نظر منتشر شده
۳۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 95394
سیاست های چندگانه رسانه ای غرب در پوشش اخبار
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۵
بخش خبری الف



جهان در آستانه ای انقلابی بزرگ پس از سی سال حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک بر دیواره برلین جهان عرب می باشد .



به گزارش الف، 14 روز از ناآرامی ها و تظاهرات گسترده مردمی می گذرد و به طور مسلم تمامی مردم جهان به مدد رسانه ها توانسته اند به آخرین تحولات مصر دست پیدا کنند.



 در کنار اشاره به نقش رسانه ها در مطلع نگهداشتن مردم از آخرین تحولات باید به کارکرد متفاوت رسانه ها در مواجهه با حواث پس از انتخابات سال گذشته ایران با وقایع امروز مصر نگاهی عمیق تر کرد.



در اینکه تحولات مصر تاثیر گذار بر کل دنیا و خاورمیانه است شکی نیست چرا که مصر،از سویی از تاثیر گذارترین  کشورهای اسلامی بوده و از سوی دیگر اصلی ترین متحد آمریکا پس از اسرائیل در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.



تحولات پس از انتخابات 88 ایران نیز همانند رخدادهای مصر بر معادلات جهان تاثیر گذار بود و رسانه های جهان مانند اخبار مصر با استراتژی های مختلف به پوشش خبری آن پرداختند. از جمله آنها می توان به بی بی سی اشاره کرد که در معرفی خود به مخاطبان خود را رسانه ای معرفی می کند که به صورت آنی و بی طرفانه اخبار را منعکس می کند.



اما با نگاهی عمیق تر به شیوه های خبررسانی بی بی سی در انعکاس اخبار مصر و ایران متوجه عدم پایبندی این رسانه  به شعارهای خود می شویم.



برای مثال این رسانه بلافاصله پس از 22 خرداد 88 و آغاز التهاب سیاسی در ایران برنامه های تلوزیونی خود را 24 ساعته کرد واز تمام امکانات خود برای نشان دادن کوچکترین وقایع در ایران استفاده نمود به طوریکه در ادامه با وجود اقدام مقابله ای ایران در محدود کردن دسترسی به تلوزیون بی بی سی در تهران پخش برنامه های خود را با صدا ادامه داد.



اما در تحولات انقلابی مردم مصر همین رسانه که وظیفه خود می دید مردم را از کوچکترین اتفاقات آگاه کند اخبار مهم مربوط به تحولات مصر را تنها به یک بخش ویژه در صفحه اینترنتی خود محدود می کند.



البته این رسانه همانند دیگر رسانه های دنیا تحولات مصر را در صدر اخبار خود انعکاس می دهد اما در تحلیل محتوای خبررسانی موارد مختلفی را از شیطنت های رسانه ای را می توان یافت.



در حوادث پس از انتخابات تصاویری گزینش و به نمایش درمی آمد که به مخاطب اینگونه القا می شد که حکومت نظامی در شهر برقرار شده و نیروهای امنیتی مدام درحال سرکوب معترضان هستند.



این در حالی است که در حوادث پس از انتحابات ایران هرگز حکومت نظامی اعلام نشد اما در حوادث این روزهای مصر حکومت حسنی مبارک پس از شروع اعتراضات بارها اعلام حکومت نظامی سراسری اعلام کرد.اما بی بی سی در اخبار خود هیچگاه حکومت نظامی را به مخاطبان خود القا نمی کند.



یا در نمونه ای دیگر بی بی سی که خود را در ارائه اخبار بیطرفانه معرفی می کند در مواجهه با پوشش خبری نماز جمعه 26 تیر 88 دست به انتشار اخبارلحظه به لحظه از فضای نماز میزند در مقابل وقتی به نماز جمعه معترضان مصری می رسیم خبری از آن پوشش گسترده در کار نیست  و به نظر می رسد تلاش دارد به مخاطب خود این را القا کند که معترضان مصری به دنبال حرکتی اسلامی نیستند.این را می توان حتی در تصاویری که از دور برای نشان ندادن پلاکاردهای و شعارهای اصلی مردم و پخش می شود نیز فهمید.



اما در مورد سایر رسانه های فارسی زبان غربی همچون صدای آمریکا می توان به نمونه های دیگری از غرض ورزی اشاره کرد.



مثلا در طول حوادث سال 88 این رسانه بارها خبر دروغی مبنی بر حضور افرادی از لبنان یا فلسطین برای سرکوب معترضان در ایران انتشار می داد اما از آن سو تاکنون هیچ اشاره ای به خبر رسمی حضور کماندوهای اسرائیلی برای سرکوب مخالفان مصری نداشته است.



با توجه به نمونه های بالا به وضوح می توان دریافت که این رسانه ها برخلاف ادعاهای مطرحی خود مبنی بر اطلاع رسانی "دقیق و بیطرفانه به مخاطب و واگذاری قضاوت به ایشان" پیوسته درحال انتشار مطالبی هستند که کاملا همسو با سیاستهای اتخاذی از جانب دولت های خود می باشد.

 

 
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۰۹:۰۹:۱۶
می شه راجع به سیاست های چند گانه صدا و سیما هم بنویسید لطفاً (402679)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۲:۵۲:۴۴
اون که مشخصه، نیاز به گفتن نداره. حتی حزب‌اللهی‌ها هم از صداوسیما شاکی‌اند.
مشکل اینه که خیلی از دوستان آن‌وری همچنان بی‌بی‌سی را یک رسانه‌ی بی‌طرف می‌دانند. (402736)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۰۱:۵۲:۱۳
سلام
صدا و سیمای ما اصلا بی طرف نیست و هیچ ادعای بیطرفی نکرد و در قانون هم مسئول نشر دیدگاه رسکی نظام هست
ولی رسانه ای که ادعای بی طرفی دارد بی بی سی و ... است
در صورتی که این رسانه ها بیطرف نیستند چگونه از صدا وسیمای ایران میخواهید بیطرف باشد
در ضمن مخالفان در ایران آژادی و بی طرفی را در فحش دادن و ... می دانند
از مفهوم ازادی و بیطرفی اطلاعی ندارند (402855)
 
محمد کریمی
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۰۸:۴۵:۳۴
بنده نیز از مخاطبین بی بی سی هستم ، اما صحبتی دارم با دوستانی که برای بی بی سی جان بر کفی می کنند ، رشادت می کنند ...
قلبشان به عشق بی بی سی میتپد و آنرا صادق و صالح می پندارند ، می دونند بی بی سی مخفف چه کلماتی هست ؟

British Broadcasting Corporation

به معنای بنگاه سخن پراکنی بریتانیا

بریتانیا کجاست ؟
همان انگلستان ، بریتانیای کبیر ، استعمار پیر ..

فقط یکی دو نکته از خیانت بریتانیا به ایران رو می نویسم :

1 - تقسیم ایران به سه منطقه و تصرف قسمت وسیعی از خاک ایران طی قرار داد 1905 و 1915 که مربوط به زمان جنگ جهانی میشه که حضور انگلیس در ایران باعث شد حوادثی واقعی و هولناک تر از هولوکاست در ایران رخ بده ، پس از این دوره جمعیت ایران نصف شد ...

2 - تحمیل قرارداد ننگین 1919 که بر اساس آن ایران رسماً مستعمره ی انگلیس معرفی شد. مفاد بندهای این قرارداد تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و اقتصادی و نظامی ایران را به کلی از بین می بُرد. در آمد نفت جنوب، گمرکات و مدیریت اجرایی تمام امور کشوری و لشکری و تعیین فرماندهان نظامی و سایر مسئولین به دست انگلیسی ها افتاد.


آیا اینهارو میدونید و هنوز سنگ بی بی سی رو به سینه میزنید ؟ بنگاه سخن پرانی بریتانیا ، کشوری که سالها ایران رو در استعمار داشت ، خیانت های بزرگی به ایران کرد .

باز هم توجه کنید :
بنگاه سخن پراکنی بریتانیا ...
آیا بریتانیا صلاح مردم و ملت مارا می خواهد یا به دنبال اهداف خویش است ؟
آیا اخباری که میدهد تامین کننده منافع انگلیس است یا ایران ؟
آیا منافع انگلیس همسو با منافع ایران است ، همسو با منافع مردم ایران است ؟

و آیا ؟
آیا وقت بیدار شدن نرسیده است ؟

من صدا و سیمای میلی خودمون را ترجیح میدم و به همه یکجانبه گری ها و تحلیل های یکسویه و جانبداری هاش عشق میورزم ، چون همه اینها در جهت منافع ایران و ملت هست. منافع جای دیگری رو دنبال نمی کنه ، فقط منافع ایران و اسلام رو تامین می کنه ...
امیدوارم همیشه همینطور میلی بمونه ... !!! (402886)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۸:۰۵:۱۵
من معمولان اخبار را از TRT ترکیه یا از الجزیره انگلیسی می بینم گاها هم بی بی سی فارسی و یا سیمای ملی

چند نکته را در مورد بی بی سی باید گفت
1- ممکن است خبری را کم رنگ یا پر رنگ کند ولی معمولا اخبار مهم را برای مخاطب فارس زبان خود می گوید
2- ممکن است تلاش کند با ارئه اخبار خاصی ذهنیت بیننده را به سوی خاصی سوق دهد ولی ! دروغ نمی گوید! اخبار بدون منبع موثق را منتشر نمی کند! چون یک رسانه حرفه ای است و برای اعتبار خودش اهمیت قائل است

در مورد تلوزیون خودمون
1- احترامی به شعور بیننده قائل نیست
2- یک خبر بد از غرب بعد یک خبر پیشرفت از ایران و دوباره یک خبر بد از غرب و .... تا آخر خبر این تکرار میشه
3- کل خبر این سه جمله است 1- ایران خیلی پیشرفت کرده و ما خیلی خوشبختیم که اینجا زندگی می کنیم 2- غرب مخصوصا آمریکا خیلی وضعش خرابه و ملتش خیلی تو بدبختی و مشکل زندگی می کنند 3- الویت اول ما فلسطین مظلوم است و ظلم اسرائیل . این مسئله از همه مشکلات خودمون واجب تر است

این چند مفهوم به شکل های مختلف تو اخبار سیمای ملی مدام تکرار می شود! (403217)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۰۰:۲۳
روزانه هزاران نفر مسلمان میشوند، ولی بی بی سی فقط به دنبال کسانی میرود که مسلمان بوده اند و حجاب خود را برداشته اند. (402705)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۴:۱۲:۳۸
کجا روزانه هزاران نفر مسلمان میشوند؟ ادرسشو بگو بریم تماشا (402746)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۴:۵۹:۵۸
دقیقا
اگه دقت کنید می بینید که خبرنگار بی بی سی فارسی از بین تظاهر کنندگان مصری می گرده و یه خانوم بی حجاب رو انتخاب می کنه و می کشه یه گوشه و شروع می کنه باهاش مصاحبه کردن و بعدش نتیجه می گیرن که تظاهر کنندگان خواستار حکومت اسلامی نیستند.
این در حالیه که شبکه های دیگه مث العربیه و press tv و الجزیره تصاویرشون خالی از خانومای محجبه نیست
هنوز خیلی مونده تا بی بی سی بتونه به راحتی سر مردم رو کلاه بذاره
یادمه سال قبل یه آقایی اومد روی خط برنامه ی «نوبت شما» در بی بی سی فارسی و گفت که شما چرا فلان صحبت رو علیه جمهوری اسلامی کردید در حالیکه ادعای بی طرفی در این آشوبها دارید؟
مجری بلافاصله منکر اون حرفا شد
کسی که پشت خط بود گفت اگه مرد هستی منو قطع نکن تا بهت ثابت کنم
بعدش نوار صوتی مکالمه ای رو که بهش اشاره کرده بود رو پخش کرد و مجری دیگه صداش در نیومد
وقتی صادق صبا ادعای بی طرفی بی بی سی رو داره باید بدونه که تحلیل موذیانه اش روی یادداشت اون متوهم بزرگ درباره ی ربط دادن قیام مردم مصر و جنبش کذایی سبز و همینطور تهییج و تحریک سبزکا برای ریختن دوباره توی خیابونا یکی از آخرین مصادیق نقض ادعای پوچ بی بی سی در مورد بی طرف بودنشه (402756)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۲۱:۱۹:۳۸
ببخشید میشه به تلویزیون ایران هم زنگ زد و از این حرفها زد؟ (402799)
 
arash tir tajy
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۲۲:۳۴:۰۷
خب خانم فاطمه

خود شما به طور ضمنی اقرار کردید که در برنامه نوبت شما ان صدا پخش شد

ایا من به عنوان یک ایرانی میتونم صدایم را از رسانه ملی پخش کنم؟ (402808)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۰۳:۳۶:۱۹
آقای آرش و آقای مهدی

چه خوب که وقتی من داشتم ماه رو نشون می دادم هر دوی شما آقایون به نوک انگشتم نگاه کردید

یه بار دیگه به تیتر مطلب بالا دقت کنید:

«سیاست های چندگانه رسانه ای غرب در پوشش اخبار »

یعنی بنظر شما قطع نکردن اون خط تلفنی یه ارزش محسوب میشه واسه بی بی سی که شما انتظار تکرارش رو در رسانه های داخلی دارید؟
اگه اونقدر تابلو و قبل از پخش نوار صوتی قطعش می کردن بعدش باید دولت انگلیس، بی بی سی رو واسه همیشه می بوسید و میذاشت کنار
بی بی سی رسانه ی یه روباه پیره

اونا نتونستن جواب تناقض مطرح شده توسط اون بیننده رو بدن که هیچ بلکه با کمال پر رویی همچنان دارن به تناقضات خودشون اضافه می کنن مث تحلیلشون روی یادداشت اون متوهم بزرگ یا همین گزارش هایی که از قیام مردم مصر پخش می کنن و به دلخواه خودشون تفسیرش می کنن نه بر اساس اون تصاویری که داریم توی بقیه ی شبکه ها هم می بینیم یا مثلا صحبتهای طولانی آقای خامنه ای رو در نماز جمعه ای که گذشت رها کردند و به چند دقیق ی آخر خطبه ها اشاره کردند و گفتند مردم بیشتر صحبتهای رهبر جمهوری اسلامی رو نفهمیدند چون عربی بوده.
این مسخره نیست که یه رسانه ی بقول خودشون حرفه ای از این روش ناشیانه برای کم رنگ کردن صحبتهای رهبر یه حکومت استفاده کنه و بعد ادعا کنه که بی طرفه؟ (402871)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۰:۳۹
شماها درست میگید واقعا هم اینطوره اما کاش می شد درباره خودمون هم اینطور واقعیت رو نوشت (402708)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۲:۰۹
با خوندن این مطلب رفتم تو یاد پارسال
نکته هایی بود که فقط از بی بی سی بر میومد
من کهخ بینندش نیستم اما دستم اومد چه کارا که نمی کنه (402709)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۵:۱۹
اما به نظر من بی بی سی تو اخبار مصر خوب داره پوشش میده (402710)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۲:۳۳:۱۰
یه ذره هم به خودمون نیگاه کنیم بد نیست
نذارید با این دید بسته که همه ما بهش دچار شدیم عقب گرد بزنیم (402731)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۲:۳۸:۲۲
برادر عزیز الف
سلام
درسته که بی بی سی برای اخبار ایران اغماض داره حرفت قبول
اما همونطوری که ما باید رسالت صدا و سیمای خودمونو بپذیریم تو انتشار انقلاب باید ایینم قبول کنیم که اون هم یه سیستی رو برای خودش قائله که مطمئنا با ما منافات داره (402734)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۶:۲۱:۰۷
از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیگری
رسانه های خومون از صداسیما شروع کن تا همین الف خیلی بدتر از رسانه های غربی اخبار را پوشش میدهند
توی سودان 98 درصد مردم رای به جدایی دادن و ریختن تو خیابون بخاطر خلاصی از دست عمرالبشیر خوشحالی کردن بعد تو تلویزیون میگه جنوب سودان با توطئه (!) آمریکا تجزیه شد! حداقل بی بی سی دیگه انقدر ضایع کار نمیکنه (402768)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۷:۳۳:۱۷
من هم با اینکه اخبار را از طریق بیبیسی پیگیری میکنم ولی از همون روز اول وقایع مصر کاملا مشخص بود که برخورد دو گانه با مسایل داشت
برای مثال در حوادث بعد از انتخابات پس از فروکش کردن اعتراضات هر حادثه کوچک رو بزرگ میکرد ولی در حوادث مصر فورا تلاش کرد نشون بده که اوضاع داره اروم میشه و مردم میرند سر خونه زندگیشون (402775)
 
بي طرف
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۷:۵۲:۰۹
اولا ديدن برنامه هاي ماهواره حرام است نويسنده مطلب چه جوري برنامه هاي بي بي سي را ديده ولي من كه ديدم از دو هفته پيش هم اكثر وقت برنامه هايش درباره مصر بوده حتي روزهاي اول برنامه هاي خود را زودتر اغاز ميكرد تازه حداقل از دو طرف ماجرا گزارش داشت نه مثل سيماي ما (402779)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۱۸:۲۷:۰۹
من کرارا برنامه های بی بی سی و وی او ا را دیده ام . جانبداری در برنامه هایشان موج می زند . در این میان وضعیت صدای امریکا بسیار اسف بارتر است شده درست مثل رادیو عراق در زمان صدام . این رسانه وابسته به سیا انچنان دورنگرا شده و حصار مجازی دور خود پیچیده اند که از درک و تحلیل کوچکترین بدیهیات نیز مغفول مانده است .
جالب اینکه گاهی می بینیم چند نفر با نام ایرانی به اصطلاح از تهران تماس می گیرند که اگر صحت داشته باشد واقعا در سر اکثر انها مختصر عقلی وجود ندارد . به صحبتهایشان هم که گوش می کنید می بینید به لحاظ بینش و تفکر انسان های بسیار کم مایه ای هستند . اینوسط بی بی قدری موذیانه تر عمل می کند که اگر قدری با انها اشنا باشید می بینید دارند مرموزحرکت می کنند . یکی از خطوط اصلی که این رسانه باطل دنبال می کند ایجاد زمینه برای شورش در داخل است . از مدفوع انکبوت تا کواکبی که میلیاردها سال از ما دورهستند را دستمایه سیاه نمایی قرارمی دهد . بدنبال واقعیات نیست . بدنبال این است که چه بهانه ای برای سیاه نمایی پیدا کند.
ان عده قلیلی که - اگر باشند - به اینها اعتماد می کنند هرگز باخود فکر کرده اند
چرا اینها همه اش بدگویی می کنند ؟ یعنی در این کشور هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است ؟ خوب روی این مطلب فکر کنید (402785)
 
حمیدرضا
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۲۱:۱۷:۵۲
بی بی سی فارسی مخصوص فارسی زبانان است و بنابراین این امر کاملا طبیعی است که بی بی سی فارسی اخبار ایران را بیشتر از سایر نقاط جهان پوشش دهد .
کارگزاران بی بی سی فارسی میگویند بدلیل عدم وجود ازادی بیان در ایران ما این شبکه را مخصوص ایران طراحی کردیم و بنابراین بیشتر به حوادث ایران می پردازد . مسلما برای مردم ایران حوادث انتخابات مهمتر از حوادث مصر است و بنابراین طبیعی است که این شبکه به حوادث ایران بیشتر از مصر بپردازد.
برای مقابله به مثل ، صدا و سیمای ایران هم می تواند یک شبکه مخصوص کشور انگلستان بسازد و به موضوعات داخلی کشور انگلستان بیشتر از موضوعات سایر نقاط جهان بها دهد . (402798)
 
Z M
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۱۸:۲۶:۴۱
فرمایش شما درست است که بی بی سی فارسی مربوط به فارسی زبانان است.
اما بی شک برای هر ایرانی و فارسی زبانی دیدن پس لرزه های انقلاب اسلامی ایران در دیگر کشورها، به مراتب مهم تر است از آتش خوردن یکی دو تا سطل آشغال در ایران (402955)
 
رامین
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۲۲:۲۵:۳۲
مقایسه شما از اساس اشتباه هست. شما باید سیاست بی بی سی «فارسی» در مورد حوادث پس از انتخابات رو با سیاست بی بی سی «عربی» در مورد انقلاب مصر مقایسه میکردید. قیاستون مع الفارق است. (402805)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۱۰:۳۰:۰۴
ببخشید مگه بی بی سی عربی فقط اخبار ملتهای عرب زبان رو پخش می کنه که حالا شما می خواین بگین بی بی سی فارسی هم بخاطر زبونش، روی حوادث بعد از انتخابات ایران تمرکز کرده بود؟
مگه CNN به زبون فارسی پخش میشه که تمام وقت خودشو گذاشته بود روی آشوبهای بعد از انتخابات؟
اصلا کارشناس آورده بودن که توضیح بده توی خیابون چطوری میشه با موبایل، یه گزارش تقریبا حرفه ای تهیه کرد
اگه مایکل جکسون نمرده بود که CNN ول کن سبزکا و اغتشاشگران نبود
بی بی سی فارسی هم همینطور
اخبار کل دنیا رو به زبان فارسی در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار میدن البته با تحلیلهای واقعا بی طرفانه!!!
وقتی دارن تحلیل می کنن فکر می کنن بیننده شون برای اولین بار اون خبر رو از دهن اونا شنیده و چون کر و کوره نمی تونه بره رسانه های دیگه رو ببینه
بعضی وقتا میشه آدم یه سخنرانی رو خودش گوش می کنه بعد یهو می بینه بی بی سی یه چیز دیگه از توش در میاره که اصلا اون طرف، نگفته بوده اون حرفو (402893)
 
سعید
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۰۳:۱۵:۱۶
عکس ایرانه یا مصره ؟ (402870)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۲۰:۲۵
ما کاری نباید به صدا و سیمای خودمون داشته یباشیم ما دارین اونا رو نقد می کنیم
اونها هم مارو نقد می کنند (402901)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۱۸:۵۸:۰۷
از تلاش خادمان صدا و سیما بسیار ممنون و سپاسگذاریم (402963)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۲۰:۰۱:۵۰
ولی من در کل نمی دونم شبکه ای که پولش رو دولت انگلیس می ده چه طور می تونه طرفدار انگلیس نباشه؟ (402972)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۲ ۲۱:۳۸:۵۲
این عده که با رای خود بی بی سی فارسی راتایید می کنند ایرانی اند ؟ واقعا ؟سی چهل نفر را بصورت اماری چک کرده ام همواره خلاف جهت حرکت می کنند .
واقعا شرم اور است و شاید هم بدجوری بودار . بابا جون اقلا قدری از زیرکی نسبی رسانه مورد علاقه خود عبرت بگیرید .
خواهش میکنم پخش کنید . (402990)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۰۸:۱۵:۴۹
بر فرض که 30 40 نفر هستند که رای خلاف نظر شما می دهند. بقیه مردم کجان؟ 25 میلیون و 40 میلیون کجان؟
بعضی ها خوابند بعضی ها خودشونو به خواب زدن بعضی دیگر هم که رسما خودشونو هیپنوتیسم کردن! (403049)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۰:۲۶:۴۱
ناشناس محترم
ناشناس محترم قبلی وقتی داشتند در مورد اون 30 یا 40 نفری که رأی منفی میدن حرف می‏زدند در واقع داشتند از خائنین به وطن حرف می‏زدند که به اجنبی رأی مثبت میدن.
اما طبق معمول، یه نفر مثل جنابعالی دوباره میاد یه مسئله‏ی خانوادگی رو قاطی می‏کنه تا مثل اون 30 یا 40 نفر قبلی، خودشو واسه اجنبی شیرین کنه
حالا معلوم نیست چی می‏ماسه به این خائنا (403085)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۱:۳۴:۰۷
خائنین به وطن، خودشیرینی و رای مثبت به اجنبی، مساله خانوادگی(!)
کسی که همچین گفتمانی داره مسلما نمیتونه درباره مسائل مختلف تحلیل بی طرفانه و صادقانه داشته باشه
از آراء میشه فهمید اکثر کسانی که این مقاله رو خوندن عقیده ای مخالف با دیدگاه نویسنده مقاله و افرادی مثل شما داشتند. اینکه طرز فکر این افراد درسته یا غلط به کنار ولی وقتی بخاطر مثبت و منفی دادن به نظرات خائن به وطن معرفی می شوند واقعا مایه تاسف است. (403111)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۵:۵۲:۱۲
من برای تک تک قضاوتهایی که راجع به بی بی سی کردم دلیل داشتم و نمونه آوردم حالا اگه خود اون آقایون به این چیزایی که گفتم اعتراض دارن می‏تونن فایل صوتی یا تصویری چیزایی که گفتم رو اینجا بذارن تا کذب بودن حرفای من ثابت بشه و گرنه رأی منفی دادن که کاری نداره.
همفکرای من هم ترجیح میدن اگه حرفی دارن با شجاعت بنویسنش نه اینکه روی یه دکمه کلیک کنن
من قدرت تحلیل ندارم یا اون ناشناسی که میگه اون 25 یا 40 میلیون کجا هستند که بیان اینجا کلیک کنن و رأی مثبت بدن؟
آیا کلیک کردن یعنی قدرت تحلیل داشتن؟
بعد تازه وقتی کسی زیر کامنت من رأی منفی داده یعنی منظورش این بوده که مثلا بی بی سی نگفته که مردم بیشتر حرفای آقای خامنه‏ای رو نفهمیدن چون عربی بوده؟
آیا بیشتر حرفای ایشون عربی بود؟
حالا شما بی بی سی رو ول کن
یعنی خودتون سخنرانی ایشون رو گوش نداده بودین که حالا برای رد حرفای من رأی منفی میدین؟
وقتی میگم «من»، دارم از «من» نوعی حرف می‏زنم نه از شخص خودم
خبر ساعت 5 بعد از ظهر جمعه‏ی هفته‏ی قبل که یه خانم هم این افاضات رو روی خبر بی بی سی ارائه داد. حیف که اسم اون خانم رو یادم نیست.
کاش می‏شد کسی که امکانش رو داره، بیاد لینک اون تحلیل مسخره‏رو اینجا بذاره
همینطور تحلیل موذیانه‏ی صادق صبا رو که راجع به افاضات اون متوهم در مورد جنبش کذایی سبز و قیام مردم مصر بود که چطوری خط می‏داد که منظور اون متوهم این بوده که سبزکا هم می‏تونن بریزن توی خیابونا و حکومت رو بکشن پایین

راستی یه سؤال!

چرا وقتی من حرف از دعوای خانوادگی زدم و اجنبی رو از خودمون جدا کردم، بهم گفتین قدرت تحلیل ندارم؟ (403184)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۶:۰۷:۲۰
تصحیح می‏کنم:

راستی یه سؤال!

چرا وقتی من حرف از دعوای خانوادگی زدم و اجنبی رو از خودمون جدا کردم، بهم گفتین تحلیلم صادقانه و بی طرفانه نیست؟ (403191)
 
اولین ناشناس - فرهنگ
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۲۱:۳۵:۵۹
اولا هیپنوتیسم نیست و هیپنوتیزم است
دوما پای کدام منقل بودی دی ماه پارسال و 22 بهمن امسال .سوما از کی تا بحال بی بی سی شد مورد تایید قاطبه ملت ایران . چهارما از کی تا بحال چند رای جهت دار مندرج در یک سایت شد ملاک قضاوت اکثریت .
پنجم : اگر 75 میلیون جمعیت ایران رای بر تایید بی بی سی بدهند دوریال ارزش ندارد چون بی بی سی خائن است . عناد هم حدی دارد . فلاکت بار نیست ادم بخاطر برخی کاستیها برود دشمن ملتش را تایید کند انوقت مثل خروس لاری بیاید جلوی ادم با وقاحت پرش را تیز کند ؟ (403261)
 
هوشنگ
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۴:۰۰:۳۹
عزیز برادر ، ما دارای عقل و هوش و تحلیل هستیم ، قطعا هر رسانه ای بدنبال اهداف خود از خبر رسانی میباشد و نگاه ما هم به اخبار و تحلیل هر رسانه از آن منظر میباشد ، و اما در مورد بی بی سی فارسی و سایر رسانه های خبری خارجی ، اگر هزار عیب هم داشته باشند این حسن را دارند که خبر را بطور جدا و تحلیل خود را هم بطور مجزا ارائه میکنند ، و این دیگر بر عهده شنونده است که خود بتنواند تحلیل خود از ماجرا را داشته باشد ، ولی بینی و بین الله شما میتوانید تفکیکی بین خبر و تحلیل آن از صدا و سیما و رسانه های اصولگرایان بیابید ؟
حتی خود خبر را هم تحریف و تغییر میدهند و خبری دروغ را اعلام و لعد در میان آنهم تحلیلی خود را ارائه و بعد تحلیل خاص خود را هم ارائه میدهند .
اگر بر اساس اخبار صدا و سیمای ما باشد ، هم اکنون جهان در اوج بربریت ، بی احساسی ، بیدینی و از هم گسیختگی قرار داشته و ایران محور اخلاق و پیشتاز علم و عدالت است و هیچ مشکل اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی در ایران نداریم .
دیروز خبر جالبی در سایت جهان نیوز بود و نقل قولی مستقیم از فارین پالیسی آورده بود که در آن دقیقا نقل قول مستقیم یک محقق آمریکائی آن بود که \"سران فتنه \" و \"فتنه \" با هوشیاری مردم خاموش شده است .
خیلی باحال بود و این نوع اخبار و نقل قولهای مستقیم بدون تحریف و دست اندازی !!! کاملا نشان میدهد که چقدر رسانه های ما سالمند و چقدر حرفه ای
بعد انتظار دارید که مردم پای اخبار شما بنشینند و مثلا بی بی سی را نگاه نکنند ؟ (403162)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۶:۰۱:۳۴
اتفاقا دقیقا به همین دلیل که دارای عقل و هوش و تحلیل هستیم داریم می‏گیم:

بی بی سی
تو می‏تونی تحلیل‏های رسانه‏ای خودتو روی خبرهایی که نقل می‏کنی داشته باشی
اما اینقدر نگو من یه رسانه‏ی بی‏طرفم
به این دلایلی که توی مقاله و توی کامنتامون نوشتیم، تو بی طرف نیستی ای «بی بی سی» مکار (403187)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۶:۰۶:۱۷
این حرف بچه گانه را کدام خنگی زده چون بی بی سی فارسی تمام بر نامه هایش را لحظه به لحظه به مصر اختصاص داد در حالی که ایران بعد از رفتن مبارک هم نشان نداد که مردم در میدان التحریر جمع شده بودند شما حتی انقلاب کشور های دیگر را نشان نمیدهید مگر اینکه برای ما درس نشود ان وقت از بی بی سی انتقاد میکنید حتی در این مورد هم به اندازه بی بی سی نشان ندادید شرم کنید از حرفهای نا حق زدن درست که به خدا اعتقاد ندارید ولی از لعن مردم هم حیا نمیکنید (403189)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۱-۲۳ ۱۷:۱۲:۱۸
واقعا نشون ندادن؟
والا من کنترل دستم بود و می‏چرخیدم
هم تصاویر زنده نشون داده شد و هم آقای خسروی که یکی از گوینده های این شبکه هستند روی تصاویر صحبت می‎‏کردند
اتفاقا بغیر از میدون التحریر، خیابونای غزه‏رو هم نشون دادند که چطوری مردم ذوق می‏کردن از اینکه یه بار دیگه زده شد توی پوز آمریکا و نوکرانش
بعدش بردم press tv دیدم اونا هم دارن نشون میدن
بعدش بردم روی بی بی سی دیدم هم داره تصاویر رو نشون میده هم میگه از اونجایی که مردم مصر هنوز به سن بلوغ نرسیدند و نمی‏تونن خوب و بد رو از هم تشخیص بدن و اصلا نمی‏دونستن این مبارکی که دارن برکنارش می‏کنن زنه یا مرد، اوبامای بالغ بعنوان رهبر تنها منجی دنیا یعنی آمریکای بزرگ!!! قراره ساعتی دیگه جلوی دوربین‏های تلویزیونی سخنرانی کنه و بعنوان قیم مردم مصر، تکلیفشونو براشون روشن کنه
می‏گفت اوباما گفته ما برای استقرار یه حکومت دموکرات در مصر همه‏ی تلاشمون رو می‏کنیم
بعدش بردم روی الجزیره و دیدم مردم مصر همچنان دارن می‏رقصن و پایکوبی می‏کنن
یه کم که نگاشون کردم زدم روی سی‏ان‏ان و دیدم زیر نویس زده بصورت درشت و یه جمله‏رو دو بار تکرار کرده. اون جمله این بود:
مصر آزاد شد مصر آزاد شد
دوباره زدم روی بی‏بی‏سی و دیدم اینبار خانم مرکل اومدن جلوی دوربین‏ها و دارن اعلام می‏کنن که از اونجایی که آلمانی‏های نژاد پرست و حامی صهیونیستا و دارنده‏ی انواع و اقسام سلاح‏های شیمیایی، صلاح مردم مصر رو بهتر از خودشون می‏دونن قراره که ما هم در کنار جناب اوباما، یه رهبر همچین خوب و کار درست واستون انتخاب کنیم که واسه 30 سال دیگه هم غرق در سعادت و خوشبختی بشین همونجور که در 30 سال گذشته هم ما جز به خوشبختی شما ملت مصر، به چیز دیگه‏ای فکر نمی‏کردیم (403203)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.