توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 95848
گزارش تجمع چند ده نفره 'بیشمار'
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۱۹
واکنش رسانه های خارجی مثل بی بی سی و رادیو آمریکا به ماجرای تجمع چند ده نفره ضدانقلاب و "آشوب اسرائیلی" امروز در تهران به اندازه کافی گویا بود و نیازی به خبر رسانی سایت های اصولگرا نداشت. 

به گزارش جهان تلویزیون دولتی انگلیس که امروز برنامه هایش را زودتر از همیشه شروع کرد، کوشیدکه با قطع مکرر برنامه های عادی خود و برقراری ارتباط زنده با افرادی در تهران، فضای پایتخت را ملتهب توصیف کند. 

در همین راستا دقایقی پیش مجری بی بی سی فارسی با قطع برنامه عادی، بر صفحه این تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد که بی بی سی می خواهد با یک شاهد عینی در یکی از خیابان های تهران گفت وگو و رویدادهای تهران را از قول او بیان کند. 

فردی که بی بی سی او را شاهد عینی معرفی کرد بدون بیان هیچ گونه اظهار نظری، تنها عنوان کرد که توجه شما را به شعارهای مردم تهران جلب می کنم. 

ثانیه هایی بعد صدای تهرانی ها از تلویزیون بی بی سی به گوش رسید که فریاد می زدند "مرگ بر انگلیس"، "بی‌بی‌سی حیا کن، مملکت رو رها کن" و ... 

تا زمانی که دست اندرکاران بی بی سی موفق شدند این ارتباط صوتی را قطع کنند شعارها چندین بار پخش شد. 

مجری برنامه هم که از این رویداد نامطلوب دستپاچه شده بود، از بینندگان بی بی سی "عذر" خواست و گفت که چون در تهران خبرنگار ندارند چنین اتفاقی روی داده است! 

از سوی دیگر رادیو اسرائیل بطور ویژه و 'لحظه‌ به لحظه' به پوشش ناآرامی‌های پراکنده و محدود امروز تهران پرداخته است. 
این رادیو از قبل با ایجاد صفحه مخصوص ۲۵ بهمن به استقبال فراخوان اغتشاشگران برای تظاهرات این روز در تهران رفته بود.
 
بی بی سی فارسی هم در برنامه زنده طی مصاحبه ای با حسین باستانی با اعتراف به 'تجمعات چند ده نفره' مدعی شد چون این 'تجمعات محدود' در 'تهران' بوده، اهمیت دارد. 

گاف 'رادیو اسرائیل' در انتساب یک فایل صوتی مخدوش به مکالمات شبکه بی‌سیم ماموران نیروی انتظامی هم در تجمع امروز تهران قابل توجه بود.

در بخش‌هایی از این فایل صوتی آمده است: «جمعیتی حدود ۵ تا ۶ هزار نفر از چهارراه ولی‌عصر(عج) به سمت میدان انقلاب در حرکت است و شعارهای تندی می‌دهند.» در حالی که ثانیه‌هایی بعد از قول فرد دیگری عنوان می‌شود: «افراد با سکوت کامل در حرکت‌اند و تحرک خاصی دیده نمی‌شود.» رادیو اسرائیل مدعی است این مکالمات مربوط به ساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۵ است در حالی که تجمع محدود چهارراه ولی‌عصر(عج) عملا از حدود ساعت ۱۶ آغاز شد. 

علیرغم درخواست فتنه گران از رسانه های خارجی برای پوشش لحظه ای فراخوان ۲۵ بهمن، شبکه های الجزیره، بی بی سی فارسی و عربی، VOA، شبکه عربی الحره متعلق به آمریکا و ... به دلیل عدم شکل گیری راهپیمایی و نداشتن سوژه های خبری، موضوع ۲۵ بهمن را از اولویت خبری خود خارج نموده و تحولات مصر، تونس و یمن را مورد توجه قرار داده‌اند
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.