توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 94080
به آتش کشیدن املاك شيعيان در جنوب لبنان
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۷
عده اي ناشناس كه گفته مي شود از حاميان حزب المستقبل به رياست 'سعد حريري' نخست وزير سابق لبنان هستند با هجوم به مغازه ها و املاك شهروندان شيعه در مناطق اهل سنت جنوب لبنان، اين اماكن را به آتش كشيدند و خسارت سنگيني به صاحبان آنها تحميل كردند.
   
خبرنگار ايرنا از جنوب لبنان گزارش داد: افرادي كه ادعا مي كردند از هواداران گروه المستقبل هستند، پنجشنبه شب مؤسسه حمايت از يتيمان وابسته به مؤسسه هاي مرحوم علامه سيد محمد حسين فضل الله در منطقه ساحلي الجيه در حد فاصل ميان شهر صيدا و بيروت را به طور كامل به آتش كشيدند.
همچنين اين افراد چند مغازه فرش فروشي موسوم به 'فرش عيسي' واقع در منطقه 'سبلين' از توابع اقليم الخروب كه فرش هاي ايراني عرضه مي كند به آتش كشيدند و صدها هزار دلار به ساكنين اين منطقه خسارت وارد كردند.
بعد از اين رويداد، پليس و تعدادي از پليس قضايي براي تحقيق در اين زمينه در منطقه حاضر شدند و پس از چند ساعت، بخش اطلاعات ارتش لبنان چند تن از افراد حزب المستقبل را دستگير كرد.
گفته مي شود آنها به آتش كشيدن منزلي در طريق جديده اعتراف كردند.
همچنين چند ناشناس صبح امروز جمعه در منطقه جبل محسن واقع در شهر طرابلس، نارنجكي را منفجر كردند كه خبري درخصوص خسارت هاي احتمالي اين حادثه مخابره نشده است.
در حادثه ديگري دو فرد مسلح موتورسوار پس از پرتاب نارنجك دستي به سمت يك مركز نگهباني جنبش فتح واقع در اردوگاه فلسطيني 'الرشيديه' (نزديك شهر صور) شروع به تيراندازي كرد كه به زخمي شدن يك جوان 20 ساله منجر شد.
حاميان حزب المستقبل روز سه شنبه هفته جاري در چند شهر به خصوص در طرابلس و بيروت به خاطر انتخاب نجيب ميقاتي نخست وزير اسبق لبنان به عنوان نخست وزير دولت جديد و سقوط دولت سعد حريري دست به اغتشاش و هرج و مرج زدند و با ارتش لبنان نيز درگير شدند كه در نتيجه آن علاوه بر تعرض به چند رسانه هاي خبري، 35 تن از افراد ارتش لبنان زخمي شدند.
سعد حريري پس از گذشت بيش از 15 ساعت از اغتشاش با ابراز تاسف از اقدامات حاميان خود، آنان را به آرامش دعوت كرد اما گروه 14 مارس از حاميان خود خواست تا سالگرد 14 مارس هر روز در محل قبر رفيق حريري تجمع كنند.
خبرنگار ايرنا آمار تجمع كنندگان روز پنجشنبه در اين مكان را حدود 70 نفر تخمين زده است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.