توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96632
دفاع ثمره هاشمي از مشايي
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۰
مجتبي ثمره هاشمي در برابر انتقادات اخير از مشايي، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور به دفاع از وي پرداخت.
اسفنديار رحيم‌مشايي در سال‌هاي اخير با انتقادات و حملات شديدي که عمدتاً از سوي نيروهاي اصولگراي مخالف ساماندهي شده، روبرو بوده است؛ اما تقريباً بدون ابراز واکنش‌هاي صريح از کنار اين موضوع گذشته است. اگر هم زماني پاسخي داده است، تبيين مواضع خود بوده تا پاسخ به انتقادات. به‌همين‌دليل، دفاع از مشايي معمولاً به عهده رئيس‌جمهور و اطرافيانش بوده است.

دفاعيات احمدي‌نژاد و محمدرضا رحيمي از جمله اين موارد است. در تازه‌ترين اين دفاعيات دستيار ارشد رئيس‌جمهور مي‌گويد: برخي سخنان گفته‌شده درباره آقاي مشايي نادرست است و بايد اصلاح شود.

به گزارش خبرآنلاين، ثمره هاشمي، دستيار ارشد رئيس‌جمهور، چندي قبل در جمع اعضاي فعال جامعه اسلامي دانشجويان، در همايش سياسي گفتمان پيشرفت اسلامي در شيراز، در پاسخ به سؤالي درباره رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري به اصلي و فرعي‌کردن موضوعات، اظهار کرد: اوج‌گرفتن برخي مسائل فرعي که گاهي توسط رسانه‌ها انجام مي‌شود، برخلاف خواست رهبري است و بايد متوقف شود. برخي جوسازي‌ها و سخنان گفته‌شده دربارهه آقاي مشايي نيز نادرست است و بايد اصلاح شود.
انتقادات داود احمدي‌نژاد
اين درحالي است که در روزهاي گذشته نيز برخي از اصولگرايان و حتي منسوبان به رئيس‌جمهور به انتقاد ار اسفنديار رحيم‌مشايي پرداختند. يکي از اين افراد برادر رئيس‌جمهوري است که پيش از اين نيز انتقادات صريحي از رئيس‌دفتر برادرش، در فضاي سياسي مطرح کرد.به‌گزارش فارس، داوود احمدي‌نژاد دبير كميته دائمي پدافند غير‌عامل كشور، در جلسه سه‌شنبه‌شب گذشته جمعيت حاميان ولايت، بدون نام‌بردن از فرد خاصي و با بيان اينكه بعضي از اعضاي «انجمن حجتيه» كه اكنون به «راه حقيقت» تغيير نام داده‌اند، جريان فتنه آينده را خلق مي‌كنند، اظهار کرد: اين جريان درصدد اين است كه كشور را دچار تزلزل كرده و با افراد مبتذل ارتباط برقرار كند.

داود احمدي‌نژاد با اشاره به تلاش اين جريان براي به چالش‌كشيدن منطقه گفت: براي اين كار گفتند كه رسول‌الله ايراني است؛ ‌اگر پيامبر اسلام (ص) ايراني باشد، ‌چه مشكلي از مسلمانان حل مي‌كند؛ به‌جز اينكه مشكل را مي‌افزايد و همبستگي را دچار چالش و تفرقه مي‌كند. دبير كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور در ادامه تصريح كرد: آن‌ها براي ايجاد انحراف در جهان مي‌گويند که ما در راستاي فرهنگ كوروش كه دنيا را فتح كرده، مي‌خواهيم دنيا را فتح كنيم.

اين درصورتي است كه پس از گذشت 32سال از پيروزي جمهوري اسلامي كه نظام قوام گرفته است، بايد هركسي در جايگاه خود صحبت كند و اگر قرار باشد، درباره مكتب صحبت شود، بايد ولايت درباره آن صحبت كند. احمدي‌نژاد در ادامه اظهار کرد: درخصوص احكام الهي، حوزويان بايد صحبت كنند، نه‌اينكه فردي كه چيزي نمي‌فهمد، بگويد موسيقي حرام نيست؛‌ البته مجتهد نيز بايد حدود احكام الهي را از دين استخراج كرده‌ باشد.

انتقاد شاگرد آيت‌الله مصباح
يکي از شاگردان پيشين آيتالله مصباحيزدي از ضعيف‌شدن رابطه دولت با اين مرجع تقليد خبر داد و علت آن‌را اسفنديار رحيم‌مشايي دانست.
حجت‌الاسلام محسن غرويان در گفتوگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه هنوز رابطه همدلي ميان دولت و آيتالله مصباح برقرار است، گفت: البته اين رابطه مقداري در مقايسه با اوايل ضعيف شده، آن‌هم به دليل رئيسدفتر رئيسجمهور است. به گفته وي اوايل دولت آقاي احمدينژاد، اين رابطه خيلي بيشتر بود، حمايتها و ارتباطات بيشتر بود؛ اما الآن به آن شکل اول نيست. البته من وقت اين‌را ندارم که تعقيب کنم که ببينم آن‌ها چندبار با هم ديدار و ملاقات مي‌کنند.

وي در پاسخ به اينکه آيا رئيسدفتر رئيسجمهور نميخواهد که اين رابطه برگزار شود، گفت: من قضاوتي نميکنم؛ اما به دليل موضع‌گيريهاي ايشان بود که آقاي مصباح پاسخ تندي دادند و گفتند که هرکسي که مکتب ايراني را مطرح ميکند، غيرخودي است. حتي اخيراً هم گفتند که بايد مراقب نفوذ فراماسونري در دولت باشيم که ممکن است آن‌ها که در دولت نفوذ کردهاند، از ايادي فراماسونها باشند. اين سخنان ايشان متوجه برخي اشخاص خاص است که آقاي مصباح رويشان حساس هستند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.