نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 92844
استعفای معاون نخست وزیر برای بررسی اتهام فساد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۶


معاون نخست وزیر آلبانی به دلیل مطرح شدن اتهام فساد مالی مجبور شد از سمت خود استعفا کند.



به گزارش الف به نقل از خبرگزاری شینهوا، "اِلیر متا" معاون نخست وزیر آلبانی در کنفرانس خبری گفت: اینجا هستم تا به طور رسمی اعلام کنم که برای بررسی اتهام های فساد مالی علیه من از سمت دولتی ام کناره گیری می کنم. مبارزه ام را با این پدیده ای که تهدیدی علیه موسسات و آینده آلبانی است، آغاز می کنم.



وی گفت که از دو سمت خود ( وزیر اقتصاد و همچنین معاون نخست وزیر این کشور) استعفا می دهد. معاون نخست وزیر آلبانی خاطر نشان کرد که استعفایش را به "سالی بریشا" نخست وزیر این کشور تقدیم کرده است.



استعفای معاون نخست وزیر آلبانی در حالی رخ داد که یک کانال تلویزیونی در این کشور اخیرا گزارشی را پخش کرد که در آن مشخص شد "الیر متا"  به وزیر اقتصاد سابق آلبانی فشار آورده تا به یکی از دوستان وی مجوز ساخت یک مرکز آبی برقی را به طور غیرقانونی بدهد. یک مقام قضایی این پرونده اعلام کرد که معاون نخست وزیر آلبانی علاوه بر اتهام فساد مالی با اتهام سوءاستفاده از قدرت و لابی گری به نفع دوستانش متهم شده است.



معاون نخست وزیر آلبانی با هدف لغو مصونیت از تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن مجبور شد که از سمت خود استعفا کند تا مقامات قضایی این کشور اتهام های فساد مالی علیه وی را مورد بررسی قرار دهند.



کشور آلبانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا لازم است با پدیده فساد مالی در این کشور به طور جدی مقابله کند و یکی از شرایط پذیرفته شدن عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا حصول نتایج مثبت چشمگیر در روند مقابله با فساد مالی است.



معاون نخست وزیر آلبانی ویدئوی پخش شده در یک کانال تلویزیونی این کشور را ساختگی توصیف کرد که مخالفان سوسیالیست در این کشور با هدف بی اعتبار کردن وی آن را ساخته اند.







 
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۰:۲۴:۵۶
مشخص نيست كه تعريف ما از مقابله جدي با فساد مالي چيه. در كشورها خارجي بيشتر از ما به اين مقوله پرداخته مي شه و در كشور ما فقط حرف زده مي شود (391960)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۳:۱۷
اگر در کشور ما هم حداقل بخشی از پول نفت به تساوی تقسیم می شدو از دادن تسهیلات به یک عده خاص جلوگیری می شد الآن با این معوقات بانکی روبرو نبودیم (392166)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۰:۴۲:۱۵
مقامهاي آگاه از اتهام فساد مالي مقامهاي موسسه مالي مورگان استنلي آمريكا در ارائه اطلاعات و آمار نادرست به سرمايه گذاران خبر دادند.
مقامهاي قضايي آمريكا بر اين باورند كه مقامهاي مورگان استنلي با ارائه اطلاعات نادرست به سرمايه گذاران موجب زيان و ضرر تعداد زيادي از آنها شده اند . اين دومين پرونده بزرگ فساد مالي موسسات مالي بزرگ آمريكا طي هفته هاي اخير است .

كميسيون ارز و سهام آمريكا پيش از اين موسسه گلد من ساش را به فساد مالي متهم كرده و بنابر اعلام مقامهاي اگاه اين موسسه را به يك ميليارد دلار جريمه محكوم كرده اند .

سخنگوي موسسه مورگان استنلي تاكيد كرد اين موسسه تا كنون هيچ مكاتبه اي با وزارت دادگستري آمريكا در رابطه با پرونده فساد مالي ذكر شده در روزنامه وال استريت ژورنال نداشته است . (391976)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۲:۰۴:۵۸
بايد فساد مالي رو جدي گر فت چون پيامدهاي وخيمي به همراه داره كه پنهان هستن و به اين زودي ها خودشون رو نشون نمي دن و به زيرساخت ها لطمه جدي وارد مي كنن (392045)
 
hona
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۲:۲۶:۴۷
خدا وکیلی بفرمایید آیا تا بحال در ایران در این سی سال که دولت مردان خدمت به مردم را عبادت میدادند تا بحال کسی اگر مورد اتهام قرار گرفته باشد استعفا داده است!!؟(مثلاً معاون اول!!؟) (392027)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۹:۱۲
اي كاش معاون اول رييس جمهور ايران نيز اين شهامت را داشت (392111)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۴:۴۹:۱۹
شهامت چيزيه كه در ايران كم پيدا مي شه كاش مقامات فساد شناسايي و محاكمه شوند (392147)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۴:۵۲:۱۶
يکي از فعالان نيجريه‌ مي‌گويد که دولت انگليس به دليل منافع خود، اراده سياسي لازم را براي کمک به مبارزه با فساد در نيجريه ندارد.


کايوده اوگونداميسي، هماهنگ‌کننده مجمع آزادي نيجريه در مصاحبه با پرس تي‌وي ضمن اشاره به گزارش سازمان شاهد جهاني (Global Witness) درباره نقش داشتن بانک‌هاي انگليسي در گسترش فساد مالي و فقر در نيجريه گفت: \"دولت انگلستان به دليل منافع خود اراده سياسي لازم براي مبارزه با فساد مالي سياستمداران و تجار نيجريه‌اي را ندارد.\"

سازمان‌ شاهد جهاني با انتشار گزارشي انتقادي، اعلام کرده است که 5 بانک انگليسي در افزايش فساد مالي در نيجريه و بسط و توسعه فقر که نتيجه چنين اقدامي است، دست دارند.

اين گزارش حاکي است، بانک‌هاي بارکليز، نات وست، ‌اچ‌اس‌بي‌سي، يو‌بي‌اس و بانک سلطنتي اسکاتلند براي سياستمداران فاسد نيجريه‌اي حساب باز کرده و سپرده‌هاي چندين ميليون پوندي آنان را قبول کرده‌اند.

اين در حالي است که در سال 2001 نهاد نظارت بر خدمات مالي انگليس، بانک‌هاي اين کشور را به دليل آنچه کمک به ساني آباجا حاکم اسبق نيجريه براي پولشويي ميلياردها پوند خوانده است، مورد انتقاد قرار داد. (392152)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۴:۵۳:۱۰
بان كي مون دبير كل سازمان ملل، در پيامي به مناسبت روز بين المللي ضد فساد گفت: شعار امسال اين روز اين است كه \" اجازه ندهيد فساد مالي باعث نابودي توسعه شود\". مطمئناً فساد مالي يكي از بزرگترين موانع پيش روي اقدامات جهاني در رسيدن به اهداف توسعه هزاره است. زماني كه پول مردم توسط افراد يا گروههايي به طور نامشروع مورد استفاده قرار مي گيرد، منابع كمتري براي ساخت مدارس، بيمارستانها، جاده ها و مراكز درماني باقي مي ماند. زمانيكه كمكهاي خارجي به كشوري فقط به بانك هاي خصوصي تزريق مي شود، پروژه هاي زيربنايي مهم نيز متوقف مي شوند. بايد پذيرفت كه فساد مالي يك عامل غيربشري نيست بلكه تصميم هاي بشر آن را به وجود آورده كه اكثراً به خاطر حرص و طمع افراد ايجاد شده است. (392154)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۴:۵۴:۵۰
بارزه با فساد مالي به دليل گستره ملي و فراملي آن، علاوه بر اهميت در سطح ملي، در سطح منطقه‌اي و جهاني نيز از اهميت قابل ملاحظه‌اي برخوردار است و از موضوعات مورد توجه تمامي اديان و ملت‌ها مي‌باشد.اين پديده همچنين هزينه‌هاي معاملات دولتي را افزايش و درآمد دولت را كاهش داده، ميانگين رشد اقتصادي را بر هم زده و آن را كاهش مي‌دهد. در يك كلمه امنيت اقتصادي را كه لازمه و پيش‌شرط فعاليت فعالان اقتصادي و اجراي قانون است، از بين مي‌برد. (392157)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۹ ۲۳:۰۸:۵۵
نخست وزیر از معاونش حمایت نکرد؟ (393635)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.