نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96080
درباره دستگیری این 2 خائن
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۲
فرشاد مهدی‌پور

 

بازداشت کردن یا بازداشت نکردن؛ مساله (به‌درستی) این نیست که چرا آن 2 چهره مشهور که پریروز جزو برادران بودند و دیروز سردسته معترضان و امروز سرسپرده بیگانگان را نمی‌گیرند و غائله را نمی‌خوابانند و خلاص، مساله کمی فراتر از دو جویای نام است.



اول. فرض کنید شما بر خودرویی نشسته‌اید و در راه‌اید و عجله هم دارید، ناگهان از لای پنجره، زنبوری خود را به درون خودروی شما می‌اندازد و در هراس‌اید که به شما یا دیگر سرنشینان، نیشی بزند، راه حل چیست؟ با روزنامه‌ای زنبور را می‌کشید (که ممکن است در این کشاکش فرمان از دست‌تان خارج شود و حادثه‌ای پیش آید) یا خودرو را متوقف می‌کنید (و با آن همه ضیق وقت، خودتان را حسابی معطل می‌کنید) تا آن را بیرون بیاندازید و یا به‌ راه‌تان ادامه می‌دهید و پنجره را اندکی باز می‌گذارید تا او آرام آرام در جریان هوا، به بیرون کشیده و از داخل خودرو خارج شود؟ کدام راه، کم‌هزینه‌تر و خوشایندتر است؟ وضع امروز ما بی‌شباهت به‌چنین تصویر‌سازی‌ای است که بگذاریم همه چیز در روال عادی خود به پیش رود؛ اگر 88 فتنه بود، 25 بهمن 89، آشوب و خرابکاری و خیانت بود و این شفاقیت ثمره یک سال و اندی صبر کردن است.



دوم. کسی را سر آن نیست که از در مسالمت برآيد و راه را برای نجات آن دو نفر هموار کند؛ آنان بازیگرانی‌اند بازی‌خورده که دستگیری و محاکمه‌شان، بزرگ‌ترین امتیاز و برگ برنده برای ایشان است، آدم‌هایی که روزی فکر می‌کردند رئیس‌جمهور ایران می‌شوند اکنون از حضور عادی در انظار عمومی نیز (به‌دلیل مخالفت دائمی با ایشان) عاجز شده‌اند و چه روزگاری تلخ‌تر از این؟ موج‌های خبری پی در پی می‌آیند و کسی هم از آن دو نفر یادی نمی‌کند، پس چه خوش روزگاری که با بازداشت شدن‌شان، قهرمان شوند و سوار بر موج‌ها و... افزون کردن مطالبه دستگیری آنانی که به سران فتنه مشهور شده‌اند و در واقع مسوولیت فتنه بر دوش ایشان است، در شرایطی که نادیده‌گرفته‌شدن‌شان از هر دردی زجرآورتر است، تضعیف نظام قضایی و امنیتی است و آن‌چنان می‌شود که آن متوهم بزرگ جایی می‌نویسد و سریع پشیمان می‌شود که بیایید ما را بگیرید! دیگر آن‌که اگر حجم این مطالبه (درست) به نادرست تا جایی بالا برود و انجام نشود، سرخوردگی و نارضایتی افزون‌تری را پدید خواهد آورد... دوستانی که بر این طبل می‌کوبند، این هشدار را در گوش داشته باشند.



سوم. چرا می‌خواهیم چنین فرصت بی‌بدیل تاریخی را از دست بدهیم: مردانی که رای‌ناخوانده، خود را پیروز می‌دانند؛ گوش‌هاشان را روی شعارهای ساختارشکنانه و ضددین می‌بندند و نام خوارج را خداجو می‌گذارند؛ هنوز می‌گویند روز عاشورا با آن همه کف و سوت‌زدن‌ها به اباعبدالله (علیه‌السلام) توهینی نشد؛ از اغتشاش ساخته و پرداخته اسرائیلی‌ها به عنوان حماسه یاد می‌کنند؛ صریح می‌گویند برای به خیابان آمدن مجوز نمی‌خواهند و منت دارند نامه سرگشاده می‌نویسند؛ در اقدامی شجاعانه از خانه بیرون می‌آیند تا مهمان‌شان را به درون ببرند (!)؛ اعدام تروریست‌های معروف را محکوم می‌کنند، تظاهراتی به اسم مصر و تونس و... راه‌ می‌اندازند و تنها خبری که در آن هست، حمایت از سلطه‌گران و غربی‌هاست و باز هم می‌گویند ما وابسته نیستیم(!) و... را بازداشت کنیم؟ آخر، جمهوری اسلامی چه معاندانی می‌خواست از این‌ها، ساده‌تر و (...) که خدا برایش به‌وجود آورده است، معارضانی که از تحلیل وقایع ساده هم عاجز‌اند و خودشان و هواداران محدودشان را، در حال فرستادن به چاه نابودی‌اند؟ پس بگذاریم باشند و سردستگی همه جریان‌های مخالف و معاند و برانداز و تروریست را با افتخار بر عهده گیرند و هر روز جرم‌شان را سنگین‌تر کنند؛ البته که ما را نیز آماده‌تر خواهند کرد.



***



انمیشین موش و گربه را تصور کنید، لحظه‌ای را که تام به دنبال جری است و جری از فراز بلندی می‌گریزد (و با چتری کوچک بر زمین فرود می‌آید) و تام به دنبال او، لختی روی هوا می‌ماند و نمی‌داند هنوز کجای ماجراست... می‌فهمد، غمگین می‌شود و محکم به زمین برخورد می‌کند: این‌جا همان‌جایی که آن دو نفر ایستاده‌اند، هنوز روی هوا، روی بال توهم.

 

 
 
عقلیه القوم
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۰۹:۵۳:۲۱
این دو مهره ساده لوح چه در بند باشند یا در حبس خانگی یا در آزادی مطلق فرقی به حال حکومت ندارد ، باور بفرمایید بعضی ها آنقدر کوچک و حقیرند که ارزش برخورد قهری را ندارند مثال موسوی و کروبی مثال همان دوده ایست که روی لباس سفید می نشیند حال صاحب لباس چه باید کند آیا مانند گرد و خاک با ضرب دست باید آنها را از لباس خود جدا کند یا با فوت کردن ملایم؟ مسلما اثر حرکات قهری و پرفشار مخرب خواهد بود ، می خواهم بگویم علارغم تأکید مجلس و مردم به اعدام این دو سست عنصر اینگونه حکم را به صلاح نظام نمی بینم ، اعدام آنهم برای دو ناقص العقل که فی الحال به منزل تله های نظام برای شناسایی ضد انقلاب و جاسوسان بدل شده اند! نه عاقلانه نیست (406890)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۲:۰۵:۱۲
قابل توجه سبزها: نمی دونستیم تو سوراخ موش هم اینترنت هست که این همه رای منفی به کامنتها میدهید! (407393)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۰:۳۶:۳۹
رأی منفی یا مثبت دادن به کامنتها نشانه زیادی طرفداران آن نظریه نیست ، شما می توانید با قطع اتصال و سپس اتصال مجدد و رفرش صفحه بارها و بارها به نظری رأی مثبت یا منفی دهید ، خب طرفداران موسوی و کروبی رو هم میشناسید از چه طیف موجوداتی هستند پس بنابراین (407453)
 
۱۳۸۹-۱۱-۳۰ ۱۲:۰۹:۱۷
طرف داراي موسوي و كروبي اگه بلد بودند رايشونو نمي دزديدند. يادتون رفته راي دزد كيه؟ (408288)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۲:۵۴:۰۱
برادر من همه ی کسانی که به نظر نخست رای منفی داده اند سبز نیستند. بسیاری شان چون من موافق محاکمه ی آن دو خائنند . (407501)
 
سید
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۱۱:۰۲:۱۲
رئیس جمهورتون که راهش رو گفت :

آب رو بریزید آنجایی که می سوزه

الف درج کن ها نترس، چیزی نیست (407608)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۲:۰۱
خوب راست گفته دیگه

معلومه داره کجای همتون میسوزه

از ساده لوح بودن شماها خندم میگیره که رو دیوار چه کسایی یادگاری نوشتین :) (407961)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۰:۲۲
اینا کل عرضه و جربزه شون همینه که تو سوراخ موش کار کنن

این نشون منیده از همون اول هیچ پایه و اساس محکمی نداشته و الان هم بدتر از گذشته .. ندارن ..

خودشونم خوب میدونن (407958)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۳:۱۶:۴۲
قوه قضاییه تنها با اعدام موسوی و کروبی می تواند نشان دهد عدالت را اجرا کرده است (407421)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۰۹:۵۳:۳۶
فرمایشات شما درست است اما به قول آقای محسن رضایی اگر این افراد دستگیر نشوند و محاکمه نشوند ، از فردا ممکن است دوباره چنین رفتاری از افراد دیگری سر بزند و دوباره چنین هزینه هایی به نظام تحمیل شود و این بصورت یک روال دربیاید.
به نظرم این افراد باید محاکمه و مجازات شوند تا دیگر کسی جرات ایستادگی در مقابل قانون و مردم را نداشته باشد.
به نظرم مجازاتهای ناچیز و رافت نظام در محاکمه ی عوامل حوادث پارسال که همان پارسال دادگاهشان برگزار شد ((مثل آقای حجاریان و ابطحی و عطریانفر و ...)) باعث جسور شدن این سران فتنه گشته. (406891)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۰۹:۵۷:۵۷
خانه نشینی بی بی- به قول معروف- از بی چادری است!
اگر این دو خائن فرومایه هر روز آشوبی به پا نمی کنند و هواداران نداشته اشان را به خیابانها نمی ریزند به خاطر این نیست که به مصلحت کشور پایبندند و یا برایشان امنیت ملی مهم است...علتش این است که قدرت این کار را ندارند.
اینها اگر می توانستند مشغول ذمه شیطان بودند اگر هر روز شر و آشوبی به پا نمی کردند!
اگر سلطنت طلبها و منافقان و سایر ضدانقلابها هم در تهران بیانیه بدهند و خواستار تجمع علیه نظام بشوند چیزی در همین حد و حدود که در روز 25 بهمن در خیابانها جمع شدند را می توانند وارد صحنه بکنند.
به عقیده من دستگیری یا عدم دستگیری اینها چندان تفاوتی ندارد و چیزی را تغییر نمی دهد. البته مهم است که دیگران صف بندی خودشان را معلوم کنند و نشان بدهند که اینها را قبول ندارند.
از زیانهایی که اینها کردند یکی این بود که تعدادی از خواص مردد یا ساکت را هم با این اقدام ابلهانه علیه خودشان تحریک کردند. (406895)
 
کیانوش
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۱:۴۳
خیلی وقت پیش باید این دو تا بیمار را از اطرافیان فاسدشون جدا میکردن شاید اگر زودتر یکی به دادشون میرسید اینهمه خسارت نداده بودیم این دو نفر وضعیت روانی درستی ندارن اینو ما نفهمیدیم سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس خوب فهمیدن باید زودتر روانشناس ها به دادشون می رسیدن کمکشون میکردن نه اینکه کدخدامنشی بخوان وضعیت رو درست کنن و یک عده بگن بیا توبه کن! آخه علم اینهمه پیشرفت کرده چرا ما ازش بهره نمیگیریم کجا سابقه داشته کسی دچار توهم شده یک عده بهش بگن توبه کن! و اون هم قبول کنه!

حالا به فرض که دستگیر کردید مطمئن باشید که سرویسهای اطلاعاتی غرب باز هم برای این دو نفر توی زندان نقشه دارن کجای کارید؟

مرگ بر آمریکا (406943)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۰:۵۸
این موسوی دیگر ان موسوی نیست.
محاکمه اش واجب است. (407116)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۳:۰۹
اهاااااااااییییییییی
موسوی

چرا نمیفهمی که این اغتشاشگران به خون تو و این انقلاب تشنه اند؟
چرا نمیفهمی اینها نه تو را قبول دارند و نه نظام را؟
عاشقانه و خالصانه در انتخابات برایت فعالیت کردم اما بدان حال سرم را ببرند از تو حمایت نمیکنم.
تو دیگر ان موسوی نیستی. (407117)
 
کمیل
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۴:۲۳:۲۱
نتیجه گیری من از این مقاله این است که بگذاریم دشمن احمق باقی بماند و توطئه کند و بواسطه آنان سردمداران اصلی با مخفی شدن پشت آنان بلوا درست کنند؟
این راهش نیست زیرا راهش این است که هرکس تاکید میشود هرکس جلوی این مردم میایستد باید مردم با او برخورد کنند والا چگونه این تفکیک را که کی احمق است و کی منافق باید داشت ؟ (407125)
 
اصلاحیه
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۵:۲۵:۵۷
موسوی و کروبی در خانه اند

گمان می کنم اگر هم شرایط سیاسی کسی قابل تطبیق با لحظه توقف تام و جزی باشد کسانی هستند که ادعا می کنند و عمل نمی کنند

مر گ یک بار
شیون هم یک بار

دادگاه علنی برگزار کنید تا همه چیز معلوم شود

البته معلوم است که شما محکمه می خواهید نه دادگاه.

چون دادگاه وظیفه اش داد است

شما محکمه می خواهید که حکم مطلوبتان را صادر کند

بی شک ریشه این همه خشم در هزینه های برپایی دادگاه علنی است

چه هزینه های عملی چه هزینه های فکری (407181)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۵:۰۱
ببخشین .. دیگه چه داد و عدلی جز اعدام برای این 2 نفر متصور هستین شما که از همین الان میبرین و میدوزین واسه خودتون و مثل همیشه پیش داوری میکنین رو هر مساله ای ؟؟

سر خیلی چیزا مثل تقلب هم هول شدین

کلا سر ناسازگاری دارین

خودشونم بگن ما اشتباه کردیم شما 1 پا دارین (407967)
 
۱۳۸۹-۱۱-۳۰ ۱۲:۱۶:۲۷
ريگي هم آوردند تو دادگاه از خودش دفاع كرد! (408292)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۵:۵۸:۱۵
با سلام ، مقاله قشنگي بود و ماهرانه تدوين شده بود. ولي تكليف چند موضوع در آن مشخص نشده است:
1- حضرت علي (ع) يك نفر از علويون كه از صحابه نزديك آن حضرت بود را به جرم شرابخواري دستگير نمود. همه اصحاب ، ايشان را از حد زدن بر وي نهي كردند چون معتقد بودند اين كار تبعات ناخوشايندي براي ساير علويون خواهد داشت. ولي حضرت پرسيدند تكليف حكم خدا چه خواهد شد؟ و لذا وي را تازيانه زدند. جوان تازيانه خورده بلافاصله شهر را به مقصد شام ترك نمود و به سپاه معاويه پيوست. ولي حضرت در پاسخ ملامت كنندگان فرمودند كه به تكليف الهي عمل كرده اند. حال براين اساس بدون اينكه تبعات ناخوشايند اين محاكمه را نفي كنم مي پرسم تكليف امروز ما چيست؟
2- طولاني شدن رسيدگي به جرائم احتمالي (دقت كنيد \"جرائم احتمالي\" چون هنوز از هيچ دادگاه صالحي حكمي صادر نشده است ولي متأسفانه نمايندگان مجلس شورا كه سوگند خورده اند حافظ قانون اساسي باشند قبل از انجام محاكمه مي گويند موسوي و كروبي و خاتمي اعدام بايد گردند) موجب شده است كه برخي فكر كنند نظام اسلامي از واكنش مردم نسبت به اين محاكمه مي ترسد. متأسفانه بعضي از سران با گفته هايشان به اين گمان دامن مي زنند. (چندي پيش يكي از همين عزيزان گفته بود كه اگر ما متهمان را محاكمه كنيم \"امامزاده\" مي شوند) تنها راه مبارزه با چنين فكري ، تسريع در محاكمه علني متهمان خواهد بود.
3- هنوز بسيارند كساني (بخصوص جواناني) كه تحت تأثير القائات متهمان فكر مي كنند در انتخابات تقلب شده و بدليل عدم تأمين فرصتي براي كانديداهاي مغلوب دلايل مربوط به اين قضيه علني نشده است. بهترين روش براي اقناع اينگونه افراد (البته غير از آنهايي كه خود را بخواب زده اند) اين است كه در يك محاكمه علني با چشم خود ببينند كه هيچ مدركي دال بر وقوع تقلب در اين سطح وسيع (11 ميليون رأي) وجود ندارد و تا حالا داشته اند سر قبري گريه مي كرده اند كه مرده اي در آن نبوده است. مطمئنم اكثريت اين افراد به خانه خود رفته و حداقل تا انتخابات دوره بعد تحركي از خود نشان نخواهند داد.
يا علي (407208)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۶:۰۵:۵۹
با دستگیر کردن این دو نفر دردی دوا نمی کرد ای کاش این دمل چرکینی که سرچشمه این جریانات است شناسایی شود بیخود قهرمان سازی هم نکنید اینکارها عاقبت ندارد (407218)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۶:۴۱:۲۳
جانم فدای امام اول شیعیان که در راه دین خدا هیچ مصلحتی را نمی پذیرفت و با قدرت اقدام می کرد (407239)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۶:۵۶:۲۹
بعنوان یک ایرانی دلسوز که به هیچ جناح سیاسی وابسته نبودم و نیستم پیشنها دمی کنم تمام مسوولین دوره های گذشته و حال کشور که باهم اختلاف دارند بجای اینکه در جامعه دعوا هایشان رامطرح کنند بیایندجلسات دوستانه برای تفاهم و حل مشکلات بگذارند و راه حل های عملی را پیدا کنند.جامعه احتیاج به ارامش جهت توسعه و افزایش بهره وری دارد.اسلام دین مودت هست.در جلسات برای حرف های همدیگر با احترام نگاه کنند و سعی نمایند همدیگر را درک کنند.باید حسن نیت باشد تا افراد جامعه هم از اقایان یاد بگیرند و گرنه با توهین و اهانت ها ،بی احترامی،پر خاشگری،هیاهو و شمشیر زدن،زندان کردن و اعدام کردن به مصلحت و منفعت جامعه و کشور نیست.فکر می کنم افرادی که به تند روی تمایل دارند پختگی و بلوغ فکری ندارند.پیشنهاد می کنم ضمنا از مشاورین مستقل دلسوز در امور سیاسی و روابط بین الملل که هیچگونه وابستگی جناحی و خطی نداشته باشند و دنبال منافع خودشان نباشند ضعف نداشته باشند سلامت باشند،توسط حکومت استفاده شود . (407248)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۳:۵۴
اقایانی که گریبان چاک میکنید بدانیداعدام انها خواست دشمنان است پس نباید کاری که خواست انها ست انجام داد ضمناباید در مورد اعتراضات بحق در مورد عملکرد دولت طبق قانون اساسی واصل 27 فکری کرد یا این اصل را بردارید تا دستاویز قرار نگیرد یا راهی برای اجرا ان پیدا کنید تا معترضین واغتشاشگران از هم جدا شوند نباید فکر کرد که معترضان به عملکرد دولت کم هستند (407258)
 
saeed
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۷:۳۶:۴۲
درسته.بزرگترین ضربه به شیطان فراموش کردن اونه. (407275)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۷:۵۸:۱۶
قانون شكنان از هر طيفي كه هستند محاكمه شوند .تا حد ومرز گفتار ورفتار افراد مطابق قانون باشد .انشاا.... (407285)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۸:۵۸:۳۹
با مصلحت اندیشی بیمورد مخالف را تبدیل به مهارب نکنیم از قوه قضاییه می خواهیم با فوریت انها دستگیر کنند نه اینکه سعی در کاهش خشم مردم و امان دادن به سران فتنه و دوباره شاهد اردوکشی های خیابانی باشیم ایران به اندازه کافی در اقتصاد مشکل دارد و این درگیریهای خیابانی جلوی پیشرفت کشور را می گیرد کاری که با بیل در زمان مناسب می شود انجام داد در زمان نامناسب با پیل هم انجامش غیر ممکن می شود (407305)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۹:۰۲:۵۵
تعلل زیاد در دستگیری سران فتنه ادم به شک می اندازد پشت پرده خبری است (407307)
 
یک جانباز
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۴:۱۵
این دو خائن در سراشیبی سقوط به ته جهنم هستند رهایشان کنید
و سخنی با خوانندگان عزیز :
فتنه های آخرزمان خوب هستند و باعث افتادن پرده های نفاق از چهره ها می شوند همان طور که میبینیم (407321)
 
قربانعلی
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۰:۳۱:۲۳
این ملت ملت زنده باد مرده باد است. ملتی است که بعد ار 3000 سال استبداد فقط سیاه و سفید می بیند.ملتی است که میگوید
یا زنگی زنگ یا رومی روم
وسط ندارد. میانه رو ندارد. کمونیستش از مارکس کمونیست تر است و مذهبی اش از پاپ پاپ تر. ملتی است که زمانی برادر کشی میکند و زمانی خود را برای نجات عریبی به کشتن میدهد. ملتی است که میگوید دیگی که برای من نجوشد سر سگ توش و ملتی است که میگوید سر که نباشد از بهر دوست بار گرانی است کشیدن به دوش. به تاریخ ایران نظری بیاندازید و سرنوشت سلسله های پیش را ببینید و با دیگر کشورها مقایسه کنید. در ظول تاریخ ایران به خصوص بعد از اسلام هیج حکومتی بیشتر از صد سال بر قرار نبود. اگر تغییری در خود ندهیم این حکومت هم بیشتر از پیشینیان خود عمر نخواهد کرد. بیایید یاد بگیریم که شعار مرگ یا زنده باد را برداریم و مسلمان باشیم شعار نه چپ نه راست اسلامی یعنی همین. معتدل باشیم. به خاطر داشته باشیم که
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
من با این حال و روزی که از این ملت و دولت میبینیم امیدی به رستگاری این ملت تا قیام قیامت ندارم. (407359)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۷:۵۹:۵۱
بنده خدا
شما بریده اید . با دشمنانت مدارا کن . ولی انها به کمتر از براندازی رضایت نمی دهند . این فرمولها شاید قبلا طرفدار داشت ولی واقعیات و نیات پلید و درون انطرفیها خود را نشان داده است .استفاده از یک سری شعر و ضرب المثل در نگارش ها بسیار خوب و پسندیده است . بشرطی که طوطی وار نباشند و با شرایط جامعه منطبق و در مصداق عنیت داشته باشند .
مشکل اساسی این متن کوتاهت این است که خود نیز جانب اعتدال را نگاه نداشته ای و ملت زنی کردیده اید . ایکاش قدری هم به طرف مقابل می پرداختید . یعنی ملت ناحق و بد عملند و طرف مقابل هیچ ؟ در یک ارایه نظر بیطرفانه انسان به تشریح مسئله - هرچند کوتاه - اززوایای مختلف می پردازد . شما که خود ملت را بردی محکمه و محکوم کردی حال زندانیش هم بکن . و البته کسی منکر اشکالات ما نیست و لیکن شما بی توجه به شرایط جاده خیلی تخت گاز رفتی برادر . (407548)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۰:۱۷
چطور كشور مسلمان مالزي كه در اقتصاد اكنون زبانزد كشورهاي اسلامي است و جديدا تركيه مدارا كردند و شد؟! بدون اينكه هويت ملي و ديني شان را از دست بدهند.... (407940)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۰:۴۴:۵۶
چطور ایران برای کشتار بیرحمانه شیعیان بحرین هیچ اقدامی انجام نمی دهد ولی برای سایر فرق اسلامی همه جور حمایت می کند (407365)
 
هومن
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۱:۲۷:۳۱
من نمي دانم چرا برادران حامي دولت براي متوجه كردن خيانت اين دونفر اقدام به اوردن مثالهايي مي كنند كه مناسب گفتگوي سياسي نيست .
به نظر بنده تفكر مطلوب توان نوشتن هم دارد .برادر دكتري از انگليس در مورد خورشت نذري مطلب نوشتند كه قرار بود توي ان فضله بياندازند ...اقاي دكتر چگونه به اين نتيجه رسيدي ؟
تام و جري چه مي گويد ؟ من نمي دانم ايا گفتگو هم مي تواند از روي ساده گي به مفاهيم بسيار سطحي هم برسد ؟ماشاا...همه هم دكترند !!!! (407376)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۱:۴۲
آقاي اسماعيلي.. شما كه از اعضاي شوراي نگهباني هستيد كه در انتخابات بي طرفي را رعايت نكرد و قانون را به طور آشكارا نقض كردند حرفهايتان نمي تواند بر روي مردم تاثير چنداني داشته باشد.... (407941)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۱:۴۰:۱۹
واقعا اگر خیلی به فکر انقلاب هستید محاکمه را علنی برگزار کنید تا واقعیتنها مشخص شود. تا مردم در مورد همه موارد قضاوت کنند. متاسفانه دولتیها یه طرفه همه را محاکمه و محکوم می کنند. (407379)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۱:۵۹:۱۹
به گواهی تاریخ و به فرموده مالک اشتر تا پیروزی یک ضربت شمشیر فاصله است و حیله ها جلوی پیروزی می گیرد و تاریخ تکرار مکررات است بد بخت قومی که از تاریخ درس نگیرند وگرنه معاویه ها و عمر عاص ها همیشه در کمین هستند (407389)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۳:۳۸:۴۳
بزرگوار
چند سوال
تا کی باید جوانان دسته گل این مملکت
بسیجی و منتقد و گول خورده هم(فرق می کند ولی بگیریم)فرقی نمی کند،تاکی باید به خاک و خون کشیده شوند
عزیز دل از بعد از انتخابات تا حالا شمردی تعداد اموات در راه این آقایان را یا در راه مقابله با این آقایان را؟
هزینه های مادی و معنوی که همه چه طرفدار نظام چه منتقد نظام تا حالا داده اند چه میزان است؟هزینه های خود نطام بماند...
حالا اگر این زنبور قصه آمد و یه نیش با حال کرد تو چشم راننده چه باید کرد؟
اگر خواست جا خشک کند و هر از چند گاهی یک نیش به یکی از سرنشینان بزند چه؟
ماشین حضرتعالی سرانجام دارد اما قطار انقلاب فعلا ان شاءالله مقصد انتهایی ندارد دارد هی می رود در ریل اسلام ان شاءالله
تا کی باید احساسات مردم تحریک شود و خبری نباشد.رییس قوه می گوید صبر و تدبیر دادستان می گوید محاکمه شورای تبلیغات هم می گوید بریزید بیرون مرده باد و مرگ بر و اعدام باید گردد!!!!بگویید...
أین العدل و أین الصداقت؟
توجیه نکن عزیز دل
دندون پوسیده را باید کند
اما اگر درست کندی راحت می شوی
نه با دادگاههای |آب دوغ خیاری مثل ...
با کیفرخواستهایی که ملت را قانع کند نه نمایشی باشد و مثل سخنرانی های انتخاباتی... (407426)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۸:۲۷:۴۶
آقا ریل اسلام است که مسول بازرسی کشور رسما اعلا م می کند که انظباط مالی نداریم و در جایی دیگر اعلام می شود که میلیارد دلار از پول نفت به خزانه واریز نشده.
سرتان را کمی بگیرید بالا و ببینید چه خبر است.
گیرم که موسوی و کروبی و صد نفر دیگر را اعدام کردید بعدش چه. کار تمام می شود؟ (407558)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۹:۰۹:۰۲
كو گوش شنوا (407571)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۹:۱۰:۵۷
سر خمار مي سلامت اگر بشكند سبويي (407573)
 
دانیال
۱۳۸۹-۱۱-۲۸ ۲۳:۴۱:۵۶
دوست عزیز نویسنده مثل اینکه کارتون زیاد نگاه میکنید لطفا تلاش کنید مطلب بنویسید تا اگر موسوی و کروبی محاکمه شدند دادگاه علنی باشه تا حداقل اینجا مردم حرف حسابشان را بشنوند خدا را چه دیدی شاید اینجا توانستید مردم را قانع کنید . وگرنه انانی که بدنبال واقعیت هستند با این حرفها قانع نمیشوند. شاید شمافکر کنید همه جیز تمام شده. (407427)
 
رهگذر
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۰:۲۱:۴۹
این بهترین تحلیلی بود که در سایتهای خبری درباره این دو نفر خوندم
مرسی. (407447)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۰:۲۶:۵۶
راجب چهره زاهد و حق طلبی که اینها به خود گرفته اند جوانان به سادگی ممکن است فریب بخورند شخصی مثل بازرگان با وجود تمام اعتبار که امام در اول انقلاب به او داد و با وجود اینکه تا اخر عمرش همه جور علت داشت که مقابله کند هیچگاه چنین ضربه ای که این دو فرد که به واسطه اعتماد مردم به مقام و نام رسیدند هیچگاه نهضت ازادی به ایران نزد حتی برنامه اش هم نریخت با این حال افراد این گروه چندین بار به زندان افتادنند چرا این دو از هر مواخذه ای مبرا هستند و حتی با بودجه همین مردم گروه محافظی دارند که دانشمندان اتمی ما یکدهم انرا ندارند مگر اینها اکنون صاحب منصب هستند که مردم باید خرج محافظت جان انها را بدهند دیگه راجب ضربه هایی که انها در طول یکسال گذشته زده اند صحبتی نمیکنم (407449)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۰:۳۵:۱۱
چه ساده لوحند انان که خیال میکنند این فتنه گران دست برداشته اند از همین حالا به بهانه صانع ژاله با هدایت امریکا درحال برنامه ریزی فتنه جدید هستند خاک بر سر ان جوانان ساده لوحی که فریب انان را میخورند و دوباره بیرون میریزند اینبا هر که بیرون امد بعنوان مفسد فی العرض باید دچار جریمه نقدی و زندانی شود قرار نیست این افراد بیایند به اموال عمومی صدمه بزنند و از جیب مرد م برای جایگزینی این اموال اقدام کنند (407452)
 
mihan
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۵:۱۸:۰۱
باید مصلحت نظام را در نظر گرفته و برای محاکمه سران فتنه صبر پیشه کنید.
در یک کشور آزاد و دموکرات این قوه قضائیه است که تصمیم می گیرد متهمان را با حضور وکلای مدافع در پشت میز محاکمه بنشاند و پس از بررسی همه جانبه هیأت داوران حکم نهائی را صادر می نمایند. (407530)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۵:۵۹:۰۳
خیلی از شعار اینها نترسید اینها دست پیش گرفتند پس نیافتند می ترسم زمانی فرا رسد که نماز خواندن بزرگترین جرم در کشور شود (407537)
 
جری دوست
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۸:۰۶:۱۴
آیا فکر نمی کنید این تام و جری دست ساخته بعضی از ما بهتران است برای مشغول کردن ملت
برای کسب اطلاعات بیشتر از داستان تام و جری در سیاست توصیه می کنم کتاب استراتژ امنیت ملی آمریکا در قرن 21 که توسط کمیسیون تدوین استراتژی امنیت ملی امریکا نوشته و چاپ انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرا معاصر تهران است مطالعه بفرمایید
این مرگ گفتنها ادامه دارد (407552)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۸:۴۷:۲۹
علم کردن خون دو شهید بسیجی توسط سبزهای امریکایی و اسیراییلی برای جمع کردن باقیمانده فریب خوردگان برای فتنه جدید دنبال میشود (407565)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۸:۵۶:۴۱
ببخشید اگر جرم این «سران فتنه» دعوت به راهپیمایی بوده چطور شما الان متوجه شدید؟ اصولا چه کاری جز درخواست از وزارت کشور کرده اند که جرم بوده؟ در فاصله درخواست آنها تا روز 25 بهمن چطور متوجه این جرم بزرگ نشده بودید؟ (407568)
 
مجید مطوری
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۷:۳۱
آقای ناشناس از امریکا ،خودت ساده ای یا مارو ساده فرض کردی ؟نوکری موسوی از پارسال برای ما واضح شده بود توی مورد آخری جرمشون بازی سران فتنه در پازل آمریکایی برای نجات دیکتاتور های منطقه بود!و علت حساسیت ها پس از واقعه 25 بهمن کشته شدن دو نفر و تحرک عده ای از خودفروخته های سبز بود! (407917)
 
محمد کریمی
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۰:۲۵
دوست عزیز این سوال برای من پیش اومده که شما سعی در فریب خود دارید یا فریب دیگران ؟
واقعاً متوجه نمیش وید که درخواست راهمپیمایی برای حمایت از مردم مصر نبوده ؟
حتی در درخواست خود هم دروغ میگویند ، می گویند برای مردم مصر است ، اما شعار چیز دیگریست ، هدف چیز دیگریست ...
برای مردم مصر آمدن چه نیازی به سطل زباله آتش زدن دارد ... ؟
اصلاً چه نیازی به روز مجزا دارد ؟
مگر در روز 22 بهمن از مردم مصر حمایت نشد ؟

در روز روشن به این وضوح دروغ می گویند ، شمارا و مارا فریب می دهند ، اما باز هم متوجه نمی شوید .. ؟

حاشا از این گمراهی که هدایت ناپذیر است ، حتی با واضح ترین و آشکارترین دلایل ...

فکر کنید ، دروغ را به وضوح در میابید ، از روز روشن تر است ، تظاهرات برای حمایت از مردم مصر ... !!! (407987)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۰۹:۵۸:۲۷
ما اشوب و اغتشاش و عوامل انرا محكوم مي كنيم (407588)
 
علی
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۱۰:۳۳:۵۴
احزاب باید تشکیل بشوند موافق و مخالف باید طبق قانونی که میباید هرچه زودتر مجلس شورا و تشخیص مصلحت تصویب کند از طرف دولت و حکومت برسمیت شناخته و پشتیبانی بشوند آنوقت تکلیف همه روشن میشود و هر حزبی باید طبق مرامنامه و تعهدی که داده است رفتار نماید در آن ئ صورت است که همه چیز روشن و واضح میشود و کسی دیگر نمی تواند به آن یکی تهمت امریکایی و صحیونیصم و قاتل و ضد انقلاب و غیره یزند و البته خیلی ها چه در حاکمیت فعلی و چه در حاکمیت گذشته هم اینک از آن روز که همه چیز روشن و واضح شود میترسند و سعی در به تاخیر انداختن این روشنایی میکنند همین . (407598)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۷:۴۷
يكي از راهكارهاي مهم جمع كردن اغتشاشات و زورآزماييهاي خياباني كه جز زيان و ضرر و شهيد و مجروح شدن عده اي از هموطنانمان ندارد زورآزماييهاي سياسي عادلانه در فضاي سياسي آزاد است كه با احزاب مستقل و آزاد و انتخابات آزاد و سالم و رقابتي شكل مي گيرد.. متاسفانه فرهنگ تحزب در كشور ما بسيار ضعيف است و اين يك معضل جدي است. (407944)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۱۱:۱۰:۳۰
یا امیر المومنین حیدر
کجاست آن شمشیر برّان عدالت گسترت
کجاست ذوالفقارت تا بشکافد تن های اسیر شیطان را ؟ کجاست نهروانی که شر منافقان جاهل را از سر مسلمین بردارد ؟ (407612)
 
امین
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۱۱:۲۰:۳۹
فقط باید یه دادگاه علنی برگزار شوذ تا سران فتنه هم بتونن حرفشونا بزنن.دادگاه یه طرفه عادلانه نیس. (407624)
 
محمد کریمی
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۴:۳۷
چه حرفی بزنند برادر من ؟
مگر حرفی برای گفتن هست ...
اصلاً گیریم که حق با آن ها باشد ...
در کجای دین ما ، در کجای قانون ما گفته شده است که اینگونه عمل شود برای گرفتن حق ؟
وقتی قانون هست ، چرا تکلیف در کف خیابان ها مشخص شود ؟
این خود جرم بزرگیست ...
علاوه بر این ،مگر تا به حال سران فتنه نمی توانستند حرف بزنند ؟
اگر نمی توانستند این همه بیانیه از کجا بیرون آمده ؟
رسانه هایی مثل بی بی سی ، سایت های مخالف و ... رسانه نبودند ؟
در کدام یک از رسانه هایشان تا به حال دلیلی برای کارهای خود آورده اند ؟
این همه رسانه و تریبون برای حرف زدن در اختیار داشتند ...
تریبون همه دنیا را جز جمهوری اسلامی در اختیار داشتند ، چرا دلیلی نیاوردند ؟
حرفی نزدند ؟

کمی فکر کنید ببینید آیا واقعاً این افراد نمی توانستند حرف خود را بزنند که تا به حال اینکار را نکرده اند ؟ (407990)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۱۹:۰۵:۵۱
من فقط یک سوال ا ز این دو سرکرده فتنه دارم . هیچ فکر کرده اند که حتی اگر با چنین هوادارانی که چنین افکار و اعتقاداتی دارند به فرض پیروزی حرکتشان و سرنگونی این نظام این اشخاص داخل و خارج با انها چگونه رفتار میکنند ؟ به نظر من کروبی در همان ساعات اول بطور مرموزی کشته میشه و در بهترین حالت موسوی باید خانه نشین شود با ذلتی حتی بیشتر از حالا (407859)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۱۰:۲۰
با این مدل رفتار سایت سایت شما و همفکرانتان و خصوصا صدا و سیما فقط باعث رادیکال شدن جریان می شوید خدا خودش رحم کنه چون اینو در مورد خودم متیونم بگم که هر روز دارم عصبانی تر از دیروز می شودم چون احساس می کنم به شعورم داره توهین میشه سعی کنین به جز خودتون دیگران را هم ببینین حداقل، نمی گم بهشون حتما حق بدین (407945)
 
۱۳۸۹-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۷:۵۹
شما را به خدا این نامردم از خدا بیخبر رو محاکمه کنید..مردم ما کم درد نکشیدند که حالا به خاطر قدرت طلبی و دنیا طلبی موسوی و کروبی باید اذیت بشن...خدا لعنت کنه کسایی رو که به اسم امام تیشه به ریشه انقلاب میزنن... (407970)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۱-۳۰ ۰۶:۳۷:۲۲
آره منم که واقعا از دست این دو نفر بخاطر ساده لوحی و لجاجتی که در قبال مصالح ایران دارن از خود نشان می دن ناراحتم و لی به نظر می رسه بهترین چاره یک دادگاه علنی یا یک سلسله مناظرات علنی پی گیر در تلوزیون با حضور این دو نفر باشه نا حقیقت براب کسایی که هنوز در ابهامن روشن بشه و ماجرا خاتمه پیدا کنه.

راستی فکر کردید که اگر این آقایون این کارای سخیف رو نکی کردن و به وجهه کشور لطمه نمی زدن چه جهش عظیمی برای قدرت ایران در جهان مخصوصا با انقلابات مردم کشورهای عربی بر علیه منافع آمریکایی ها اتفاق می افتاد
من که واقعا از این موضوع خیلی متاسفم.


راستی بچه ها شما یه سر به یو تیوب اگه تونستین بزین ببینین شما فرضا سرچ می کنین \" فیلم راهپیمایی 22 بهمن یا 9 دی\" اکثر کلیپ های فتنه و گروهش می آد.
نمی دونم از کجا آب می خوره
کم کاری ماست در آپ لود فیلمای انقلابی یا یه دست پنهانی در کاره؟
لطفا نظر بدین (408116)
 
kazem
۱۳۸۹-۱۱-۳۰ ۰۸:۲۵:۳۷
1- اگر راست ميگوييد وصادق هستيد اين اظهار نظر را هم توي سايتتون بگذاريد.
2- شما معتقديد كه اين افراد خائن بوده ومردم انها را قبول نداشته وطرد كردند بسيار خوب پس چرا از حرف زدن انها ودر تماس بودن انها هراس داريد وبه انها فرصت نميديد تا خود متوجه اين موضوع شوند بگذاريد انها هم حرفشان را بزنند در انتخابات شركت كنند ومتوجه شوند كه مردم انها را نميخاهند نه اينكه همه فرصتها را گرفته حتي اجازه دفاع از خود به انها نميدهيد ادعاي حكومت اسلامي وازادي بيان هم داريد وپيشاپيش انها را محاكمه وراي صادر ميكند. (408142)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.