نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96405
علت محارب بودن سران فتنه از نظر آیت الله خاتمی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۷
بخش خبری الف



فردای اغتشاش اسرائیلی 25 بهمن آیت الله خاتمی در سخنرانی خود در میام مردم قم تاکید کرد که سران فتنه باغی و محارب هستند.در همین رابطه به جهت توضیح و تفسیر بیشتر، از خود آیت الله خاتمی خواستار توضیح شدیم.



وی در گفت وگو با خبرنگار الف تاکید کرد که اگر چه من معتقد هستم سران فتنه محارب هستند اما من به لحاظ فقهی می گویم و تشخیص اصلی با قاضی است: "عنوان بغی  و محاربه و مفسد فی الارض سه عنوانی هست که به نظر بنده می توان بر سران فتنه تطبیق کرد البته تاکید می کنم در این عرصه معیار تشخیص نظرات اینجانب و امثال اینجانب نیست بلکه نظرقاضی است."



آیت الله خاتمی در ادامه تاکید کرد:" در جمهوری اسلامی هیچ کس از پیش خود حق اجرای حکم و حدی را ندارد و خود این منکر است که کسی بیاید و خود سرانه به اجرای حکمی یا چیزی بپردازد و حدی را اجرا کند."



وی سپس در خصوص منابع فقهی ادعای خود توضیح داد که " از جهت فقهی مرحوم  فاضل مقداد فقیه قرن نهم می گوید: فان الباغی هو من خرج علی الامام عادل بتاویل الباطل وحارب و هو عندنا کافر... . این فقیه می گوید آن کس که خروج بر امام عادل بکند، نمی گوید امام معصوم بلکه امام عادل به این بیان که علم مخالفت با او را بر افرازد و در مقابلش بایستد با سلاح و غیر سلاح این کار را بکند، این مصداق باغی است."



هاتمی این را هم اضافه کرد که " البته این حکم به کفر که فرمودند به نظرمی رسد نسبت به امام معصوم است یعنی وقتی حکم به کافر می شود که در مقابل امام معصوم می ایستد ولی در مقابل امام عادل ایستادند حکم بغی دارد و به تصریح قرآن باید با باغی جنگید تا بازگشت به امر الهی داشته باشد."



عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین توضیح داد: "ما مقام معظم رهبری را امام عادل می دانیم آنچنان که امام  خمینی را عادل می دانیم و آقایان کروبی و موسوی خروج بر امام عادل کردند که بیانیه دروغ برای حمایت از مردم مصر می دهند ولی در بطن آن حمایت از اسرائیل و صهیونیست ها می کنند .و از سوئی به امام عادل هم اهانت می کنند.این مصداق  بارز بغی است.



امام جمعه موقت تهران افزود:مرحوم محقق حلی در باره محارب چنین می فرماید: کل من جرد السیف لاخافه الناس فی بر او بحر فی لیل او فی نهار... . هرکسی که برای اخافه مردم در شهر سلاح بکشد یا شمشیر بدست گیرد چه درشهر باشد و چه درغیر شهر باشد و در روز یا شب باشد و هر کسی که مسلحانه ایجاد خوف بین مردم کند محارب است آنچه 25 بهمن اتفاق افتاد مصداق بارز محاربه بود که اینها تیر اندازی کردند و عده ای را کشتند و مجروح کردند.



وی در پاسخ به این سئوال که " محارب کسانی هستند که تیر اندازی کردند ولی آقای موسوی و کروبی  که تیراندازی نکرده اند" گفت: بله اگر زمینه سازی های اینها نبود بیانیه های اینها نبود این اتفاقات نمی افتاد و بر این اساس حکم محارب بر آنها صادق است نه تنها در این حرکت بلکه در حوادث سال گذشته هم این عنوان برای اینها صدق می کند چرا که اینها سبب اغوا از مباشر هستند در حوادث سال گذشته هم این عنوان برای اینها صدق می کرد چرا که اینها ایجاد نا امنی کردند در زیر پوشش بیانیه های اینها عده ای کشته شدند مجروح شدند و به مسجد حمله شد و اینها چیزی است که سبب می شود ما عنوان محارب را بر اینها صادق ببینیم حکم محارب هم در سوره مائده بیان شده و بنابراین عنوان بغی محاربه و مفسد سیاسی بر اینها صادق است به دلیل عملکرد اینها بنده معتقدم ضربه ای که در طول این بیست ماه این جریان فتنه و سران فتنه وارد به انقلاب وارد کردند هم سنگ ضربه منافقین است منتها منافقین به فاز حمله مسلحانه هم رفتند ولی اینها جرات این کار را ندارند و به فضل خدا نظام نخواهد گذاشت اینها این جسارت را بکنند و بنده از جهت فقهی معتقد هستم با این عناوین و تعریفی که از بغی شد اینها مثل باغی و بغی  هستند.

 

 
 
razmandeh
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۳۴:۰۴
ا سلام به مردم ایران و شهیدان این مرز و بوم از رزمندگان جنگ هستم و به عنوان یک مسلمان که از ایران دفاع کردم و می‌کنم از مسئولین می‌خواهم خون شهیدان دوره جنگ را پاس داشته و حرمت را حفظ کرده ....در این برهه از زمان با فکر و اندیشه مسائل را حل کنیم و جبهه بندی را کنار بگذاریم با هدف مشخص مثل زمان جنگ یاری و همدلی را پیشه خود کرده مسائل را حل کنیم... نباید این مردم را دو دسته کرد .. با تشکر فراوان ...یک رزمنده (410069)
 
حسين. الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۷:۲۰
چي کار کنيم که مخالف باشيم ولي محارب نشويم. لطفا راهنمايي کنين. (410105)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۸:۰۶
خیلی ها با هم اختلاف نظر دارند و این اختلافات نظر رو بر سر میز با هم حل میکنند نه اینکه قشون کشی کنند. شما می توانید مخالف باشید اما بانک و اتبوس به آتش نکشید. (410211)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۰:۱۹
آقای محسن رضایی چه کار کردن؟!
شما هم همون کار رو بکنید! (410219)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۸:۳۷
از مخالفان نظام برائت جویید و بعد راهپیمایی کنید و هر کس شعاری غیر از مقصودتان سر داد را از صف بیرون کنید (410298)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۱۲:۱۷
آخه بدبختی اینجاست که مثلا روز 25 بهمن بین این سبزا حتی دو نفر هم پیدا نشدند که در حمایت از مردم مصر و تونس شعار بدن. در یه همچین شرایطی کسی وجود نداره که شعار دهندگان غیر معمول رو از صف بیرون کنه. بنابراین نظام وظیفه‏ی خودش می‏دونه که همه‏رو با هم پاکسازی کنه

اگه دروغ می‏گم بگین دروغه
یکی بیاد بگه آیا حتی یک نفر هم در 25 بهمن به حمایت از مردم مصر و تونس شعار داد؟ (410574)
 
سيد ميثم
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۱۲:۳۶
آيت ا... خاتمي براي سران فتنه حكم صادر كرده اند. ايشان نگفته اند سران به قول ايشان فتنه بايستي به اتهامات خود پاسخ گويند و ايشان صراحتا حكم محارب را براي به قول ايشان سران فتنه صادر كرده اند.
آنهم بدون محاكمه. شرط عدالت امام جمعه آيا با اين سخنان برقرار است و پشت سر چنين كسي مي توان نماز خواند؟
راستي حضرت آيت ا... در خصوص انحرافات جريان حاكم از قبيل مفاسد اقتصادي رئيس جمهور فعلي و اتهاماتي كه جناح حاكم به اين ان تاكنون زده اند و سخنان آقاي مشايي و نظراتشان در مورد اسلام لازم نمي بينند صادر كنند؟ (410110)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۱:۰۲
آقا حسین، اگر دوباره متن رو بخونید در همون سطور اول 2-3 بار ذکر کردند که من فقط نظر فقهی می دم و حکم نمی دم و حکم رو قاضی باید در دادگاه بده.
انصاف نداری شما؟ (410176)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۶:۰۷
جناب آقای میثم. ایشان گفته اند که حکم باید بوسیله قاضی صادر شود و نظر فقهی داده اند. شما بسته به این مسئله امامت جمعه ایشان رو نمی توانید زیر سوال ببرید و بفرمائید نمی شود پشت سر چنین کسی نماز خواند! در خصوص به قول شما انحرافات برخی آقایان هم علما ساکت نبوده اند اما اینکه افرادی مثل شما بخواهند مطلب مهم روز را نادیده بگیرند و نظرات شخصی یک نفر را که توسط بسیاری از دلسوزان اسلام محکوم شده است را باز رو کنند کاری است عجیب. (410209)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۸:۰۸
شما در میدان جنگ دشمن رو محاکمه نمیکنید و جلسه محاکمه برگزار نمیکنید و دفاعیه ازشون نمی خواهید بلکه گردنش رو میزنید.
میدونید چرا؟
چون میدان جنگ خودش حکم است. وقتی کسی حمله کرد و کشورت رو تهدید کرد و عزتت رو برد زیر سوال و دشمنت رو به طمع انداخت و باهاشون هم پیاله شد و استقلالت رو لگد مال کرد و دروغ پردازی کرد. تو هم حق داری حداقل زبانی به او بتازی.
این اوج رافت این نظام است که تا بحال اجازه نداده مردم این خائنان را دار بزنند و این اوج رافت اسلامی است که به آنها فرصت دفاع داده و اجازه ی محاکمه میدهد.
----------
اگر بخواهم مثال ملموس تری بزنم تا درک کردی که چرا میگم اوج رافت نظام نسبت به اینها بود:
به سلمان رشدی نگه کن.
تا محاربه کرد حکم اعدامش صادر شد. اصلا هم از این سوسول بازی ها یی که شما گفتین انجام ندادن و هیچ فرصت دفاعی هم داده نشد. (410247)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۱:۴۱
با این اظهار نظرها آقای یخی فکر می کنم ایشان نفوذی اصلاح طلبان در اصول گریان باشد

دشمن دانا بلند می کند بر زمینت می زند نادان دوست (410308)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۰:۵۶
جناب سید میثم. مناسبتر است با اطلاعات کافی اظهار نظر کنید.
ایشان مجتهد هستند و یه مجتهد می تواند مصداق محارب یا غیر آن را تشخیص دهد. البته برای آنکه بتوان حکم را اجرا کرد باید قاضی رسما حکم دهد چه آن قاضی ایشان باشند که مجتهد هم هستند چه کس دیگر ولی تشخیص مصداق یک حکم از واضحترین توانایی های یک مجتهد است. (410528)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۴:۱۴:۱۸
آقاي هاشمي مجتهد نيست؟!! (410975)
 
سلام
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۴:۳۵
سلام
قسمتی از متنی مصاحبه :
\"وی در گفت وگو با خبرنگار الف تاکید کرد که اگر چه من معتقد هستم سران فتنه محارب هستند اما من به لحاظ فقهی می گویم و تشخیص اصلی با قاضی است... البته تاکید می کنم در این عرصه معیار تشخیص نظرات اینجانب و امثال اینجانب نیست بلکه نظرقاضی است.\"

آیت الله خاتمی در ادامه تاکید کرد:\" در جمهوری اسلامی هیچ کس از پیش خود حق اجرای حکم و حدی را ندارد و خود این منکر است که کسی بیاید و خود سرانه به اجرای حکمی یا چیزی بپردازد و حدی را اجرا کند.\"\"

بعد فردی مثل سید میثم میگوید:
\"آيت ا... خاتمي براي سران فتنه حكم صادر كرده اند. ايشان نگفته اند سران به قول ايشان فتنه بايستي به اتهامات خود پاسخ گويند ... آنهم بدون محاكمه.\"

واقعا ایشان متن مصاحبه را خوانده؟!!
آقای خاتمی در مصاحبه دلایل خود، درست یا غلط، برای اینکه این افراد را محارب و باغی خوانده بیان کرده! و تاکید کرده که تشخیص اصلی با قاضی (دادگاه) است!!! ایشان با استدلال دارد تنها نظر فقهی خود در این مورد را میگوید!
نه حکمی کرده! و گفته تشخیص اصلی و صدور حکم با قاضی است!!
خدا یا به ما قدرت تحمل چنین نظراتی، مثل نظر سید میثم را عطا بفرما! (410600)
 
مهمان
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۳۰:۱۳
الان قرن 14 شمسی هستیم نه نهم. درضمن فعلا که بدون دادگاه حکم زندان خانگی براشون صادر شده !!! (410135)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۵:۰۱:۱۵
واقعا این اصولگر ها که هی قانون قانون می کنند چرا بدون دادگاه حکم صادر می کنند ؟ این قانونی است ؟ (410345)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۳:۰۴
حکم صادر کردنب ا تشخیص مصداق حکم فرق می کند و از واضحترین توانایی های یک مجتد هست. (410530)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۲۶:۰۵
بخدا وقتی یه عده‏ای با نام اصلاح طلب، حرف از قانون می‏زنن آدم خنده‏اش می‏گیره
چطور وقتی یه بی بصیرت می‏گه رئیس جمهور مملکت بخاطر اظهار نظرش توی مناظره، عامل فتنه است، شماها بلافاصله واسه اون بی بصیرت کف و سوت می‏زنین؟ میشه هم شماها و هم اون بی بصیرت بفرمایید که وقتی دارین افاضه می‏کنین و به دنبالش هورا می‏کشین «قانون»، کجا تشریف داره و چطوری حکم صادر می‏کنین؟
یه بصیرت حکم صادر می‏کنه، یه عده اصلاح طلب فریاد می‏کشن که حقا که آقا زاده‏ای
حالا فضل پدر به پسر چه ربطی داره، خدا می‏دونه (410581)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۵:۵۰
این به قول شما \"زندان خانگی\" برای این است که جمهوری اسلامی می ترسد، منافقی جاسوسی چیزی بیاید حضرات را بکشد و خونشان را بیندازد گردن جمهوری اسلامی.
متاسفانه بیشتر از جنبش سبز جمهوری اسلامی نگران زنده ماندن حضرات است. (410448)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۲:۰۵
حالا مگر چه فرقی از این جهت دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (410529)
 
سخن تازه
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۴۸:۴۴
سلام به آیت ا.. خاتمی عزیز

شما دیگه چرا؟

شما که قدرت دستته؟

چرا سخنرانی؟

عمل کن!

ترس برادر مرگه، نترس برادر نترس.

والسلام (410148)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۷:۲۴
ایشان می‌گویند که :

بله اگر زمینه سازی‌های اینها نبود بیانیه‌های اینها نبود این اتفاقات نمی افتاد و بر این اساس حکم محارب بر آنها صادق است

واقعاً استدلال آقای خاتمی آنقدر قوی است که جایی‌ برای بحث باقی‌ نمیگذارد. من هم به ایشان میگویم اگر صحبت و تحریکات ایشان و امثال ایشان هم نبود این اتفاقات نمی‌‌افتاد. (410066)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۲:۰۵
پورفسور عزیز
محارب باید اقدامی انجام بدهد که محارب شود.
تا کاری انجام نشه نمیشه به کسی گفت محارب.
حالا اینها شمشیر رو از رو بستن و مثل روز روشن است که قصد محاربه دارند و انشالله پوزشان زمین مالیده خواهد شد.
---------------
استدلال شما چقدر قوی بود!!!!!!!:
مگه قراره هرکی رو تحریک کردن شروع کنه به جهل و عناد و دشمنی و محاربه؟
خدا بهت عقل داده که تحریک نشی!
چطور یه بچه ی 8ساله تو تلوزیون میگه و میفهمه که آمریکا دشمن ماست ولی اینها نمی فهمن؟
خوب آدمی که با استدلال خود شما نفهم هست آیا لیاقت دارد که نقش رهبری یک جریان سیاسی را بازی کند؟
شما عقلتان کجا رفته که افتادید دنبال اینها و سینه چاکشان هستید؟ (410237)
 
الیار
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۹:۱۵
با سلام
واقعا از سایت الف گله دارم . چطور میشود اقای یخی یک خط در میان نظر میدهد ولی بنده از هر 10 پیامی که میدهم یکی را قابل نمایش میدانید در صورتی که نه توهین کرده ام و نه به اعتقادات کسی خندیده ام.
جناب اقای یخی و سایت الف لطفا اگر نوشته ام را چاپ کردید جواب سوالاتم را حتما بدهید.
1- اقایان به ظاهر ولایی ، چرا منتظر رهبری نمی مانید و چرا بر خلاف نظر ایشان عمل میکنید.
2- وقتی شورای نگهبان فردی را تائید صلاحیت میکند و به قول شما 13 میلیون رای دارد و پیشینه انقلابی دارد . شایسته نیست امثال بنده و شما در موردشان نظر دهیم اگر قرار به رای باشد ، طبق قانون ، رهبری و یا قوه قضاییه بهتر از شما و اگاه تر از شماست. چرا عادت به غبار الوده کردن فضا دارید و فراتر از قانون عمل میکنید!!!
3- اگر اینان محارب هستند وای بر ما که 30 سال بر ما حکومت کرده اند و کسی متوجه نشده است. این حرف شما حرف کوچکی نیست و ضربه حرف شما به این نظام بیشتر از اعتراض عده ای به راه و روش دولت داری اقای احمدی نژاد است. امیدوارم این رفتار شما عمدی نباشد.
4- اقای یخی همواره عده ای نان به نرخ روز خور وجود دارند که هر دولتی به بر سر کار ایند اینان چون ... دور شیرینی !! و بعد از گذر آن دولت به سراغ دولت دیگری میروند و خدمات قبلی را به فراموشی میسپارند. امیدوارم همواره پیرو حق و حقیقت باشیم.
5- امیدوارم همه ما بر اصول این نظام پایبند باشیم و رفتار و گفتارمان با عقل و منطق همراه باشد و به اعتقادات و نظرات مخالفان احترام بگذاریم. و هر مخالفتی را مساوی محاربه و ارتداد و همدستی با امریکا و .. قرار ندهیم . (410328)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۶:۱۵
میزان حال فعلی افراد است.
گذشته ها گذشت و اجرش با خدا ولی این کار آنها میکنند الان دقیقا مصداق بارز محاربه است.
---------
ضمنا برادر من کسی محارب به دنیا نمیاد و یا روی پیشانیش نمینویسه این محارب است یا خواهد شد بلکه آدمها به مرور زمان و در اثر امتحانات الهی نمرات مردودی میگیرن و این ربطی به گذشته و سابقه و شورای نگهبان کامنتهای من و...ندارد.
--------
منظورتان را از منتظر رهبری ماندن نفهمیدم!
یه مرور یک 13ماهه از بیانات رهبری بفرمایید تا دقیق دستتان بیاید که نظر رهبری در باره ی این منافقان چیست.
ضمنا سنت رهبری همیشه تاکید بر مجاری قانونی بوده و تا در جایی قانونی وجود دارد رهبری وارد نمی شود.
---------
اتفاقا دولت احمدی نژاد هم شعارش همین بود که 30سال افراد نان به نرخ روز خور مثل ... دور شیرینی جمع نشن و وزارت خونه ها موروثی نشه و آدمهای بد ذات روی کار نمونن.
نمونه اش همین وزیر لندن نشین که در دوره ی اصلاحات فرهنگ شما سبزها رو وزارت کرد و تربیتتون کرد.
الان دقیقا برگشته به ذات خودش که ....بود
----------- (410458)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۴:۱۱:۴۴
يخي جان.. هر چي كه ما مي گيم شما مي گيد \" ملاك حال فعلي افراد است\"!
راستي مي تواني بگويي حال فعلي آقاي احمدي نژاد و مشايي و.. بعد از آن همه قانون گريزي چگونه است؟ (410972)
 
علیرضا پژوه
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۸:۳۷
راستی بد نیست ممعنای محارب را از نظر فقهی بدانیم . خواندنش خالی از لطف نیست و در ضمن جوابی است به آقای سید احمد خاتمی .
http://www.bashgah.net/pages-23474.html (410636)
 
م گرم
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۱:۰۳:۵۶
آقای م یخی اولا پورفسر نه پروفسور دوما تو واقعا بی تربیتی و فقط از روی تعصب بیش از حد و بیخودیه خودت جواباتو می نویسی دریغ از یکم حقیقت بینی (410813)
 
حسین حسنی
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۵۵:۵۴
اقای پرفسور اگر مسلمانها چند مدافع مثل تو داشته باشند دیگر به یهود ونصارا و دشمن علی نیازی نیست این چه استدلالی است که تو داری واقعا\"کامنتهایت مثل یخ است نه منطق ونه اصولی دارد فقط نوک دماغت را میبینی (410956)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۹:۲۵
«هرکسی که برای اخافه مردم در شهر سلاح بکشد یا شمشیر بدست گیرد چه درشهر باشد و چه درغیر شهر باشد و در روز یا شب باشد و هر کسی که مسلحانه ایجاد خوف بین مردم کند محارب است»

خداوکیلی داستان حماسی نبرد ولنتاین را که در همین سایت منتشر شده است را بخوانید تا ببنید این محارب که می‌گویید واقعا برای کدام طرف صدق می‌کند.
خواهشا مرام داشته باشید و این نوشته را منتشر کنید. (410153)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۱۴:۳۷
جرم اينها افساد در ارض و به تباهي كشاندن يك ملت و ريختن خون جوانان ناآگاه كه متعبه دست اين از خدا بي خبران بودند مشاور كربي در مصاحبه راديو فردا گفته كربي هر نوع شيوه حكومتي مانند سكولار جمهوري يا سلطنتي بر جمهوري اسلامي ترجيح مي دهد اينها اگر توانايي سرنگوني حكومت را داشته باشند يك لحظه هم درنگ نمي كنند مطمنئنا اينها مبارزه شان را تا آخر ادامه خواهند دادتا اينكه يا بيروز شوند يا مرگشان فرارسد و به جهنم بروند (410166)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۹:۰۴
يك دادگاه راجع به فساد اخلاقي آقاي كروبي تشكيل دهيد تا مردم بدانند كه اون خيلي وقته كه فاسد است (410188)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۴:۵۷:۳۶
ولی مرد و مردانه علنی (411025)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۰:۵۶
رهبر معظم انقلاب :هر کس هر ادعایی دارد نباید قبل از اثبات در مراجع و مجاری قانونی،در رسانه ها بیان کند ( نمازجمعه) (410189)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۵:۰۱:۵۸
آقاي آيت الله خاتمي.. برادر بزرگ من يك كارگر است به خاطر همين اختلاف افكني شما سالهاست كه در نماز جمعه شركت نمي كند و مرا نيز دعوت به اين كار كرده است.. من چه جوابي به ايشان بدهم؟ (410346)
 
ممد
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۴:۴۶
آقای خاتمی عزیز
ما کی به قوانین خودمون عمل کردیم و احترام گذاشتیم که به این یکی عمل کنیم!
یارو فیلمهای بی ناموسی اش هم جا منتشر شده اونوقت قاضی حکم میده که چند تا شلاق بخوره و بعدش تمام!
خانم فائزه هاشمی به خودش اجازه میده بیاد توی خیابون آشوب درست کنه اونوقت میبرنش توی مینی بوس یک لیوان آب بهش میدن بخوره تا خستگی اش دربره!
به نظر من بهتره که ما به جای اعدام موسوی و کروبی عروسک هاشون رو چندین باراعدام کنیم تا کمی دلمون خنک بشه چرا که در عالم واقعیت این محقق نمیشه (410194)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۸:۱۹
جناب توکلی حالا که رحیمی محاکمه نشد شما هم دستور بدهید منزل رحیمی رو محاصره کنند یک دیوار آهنی هم دور آن بکشند ! (410243)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۱:۵۳
ناشناس محترم

الآن شما محارب رو تعریف کردید؟
حالتون خوبه؟ (410587)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۹:۱۲
طبق قانون اساسي رسيدگي به جرايم سياسي بايد در دادگاه صالحه و با حضور هيات منصفه باشد. فلسفه حضور هيات منصفه هم اين است كه چون در جرايم سياسي يك طرف دعوي حكومت و قدرت است احتمال اجحاف در حق طرف مقابل زياد است. بنابر اين قانون هيات منصفه را از طرف افكار عمومي جامعه مامور تشخيص و رسيدگي به موضوع كرده است. هيات منصفه بايد تشخيص دهد كه گفتار يا اعمال يك فرد جرم بوده است يا نه. حال سوال اين است كه آيا افكار عمومي در كشور ما موسوس و كروبي را مجرم مي دانند يا خير. از كجا مي شود نظر افكار عمومي را سنجيد. هيات منصفه كجاست. در پايان يك سوال دارم. (410302)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۴:۵۸
هیئت منصفه نظرش هر چه باشد حکم اسلام را که نمی تواند عوض کند. (410531)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۸:۰۷
آقاي آيت الله خاتمي.. ما سالهاست كه شما را در لباس روحانيت ديده ايم و قرار است درس دين را از شما بياموزيم و منش ائمه اطهار و معصومين ع را از شما بياموزيم .. اما در طول سالهاي عمرم به ياد ندارم كه گفته باشيد پيامبر گرامي اسلام ص و ائمه معصومين ع در برابر حتي فحاشي مخالفان و جاهلان با درشت خويي و عصبانيت برخورد كرده باشند.... (410594)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۲:۱۸
من نمي دانم اين كشور با اين همه قاضي چرا هنوز در امور قضايي با مشكل كمبود نيروي انساني ............. (410305)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۶:۴۰
این همه؟؟؟
شما چند تا از پاکانشون رو معرفی کن جان برادر!!!
در شرع مقدس اصل بر این است که قاضی مجتهد عادل مرد باشد (تقریبا مثل مرجع تقلید) حالا برید می بینید قاضی زن هم البته غیر مستقل داریم. (410532)
 
فاطمه .
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۵:۲۰
کمبود نیرو چیه ناشناس محترم؟
بخدا اگه همین نیروهایی که در حال حاضر در قوه‏ی قضائیه هستند کارشون رو درست و حسابی انجام بدن و حق رو به صاحبش بدن، خیلی از مشکلات حل میشه
عدالت عدالت عدالت (410592)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۲۹
به نام خدا
آقاي خاتمي شما را به سخنان اخير مرجع عاليقدر وحيد خراساني(شرايط زنداني كردن) و حضرت آيت الله سيستاني (حق اعتراض براي همه اما به يك شرط) و مقام معظم رهبري در عيد فطر سال 88 ارجاع ميدهم.باشد كه انشاالله هدايت شويد و عاقبت بخير. (410307)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۷:۳۱
ایشان خودشان مجتهد هستند و تقلید مجتهد از مجتهد دیگر حرام است.
البته این بیان بنده منافاتی با تبعیت در حکم ندارد. (410533)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۱:۲۷
اگر از منظر فقهی نگاه کنیم در تعریف باغی اختلاف نظر شدید میان فقها وجود دارد که جمعی فقط خروج از امام معصوم را مصداق بغی میدانند(شهید ثانی، صاحب جواهر) و عده ای از فقها هم امام عادل را ملاک قرار داده اند ولی وجه مشترک هر دو بکار بردن سلاح است و خود جناب خاتمی اظهار داشتند ((که اینها جرات وارد شدن به فاز مسلحانه را ندارند))پس چگونه آنهارا باغی میدانید؟
در ثانی وقتی امام در تحریر الوسیله حتی فردی که نقش دیده بان و مراقب و همچنین همکار محارب را دارد از خود محارب جدا میداند شما با چه منطق فقهی کسانی که فقط بیانیه داده اند و دعوت کرده اند را محارب میدانید؟(الحدود تدر بالشبهات)
و من آخر متوجه نشدم که باغی هستند یا محارب.
خواهشمندم در صورت امکان جواب بنده را بدهید.ممنون (410444)
 
salman
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۲:۲۲
آخه کی به حرفهای
اقای خاتمی گوش میده کسی که افراطی باشه نباید به حرفهاش گوش داد چون حرف حرفه خودشه فقط به بیانات آقای خامنه ای گوش داد چون ایشون افراطی نیستند (410511)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۲۲:۵۱
برخی از شخصیت های نظام از جمله آقای خاتمی خیلی تند حرکت میکنند و احساساتی اینان گاهی اوقا ت چنان نظراتی را ابراز میدارند که هیچ یک از مراجع بزرگوار حتی امام راحل با این تندی ابراز نکرده اند جریان موسوی وکروبی با گروه رجبی فرق میکند اگر خاتمی و امثال ایشان بعد از انتخابات آن صحبت های تند و لجاجت کننده را مطرح نمی کردند احتمال اصلاح این افراد زیاد بود . از باب امر به معروف و نهی از منکر باید گفت که آقایان علم الهدی و خاتمی به جای صرف نیرو در تند صحبت کردن به سوی آنان می رفتند و با آنان صحبت می نمودند و به آنان فرصت اعتراض مسالمت آمیز و ارائه دلایل تقلب را می دادند کار به اینجا نمی رسید چون انان دلایل متقن و محکمه پسند نداشتند و اگر نظام به اینهابیشتر فرصت می داد تا دلایل شان را مطرح کنند اینهاکم میآوردند و از همان ابتدا کنار میکشیدند (410515)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۰۳:۱۰
خیانت به کشور جرم سیاسی نیست. در تمام دنیا و از جمله در بریتانیا هنوز هم مجازات خیانت به کشور اعدام است و هنوز هم قابل اجراست. (410547)
 
هم وطن
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۴۳:۵۸
برادی که گفته هنوز هم در انگلستان مجازات خیانت به کشور اعدام است، صرفنظر از قیاس ایشون که درست نیست، باید به اطلاعشون برسونم که از سال 1998 مجازات اعدام به کلی در انگلستان ملغی شده است. اطلاعات خود را به روز کنند. (410949)
 
حبیب
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۵۲:۱۶
باسلام اقای خاتمی واقای یخی شمارا بخدا قسم میدم جلوترازرهبری حرکت نکنید دقت کنید رهبری هیچگاه این اقایان را سران فتنه ننامید سنان فتنه امریکا انگلیس اسرایلند افراط گران دوطرف ابزارازخدا بترسید درپی اصلاح باشیدنه اختلاف (410571)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۳۹:۰۹
اتفاقاتی که در کشور افتاد هم تهدید جدی بود و هم فرصت. تهدید بود چون اصل نظام و منافع ایران و اسلام و صلح و ثبات و امنیت نشانه گرفته شده بود ولی به فرصت تبدیل شد چون نقابها از چهره ها برداشته شد و الان حذف این جریان مسموم انقلاب را بیمه خواهد کرد. (410586)
 
sepehr
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۷:۴۹
طرح/ سبزهای دیکتاتور:
http://tehranpic.net/images/samtugghes0x2uouvujx.jpg (410601)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۰۷:۲۴
سپهر جون چه مستند تهمت زدی؟ البته تقصیر تو نیستا . احتمالا\" اصولگرایی. چون بعضی از مدعیان اصولگرایی همینجوری مستند مستند مستند به همه تهمت و بهتان افترا میزنن. از 13 خرداد 88 شروع کردین یا زودتر هنوز نفهمیدم (410918)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۲:۱۵:۳۴
آیا فقط آنها محارب هستند ؟؟؟؟؟؟؟
آیا تبعیض زیبنده نظام اسلامیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا انقلاب کردیم که خاص و عام بوجود آید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا همه در مقابل قانون یکسان هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (410094)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۸:۵۱
علی جان
دست رو دلمون نذار
متاسفانه این تبعیض ها مملکت رو در حد انفجار داره ملتهب میکنه.
فائزه حق داره لشگر کشی کنه و مملکت رو داغون کنه و با یه تعهد که رفته بودم خرید لباس آزاد بشه ولی جوان مردم رو دسته دسته میبرن کهریزک!
---------------
قوه ی قضائیه باید پاسخ دهد که این خانم از کدام امتیاز ویژه و با پشتیبانی چه کسی داره این کارها رو میکنه و هرگز دم به تله نمیده!
--------------
کمی بیاندیشیم:
آیا کشوری که توان برخورد با یک خاندان را ندارد و حتی زورش نمیرسه که یه زن رو چند ساعت بیشتر توی بازداشت نگه داره میتواند منادی عدالت و الگو بودن در جهان باشد؟
--------------
علی جان
با کمال تاسف باید اعتراف کنم:
همه در برابر قانون یکسان نیستیم
قانون مال بدبختهای بدون پارتی است و میلیونر ها و آقا زاده ها و آقا ها از آن معاف هستند. (410244)
 
حسين.الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۱:۳۲
آقا جان الکي سفسطه نکن. فائزه رو تو جماران گرفتن و سريع هم آزاد شد. (410316)
 
ح.ع
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۵:۴۳
شما دیدید که تو جماران گرفتنش؟
فکر کنم این شمایید که دارید سفسطه می کنید!
تازه اگه تو جماران گرفته باشنش که دلیل بر بی گناهیش نیست چون ممکنه روز دیدنش اونوقت شب گرفته باشنش (410447)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۹:۰۶
من هم دقیقا همین رو گفتم:
همیشه فائزه قصر در میره.
مثلا بقول شما میره جماران و بخاطر جماران رفتن بازداشت میشه و بقول شما سریع هم آزاد میشه.
انصافا به این کامنت خودت خنده ات نمیاد؟ جماران رفتن جرمه که گرفته باشنش و سریع هم آزاد بکنن؟ (410461)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۷:۴۲
يخي جان.. به فرض كه امثال مهدي هاشمي و هر كس كه تو ازشون منتفري صدبار اعدام كنند... آيا شما راضي مي شي؟! وضع مملكت درست مي شه؟ فقر و فساد و تبعيض كاملا از بين مي ره؟! (410339)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۲۳:۰۹:۲۵
http://www.shomalnews.com/index.php?view&sid=39944 (410621)
 
علي
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۰۹:۵۳:۵۶
متاسفانه ايشان نظرشان را در يك تريبون رسمي چون نماز جمعه كه در سراسر ايران هم پخش ميشود به شكل يك حكم الهي كه بايد اجرا شود ميزنند و بعد ميايند در يك سايت اينترنتي ميگويند اين نظر نظر فقهي من است. آقاي خاتمي : اين تذهبون ؟ (410772)
 
رضایی
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۱:۲۹:۱۸
علت محارب بودن این سران فتنه در 22بهمن/9دی/29اسفند و... را مردم شریف و فهیم و بابصیرت کشور اعلام کردن دیگر نیازی نیست که سایت الف این گونه نظر خواهی کند مگر چند درصد این مردم دسترسی به اینترنت دارن و یا مگر مردم بیکارن که وارد اینترنت شوند. (410839)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۲:۱۶:۰۰
برادر یا خواهر محترمی که فرمودند ایشان مجتهد هستند و تقلید مجهتد از مجتهد دیگر حرام است بایستی توضیح دهم که هر یک از طلاب محترم که درس خارج را به پایان برساند و به درجه اجتهاد برسد فقط خودشان می تواند براساس دانش خود عمل نمایند نه دیگران را مقید به عمل خود ترقیب نمایند.مگر مراجع محترمی که اعلم هستند نسبت به سایر علما. (410878)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۲:۱۶:۴۰
نظرات غیر قابل انتشار رکورد شکست .
لابد خود احمد خاتمی غیر قابل انتشار است. (410879)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۲:۵۸:۳۵
آقای توکلی.

می بینی که (غیر قابل انتشار) در کامنتها سر به فلک کشید.
شما حتی نمی توانید ادای آزادمنشی را در بیاورید.
جوابهای مردم به آقای احمد خاتمی را حرف می کنید و ادعای صدافت و درستکاری هم دارید.!!!! (410911)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۲۰:۰۶
محارب در اسلام بمعنای ساده یعنی کسانی با علم به ضربه زدن به دین خدا قیام کنند . این معنا مصداق چه کسانی است . ایا فردی که خدا رسول خدا و اخرت را قبول دارد نسبت به سیاستهای دولت مشکل دارد محارب هستن ؟ یاللعجب . البته اقای خانمی بهتر است بیشتر مطالعه کنند چون نشر احکام بصورت غلط در جامعه موجب وهن دین است . واز هنگاهان کبیره
و ضمنا من فکر میکنم اقای یخی بهترین مخاطب اقای احمد خاتمی است . اینگونه افراد . اگر فردا کسی دیگر در مسند قدرت باشد از او حمایت می کنند خلاصه حزب باد در حال حاضر کم هزینه ترین و پ سود ترین حزی جامعه است (410926)
 
هم وطن
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۴۱:۲۳
,واقعا بر خام بودن اظهارنظر جناب سید احمد خاتمی متاسف هستم. جناب آقای خاتمی جزء هیئت رییسه خبرگان هستند می تونند حداقل مقاله محارب کیست و محاربه چیست اثر آقای شاهرودی که همکارشون هستند بخونند. بعد با نظرات خودشون تطبیق بدن ببینند توصیف افراطی جناب خاتمی از محاربه، با هیچ کدوم از گفته های فقها و مفسران نمی خواند. همه حقوقدانان ما در خصوص موادی که به بحث محاربه اشاره دارد انتقاد دارند و می گویند با موازین فقهی سازگار نیست. چه طور فقیهی هستند ایشون که تند رو تر از قانون مجازات اسلامی حکم می دن و بعد می گن من قاضی نیستم. خوب شما که قاضی نیستید چرا از قبل از طریق نماز جمعه و منبر و جاهای دیگه زمینه فراهم می کنید برای تند روی هایی که فقط اسلام را به عنوان یک مکتب ضد حقوق اساسی بشر جا می زند واقعا اسلام با این طرفداران دیگه دشمن نمی خواهد. (410946)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۱۴:۲۲:۲۰
به نظرم نگارنده یا تایپست خیلی عجله داشتن این متن رو بنویسن، چقدر غلط املایی داره!
لطفا دقت کنین (410984)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۱۲-۰۶ ۱۹:۲۴:۰۳
باسلام خدمت همه عزیزان ،از هر جناهی که باشند،برادران و خواهران بزرگوار،همیشه در هر بحث چند نکته را در نظر داشته باشیم اول اینکه به همدیگرتوهین یا خدای نکرده تهمت نزنیم و صرفا به نقد نظر بسنده کنیم .دوما چون دلیل عصبانیت و برآشفتن در برابر نظرات مخالف،یقینا عدم وجود پاسخی منطقی و مستدل در مقابل آن میباشد لذا عزیزان با بزرگواری هر گاه پاسخی برای نظرات مخالف ندارند خدای نکرده از توهین و تهمت خودداری فرمایند.سوما در برخورد با نظرات مخالف که اکثرا از روی دلسوزی واحساس تکلیف میباشد خدای نکرده طوری رفتار نکنیم که موجبات خشم خداوند متعال را فراهم نماییم و همواره مد نظرمان باشد که ذات مقدش باریتعالی در برابر آبروی بندگانش هرچند گناهکار باشند بسیار حساس و دقیق میباشد پس غفلت نکنیم بخاطر انجام مستحبی مرتکب گناه کبیره شویم از همه عزیزان التماس دعا دارم و در خاتمه باز بعنوان برادر کوچک شما این نکته را هم عرض کنم که عزیزان محبت و مدارا بهترین نتیجه را در پی دارد (411831)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.