90721
ابهامات مجلس درباره شورايعالي ايرانيان خارج كشور
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۴



عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مهمترين ابهام درباره شورايعالي امور ايرانيان خارج كشور مبناي قانوني آن دانست و از عدم پاسخگويي مسئولان اين شورا در خصوص ابهامات موجود انتقاد كرد.

سيدحسين نقوي در گفت‌وگو با فارس درباره تحقيق و تفحص مجلس از شورايعالي امور ايرانيان مقيم خارج از كشور، اظهار داشت: مجلس نسبت به عملكرد شورايعالي ايرانيان خارج كشور ابهامات فراواني دارد و نبايد تحقيق و تفحص از اين شورا را به معناي تضعيف دولت دانست.

وي مهمترين ابهام درباره شورايعالي ايرانيان مقيم خارج از كشور را مبناي قانوني آن دانست و افزود: بايد به اين ابهام پاسخ داده شود كه اين شورا در كدام جايگاه قانوني تعريف مي‌شود و اساس و پايه شكل گيري آن كجاست و اين نكته را هم بايد مورد توجه قرار دارد كه رفع ابهامات درباره عملكرد شوراي عالي ايرانيان به دولت اصولگرا كمك خواهد كرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مشخص نيست هزينه‌هاي شورايعالي ايرانيان از چه محلي تأمين مي‌شود گفت: مسئولان شورايعالي ايرانيان بايد پاسخ دهند كه بودجه و اعتبارات مورد نياز خود را از كجا تأمين و چگونه آن را هزينه مي‌كنند.

نقوي با بيان اينكه هزينه‌هاي گزاف و وام‌هاي بلاعوض اين شورا به برخي افراد معلوم‌الحال تأسف‌برانگيز است، خاطر نشان كرد: مجلس شوراي اسلامي حق دارد كه نسبت به برخي رفتارهاي مسئولان شورايعالي امور ايرانيان خارج كشور سؤال داشته باشد.

وي همچنين تصريح كرد: از ديگر ابهامات نمايندگان ملت در خصوص شورايعالي ايرانيان عدم نظارت بر اين شوراست؛ چرا كه معلوم نيست كدام نهاد بر هزينه‌ها و اقدامات اين شورا نظارت مي‌كند.

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس از حضور برخي چهره‌ها به عنوان مهمان در همايش‌ ايرانيان مقيم خارج از كشور ابراز نگراني كرد و گفت:‌ متأسفانه كساني به همايش ايرانيان مقيم خارج كشور دعوت شدند كه روابط مستقيمي با بيگانگان و دشمنان ملت ايران دارند.

نقوي در پايان تاكيد كرد:‌ مجلس شوراي اسلامي حمايت خود را از دولت اصولگرا ادامه مي‌دهد اما معتقديم مسئولان اجرايي هم بايد رفتارهاي اصولي داشته باشد و پاسخگوي رفتار خود باشند ولي مسئولان شورايعالي ايرانيان از جمله آقايان رحيم‌مشائي و ملك‌زاده دعوت مجلس براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان را نمي‌پذيرند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.