توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96193
ای ایران، دور از دامان پاكت دست دگران
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۴
بروز حوادثی نظیر 25 بهمن(89)، مسئله تازه ای برای جمهوری اسلامی ایران نیست. انقلاب اسلامی ایران32 سال در كوران اتفاقاتی وخیم تر از امروز توانسته با توكل بر خدای بزرگ و رهبری مقتدر و هوشیاری ملت در مقابل سخت ترین دسیسه ها و توطئه های دشمنان خود بایستد. در واقع می توان گفت: هیچ بادی، گردبادی و یا طوفان سهمگینی نتوانسته تاكنون بر درخت تنومند انقلاب اسلامی كه ریشه در باور ها و اعتقادات و ارزش والای دینی و مذهبی مردم دارد صدمه ای وارد كند.
 
آنچه در 25 بهمن در گوشه ای از ایران و تنها خیابانی در تهران آنهم بصورت تجمعات پراكنده توسط عده ای شاهد بودیم، نمایانگر اوج ضعف، نادانی و استیصال دشمنان و بیگانگان است. دشمنی كه چشم خود را بر واقعیت های كنونی ایران و جهان بسته و چون كبك سر بر برف خیالات واهی خود فرو برده و ازسر لجاجت و كینه ورزی برخی افراد قدرت طلب و نادان در داخل كشور سوء استفاده نموده و مانند چارپایان به لگد پرانی و جفتك اندازی می پردازد.
 
در تحلیل واقعه 25 بهمن چند نكته مود توجه می باشد:
 
اول اینكه مرسوم است در اجتماعات و حركت های این چنینی، معترضین و یا مخالفین اهداف و اغراض خود را با سر دادن شعارهای مختلف بیان می كنند. در 25 بهمن شعارها صراحتاً علیه رهبری نظام بود و این مسئله دست پنهان دشمنان اصلی نظام را نمایان ساخت. ساده لوحان و فریب خوردگان داخلی هم كه به بهانه دفاع از قیام مردم مصر طرفدارن خود را دعوت به خیابان ها كردند نیز، نه تنها واكنشی در مقابل این شعارها نشان نداند بلكه این حركت را در جهت آزادیخواهی و آرمانخواهی و احیاء آرمان های حضرت امام(ره) دانستند، غافل از اینكه دم خروسشان برای همه آشكار شد.
 
نكته دوم آن است كه: آنچه به روشنی می توان دید تغییر ماهیت دشمن در ضربه زدن به نظام است. در طول این سالها هر حیله و دسیسه ای كه به ذهنشان خطور می كرد برای ازبین بردن نظام جمهوری اسلامی در ایران بكاربردند، از جنگ نظامی گرفته تا تحریم های اقتصادی ، تهدیدهای نظامی و فشارهای سیاسی و سنگ اندازی در پیشرفت های علمی فناوری ،ترورنخبگان و راه اندازی سایت های خبری و شبكه های اجتماعی اینترنتی و ماهواره ای و...و...و... كه به حول و قوه الهی هیچ یك از این توطئه ها خللی بر اراده ملت و مسئولان وارد نساخته است و انقلاب اسلامی مقتدرانه در جهت آرمان های والای خود پیش می رود. از اینرو دشمن در رویكرد جدید خود تلاش می نماید با استفاده از اختلافات داخلی وساده اندیشی برخی افرادفریب خورده با ایجاد شكاف در بین مسئولان و تقابل بین مردم و برهم زدن نظم و امنیت فرصت دیگری برای نقشه های پلید خود فراهم سازد.
 
نكته سوم آن است كه: همانطوریكه مقام معظم رهبری بارها اشاره فرمودند.امروز بصیرت و آگاهی مردم ، به وی‍‍‍ژه مسئولان و نخبگان نقش بسزا وحائز اهمیتی دارد. باید تمام تلاش ها صورت گیرد تا اختلافات به حداقل برسد. نباید اجازه داد مردم در مقابل هم قرار بگیرند. در شعارها سخنرانی ها و موضع گیری ها باید بسیار مراقب بود. برخورد های احساساتی، هیجانی، تند وحذفی در این شرایط آب به آسیاب دشمن ریختن است. امروز همه باید مرزهای خود را شفاف و روشن بیان كنند تا گرفتار غبار فتنه نشوند .در این معركه پیروز كسی است كه بیدارتر و داناتر باشد.
 
نكته چهارم : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از ایستادگی، مقاومت و پیروزی در مقابل حمله های نظامی، سیاسی و فرهنگی دشمنان، امروز شرایط جدیدی را پیش رو دارد. به بركت خون صد ها هزار شهید، آرمان ها و اندیشه های والای حضرت اما م (ره)و رهبری مقتدرانه و مدبرانه ی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران امروز از اقتدار و بلوغ سیاسی بالائی برخورد است. به نظر می رسد مسئولین مربوطه، برای برون رفت از اینگونه حركت های خیابانی كه بی شك موجب صلب آسایش و امنیت مردم و ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در جامعه می شود باید فضای جدیدی را برای شنیدن دیدگاه ها و نظرات، نقد و مباحثه و مناظره فراهم سازند. در هر صورت همه دولت ها و حكومت ها مخالفین داخلی دارند، ایجاد بستری برای شنیدن حرف های مخالفین و منتقدین در یك فضای باز سیاسی و متناسب با چارچوب های قا نونی نشان دهنده اقتدار و بلوغ سیاسی فرهنگی آن جامعه است، روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری، ملت با ظرفیت بالائی كه از خود به نمایش گذاشتن به خوبی نشان داد می توانند با دید گاه ها و اندیشه ای مختلف در كنار هم باشند. این بیانگر رشد و آگاهی مردم ماست.
 
ایران اسلامی افق های بلندی را پیش رو دارد كه برای رسیدن به آرمان های والایش بدون هیچ هراسی باید با جهش های بزرگ به راه پرامید وخطیر خود باتوكل برخدا ،باهمت وبصیرت ادامه دهد. (به امید سربلندی ایران اسلامی درپیشگاه امام عصر«عج»)
 
ای ایران ایران دور از دامان پاکت دست دگران ، بد گهران

ای عشق سوزان ، ای شیرین ترین رویای من تو بمان ، در دل و جان

ای ایران ایران ، گلزار سبزت دور از تاراج خزان ، جور زمان

ای مهر رخشان ، ای روشنگر دنیای من به جهان ، تو بمان


رضا عموزادی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.