توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 92480
از این هفته آغاز پخش مختارنامه به عربی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۶
پخش مجموعه تلویزیونی مختارنامه به زبان عربی در گستره جهانی، از جمعه شب این هفته در شبکه تلویزیونی 'آی فیلم' آغاز می شود.

به گزارش مشرق، شبکه "آی فیلم" صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که ویژه پخش فیلم و سریال به زبان عربی است، پخش سریال مختارنامه را از ساعت 23 به وقت مکه و 20 به وقت گرینویچ جمعه شب هفته جاری آغاز می کند.
علاوه بر این، تکرار این سریال، روزهای شنبه خواهد بود و پس از پخش هر قسمت، فایل آن روی سایت www.ifilmtv.ir قرار می گیرد.
این گزارش حاکی است شبکه آی فیلم، پیش بینی کرده که این سریال با استقبال بسیار گسترده ای در تمامی کشورهای عربی و اسلامی مواجه شود زیرا بسیاری از مخاطبان عرب زبان، پخش فارسی این فیلم را نیز پیگیری می کرده اند.
به گفته این شبکه، تعداد بینندگان این سریال 40 قسمتی، در ایران از مرز 40 میلیون نفر گذشته و 60درصد ایرانی ها آن را پیگیری می کنند.
آی فیلم در توضیحی کوتاه درباره واکنش برخی وهابیون تندرو به برخی مضامین این سریال در جریان پخش فارسی آن اعلام کرده است: «این سریال، مبتنی بر حقایق معتبر تاریخی است که مورد پذیرش و تأیید علمای سنی و شیعه قرار گرفته است و علاوه بر این باید توجه داشت که مقتضیات هنری در نگارش فیلمنامه مختارنامه، تولیدکنندگان را ناگزیر کرده است که برخی جملاتی را که ضرورتاً نقل نشده اما با وقایع نیمه قرن نخست هجری تعارضی ندارد، به آن بیفزایند.»
این شبکه افزوده است: «آغاز پخش فارسی این سریال با جنجال آفرینی عجیبی از سوی برخی منتقدان در رسانه های عربی مواجه شد و بسیاری از نشریات و سایت های عربی، به نقد آن روی آورده اند در حالی که باید منتظر ماند و جزئیات را دید و بدون مشاهده سریال، درباره آن، زودهنگام قضاوت نکرد.»
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.