نظر منتشر شده
۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 90984
برخورد با وزیری که دروغ گفت
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۸
بخش خبری الف

 

در نظام مردمسالاري سوئد همه افرادي که در پست هاي دولتي به کار گمارده مي شوند بايد از هر گونه خطايي، چه در گذشته و چه در زماني که مشغول خدمت هستند، پاک باشند.

 

در انتخابات پارلماني سوئد در سال 2006 ائتلافي از احزاب دست راستي با به دست آوردن 178 کرسي نمايندگي، اکثريت کرسي هاي مجلس را نصيب خود کرد و دولت تشکيل داد.

 

 چندي بعد نخست وزير به تدريج وزراي کابينه اش را معرفي کردو  خانم «ماريا بورليوس» به عنوان وزير بازرگاني معرفي شد. روز بعد دختري به يکي از روزنامه ها اطلاع داد، اين خانم چند سال پيش او را به مدت يک ماه براي نگهداري از بچه اش استخدام کرده بود، بدون اينکه موضوع را به اداره ماليات گزارش داده باشد...

 

در سوئد هر گاه کسي فردي را به کاري بگمارد بايد آن را به اطلاع اداره ماليات برساند و به عنوان کارفرما ماليات و هزينه بيمه آن فرد را بپردازد. هر کس کار مي کند بايد در زمان انجام کار بيمه باشد تا اگر اتفاقي حين کار بيفتد، بيمه بتواند نيازهاي آن فرد را پوشش دهد.

 

بورليوس به عنوان کارفرما بايد استخدام آن دختر را به اداره ماليات اطلاع مي داد و علاوه بر حقوق دختر، هزينه کارفرما را نيز به اداره ماليات مي پرداخت. بورليوس به اداره ماليات اطلاع نداده بود و خلاف قانون رفتار کرده بود. وقتي اين مساله فاش شد وي از طريق تلويزيون از مردم سوئد پوزش خواست و گفت در زمان انجام اين کار خلاف که سال ها پيش اتفاق افتاده بود، وضع مالي خانواده آنها چندان خوب نبوده است.

 

 روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان که مانند ساير مردم بدون هيچ محدوديتي حق تحقيق و گزارش دارند دست به کار شدند و پرونده مالي خانم وزير را طي سال هاي گذشته مورد بررسي قرار دادند.

 

همه شهروندان در سوئد مي توانند اطلاعات مالي افراد ديگر را مطالعه کنند.. براي اين کار کافي است به سالن کامپيوتر اداره ماليات مراجعه کنند و با وارد کردن نام يا شماره شخصي افراد در رايانه ها، اطلاعات مربوط به درآمد افراد، اشتغال آنها و مقدار ماليات پرداختي توسط هر فرد را به دست آورند. پس از برملا شدن کار خلاف اين خانم وزير، شهروندي به نام ماگنوس فورا در وبلاگ خود نشان داد اين خانم دروغ مي گويد و درآمد آنها در سالي که آن دختر خانم را به کار گرفته است، بالاي يک ميليون کرون يعني خيلي بيشتر از درآمد متوسط شهروندان سوئدي بوده است. دو روز بعد نخست وزير سوئد اعلام کرد خانم بورليوس از کار خود کناره گيري کرده است. بورليوس نه تنها از کار وزارت کنار گذاشته شد بلکه بنا بر گزارش روزنامه ها «خانم بورليوس از سوئد فرار کرد». او خانه و زندگي اش را در مدت کوتاهي فروخت و به انگلستان کوچ کرد تا چشمش به چشم مردمي که به آنها دروغ گفته بود نيفتد.

 

 
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۳۰:۲۲
قابل توجه کسانی که صاف صاف تو چشم ملت ایران دروغ میگن ، مدرک جعلی ارائه میدن بر پایه مدرک جعلیشون از جیب ملت ایران حقوق می گیرن بعدم که صدای همه در اومد مدرکشونو با کاغذ پاره مقایسه می کنند لابد اون پولایی هم که می گرفتن کاغذ پاره بودن! (383877)
 
بچه ابادانی
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۰:۳۵:۵۰
ای کاش فقط یک جانبه نمیگفتی راستش باید اینجوری تکمیلش کنی مث اون اقائی که با ج.رج سورس دو بار ملاقات میکنه ولی تکذیب میکنه برای رهبری نامه مینویسه بعد تکذیب میکنه ولی توسط یکی از سایتهای خودشون افشا میشه که نامه نوشته شده با حامی توهین به پیامبر دست میده ...حرفی برای گفتن نداره با خانها دست میده میگه دروغه فیلمش رو سایتهای ایتالیائی میزارن میگه دروغه اون یکی رفیقش میره فاتحه خونی دختری که نمرده به رئیس جمهور مملکت میگه دروغگو و و و البته توهین کردن از مرد ادب زشت نیست هست ؟ (384250)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۳۳:۰۰
حالا کی مسلمان تره؟؟؟ (383880)
 
سید مصطفی سجادیزاده
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۳۰:۲۸
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ما است (384160)
 
saeed
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۹:۱۶:۱۹
مطلب اینجاست که آیا مذهب میتواند برای کسی که سلامت نفس یا اخلاق اجتماعی درستی ندارد اثر گذار باشد؟
اصلا شما درستکاری در خیلی از جوامع بی دین و یا غربی را چگونه توجیه میکنی؟ اونها که اصلا به آخرت و پاداش و عذاب معتقد نیستند؟!
میخوام نتیجه بگیرم که میتوان سالم زندگی کرد ولی دیندار و یا بی دین بود !. (384304)
 
دورود
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۰۰:۰۷:۱۰
ببخشید سوء تفاهم شده براتون
همچین چیزی نیست که جوامع غربی به خدا و آخرت اعتقاد نداشته باشند !
اعتقاد دارند خوب هم دارند ، کلی هم با خدا راز و نیاز می کنند!
مثلا می تونید آمار افرادی که خودشان را در آمریکا مذهبی می دانند را سرچ کنید و با مثلا تهران مقایسه کنید
مسیحی هستند خیلی هم محکم!!! (384629)
 
صابر
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۳۲:۳۹
دين مهمترين عامل سعادت بشري است بسياري از ما انسانها اسما مسلمان هستيم اما به هيچ كدام از دستورات ديني و مذهبي خود كوچكترين پاي بندي نداريم غربي ها اگر دين ندارند حداقل حس ملي گرايي و وطن دوستي كه دارند .پس لطفا در نتيجه گيري خود تجديد نظر بفرما عزيزم (384708)
 
جدی نگیرید!
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۱۰:۰۰:۳۶
واقعا فکر کردید همچین خبرهایی هست!شفافیت؟
این ها مردم رو به خودشون مشغول میکنند و کارهاشون رو پشت پرده میکنن!!
ساده لوح نباشید و باور نکنید!!

منتها تنها فرق اونجا اینطوری کهسیاستمداران برای سرمایه دارانشون کار میکنن و مسیر اونها رو هموار میکنن و بعدا سرمایه دارا بهشون حال میدن!! (384315)
 
صابر
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۳۴:۲۳
من با نظر شما كاملا موافقم و نمي توان از مسائل پشت پرده آنان به راحتي گذشت (384709)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۳۹:۰۷
این فرهنگ اسلامی که توسط دیگران که ما کافرمی خوانیم به خوبی اجرا می شود ولی توسط کسانی که خود را مسلمان می نامند فرا گرفته نشده ویا فراموش کرده وبر مسند بسیاری ازپست ها نشسته اند وای بر ما که چقدر زیان کاریم (383886)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۰۹:۴۵:۱۵
بي دليل كه جزو مرفه ترين وپيشرفته ترين كشورهاي دنيا نشده اند. حتي فكر مقايسه ما بانها اشتباه است. (383889)
 
صابر
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۴۳:۰۰
به شما قول مي دهم اگر غربي ها ما را فقط براي يكسال راحت بگذارند و كاري به كار ما نداشته باشند از همه آنها جلو ميزنيم
خداوكيلي كدام كشوري را سراغ داريد كه اينهمه بهش گير بدن با مانع فعاليت هايش بشوند و يا هر تصميمي كه رهبر ،ملت ،دولت ، مجلس و يا موسسات علمي و دانشگاهي ميگرند اينهمه مورد هجمه و اعتراض غربي ها قرار بگيرد مثلا همين سوئد در طول 5 سال گذشته نمي توانيد مطلبي پيدا كنيد كه رسانه هاي غربي بر عليه اين كشور انتشار داده باشند. (384711)
 
fereydoon
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۰۹:۲۲
بیش از صد سال است که محکمه های قضائی سوئد بعلت نداشتن مشتری سالیانه فقط غبارروبی مبشوند و مردم به دروغ گو و دزد توهین آمیز نگاه میکنند ولی در کشور ما بشکل قهرمان و باعرضه به او نگاه میشود . (383903)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۰:۴۹
مثل روزنامه نگاران ما كه در حال حاضر مي دانند منابع مالي آقاي وزير م از كجا آمده است! ولي هيچ كاري نمي توانند بكنند. (383905)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۱:۵۳
دقیقا یک رفتار اسلامی (383906)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۷:۰۶
از این روشنگری و مقایسه نعمات یک جامعه آزاد با رسانه ها ی مستقل با شرایط امروز ایران سپاسگزاریم. (383909)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۷:۱۰
خدا رو شکر که ما یه همچین آدم هایی توی ایران نداریم!!!!!!!!! (383910)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۸:۳۰
مي خواهي دل ما را بسوزوني! (383911)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۳۹:۵۷
در ممالک کفر حرمت دروغ گفتن زیادشده، در ممالک اسلامی تازه داره دروغ گفتن به عنوان یک امر روتین بین مسولین نهادینه میشه، مثال اخیرش جلسه معارفه آقای صاحی و تودیع آقای متکی و اظهارات رحیمی و بعد بیانیه متکی،
چیزی که واضح است این است که یک نفر این وسط دروغ می گوید، اگر این یک نفر معاون رییس جمهور است که وامصیبتا و اگر وزیر امور خارجه 5 ساله است که دیگر بدتر،
تازه جالب اینجاست که در مثال این خبر طرف حساب خانم وزیر یک مستخدم عادی بوده ولی اینجا طرف حساب ها هر کدام صاحب منصب هستند و ادعای وااسلاما دارند و اگر شروع به حرف زدن کنند می توانند 10 ساعت یک نفس در برتری های اسلام نسبت به نظام های لیبرال داد سخن بدهند.
بیچاره اسلام که این وسط گوشت قربانی شده،
بیچاره ما!!! (383923)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۴۱:۰۲
تو هنوز توی فضای بعد انتخاباتی الف؟؟؟یا منظورت رحیمی و متکی هستند؟ در هر صورت منظور نظرت دولته،هر چند خودم خیلی شاکی ام اما تو دیگه آتیش بیار معرکه نشو لطفا بزار ببینیم دولت چکار می کنه، عجله نکن نوبت به شما هم می رسه... (383924)
 
پژمان
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۴۶:۴۶
تو ایران هم تقریبا همینجوریه ! (383932)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۲:۲۶
من دقت کردم شما هر دو روز یک همچین خبری می زنید که در غرب مسئولان پاکند بر خورد ها خیلی صریحه و آدم های بدون فساد مسئولیت می گیرند و.....!
هدفتون چیه ؟ واقعا در غرب هیچ سیاستمدار بدون فساد نیست ؟؟
ببخشید یکی مثلا مثل برلسکونی در ایران رئیس جمهوره ؟
متاسفم (383935)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۲۳:۳۱:۲۵
الف جون دوست داریم
بنویس که به گوششون برسه با انسان طرف هستند نه جانور
خدایا منجیتو زودتر برسون (384233)
 
شایان
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۱:۱۴:۰۷
گر مسلمانی از این است که حافظ دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید (383946)
 
مصطفی بروجن
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۱:۳۷:۰۷
هر چه گفتید گیرم که درست ولی یکجا را که باید می گفتین را نگفتین
1- در این کشور مردم اگر مالیات می دهند بیمارستان ، پارک ، و هزار قلم چیز دیگر را می توان گفت که دیگر هزینه ای نمی دهند و اگر هر شغلی که داشته باشند نصف بیشتر آن را مالیات می دهند اینطور است که خدمات را چند برابر دریافت می کنند
2- درآمد های سوئد را با درآمد های ایرانی مقایسه می کنید کارگر:303000 هزار تومان کارمند :500000 هزار تومان خودتان قضاوت کنید (383958)
 
مهرا
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۲:۱۱:۰۹
یاد حرف دکتر شریعتی می افتم :
گه در غرب اسلام نیست ولی مسلمان هست و در اینجا اسلام هست ولی مسلمان نیست . (383970)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۲:۳۶:۳۰
ببخشید مشابهش رو سید جمال الدین گفته بودند:
در غرب اسلام دیدم، ولی مسلمان ندیدم، ولی در شرق مسلمان هست بدون اسلام. (384275)
 
معصومی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۲:۲۵:۰۵
سایت الف باز هم نمک رو زخم بعضی از وزرا و وکلا هم وطن ریخت بابا اینقدر این بنده خدا ها رو یاد اتش جهنم نندازید . خجالت که قابلی ندارد (383981)
 
ص
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۲:۲۵:۰۶
عجب كارايي مي كنن اين كافرهاي جهنمي!!! (383982)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۳:۴۸:۴۷
برادر بزرگوار اينها اهل كتابند ونبايد انها را كافر ناميد. (384015)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۲:۵۹:۲۱
ما انتظار نداریم که ما هم بتونیم با همین قاطعیت با فساد مالی مسئولان کشورمون برخورد کنیم! ولی میشه طوری برخورد کرد که اینطوری هم نباشه که عالم و آدم بفهمند و بعضی از مسئولان ارشد بگویند هنوز اتفاقی نیفتاده تا حکمی صادر بشه! و کسی حق نداره آبروریزی کنه!
از اینهمه تناقض در شعار و عمل خسته شدیم! (383994)
 
مسعود مجاهدی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۳:۱۶:۱۵
در اخرین لحظات دوره عمر امام علی در بستر مرگ ، ایشان کلمه ای دارد :
مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند .
آیا امروز آن روز و آن دیگران ، همین مملکت نامبرده نیست؟ (384001)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۳:۳۰:۵۴
سرم درد گرفت هیچی نمیتونم بنویسم. (384005)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۴:۰۳:۱۴
اخلاق حکم می کند که منبع‌تان را که سایت استکهلمیان است را هم ذکر می‌کردید. خبرتان لااقل مال یک سال پیش است. وقتی حرف اخلاق می‌زنیم همه‌مان یک کمی زیادی حرف می‌زنیم. وقت عمل شما با سایت‌های زرد کوچکترین فرقی ندارید. (384023)
 
علي
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۵:۱۹:۱۱
كار از گفتار درماني گذشته ... خيلي عقبيم (384059)
 
کاکاوند
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۵:۴۵:۴۸
به غرب رفتم اسلام ندیدم مسلمان دیدم.
به شرق رفتم اسلام دیدم مسلملن ندیدم (384081)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۵:۴۹:۳۸
چه فایده در مملکت کفر زندگی میکنند و عاقبتشان جهنم است در ایران اسلامی بودند به بهشت میرفتند حتی با این همه دروغ تهمت افترا و انگ زدن برای پوشاندن نا لایقی (384085)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۵:۵۶:۰۵
خدايا ريشه دروغ و فريب و ظلم را بكن (384092)
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۶:۳۰:۰۹
یک راهکار اینه که از هر مسوولی یک کیسه خون بگیرند و با آن خون به خط نستعلیق بالای سرش در تابلویی بنویسند دروغگو دشمن خداست .
آنوقت تکلیف برای بقیه ماجرا باز می شود (384107)
 
نادعلی
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۶:۳۲:۲۹
در این خبر دو نکته مهم وجود دارد که بیشتر افراد به نکته انتخاب افراد سیاسی و راستگوی و دروغگوی آن توجه می کنند اما بنده می خواهم به نکته دوم ان بپردازم و ان هم رعایت حقوق دیگران و مخصوصا کارگران است که باید شروع کار انها اطلاع داده شود تا تحت پوشش بیمه و خدمات مرتبط قرارگیرند . متاسفانه در کشور ما به این موضوعات به طور کلی و عمومی توجه نمی شود چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی . همه و همه به دنبال فرار هزینه بیمه و مالیات هستند. حتی بعضا شرکتهای دولتی و بخش عمومی این نوع هزینه ها را هزینه زائد و بالا برنده قیمت تمام شده خود می دانند . و متاسفانه بدرستی رعایت نمی کنند . بخش خصوصی که بطور کلی فراری از این نوع هزینه هاست . در کشور باید قانونی باشد تا همه را ملزم به رعایت کند و از طرفی قانون موجود هم بدرستی رعایت و از بکار گیری بازنشسته ها جلوگیری کند تا تعادل برقرار و بیکاری کم حتی به صفر برسد . بی نظمی اداری امروز کشور استخدام و بکارگیری مجدد بازنشسته هاست که کسی به خطرات جبران نا پذیر ان توجه نمی کند . (384110)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۶:۵۲:۱۴
البته يك بحثي هست كه :
انجا آزادي بيان وجود داره و همين روزنامه هاي با افكار عمومي طرف را مجبور به عذرخواهي مي كنند و حالا مي فهميم كه چرا يك از پايها هاي دمكراسي ازادي بيان است. (384115)
 
یگانه
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۱۰:۲۰
نمی دانم ای گفته ازکیست؟(احتمالا شیخ محمد عبده):
آنان مسلمان نیستند ولی اسلام دارند اما ما مسلمانیم و اسلام نداریم .

واین است فرق بین مسلمانی و داشتن اسلام (384153)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۲۲:۳۳
سلام یک سوال اساسی دارم.
بروید در کتاب معراج السعاده در بحث دروغ، نویسنده محترم کتاب دقیقا روش دروغ گفتن را توضیح داده است. به عبارت دیگر یک آدم میتواند به زنش دروغ بگوید که دوستش دارد ولی در واقع او را دوست نداشته باشد و از این مثالها زیاد است.
اگر مصلحت نظام ایجاب کند آدم میتواند دروغ بگوید برای دفع فساذ بزرگتر.
آیا این منطق چیزی جز توجیه کردن هدف توسط وسیله است (384155)
 
مهیار
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۵۴:۱۸
نه تنها مسئولین بلکه باید سعی کنیم تمامی مردم این رفتار را یاد بگیرند ما در دینمان و پیشوایانمان کم نداریم که در درستی و راستی سرآمد زمانه بودند پس چرا کمی به تاریخ و گذشتگان خود نمی اندیشیم حال چه زرتشتی باشیم و چه مسلمان
گفتار نیک پندار نیک رفتار نیک (384167)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۰-۰۸ ۲۲:۵۱:۴۶
امام حسین (ع) : اگر دین ندارید آزاده باشید...

این حرکت ثابت میکند که از ما دیندارترن

یا علی (384216)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۰:۳۱:۱۳
سلام دوستان
در پاسخ به دوستانی که این فرد را با مسلمان مقایسه می کنند باید بگم که:

همه ی مردمان دنیا قبل از هر دین و مذهبی که داشته باشند انسان هستند و باید قبل از توجه به دین و آیین آنها به انسانیت آنها توجه داشت و به نظر من اسلام هم برای پرورش دادن این انسانیت و ارزش دادن به آن آمده است
اما در مورد این وزیر باید پایبند بودن به قوانین کشورش و وجدان آن فرد را مورد تحسین قرار داد و مسئولیت پذیری اش در برابر حق مردم . (384247)
 
فریدون مرد میدون
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۰۱:۴۶:۱۵
فرضیه اول اینه که در سوئد دولت نماینده مردم هست.. فرض دوم هم که مردم دسترسی کامل دارن به درآمدها و مالیاتهای نمایندگانشون و تقلب تو این کشورها صورت نمیگیره...
مثل فارسی میگه مرغ همسایه غازه...
شخصآ سوئد رو نمیدونم ولی چون سی سالی رو تو آمریکا زندگی میکنم مسائل اینجا رو خبر دارم.... حد نصاب رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری هست پنجاه درصد...وقتی انتخاب به شورای شهر و شهرداری و سطوح محلی میرسه این آمار تا بیست درصد نزول میکنه یعنی از صد شهروند بیست نفر رای میدهند...نکته دوم هرچی سطح درآمد پایینتر هست نسبت شرکت در انتخابات پایینتر میره..یعنی مردم عادی عملآ چون هیچ فرقی در سطح زندگی نمیبنن دیگه فرقی براشون نمیکنه که رای بدهند یا ندهند.... این داستان پرستار بچه هم یه ده یا پونزده سالیه که تو آمریکا مد شده ؛ یعنی از قاضی دادگاه عالی تا وزیر اقتصاد رو جریان بازنده انتخابات زیر ذره بین میذارن و اولین چیزی رو هم که نگاه میکنن همین پرستار بچه است؛ و معمولآ بفاصله کمی همین رو کشورهای اروپایی شروع بتقلید میکنن و بعدش هم نوبت میرسه به کشور ما...
نکته دیگه اینکه تو این کشورها یا مالیتهای همه شهروندها قابل دسترسی هست یا مال همه نمایندگان در نتیجه فقط آقای رحیمی نباید مدارک و مالیاتش رو نشون بده بلکه دوستان طرف مقابل هم یعنی آقای لاریجانی و یا توکلی و یا دوستان جریان اصلاحات...تو مملکت ما هر کسی رو زیر ذره بین بگذارن یک سری نقاط منفی درش پیدا میکنن...بقول معروف آدم باید یه سوزن به خودش بزنه بعد یه جوالدوز به مردم... (384265)
 
حامد صابری
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۱۳:۰۱:۲۲
یکی از بزرگترین مشکلات ما عدم شفافیت است
این مشکل فقط به دولت بر نمی گردد فرهنگ ما اشکال دارد .
چند در صد از ما حاضریم اطلاعات مالی ما شفاف باشد.چرا من شهروند حق ندارم بدانم چه کسانی با چه شرایطی از بانکها وام گرفته اند.چرا خیلی از بودجه های ما محرمانه است .اگر ما همین یک مشکل را حل کنیم خیلی از مشکلات دیگر ما هم حل میشودولی متاسفانه هیچ عزمی برای حل این مشکلات وجود ندارد. (384413)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۱۴:۴۲:۴۲
این وزرا و دولتها باید بیایند دوره مملکت داری و وزارت را در ایران طی کنند
در این صورت نیازی به عذرخواهی و استعفا نیست .
!!!!!! (384479)
 
ha ma
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۱۸:۵۶:۱۰
دمتون گرم که این نوشتید ولی کاش برای مسولین می نوشتید
در مورد وزیر امور خارجه کره جنوبی و یکی از کابینه اتریش هم چنین اتفاقاتی افتاد کاش اونها را هم می نوشتید
اگه خواستید مطالعه بفرمایید سری به این لینک بزنید
http://hamedmakian.blogfa.com/post-244.aspx (384545)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۲۰:۳۲:۲۱
این خبر نمونه عینی غیاث مع الفارغ است. (384576)
 
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۱۱:۴۸
فرهنگ پیشرفته غرب یعنی همین شما 1000 سال دیگر هم به آن نمی رسید. تازه همین جمله ساده را هم سانسور می کنید. الته اگر 2 تا فحش به بعضی ها می دادم از آن خوشتان می آمد و سانسور نمی کردید. (384580)
 
ايراني
۱۳۸۹-۱۰-۰۹ ۲۱:۲۷:۰۱
لطفاً كم از اين خبرا بزارين .آدم ندونه كمتر زجر ميكشه .مرديم از حرص خوردن. (384584)
 
amir-sadrzadeh
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۰۲:۴۰:۱۵
با سلام و تسلیت!
بعد از 33 سال اقامت و زیست در کشور شمالی سوئد توصیه ای با تجربه بصیرانه به قلم زنان الفی و ان اینکه در کشوری که بخش اعم بودجه ان از طریق توسعه زیرساخت های نظامی برای صادرات انحصاری به امریکا و ااسرائیل تامین گشته و یکی از اصول سیاست خارجی ان پناهنده سازی /پذیری برای تامین مواد خام استعمار فرهنگی علیه کشورهای پیشرو ومسلمان است / الگو قرار دادن چنین هیولای فرهنگی که شرح اباحیگری و منجلاب اخلاقی ان باجذابیتها و نمای ماهرانه بزک کرده ان در این وجیزه نمی گنجد مستحق ملت مسلمان انقلابی ایران نیست.
ایا این قبیل متون خبری که بدون تحقیق و از روی إنگاره آنگاری عاجلانه گروهی از اذهان را غیر مستقیم از راه باز میدارد پاتک و شبیخون مورد منظور سیستم اولترا هوشمند صیهنویسم بین الملل که سوئد یکی از مهمترین پایگاه های در سایه ان میباشد نیست؟
به پاباشید و قدر خود بدانیم که در عصر بیداد امروز ودیعه ای الهی هستیم که امید عالم اقایمان است و ما ! (384668)
 
مهدي بياني
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۱۰:۲۴:۳۱
دروغ گفتن بده چه خدا وجود داشته باشه چه وجود نداشته باشه دزدي بده خواه بهشت و جهنم وجود داشته باشه خواه وجود نداشته باشه آنچه در اروپا هست نه اسلامه نه مسلمان؛ در اروپا خوبي زياده و در كشوري مانند ايران بدي زياده (384706)
 
صابر
۱۳۸۹-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۸:۴۶
الف جان ميشه ازت خواهش كنم به عنوان پش قدم فقط تعداد اخبار يا مطالب دروغي كه تاحالا انتشار دادي رو آمار بدي .
چرا همه ما انتظار داريم ديگران دروغ نگويند ولي خود ما هزاران مطلب دروغ در جامعه ، مجلس ، وسايتهاي پيامكها انتشار ميدهيم همين آقاياني كه از غرب اينقدر به به وچه چه كردند با خود خلوت كنند و دروغهاي يك روزشون رو بشمارن قطعا پس از يكهفته آمار خوبي دارن
آقا دروغ بده يعني از همه بد هست حتي دروغ پدر به كودك و.... (384721)
 
ریمارداس
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۵۳:۰۹
جرم خانم بورلیوس و همسرش خرید اموال و املاک در کشورهای مختلف اروپائی بنام افراد حقوقی ثالث معجول با ارقام و درامد تجاری نجومی بدون پرداخت حداقل مالیات و برنامه ریزی ماهرانه برای پنهان کردن انچه اگر قوانین جاری اعمال گردد ,محازات کیفری محرز میگردد,ولی ایشان و شوهرش با ترک سوئد و دولت با زد و بندهای سیاسی با سوسیال دمکرات ها اقدامی نکرده و خبرنگاران اغازگر مسئله با بندبازی مسکوت شده اند .در صورتیکه عموم شهروندان با درامد حد کقاق زندگی مالیات 50-40 درصدی پرداخت می کنند,اقراد با درامدهای هنگقت و ارتباط و حیله های حقوقی از پرداخت حداقل مالیات فرار میکنند. مقوله اصول زیربنائی اخلاق در اسکاندیناوی تابع قوانین فطری ,منطقی و طبیعی نیست و بعد ا ز مشارکت با دولت المان نازی و در در اختیار گذاشتن منابع انرژی و خطوط ریلی ،فیزیکی با شکست المان در جنگ ج.2 پناهگاهی برای فرار سرمایه و صنایع المانها تبدیل شده، ولی دولت امریکا با تحمیل شرایطی با ابقاء آن موافقت و همواره در طول دوران جنگ سرد از سوئد برای تخریب سیاسی شوروی سابق استفاده ابزاری نموده و مورخین معاصر درگیرکردن روسیه و زیردریایی 127 را تیر خلاض در رفروپاشی آن میدانند.اصول اخلاقی در سوئد که گل سر سبد جوامع لیبرال بشمار می اید قابل مطالعه است. اواز دهل از دور خوش بگوش میرسد..... (385140)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۳:۲۱
ما به همه مدیران با یک دید نگاه نمی کنیم مدیرانی که سر نا سازگاری با دولت رادارند تمام سعی شان ایجاد نا رضایتی و توسل به دروعگویی اند تا زمینه را برای دلسردی ملت از دولت فراهم سازند حسابشان جداست .خداوند ملت ما را از شر این نوع مدیران دروغگو که قصد تخم نفاق افکنی دارند در امان نگهدارد . (385189)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.