توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 92265
بهبهانی بعداز هوا تقصیر را به گردن مردم انداخت
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۲
وزير راه و ترابري با با تاكيد بر اينكه در شرايط نامساعد جوي مردم فشار مي‌آورند كه پرواز انجام شود، اعلام كرد: چيزي كه در اين حادثه مطرح نبوده، بحث مديريتي است.

حميد بهبهاني در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه هنوز جعبه سياه هواپيماي سانحه ديده پيدا نشده است، گفت:‌ كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري بايد علت بروز اين سانحه بررسي كند و جواب بدهد.

وي درباره فراخوان مجلس شوراي اسلامي مبني بر پاسخگويي و توضيحات وي از علت وقوع حادثه در روز يكشنبه، اظهار كرد: مي‌رويم؛ مشكلي نيست، با مجلس دوست و يار هستيم.

بهبهاني درباره‌ي مشكلات مديريتي در خصوص بروز حوادث هوايي در كشور، گفت: چيزي كه در اين حادثه مطرح نبوده، بحث مديريتي.

وزير راه و ترابري درباره اين‌كه طبق گلايه مجروحان سانحه چرا با وجود نامساعد شرايط جوي به هواپيما اجازه پرواز داده مي‌شود؟ تصريح كرد: مردم فشار مي‌آورند؛ هم اكنون هم دوباره مسافران مي‌خواهند يك فروند ايرباس را با فشار از فرودگاه مهر‌آباد به مقصد اروميه پرواز دهند. در حالي كه مي‌گويم من از آنجا مي‌آيم و هوا مساعد نيست اما مسافران بازهم درخواست پرواز دارند و كوتاه نمي‌آيند.

وي افزود: اطلاع رساني در خصوص شرايط جوي صورت مي‌گيرد اما مردم براي برقراري پرواز فشار مي‌آورند؛ ضمن اين‌كه شرايط جوي دائما تغيير مي‌كند و ممكن است زمان برخواستن يك هواپيما شرايط جوي مناسب باشد اما زمان فرود آن هوا نامساعد شود يا زمان يك پرواز هوا مناسب و زمان پرواز بعدي هوا نامناسب شود.

به گفته وزير راه و ترابري زماني كه اين هواپيما از تهران به مقصد اروميه پرواز كرده شرايط جوي مناسب بوده و مشكلي در فرودگاه اروميه وجود نداشته است.

يك فروند بويينگ 727 به شماره پرواز 277 متعلق به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در مسير تهران ـ اروميه ساعت 19 و 45 دقيقه شب گذشته در نزديكي فرودگاه اروميه با 105 نفر سرنشين دچار سانحه شد.

بر اساس اعلام مسئولان اين هواپيما هنگام فرود در فرودگاه اروميه به علت نامساعد بودن هوا و عدم ديد كافي از نشست در باند فرودگاه انصراف داده و مجددا به آسمان بازگشته كه در پنج مايلي اين فرودگاه دچار سانحه شده است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.