نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 90913
افشاگری جدید نادران علیه رحيمی/ صبحانه مشکوک در مجلس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۷
بخش خبری الف

 

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در دوره مجلس هفتم که در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده بود، امروز در دستورکار مجلس قرار گرفت. اما نمایندگان به آن رای نداده و تصویبش نکردند.



به گزارش الف، الیاس نادران که از طراحان این طرح بود در دفاع از آن گفت: در ابتدای مجلس هفتم دو نظر راجع به مدیریت دیوان محاسبات بود. یکی اینکه رئیس این دیوان از سلامت مالی و پاک دستی و تجربه موفق در مبارزه با مفاسد اقتصادی برخوردار باشد و به همین دلیل فرهاد رهبر را معرفی کردند.



وی افزود: اما نظر دیگری بود که ریاست را به یک فرد که صبغه سیاسی داشته باشد، می​سپرد؛ ولو بدون این ویژگی​ها. به همین دلیل به فرد دیگری رای داده شد.



نادران بی آنکه از محمدرضا رحیمی رئیس دیوان محاسبات در دوره مجلس هفتم نامی ببرد، ادامه داد: پس از شکل گیری دیوان محاسبات در مجلس هفتم؛ جریان امور به سمتی رفت که مصالح عمومی را دنبال نمی​کرد و پرونده​های بیمه​ای را به عالیترین سطح اجرایی رساند و هیات مدیره بیمه ایران عزل شد. بعد همین دیوان محاسبات رای به برائت داد. در حالیکه افراد دیگری در این جرم دخالت داشتند



نماینده تهران در تشریح اقدامات خلاف قانون رئیس سابق دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: دخالت در دعوای خصوصی بین اشخاص که ربطی به دیوان محاسبات نداشت و گزارشاتی به دادستانی انقلاب داده شد که بر اساس برخی غرض ورزی ها بود که منجر به بازداشت​هایی هم شد، گوشه​ای از مواردی است که می​توان از تریبون اعلام کرد!



وی افزود: اقداماتی که منجر به بستن حساب​های افراد و ممنوع الخروجی برخی افراد دیگر شده که در حیطه مسئولیت دیوان محاسبات نبوده و حتی مراحل قانونی خود را طی نکرده و صرفا پرونده سازی بوده است را باید رسیدگی و بررسی کرد و گزارش آن را به افکار عمومی ارائه داد.



نادران با اشاره به تشکیل کمیته​ای در کمیسیون برنامه مجلس هفتم برای بررسی این مسائله، از عدم جمع بندی نهایی این کمیته ابراز تاسف کرد و گفت:  با توجه به این مطالب و اینکه در مجلس هشتم نیز اصرار شد که تفحص از دوره قبلی دیوان محاسبات به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه​ای مجلس انجام شود، اگر رای لازم به این تفحص داده نشود، خدای نکرده در افکار عمومی چنین متجلی می​شود که مجلس همه تفحص ها را تصویب می​کند به جز آنها که زیرمجموعه خودش هستند. این هم به نفع مجلس نخواهد بود.



به گفته وی، با توجه به اینکه مسائلی منجر شد که اواخر مجلس هفتم، میلیون​ها تومان پول از سوی رئیس وقت دیوان محاسبات توزیع شود و منبع آن مشخص نشد.باید توضیح داده شود که این اقدام با چه نیتی بوده است؟ به این ترتیب پاکدستی وی به عنوان یک مسئول اجرایی مشخص می​شود تا مجلس نسبت به نهادهای زیردست خود توجه نظارتی بیشتری داشته باشد.



نادران تاکید کرد: اگر این اتهامات از دامن دیوان پاک نشده و خطاکار تنبیه نشود، آبرویی از نظارت مجلس باقی نخواهد ماند. این یک امر حیاتی برای کشور است.



نماینده تهران افزود: بسیاری از معاونین پارلمانی صبحانه کاریشان را امروز با نمایندگان خوردند تا این تحقیق و تفحص را به یک مساله بین دولت و مجلس تبدیل کنند. اما این تفحص هیچ ارتباطی با یک شخص خاص ندارد و برای این است که مساله ای در دیوان محاسبات مجلس هفتم رخ داده است، پیگیری شود.



اگر چه نادران در آغاز سخنانش ابراز امیدواری کرده بود که بصیرت در خواص بیش از عوام باشد، اما نمایندگان به طرح وی برای تفحص از دیوان محاسبات در مجلس هفتم رای ندادند.



گفتنی است که این طرح به امضای پرویز سروری، حسین نجابت و زاکانی و الهیان نیز رسیده بود.

 

 
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۳:۳۵:۱۹
سوال های که مطرح است !


چرا تعداد نماینده شجاع در مجلس به تعداد انگشتان دست است ؟

اینان نماینده مردم هستند یا دولت ؟ (383629)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۵۲:۰۰
چيزي غير از اين هم انتظار نمي رفت

كه اگر (به اصطلاح) نمايندگان مردم كمي به فكر عدالت و مردم بودند بايد خيلي سخت گيري مي كردند نه اينكه به راحتي از كنار اين امور بگذرند

نمايندگان حرفم با شما است:

بدانيد در جايي بايد پاسخگوي اعمال خود باشيد پس قرار ما همانجا... (383658)
 
ِ میزان
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۵۹:۵۵
اصولا گزاره \"نمایندگان نماینده مردمند نه دولت\" که در این مقطع زمانی برخی سیاسیون آنرا برای اعمال فشار به نمایندگان مجلس جهت پیشبرد مقاصد خاص سیاسی خود به کار برده و برخی نیز دائما آنرا تکرار می کنند اساسا دارای ایراد محتوایی است، زیرا در باطن گزاره فوق این مفهوم استنباط می شود که نمایندگان نماینده و منتخب مردمند و دولت چون از کره مریخ آمده است در تقابل با مردم.
خیر، همین مردمی که نمایندگان را انتخاب کرده اند دولت را نیز در فاصله زمانی نزدیکتری به زمان فعلی و با همان مکانیزم انتخاباتی انتخاب نموده اند.
این گزاره بیشتر به این معناست که نمایندگان باید در خدمت مخالفین دولت و لذا در تقابل با دولت باشند.
خیر، در مقام عمل نمایندگان باید به دنبال حقیقت، مصلحت و خیر و صلاح باشند که این گاها مستلزم حمایت محکم، جدی و قاطع و گاه نیازمند تحقیق، نظارت، پیگیری و انتقاد خیرخواهانه و پیگیر از دولت البته حتی الامکان یدون حاشیه و داد و فریاد و جنجال می باشد.
آخر برخی گویی بدنبال اشکال می گردند برای ایجاد سر و صدا، نه جهت رفع آن. و لذا بلا استثنا برای هر ایرادی جنجال به پا می کنند.
اگرچه معتقدم برای رفع برخی ایرادات گاها سروصدا نیز لازم است که تشخیص لزوم آن نیازمند یک جو بصیرت است. (383683)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۶:۴۴:۳۵
چرا حرفهای احمدی نژاد در مناظره ها شد فتنه انگیزی اما حرف های این آقایان منتقد دولت میشه افشاگری؟چرا شما هم به روشی بدتر از مناظره ها عمل میکنید؟مگر قوه قضاییه نداریم؟مگر قوای سه گانه مستقل نیستند؟پس چرا وقت و بی وقت نمایندگان جای دادستان و قاضی برای دیگران رای صادر میکنند؟ممکنه قوه قضاییه به وظایف خودش درست عمل نکنه اما این دلیل نمیشه اتهامات اثبات نشده در دادگاه صالح از طرف مدعیان اصولگرایی مطرح بشه.

اگر مردید از ابزارهای نظارتی مجلس جلو بی قانونی ها را بگیرید. (383704)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۱:۳۸:۴۶
ای کاش دستگاه قضا زودتر وارد پرونده آقای رحیمی می شد...

از ابتدایی که جریان رحیمی مطرح شد تا حالا اتهاماتی در رسانه ها مطرح می شه که هیچ کدوم جنبه قضایی نداشته و از طرف هیچ دادگاهی تایید یا تکذیب نشده.

این روندی که در آن قرار داریم و در آن بدون رای دادگاه برای افراد حکم صادر می کنیم و رسانه ها جای دادگاه را گرفته اند روندی است که قطعا به نابودی کشور می انجامد.

این یه روندی است که در آن همه ضرر می کنن.

به موارد زیر توجه شود:

آقای احمدی نژاد و رسانه های حامی وی فرزندان برخی را متهم می کند.

آقای نادران و رسانه های حامی وی رحیمی را متهم می کنند.

برخی رسانه ها آقای خاتمی را متهم می کنند که عضو تشکیلات فراماسون ها هست.

رسانه های اصلاح طلب دولت رو متهم به تقلب می کنند.

و

...

نتیجه اش قطعا هرج و مرج و از بین رفتن اعتماد عمومی است که مهم ترین سرمایه هر کشوری است. (383782)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۲۰:۱۹:۱۰
دوست من
با این کلام زیبا میخواهید به کجا برسید ؟
آیا میخواهید که اذهان دیگران را منحذف از واقعیت کنید؟
تا بوده زد و بندهای پشت پرده بوده !!!!
اگر آقای احمدی نژاد بعضی ها رو متهم کرده برای این است که مردم فهیم قضاوت کنند که میکنند چون فهیم و باشعورند.
اگه آقای نادران متهم میکند باز هم به همان خاطر است نه از باب عناد و ...
و خواهشا حساب سران فتنه و منسوبین آنها را با اینها یکی نکنید که مغلطه ای بس بزرگ است !!!

امیدوارم که همه سعی در شفاف سازی امور کنند تا ما مردم عادی ولی باشعور و اراده ، فرق بین خدمتگزار و سوءاستفاده کننده را بشناسیم و اولی را تقدیر و تمجید کنیم و دومی را مذمت و نکوهش !

به امید آن روز ! (384180)
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۳:۳۸:۰۳
به نظر من نه بر له و نه بر علیه آقایان رحیمی و نادران موضع گیری نشود و اگر قوه قضاییه مستقل و بر اسال عدل اسلامی هست به این پرونده رسیدگی کرده و فارغ از فضا سازی رسانه ای که بر علیه یا له این پرونده بوجود آمده است رای صادر کند و آخرین رای به این پرونده نیز از طرف مردم خواهد بود که قانع شده است یا خیر؟ (383630)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۴۷:۳۰
عدالت برای همه هست شما چرا برای دوستان خود این نظر دارید (383663)
 
asghar
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۰۸:۳۳
آنکه پاک است از محاسبه چه باک است (383641)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۱۳:۳۱
سلام
متاسفانه همانگونه که در قسمت نظرات یکی دیگر از لینکهای این سایت پیش بینی کرده بودم ، آقای نادران آخر سر این قضیه اعتبار خود را از دست می دهد ، در حال وقوع است

دلیلش هم واضح است.چون وارد یک بازی باخت-باخت شده اید.خودتان هم بهتر از بنده می دانید مدرک مستند و مستدلی ضد رحیمی ندارید.
برای همین هر روز بیشتر جنجال درست می کنید و مصاحبه با این سایت و آن روزنامه انجام می دهید و آخر سر؟
رحیمی هم چون از خالی بودن دست شما مطمئن است ساکت نشسته وچهره مظلومی از خود نشان می دهد

اگر نتیجه دادگاه ، با نتیجه آرای امروز مجلس تفاوت کند خیلی شک بر انگیز خواهد بود!!!

به هر حال از یک برادر کوچکتر به همه عزیزان پیگیر نصیحت! اصلا خواهش !
اگر رحیمی را ناکارامد می دانید ، با مقالات و نقدهای علمی ، او را به چالش بکشید.جبهه گیری های بی ثمر جدای تلف کردن منابع و وقت مملکت ، برای هیچکس فایده نداشته و نخواهد داشت

و لله عاقبه الامور (383644)
 
حالا يكي
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۳۲:۲۲
آخه رحيمي ارزش به چالش كشيده شدن داره؟!!
جدا كه حيف از نادران دانشيار دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران كه بايد جور اكثريت --- مجلس را بكشد و خود را كوچك كند تا اينها را رسوا كند. بلا نسبت ياد يكي از نامه هاي حضرت علي به معاويه افتادم كه از روزگار شكايت مي كرد كه علي را با معاويه همكلام و همسنگ قرارداده است

فقط بگم كه واقعا براي احمدي نژاد متاسفم. حامي همه جانبه مشايي بايد هم از رحيمي حمايت كنه...

براي شعارهاي زيباي عدالت و فسادستيزي متاسفم كه در اين دولت به --- كشيده شد. (383671)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۶:۱۸:۱۶
بهتر بود نادران وارد معامله می شد تا بازی برد برد شود ؟ (383694)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۱:۲۵
من كه به نظر بالايي مخالف راي دادم منظورم اينه كه نبايد نادران وارد معامله با اين فرد ميشد. پول گرفتن از كسي كه مدير زير دستش براي پس گرفتن امضاي استيضاح كردان چك 5ميليوني به نماينده ها پيشنهاد كرده است، ننگ است
خاك بر سر كساني كه بخاط دنيا و به تعبير خودشان تعمير مساجد حوزه هاي انتخابيه!! خود را به امثال رحيمي فروخته اند (383711)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۲۵:۳۹
تشخیص این امر با من و شماست یا مرجع قضایی (383722)
 
ایمان
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۸:۱۱:۴۵
با دیدن ولله عاقبه الامر یاد «الحکم لله افتادم» (383739)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۸:۵۶:۱۷
اتفاقا دارن نامه هایی که در زمان ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات با عنوان دکتر رحیمی امضاء شده هنوز موجود است ولی به نظرم دیوان محاسبات مقصر نبوده که این شخص رئیسش شده باید از افرادی که به اون رای دادن یا پیشنهاد ریاستش را دادن تحقیق وتفحص بشه (383755)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۵۸:۵۸
دوست عزیز ! پس با این شرایطی که شما می فرمایید بهتر نیست آقای رحیمی محاکمه عادلانه و با عدالت کامل تبرئه شود تا دهان آقای نادران و امثال ایشان بسته شود.
این مساله جار و جنجال نمی خواهد یک دادگاه صالح می خواهد (383898)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۳۵:۲۶
با سلام به دوستان و همرزمان حزب الهي

آيا اكنون لازم نيست كه مشابه رخداد دانشگاه جلوي مجلس جمع شويم؟
آيا اين تحقيق رشته اي از مبارزه با فساد نيست كه همگي در حصرت آنيم؟
ديگر كافي نيست كه در قيد نادران ها، توكلي ها،مطهري ها،حسينيانها و .....
نباشيم و خود كلام را به شرط عقل بپذيريم؟
فساد در هر كجا كه باشد بايد ريشه كن شود
چه دانشگاه آزاد
چه دفتر رياست جمهوري (منظور اطرافيان رئيس جمهور)

يا حق (383651)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۳۹:۲۶
متاسفانه وضعیت دولت آقای احمدی نژاد درست اواخر دوره آقای خاتمی و مفاسد اقتصادی دولتمردان وی را تداعی می کند و همان صبحانه های کاری معاونین پارلمانی وزارتخانه ها با نمایندگان و .. را.
آیا دولت آقای احمدی نژاد به همان سراشیبی افتاده است که دولت خاتمی افتاد؟ (383652)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۳:۱۹:۴۵
خشم میاد همه چیز رو ربط می دید به خاتمی و اصلاحات ! (383814)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۱:۴۸:۳۸
حتی اگر حرف شما درست باشد، بالاخره باید جایی این روش تمام بشود. (383840)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۰۷:۵۱:۳۴
بله درسته شش سال کاشت تمام شده حال موقع برداشت است دیگر کسی به مملکت و ما ملت فکر نمیکند (384953)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۴۲:۳۵
اقاي نادران ضمن اعلام هزينه هاي اين تحقيق و تفحصات مجلس بفرمايند نتيجه تحقيق و تفحص هاي قبلي مجلس از ديگر امور به چه نتيجه اي تاكنون رسيده است بعد ببينند آيا موافق اين تحقيق و تفحص جديد هستند؟ (383655)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۲۰:۱۳
عجب نمايندگان(دولت؟ملت؟) داريم ما
توجيه نمايندگان (دولت؟ملت؟ ) براي راي ندادن چيست؟
از چه ترسيدند؟(از دولت؟ يا ملت؟) (383670)
 
هنوز
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۵۸:۴۱
هنوز مجلس به یک تحقیق ساده رای نمی دهد
بعد میایید دم از مبارزه با فساد و مفاسید اقتصادی می زنید (383682)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۵:۵۹:۵۷
نکته جالبش این هست که هنوز به یک تحقیق و تفحص رای نمیده مجلس بعد چطور هست تا دیروز میخواست از رئیس جمهور سوال کنند؟ (383684)
 
مجید خسروی
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۶:۱۹:۳۱
سلام خدا بر راست قامتان دین ،سلام خدا بر آن انسانی که الم تقوا را بر الم نفس برافراشت و خود را احسن تقویم معرفی نمود. سلام اقای مطهری امیدمان بعد از خدادر این مجلس به شماست و امثال شما گر شما خاموش شوید یا خاموش کنند دگر صدای عدالت و حق و انصاف این مرز و بوم خاموش می شود یاد آن روزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چه خوش گفت مجلس در راس امور است یعنی مردم در راس امورند.بپاخیزید و با صدای حقگوی خود که ما را به یاد صدای تکان دهنده شهید مطهری می اندازد کسانی را که عدالت و بصیرت را برای خود مصادره کرده اند به فرزندان این میهن اسلامی بازگردانید.
دستتان را می بوسم که دست حق است وبس. (383695)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۶:۳۶:۲۲
با طرح موضوع دانشگاه آزاد گفتند مجلس جاسبی،یا مجلس هاشمی،با موضوع آقای رحیمی میگند مجلس دولت،و بعضی نمایندگان همدیگر را به وکیل الدوله بودن متهم میکنند.بالاخره مجلس کدوم طرفیه؟ (383701)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۳:۰۹
اي كاش يه خبرنگار شجاع پيدا ميشد از احمدي نژاد مي پرسيد آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از اين آدم حمايت مي كني؟؟؟؟؟؟؟؟ (383712)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۹:۲۶
دستمریزاد به عزیزی که حرف دل اکثریت جامعه را کامنت گذاشته اند مرحبا نه بر له و نه بر علیه هیچ بنده خدایی نباید چشم و گوش بسته موضعگیری کرد و آن قانون است در فضای آرام رای صادر نماید . (383719)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۲۵:۲۳
دهنتون سرویس هر چی می خواهید می بندید . اگر ای ندهند می شوند نماینده های دولت . ولی اگر رای بدهند . دمشون گرم قربونشون برم . کجا دارید می رید . (383721)
 
ز نگنه
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۳۱:۴۷
عدالت زمانی متحقق می یابد که مردم طعم شیرین آنرا بچشند و یا حد اقل بشنوند در حق کسی با عدالت بر خورد کرده اند .منادی عدالت مو لای متقیان علی ع شهید راه عدالتند و دولتی که با تبعیت از مولایشان با شعار عدالت پا به عرصه میدان نهاد ه رئیس جمهور عزیز مان می باشند. خدا حفظش کند (383725)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۵۷:۵۹
سبزهایی که حرف از محاکمه اینها میکنند(که البته باید محاکمه شوند) ایا با محاکمه کروبی که خودش اعتراف کرده 600 میلیون از شهرام جزایری گرفته موافقند؟یا اینکه مرگ برای همسایه خوب است (383733)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۸:۱۶:۲۶
کی بشود گند این همه دزدی دربیاید!!!!!!! (383741)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۰:۵۵:۴۳
جواب این سوال، فقط و فقط در تخصص آقای مهدی رفسنجانی و خانواده محترم و استوانه ایشان است. یادم میاد زمانی نه چندان دور گفته میشد \" خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت راحت است.دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول کارهایت را تمام کن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند که او هم همیشه جواب می‌دهد. جالب این است که هیچ کسی از هیچ دادگاهی او را احضار نکرده است.او به دادستان نوشت که نه احضاریه دادید و نه از من خواستید که به دادگاه بیایم. تا به حال هیچ مقام امنیتی یا قضایی احضار نکرده است. از روزی که رفت، این حرف‌ها را می‌زنند و هر وقت لازم باشد، کارش را ناتمام می‌گذارد و می‌آید. البته در شرایطی که در آنجا بود، گفتم: الآن که کار اجرایی آنچنانی نداری و وقت تو ضایع می‌شود، چون در حال تحصیل در مقطع دکتراست، بناست رساله‌اش را در یکی از دانشگاه‌های خارج بگذراند. البته لازم نیست دائم بماند و می‌تواند رفت و آمد کند.\"
ولی الان مدتهاست که نه رفت و آمدی، نه پیشنهاد بازگشتی! آیا بعداز احضاریه دادگاه و دادستان، هنوز هم خیال ایشان راحت است؟ و یا اینکه چرا ایشان توصیه پدرشان مبنی بر \" لازم نیست دائم بماند و می‌تواند رفت و آمد کند.\" را گوش نمیکنند؟ا (384254)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۹:۰۷:۰۱
با سلام لطفا در خصوص پرونده رحیمی در قوه قضاییه بعد از زمان استانداری کردستان و قضیه شب نامه هایش در زمان استا نداری رحیمی توضیح دهید (383757)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۱۹:۱۱:۳۱
با سلام
لطفا در خصوص پرونده رحیمی در زمان انتخابات هفتم ریاست جمهوری و شبنامه نویسی و استفاده ایشان از امکانات دولتی بر علیه کاندیدهای ریاست جمهوری مطالبی بنویسید تا سیه رو شود هر آنکه در او غش است (383761)
 
سیدرضا
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۰:۲۰:۰۱
خدا پدر آدم حق گو را بیامرزد.

خدا قوت دلاوران. (383774)
 
غلامحسین-غ
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۱:۳۱:۱۶
به حساب خود برسی قبل از اینکه بحسابتان برسند. این نمایندگی امانت ملتی است که شهیدو جانباز داده . اگر رحیمی اتهاماتش دروغ بود اقای نادران اینگونه پافشاری نمیکرد چرا باقی شجاعت بخرج نمیدهند ومتهم را محکمه عدل هدایت نمیکنند (383780)
 
مجید .ب
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۲:۲۴:۴۱
سه نکته :

1- انشالله قوه قضائیه هرچه سریع تر این اقای رحیمی را محاکمه می کرد تا همه چیز روشن بشه تا همه خودی ها عقل خودشون رو بر علیه دشمن اصلی بکار ببرند.

2- شما خواننده گرامی فکر می کنی وقتی اقای احمدی نژاد در مناظره ها کروبی را به خاطر گرفتن پول از ان مفسد اقتصادی به باد انتقاد گرفت چند تا رای برای خود با این کار خرید.
خدا کنه رئیس جمهور های بعدی اینطور رای جمع نکنند و هوادراشون انطور براش کف نزنند که بعدا همشون توش بمانند.

3- اگه همون موقع که پول بین نماینده ها توزیع میشد یک ازاد مردی پیدا می شد و یقه این اقا را می گرفت حالا کارمون به اینجا نمی رسید که همه استخوان توگلو باشند.

4- خدا وکیلی کی داره ما رو دشمن شاد می کنه . سبزای شکست خورده یا خودی های قدرت پرست مال اندوز (383793)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۳:۱۲:۱۳
آبروی دزدان بیت المال مسلمین در ایران مهمتر از حق مردم است با متخلف مراعات کردن و....
دله دزد را میگیرند و در بوق و کرنا میکنند و دزدان گردن کلفت را آبرومند میخوانند.
ونکته دیگر اینکه انسان را از همنشینان آن میشناسند(قابل توجه اقای رئیس جمهور) (383812)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۰-۰۷ ۲۳:۴۶:۲۷
رحیمی پاک است و اینها جنجال های سیاسی جناب نادران و دو یار ایشان در مجلس است . از نادران و دو یار و یاور ایشان در مجلس یک سوال دارم. به دنبال چه مقام و موقعیتی هستید که قیمت آن، ریختن آبروی دیگران است؟!!! (383820)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۰:۲۲:۲۰
تحقیق و تفحص مگر اشکالی دارد؟ مگر طرف مقصر است که این همه می ترسد و می ترسند؟ (383830)
 
Taha darvishnejad
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۱:۱۶:۵۶
اين اوضاع تا كي ادامه دارد كه نمايندكان ملت وكيل دولت باشند
آخر ما بايد به ايشان جكونه اعتماد كنيم (383837)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۱:۴۶:۱۱
انسان حیرت زده میشه چی باید بگه ؟
فیلم توزیع پول توسط ایشون در ماجرای کردان موجوده .
وظیفه معدود نمایندگان واقعی ملت در این مرحله پیگیری قصور و سستی افراد رسیدگی کننده به این پرونده است . (در هر مقامی)

اگر هم در توانتان نیست یا میترسید راه استعفا باز است . از واژه مصلحت هم لطفا برای توجیه ترس و بزدلی استفاده نکنید.

دنیا محل امتحانه
امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه هر مسلمانی است . (383839)
 
منصف
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۸:۱۶:۳۳
کاملاً واضح است که آقای نادران نسبت به آقای رحیمی خصومت شخصی دارد! بنابراین مردم را وارد این اختلافات و خصومت های شخصی خودتان نکنید و پول و وقت بیت المال را هدر ندهید ، جناب نادران! (383853)
 
كاوه
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۳۶:۲۶
با اين وضع فعلي بهتر است يك نظارتي هم روي نمايندگان صورت گيرد تا ديگه نه از كسي چك بگيرند نه با كسي صبحانه بخورند و نه از كسي قول پست و سمت مديريتي بعد از نمايندگي بگيرند.دارم كم كم به حرف آقاي احمدي نژاد ميرسم كه ميگويد دولت در راس امور است نه مجلس! (383883)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۱:۱۹:۵۵
بالاخره ما نفهمیدی کاندیدای حامیان دولت برای ریاست جمهوری یازدهم رحیمی است یا مشایی (383948)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۱:۵۱:۴۱
میدانید این واقعیت ها چه تاثیر منفی در روحیه ها ایجاد میکند؟
اینطور برداشت میشود که دولت مردم مظلوم خود را تحت فشار قرار داده و متاسفانه هزینه صرفه جویی بجای جیب ملت به هرز میرود.امیدوارم روزی حق این مردم گرفته شود/آمین رب العالمین (383965)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۲:۲۲:۱۹
اگر فقط کارشناسان سایت الف لطفی بفرمایند وهمین سیستم پاسخ به اظهار نظرات را درست بفرمایند جهاد اکبر انجام داده اند.
چرا که وقتی نظر میدهی یکهو 13 نظر میرود بالا واین گواه این مسئله است که نظر سنجی های شما انصافا قلابی است به آقای توکلی سلام مرا برسانید وبفرمایید این کلک بازی ها از سایت الف بعید که نه !ابعد است . (383979)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۳:۰۶:۱۵
اخه اگه نمایندها رای می دادن دیگه کی وقت میکرد تیم فوتبال جابه جا کنه کارهای مهمتر دارن دوستان (383996)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۴:۵۲:۵۳
قابل توجه بچه های تحریریه الف:


تا اونجایی که ما میدونیم، این \"سبقه\" به معنی پیشینه هست!! و فکر نکنم این\"صبغه\" تو کل زبان فارسی معنی خاصی داشته باشه!!!!


\"اما نظر دیگری بود که ریاست را به یک فرد که صبغه سیاسی داشته باشد، می​سپرد؛\"

؟؟؟!!!! (384039)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۲۴:۲۵
خوب بود قبلش یک لغتنامه نگاه می کردی برادر من.
صبغه به معنی رنگ در قرآن مجید نیز آمده است و صبغة الله استفاده شده است و در فارسی ما علاوه بر کلمه صبغه کلمه صباغ به معنی رنگرز را هم استفاده می کنیم.
اتفاقا سبقه با تای تانیث در فارسی کاربرد ندارد و تای تانیث آن را به صورت ت می نویسم و سبقت می خوانیم و به معنی پیشی گرفتن و نه پیشینه است.
پس تحریریه الف در این مورد درست نوشتند و شما اشتباه کردید. (384156)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۲۰:۳۸:۳۳
دوست محترم !
فرمایش شما کاملا متین است ولی کلمه (صبغه) هم معنی و مفهومی دارد که ممکن است آن مدنظر باشد (الله اعلم)
صبغه به معنای رنگ و لعاب است .

این یعنی اینکه آن فرد لازم نیست خودش سیاسی باشد و فق رنگ و لعاب سیاسی هم داشته باشد کفایت میکند. (384186)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۳:۰۸:۵۵
عزیز جان صبغه به معنی رنگ هست. صبّاغ یعنی رنگرز. صبغة الله یعنی رنگ خدایی. وقتی میگیم کسی صبغه سیاسی نداره یعنی چیزی از سیاست فهم نمیکنه! (384278)
 
علی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۷:۵۶:۵۸
وقتی نماینده یا به قول خوده نماینده ها وکلا دولتی بشن انتظار بیشتر از این نیست!!
در حالیکه افتخار یک وکیل غیروابسته بودنش به دولته!!!
این نیز بگذشت ... شاید در یه مناظره دیگه بدون اینکه چیزی اثبات یا رد بشه آبروی یک اسان کم و زیاد بشه و شاید آنوقت در گناهش این نماینده ها هم بی سهم نیستن.... (384134)
 
ha ma
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۲۰:۰۸:۳۰
وقتی ما بصورت مکتوب چیزی برای نظارت و بعدش تحقیق و تفحص داشتیم و تا حالا اجرا نشده حالا که یکسری میخوان این کار بشه بعضی ها سشنگ میندازن و دلیلش مشخص است؟!!!
اما بطور مثال همین مجلس هفتم به ریاست آقای حداد مصوبه ای مبنی بر تثبت قیمت ها داشتن(منجلس تصویب کرده بود ها) آیا اجرا شد؟
چرا؟
نظارتی و مجری نیست!!!! (384177)
 
آیا فکر کرده اید
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۹:۵۱
رحیمی گفته است که تا احمدی نژاد رییس ج. است من معاون او هستم.در این مورد:
1-آیا کسی چنین قولی به ایشان داده است؟
2-آیا در هیچ شرایطی ایشان عزل نمی شود؟
3-آیا ایشان نمی تواند بدون احمدی ن. در جای دیگری کار کند یا برعکس؟
4-معنی این حرف این نیست که رییس در جریان تمام کارهای وی می باشد!؟ (384506)
 
سید ابادانی
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۲۱:۲۸:۲۲
ما ادعا میکنیم کشورمان ام القرای اسلام است پس باید در اجرای عدالت پیشگام باشیم تانشان دهیم شیعه علی هستیم اقای رحیمی در هر جایگاهی باشد توسط وکیل ملت مورد اتهام قرار گرفته است او باید درمحکمه قضایی حظور یابد مگر از حضرت امیر برتراست که دربرابر یک عرب پابرهنه به محکمه میرود او ثابت کند بیگناه است نه از مقام خود بعنوان سپر استفاده کند. تاریخ تازیانه عبرت است دیگر نمایندگان از مواضع اصولی و بحق نادران حمایت کنند دنیا دو روز است. روزی شما را مثل مرس بیاد می اورند (384897)
 
کسی که فریاد رسی ندارد
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۰:۰۶:۰۱
اقای نادران بهتر است سری هم به بیمه دانا زده شود وگزارشات ارسالی به بازرس ویزه دیوان بررسی شود تا تبانی دیوان با متخلفین که در هیت مدیره حضور دارند مشخص شود هر چند این عضو هیت مدیره خود از کارکنان دیوان بوده واز دیوان مستقیما در هیت مدیره قرار گرفته برای با هم خوردن (384998)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.