نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 95039
پخش اعتراض های مردمی در آمریکا سانسور می‌شود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۳
بخش خبری الف



"وداح خانفر" مدیرکل شبکه خبری الجزیره در مطلبی در هفته نامه نیوزویک ضمن اشاره به ایجاد موانع از سوی مقامات دولت حسنی مبارک در پوشش دادن وقایع اخیر در مصر توسط خبرنگاران این شبکه، از آمریکا به دلیل سانسور پخش اعتراض های گسترده مردمی در مصر انتقاد کرد و گفت که این اقدام آمریکا مغایر با اصول دموکراسی و آزادی فعالیت رسانه ها است.



به گزارش الف به نقل از هفته نامه نیوزویک، مدیر کل شبکه خبری الجزیره در این مطلب نوشت:

«این مطلب را زمانی می نویسم که به دفتر الجزیره در مصر حمله و دفتر ما در قاهره تعطیل شده است. همچنین نیروهای دولتی مصر تجهیزات خبرنگاران ما را نیز گرفته اند. این یک مانع دیگر در لیست موانع پیش روی الجزیره برای پوشش اخبار و حوادث در مصر محسوب می شود؛ جایی که ما با بیشترین خبرنگاران، دوربین ها و بازخوردهای مردمی در مقایسه با دیگر شبکه های بین المللی روبرو هستیم. اخیرا سه تن از خبرنگاران ما در مصر دستگیر شدند و فردای آن روز سایت شبکه الجزیره در مصر هک شد. در تمامی هفته گذشته کمپانی نایل ست که تحت کنترل دولت مصر است، سیگنال های شبکه ما را قطع کرد. اما تیم خبری ما بدون هیچ هراسی برای پوشش دادن وقایع در سراسر مصر مستقر شدند. خبرنگاران الجزیره دوربین های خود را در شهرهای قاهره، اسکندریه، سوئز و چند شهر دیگر مستقر کردند و به پوشش اعتراض های گسترده مردمی در مصر پرداختند. در شهرهای مختلف نیز مردم مصر خود با موبایل هایشان و از طریق تویتر، فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی به پوشش وقایع مصر پرداختند. دولت مصر نیز در پاسخ به این پوشش گسترده تظاهرات های گسترده مردمی، اینترنت را قطع کرد.



از جمله نکات قابل توجه و تاسف آور به دنبال بروز ناآرامی های مردمی در مصر، اقدام آمریکا در سانسور کردن پخش تصاویر مربوط به تظاهرات های مردم مصر در داخل آمریکا بوده است. دولت آمریکا همانند دولت مصر به طور گسترده در پخش اخبار و تصاویر مربوط به وقایع مصر در داخل آمریکا اختلال ایجاد کرده و پخش برنامه های الجزیره انگلیسی را سانسور می کند. با توجه به اینکه مقامات آمریکا مدعی اند رسانه ها در این کشور براساس قانون آزادی بیان و رسانه ها می توانند بدون هیچ مشکلی فعالیت کنند، این اقدام دولت آمریکا تا حدودی نگران کننده است چون آمریکا مغایر با قانون داخلی خود عمل کرده است. هر زمانیکه شبکه الجزیره انگلیسی تلاش می کرد برنامه های خود را در آمریکا بدون مشکلی پخش کند، موانعی ایجاد می شد.



پیشتر نیز در دوران ریاست جمهوری جورج بوش، دولت آمریکا در راستای سانسور اخبار و حوادث واقعی در دو جنگ عراق و افغانستان گام برداشته بود و اجازه نمی داد مردم آمریکا در جریان خبرها و حوادث واقعی این جنگها قرار بگیرند. دولت بوش نیز در راستای سانسور اخبار مربوط به جنگ افغانستان و عراق برای پخش در داخل آمریکا حرکت کرده بود. به نظر می رسد که مقامات آمریکایی فراموش کرده اند که عصر حاضر، عصر ارتباطات و گسترش اینترنت و فعالیت شبکه های اجتماعی است و واقعیت ها به سرعت در فضای اینترنت منتشر می شود. با فعالیت گسترده مردم عادی در پوشش وقایع کشورها، دوران جدیدی در عرصه خبرنگاری در حال ظهور است. جای تعجب دارد که آمریکا نمی خواهد مردمش در جریان حقایق قرار بگیرند.»



 
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۰۹:۳۲:۲۴
دموكراسي به سبك غرب رو هم فهميديم (401723)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۰۹:۴۹:۱۵
سانسور كار اين غربي هاست بعد مي آن از كشورها ديگه هي انتقاد مي كنن (401729)
 
arash tir tajy
۱۳۸۹-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۸:۱۹
جناب اقای ناشناس و بخش تحلیلی الف

اخر شما مردم را چی فرض کردین ؟

چرا اینقدر به شعور انسان توهین میکنید ؟

اخر کدام سانسور ؟ مگه مطبوعات و رسانه ها دست دولت امریکاست؟

اگر هم رسانه ای مطلبی را سانسور ویا حذف میکند به خودشان (مسیولان رسانه) مربوط است و گرنه خود شما میتونید انجا رسانه داشته باشید و بدون ترس از هیچ گونه سانسوری مطلب مورد نظر را منتشر کنید

امتحانش هم مجانیه !
به عبارتی ممکن است دولت امریکا دوست نداشته باشد مطلبی منتشر بشه مثل اسناد ویکی لیکس- ولی اگر کسی قصد داشته باشه هیچ کس نمیتونه محدودش کنه

اخه ضرب و شتم خبرنگاران الجزیره توسط دیکتاتور مصر چه ربطی داره به سانسور خبری

شما (بخش تحلیلی الف) یک مورد خاص را بیان کنید که در نشریات امریکا ممنوع شده و در هیچ رسانه ای منتشر نشده باشد
انوقت من همه حرفام را پس میگیرم و قول میدم به مدت یکسال روزه حرف زدن بگیرم

(402075)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۰۹:۵۶:۵۶
آمريكا در داخل كشورش هر كاري مي كند به مردمش مربوط است كه بايد به انبان درايتشان بنگرند و پاسخ مناسب را به حكومتشان بدهند تا با آن همه ادعاي دموكراسي ، بزدلانه از خروش مردم ديگر كشورها نترسد و از تكنولوژي براي انحراف افكار مردمش استفاده نكند.
آنچه كه مهم است اينجا ايران است و حكومت ايران با ادعاي داشتن پشتوانه مردمي بايد به هوش باشد كه راه رسيدن اخبار و اطلاعات به افكار عمومي مردمش سد نكند و از بيداري نهراسد و خود مروج هوشياري و بيداري مردم باشد.
حكومت مردم سالار از الگوهاي منفي پرهيز مي كند و به مردمش مي پيوندد .
آزادي بيان و حق اعتراض و چند صدا بودن جامعه حقي است كه اگر همه كشورها از آن عدول كنند ؛ نبايد از آن عدول كرد كه نه در حد حرف بلكه در عمل كه الگويي شويم براي جهانيان. (401732)
 
عمار عمار
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۹:۴۹:۱۳
امریکا الگوی ما نیست...
و نخواهد بود...
امریکا کعبه ی آمال بعضی است که چنان عاشقش هستند که چشمانشان نسبت به کاستی های آن کور شده است انتشار این اخبار و امثال این اخبار یاد آوری زشتی پای طاووس است! (402067)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۹ ۰۹:۴۹:۱۵
عمار جان
شما فقط پاي طاووس را مي‌بيني چرا؟!!!
هيچ كس منكر وجود مشكل در آمريكا نيست!

اما اگر آنها افراد هوشمند، توانمند و با اراده‌اي نبودند به اينجا نمي‌رسيدند كه بيش از 27 درصد اقتصاد دنيا را در اختيار داشته باشند (سهمي در حدود كل اتحاديه اروپا)!

برادر عزيز مطمئن باش با ناسزا گفتن به آمريكا نه آنها از بين مي‌روند و يا كوچك مي‌شوند و نه ما بزرگ مي‌شويم!

بهتر است به جاي اين كارها اول وضع كشور خودمان را ببينيم كه متاسفانه در بسياري از حوزه‌ها وضع و حال خوبي نداريم، در ثاني از الگوهاي خوب آنها بهره بگيريم. (402216)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۰:۱۰:۳۰
تو تلويزونهاي آمريکا تا به حال که ما ديديم به راحتي رئيس جمهورشون رو مسخره مي کنن و چيزي به نام توهين به مقامات معني نداره. درسته در مقابل با کشورهاي ديگه حقايق رو سانسور کنن ولي براي خودشون آزادي سياسي رو رعايت مي کنن. اين هم به خاطر منافع خودشون در ديگر کشورهاست. (401737)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۹ ۰۹:۵۳:۱۴
حسين جان

ميداني دليلش چيست؟!!

چرا كه در كشور آنها به مقامات به چشم يك فرد معمولي نگاه مي‌شود، كساني كه همانند من و شما يك انسان هستند و تنها فرق آنها با ديگران داشتن مسئوليت و پست است!

اما متاسفانه در كشور ما از ديرباز، مسئولين را تافته جدابافته مي‌دانند و تاسف بار تر اين كه در برخي جاها براي آنها هويتي فراانساني و بعضا قدسي قائل مي‌شوند!!! (402221)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۰:۳۰:۳۱
ما رو مسخره کردین؟ (401753)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۰:۳۴:۱۷
كار اسكتبار جهاني همينه ديگه جاي تعجب نداره كه (401758)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۵:۱۱
خواهشمندم مطالب و گزارشاتی منعکس فرمایید که برای ما ایرانی ها مرتبط و مفید و برای بزرگان کشور توجه انها را به حل مشکلات جلب کند( مثلا همان گزارشی که چند روز پیش ازجنوب کرمان منعکس نمودید و شرایط ان منطقه بعنوان یک منطقه محروم نشان دادید که توجه دست اندرکاران کارهای مفید برای شرایط مناطق محروم و مشکلات اساسی کشور انجام دهند).وقت ما محدود هست بنابراین انرژی و وقت بگذارید گزارشات مفید و کاریردی درج نمایید.توجهات مردم به مطالبی که به ما مربوط نیست سرگرم نکنید.نگرش ها باید در جهت بهره وری باشد. (401775)
 
cia
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۰:۵۸:۲۴
من یه سری جزییات رو متوجه نشدم یکی اگه فهمید بگه
1_دولت آمریکا دقیقا چطوری تصاویر رو سانسور میکنه؟به شبکه ها دستور داده که تصاویر رو پخش نکنند؟دقیقا چه طوری؟
2_پخش برنامه های الجزیره را سانسور میکند یعنی چی؟پارازیت میندازه؟اجازه پخش نمیده؟چه طوری سانسور میکند؟
3_دقیقا دولت آمریکا چه موانعی سر راه شبکه الجزیره در آمریکا گزاشته؟
الف جون یه ذره به جزییات خبر هم بپردازی بهتر میشه (401792)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۲:۰۱
عزیزم در اینترنت بگرد al jazeera us censor یک چیزایی میاد. علی ای حال چند وقت پیش روی پرس تی وی پارازیت می انداخت. اونم یک جستجویی بزن منابعش برات میاد. اگرم دوست نداری بدونی مخالف بزن.

عزیزان آمریکا اینقدر فهمیده که بدونه با سانسور شدید کاری از پیش نمیبره بلکه با بمباران خبری کار از پیش میبره یعنی پوشش اخباری که بنفعش هست بسیار وسیعتره تا اخباری که به ضررشه. اونجام خط قرمز داره مثل اسرائیل . کی از اسرائیل انتقاد کرده؟ اگر مخالف فهم شما حرف زدم مخالف بزنید. (401975)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۱۷:۰۷
غرب و در راس آنها آمريكا مدتهاست با هجمه خبري و همچنين سانسور اهداف خود را پيش مي برد (401808)
 
کامران
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۱۹:۰۴
دولت آمریکا واهمه دارد که مردم کشورش حقایق را بفهمند.
بفهمند که نوکری چون مبارک که آمریکا اینهمه روی او برای منزوی کردن ایران حساب باز کرده بود به چه وضعیت خفت باری دچار شده طوری که به خر و شتر و سگ و وعده های آمریکایی برای متفرق کردن مردم متوسل شده!
نوکران کوچکترش هم وضعیت مشابهی دارند!
جالبه تمام این نوکرها بدون توجه به خواست ملتهاشون خواستار حمله نظامی آمریکا به ایران هم شده اند!

زنده باد ایران عزیز (401811)
 
امير
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۷:۱۸
فرامش كرديد كه سال گذشته خبر نگاران را اخراج كرديد تا مبادا خبري از داخل به خارج و يا در درون كشور منتشر كنند بازم خدا پدر مبارك را بيامرزد كه خبرنگاران را اخراج نكرد .
هر چند مي دانم شهامت گذاشتن صحبتهاي من را نداريد ولي اگر نمي گفتم دق مي كردم (401819)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۳:۰۹
آخه قربونش ! اونايي كه ما اخراج كرديم خبرنگار نما بودند و بيشتر به ماموران صهيونيستها ميومدند تا خبرنگار حرفه اي كه دنبال كشف و بازگو كردن حقايق باشد (402041)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۴۴:۰۱
اين ترس آمريكايي ها نشاندهنده متزلزل بودن امپراطوري آمريكا است (401832)
 
حسين
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۴:۲۱:۲۵
صد ساله از زمان لنين و استالين و مائو ميگن ديکتاتوري آمريکا متزلزله. پس چرا اين شيطان بزرگ سقوط نميکنه ؟؟؟ (401924)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۴۴:۳۴
ما رو دست انداختید؟! توی آمریکا هزاران شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی برادکست میشه. میشه بگید چطوری جلوی انتشار اخبار رو میگیرند؟! (401833)
 
عمو
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۴:۳۶:۰۷
هيچي پخشش نمي كنن به همين راحتي.
رسانه هاي مشهوري وجود دارن كه به جريان اصلي معروفن. اونها كه پخش نكنن بخش بزرگي از مردم نميبينن.
همونها هم بودن كه بر خلاف جريانات مصر،‌مسائل پارسال ايران رو گسترده پوشش دادن.
فهم اين نكته اونقدرا هم سخت نيست. (401930)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۷:۰۲
نمیدونم توی ایرلند اوضاع چطوریه ولی انقدر میدونم که برعکس ایران توی غرب رسانه ها برای جذب حداکثر مخاطب اون چیزی رو پخش میکنن که مردم دوست داشته باشن
این البته کار درستی نیست برای مثال رسانه های آمریکا اعتراضات پس از انتخابات ایران رو بشدت پوشش دادن چون یه چیز جدیدی بود درحالیکه اعتراضات ضد امریکایی توی ایران موضوع جدیدی نیست که بخوان با آب و تاب پخش کنند
با اینحال با مرگ مایکل جکسون یکدفعه سمت و سوی اخبار عوض شد و اخبار ایران به ندرت پخش میشد
در مجموع توی آمریکا امکان اینکه حکومت جهت خبر رسانی رو کنترل کنه نیست و رسانه ها اون چیزی که برای مردم جذاب باشه پخش میکنن (401980)
 
cia
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۹:۰۷
من که ایرانم هم خبر صدا وسیما رو میبینم هم bbc تازه بعدش برای بعضی خبرها خودم یه سرچی میکنم با توجه به سرعت کم اینترنت و فیلترینگ اونوقت یه آمریکایی به فرض که تمام شبکه ها خبری رو پخش نکنند اینترنت که هست (401988)
 
علي
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۱:۵۲:۰۸
غرب خود را مدتهاست رسواي عالم كرده است (401840)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۴:۰۸
مرگ بر ديكتاتورهاي عالم به ويژه آمريكا و حكومت هاي دارو دسته اش (401856)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۷:۰۴
دستپاچگی ‌غرب ‌و سانسور بیانات ‌رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، خطبه‌های نماز جمعه به اتمام نرسیده بود که بازتاب‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آن شروع شد، سخنان رهبر انقلاب با توجه به شرایط و اتفاقات رخ‌داده در منطقه، آن‌قدر حساس و مهم بود که رسانه‌های مختلف منطقه و جهان نتوانستند بر طبق سیاست دائمی خود عمل کرده و سخنان رهبر انقلاب را حذف و بایکوت کنند. البته برداشت‌ها از سخنان خطیب نماز جمعه تهران متفاوت بود و به همین دلیل، واکنش‌های متفاوتی را درپی داشت.

از نکات جالب توجه برای بسیاری از رسانه‌های منطقه، ایراد خطبه به زبان عربی از سوی رهبر معظم انقلاب بود تا جایی که برخی رسانه‌ها در تیتر خبر مربوط به خطبه‌های رهبری به این موضوع اشاره کردند. بیشترین توجه رسانه‌ها بر دو محور از سخنان رهبر انقلاب یعنی بیداری اسلامی و شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه متمرکز بود. با این حال تیترهای متفاوتی از سوی رسانه‌های مختلف مشاهده شد که به برخی از این موارد اشاره می‌شود. (401859)
 
احمدرضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۸:۱۱
غرب در بخش رسانه‌ای از سانسور خبری پیچیده‌ای بهره می‌برد؛ دلیل سانسور هم این ‌است‌که رسانه‌ها در غرب سیاست خدمت به نظام ساختاری را دنبال می‌کنند.
این خود مثال واضحی از این نکته است که حقوق بشر برای هیچ نهاد و دولت غربی به ذات، دارای ارزش نیست و فقط برای استفاده ابزاری کشورهای قدرتمند در نظام بین‌الملل استفاده می‌شود.
رسانه‌های غربی در برخورد با جمهوری اسلامی یک خانم را که مشکوک کشته شده،‌ در عرصه‌های رسانه‌ای بسیار گسترده مطرح می‌کنند در حالی که خانم آقا سلطان در جریان یک اغتشاش کشته شده و هنوز هم قضیه به‌طور کامل روشن نشده‌ است اما درباره اینکه در یک دادگاه به عنوان یک مرکز حاکمیت و در حضور پلیس یک حادثه غیرانسانی رقم می‌خورد، فقط سکوت می‌کنند و حتي به منجی این زن هم حمله می‌کنند. (401861)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۲:۴۷:۵۵
آمریکا بیش از 200 میلیون کاربر اینترنت دارد. مگر می توان در اینترنت چیزی را از دید آنها پنهان کرد؟
در ضمن اینترنت انجا هم مثل اینجا فیلتر نیست. (401867)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۳:۰۸:۴۰
یادتان است در زمان جنگ عراق مایکل مور کارگردان مشهور سینمای آمریکا در یک جشنواره سینمایی بین المللی روی سن رفت و با صدای بلند گفت :
\"bush. shame of you...\"
یعنی آقای بوش. شرم بر تو باد... ...
حالا معنای حق اعتراض و مردمسالاری و دموکراسی را فهمیدید..
نمونه های فراوان دیگری از اعتراض و انتقادات نویسندگان و هنرمندان یا سیاسیون مشهور به دولتهای آمریکا وجود دارد...
در ایران وضعیت آزادی بیان چگونه است؟! (401881)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۳:۱۱:۱۲
در ایران چطور؟ وقتی سایت رئیس جمهور 8 ساله مملکتش فیلتر می شود کسی که هنوز پایگاه اجتماعی قوی ای در بین مردم دارد . وقتی سایت فراکسیون اقلیت مجلس که به هر حال نماینده بخشی از مردم این کشور هستند فیلتر می شود وقتی بسیاری فعالان سیاسی و روزنامه نگاران مخالف عقیده ما به زندان می افتند... بسیار خجالت آور و چندش آور است که از سانسور و عدم آزادی در کشورهای دیگر سخن به میان می آورید...
هیچکس با سلب دیگران تاکنون خود به اثبات نرسیده است....! (401884)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۳:۱۷:۲۴
من يك شهروند كانادايي هستم در اين كشور هم زندگي مي كنم درسته آمريكا برنامه هايي كه به نفع اش نباشه سانسور مي كنه (401889)
 
سخن تازه
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۳:۳۱:۲۴
لطفا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نفرمایید.

با تشکر (401906)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۲۱:۴۹:۱۲
خجالت آوره! این حرف را چرا وقتی دیگران در کشور شما دخالت میکردند نزدی؟ (402098)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۸:۰۲
همه دولتهاي جهان سانسور مي كنن اينو ديگه همه مي دونن (401918)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۵:۴۹:۱۶
باز خوب سانسور میکنن مثل صدا وسیما گزینشی پخش نمی کنن (401964)
 
م
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۱:۵۴
با سلام بايد خدمت دوستان عزيز عرض كنم كه سانسور در آمريكا معني ندارد. زيرابا داشتن اينترنت پرسرعت كه اكثر مردم آمريكا به آن دسترسي دارند، ديگر پخش نكردن تظاهرات از تلويزيون نمي تواند دليلي بر سانسور باشد. (401982)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۸:۳۸
یاد یک مصاحبه چند وقت پیش افتادم یکی از نمایندگان دانشجویان معترض انگلیسی میگفت رسانه ها ی ما فقط حرف طبقه اشراف را انعکاس میدهند و بسیاری از مسائل را منتشر نمی کنند و ...
حالا عجیبه این جا بعضی ها کاسه داغتر از آشند و از خود اونا اونا را بهتر میشناسند!البته این واضحه که من قصد مقایسه با وضع ایران ندارم. عجب فیلمی داریم! (402096)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۵:۳۱
جالب اينه كه غربي ها از سانسور در كشورهاي ديگه انتقاد مي كنن واقعا كه چقدر رو دارن (401985)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۵:۵۳
آمريكا ننگت باد (401986)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۶:۵۲:۵۴
سانسور چیه بابا؟؟

اونا یه تصویرو چند ثانیه بیشتر نشون نمی دن..مثل ما که اخبار ساعت 21:00 ندارن که 30 دقیقه در موردش توضیح بده!!! (401998)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۳:۳۲
شما ترجمه دلبخواهی می‌کنید؟ این مقاله اصلی:
http://www.newsweek.com/2011/02/05/not-coming-to-america.html
کجا نوشته آمریکا دست به سانسور الجزیره زده؟ نوشته اکثر (نه همه) شرکت‌های اپراتور آمریکایی می‌گویند پخش الجزیره برایشان سوددهی ندارد و آن را پخش نمی‌کنند. تازه این مربوط به شرکت‌های کابلی و ماهواره‌ای می‌شود که حق اشتراک ماهیانه می‌گیرند. شما اگر بخواهید می‌توانید از طریق ماهواره گالاکسی مجانی و به صورت قانونی این شبکه را در آمریکا تماشا کنید. (402009)
 
علوی
۱۳۸۹-۱۱-۱۸ ۲۲:۰۱:۵۰
1- لازم نیست به فکر مردم آمریکا باشید.
2-از دو حال خارج نیست : هیچ آشنایی به آمریکا ندارید یا خیلی دروغگو هستید. (402103)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۹ ۰۴:۳۳:۰۸
قابل توجه ذهن مشوش شما: من به عنوان یک ایرانی مقیم آمریکا شهادت میدم که تمام صحنه هایی که در اینترنت وجود دارد از رسانه های آمریکا پخش شده مگر آنهایی که برای تماشای عموم مناسب نیست. اصولا توی این کشوربا توجه به تنوع رسانه ها سانسور معنی نداره. (402169)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۱-۱۹ ۲۲:۰۲:۱۸
با سلام من یک ایرانی ساکن امریکا هستم و مسلمان و شیعه. اقرار میکنم تا بحال هیچ مشکلی برای ابراز عقیده آزاد خود در امریکا نداشته ام و در طول جنگ عراق بارها به راهپیمایی ضد دولتی در امریکا اقدام کرده ام و حتی در دانشگاه ucsd بعد از کتاب معروف کارتر کنفرانس ضد اسراییل گرفته ام بدون هیچ مشکلی.
لطفا برای احترام به آزادی مطلب من را پخش کنید خواستید سندش را هم پخش میکنم/ (402436)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.